02-02-2019 23:38:22 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Grappig genoeg heeft de Flirt de laatste tijd ook erg veel last van rijp op de bovenleiding. Soms zelfs zo erg dat bij kopmaken de trein niet meer opgebouwd kan worden. Dus SNG is geen uniek geval wat dat betreft en zoals hierboven al genoemd is dat een probleem van heel veel modern materieel. Zelfs ouder materieel zoals de DDZ kan er erg slecht tegen (omzetter die steeds uitvalt) |
03-02-2019 13:55:17 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik las dat de Belgische spoorwegen op bepaalde treinen dan een speciale schraper monteert op de stroomafnemer? Choo choo..... |
04-02-2019 18:49:17 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Enkele berichten verplaatst naar het dagtopic opvallende dingen. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
04-02-2019 19:40:03 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Quote Quote De inlaatopeningen naar _boven_ brengen bedoel je hopelijk... Plan T en de mDDM (ja, leren van fouten blijft moeilijk...) zogen beide de lucht onder de bak aan, hetgeen een scala van problemen heeft opgeleverd. Aanzuigen vanaf boven (bovenzijde zijkant, neem ik aan) is wat je moet doen. |
04-02-2019 21:41:36 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Het is hopelijk duidelijk dat ik een olijke verwijzing naar de sneeuwploegen uit de Alpenlanden maakte, en niet serieus een verandering van inlaten en uitlaten suggereerde. Vandaar de ![]() |
07-02-2019 07:48:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zaanstraat meldt de aankomst van de 2723 op 6 februari. |
08-02-2019 09:25:55 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Niet de 2723 maar 2327.![]() 57 jaar OV-fotografie. |
08-02-2019 15:01:58 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Ik denk dat Broek nog niet helemaal wakker was inderdaad%08%Quote MCN ASD |
08-02-2019 15:36:41 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Meestal kijk ik niet zelf, maar citeer een melding van "de Zaanstraat', zo ook nu. Als ik lieg, lieg ik dus in commissie![]() Zaanstraat bevestigt overigens dat het de 2327 was/is en meldt bovendien dat vandaag de 2728 is binnengekomen (met bewijs foto) Laatst bewerkt door broek53 op 08-02-2019 21:10, reden: 2728 toegevoegd |
08-02-2019 22:46:26 | ||
---|---|---|
Steen
![]() |
volgens een reactie hier (van mcn1995): https://community.ns.nl/dienstregeling-59/regelmatige-uitval-sprinters-traject-haarlem-leiden-55646 zijn er enkele problemen bij SNG combinaties van 3 stellen. |
08-02-2019 22:49:59 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Er zijn zowel treinen bestaande uit één stel, twee stellen en drie stellen stil komen te staan door hele diverse oorzaken. Dat valt onder de kinderziektes. Er is voor zover ik weet geen structureel probleem met drie stellen. |
09-02-2019 13:02:08 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
In Gvc staan de treinen met 3 stellen in ieder geval al wel bekend. Niet 'structureel', maar wel 'vaak voorkomend'. Als er een stremming is merken wij dat in de 6300/2100 natuurlijk meteen, en dan horen we ook alles. Op Gvc hebben er een paar weken geleden 3 stellen al een paar uur een spoor bezet gehouden. De twee treinen in Hil die er beide keren een paar uur hebben stil gestaan waren steeds 3 stellen en ook ik dacht 4 februari in de 3300 is er zoiets gebeurd. Met 1 en 2 stellen heb ik tot nu toe alleen gehoord over korte strandingen. En over het algemeen natuurlijk bij alle combinaties het rijpprobleem. https://treinposities.nl/ritinfo/20190206/6360 https://treinposities.nl/ritinfo/20181231/6318 Laatst bewerkt door MCN-GVC op 09-02-2019 13:12 |
09-02-2019 13:50:43 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Het klopt inderdaad dat er meerdere malen drie stellen op Gvc zijn blijven staan, maar het lag (in de twee gevallen die ik ken) niet aan de samenstelling van drie treinen, maar aan één van de treinstellen in één geval en aan verkeerd combineren in het andere geval. |
13-02-2019 12:16:58 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Volgens (jawel!) Dumpert is de 2729 ook inmiddels op transport naar de Zaanstraat geweest. https://www.dumpert.nl/mediabase/7626347/e96f2b9c/nieuwe_sprinter_vers_van_de_boot.html Choo choo..... |
13-02-2019 20:01:33 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Klopt, de Zaanstraat meldt de aankomst ook. Laatst bewerkt door broek53 op 13-02-2019 23:01 |
13-02-2019 21:04:17 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Heb SNG bij Schiphol gezien. Was van de serie 3300. Rijdt het daar al structureel? Of was het toeval? |
13-02-2019 21:18:05 | ||
---|---|---|
Steen
![]() |
Quote 3 van de 6 omlopen zijn structureel SNG. |
20-02-2019 08:13:02 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Het ging met de SNG behoorlijk goed. Nu schijnt het volgens NOS en andere media toch wel kinderziektes te zijn met SNG. Zie je weer hoe het werkt met de Nederlandse media t.o.v. treinen. Gaat het goed hoor/lees je er niets over. Maar bij defecten zitten ze er bovenop. |
20-02-2019 08:27:03 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Ach, de Telegraaf. Bij hen deugt er nooit iets van het OV. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
20-02-2019 08:32:10 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Elke krant blaast alle onheil in het OV op. Kijk maar naar Qbuzz in DMG. Als het goed blijkt te gaan hoor je de kranten overduidelijk niet. #DiscoverEU |
20-02-2019 08:37:39 | ||
---|---|---|
279
![]() |
gisteravond (19/2) is weer een bouwpakket afgeleverd in Aswpl. nummer niet kunnen lezen. |
20-02-2019 11:25:17 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Goedemorgen , Het was gisteren al te verwachten ,dat de pers erover zou gaan schrijven. ook in het Leidsch Dagblad staat een artikel over de SNG's . Ook was er een bericht op Radio 1 vanmorgen. Er werd niet gezegd dat er een vervolg serie is besteld,dus zo slecht zijn ze ook weer niet In het L.D. stond bovendien nog een "mopperstukje " over het ontbreken van instapvoorzieningen voor minder validen in de spitstreinen Leiden -Alphen. Eigenlijk ontbreekt die alleen op Leiden Lammenschans blijkt. Er is blijkbaar maar een vaste minder valide reiziger per dag. Groeten ,Peter |
20-02-2019 13:35:38 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteVandaag in elkaar gezet: de 2717, aldus de Zaanstraat. Miste die inderdaad nog? |
20-02-2019 13:52:43 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Volgens RailWiki wel, en de 2718 ook nog. Choo choo..... |
28-02-2019 08:05:29 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Woensdag 27-2 in de Zaanstraat: 2730. |
28-02-2019 14:03:01 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
In de weekenden van 16, 23 en 30 maart start een proefbedrijf met SNG in de 8100. Vanaf 1 april dus integraal met SNG. In juni volgen de 9000, de 6200 en de 5600 (die laatste met slechts deels SNG). De 4600/14600 volgt zo snel mogelijk, tot die tijd worden er nachtelijke uitwisselritten gereden tussen Haarlem en Zwolle. Laatst bewerkt door mtlx op 28-02-2019 14:03 |
28-02-2019 15:32:59 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
QuoteDan is het wel te hopen dat de issue met stroomloze bruggen verholpen is. %08% |
28-02-2019 15:49:01 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En misschien moet de lokale pers nog even ingelicht worden dat de met gejuich ontvangen, aanzienlijk verbeterde dienstregeling voor de 3 sprinterstations nog even uitgesteld wordt. |
28-02-2019 16:28:03 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Quote Blijft DD-AR nog rijden dan? Of wordt de rest opgevuld met wat anders? (DDZ bijv.) |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-02-2019 16:38:10 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Dacht dat de noordelijke sprinters allemaal per 1 april met SNG gingen rijden, vertraging ? |
28-02-2019 17:10:29 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Vooral in opleiding is nogal wat vertraging ontstaan. En de stroomloze bruggen probleem. Daarvoor is inmiddels wel een duidelijke richtlijn opgesteld. |
28-02-2019 17:21:51 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Nou ja, op zich is er natuurlijk geen technisch probleem met de stroomloze bruggen, meer iets met ongeduldigheid van de machinisten %08% |
28-02-2019 17:48:10 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Er is wel een technisch probleem, in principe gaan we geremd de brug over zodat de SNS in blijft. Als je er niet geremd over kan ivm lage snelheid valt de SNS open. Het open vallen van de SNS kan ook gebeuren als je geremd over de brug gaat, dan is het zaak pas weer tractie te vragen als alle systemen weer naar behoren functioneren. Alleen is het nu zo dat als je toch tractie vraagt als de systemen nog niet volledig werken dit resulteert in een ernstige technische storing, dat laatsts zou mijn inziens niet mogen gebeuren, het in de nul-stand plaatsen van de tractie-hendel zou moeten volstaan. Laatst bewerkt door MasterE op 28-02-2019 18:00 Mcn Asd |
28-02-2019 18:36:10 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
De ene materieelsoort is de andere niet. Het is een beetje hetzelfde verhaal als dat mensen verbaasd waren dat ze midden tijdens de rit de parkeerrem er op konden zetten. Reactie van CAF was dan ook: waarom zet je in 's hemelsnaam midden tijdens de rit de parkeerrem er op? Dat iets kan, betekent niet dat je het moet doen. De handelingen die je moet doen om de trein daarna weer verder te rijden zijn inderdaad iets anders dan je met andere treinen moet doen. Natuurlijk zou het ideaal zijn als je met de tractiehendel in de neutraalstand alle blokkeringen kan opheffen, maar dat is in dit geval dus niet zo. Tja, als je dat een technisch probleem wilt noemen... ik zou het meer een ontwerpkeuze noemen. En wij als machinisten moeten onze vakmanschap daarin ook kunnen laten zien. |
28-02-2019 18:40:16 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Is in het eisenpakket van NS niet iets over het vlekkeloos passeren van stroomloze bruggen opgenomen, het is namelijk niet iets unieks in Nederland? |
28-02-2019 18:42:03 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Prima dat SNG daar instroomt. Maar misschien is het tactischer dat NS de SNG eerst inzet op de 5600. Want die is behoorlijk vol. En reizigers zijn niet altijd te spreken over de matige comfort van de DD - AR. Kan in de spitsuren een 6 delige DD - AR vervangen worden door een SNG met evenveel zitplaatsen? Weet niet of een lange SNG dan past op alle stations tussen Utrecht - Zwolle. |
28-02-2019 18:52:16 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote Ik vind het met name vreemd en een technische fout dat de trein niet meer functioneert na te snelle tractie-vraag. Mcn Asd |
28-02-2019 19:11:33 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Volgens mij is eerder berekend dat SNG11 het maximale is wat er past. Dat zou voor de treinen 5620 en 5622 betekenen dat circa 200 reizigers moeten staan op het drukste stuk. Dus nee, ze kunnen niet hetzelfde aantal zitplaatsen bieden, wel blijft het aantal staanplaatsen binnen de norm van de NS zelf. Maar gezien het een lang traject betreft zou het goed zijn verder te kijken dan die norm, want die is gebaseerd op het idee dat reizigers niet erg lang in een sprinter verblijven. |
28-02-2019 19:13:02 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
En na volgen van de gegeven handelingen treden er alsnog zo af en toe storingen op met drie stellen na een stroomloze brug, dus we zijn er nog niet met het SNG.. |
28-02-2019 19:41:07 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Gelukkig wordt in december de 5600 al versterkt met de 15600 (die evt dan ook met SNG gaat rijden of.. ?) |
28-02-2019 21:47:24 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
5600 wordt versneld, 9000 wordt versneld... Zijn er in december dan al genoeg stellen beschikbaar die geen 'achtervang' meer nodig hebben? Gezien de discussie over ICNG waarvoor de drgl pas versneld wordt zodra alle stellen beschikbaar zijn? Verder blijf ik mij afvragen waarom de (1)4600 van SNG wordt voorzien. Is er extra SLT-onttrekking nodig voor de toiletinbouw? |
28-02-2019 21:53:16 | ||
---|---|---|
Steen
![]() |
Quote Ik denk dat het voor gemak is, zodat er niet vele leeg mat ritten gereden hoeven te worden als de stellen in het noorden onderhoudsbeurten nodig hebben in Ldd. |
01-03-2019 01:22:30 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Pfff, nou als dat kennelijk het werkniveau van diverse machinisten is dan is het nog droeviger gesteld dan gedacht, en hebben we waarschijnlijk nog een hele lange weg te gaan. Zou het er bij de ICD soms ook zo aan toe gaan? #dtv ![]() Quote En gelijk hebben ze bij CAF, als je met een auto onderweg bent trek je immers ook niet aan de handrem of aan de hendel van de motorkap... 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
01-03-2019 10:41:38 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Quote Helaas wel. Niet in de zin van het erop zetten tijdens de rit. Maar wel gaan werken voordat de 2 locs contact hebben waardoor de parkeerrem van de achterste er niet af gaat. Of de traxx zelf alles uit laten gooien in spanningssluizen ipv zelf waardoor er bijna een tekort komt aan snelschakelaars. Of niet de tl legen bij ombouwen wat remstuurstoringen kan veroorzaken omdat de trein niet bij 0 begint. Terug komend bij SNG, ik heb zelf in mijn rit naar Hnk alle 3 de manieren geprobeerd. Zolang je bij het uit zetten/gaan van de snelschakelaar gewoon de tijd neemt bij inzetten is er niets aan de hand (ik reed met 2 stellen). Alleen niet tijdens het remmen je snelsckakelaar inzetten. SLT neemt het dan soepel over, SNG gaat afwisselend hard/zacht ed/pn remmen wat oncomfortabel is, maar verder geen problemen oplevert. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 01-03-2019 10:42 |
01-03-2019 11:28:15 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Worden de uit- en inschakel borden dan niet meer gebruikt, of staan die op de verkeerde plaatsen ,d.w.z. dat ze verplaatst zouden moeten worden ? Peter |
01-03-2019 11:56:25 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Alles staat en werkt goed, de borden zijn er in de basis eigenlijk alleen voor als je geen MA hebt, want normaal staat alles op je scherm. Als het ETCS systeem in dienst is en een MA heeft, zal deze op het moment dat de borden gepasseerd worden automatische, voor veiligheidsredenen, alles uit gooien. Dit doet de Thalys ook automatische, want deze is hier op gebouwd, de traxx niet, dus moet je het zelf doen anders is er steeds een vlamboog (treinverwarming vraagt constant stroom) in de Snelschakelaar waardoor deze het uiteindelijk begeeft. Alleen zijn sommige liever lui dan moe, dus laten ze de traxx het doen. De traxx blijft een tussenoplossing, die in de basis alles kan, maar er niet op gebouwd is. Alle locs die gemaakt zijn voor normaal vervoer, zullen in de basis altijd zelf ed remmen, dit kan niet in spanningssluizen, daarom remmen wij wel soms pneumatisch waardoor de remschijven bij onze traxx sneller tekenen van slijtage tonen dan andere traxx locs. Zelf heb ik mijn rijstijl zo aangepast dat ik tijdens de normale gang van zaken nooit pneumatisch rem in spanningssluizen (en dus ook nooit vergeet de rem te lossen omdat je 2 andere systemen moet omschakelen op hetzelfde moment). Als je goed wil rijden met minimale kans op stranden op de HSL ben je gewoon constant bezig, dat bezig zijn en verantwoordelijk zijn voor alles is juist wat ik leuk vind aan de HSL. Maar daar laat ik het bij, want het is en blijft off topic voor SNG. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 01-03-2019 12:01 |
01-03-2019 12:26:09 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteBorden staan goed: die geven aan of de trein voorbij de stroomloze brug is, en dan mag er weer ingeschakeld worden. SNG heeft daarna nog extra tijd nodig voordat er daarna weer storingsvrij tractie gegeven kan worden. |
01-03-2019 14:13:24 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Allebei de heren bedankt. Dat waren dan twee antwoorden op een vraag.%02% Het eerste antwoord is op een niet gestelde vraag ,maar ik ben blij dat ik nu weet hoe het met ERMTS bij stroomloze bvl op bruggen toe gaat en de in de spanningssluizen: Thalys doet het zelf en in de Traxxen moet de mcn zelf schakelen. Het tweede antwoord was op mijn vraag ,hoe het met de SNG nou gaat bij de bruggen zonder bvl. Mooi zo. Groeten , Peter |
01-03-2019 16:10:36 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
En als je dan ook nog de bruggen remmend berijdt welke wel bovenleiding hebben maar met onderbrekers erin, ben je weer wat verder is storingsvrij rijden. Verder zorg je dat bij aanvang dienst minimaal de remproeven worden genomen, zodat deze in de loop der dag niet verlopen, en reset je op de voorgeschreven wijze de ECTS / ATB als deze daarom vraagt. Nu nog een stuk of 10 andere "pijnpunten" oplossen en het wordt nog wel iets, die SNG. |
01-03-2019 22:54:09 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Weer een vraag... Welke gedachte zit erachter om een remmend over een brug te rijden met een spanningsloos stukje bvl ? Is het mss om de tractie te dwingen af te schakelen (Van wege ontbreken van de bvl spanning ??) Peter |
01-03-2019 23:17:15 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Volgens mij wekt de trein dan door het ED-remmen zelf stroom op waardoor de apparatuur in de trein blijft werken en hij het stroomloze deel niet "merkt". Daardoor blijven de snelschakelaar en lijnschakelaars instaan. |
02-03-2019 09:43:07 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Inderdaad. Werkt bij meer treintypes zo overigens. |
02-03-2019 10:30:18 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Verder is bij bruggen de bovenleiding niet spanningsloos, zover deze aanwezig is. Bij stroomloze bruggen is er geen bovenleiding aanwezig. |
02-03-2019 14:40:22 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Bedankt ,PKP. Ik ken de moderne tractie schakelingen niet zo, wel van de oude weerstanden schakelingen. en dat moderne tractie schakelingen uitgaan van een tractie voeding (na evtuele gelijkrichters bij een wisselspannings voeding ) van 2200 V = , maar daarmee houdt het op. Waar zou ik daar meer over kunnen vinden ? Peter |
02-03-2019 17:01:07 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote Dat lijkt mij wat onwaarschijnlijk bij een bovenleidingspanning van 1500 tot 1800 volt. Tractiemotoren bij NS lopen in de regel op de helft, 750 volt. |
02-03-2019 18:04:31 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Quote Wel als je het over de "ouderwetse" gelijkstroom tractiemotoren van NS hebt maar niet als je het over de modernere draaistroom tractiemotoren hebt. De spanning kan daar wel tot 2800 volt oplopen omdat er in de wisselrichters een booster kan zit. Jeanne Kok |
02-03-2019 19:05:36 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Dankje ,Jeane, Dat was het enige dat ik wist over de moderne Ned. treinstellen ,een spanning van 2200V,veel hger dan de bvl spanning.Het waarom lees ik wel in het bewuste boek. Het is een soort standaard spanning die je ook tegen komt in schema's van Duitse en Zwitserse treinstellen. Peter |
07-03-2019 06:51:37 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Ik zag dat de 2327 nog niet genoemd was. Deze is er echter al wel en reed 15 februari zijn acceptatierit Edit:sorry wel al gemeld had het bericht met de correctie gemist Laatst bewerkt door diesels op 07-03-2019 06:53 |
07-03-2019 17:12:19 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Hoeveel stellen missen we nu nog dan ? Laatst bewerkt door phantom op 07-03-2019 17:12 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
07-03-2019 19:10:12 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Ten opzichte waarvan? |
07-03-2019 19:31:27 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Mocht het antwoord 'van het totaal' zijn, dan moeten we er nog 152 ![]() |
08-03-2019 17:09:53 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat bedoelde ik ook eigenlijk,sorry voor de iets vage vraag ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
09-03-2019 07:36:05 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Gisteravond stond er een SNG in Hendaye, FR. Heb helaas niet gezien welk stel. |
12-03-2019 00:03:34 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Bericht met reclame (en reactie erop) verwijderd. Het terloops noemen van een boek of ander medium kan natuurlijk altijd maar het puur verwijzen naar een link waar een boek of dergelijke kan worden gekocht zonder verdere toelichting als antwoord op een vraag wordt door het beheer gezien als reclame en dus derhalve verwijderd. |
12-03-2019 10:06:03 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Proefbedrijf op 16 maart lijkt te gaan om één treinstel SNG-IV, startend in de 8119. Overige composities ICM en DDZ. |
13-03-2019 09:39:00 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het heeft even geduurd, maar vanmorgen zijn er weer bakken SNG op die mooie transportframes aangekomen in de Zaanstraat, waar men er de 2731 van samenstelt. |
21-03-2019 07:39:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zaanstraat meldt de aankomst en samenstelling van de 2330 (!) op 20 maart. |
25-03-2019 00:11:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Preview tot en met de zomer: in juni een forse uitbreiding van SNG-inzet, mede omdat dan de 8 opleidingsstellen de rijdende dienst in gaan. De 3300 wordt dan integraal SNG, de 9000 en 6200 idem en in de 5600 komen twee composities te rijden. |
25-03-2019 09:41:53 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Goed dat in de 5600 de SNG zal instromen. Zijn veel klachten over de 5600 met overvolle treinen. En de matige comfort van de DD -AR wordt ook niet gewaardeerd. |
25-03-2019 10:06:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tsja, aan overvolle treinen kan SNG op zichzelf niets doen, integendeel. De drukste treinen blijven dit jaar om die reden 2 x DDAR. |
25-03-2019 13:09:14 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Zo is het. Er is geen enkele op die lijn inzetbare SNG compositie te verzinnen die meer zitplaatsen heeft dan 2xDDAR... |
25-03-2019 13:17:40 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Waarbij ik dan aanneem dat de 'grote klap' ingaande drgl 2020 is als de toevoegende Sprinter gata rijden om de drukste treinen te ontlasten, zodat die ook naar SNG kunnen? |
25-03-2019 13:45:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
dat weet ik niet, maar dat verwacht ik wel zeker - al was het maar omdat het DDAR tegen die tijd buiten dienst moet. Elke enkeldeks-oplossing vergt dan de spitstreinen op Harderwijk, sterker nog: ik denk dat ze puur om die reden in het jaarplan 2020 zitten. |
26-03-2019 10:19:47 | ||
---|---|---|
Carlos0_0
![]() |
Tsja, aan overvolle treinen kan SNG op zichzelf niets doen, integendeel. De drukste treinen blijven dit jaar om die reden 2 x DDAR. Dus ik blijf in de gratis Sauna zitten deze zomer ?, traject Amersfoort/utrecht Overvecht meestal 16:50 vertrek. Ik maar eens hopen op een andere trein op dat traject, nou ja misschien in de ochtend als ik naar Amersfoort ga ![]() Laatst bewerkt door Carlos0_0 op 26-03-2019 10:20 |
26-03-2019 10:23:55 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Nu, dan zet NS in alle treinen de SNG in. Dan kan ineens niet iedereen meer mee, echter staan de reizigers dan wel magnifiek opgepropt in een trein met airconditioning![]() |
26-03-2019 11:42:45 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quoteer is een hoop leed op de wereld, maar je moet het wel weten te vinden (sprak de DDM-1-reiziger). |
27-03-2019 07:26:47 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
2732 is gearriveerd in de Zaanstraat. Dit is te zien op het insta-account van machinist Stefan. |
27-03-2019 09:26:57 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Sorry als ik het dubbel vraag misschien maar SNG in de 6300...is dat iets vast nu? |
27-03-2019 09:33:37 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Reeds sedert december, correct. |
27-03-2019 18:49:21 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Ja oké ik begrijp hem![]() ![]() |
27-03-2019 19:07:32 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Normaal gesproken wel, maar vanwege de werkzaamheden bij Ledn tijdelijk doorgetrokken tot Asd. |
28-03-2019 23:40:40 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Ah oké![]() |
03-04-2019 12:40:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote Er gaan twee setjes van 2 SNG-vieren rijden op werkdagen, in de diensten die beginnen met 5614/5619 en 5616/5621 (steeds 12 bij het treinnummer optellen). In het weekend twee losse stellen in andere diensten. |
03-04-2019 16:47:08 | ||
---|---|---|
robert001
![]() |
Ze vervangen daarmee in eerste instantie dus de wat rustiger ritten. De omloop beginnend met de 5614 rijdt nu met een losse DDAR en de omloop beginnend met de 5616 rijdt nu met 2 DDZ-IV. Vorig jaar reed deze met SGM-5. |
03-04-2019 19:33:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vandaag in de Zaanstraat: 2331. |
03-04-2019 19:42:54 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote Is de 5657 daar niet te druk voor, die rijdt niet voor niets met DDAR6. |
03-04-2019 19:52:40 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
SNG wordt al volop ingezet tussen Zwolle - Groningen: https://www.youtube.com/watch?v=5aiyUQquHjI Zie op videofilmpje een testrit met een 11 delige SNG. Maar volgens de maker van het filmpje zal de DD - AR voorlopig op de drukste uurtjes worden ingezet. |
10-04-2019 19:22:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vanmorgen naast de loods van de Zaanstraat een losse kopbak SNG. Alle kans dus dat er afgelopen avond of nacht weer een nieuw stel is aangekomen. |
10-04-2019 20:29:33 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
2333 als ik het goed zag vanochtend ![]() MCN ASD |
10-04-2019 21:16:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Bijna goed, het blijkt de 2733 te zijn, aldus een Zaanstrater. |
15-04-2019 19:55:22 | ||
---|---|---|
didam2009
![]() |
om 17:50 zijn bij Mierlo Hout 2 nieuwe drietjes langs gekomen Groeten uit het weinig spoorse Montferland |
15-04-2019 19:57:28 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
2328 en 2329 zijn onderweg vanuit Venlo naar Amsterdam achter RXP 9901 inderdaad. DDZ in dienst, ik blij! |
17-04-2019 10:42:51 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Vanochtend is op de Zaanstraat weer een SNG afgeleverd ik dacht 2332 te zien%08% MCN ASD |
17-04-2019 23:51:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat heb je goed gezien. Laatst bewerkt door broek53 op 17-04-2019 23:51 |
19-04-2019 20:09:37 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Is het nu de bedoeling dat Flirt wordt verkocht/ingeleverd bij levering van SNG of zijn of waren hier plannen toe? |
19-04-2019 20:19:39 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
De Flirt blijft, er is nooit sprake van geweest dat die weg zouden gaan nadat de SNG in dienst zou zijn. |
19-04-2019 20:35:50 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Oké helder ik dacht dat zo was ivm de beperkte toilet leeg mogelijkheden en het onderhoud dat deze treinen voor NS niet ideaal zijn en dat NS nog een optie heeft op SNG![]() Laatst bewerkt door Xander140 op 19-04-2019 20:36 |
19-04-2019 21:32:14 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Het is kapitaalvernietiging om die installaties na hooguit vijf jaar alweer te ontmantelen. #DiscoverEU |
19-04-2019 22:09:07 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
De NS en reizigers zijn volgens mij ook erg tevreden over de Flirt. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
19-04-2019 23:04:07 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Oké helder! Top dat jullie mij dit konden uitleggen![]() |