01-01-2013 21:29:05 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Het duurt nog even, maar van 19-25 juni 2013 zal een speciale "Cold War Express 2013" rijden van Londen naar Berlijn en terug. Voor meer informatie zie: http://www.trainofevents.co.uk/pages/cold-war-express-2013.html |
01-01-2013 21:36:31 | ||
---|---|---|
b2py
|
Met de boot in Harwich wat dus zou betekenen dat er een trein van Hld naar Berlijn zou gaan. |
01-01-2013 21:42:18 | ||
---|---|---|
wilcot
|
de hele route staat in de nieuwsbrief. tractie zou de SSN 01 10 moeten worden. |
01-01-2013 21:46:17 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Volgens een bericht op het DSO-forum ( http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?108,6211055 ) komt in Nederland ook een BR23 voor de trein. In Duitsland zijn een V200 en stoomlokomotief 03 1010 de trekkrachten. Heb nog niets kunnen vinden over de rijtuigen die gebruikt gaan worden. |
01-01-2013 23:23:34 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Zoals de organisatie zelf meldt http://www.trainofevents.co.uk/downloads/cold-war-express/cwe-2-1012.pdf:Quote Overigens wordt er ook een bezoek gebracht aan het spoorwegmuseum (op 24 juni), waar dan de tentoonstelling Sporen naar het front te zien is, wat goed aansluit bij het thema van de reis. (dit haal ik uit de dresscode op http://www.trainofevents.co.uk/downloads/cold-war-express/cwe-bkg-fm1012.pdf ) Laatst bewerkt door dennistd op 01-01-2013 23:24 |
08-01-2013 23:03:42 | ||
---|---|---|
Sparrow86
|
Gaaf! Alhoewel ik er in NL ook liever een V200 voor zou zien dan een stomer, maar dat zal historisch niet helemaal kloppen denk ik. Maar zo te zien komt de trein zelfs langs Apeldoorn! Ben erg benieuwd naar de rijtuigen. Sowieso een trein met een hoop geschiedenis zo te lezen. |
09-01-2013 06:08:36 | ||
---|---|---|
thieskes
|
Of het historisch klopt is niet aan de orde, volgens mij is er maar één V200 met ATB en die wordt bijna dagelijks ingezet en zal dus niet beschikbaar zijn. http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
14-01-2013 16:06:48 | ||
---|---|---|
phantom
|
Als je alle berichten en reacties zo op een rij zet,dan kun je het volgende wel samenstellen qua rijtuigen en locs in NL denk ik. 01 met stam SSN rijtuigen van HvH naar Apeldoorn. 23er van de VSM met of eigen stam of SSN stam naar Bentheim. V200(als dat nog steeds kan en gaat)met aan nemelijk een stam rijtuigen van ??? En ergens op de oude grens van oost en west loc wissel van V200(?) naar 03. Overigens vraag ik me af hoe je kan zeggen dat een V200 niet beschikbaar zal zijn als je geen lid bent van de club die zo'n diesel loc heeft %03%,men is blijkbaar al erg lang aan het plannen geslagen dus ook het regelen van locs. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
14-01-2013 17:30:50 | ||
---|---|---|
thieskes
|
Misschien inderdaad een iets te voorbarige conclusie. Het feit is wel dat de enigste V200 met ATB die in Nederland zou mag rijden zich tot nu toe alleen voor een testrit van de ATB in Nederland heeft laten zien. Wat ook zou kunnen is dat op de heenweg SSN loc wordt ingezet en op de terugweg de VSM, maar is vermoedelijk beter om nog even te wachten op meer informatie Laatst bewerkt door thieskes op 14-01-2013 17:32 http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
14-01-2013 18:29:06 | ||
---|---|---|
martijnham
|
@ phantom: Zo vaak van rijtuigen wisselen is niet logisch en erg onhandig voor de reizigers. Een stam rijtuigen die de hele rit op het vaste land rijdt ligt meer voor de hand. Bij Euro-Express rijden nog wat rijtuigen met een militair verleden. Wie weet worden die wel gebruikt. Laatst bewerkt door martijnham op 14-01-2013 18:33 |
11-02-2013 15:05:11 | ||
---|---|---|
leonidas
|
Volgens de downloadbare nieuwsbrief van de Cold War Express-organisatie http://www.trainofevents.co.uk/pages/cold-war-express-2014.html is de trein een heel jaar opgeschoven naar 2014. een vertraging dus van 365 dagen oftewel (volgens hun) circa +500.000 |
11-02-2013 18:41:02 | ||
---|---|---|
maigoda
|
+525.600 om precies te zijn. Alleen is dit een "geplande" vertraging, dus eigenlijk telt dat niet. Groetjes, Emiel |