25-03-2017 09:03:49 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Spoor 3 te hoek van Holland haven is al afgesloten met hekken. Zie ook: https://twitter.com/robehv1991/status/845542628951240704 robq |
25-03-2017 09:50:38 | ||
---|---|---|
jorisjan
|
Quotedus wat ik begrijp kan ik dan gewoon in stapen in de mat64 mat 54 en 46 in Hld of Hlds dat ik dan niet zo kaartje heb en dan gewoon het kaartje hallen op Rtd ? Laatst bewerkt door jorisjan op 25-03-2017 09:51 Vanwege mijn beperking zijn mijn berichten soms lastig leesbaar. Het beheer controleert en corrigeert mijn forumberichten. en mag 3 berichten per dag versturen |
25-03-2017 11:07:11 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Zal wel een beetje hetzelfde werken als bij t veer naar Texel vanaf DenHelder. Richting Texel moet je betalen, als je terug wil hoef je maar de boot op te rijden zonder kaartje. Dit zal wel in de prijs van het kaartje op dr heenweg zitten. Mvg. Bart |
25-03-2017 14:21:20 | ||
---|---|---|
Astraea
|
De foto's suggereren dat je het perron bij Hld niet afkomt? |
25-03-2017 14:25:41 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Dat klopt helemaal. Mcn/hc hebben een hek opgeschoven zodat reizigers konden instappen/uitstappen. robq |
25-03-2017 19:13:21 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Hekken zijn inmiddels na heel wat telefoontjes vanmiddag weer verwijderd%05% robq |
25-03-2017 19:22:55 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Jep, iemand van de organisatie was even die kant uit gegaan, want ze hadden het hek zonder toestemming geplaatst. |
27-03-2017 19:29:14 | ||
---|---|---|
Treinfan98
|
Weet iemand of de hekken weer terug zijn geplaatst? Eigenaar van de website Het Treinenhoekje: www.hettreinenhoekje.nl |
27-03-2017 21:49:39 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat lijkt me niet, het is gewoon in dienst zijnd spoor, dus ze hadden er nooit mogen komen te staan ook. |
27-03-2017 23:07:20 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Neen. De hekken zijn niet teruggeplaatst. |
30-03-2017 16:34:06 | ||
---|---|---|
wattman
|
Vandaag nog even gekeken. Het perron langs spoor 3/4 is gewoon toegankelijk. Op Het perron langs (voormalig) spoor 5 zijn er halverwege werkzaamheden, dus doorlopen naar het einde zit er niet meer in. Verder was men bezig met onttakeling van de stationsattributen. De info zuil op Hoek van Holland Haven verdween in de ochtend, en verder begreep ik uit mijn gesprek met medewerkers van Strukton dat er gasmeters waren verwijderd. |
30-03-2017 16:41:50 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Blijft het stationsgebouw te Hld wel bestaan eigenlijk? |
30-03-2017 16:43:24 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Maakt toch deel uit van de Ferryterminal? |
30-03-2017 17:13:20 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Is het ook niet een Rijksmonument? Als Vdg behouden blijft, blijft Hld dan sowieso, me dunkt. |
30-03-2017 22:52:37 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Op het perron is een energievoorziening geplaatst. Langs spoor 466 is een 10kV draad ingegraven. |
31-03-2017 08:38:41 | ||
---|---|---|
Astraea
|
Het is wel weer typisch... schoonmakers staan de perrons van spoor 1 en 2 flink te boenen te Sdm, terwijl deze na vannacht erg rustig zullen worden... |
31-03-2017 09:31:24 | ||
---|---|---|
AJT
|
Misschien komt de koning wel |
31-03-2017 13:23:46 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Voor de statistieken: de laatste slag naar Hlds (4146/4161) is weggelegd voor stel 2986. |
31-03-2017 15:53:23 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Voor de die-hards afscheidsnemers: vanavond is de laatste rit 'herdenkingswaardig' zie: https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-knipt-hoekse-lijn-in-n-weekend-los |
31-03-2017 15:58:42 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ik lees dat ze al aan de slag gaan met losknippen als de laatste trein op Hld is aangekomen. Hopelijk mag die nog wel terug naar Rtd. |
31-03-2017 16:05:03 | ||
---|---|---|
maarten83
|
nog een opmerkelijke uitspraak in dat artikel: Loskoppelen Om de Hoekse Lijn 'los te koppelen' moet veel werk worden verzet. Zo halen we de spanning van bovenleidingen, technische ruimtes en wisselverwarmingsinstallaties. Ook dragen we de bediening van de twee bruggen over aan de gemeente Rotterdam. De meest symbolische handeling is het weghalen van zo'n tien meter rails en bovenleiding bij de aftakking vanaf Schiedam, tussen het hoofdrailnet van ProRail en het toekomstige metrotracé van de gemeente Rotterdam en RET. Daarmee is tot het allerlaatste moment gewacht, zodat spullen die nodig zijn voor de aanleg van de metroverbinding nog via het spoor konden worden aangevoerd. Dus het spoor is blijven liggen om spullen aan te voeren en niet voor het vervoeren van de reizigers tot en met vandaag. Laatst bewerkt door maarten83 op 31-03-2017 16:05 |
31-03-2017 16:16:24 | ||
---|---|---|
phantom
|
Net zo apart is dat men zegt dat om de overlast van het ombouwen tot metrolijn,voor de bewoners en andere mensen tot een minimum te beperken,men bij de overwegen de spoorbomen gaat vast binden in de openstand Leuk als bv automobilist,komt er een werktrein aan en jij rijd de open overweg op met vastgeknoopte overweg bomen,boem is ho %08% %03% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
31-03-2017 16:23:09 | ||
---|---|---|
michaben
|
Knappe werktrein die dat stuk van 10 meter weggehaald spoor weet te overbruggen %08% Meer dan graafwagen op rails achtige dingen zal je niet tegenkomen denk ik, en die hebben gewoon alarmlichten, zwaailampen en andere dingen dat elk werkvoertuig heeft, en indien nodig kan er een verkeersregelaar bij komen te staan. Bij de ombouw van de Hofpleinlijn waren de overwegen ook uitgeschakeld, toen ze met testrijden begonnen (circa 6 weken na de start van de ombouw, zal bij Hoekse Lijn iets langer duren omdat er flink meer aangepast wordt nu) pakten ze gewoon de rode vlaggen, die ook in de metro's gewoon aanwezig waren. Laatst bewerkt door michaben op 31-03-2017 16:25 |
31-03-2017 17:04:36 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Tsja, men moet ze wel vastbinden want AHOB's zijn zo geconstrueerd dat als de voeding wegvalt, wat dus gebeurd als Prorail de zaak doorknipt, de bomen uit zich zelf gaan zakken na enige tijd, nog afgezien van spoorbezettingen en andere storingen veroorzaakt door de werkzaamheden. |
31-03-2017 18:04:28 | ||
---|---|---|
Diedje
|
Ik was altijd in de veronderstelling dat het mogelijk moest blijven voor goederentreinen om tot in Vlaardingen te komen.. Deze tekst lijkt dat dus nu van de baan te zijn?! Mijn excuus als dit al eerder voorbij gekomen is en ik het gemist heb.. |
31-03-2017 18:11:28 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Jawel dat blijft wel mogelijk, alleen niet tijdens de verbouwing. Er komt een aangepast overgave spoor tussen spoor en metro en ook zal het ene spoor wat voor goederentreinen beschikbaar blijft bij de stations wat aangepast gaan worden wegens de verschillen in profiel van metro en groot spoor. Ik meen zelfs dat er sprake van een stukje strengel spoor zal zijn. Laatst bewerkt door cuneo56 op 31-03-2017 18:12 |
31-03-2017 18:36:32 | ||
---|---|---|
michaben
|
Schiedam Nieuwland en Vlaardingen Oost krijgen strengelspoor ja, direct na Vlaardingen Oost krijgen de goederentreinen een eigen spoor, de spooraansluiting bij de Vulcaanhaven wordt dus omgeklapt, ipv loc omlopen te Vlaardingen Centrum gaan de goederentreinen vanaf Vlaardingen Oost direct een nieuw emplacement op waar een omloopspoor komt te liggen. Laatst bewerkt door michaben op 31-03-2017 18:36 |
31-03-2017 19:35:07 | ||
---|---|---|
Diedje
|
Ah oke, bedankt voor de opheldering heren! |
01-04-2017 06:57:15 | ||
---|---|---|
nohab
|
Weet iemand of de perrons en de sporen in Hoek van Holland van de internationale treinen gaan verdwijnen? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-04-2017 08:50:11 | ||
---|---|---|
phantom
|
Voor zover dat al niet gebeurd is,lijkt me dat wel aannemelijk. Er heeft immers al enige tijd geen echte internationale trein met reizigers een vertrek gehad vanuit Hoek v Holland ri ???? Beetje flauwekul om die bestemming dan nog op bv koersborden en vertrekstaten op perrons te laten staan Op spoorkaarten en dergelijke zal dat denk ik pas gaan plaatsvinden als het tijd is om een nieuwe editie te maken. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
01-04-2017 09:06:30 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Sporen 4-6 gaan inderdaad gelijk weg. Spoor 3 blijft nog even, omdat dit een tijdelijk keerspoor wordt. Als de verlenging naar Hlds gereed is, gaan de metro's weer naar de sporen 1-2 en 3 ook weg. |
01-04-2017 09:23:18 | ||
---|---|---|
michaben
|
Waarbij de nieuwe sporen 1 en 2 niet op dezelfde plek komen te liggen als de huidige, men wil met oog op rolstoeltoegankelijkheid (metro's hebben geen schuiftrede) de perrons niet meer in een scherpe boog hebben liggen. De toeleidende sporen naar de sporen perrons gaan dan ook dwars door de oude perrons 3-4-5-6 heen om de bocht af te snijden. Laatst bewerkt door michaben op 01-04-2017 09:23 |
01-04-2017 10:06:22 | ||
---|---|---|
wattman
|
Heeft iemand nog het nummertje van het treinstel dat de laatste rit naar Hld heeft gemaakt? Ik ben na het vertrek van de laatste trein uit Hlds afgehaakt. |
01-04-2017 10:11:24 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De laatste uit Rtd, trein 4184 met de 2945+2978. De laatste reizigerstrein uit Hld 4197 met de 2938. Daarna volgde nog de LM-trein 74184 met 2978+2945. |
01-04-2017 11:06:02 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Volgens de conceptplannen komen de perrons van Hoek van Holland Haven iets ten noordoosten van de huidige sporen 1 en 2 te liggen en wordt de overweg in de N211 verplaatst naar de oostkant van dit nieuwe station, dus ongeveer ter hoogte van de ingang van het oude stationsgebouw. De bootreizigers zullen dus altijd de N211 moeten overstekken tussen de terminal en de perrons. Shqiperise-lopers? |
01-04-2017 11:18:12 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
En voor wie wat meer visueel is ingesteld: tekeningen staan vanaf pagina 6 op deze link http://hoekselijn.mrdh.nl/sites/hoekselijn.mrdh.nl/files/files/7%20140018%20ontwerpboek%20DO%20HL%20stations%20en%20baanelementen%20Concept%20TI%20blz%20101%20tm%20146.pdf Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
01-04-2017 11:55:05 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Volgens de regio directeur van NS zaten de 8! treinstellen helemaal vol ....%08% http://www.rijnmond.nl/nieuws/153456/NS-voor-het-laatst-op-Hoekse-Lijn MCN ASD |
01-04-2017 18:33:04 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
8 treinstellen. Die zie je in de normale dienst zelfs hoogst zelden! We maken steeds vaker mee dat zelfs de professionals niet weten hoe het heet. Hier zullen wel acht rijtuigen bedoeld zijn, in jargon bakken genoemd. Maar ach, je leest ook nog wel eens over wagons als rijtuigen worden bedoeld. Een spoorman spreekt niet over wagons (voor goederenvervoer), maar over wagens. Om maar niet te spreken van de onbewaakte overweg, waar een onbeveiligde wordt bedoeld. Laatst bewerkt door sjoerd op 01-04-2017 20:26 |
01-04-2017 18:38:29 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Een regiodirecteur hoeft toch ook niet alles van het spoor te weten? |
01-04-2017 19:25:48 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Dat hoeft die niet , maar tellen zou toch wel een minimale eis moeten zijn! |
01-04-2017 20:25:34 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Ik vind iemand die de taal van zijn vak niet spreekt, niet erg geloofwaardig, en zou er veel moeite mee hebben als hij of zij dan ook nog degene was wiens/wier beleid ik moest uitvoeren. %03% Maar daar mag je gerust anders over denken hoor!%02% Laatst bewerkt door sjoerd op 01-04-2017 20:41 |
01-04-2017 22:23:35 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik denk dat het inhoudelijke en de dienstuitvoering van treinen nou ook niet echt het vakpakket van een regiodirecteur behoren eigenlijk, maar misschien moeten we gewoon wat minder met de azijn bezig zijn en wat meer met wat de beste man nou gewoon bedoeld...Quote Het zou wel idioot geweest zijn als men die desolate zooi niet op zou ruimen... Laatst bewerkt door thom op 01-04-2017 22:25 |
02-04-2017 00:21:15 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Hmm maar dan zou die alsnog niet kunnen tellen, er reden maar 2 treinstellen, 6 bakken die avond de laatste trein. |
02-04-2017 14:23:05 | ||
---|---|---|
Jmsz
|
De automatische omroep in de treinen is ook nog niet aangepast. De omroep in mijn 5153 meldde nog vrolijk 'het volgende station is Sdm hier kunt u nog overstappen voor de richting Hld.' |
02-04-2017 14:33:09 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Quote Het hoeft ook niet aangepast te worden want ook nu kun je gewoon naar Hld. Wel per bus en straks per metro maar fout is het niet. |
02-04-2017 19:02:01 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
@ Thom: azijn? Ik signaleer alleen dat sommige professionals kennelijk weinig vaktaal beheersen. Wat de Hoekse Lijn betreft: daar hebben we in OdR vorig jaar veel aandacht aan geschonken. Na de wijze lessen van de verbouwing van de Hofpleinlijn tot metrotraject was ik sceptisch of het deze keer wel zou lukken in enkele maanden. Ik was vanochtend dan ook stomverbaasd over de snelle vorderingen nabij Schiedam: waslijn opgerold, sporen los, seinen weg, eindmasten geplaatst en in dienst. Dat moet gaan lukken. |
02-04-2017 19:20:44 | ||
---|---|---|
michaben
|
Je bedoelt die Hofpleinlijn waar men na amper 5 weken verbouwen de eerste testritten begon te maken? Dat men op het samenloopdeel een verkeerd type wisselmotor had uitgekozen doet niets af aan de duur van de ombouw, dat was een probleem in de voorbereiding, niet in de uitvoering. Laatst bewerkt door michaben op 02-04-2017 19:21 |
02-04-2017 19:48:57 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ja, natuurlijk, hoe kon ik zo dom zijn. Het zal ongetwijfeld nu ook goed komen, en wellicht niet eens na uitstel. |
03-04-2017 11:42:28 | ||
---|---|---|
pjkleton
|
Op dit moment geeft de NS Reisplanner nog gewoon de treinen aan die er rijden tussen Sdm en Hld.Nog niet de vervangende RET bus. Peter |
03-04-2017 11:50:00 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Het laatste advies dat uit de reisplanner komt voor Sdm-Hld is voor 1 april 0.37u hoor. |
03-04-2017 14:20:39 | ||
---|---|---|
pjkleton
|
Ja ,vrijdag 31 mrt zelfs ,zie ik nu. Groeten ,Peter |
04-04-2017 07:58:57 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
(Prorail) filmpje van de laatste rit en overdracht; https://www.youtube.com/watch?v=SeYAWnw4QNE#action=share |
06-04-2017 21:17:56 | ||
---|---|---|
Astraea
|
Nu de knip een feit is is ook de spoorsituatie bij Sdm aangepast. Spoor 1 en 2 te Sdm worden niet meer echt gebruikt al maken enkele laatste treinen nog wel gebruik van spoor 1 blijkt uit de dienstregeling. Van spoor 2 kan ik echter niks vinden. Wordt hier nu door treinen bijvoorbeeld roest gereden? |
06-04-2017 21:39:35 | ||
---|---|---|
michaben
|
Het nachtnet gaat nog enkele dagen per week via de lage sporen tussen Rtd en Dhsa, dus mogelijk dat deze spoor 2 roestrijden. |
07-04-2017 10:01:34 | ||
---|---|---|
illyavaes
|
Eergisteren zijn over spoor 302 gegaan: 3 nachtnet, 3 benelux, 2 goederentreinen. Spoor 301: 1 1100, 3 nachtnet, 3 2200, 3 benelux, 4 ledig mat. |
09-04-2017 22:16:53 | ||
---|---|---|
nohab
|
Heeft iemand de treinnummers en bijbehorende routes van de ritten met historisch materieel op 26 maart? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
09-04-2017 22:27:54 | ||
---|---|---|
ronald
|
De route's hebben hier bij de bijzondere ritten gestaan. Deze staan daar nu bij de historie. De bijbehorende treinnummers zou je ovtijden kunnen achterhalen. |
10-04-2017 09:23:04 | ||
---|---|---|
treinfan
|
https://actutrein.nl/opvallend/20170326.htm |
23-06-2017 20:32:41 | ||
---|---|---|
Berk24
|
De eerste metro op de Hoekse Lijn gaat niet per 1 september rijden. De oplevering is met meer dan vier weken vertraagd. Dat melden bronnen aan RTV Rijnmond. De vertraging wordt veroorzaakt door gebrek aan mankracht. Ook zijn er problemen met het leveren van het spoorbeveiligingssysteem. Bron: http://www.rijnmond.nl/nieuws/156350/Hoekse-Lijn-weken-later-klaar RET mag in september een hoop extra bussen inzetten naar Vlaardingen, Maassluis en Hoek van Holland |
23-06-2017 22:10:29 | ||
---|---|---|
thom
|
Oftewel, het huidige bus vervoer nog even handhaven dus. |
23-06-2017 22:18:15 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Hadden we dat ook niet met de Hofplein- en Zoetermeerlijn? |
24-06-2017 00:58:52 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteWethouder Gemeente Vlaardingen heeft het gezegd in een stuk aan B&W |
24-06-2017 09:40:57 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote De informatie was sowieso wat vreemd, de datum van 1 september stond nergens op de officiële website vermeld als startdatum, er stond slechts 'september 2017'. Wel werd 1 september genoemd als einddatum voor de ombouw en test- en proefperiode, maar nergens werd vermeld dat men vanaf die dag gelijk reizigers zou gaan vervoeren. Een vrijdag is ook niet de meest voor de hand liggende dag voor zoiets. Laatst bewerkt door michaben op 24-06-2017 09:41 |
24-06-2017 09:56:08 | ||
---|---|---|
b2py
|
Wie zegt dat 'de eerste metro' dan toegankelijk zou zijn voor reizigers? |
24-06-2017 10:17:23 | ||
---|---|---|
michaben
|
Omdat de eerste metro die niet voor reizigers bedoeld is volgende maand al moet gaan rijden Laatst bewerkt door michaben op 24-06-2017 10:17 |
05-07-2017 17:34:20 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Door tegenvallers duurt de ombouw van de metroverbinding Hoekse Lijn opnieuw veel langer dan verwacht. Het was de bedoeling dat het project in september klaar zou zijn. Maar dat wordt februari 2018, zegt de gemeente. Bouwers van de verbinding tussen Rotterdam en Hoek van Holland vonden in de bodem meer vervuiling en asbest dan verwacht. Ook moesten meer oude kabels worden weggehaald en zijn er problemen met de beveiligingssoftware. Reizigers tussen Rotterdam en Hoek van Holland zijn nu tot februari 2018 aangewezen op vervangend busvervoer. De RET begint na de zomer een proef met meer spitsbussen tussen Vlaardingen en Schiedam Centrum. Bron: http://www.rijnmond.nl/nieuws/156815/Flinke-vertraging-bij-ombouw-Hoekse-Lijn Hoekse Lijn Metro gaat pas in februari rijden Laatst bewerkt door Berk24 op 05-07-2017 17:35 |
05-07-2017 17:36:25 | ||
---|---|---|
mvboetzela
|
Zie ook: https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2017/07/05/tegenvallers-in-project-hoekse-lijn-vijf-maanden-vertraging/ Planning was 5 maanden en dat wordt nu 10 maanden. |
05-07-2017 17:44:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Meteen maar 5 maanden, vooruit. Nog een maand erbij en mijn collega's krijgen gelijk die de uitloop al begin dit jaar voorspelden. Dit nadat ze de wijze van organisatie en contractvorming hadden bestudeerd. Naast de vertraging loopt de aannemer straks aardig binnen en je snapt wat dat voor de kosten betekent. Men had geen tweede Randstadrail meer verwacht en ergens klopt dat ook: Dit is erger. |
05-07-2017 18:00:38 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Dat wordt dan met de kerst geen ritjes met de metro tussen Rotterdam en Hoek van Holland. Maar goed, in Twente rijden dan nieuwe treinen van Syntus tussen Zwolle en Enschede en tussen Hengelo en Duitsland, dat is dan ook interessant. |
05-07-2017 18:29:12 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote De vertraging kwam onverwacht, maar dit had ik wel voorspeld: personen die achteraf doen alsof ze dit aan zagen komen |
05-07-2017 18:57:11 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Wilde je zeggen dat het niet zo vaak voorkomt dat het in NL iets uitloopt ? %08% MCN ASD |
05-07-2017 20:28:09 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Quote Als ervaren mensen heel veel "spannende dingen" in de plannenmakerij tegenkomen en zelf zeggen dat het irreëel is dan mag dat toch? |
05-07-2017 23:28:08 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Het is uiteraard het onderwerp niet, maar ik kan getuogen dat ze het in februari hebben verteld en voorspeld. Met uitzondering van de vertraging bij Bombardier, overigens. |
22-07-2017 09:46:02 | ||
---|---|---|
erwin_6610
|
Op http://www.maassluis.nu/nieuws/hoekse-lijn-de-vonken-vliegen-er-vanaf/ kwam ik het bericht tegen dat er volgende week mogelijk testrit(ten) over gereden worden: Testritten ... Volgende week rijdt met een snelheid van 20 km per uur getrokken door een locomotief – als test – het eerste metrovoertuig over de Hoekse Lijn... |
13-12-2017 16:56:51 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Ombouw gaat waarschijnlijk een pietsie langer duren. Over ongeveer een jaar is het klaar http://www.treinreiziger.nl/ombouw-hoekse-lijn-eind-2018-afgerond/ Dick van den Hoven |
13-12-2017 17:02:06 | ||
---|---|---|
lex_t
|
We kunnen het niet meer. |
13-12-2017 18:59:34 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Volgens mij liep de ombouw Hofplein- en Zoetermeerlijn ook zo gigantisch uit. Ik vond de 5 maanden al ambitieus. |
13-12-2017 19:24:29 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Quote |
13-12-2017 19:38:45 | ||
---|---|---|
michaben
|
Altijd leuk, mensen die achteraf doen alsof ze al wisten dat het niet haalbaar was %04% Dergelijke complicaties hebben totaal niets te maken met of het wel of niet haalbaar is binnen 5 maanden. RandstadRail is ook in 5 maanden omgebouwd tenslotte, op een deel van de RandstadRail werd zelfs na 3 maanden al een pendeldienst ingezet. Dit soort vertragingen zitten hem meer in de voorbereidingstijd dan de ombouwtijd. Bij de RandstadRail kwamen de ergste complicaties pas nadat de lijn reeds in gebruik genomen waren, er bleek een ontwerpfout in een wissel te zitten waardoor deze aangaf dat deze vergrendeld was terwijl dat niet het geval is. Had deze fout er niet in gezeten dan had er waarschijnlijk geen haan naar gekraaid, welk type wisselsteller je installeert heeft geen invloed op de doorlooptijd van zo'n project. Maar goed, eerst wachten op een bevestiging, voorlopig is dit alles nog op basis van anonieme bronnen. Laatst bewerkt door michaben op 13-12-2017 19:39 |
13-12-2017 19:59:49 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Toch wel bijzonder vervelend voor de gebruikers van de Hoekse Lijn. Ik hoop dat ze nog even kunnen volhouden met treinvervangend vervoer. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
14-12-2017 13:01:44 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Schade 90 miljoen en een jaar uitstel. https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2017/12/14/hoekse-lijn-kost-mogelijk-90-miljoen-extra-directeuren-projectbureau-ontslagen/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Nieuwsbrief%20week%202017-50 Nu vraag ik me af, hoe gaat het dan met Vopak in Vlaardingen? |
14-12-2017 13:44:17 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Uiteraard, ook hier is het weer Bombardier die problemen heeft met de software.... |
14-12-2017 16:54:11 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Dat artikel trekt de berichtgeving een beetje uit het verband. Die 90 miljoen en vertraging tot eind 2018 is slechts het worst-case scenario, opening in de zomer behoort ook nog tot de mogelijkheden maar in de media wordt slechts dit worst-case scenario overgenomen. Laatst bewerkt door michaben op 14-12-2017 16:58 |
14-12-2017 17:11:20 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteKomt wel aardig overeen als constante. Op de Utrechtboog hebben we ook een jaar extra moeten wachten ... (en die beveiliging is dus ook van Bombardier, wil ik zeggen). |
14-12-2017 17:25:56 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
En is Bombardier de enige in de wereld die de beveiliging kan leveren? |
14-12-2017 17:43:59 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Wel de enige die de daarvoor bestemde aanbesteding gewonnen heeft. |
14-12-2017 17:56:13 | ||
---|---|---|
michaben
|
Men heeft bij de metro van Rotterdam Siemens, Alstom, General Electric en nu Bombardier gehad als leverancier. De systemen die Alstom leverde voor de verlenging naar Schiedam hadden in het begin overigens ook flinke problemen, opening was destijds 2 maanden uitgesteld (of dat naast beveiliging nog andere oorzaken had weet ik niet) en de opening verliep verre van perfect waardoor men na een maand al met een aangepaste dienstregeling met lagere frequentie moest gaan rijden. Het systeem van General Electric functioneert naar mijn idee wel prima, maar dit was een vervangingsproject waarbij men tot de definitieve ingebruikname nog kont terugvallen op het oude systeem. Reizigers hadden er dus geen last van als de nachtelijke testen niet succesvol waren, men zette 'gewoon' het oude systeem weer aan voor de volgende dag. Waarom men zo kort na oplevering van het systeem van General Electric een nieuwe aanbesteding heeft gedaan voor de Hoekse Lijn weet ik niet, had me logischer gelijkt als dat gewoon een optie was geweest in de vorige aanbesteding. Dat de Hoekse Lijn omgebouwd zou worden was immers al langer het plan. Laatst bewerkt door michaben op 14-12-2017 17:56 |
14-12-2017 19:05:46 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Citaat van de NOS over de wethouder: "Hij zei ook verbaasd te zijn over de haperingen bij Bombardier, gezien de goede reputatie van het Canadese concern." Toen moest ik even heel hard lachen... |
14-12-2017 19:57:41 | ||
---|---|---|
mren
|
En wellicht het omgekeerde bij Ansaldo: een 'iets mindere' reputatie qua materieel, maar levert wel werkende beveiliging. |
14-12-2017 20:27:17 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Bombardier en software lijken steeds vaker een niet z'n gelukkige combinatie! * De 186 in sandwich tractie over onze zuidgrens. * De Zwitserse Twindexxen. * De ERTMS implementatie op Traxx-voertuigen voor de Gotthard basistunnel. * Misschien heeft daarom de combi 186 en Bs nooit een serieuze kans gemaakt. Jeanne Kok |
14-12-2017 20:35:05 | ||
---|---|---|
b2py
|
Ik vind het een intrigerende vraag of je alle problemen bij Bombardier kan neergooien of dat er andere invloeden zijn die hun proces frustreren? Vage eisen van opdrachtgevers, onjuiste informatie over systemen waarmee hun software moet communiceren etc. |
14-12-2017 21:09:55 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteWaren er geen andere partijen? En mocht, gezien de reputatie, niet voor een ander gekozen worden? |
14-12-2017 21:17:05 | ||
---|---|---|
pjkleton
|
Jeanne haalt het aan ,ik heb gisteren al geschreven dat ik verwachtte dat het o.a. de beveiligings problemen van de trein apparatuur van B. konden zijn ,die bij de grensovergang met Belgie niet goed samen kunnen werken met de Alstom baan apparatuur. Door onbekende reden is dat bericht toen niet in dit forum terecht gekomen. Peter. Naschrift : ( Zouden de specificaties en eisen niet eenduidig genoeg zijn geweest en voor meerdere uitleg vatbaar zijn geweest?) |
14-12-2017 21:28:54 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Helaas mag de zogenaamde 'past performance' geen onderdeel zijn van gunnings- of selectiecriteria. Wel mag je om proportionele en relevante referenties vragen. |
14-12-2017 21:37:21 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Het ligt voor de hand om Bombardier maar de zwarte Piet toe te spelen bij de ETCS problemen rond de RBC handover, maar nadat b.v. op het genoemde Gotthard traject in relatief korte tijd de Bombardier loks prima waren gaan rijden "opeens"de Siemens loks problemen gingen geven. En ook rijden de Bombardier loks volgens mij behoorlijk soepel over de overige ETCS trajecten op hun rit naar Brussel. En als ik dan even terug denk aan de eerste maanden dat de Thalys tussen Antwerpen en Rotterdam over de HSL was gaan rijden en het een uitzondering was dat er eentje zonder gedwongen stop daar reed; dan heb ik alleen maar geleerd dat het probleem veel breder ligt dan een onderdeeltje van een leverancier en de oplossing alleen in goede samenwerking ligt en niet aan het toeschuiven aan een partij van eerder genoemde Zwarte Piet. ( maar dat zal wel komen dat alles maar in contracten met boetes wordt vastgelegd%04%) |
14-12-2017 21:50:01 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Had Bombardier niet de ERTMS op A'dam - Utrecht aangelegd waarbij Rheincargo ckass'66 regelmatig problemen mee had? |
14-12-2017 22:53:57 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Bombardier levert prima spullen, maar de soft- en hardware is niet zo hun sterkste kant. Helaas. |
14-12-2017 23:29:29 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ben ik toch benieuwd wat voor producten jij kunt noemen die zij leveren die noch software noch hardware zijn. |
15-12-2017 07:29:20 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Als met hardware de ERTMS-apparatuur boedoeld wordt. Dan zijn die andere producten de treinen. Al is dat feitelijk ook hardware.%02% |
18-12-2017 18:46:36 | ||
---|---|---|
wouter15
|
De Heokse Lijn word waarschijnlijk 90 miljoen euro duurder dan begroot: https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2017/12/14/hoekse-lijn-kost-mogelijk-90-miljoen-extra-directeuren-projectbureau-ontslagen/ |