06-08-2011 20:36:53 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Met ingang van het wijzigingsblad 5 september gaat tussen Ddr en Gr de kwartiersdienst van start, wat betekend dat de complete dienstregeling hier overhoop gaat vooruitlopend op de opening van de nieuwe stations langs de MerwedeLingelijn. In Ddr verschuift de vertrektijd van de doorgaande treinen (serie 36700) met 1 minuut, wat samen met halteringen te Ddrs en Bhdv voor het kruisen met de nieuwe serie 36800 ervoor zorgt dat de huidige lange stop in Ldm vervalt: de trein staat hier nog maar 1 minuut stil i.p.v. de huidige 6 minuten. Op alle stations tussen Gr en Gdm zijn er wat minutenwijzigingen in beide richtingen. De nieuwe 36800 ligt in een strakke kwartiersligging t.o.v. de 36700, met uitzondering van Gnd. Het niet stoppen van de 36800 op toekomstig station Bzm levert hier een 13/17-ligging op, dit i.v.m. de anders niet haalbare kruising op Bhdv. Aansluitingen in Gdm zijn ongewijzigd, maar in Ddr ontstaan door de gewijzigde tijden asymmetrische aansluitingen richting Rtd. Ze worden met 9 minuten wel wat ruimer als nu (gelukkig ook maar aangezien er een overstap van spoor 15 naar 5 tussen zit). De 36700 uit Gdm sluit voortaan aan op de 2100 ri. Rtd, de 36800 op de 1900. Andersom biedt de 2100 aansluiting op de 36800 en de 1900 op de 36700. Nieuwe dienstregeling is inmiddels op de Arriva-site te vinden. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 06-08-2011 20:37 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-08-2011 00:29:18 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ik begrijp dus dat hier sprake is van een 06/36 symmetrie? Hier in het noorden zijn ze nogal goed in een 08/38 symmetrie... Is lekker makkelijk voor het aansluitende vervoer (ofwel vervoer dat dus zou moeten aansluiten maar dat niet goed kan) Overigens rijden volgens de vtt van Ddr alleen de laatste treinen tot Gr, de rest is allemaal niet voorzien van een voetnoot. |
07-08-2011 13:35:39 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Symmetrie is iets anders dan patroontijden. In Nederland is vrijwel de hele drgl symmetrisch op 00/30. |
07-08-2011 13:53:04 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteDie treinen met voetnoten zijn de laatste twee 36700'en die een kort traject rijden. De 36800 heeft geen voetnoot daar die treinserie zowiezo slechts tot Gr rijdt. QuoteProbleem op de MerwedeLingeLijn is dan ook dat de treinen niet in beide richtingen in dezelfde symmetrie rijden. Ddr -> Gdm ligt de 36700 in 00/30 en 36800 in 15/45 symmetrie, andere kant op is dit precies andersom. Kruising op Bhdv is er eentje die ongeveer op het symmetriepunt 00/30 ligt en daar kruist dus de 36700 met de 36800, vandaar dat de dienstregeling wel symmetrisch is maar de aansluitingen niet symmetrisch zijn. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-08-2011 16:34:53 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote Is een symmetrisch dienstregeling niet per definitie "symmetrisch in beide richtingen" ? volgens mij is het "probleem" dat de MLL symmetrie tijden van .21 en .51 gaat gebruiken (en voor Gr Ddr ook .06 en .36) en de NS (bijna overal) .17 en .47 (en vaak ook .02 en .32) Laatst bewerkt door anton_ op 07-08-2011 16:49 |
07-08-2011 17:53:53 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Waarbij een 21/51 symmetrie op zich ook wel weer logisch is... daarin reed die trein in het NS-tijdperk ook en da's dus ook wel enigzins waar de infra op ontworpen was. Immers komt je met de 21/51 symmetrie mooi uit met een kruising te Ldm op het traject Gr-Gdm. Enige hindernis voor een symmetrische dienstregeling is het ontbreken van een mogelijkheid tot kruisen te Akl. Zou die er zijn dan is de doorgaande trein vanuit Gdm een kwartier op te schuiven. Op Gr kan je dan de 36700 in beide richtingen op spoor 1 behandelen en de 36800 op spoor 2 lang laten keren. De 36700 zou dan kruisingen op Akl en Bsd krijgen (liggen precies halverwege Gr-Ldm en Ldm-Gdm, dus past mooi) en op Gdm sta je dan ook lang te keren. (Of ligt er precies een goederenpad in het kwartier dat de MLL niet op Gdm-Gdma rijdt, dan past het niet) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-08-2011 18:27:29 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Precies, en de symmetrie is hier dus 06/36 (ook 21/51 trouwens, en voor Ddr-Gr dus ook 13/28/43/58, of alles een minuutje later, vul zelf maar in), terwijl de dienstregeling van vrijwel het gehele OV op een 00/30 symmetrie ligt, em dat maakt het dus moeilijk om de rest aan te laten sluiten. @ Daniel Om 00/15/30/45 kan je toch net zo goed in Ldm kruisen als om 06/21/36/51? Laatst bewerkt door Pim530 op 07-08-2011 18:28 |
07-08-2011 19:05:36 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Nee dus... als je in 00/30 symmetrie gaat rijden op Ldm-Gdm v.v. schuiven je tijden 10 minuten op en kom je bij vertrek uit Gdm de 6000 tegen ergens tussen Gdm en Gdma Dit oplossen vereist het verbreden van de nog maar net vernieuwde Lingebrug. Je zou dan de MerwedeLingeLijn namelijk volledig apart moeten leggen. Andere optie is een vrije kruising bij Gdma en de 36700 op 3a behandelen te Gdm. De 16000 staat er dan wel achter te halteren op 3b maar da's qua tijden geen probleem (3a is vrij zodra die weg moet) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-08-2011 19:11:56 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Klein zijsprongetje: kruisen in Bsd, gaat dat nog wel? Ik zag gisteren dat spoor 801 ernstige sporen van onbruik vertoond. Is dit spoor nog wel in dienst? |
07-08-2011 19:51:14 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Jawel, het zal alleen wel aardig roesten... er vertrekt elke donderdag nog één trein volgens de vertrekstaten. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-08-2011 20:14:00 | ||
---|---|---|
railnijn
|
en laten ze daar nu mee bezig zijn om de linge lijn apart te leggen perron komt aan de andere kant te liggen van gdm |
07-08-2011 20:24:56 | ||
---|---|---|
Joey666
|
Iets anders gezien. Zag dat in de 5600 serie een SGM omloop gaan rijden. SGMM ST 5618 (woe) SGMM ST 5623 (ma) SGMM ST 5630 (ma) SGMM ST 5635 (do) SGMM ST 5642 (do en woe) |
07-08-2011 20:33:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jawel. Ook op Rhenen zitten een paar diensten met SGM. Een paar stellen worden kennelijk met Sandite-apparatuur uitgerust, want ze zitten ook in een aparte omloop. |
07-08-2011 21:01:36 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteHet is iets makkelijker samen te vatten: 2x SGM III rijdt ma-vr 5618/23/30/35/42/51/58/63, alleen 5635/42 is met een solo III-tje. Op za/zo staan de stellen GDST te Zl. Op Bkl-Vndc (geen Rhn dus) rijdt een SGM III ma-vr in 17412/21/22/55/56/65 en ook in 17410/19/20/29/50/59/60/69. Wat ik me hierbij afvraag: waarom rijden in ze in het weekend niet? De noodzaak van gladde sporen bestrijden zal dan toch niet minder zijn dan door de week? |
07-08-2011 21:04:38 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
QuoteAh, ik zie het. Dank je wel. Ik kwam daar op donderdag net voor het vertrek van die ene trein, dus ik zat tegen een week roest aan te kijken |
07-08-2011 21:57:17 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteWas nog even vergeten hierop te reageren: enige stations met noemenswaardige busaansluitingen zijn Sdt, Gr en Ldm. En laten dat nu de stations zijn waar gekruist wordt en dus in beide richtingen keurige aansluitingen geboden kunnen worden. In Dordrecht pakt de asymetrie juist gunstig uit: dienstregeling van de stadsbussen is 's avonds en zondag ook asymetrisch waardoor tussen Ddrs en Ddr trein en bus elkaar in beide richtingen keurig aanvullen. Tot 4-9 bieden lijn 3 en 5 en de trein nog dezelfde aansluiting op de 1900 in de avond en op zondag, vanaf 5-9 sluit de bus op de 1900 en de trein op de 2100 aan. Richting Stadspolders trein aansluitend op 1900 en bus op 2100 Laatst bewerkt door daniel_ddr op 07-08-2011 21:58 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-08-2011 22:15:21 | ||
---|---|---|
HansBeeker
|
IVM vakantie kan ik het even niet opzoeken, maar Daniël, je zegt dat de DRGL op de Arriva-site staat, heb je misschien een linkje? Alvast bedankt! |
07-08-2011 22:21:27 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
http://arriva.hvs.ovitech.nl/hvs/HVS%20Online/showhvs.php?modality=trein&useStandby=false&trein_lines=344&Direction=1&trein_start_id=6292&trein_end_id=4454&TimingPointCode=53608110&date1=2011-09-05 En als je op de tab "Dienstregeling" kijkt met treinnummers en al. (Vertrekstaten geven ten onrechte niet aan dat de 36800 tot Gr rijdt) Op de link nog niet te zien (gezien het station pas in december in dienst gaat), maar er zit ook nog een kruising op Bhdv, tussen Gnd en Gr. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 07-08-2011 22:25 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-08-2011 22:33:37 | ||
---|---|---|
Pim530
|
@ Daniël Die 6000 verklaart heel wat, ja. |
09-08-2011 10:22:27 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De inzet van SGM in Limburg gaat ook van start. Vooruitlopend op het nieuwe wijzigingsblad gaan al op zaterdag 3 september een tweetal stellen naar het zuiden die meteen aan de bak mogen. Interessante trein voor de vroege vogels is dan 816815 Ut-Ehv die tot Ht met een losse SGM III rijdt, maar tussen Ht (v 6.05) en Ehv met 3x SGM III gaat rijden. Een stel gaat de 9600/4400 in, de andere twee gaan van start in (7)6815, resp. 80187 t.b.v. 6817. Op ma-vr zijn er 2 diensten: 1. 6922/6811/6826/6819/6834/etc t/m 6883. 2. 6822/6815/6830/6823/etc t/m 6894 en dan 76894 Rm-Hrl (vr Rm-Ehv). Za: 1. 76815 Ehv-Rm, 6815/6830/6823/6838/etc t/m 6894 en dan 76894 Rm-Hrl. 2. 6828/6821/6836/6829/etc t/m 6876 en dan 76876 Rm-Ehv. Zo: 1. 76819 Ehv-Rm, 6819/6834/6827/6842/etc t/m 6883. 2. GDST Hrl. De al lang bestaande 76865 met Plan V van Mtr naar Hrl via de Heuvellandlijn gaat verdwijnen. |
09-08-2011 10:28:28 | ||
---|---|---|
treintim
|
En waarom verdwijnt de 76865? Jammer dat deze niet gewoon met SGM wordt uitgevoerd, heeft SGM ook een primeurtje. Laatst bewerkt door treintim op 09-08-2011 10:28 |
09-08-2011 14:04:37 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Quote Vraagje: 2 diensten wil zeggen 2 treinstellen? Dus dat de 6815/6830 met 3 bakken gaat rijden? Dat begint al goed. Laatst bewerkt door jorgo op 09-08-2011 14:04 |
09-08-2011 14:40:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Elk met een losse SGM III inderdaad. En jazeker, in navolging van het Brabantse (waar de gemoederen al wat bedaard zijn) mag men ook in Limburg kennis gaan maken met volnormen en dergelijke. |
13-08-2011 12:03:50 | ||
---|---|---|
robbertc
|
QuoteIn september is het niet vanwege Sandite. Dat wordt pas gepland vanaf Wbl oktober. |
28-08-2011 17:30:24 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Het duurt nog slechts een week, dus ik heb weer een overzicht online gezet: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011.htm |
28-08-2011 17:46:10 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Interessant was dat ik in het hierboven gegeven overzicht tegenkwam: Serie 4400 wordt integraal met SGMm gereden, echter: Quote (Vanzelfsprekend geldt dit ook voor de 9624) Laatst bewerkt door Bert13 op 28-08-2011 17:49 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
28-08-2011 17:55:03 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Net zoals dat deze tegenwoordig al integraal met SGM rijdt. Naast de 9624 rijdt de 9619 ook met IRM. Mvg. Bart |
28-08-2011 18:34:19 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Zie ook nog een DDAR (met mDDM) in de 22758 ertussen staan... geen idee waar die vandaan komt, rit zit in ieder geval niet aan de 2000/8800 gekoppeld want daar komt geen DDAR in voor. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-08-2011 18:43:44 | ||
---|---|---|
superboer
|
Én 9624. 9619 Ehv-Dn, 9624 Dn-Ht en 4428 Ht-Nm rijden met VIRM die daarna waarschijnlijk wordt afgerangeerd in Nijmegen. Wat kleine dingetjes: * In de 3600 rijdt in het weekend geen ICRm. * 5468, 4885, 4874 ma-di-wo-do met SGMm * 5618, 5623, 5630, 5635, 5642, 5651, 5658, 5663 ma-di-wo-do-vr met SGMm * Er gaat nog meer SGMm rijden rond Ehv, naast de 68/6900 gaan er op ma-di-do-vr ook 2 omlopen rijden in de 52/6400: Ehv. 5234, 5233, 6435, 6444, 5244, 5243, 6445, 6454, 5254, 5253, 6455, 6464, 5264, 5263, 6465, 6474, 5274, 5273, 6475, 6484, 5284, 5284, 5283. Ehv 76418 (Ehv-Wt), 6418, 5218, 5217, 6419, 6428, 5228, 5227, 6429, 6438, 5238, 5237, 6439, 6448, 5248, 5247, 6449, 6458, 5258, 5257, 6459, 6468, 5268, 5267. Ehv Garantie tot aan de voordeur. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-08-2011 19:08:26 | ||
---|---|---|
Iceman
|
De 3300/4300/4600 krijgt nog meer omlopen SLT, er lijkt nu zelfs meer SLT dan SGM in te rijden. Laatst bewerkt door Iceman op 28-08-2011 19:08 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
28-08-2011 19:35:20 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, dat SGM in het zuiden en op de Veluwe moet ten slotte ergens vandaan komen.. |
29-08-2011 00:17:50 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote 4873-4862-5483 komen er nog voor. Er rijdt een extra trein 13824 Omn-Emn (Omn V7.57, Zl A8.17) met MAT 4597 met SLT op zondag en daarmee dus planmatig slt over Hn-Amr (in reizigersdienst) Bij twijfel: gebruik beton. |
29-08-2011 00:36:10 | ||
---|---|---|
treintim
|
Scherp gezien, Mdj, van die spitstrein Omn-Zl! Misschien dat NS toch nog even wil laten zien dat niet per sé Arriva/Veolia/Connexxion beter zijn met hun extra spitstreinen op regionale boemellijnen, maar dat NSR er ook wat van kan.%02% En dat terwijl de concessie voor NSR op de Emmerlijn alweer bijna voorbij is. 't Zal mij benieuwen of Arriva in de toekomst daadwerkelijk een betere DRGL met meer spitstreinen over de Emmerlijn maakt dan NSR. Laatst bewerkt door treintim op 29-08-2011 00:40 |
29-08-2011 07:18:07 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Quote De 4597 doet zondag Ekz-Hn, dus volgens mij komt die niet op het traject Hn-Amr. Bovendien was de 4597 het vorige wijzigingsblad ook al SLT. Laatst bewerkt door Iceman op 29-08-2011 07:20 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
29-08-2011 21:11:40 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Quote Deze trein wordt in Omn uit de 8017 gehaald (8017 wordt gesplitst). Ik hoop dan wel dat de 8017 dan met drie stellen gaat rijden, anders wordt de 3830 erg kort. Mvg. Bart |
29-08-2011 21:28:30 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Doet-ie. Komt een extra dienst (stel) beschikbaar t.b.v. Zl-Emn. |
29-08-2011 21:39:50 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote Deze trein wordt in Omn uit de 8017 gehaald (8017 wordt gesplitst). Ik hoop dan wel dat de 8017 dan met drie stellen gaat rijden, anders wordt de 3830 erg kort. moet dan wel snel omlopen (in een minuut van sp. 1 naar2) EDIT Dennis heeft helemaal gelijk Laatst bewerkt door anton_ op 29-08-2011 22:11 |
29-08-2011 21:51:30 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Ik denk dat je niet helemaal goed kijkt: 8017 a 7.42u sp1 13824 v 7.57u sp1 |
29-08-2011 21:59:14 | ||
---|---|---|
noof
|
Wel leuk dat er nu dan ook eens een trein in Omn vanaf het rechterspoor vertrekt. Overigens wel prettig dat er in de 8030 (3830 bestaat niet, bart84) niet gesneden wordt. Laatst bewerkt door noof op 29-08-2011 21:59 |
29-08-2011 22:22:36 | ||
---|---|---|
scooter
|
Quote De hele omloop is van hetzelfde stel.Alleen op woensdag rijdt de 5234,5233 enz met SGMm.Dit stel is dan afkomstig van de 5227 die op woensdag niet overgaat in de 6429 maar dus keert op de 5234.Ditzelfde gebeurt met de 5229 en 5231.De 6400 keert dan ook op zichzelf. Hierdoor krijg je dus op woensdag een andere omloop dan op ma-di-do-vr. Vervelend genoeg geeft de reisplanner dit niet aan,maar dit is dus iedere woensdag tussen 10 00 en 11 05 ingepland |
29-08-2011 22:28:54 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Inderdaad, op woensdag zijn er werkzaamheden op het emplacement van Ehv, vandaar enkele afwijkende overgangen in de 5200/6400.. |
30-08-2011 17:19:36 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Een aantal jaren terug reed deze trein ook al, ongeveer op dezelfde tijden. Weet echter niet meer welk jaar(en) |
31-08-2011 13:02:40 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Als ik het goed zie, is de slag VIRM in de 700 er nu weer uit. Dan is de 700 (met de 1600) de serie die nog geheel ICM is . |
31-08-2011 14:50:34 | ||
---|---|---|
woepje
|
Ja, die IRM slag is weer terug naar zijn oude 522-533-546-557 omloop gegaan. En je IRM vrije 700 en 1700 is tijdelijk, want vanaf oktober rijdt daar een omloop IRM in, zoals het hoort. |
31-08-2011 16:00:22 | ||
---|---|---|
abcde
|
Ik heb begrepen dat er in oktober een slag IRM in de 1700 komt, maar ook weer een slag in de 700 ? Laatst bewerkt door abcde op 31-08-2011 16:01 |
31-08-2011 17:10:53 | ||
---|---|---|
salieri
|
724/1724 ja (helaas) |
31-08-2011 18:21:45 | ||
---|---|---|
woepje
|
En gelukkig ook IRM in de 759/1759. Geen idee of 735/748 en 1735/1748 ook IRM zal zijn. |
31-08-2011 20:50:52 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Ik gok zomaar dat je daar wel vanuit kunt gaan... het ICM wordt immers naar andere series uitgeruild dus dat wisselt niet zo makkelijk even terug in het dal. Maareh gelukkig? Ik krijg zo ondertussen een IRM-overdosis Begon toen ik ruim een jaar terug in Amf kwam wonen 100% met ICM forensend, da's in oktober dus 100% IRM Laatst bewerkt door daniel_ddr op 31-08-2011 20:53 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
02-09-2011 11:46:32 | ||
---|---|---|
martw
|
Ik zie dat ook onder andere trein 8856 met ICM gaat rijden op maandag t/m zaterdag. Hopelijk wel 8 bakken, want dat is best een drukke. Martijn He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
02-09-2011 11:59:01 | ||
---|---|---|
robbertc
|
7 |
02-09-2011 12:04:08 | ||
---|---|---|
treintim
|
Getal van de volheid. |
02-09-2011 12:07:42 | ||
---|---|---|
martw
|
Quote Doe ik het ook voor, tot nu is 7 bakken ICM een goede vervanger gebleken voor 6 bakken IRM (onder andere in trein 8820, wanneer deze 7 bakken ICM had). He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
04-09-2011 10:54:13 | ||
---|---|---|
woepje
|
Ik heb me verbaasd over het feit dat de 9100 op zondag in de zomermaanden op volle sterkte reed met vaak 6 of 7 bakken ICM, terwijl dat normaal haast nooit gebeurd. Gaan we in dit wijzigingsblad mee door of gaan we nu het veel drukker wordt (studenten) de boel gezellig weer solo rijden 's avonds Laatst bewerkt door woepje op 04-09-2011 10:54 |
04-09-2011 23:57:47 | ||
---|---|---|
sprintertj
|
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom de dienstregeling MLL Arriva zo verslechterd? Bijna alle bestaande aansluitingen verdwijnen.. Van Gorinchem naar Rotterdam bijvoorbeeld. En 6 minuten langere reistijd (savonds en zondags) waardoor busaansluitingen in Gorinchem echt dramatisch worden... Laatst bewerkt door sprintertj op 05-09-2011 00:10 |
05-09-2011 00:11:23 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
De aansluitingen verdwijnen niet, ze zijn alleen voortaan op andere treinen. Op zich logisch dat de reistijd langer wordt met extra stations en twee extra kruisingen die een langere stilstand noodzakelijk maken. En geniaal inderdaad dat er vanaf morgen in Gorinchem geenenkele aansluiting op een bus meer is, je zou toch zeggen dat Arriva al vantevoren wist dat de tijden zouden gaan wijzigen... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
05-09-2011 00:35:04 | ||
---|---|---|
sprintertj
|
Neem nou zondags Waarom in hemelsnaam is die dienstregeling veranderd? Zijn helemaal geen extra stations nu? Reistijd neemt met 7 minuten toe (van 21 naar 28).. 2x per uur... Ik vind dit een zware verslechtering hoor.. Is er (als er nieuwere stations zijn) nog sprake van een sneltrein die er komt ofzo? Als je bekijkt dat de trein tussen Stadspolders en dordt 2 minuten langer nodig heeft.. op een stuk spoor waar niks in de weg zit? Of zie ik dit verkeerd |
05-09-2011 09:52:36 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Kleinigheidje, je bent slechts 6 minuten langer onderweg naar Gr want het vertrek uit Ddr is 1 minuut later De dienstregeling is gewijzigd vanwege de kwartiersdienst: er moet gekruisd worden nu op Ddrs en Bhdv en dat vereist nu eenmaal een wat langere stop en de toekomstige extra stops zijn uiteraard in de rijtijd verwerkt aangezien daar de ligging van de nieuwe passeersporen op is afgestemd. Voor reizigers van Ddr naar Gdm neemt de reistijd trouwens zelfs 1 minuut af. En ja, 's avonds laat en zondags is er geen kwartiersdienst, maar 'tis wel zo prettig als de dienstregeling een beetje regelmaat kent. Ook voor busaansluitingen die in december zowiezo wel hersteld zullen worden (bedoeling was geloof ik van 388 een spitslijn te maken, maar dan moet je wel een snelle aansluiting trein 387 in Gr hebben om je reizigers niet kwijt te raken. Die van 0 minuten die er sinds vandaag is is iets te snel%08%) Een sneltrein komt er niet, wel gaat de 36800 niet op het toekomstige station Bzm stoppen omdat hij dan z'n kering niet haalt in Gr. Eigenlijk mag je trouwens blij zijn dat er de afgelopen periode wel een eerdere aansluiting vanuit de 36700 was in Ddr. De extra reistijd die er nu is zat namelijk altijd al in de dienstregeling in de vorm van een lange stop te Ldm. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
05-09-2011 11:29:52 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Die lange stop in Ldm ervoer ik als irritant. Vooral als je dan in Gdm nog eens 20 minuten op je aansluitende 6000 kunt wachten %03% De andere kant op heb je een korte overstap van 6-7 minuten in Gdm %02% |
05-09-2011 11:57:45 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Leuk he, zo'n asymmetrische dienstregeling Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
05-09-2011 18:55:43 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
QuoteQuote QuoteIk heb de omlopen van de 5200/6400 aangepast voor de woensdagen. Aangezien er om 10.04, 10.34 en 11.04 niet zoals gebruikelijk wordt doorgereden, veranderen er drie omlopen op woensdag. Mvg. Bart |
11-09-2011 21:43:03 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteEn dat is juist het gevolg van de situatie tussen Gdm en Gdma, waar je domweg nooit symmetrisch tussen de NS en cargotreinen doorkomt in beide richtingen. Mocht er nog eens vrije kruising of een apart 3e spoor komen, dan is weer wat mogelijk natuurlijk. |
11-09-2011 21:49:29 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Combinatie van factoren is het... als je het vertrek uit Gdm een kwartier opschuift (en de 36800 ri. Ddr dus ook) worden de aansluitingen in Ddr en Gdm in ieder geval symmetrisch. Alleen gaat dat niet omdat je dan in Akl moet kruisen en hoewel ProRail dat al enkele keren heeft geprobeert en er zelfs wisselstoringen op dat station gemeld worden ligt er toch echt maar één spoor%08% Laatst bewerkt door daniel_ddr op 11-09-2011 21:50 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-09-2011 22:34:25 | ||
---|---|---|
pluisje
|
Quote Na de eerste week concluderen dat de aankomsttijd in Zwolle varieert van 8.14 tot 8.18, afhankelijk van hoe soepel de IC naar Schiphol rolt die om 8.16 in Zwolle van spoor 1 gaat. De superoverstap naar Kampen (8.20) is dus elke ochtend een verrassing maar tot nu toe een score van 100%... Zou de 13824 niet vanaf Herfte linkerspoor naar Zwolle kunnen en dan aan het begin van het emplacement kunnen kruisen richting spoor 16. Dan boemel je niet achter de IC Schiphol aan die op haar beurt weer wacht tot de IC Rotterdam van spoor 1 is vertrokken. Of een minuutje eerder uit Ommen weg en dan tussen beide IC's kruipen? |