07-05-2007 20:21:26 | ||
---|---|---|
damart
|
De 8676 heeft in een van de kopbakken stickers met de tekst "treinstel 676" erop. |
01-08-2007 18:19:02 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Schopje: Naast dat de 4044 ook de bekende reseringsnummers aan de bagagerekken heeft gekregen, schijnen ook de stickers met Luchtventilatie soms ook buitelenlandse vertalingen te hebben, wat niet gewoon is in een ICM. |
01-08-2007 21:20:45 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Als dat alleen in de AB zit, kan dat kloppen, die komt namelijk uit een ICM-0, en die zijn voor de rest gesloopt. (Op de 4005 na, haar AB staat op de Bkd, en de kopbakken bij Stator) - - - Hierlangs afscheuren - - - |
01-08-2007 21:33:03 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Ik denk dat dat eerder uit een ICR komt. ICM-0 heeft zelfs niet eens luchtdouches gehad! Ook de reserveringsbakjes boven de stoelen komen uit ICR. Shqiperise-lopers? |
01-08-2007 21:47:41 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Klopt, bak is voor plaatsing in de 4044 gedeeltelijk aangepast aan de ICM-1. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
05-08-2007 14:55:56 | ||
---|---|---|
zaza
|
Die 4044 heeft trouwens ook een andere afwijking: als enige van alle ICM stellen heeft deze zijn NS/Koploper vignets onder het tweede raam vanaf het balkon gezien ipv het eerste raam. |
06-08-2007 12:04:13 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En die reserveringsnummers uit de ICM 4044 komen niet overeen met de plaatsing van de stoelen. Maar dat is vrij logisch... Ze hadden die dingen er beter uit kunnen wegen, ontstickeren. |
07-08-2007 07:57:27 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
En vanmorgen zag ik dat in de 4044 in de eerste klas, de WC stickers de verkeerde kant uitwijzen. Dick van den Hoven |
07-08-2007 09:43:57 | ||
---|---|---|
mark
|
Hmm, dat is in sommige Plan T stellen, waar in de AB bak het toilet afgesloten is, in de 1e klasse nu ook het geval |
07-08-2007 11:30:09 | ||
---|---|---|
gertjan
|
WC in T4 bij de AB is afgesloten, omdat er maar 2 in een vierwagenstel hoeven te zitten - - - Hierlangs afscheuren - - - |
07-08-2007 18:33:56 | ||
---|---|---|
mren
|
Nou en? Dan kun je die plee nog wel openstellen voor gebruikers. In plan U zaten destijds volgens mij vier toiletten, twee aan twee tegenover elkaar; erg handig als er eentje bezet is. |
07-08-2007 21:17:07 | ||
---|---|---|
thom
|
En plan U in Syntus tijd had dusook twee afgesloten toiletten |
07-08-2007 23:20:54 | ||
---|---|---|
mren
|
Syntus heeft toch nooit met plan U gereden, of ben ik nu abuis? Volgens mij waren bij inzet bij NS op Odz-Zp alle toiletten gewoon in dienst. Ehv-Wt en Zl-Gn heb ik nooit zo op de toiletten gelet, daar reisde ik niet regelmatig. |
07-08-2007 23:22:07 | ||
---|---|---|
daan-ns
|
en of Syntus met Plan-U heeft gereden Groetjes Daan |
07-08-2007 23:23:27 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
QuoteSyntus heeft eerst met Plan U gereden op Zp-Ww, totdat de Linten waren geleverd. Daarna mocht Syntus ook Ah-Dtc doen, en reden de plan Us in de 30700, totdat ze ook daar zijn vervangen door Linten/DM90. Syntus had de 113-115 en 125 (uit mn hoofd). |
07-08-2007 23:26:57 | ||
---|---|---|
mren
|
Nu is dat ook net zo'n lijn waar ik nog altijd nooit geweest ben |
07-08-2007 23:30:01 | ||
---|---|---|
stel172
|
Plan V 841-845, 847-849 van Veolia vallen sinds kort nog meer op. De hokruitjes zijn grijs gemaakt ipv geel, waardoor ze enorm fotogeniek geworden zijn. Het lijkt nu net of hier weer gewoon een ruit inzit ipv een sticker.Quote Klopt aardig De 125 is het laatste jaar nog vervangen door de 112, omdat NS de 125 graag wilde hebben om te verbouwen. Edit door Mikos: Als je achter elkaar iets post, kan dat ook in 1 bericht: Van 2 berichten 1 gemaakt. |
08-08-2007 09:31:30 | ||
---|---|---|
jaques
|
Ik weet vrijwel zeker dat een aantal ICM-0 luchtdouches heeft gehad(4005-4007) |
08-08-2007 09:48:59 | ||
---|---|---|
mark
|
Ik weet zeker van niet, op de interieurfoto van de 4005 zijn geen luchtdouches te zien. |
08-08-2007 17:55:36 | ||
---|---|---|
martijn24
|
Die hebben ze zeker niet gehad de serie 4001-4007. Ik weet het zeker. |
08-08-2007 18:00:17 | ||
---|---|---|
spotter
|
Ik vond deze vraag hier wel thuis horen: Ik ben een aantal weken op vakantie geweest en ik wilde graag weten of de 9430 nog steeds met Piet Paulusma-bestickering rond reed. Iemand die kan bevestigen dat deze er nog op zitten? |
08-08-2007 18:01:13 | ||
---|---|---|
martijn24
|
Nee deze is er al af. Ik heb hem vorige week nog gezien, toen was dat er al af gehaald. |
14-01-2009 08:51:04 | ||
---|---|---|
damart
|
Vanochtend zat ik in DDAR-stel 7454, en hiervan zitten de bakken in een ongebruikelijke volgorde. Achter de loc zat namelijk direct een AB-bak, ipv een volledige B. |
14-01-2009 10:40:06 | ||
---|---|---|
nsr1855
|
Klopt. In deze stam rijden twee ABv's mee. |
15-01-2009 19:00:46 | ||
---|---|---|
dh3201
|
De 3408 heeft aan een zijde een geel NS-logo voorop de kop. Shqiperise-lopers? |
15-01-2009 19:02:23 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Dat is niet opvallend, dat hebben er veel meer. |
15-01-2009 19:04:38 | ||
---|---|---|
j.jager
|
QuoteDat heeft de 3428 ook. |
15-01-2009 19:04:59 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Dit was voor mij de eerste die ik zag, de andere die ik gister zag hadden allemaal nog een zwarte. Shqiperise-lopers? |
15-01-2009 20:45:10 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
Klopt, het zijn maar een paar treinstellen. En volgens mij heeft de 3426 op één kop een wit logo. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-04-2009 15:42:37 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
De 4220 heeft in de de sBFk een wc-deur met houtmotief zoals bij ICM-1 gebruikelijk was. |
01-04-2009 22:45:02 | ||
---|---|---|
kmark
|
Het idee achter dit topic is niet meer te vinden op het www..... |
03-04-2009 23:25:47 | ||
---|---|---|
lint27
|
Klopt, ik zit al ruim een jaar niet meer bij Wanadoo |
08-12-2009 13:03:53 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Stel 519 heeft op de AB het treinstelnummer ook boven (rechts uit het midden van het betreffende venster) het venster (bij het middelste 2e klas-raam). Het betreft de kant van als de Bk2 voorop loopt aan de rechter zijkant (andere kant (nog) niet gezien)! |
08-12-2009 17:55:27 | ||
---|---|---|
Jannn2009
|
Het zit maar aan 1 kant van de 519. Heb het laatst ook gezien, zal niet door de NS gedaan zijn neem ik aan!;) |
08-12-2009 21:38:08 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Wie weet... Dit doet mij wel denken aan de periode dat de laatste stellen mat'54 reden en dat liefhebbers (deels ook NS-ers en [wat nu heet] NedTrain-ers) ook allerlei (legale en/ of gedoogde) acties ondernamen wat betreft beschilderingen van neuzen. Nu de laatste Mat'64 vieren [Plan T] rijden zie ik min of meer hetzelfde gebeuren, dus wie weet komt ook nog de créme-gele band, zij het in het grijs, onderbroken door het NS-logo! Laatst bewerkt door vrijgezel op 08-12-2009 22:38 |
09-12-2009 08:43:17 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Dan moeten die blauwe banen wel weer geel gaan worden En de blauwe blokjes een grijze streep worden. |
09-12-2009 09:27:29 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
dat laatste kan ook een lichtblauwe doorgetrokken streep zijn. De stellen 431 t/m 438 (en de 359 en 358 na het huisstijlen) hebben dit ook nog gehad. Dit was een "vertaling" van de gele streep uit de groene periode [zie ook "Op de Rails 1986-4 blz. 99 e.v.]. Laatst bewerkt door vrijgezel op 09-12-2009 09:29 |
19-12-2009 20:33:48 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Op stel 889 lopen de eerste klas "stippels" door tot het volgende balkon en dus voorbij de WC. Ik heb de zijde gezien als de ABk voorop loopt aan de linker kant. |
21-12-2009 14:13:53 | ||
---|---|---|
MarkJB
|
Plan V 882 heeft zover ik weet als enige uit de serie V9 geen bagageruimte meer. |
22-12-2009 21:58:04 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Misschien ligt er pluche op de WC-bril? %08% |
24-12-2009 12:36:08 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Quote Sterker nog, dit is een Bk uit de serie V1/2/3 (401-438), en daarmee de laatste bak uit deze serie in de actieve dienst (tenzij er nog een dergelijke bakwisseling heeft plaatsgevonden). Dat maakt ook nog twee zaken bijzonder: 1) De 528 bezit als laatste stel in de actieve dienst 2e klas 8-persoons coupés (bij de 401-438 zijn die bij de verbouwing met paars interieur, itt bij Plan T, niet verwijderd). 2) Deze bak bezit dus ook als laatste actieve stel de kunststof beplating aan de zijkant van de tweede klas banken. Vanaf de 441 en Plan W werd dit niet meer toegepast en zie je aan de zijkant gewoon kunstleer. Plan T had dit oorspronkelijk ook, maar dat is natuurlijk vervallen toen de DM'90 stoelen kwamen. Als je niet weet wat ik bedoel, kijk dan eens naar deze interieurfoto van een plan T http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1960-1970/151919 uit het onvolprezen Utrechts Archief. De kunststof zijbeplating is duidelijk zichtbaar. Weet iemand uit welke V de bak komt die in de 528 zit? Laatst bewerkt door jorgo op 24-12-2009 12:37 |
24-12-2009 12:38:29 | ||
---|---|---|
keesje
|
Uit de 424. |
24-12-2009 12:52:26 | ||
---|---|---|
thom
|
Zit die kunststof beplating er nogwel in eigenlijk ? t'Is mij nooit opgevallen eigenlijk... |
24-12-2009 14:46:26 | ||
---|---|---|
Somda
|
Plan-T 518 heeft 1 coupé met stickers van Treinstel 513... |
24-12-2009 19:56:55 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Quote Jawel: http://www.kevinevers.nl/P3100027.JPG |
24-12-2009 23:27:09 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Hebben ze misschien een stukje uit die 8 gepulkt zodat het nu een 3 is geworden? %08% |
25-12-2009 10:49:31 | ||
---|---|---|
Somda
|
Nee daar heb ik nog naar gekeken:P, maar er hingen 2 stickers met een perfecte 3:P |
25-12-2009 16:51:17 | ||
---|---|---|
fermon
|
Één van de Plan V's van de Emmerlijn (nummer weet ik niet uit het hoofd, sorry ) heeft minstens aan één kant een 1e klas-sticker zitten bij een 2e klas-coupé. Dit is de coupé die grenst aan de WC en de 1e klas. Heel wat mensen lopen deze coupé aan de buitenzijde dus voorbij %02% terwijl er aan de binnenzijde gewoon 2e klas staat. |
26-12-2009 11:46:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteHm, op een dergelijke manier (niet gewijzigde binnenstickers) zijn we ooit nog eens achter een bakwisseling gekomen die in stilte was uitgevoerd in Onnen in de nadagen van de hondekoppen (mat '54 dus). Nu lijkt mij dat in dit geval nogal stug, omdat de 513 direct uit de rijdende dienst via-via in Weert beland is, maar opvallend zijn die stickers dan wel... |
26-12-2009 20:55:47 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
En natuurlijk opnieuw de ZAp stellen. 3401, zowel 'oude' gele stikker op voorzijde als blauwe streep op de zijkant met de tekst Apeldoorn en Zutphen, logo RegioNS op zijkant cabine en logo Provincie Gelderland midden op de bak boven de ramen,. Stellen 3402, 3404, 3412, 3414 zoals 3401 alleen dan zonder gele stikker op de voorzijde. Laatst bewerkt door treinhobby op 26-12-2009 20:56 |
26-12-2009 21:12:46 | ||
---|---|---|
mdj
|
En de 3401 heeft een gele stikker op het display Bij twijfel: gebruik beton. |
26-12-2009 22:44:57 | ||
---|---|---|
Somda
|
Kheb er een foto van, dus als iemand het niet geloofd:P |
26-12-2009 22:55:01 | ||
---|---|---|
Jannn2009
|
Quote Ik zag de 519 op 21 dec te Tb (!) en kon vanuit mijn (vieze) trein snel een panic shot maken. De kwaliteit is niet best, maar het is te zien! http://img194.imageshack.us/img194/6482/sany0984.jpg |
27-12-2009 00:03:15 | ||
---|---|---|
mark
|
QuoteDe 3404 is nog niet in de Zp-Apd-stijl bestickerd. |
27-12-2009 10:09:49 | ||
---|---|---|
superboer
|
QuoteIk heb ergens in het forum gelezen dat die "oude" stickers elk moment verwijderd kunnen gaan worden. |
28-12-2009 23:34:14 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Quote Heeft die de sprinterramen tot het laatste moment gehad? Speaking of which... hier http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1980-1990/800039, hier http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1980-1990/800041 en hier http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1980-1990/800044 bij het Utrechts archief vind je schitterende kleurenfoto's van de middenbak van de 2007 anno 1981. Zoals bekend zijn deze treinstellen gestart met een interieur dat afweek van de serie. De wandbekleding is minder luxe zonder het grijzige houtnerfbehang en geen gordijntjes. De stoelen zijn niet alleen anders bekleed, maar zijn ook een iets ander ontwerp/voorloper: ik noem in de eerste klasse het ontbreken of anders te bedienen zijn van de verstelbare stoelen, dunnere rugleuningen, en dunnere 'pootjes' onder de hoofdsteunen dan de exemplaren uit ICR en serie-ICM. In de tweede klasse valt behalve de rode (ipv oranje) bekleding ook het ontbreken van uitklaptafeltjes op, maar wel opbergnetjes à la coach-hondekop, en natuurlijk de losse stoelen http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1970-1980/151976. Ook de stoelpoten zijn dunner http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1980-1990/164196. Weet iemand wanneer de oorspronkelijke stoelen verwijderd zijn ten gunste van serie-exemplaren? Laatst bewerkt door jorgo op 28-12-2009 23:43 |
29-12-2009 18:15:40 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Dat was op het moment dat ICM-0 voor onderhoud verhuisde van Leidschendam naar Onnen. De laatste stelde als eis dat men zo min mogelijk verschillende onderdelen wilde per serie treinstellen die daar in onderhoud zijn en dat resulteerde dat het meubilair het zelfde moest zijn als die van de serie ICM. Het moet ergens begin jaren '90 zijn geweest. |
03-01-2010 09:52:38 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Quote Ik heb geen panic shot gemaakt en een stuk duidelijker: http://www.kevinevers.nl/IMG_7248.JPG |
03-01-2010 09:56:40 | ||
---|---|---|
ettenrail
|
Dat is een stukje duidelijker ja, wat een vreemde plek voor een nummertje. %08% |
03-01-2010 11:12:30 | ||
---|---|---|
NS-APD
|
Quote Volgens een mcn op de ZAP-lijn zouden de treinen ook binnen nog stickers krijgen Werkzaam bij Arriva |
07-01-2010 14:25:14 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Quote Niet alleen dat, de 9 staat scheef. |
07-01-2010 14:29:30 | ||
---|---|---|
Jannn2009
|
Ik kan niet anders bedenken dan dat iemand dit voor de 'grap' gedaan heeft!;) Laatst bewerkt door Jannn2009 op 07-01-2010 14:29 |
07-01-2010 14:59:06 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Dacht ik ook al aan. De 519 wordt er goed herkenbaar door, zolang dit de enige hiermee is. |
15-05-2010 15:49:16 | ||
---|---|---|
KmNS1
|
VIRM 8654 heeft een dubbele nummer (8654 staat extra op de kopbak). |
18-05-2010 00:08:04 | ||
---|---|---|
Pim530
|
De 4202 ( snel zijn dus ) bezit een ICM-0 coupédeur 1e klas 6 persoons. Heel veel ICM-0 deuren te vinden tegenwoordig natuurlijk, ook al in ICMm, maar een coupédeur had ik nog niet gezien. |
18-05-2010 00:52:12 | ||
---|---|---|
treintim
|
Quote Ja, laatst zag ik ook een ICMm-stel met zo'n (eiken?)houten deur, alleen dit was dan het deurtje dat toegang gaf tot de kleine ruimte waar vroeger de doorloopkop zat. Dus die ICM-0 deur in ICMm zal vooral door personeel gezien worden, daar die nog áchter de gewone cabinedeur binnenin zit. Laatst bewerkt door treintim op 18-05-2010 00:53 |
18-05-2010 07:18:09 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ik heb ook al een toegangsdeur vanaf het balkon gezien en volgens mij ook al een HC deur |
19-05-2010 01:27:04 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
niet geheel opvallend maar V-IRM 8655 heeft een valse chopper in 1 van de kopbakken. Valt goed te horen tijdens optrekken en bovendien constand in de trein (ook op het bovendek waar je normaal de chopper niet hoort). Verder schijnen er de geruchten lopen dat 2 MDDM's uitgevoerd zijn met een BR101 chopper, heb het echter nog nooit gehoord. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-05-2010 12:32:45 | ||
---|---|---|
KmNS1
|
DD-AR 7803 heeft een dubbele nummer... |
29-05-2010 12:37:39 | ||
---|---|---|
salieri
|
Arriva D-GTW 10247 mist aan 1 kant van de naamzijde een nummer (al vanaf de fabriek dacht ik). |
29-05-2010 19:44:59 | ||
---|---|---|
martijn24
|
Nee niet vanaf de fabriek, want hij had wel alle nummers maar is na het grondig schoonmaken van het stel 10247 het nummer eraf gegaan en hetzelfde geldt voor stel 10234 die ook een nummer mist. Laatst bewerkt door taigagaai op 31-05-2010 14:04, reden: Verboden gedeelte verwijderd |
29-05-2010 23:43:31 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote Vrijdag jl. zag ik in de 3414 stickers in de coupe's hangen op de plek waar normaal de 'kunst' hangt van paleis 't Loo, de IJssel, etc. Echt regio-gebonden dus! |
01-06-2010 01:56:52 | ||
---|---|---|
treintim
|
Deze foto is absoluut niks, wegens de scheefheid en het is maar een kwaliteitsloze uitsnede van twee (nog niet recht gezette) grote foto's; maar welke ICM is dit, die geen nummers bij zich draagt? http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/31/1275340959-910.jpg Laatst bewerkt door treintim op 01-06-2010 02:03 |
03-06-2010 22:51:05 | ||
---|---|---|
Duitje
|
mDDM 7868 maakt het geluid van een BR101 Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
05-06-2010 12:42:13 | ||
---|---|---|
KmNS1
|
VIRM 9468 heeft 68 zwart. |
05-06-2010 17:08:44 | ||
---|---|---|
jorgo
|
In Plan T 514 gaan (in tenminste één Bk, rest heb ik niet geprobeerd) de ramen helemaal open en daar is dus nog fatsoenlijke luchtverversing mogelijk op warme dagen. |
05-06-2010 17:18:59 | ||
---|---|---|
klaass16
|
allebei nummertjes zaten er vandaag wel op,, 10247 stond op gn GDST |
05-06-2010 18:06:16 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Quote Dat is bij alle Plan T's alleen bij de Plan V's zijn halverwege van die blokjes op de schuifrail gezet. |
05-06-2010 22:16:31 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Is dat zo? Nooit opgevallen. Nou ja, ik zit ook pas regelmatig in Plan T sinds de 6800 en dat is sinds afgelopen winter... Ik ging er van uit dat het bij alle treinstellen met schuifraampjes was. |
05-06-2010 22:34:32 | ||
---|---|---|
keesje
|
De 8711 had of heeft symbolen op de zijkant van de trein als teken dat er camerabeveiliging aan boord is. Die camera's zijn er niet meer, maar ik meen te herinneren dat die stickers er lange tijd later nog wel waren. |
05-06-2010 22:39:57 | ||
---|---|---|
mvd
|
Sterker nog, die stickers zitten er nu nog steeds op. Een kopbak (met stickers) zit nu in een ander stel (873?). Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
05-06-2010 22:43:33 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Bij treinstam 7842 ontbreken de opschriften op de (betreffenden) deuren dat deze toegankelijk is voor resp. rolstoelen en fietsen. Althans, ik heb de zijde gezien als het stuurrijtuig voorop loopt de rechterzijde. |
06-06-2010 02:08:02 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Quote Heeft er mee te maken dat de banken van de V'tjes door het raam passen, die van T'jes word "iets" lastiger Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
06-06-2010 13:06:41 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Behalve in het gedeelte direct achter de cabine en de 424 bak in de 528. |
06-06-2010 14:33:29 | ||
---|---|---|
MarkJB
|
Welk gedeelte van de bank uit een V'tje zou dan door het raam kunnen? Ik weet wel dat het zitvlak er behoorlijk los op ligt, maar past die daar wel doorheen? Vaarwel Mat'64... |
06-06-2010 14:52:28 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Schijnt wel te kunnen. Dat is de reden dat bij Plan-V er ooit een blokje in de schuifrailsen geplaatst zijn. Choo choo..... |
06-06-2010 17:10:34 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Huh, met wat moeite zeker... door een volledig geopend raampje zal het me al niet lukken |
06-06-2010 17:49:48 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Bij SGM-II kon het in elk geval, totdat er ook daar een blokje op de schuifrail kwam ... Maarja, dat had meer met de Zoetermeerlijn te maken - - - Hierlangs afscheuren - - - |
06-06-2010 17:59:31 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Ook bij plan V kon het. Een kameraad van me zat ooit eens in de eerste stoptrein naar Utrecht en die stopte om de haverklap om de langs het spoor liggende uit de trein gegooide banken in te laden. Shqiperise-lopers? |
06-06-2010 21:53:19 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Korte kant van een bankzitting is smaller dan de raam opening hoor, dus dat past prima... Maargoed, of alle raampjes zitten vast of bij ander materieel zitten gewoon de zittingen vast, dus ansich kan het niet meer. |
06-06-2010 21:57:21 | ||
---|---|---|
edje
|
Och alles kan, ik heb wel eens bij een ICM een complette 1e klas coupe als vermist opgegegeven, gesloopt door een paar hooligans. |
06-06-2010 21:58:50 | ||
---|---|---|
keesje
|
Zo kun je elk gesloopt stel wel als 'afwijkend' bestempelen... Maar dat was vast niet de bedoeling. |
08-06-2010 14:19:59 | ||
---|---|---|
thom
|
Het ging tig posts terug eigenlijk over waarom een raam in een Victor wel versmal was en in een Tinus niet... Iemand vond het opvallend dat Tinus dat niet heeft, en dat is dus niet opvallend.. |
08-06-2010 16:48:41 | ||
---|---|---|
edje
|
Nah dan maar iets opvallend plaatsen. iets meer dan een jaar geleden dit gezien, weet niet of het nog zo is. een schele ICM http://www.flickr.com/photos/spoorkeerl/3573272519/in/set-72157622767246494/ |
08-06-2010 16:57:17 | ||
---|---|---|
martijn24
|
QuoteDe twee stellen 10234 en 10247 missen nog steeds een nummer op het stel. Deze twee stellen hebben drie nummers op het stel ipv vier treinnummers. Laatst bewerkt door martijn24 op 08-06-2010 16:58 |
08-06-2010 17:51:01 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
Nog een afwijkende: De 4211 rijdt met 2 lettertypes voor de klasse-aanduidingen: http://i281.photobucket.com/albums/kk215/Bollebakkie/DSCF7964edited.jpg |
08-06-2010 18:04:54 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Opschieten als je dat nog met je eigen ogen wil zien |
08-06-2010 18:48:24 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Quote dan heb ik ze van de andere kant gezien |
16-08-2010 22:51:38 | ||
---|---|---|
klaass16
|
maar Virm 9520 heeft ook al een ICM pantograaf Bron: youtube http://www.youtube.com/watch?v=dyBjZ9g3_bQ&playnext=1&videos=3xHRf09B5zY&feature=feedlik |
07-01-2011 16:26:25 | ||
---|---|---|
Jannn2009
|
Sinds stel 4215 als gerenoveerd stel rondrijdt, heeft deze het UIC-nummer op de mBDK. Het is al in de opvallende topics vermeld, maar ook de moeite waard om hier te plaatsen. Ik weet niet in hoeverre dit afwijkend is, want uiteindelijk moet elke ICMm dit krijgen volgens john563. |