Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Toekomst van de Hoekse Lijn

Maandag 18 dec 2017 - 23:02:28
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Eerder gemeld op 14-12-2017 13:01:44.

Woensdag 20 jun 2018 - 22:06:52
michaben
michaben
Het heeft even geduurd, maar op de projectwebsite wordt nu vermeld dat men in week 35 wil beginnen met testritten van het goederenvervoer. Uiteraard nog onder voorbehoud, de software van de beveiliging is nog altijd niet opgeleverd.

Woensdag 20 jun 2018 - 22:50:03
train85
train85
Volgens mij meldde RTV Rijnmond ook dat er problemen waren met diverse bruggen op de lijn. www.rijnmond.nl

www.mat64.nl

Woensdag 20 jun 2018 - 22:59:01
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Daar heeft het goederenvervoer geen last van

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 16 aug 2018 - 11:54:15
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Hoe het momenteel gesteld is met alle problemen die men op de lijn had,dat weet ik niet.
Maar men heeft wel toestemming gekregen om de lijn door te trekken naar het strand
www.infrasite.nl

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Woensdag 23 jan 2019 - 12:42:13
Berk24
Berk24
Hoekse Lijn niet eerder dan mei 2019 geopend

De Hoekse Lijn loopt opnieuw fikse vertraging op. Het probleem blijft de beveiligingssoftware van de metrolijn. De lijn zou aanvankelijk op 1 september 2017 in gebruik worden genomen.

Na alle eerdere tegenslagen zou eind vorig jaar een veiligheidsverklaring voor de software van de lijn moeten zijn afgegeven, maar die deadline is niet gehaald. Nu, een maand later, is de verklaring nog steeds niet binnen en wethouder Visser van Rotterdam weet niet wanneer die wel komt.

Daarmee rijdt de metrolijn tussen Schiedam en Hoek van Holland op zijn vroegst in mei 2019 en komt de opening van het strandseizoen in gevaar. Voor reizigers en voor ondernemers op het strand van Hoek van Holland is dat opnieuw slecht nieuws.

Bron: www.rijnmond.nl

Dat is toch niet te geloven, dat is echt erg.

Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Woensdag 23 jan 2019 - 13:18:16
broek53
broek53
Ik vraag mij in den gemoede af wie er ooit nog Bombardier zal contracteren voor treinbeveiliging..

Woensdag 23 jan 2019 - 13:36:35
mvanuden
mvanuden
Quote
broek53 (wo 23 jan 2019 13:18:16 www.somda.nl): Ik vraag mij in den gemoede af wie er ooit nog Bombardier zal contracteren voor treinbeveiliging..
Dan maar het alternatief Ansaldo Stoptonend Sein (STS)

Heb ik nou goed gelezen dat ook de (goed/beter) lopende treinbeveiliging activiteit van Ansaldo wordt overgenomen door Hitachi, net als de treinbouw-tak?

Woensdag 23 jan 2019 - 13:39:20
Berk24
Berk24
Anders hebben we toch ook nog Alstom en Siemens.

Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Woensdag 23 jan 2019 - 13:51:32
waalkade
waalkade
Of Nieaf Smitt uit Utrecht of Mors Smitt heet het tegenwoordig zie ik net.

Woensdag 23 jan 2019 - 15:24:54
mdeen
mdeen
Quote
broek53 (wo 23 jan 2019 13:18:16 www.somda.nl): Ik vraag mij in den gemoede af wie er ooit nog Bombardier zal contracteren voor treinbeveiliging..
Eerlijk gezegd heb ik me dat voor de aanbesteding van de Hoekse Lijn al afgevraagd, maar als het criterium kosten doorslaggevend is dan zal Bombardier nog lang kunnen doorprutsen.

Woensdag 23 jan 2019 - 17:15:34
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Wederom een gevalletje goedkoop is duurkoop.
Wie weet kijkt men ooit nog is verder dan het argument goedkoopste,dat scheelt onderaan de streep een hoop ellende, en geld dat gebruikt moet worden om de problemen op te lossen

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Woensdag 23 jan 2019 - 17:24:46
b2py
b2py
Als het zo makkelijk was

Woensdag 23 jan 2019 - 17:32:30
maarten83
maarten83
Je bent met een aanbesteding niet verplicht om de goedkoopste te nemen.

Woensdag 23 jan 2019 - 17:55:25
Daan!
Daan!
Quote
phantom (wo 23 jan 2019 17:15:34 www.somda.nl): Wederom een gevalletje goedkoop is duurkoop.
Wie weet kijkt men ooit nog is verder dan het argument goedkoopste,dat scheelt onderaan de streep een hoop ellende, en geld dat gebruikt moet worden om de problemen op te lossen
Graag een bron van waaruit blijkt dat de goedkoopste is gekozen.

Woensdag 23 jan 2019 - 17:55:36
b2py
b2py
Ik heb ook nog nergens gezien dat ze de goedkoopste waren..

Woensdag 23 jan 2019 - 17:56:39
qj7141
qj7141
Goed voor de doorstroming van wethouders....

Donderdag 24 jan 2019 - 17:59:51
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Quote
b2py (wo 23 jan 2019 17:55:36 www.somda.nl): Ik heb ook nog nergens gezien dat ze de goedkoopste waren..
Letterlijk gelezen heb ik het ook niet,maar zo is de goedkoopste wel HET criterium bij de meeste mensen die dingen beslissen over projecten die worden uitbesteed

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Donderdag 24 jan 2019 - 18:08:55
b2py
b2py
Dat is dan grappig, er is namelijk conform EMVI een aanbesteder gekozen. Oftewel, de gekozen Opdrachtnemer heeft een aanbieding gedaan die als gevolg van aangeboden meerwaarde de goedkoopste Gegadigde was.

Donderdag 24 jan 2019 - 18:23:47
daniel81
daniel81
De vraag is dus wat die 'aangeboden meerwaarde' dan is. Dat kan werkelijk van alles zijn, maar vaak heeft het niets te maken met het eigenlijke functioneren van het product zelf. Dat product hoeft alleen aan de bestekseisen te voldoen.
De meerwaarde zit dan vaak in dingen als minder CO2-uitstoot in het productieproces, een omgevingsmanager tbv communicatie, enz. Voor dat soort extra'tjes krijgt de aannemer dan een denkbeeldige korting die hem de goedkoopste maken.

Donderdag 24 jan 2019 - 19:08:20
b2py
b2py
Dat is maar net wat de opdrachtgever wilt. Kan me niet voorstellen dat er in een aanbesteding voor treinbeveiliging omgevingsmanagement EMVI aanwezig is..

Vrijdag 25 jan 2019 - 06:58:34
mdeen
mdeen
En ik kan me niet indenken dat die er niet is. Want als die er niet is en er gebeurt iets waarover burgers gaan klagen dan is het direkt "waarom is er geen omgevingsmanagementplan opgesteld".
Bijvoorbeeld: het is in dit geval veel makkelijker voor de contractpartij om overwegen 24/7 af te sluiten. Dat scheelt weer mensen (en risico) van het alleen afsluiten als er een testrit aankomt.

Vrijdag 25 jan 2019 - 08:20:09
b2py
b2py
Dat zal eerder liggen bij het stations contract of zal OG zelf gaan doen. De scope van Bombardier is puur treinbeveiliging aanbrengen, daar hoort geen omgevingsmanagement bij.