Werkzaamheden 23 t/m 26 april Zl - Hde
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
18-04-2011 21:09:38
stefanuzz
stefanuzz
Aankomend weekend ligt het traject Zl - Hde (- Amf) er uit vanaf vrijdagavond 22 april 22.00u t/m dinsdagochtend 26 april 11.00u. De nieuwe spoorbrug over de IJssel zal worden aangesloten op het spoor Amf->Zl (spoor VA).

In verband met de werkzaamheden zal er op dinsdagochtend (de dag na 2de paasdag) géén treinverkeer mogelijk zijn tot 11.00u. Volgens NS.nl rijdt de IC vanuit Gn na Zl verder als IC richting Ah. Iemand enig idee welke constructie er dan weer van toepassing is en welke treinnummers? Het materieel zal dan neem ik aan weer veel vIRM zijn of weer veel ICMm?

Zie http://ns.nl/werktrajecten/index.form

18-04-2011 21:30:03
bart84
Moderator
bart84
De serie 700700 en 700500 zijn in Zl inderdaad aan de 3600 gekoppeld. De kans dat er met ICM gereden wordt zal sporadisch zijn, zeker gezien de beschikbare perronlengte op het 3600-traject en de vele omreizende reizigers (via 1600 en 1700 met overstap te Dv). Vanuit Lw rijden de gewone 10700 en 10500 met overstap te Zl.


Mvg. Bart

19-04-2011 21:39:00
woepje
woepje
1 ding begrijp ik niet. Waarom laat de NS reisplanner men wel gewoon met de 500, 700 en 5600 Zl-Amf v.v. berijden, terwijl daar dinsdagochtend tot 11.00 uur nog werkzaamheden zijn?

19-04-2011 21:41:30
dlm4yjp
dlm4yjp
Reisadvies
Maak gebruik van de bussen:
•reis tussen Zwolle en 't Harde met de NS-bus in plaats van de trein


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.


19-04-2011 21:43:56
woepje
woepje
Dus klopt de reisplanner niet en dat is niet zo handig%02%

19-04-2011 21:47:24
robbertc
robbertc
Op dinsdag rijdt tot 11.00 alleen de 5600 niet Hde-Zl v.v. Voor de IC's is 1 spoor beschikbaar.

19-04-2011 21:51:10
woepje
woepje
Ah ok. Maar ook dan klopt de reisplanner niet want de 5600 rijdt daar namelijk wel.

Maar zal wel aardig een logistiek gebeuren worden om het IRM vrijdagavond allemaal in Gn te krijgen en maandagavond weer terug. Ik neem aan allemaal middels LM? Of wordt On gewoon leeggeplunderd%02%

Laatst bewerkt door woepje op 19-04-2011 22:05

19-04-2011 22:07:03
robbertc
robbertc
Dat is een enorme logistieke uitdaging..

19-04-2011 22:09:46
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
woepje (di 19 apr 2011 21:43:56 https://www.somda.nl/forum/10239/p330536/): Dus klopt de reisplanner niet en dat is niet zo handig%02%


Nouhjah, het staat er boven in een dikke vette zwart/grijze balk, leek me duidelijk genoeg


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

19-04-2011 22:11:21
woepje
woepje
Ja voor mij is het ook wel duidelijk, maar het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als NS haar informatie consistent op de site zet (en dus niet zo tegenstrijdig).

Laatst bewerkt door woepje op 19-04-2011 22:11

19-04-2011 22:16:09
robbertc
robbertc
De beperkingen op dinsdag waren behoorlijk last minute, volgens mij.. Zal eea verklaren (maar niet goed praten, natuurlijk)..

19-04-2011 22:30:42
zugchef
zugchef
De boel zal wel weer uitlopen en dag mag iedereen alsnog via Dv de gehele dinsdag. Maar goed we wachten rustig af. Proef op de som neem ik dinsdag om 7:46

Laatst bewerkt door zugchef op 19-04-2011 22:30

20-04-2011 12:38:30
robbertc
robbertc
Ik een half uur eerder
Trein 533 moet dinsdag dan de eerste trein worden die de nieuwe IJsselbrug over gaat..

20-04-2011 13:18:56
himym
himym
Niet de 5631? Die zou 11.04 over de brug moeten gaan.

20-04-2011 13:33:03
robbertc
robbertc
Nee, niet de 5631. Die rijdt nog tot Hde.

20-04-2011 13:34:43
himym
himym
Mooi, dan neem ik (ondanks het IRM) wel de 533 dinsdag ipv 537. Toch leuk, als eerste over de nieuwe brug! %08%

Laatst bewerkt door himym op 20-04-2011 13:34

23-04-2011 09:24:44
woepje
woepje
Mij viel net op dat als ik Rsd -> Gn doe op de reisplanner, dan laat deze 3600 zien. Doe ik Zl -> Gn dan laat hij 700500 of 700700 zien. Neem aan dat ik bij het spotten te Gn gewoon de 700500/700700 mag aanhouden? Andersom naar Rsd hetzelfde verhaal: Zl-Rsd = 3600, Gn-Rsd = 700500/700700.

23-04-2011 09:28:33
superboer
superboer
Uiteraard. Als je bijvoorbeeld Gdm-Tb opvraagt in de reisplanner krijg je ook 16000 te zien terwijl Ht-Tb gewoon 13600 is.


Garantie tot aan de voordeur.

23-04-2011 23:16:08
dlm4yjp
dlm4yjp
Das het leuke aan de planner van DB, die geeft zoiets wel weer aan

Roosendaal So, 24.04.11 ab 13:21 1b IC 3648
IC 553 Intercity

Fahrradmitnahme begrenzt möglich
Verkehrt als IC 3648 bis Zwolle, danach als IC 553

Groningen So, 24.04.11 an 17:14 2b


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

23-04-2011 23:25:56
woepje
woepje
Alleen klopt die 553 dus niet.

24-04-2011 00:01:01
ZJ37
ZJ37
Quote
zugchef (di 19 apr 2011 22:30:42 https://www.somda.nl/forum/10239/p330545/): De boel zal wel weer uitlopen en dag mag iedereen alsnog via Dv de gehele dinsdag. Maar goed we wachten rustig af. Proef op de som neem ik dinsdag om 7:46
Vanmorgen waren er ook uitloop van werkzaamheden 'ergens' rondom Zl (tot +/- 9.15 uur). Maar dat zal dan ergens anders zijn geweest dan richting Hde.

24-04-2011 10:31:46
stefanuzz
stefanuzz
Voor de leuke technische details: de werkzaamheden zijn allemaal gepland tot aan 5 uur dinsdagochtend. Tussen half 3 en 5 uur vinden de kortsluitproeven plaats met de bovenleiding, mocht het wezen dat deze later plaatsvinden door uitloop van werkzaamheden dan is daar nog ruimte voor. Omdat het (zoals altijd) niet zeker is of die proeven succesvol verlopen is er een buffer ingebouwd. De meest late planning gaat er vanuit dat om 10.00u het spoor weer in dienst kan worden gegeven. Maar omdat het inzetten van bussen zo'n grote logistieke klus is heeft ProRail met de NS overlegt om in ieder geval tot 11 uur met bussen te blijven rijden. Mocht het zo zijn dat alles echt volgens de planning loopt en om 5 uur de kortsluitproef geslaagd is, dan rijdt de eerste trein gewoon al rond een uurtje of 7 over de nieuwe brug. (Dat is dan aannemelijk trein 5615, gevolgd door trein 517).

24-04-2011 16:27:37
zugchef
zugchef
En zo niet? Doorgaande IC's omleiden via Dv naar Amf zoals wel vaker is gebeurt met onvoorziene omstandigheden of mag half Noord-NL met de 3600?

25-04-2011 15:23:52
rjybema
rjybema
Volgens mij niet: een eerdere post van 'robbertc' laat weten dat de IC's sowieso rijden tussen Amersfoort en Zwolle, alleen is dus de vraag of dinsdagochtend voor 11u over de nieuwe brug wordt gereden of enkelspoor over de oude brug. In dat laatste geval moet alleen de 5600-serie verbust worden tussen Zwolle en 't Harde. Doorgaande reizigers vanuit Amersfoort naar Zwolle en verder hoeven dan dus sowieso niet via Deventer te reizen, zoals ik het lees.

25-04-2011 16:04:00
himym
himym
Reisplanner bevestigt dat ook, IC 517 Ut-Gn rijdt 'gewoon' over (de oude, dan wel nieuwe) IJbrzl en dus rechtstreeks Amf-Zl

25-04-2011 18:53:16
zugchef
zugchef
Quote
rjybema (ma 25 apr 2011 15:23:52 https://www.somda.nl/forum/10239/p331337/): Volgens mij niet: een eerdere post van 'robbertc' laat weten dat de IC's sowieso rijden tussen Amersfoort en Zwolle, alleen is dus de vraag of dinsdagochtend voor 11u over de nieuwe brug wordt gereden of enkelspoor over de oude brug. In dat laatste geval moet alleen de 5600-serie verbust worden tussen Zwolle en 't Harde. Doorgaande reizigers vanuit Amersfoort naar Zwolle en verder hoeven dan dus sowieso niet via Deventer te reizen, zoals ik het lees.
Nee duh, als men de werkzaamheden op tijd afrondt, dan rijdt de IC gewoon door. Maar ergens zie ik het wel gebeuren dat de boel niet op tijd klaar is. En in dát geval is de vraag wat men dan gaat doen: iedereen 2x laten overstappen of rechtstreekse, omgeleide IC's Lw/Gn - Zl - Dv - Amf ev.

25-04-2011 19:08:12
mdj
mdj
Als de werkzaamheden niet klaar zijn, rijde de IC's wel (enkelsporig over de oude brug). 5600 opgeheven.

Zijn de werkzaamheden wel op tijd klaar, dan kan ook de 5600 rijden. (IC's richting Amf over de oude brug, de IC's richting Zl over de nieuwe)


Bij twijfel: gebruik beton.

25-04-2011 20:08:03
stefanuzz
stefanuzz
Laatste stand van zaken (bron: ProRail) omtrent de werkzaamheden: alles loopt voorspoedig. Er was gisteren een achterstand van 3 uur maar die is alweer goed gemaakt. Rond dit tijdstip wordt bepaald welke trein als eerste morgen gaan rijden. In eerste instantie zou dit vanmiddag rond 1 uur worden besloten maar ProRail gaat dit in overleg met de NS en de aannemers pas nu doen, omdat het beeld wat duidelijker is over wat er nog wel en niet moet gebeuren.

Wat gaat er morgen nou gebeuren? De IC's rijden gewoon zoals ze normaal ook zouden rijden, enkel de IC's richting het noorden rijden vanaf Hde tot aan Zl via het linkerspoor. Dat zou volgens de dienstregeling moeten kunnen (wellicht met uitzondering van de voortreinen(?)). De 5600 rijdt tot het moment dat de aannemer het spoor weer in dienst geeft. Dat tijdstip wordt dus nu besloten. Voor dát tijdstip rijden er bussen, na dat tijdstip rijdt de 5600 weer gewoon.

Nog even wachten dus, ik hoop over een half uur / uur meer te weten.

25-04-2011 20:23:19
ZJ37
ZJ37
Quote
mdj (ma 25 apr 2011 19:08:12 https://www.somda.nl/forum/10239/p331361/): Als de werkzaamheden niet klaar zijn, rijde de IC's wel (enkelsporig over de oude brug). 5600 opgeheven.

Zijn de werkzaamheden wel op tijd klaar, dan kan ook de 5600 rijden. (IC's richting Amf over de oude brug, de IC's richting Zl over de nieuwe)
Trein 5638 is de eerste 5600 uit Zl en 5633 de eerste uit Ut die doorrijdt naar Zl.

Opmerkelijk: trein 5616 is opgeheven Zl-Hde, maar komt wel leeg uit... Zl!


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


25-04-2011 21:14:04
himym
himym
Qua tijden geen probleem idd. De 716 is de eerste IC zuidwaarts, de 517 de eerste IC noordwaarts. Eerste passeert Hde 06.27, de tweede pas om 07.04. Geen probleem dus, over de oude IJbrzl naar Hde sturen. Zal wel met consistentie te maken hebben, geen enkele 5600 voor 11.00 uur.

25-04-2011 21:19:49
dlm4yjp
dlm4yjp
Zou ik knap vinden, de sporen naar de IJbrzl zijn allang al weg

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 25-04-2011 21:20


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

25-04-2011 21:21:17
himym
himym
Komt slechts 1 spoor van de nieuwe brug in gebruik (Amf-Zl). Het andere spoor over de oude brug blijft tot Pinksteren liggen (Zl-Amf).

25-04-2011 21:34:04
dlm4yjp
dlm4yjp
Hmmz, ik moet denk toch wat minder snel naar foto's kijken, even niet bij nagedacht dat het spoor wat onder de sporen van de Hanzelijn duikt er gewoon nog ligt


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

25-04-2011 22:31:40
ZJ37
ZJ37
Overigens wordt op NOS-Teletekst 751 met geen woord gerept over het uitvallen van de stoptreinen Hde-Zl v.v. op dinsdagochtend. Alleen dat er t/m maandag geen treinen rijden.

25-04-2011 22:50:01
robbertc
robbertc
Op 754 staat het wel.

25-04-2011 22:52:10
ZJ37
ZJ37
Die bedoelde ik ook. Maar daar staat het ook niet.

EDIT: En ook op NS.nl niet onder het overzicht van de werkzaamheden.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 25-04-2011 22:57

25-04-2011 23:20:15
stefanuzz
stefanuzz
En ProRail heeft overleg gehad met NS / aannemer etc. De eerste trein zal de stoptrein vanuit Amf zijn van 06.13u. De IC die daar achter volgt zal als alles goed gaat ook direct over het nieuwe spoor gaan! Uiteraard onder voorbehoud, maar ProRail gaat er toch voor.

En nu duik ik mijn bedje in, mijn wekker staat op 04.45! Doei!

26-04-2011 06:03:28
robbertc
robbertc
Quote
ZJ37 (ma 25 apr 2011 22:52:10 https://www.somda.nl/forum/10239/p331413/): Die bedoelde ik ook. Maar daar staat het ook niet.
Daar stond het eerder gisteren nog wel op. Blijkbaar herzien en rijdt het vandaag normaal!
EDIT: AV doet anders vermoeden en geeft nog geen (extra) stoptreinen Zl-Hde aan..

Laatst bewerkt door robbertc op 26-04-2011 06:07

26-04-2011 06:33:53
ZJ37
ZJ37
Er staat nu wel een stopper op de AV van Zl, v 6.54 met als bestemming Hde! Gaat ie dan niet verder of is er een LM op de AV gekomen...

Edit: betrof de NS-bus. Ben nog niet helemaal wakker...

Laatst bewerkt door ZJ37 op 26-04-2011 06:42

26-04-2011 07:17:47
robbertc
robbertc
Niet op de AV waar te nemen, maar wel met het blote oog: zojuist komt er in Zl gewoon een 5600 binnen rijden.. Alles rijdt dus normaal!

26-04-2011 07:31:45
rjybema
rjybema
Klopt, en trein 5615 was de eerste reizigerstrein over de nieuwe IJsselbrug.
Zie: http://www.spionkop.nl/Zl78747853.JPG
Sms: 7874+7853.
Enkele minuten later gevolgd door de eerste koploper over de nieuwe IJsselbrug.
Zie: http://www.spionkop.nl/Zl4026421040284063.JPG
Sms: 4026+4210+4028+4063.

Laatst bewerkt door rjybema op 26-04-2011 07:35

26-04-2011 10:56:39
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
robbertc (di 26 apr 2011 06:03:28 https://www.somda.nl/forum/10239/p331418/): EDIT: AV doet anders vermoeden en geeft nog geen (extra) stoptreinen Zl-Hde aan..
Die van Amf gaf ze al wel aan op het tijdstip waarop je het gequote bericht plaatste.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

26-04-2011 11:40:23
robbertc
robbertc
Ok, die van Hde, Wz en Zl niet...

26-04-2011 19:46:53
stefanuzz
stefanuzz
En een video vanuit trein 5615 vanochtend: http://www.youtube.com/watch?v=rDvCSUWDG-U (@ beheer: dit zijn legale beelden, gemaakt onder begeleiding van de NS en ProRail).

26-04-2011 20:06:11
robbertc
robbertc
10:24 over Wz-Zl is geen beste tijd

27-04-2011 00:27:30
himym
himym
Viel mij trouwens al op, met de IC 541 vanmiddag over de nieuwe brug gereden. Leek alsof er met beperkte snelheid (+/- 80 km/u) werd gereden. Het leek in ieder geval langzamer dan over de oude brug. Geldt er nog een snelheidsbeperking?

Laatst bewerkt door himym op 27-04-2011 00:29

27-04-2011 01:03:11
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Quote
stefanuzz (di 26 apr 2011 19:46:53 https://www.somda.nl/forum/10239/p331553/): En een video vanuit trein 5615 vanochtend: http://www.youtube.com/watch?v=rDvCSUWDG-U (@ beheer: dit zijn legale beelden, gemaakt onder begeleiding van de NS en ProRail).


Dat is bekend bij het beheer.

27-04-2011 08:11:04
stefanvdw
stefanvdw
Quote
himym (wo 27 apr 2011 00:27:30 https://www.somda.nl/forum/10239/p331576/): Viel mij trouwens al op, met de IC 541 vanmiddag over de nieuwe brug gereden. Leek alsof er met beperkte snelheid (+/- 80 km/u) werd gereden. Het leek in ieder geval langzamer dan over de oude brug. Geldt er nog een snelheidsbeperking?


Op het filmpje van Stefanuzz is te zien dat er een tijdelijke snelheidsbeperking(TSB) geldt van 90km/u voor reizigerstreinen en 60km/u voor cargo's en losse loccen.

27-04-2011 09:12:48
ZJ37
ZJ37
Als de TSB er vanaf is dan geldt in de richting Zl een Vmax van 130 km/u (ik meen die snelheidsborden te hebben gezien op de brug).

27-04-2011 09:15:07
Pim530
Pim530
Zo, je zou door de geluidseffecten in dat filmpje bijna bang zijn dat er niet genoeg foto's zijn gemaakt

27-04-2011 09:29:53
Dr_Thodt
Dr_Thodt
waarom hebben ze niet gelijk beide richtingen aangesloten?


mcn in opleiding op het STC

27-04-2011 10:23:47
treintim
treintim
Quote
Pim530 (wo 27 apr 2011 09:15:07 https://www.somda.nl/forum/10239/p331601/): Zo, je zou door de geluidseffecten in dat filmpje bijna bang zijn dat er niet genoeg foto's zijn gemaakt


Hoe bedoel je dat precies? 'k Snap het niet.

Verder vanaf minuut 4:41 op http://www.rtvoost.nl/programma/programma.aspx?pid=63 in het derde item (onderste Media Player-item van de pagina) nog een RTV-Oost nieuwsreportage over de ingebruikname van de nieuwe brug met fraaie beelden.

Laatst bewerkt door treintim op 27-04-2011 10:24

27-04-2011 10:58:32
jochem
jochem
Pim530 doelt op het (met name op de brug) voortdurend en duidelijk hoorbare geklik van de camera's in de cabine, eentje zelfs in 'paparazzi'-stand, kennelijk bang dat-ie niet genoeg foto's heeft

Laatst bewerkt door jochem op 27-04-2011 10:59

27-04-2011 11:04:36
jochem
jochem
Quote
Dr_Thodt (wo 27 apr 2011 09:29:53 https://www.somda.nl/forum/10239/p331604/): waarom hebben ze niet gelijk beide richtingen aangesloten?
Omdat de andere richting in het Pinksterweekend wordt aangesloten. Ik heb zo het idee dat beide richtingen tegelijk aansluiten in een lang weekend iets teveel van het goede is qua uitvoerbaarheid.

Wel mooi om te zien in het filmpje van Stefan is dat het traject van station Zwolle tot aan de aansluiting v.v. nu is voorzien van dubbel-enkelspoorbeveiliging. Dit was altijd beveiligd linkerspoorbeveiliging, zoals de rest van de Veluwelijn dit nog steeds heeft.


27-04-2011 11:17:25
stefanuzz
stefanuzz
Wat ik dan weer jammer vind is dat er geen mogelijkheid is gemaakt om nog voor de brug van spoor te kunnen wisselen. Als er nu een trein op de spoorbrug stil zou komen te staan door een defect dan is er geen mogelijkheid om deze bij de aansluiting in te halen. Dit was op te lossen door bijvoorbeeld op de Hanzelijn vlak voor de aansluiting met de Hanzelijn nog twee wissels te leggen.

En wat die paparazzi geluiden betreft: er was een fotograaf van het ANP mee die met een Canon 1Ds fotografeerde en graag hét perfecte plaatje wilde met daarbij de zon op het juiste moment de cabine in schijnend. Dat is 'm wel gelukt, getuige de ANP foto die te zien is op http://anp-photo.com/search.pp?page=1&ShowPicture=15485699&pos=1

Alleen jammer dus van die enorm smerige ramen. Stukje miscommunicatie bij de NS dit keer...

27-04-2011 12:00:52
jochem
jochem
Volgende keer dus een fles InsectFree en een boender meenemen

27-04-2011 12:06:12
treintim
treintim
Op de meeste grote stations staan natuurlijk ook gewoon emmertjes water aan de bovenleidingspalen bevestigt met schrobbers (u kent het wel, met die lange stokken) die machinisten regelmatig gebruiken om hun vooruit op te schonen. Had in Ut even moeten gebeuren.
@paparazzi-geluiden: ja, duidelijk hoorbaar, leuk geluidje en maakt wel heel veel foto's per seconde, wat wil je met zo'n camera.

Laatst bewerkt door treintim op 27-04-2011 12:06

27-04-2011 12:13:43
MDDM
MDDM
Quote
treintim (wo 27 apr 2011 12:06:12 https://www.somda.nl/forum/10239/p331637/): Had in Ut even moeten gebeuren.
Op het stuk Ut - Zl is de front ruit zo weer een slachtveld hoor.


Gr Joop mcn Lls

27-04-2011 12:14:40
treintim
treintim
Zijn de insecten zo vroeg 's ochtends al wakker dan?

27-04-2011 12:17:48
MDDM
MDDM
Wil je niet weten. Af en toe lijkt het wel of het regent, zit het raam zo dicht met kadavertjes


Gr Joop mcn Lls

27-04-2011 14:03:31
treintim
treintim
Wanneer gaat de TSB eigenlijk van de nieuwe brug af?

27-04-2011 14:45:56
jochem
jochem
Ik vermoed drie mogelijkheden:

1. Als die TSB er vooral is vanwege het werk aan het spoor Zl-Amf én de aansluiting met de Hanzelijn dan zal die TSB er nog wel eventjes zijn.

2. Als die TSB er alleen is vanwege het werk (bovenleiding, beveiliging) aan het spoor Zl-Amf dan zal die er na Pinksteren wel af gaan.

3. Iets anders

Stefanuzz, kun jij dat wellicht achterhalen? Of iemand anders?

27-04-2011 15:02:07
treintim
treintim
In het RTV-Oost nieuws zei een treinhobbyïst dat ze langzamer rijden omdat het ballastbed eerst nog ingereden moet worden...

Overigens kunnen machinisten in hun TSB-foldertje ook als het goed is precies zien hoe lang TSB'en duren, dus ook iemand anders dan Stefanuzz kan wel uitsluitsel geven denk ik.

Laatst bewerkt door treintim op 27-04-2011 15:03

27-04-2011 15:34:01
MDDM
MDDM
Even de IAM er op na geslagen. Staat niet in vermeld tot wanneer de TSB 90/60 duurt.Is ingegaan op 26-04-'11 om 05:00 uur.


Gr Joop mcn Lls

28-04-2011 01:09:41
lw-o
lw-o
moet een machinist voor zo'n nieuwe brug eigenlijk weer opnieuw wegleren? of is de wijziging daar te klein voor?

28-04-2011 01:30:30
maigoda
maigoda
Wegleren moet bij een nieuw baanvak (bijvoorbeeld de Hanzelijn). De nieuwe IJsselbrug is alleen maar een wijziging in de infra en dan volstaat een melding in de TSB-weekpublikatie.
Groetjes,
Emiel