Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

ÖBB rijtuigen in Beneluxdienst

Woensdag 18 jan 2012 - 00:20:40
plant
plant
Goedenavond,

Ik heb een week of 2 geleden een keer de 2e OBB stam mee gehad in de 9268. Ik heb geloof ik nog geen omloop voor die 2e stam voorbij zien komen, weet iemand van jullie misschien of dit gebruikelijk is? Dan proberen @patrick91 en ik er morgen even op te plannen...

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door plant op Woensdag 18 jan 2012 om 00:20:51


Woensdag 18 jan 2012 - 00:23:20
train85
train85
Er is maar 1 omloop met de OBB stam, de 2e stam zit effe in onderhoud, daarom ook t/m 29 januari 2012 de I6/I10 stam. Ik ga morgen effe de omloop voor je zoeken.

Laatst bewerkt door train85 op Woensdag 18 jan 2012 om 00:26:33

www.mat64.nl

Woensdag 18 jan 2012 - 01:35:08
plant
plant
Ah, da's waar ook. Thanks, ik hoor het graag.


Woensdag 18 jan 2012 - 07:45:57
ns1700
ns1700
ik zag de tweede met OBB-Vignetten maandag in de 9268. hopelijk is een omloop zoeken dan wat makkelijker.

groeten uit Spoorzone

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 23 jan 2012 - 16:54:43
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Dus de vaste omloop van een van de stammen is nu dus 9228/9233?


Dinsdag 24 jan 2012 - 14:14:57
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Jup, ook vandaag weer, altijd wel met een plusje maar wel in die slag.

He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

Dinsdag 24 jan 2012 - 14:54:56
martijnham
martijnham
Vanmiddag kwam de ÖBB-stam om 12.19 door Delft-Zuid richting Amsterdam. Vandaag dus actief in de 9217 (en niet de 9233).

Laatst bewerkt door martijnham op Dinsdag 24 jan 2012 om 14:55:18

Dinsdag 24 jan 2012 - 14:57:11
train85
train85
Er zat ook net een OEBB stam in de 9248 met 6 rijtuigen, miste 1 2e klas rijtuig. Gezien bij vertrek te Asd.

Laatst bewerkt door train85 op Dinsdag 24 jan 2012 om 15:13:43

www.mat64.nl

Dinsdag 24 jan 2012 - 15:10:57
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Dan zijn er twee, want er zit er als het goed is ook eentje in de 9228/9233.
(Niet en/of, maar én/én!)

He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

Dinsdag 24 jan 2012 - 15:17:52
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Er zijn er ook twee, en die kunnen tegelijk rijden


Dinsdag 24 jan 2012 - 17:05:00
cuneo56
cuneo56
Quote
AgentX (ma 23 jan 2012 16:54:43 www.somda.nl): Dus de vaste omloop van een van de stammen is nu dus 9228/9233?
Nee,
9228 / 9233 is de omloop waarin Onderhoud of andere actie kunnen plaatsvinden.
De bedoeling is dat als eind vande maand de NMBS I-10/I-6 stam verdwijnt de beide ÖBB stammen in Brussel gaan overnachten, hou me even te goed of dat dan 9201+9205 danwel 9205+9209 gaan worden als startende treinen.

De in Brussel beginnende en eindigende omlopen
Z0-Vr:9201-9232-9237-9268 / 9205-9236-9241-9272/9209-9240-9245-9272)

Ciao.

Dinsdag 24 jan 2012 - 20:04:01
Pim530
Pim530
Facebook profile.php?id=100000577754741&ref=tn_tnmn
9209 start op als P-trein vanuit Atw.

9228/9233 bestaat toch niet meer, omdat er niet meer kort wordt gekeerd te Asd in de avonduren?


Dinsdag 24 jan 2012 - 21:49:40
cuneo56
cuneo56
Die bestaat nog steeds, maar omdat er niet meer "kort"gekeerd kan worden is er een extra stam nodig om een 9264 te starten, wat de reden is dat er een 2e ÖBB stam is gekomen.

Ciao.

Woensdag 25 jan 2012 - 00:48:43
ns1700
ns1700
Quote
Pim530 (di 24 jan 2012 20:04:01 somda.nl): 9209 start op als P-trein vanuit Atw.

9228/9233 bestaat toch niet meer, omdat er niet meer kort wordt gekeerd te Asd in de avonduren?
waar haal jij uit dat 9209 een P-trein is? IC B(+) rijd nooit als P-trein.

groeten uit Spoorzone

Woensdag 25 jan 2012 - 06:23:36
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
En bovendien rijden de treinen 9228 en 9233 ook gewoon, en zeer regelmatig met ÖBB-rijtuigen, dus dit bericht snap ik niet helemaal.

He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

Woensdag 25 jan 2012 - 10:13:47
cuneo56
cuneo56
Quote
ns1700 (wo 25 jan 2012 00:48:43 www.somda.nl):
Quote
Pim530 (di 24 jan 2012 20:04:01 somda.nl): 9209 start op als P-trein vanuit Atw.

9228/9233 bestaat toch niet meer, omdat er niet meer kort wordt gekeerd te Asd in de avonduren?
waar haal jij uit dat 9209 een P-trein is? IC B(+) rijd nooit als P-trein.
Wat Pim530 bedoelde was dat het materieel voor de 9209 's morgens in Antwerpen trein 7211 reed naar Brussel-zuid.
Dat was in de vorige dienstregeling in ieder geval zo, of dat nu nog steeds zo is kan ik even niet bevestigen , kom eigenlijk nooit zo vroeg in België.

Ciao.

Woensdag 25 jan 2012 - 14:37:51
mdj
mdj
Doen ze nogsteeds. OBB-rijtuigen hebben er ook al eens in gereden

Bij twijfel: gebruik beton.

Woensdag 25 jan 2012 - 23:38:11
Pim530
Pim530
Facebook profile.php?id=100000577754741&ref=tn_tnmn
Volgens een Belgisch forum is dat nog steeds het geval, inderdaad.


Vrijdag 27 jan 2012 - 13:21:41
train85
train85
Voor de liefhebbers dit weekend de omloop van de OEBB stam, waarbij de 9200 serie omrijdt via de 4000 route.

Omloop 1: Tr.9201 > Tr.9232 > Tr.9237 > Tr.9268. (alleen zaterdag)
Omloop 2: Tr.9205 > Tr.9236 > Tr.9241 > Tr.9272. (ook zondag)
Omloop 1 Zondag: Tr.9209 > Tr.9240 > Tr.9245.

www.mat64.nl

Vrijdag 27 jan 2012 - 13:32:22
geert
geert
En I6/I10 is hiermee weer afgelopen?

Vrijdag 27 jan 2012 - 13:41:04
train85
train85
Ja die gaat vandaag achter de OEBB stam mee met tr.9272.

www.mat64.nl

Vrijdag 27 jan 2012 - 19:43:48
icetha
icetha
Flickr Peter_Boere
Bedankt Train85 voor de omlopen van de OBB stammen!
Volgende (geplande) omleiding van de Beneluxdienst via Gd is 21/22 april.

Vrijdag 27 jan 2012 - 20:38:21
train85
train85
Ja klopt en dan komen er wellicht ook stops in te Gd.

www.mat64.nl

Vrijdag 10 feb 2012 - 16:01:33
kuba.g
kuba.g
Weet iemand de nieuwe omlopen van de ÖBB rijtuigen? Vandaag zag ik ze in de 9248.

Vrijdag 10 feb 2012 - 16:20:55
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Scroll toch verdorie eens naar beneden!


Vrijdag 10 feb 2012 - 17:25:54
nohab
nohab
Flickr bvisser
Of toch maar naar boven? Maar even zereneus: Ik lees een bericht met de inzet in het weekend 28/29-1 en iemand die vermoedt dat ook 9228/9233 bij de omloop hoort. Verder niets.

Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).

Vrijdag 10 feb 2012 - 20:42:02
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Bij mij naar beneden (zie forum-instellingen)

PS: Verder is er ook nog de mogelijkheid om pagina's in het archief op te zoeken...

Laatst bewerkt door AgentX op Vrijdag 10 feb 2012 om 20:42:27


Maandag 05 mrt 2012 - 20:17:55
110573
110573
Twitter Reclamebaan Flickr 11057
Kan iemand mij aan de huidige samenstelling van de 4791 en 4792 helpen voor het archief?
Alvast bedankt


Maandag 05 mrt 2012 - 21:16:49
mren
mren
Gerucht gaat dat op 12/06 de ÖBB-stammen terug moeten naar Oostenrijk wegens materieeltekort aldaar. Iemand meer informatie hierover?

Maandag 05 mrt 2012 - 23:08:21
train85
train85
Nou dan mogen ze eerst die honderden rijtuigen opknappen die daar nog staan. Voorlopig tot Juli zullen ze nog blijven de OEBB-stammen. Misschien pas na 1-7 moet er 1 stam terug, maar dat is nog onzeker of dat ook gaat gebeuren.

Laatst bewerkt door train85 op Maandag 05 mrt 2012 om 23:08:58

www.mat64.nl

Dinsdag 06 mrt 2012 - 08:20:31
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Flickr RSK1992
Dat vind ik een beetje een loos argument, want dan had je ook kunnen stellen dat NS ICK op had moeten knappen alvorens in het buitenland materieel te huren.

Met vriendelijke groet, Robin

Dinsdag 06 mrt 2012 - 09:32:46
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Het enige verschil is dat ICK van NS is en de ÖBB-rijtuigen van ÖBB zijn. Dus als ÖBB rijtuigen te kort komt is het natuurlijk het makkelijkst om ze weer bij NS op te eisen, dan ze zelf op te gaan knappen

Ze halen dan immers hun eigen materieel terug, NS huurt juist van andere vervoerders, dat is net even anders.


Dinsdag 06 mrt 2012 - 10:14:50
daniel81
daniel81
Dan kun je het dus nog sterker stellen: als zelfs NS er niet voor kiest hun eigen treinen op te knappen maar materieel elders te huren, dan zou het al helemaal vreemd zijn dat de ÖBB wel terzijde staand materieel opknapt terwijl ze elders nog over rijvaardig materieel beschikken.

Dinsdag 06 mrt 2012 - 10:36:31
ZJ37
ZJ37
Quote
RSK-Mat92 (di 06 mrt 2012 08:20:31 www.somda.nl): Dat vind ik een beetje een loos argument, want dan had je ook kunnen stellen dat NS ICK op had moeten knappen alvorens in het buitenland materieel te huren.
Misschien is het tijdelijk huren van die ÖBB rijtuigen wel goedkoper dan die verroeste ICK-vloot weer eerst op te knappen?

Dinsdag 06 mrt 2012 - 10:52:34
broek53
broek53
Dat is 100 % zeker.

Dinsdag 06 mrt 2012 - 12:59:25
thom
thom
Quote
AgentX (di 06 mrt 2012 09:32:46 somda.nl): Het enige verschil is dat ICK van NS is en de ÖBB-rijtuigen van ÖBB zijn. Dus als ÖBB rijtuigen te kort komt is het natuurlijk het makkelijkst om ze weer bij NS op te eisen, dan
ze zelf op te gaan knappen
Dat 'opeissen' lijkt me weinig reëel, je hebt immers een huurcontract en daar staan plichten en rechten en dat ontbint je niet zo snel.

Laatst bewerkt door thom op Dinsdag 06 mrt 2012 om 13:01:42

Dinsdag 06 mrt 2012 - 13:26:21
mren
mren
Dat kun je niet weten als je het contract niet kent. Het zou ook kunnen dat een lage huurprijs geldt in ruil voor directe opeisbaarheid.

Dinsdag 06 mrt 2012 - 14:48:51
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Precies, daar kunnen allerlei voorwaarden aan verbonden zijn. Bovendien kan er ook afgesproken zijn dat het contract te allen tijde direct opgezegd kan worden hè


Dinsdag 06 mrt 2012 - 19:52:15
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Flickr RSK1992
Quote
ZJ37 (di 06 mrt 2012 10:36:31 www.somda.nl):
Quote
RSK-Mat92 (di 06 mrt 2012 08:20:31 www.somda.nl): Dat vind ik een beetje een loos argument, want dan had je ook kunnen stellen dat NS ICK op had moeten knappen alvorens in het buitenland materieel te huren.
Misschien is het tijdelijk huren van die ÖBB rijtuigen wel goedkoper dan die verroeste ICK-vloot weer eerst op te knappen?
Dat snap ik ook wel, maar het ging mij om de redenatie in het bericht dat voor het mijne werd geplaatst, dat de ÖBB eerst het eigen materieel op moest knappen alvorens verhuurd materieel terug te halen.

Met vriendelijke groet, Robin

Vrijdag 06 apr 2012 - 22:46:43
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Vanmiddag zijn de rijtuigen 006 en 072 meegeweest achter trein 9228/9233 t.b.v. tests met de boordnetspanning. In de 006 zat daar kortsluiting in waardoor de boel niet goed functioneerde. Nadat in de 072 een sensor en in de 006 een deel van de TCO waren vervangen werden de rijtuigen vanmiddag live getest. De tests zijn goed verlopen en het resultaat is dat de twee stammen morgen met 7 rijtuigen weer op volledige sterkte gaan rijden.

De 072 gaat vannacht in stam 4791 en de 006 in stam 4792.

Bonus: doorkomst van de bonte combinatie te Dtz: flic.kr


Vrijdag 04 mei 2012 - 16:17:23
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Uit gesloten dubbel topic:
Quote
tgvfan:
Per direct is een nieuwe omloop voorzien van de beide OBB stammen.

Op dinsdag t/m zaterdag rijden ze altijd in de 9201-9232-9237-9268 en 9205-9236-9241-9272. De omlopen voor Zondag en Maandag heb ik niet kunnen achterhalen.



Vrijdag 04 mei 2012 - 16:19:33
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
We gaan het zien, maar woensdag en vandaag hebben ze zich er al niet aan gehouden, het is bij "het spoor" dan ook altijd gevaarlijk om woorden als altijd te gebruiken

He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

Vrijdag 04 mei 2012 - 16:25:45
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Klopt. Ik heb ook geen enkel idee of dit bericht van enige kant klopt. Credits en opmerkingen mogen naar @tgvfan


Zaterdag 05 mei 2012 - 10:10:05
broek53
broek53
Ik geloof niet dat het een erg nieuwe omloop is, overigens. Hoe dan ook: de normale omloop luidt:

dagelijks: 9205-9236-9241-9272
zondag: 9213-9244-9249
maandag: 9224-9229-9260
di-za: 9201-9232-9237-9268


Zoals uit het OD blijkt, is donderdag jl een stam OeBB vervangen door I6-rijtuigen van de NMBS. Dat blijft komende dagen zo. Die stam rijdt de dagelijkse dienst 9205-9236-9241-9272.

Zaterdag 05 mei 2012 - 12:14:05
broek53
broek53
Voor de hardliners die alles willen weten: stam 4791, de nu nog in dienst zijnde OeBBeneluxstam, bestaat sinds donderdag uit:
18-91 015
21-91 071
21-91 067
21-91 006
21-91 008
21-91 029
18-91 023

Zaterdag 05 mei 2012 - 15:22:04
geert
geert
Aha en weer storing in de tweede stam of gaat deze terug naar Oostenrijk?

Zaterdag 05 mei 2012 - 16:32:59
broek53
broek53
Aan de tweede stam wordt een tijdje gesleuteld.

Zondag 06 mei 2012 - 00:25:58
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
O.a. het probleem met de airco die alleen warme lucht blaast naar ik heb vernomen?

Laatst bewerkt door AgentX op Zondag 06 mei 2012 om 00:26:13


Vrijdag 11 mei 2012 - 12:51:21
plant
plant
Hoe zit dat eigenlijk als er zo'n I6/I10 stam in de 9200 rondrijdt... Ik lees dat daar vaak veel te veel A's inzitten. Zijn die dan gedeklasseerd of iets dergelijks?


Vrijdag 11 mei 2012 - 13:18:42
ns1700
ns1700
Dat wel. Afgelopen donderdag waren het 4-A gedeklasseerd.

groeten uit Spoorzone

Vrijdag 11 mei 2012 - 16:06:33
plant
plant
Ah, dat lijkt me wel nodig ja. Is dat met die rijtuigen permanent zo, of wordt iets provisorisch geregeld met bijv. A4'tje zoals met de 4444 een tijdje is geweest?


Vrijdag 11 mei 2012 - 21:04:21
vrijgezel
vrijgezel
Quote
vrijgezel (za 05 mei 2012 18:51:15 www.somda.nl)
IC 9236
91 88 7186 226-7 {het fictieve vergeten te noteren}
I6 B 61 88 21-70 642-0 {12642} geklimatiseerd, klapramen
I6 Bd 61 88 21-70 641-2 {12641} geklimatiseerd, klapramen
I6 Ad 61 88 19-70 616-8 {11616} geklimatiseerd, klapramen, gedeclasseerd
I6 A 61 88 19-70 619-2 {11619} geklimatiseerd, klapramen, gedeclasseerd
I6 A 61 88 19-70 603-6 {11603} geklimatiseerd, klapramen
I6 A 61 88 19-70 612-7 {11612} geklimatiseerd, klapramen
Ik had deze compositie gezien en van de gedeclasseerde A's waren alleen op de toegangsdeuren A4'jes geplakt met of de tekst "gedeclasseerd" of simpel "2"!


Vrijdag 11 mei 2012 - 23:07:33
plant
plant
Bedankt!


Woensdag 13 jun 2012 - 23:50:16
broek53
broek53
Tijd geleden was er hier (en irl) sprake van dat de OeBB-rijtuigen in juni terug zouden moeten naar hun eigenaar. Dat gaat definitief niet gebeuren; de rijtuigen blijven tot december. Als teken daarvan worden op het moment de rijtuigen waarbij dat nog niet gebeurd was, voorzien van bv. het NS-logo. A-rijtuig 014 wordt bij Strukton voorzien van de voorzieningen voor fiets- en rolstoelvervoer e.d; komt wsl volgende week in dienst.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Woensdag 13 jun 2012 - 23:56:33
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
De 014 was toch al zo goed als klaar?

Laatst bewerkt door AgentX op Woensdag 13 jun 2012 om 23:56:45


Donderdag 14 jun 2012 - 00:05:14
broek53
broek53
Ja, anders zou hij volgende week niet in dienst komen .

Donderdag 14 jun 2012 - 07:40:50
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Oké. Je kan het op twee manieren lezen


Donderdag 23 aug 2012 - 18:27:34
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Alvast een klein tipje van de sluier: in de eerste week van september gaat er een stam ÖBB-rijtuigen terug naar Wenen. Waarschijnlijk weer achter een lok van Locon.


Donderdag 23 aug 2012 - 21:55:06
broek53
broek53
Quote
AgentX (do 23 aug 2012 18:27:34 www.somda.nl): Alvast een klein tipje van de sluier: in de eerste week van september gaat er een stam ÖBB-rijtuigen terug naar Wenen. Waarschijnlijk weer achter een lok van Locon.
Nou vooruit, nog wat ontsluier: het zal eind september gebeuren (en Locon mocht willen dat ze naar Wenen kunnen rijden).

Donderdag 23 aug 2012 - 22:40:46
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Locon rijdt niet naar Wenen nee. Gehussel met rijtuigen gaat gebeuren in Amf, waarbij Locon de tractie zal verzorgen tussen Wgm en Amf.

Vervoer naar Wenen achter een lok van DB.

Overigens dwalen we een beetje af. Het ging over HSL-materieel.
Wellicht dat een van onze trouwe moderators even wat kan schuiven naar het topic over de ÖBB-rijtuigen? somda.nl

Laatst bewerkt door AgentX op Donderdag 23 aug 2012 om 22:51:39


Vrijdag 24 aug 2012 - 03:01:44
AlexNL
AlexNL
En hoe gaat NS Hispeed dat wegvallende materieel dan opvangen? Gaan er dagelijks Benelux'en geschrapt worden, of blijft de stam die tijdelijk is overgeheveld van Fyra naar Benelux in de Benelux rijden?

Vrijdag 24 aug 2012 - 06:36:11
broek53
broek53
Het laatste: stam ..73.

Vrijdag 24 aug 2012 - 10:38:13
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Check.


Vrijdag 24 aug 2012 - 17:45:08
icened
icened
Zal de NMBS de Traxx reeks 28 locomotieven daarna alleen gebruiken voor het trekken van goederentreinen tussen Belgie - Nederland/Duitsland v.v. als de
Fyra V 250 de Beneluxtrein vervangen heeft?

Vrijdag 24 aug 2012 - 17:51:56
nohab
nohab
Flickr bvisser
Ja. Maar dat hoeven niet louter internationale treinen te zijn. In België rijden SNCF BB3600'en ook binnenlandse goederentreinen.

Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).

Vrijdag 24 aug 2012 - 20:45:31
daniel81
daniel81
Ze kunnen ook retour leasemaatschappij gaan natuurlijk

Laatst bewerkt door daniel81 op Vrijdag 24 aug 2012 om 20:46:01

Vrijdag 24 aug 2012 - 21:37:39
nohab
nohab
Flickr bvisser
Ze zijn in 2010 voor 10 jaar geleased dus dat gebeurt niet.

Laatst bewerkt door nohab op Vrijdag 24 aug 2012 om 21:39:35

Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).

Vrijdag 24 aug 2012 - 22:21:09
icened
icened
Voor 10 jaar geleast. Dat duidt erop dat ze al wisten wat ze met deze locomotief wilden. Ze hebben 77 Priorijtuigen die prima tussen Den Haag - Eindhoven via de HSL Zuid kan worden ingezet. Tussen Rotterdam - Almere/Zwolle is het nog allemaal vaag wat ze nog precies willen.

Vrijdag 24 aug 2012 - 22:28:44
idolaat
idolaat
Ze zijn geleased door de Belgen, dus ik denk niet dat ze op de HSL ingezet gaan worden.

Vrijdag 24 aug 2012 - 22:35:59
icened
icened
Niet goed gelezen. Dacht dat het over de Traxx locomotieven van NS Hispeed ging.

Donderdag 06 sep 2012 - 20:47:42
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Quote
broek53 (do 23 aug 2012 21:55:06 www.somda.nl):
Quote
AgentX (do 23 aug 2012 18:27:34 www.somda.nl): Alvast een klein tipje van de sluier: in de eerste week van september gaat er een stam ÖBB-rijtuigen terug naar Wenen. Waarschijnlijk weer achter een lok van Locon.
Nou vooruit, nog wat ontsluier: het zal eind september gebeuren (en Locon mocht willen dat ze naar Wenen kunnen rijden).
Wegen gebrek aan sporen op de Wgm gaat er aanstaande zaterdag (8 september) een ritje gaan plaatsvinden. Die dag zal er met 12 rijtuigen gehusseld worden om ze in de juiste volgorde te krijgen. De ritten worden verzorgd door Locon, met een 990x. Bijzondere samenstelling dus: (Oranje) Locon 990x + 12 ÖBB-rijtuigen. Als alles goed gaat, gaat de boel eind van de dag weer terug naar de Wgm.

Laatst bewerkt door AgentX op Donderdag 06 sep 2012 om 20:49:40, reden: aanvulling


Donderdag 06 sep 2012 - 21:06:47
broek53
broek53
Dat wordt wat lastig, met Bussum buiten dienst...

Donderdag 06 sep 2012 - 21:17:38
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
De werkzaamheden verhinderen inderdaad de mogelijkheid om uit te wijken naar Amf. Het gehussel gaat daardoor plaatsvinden in Zwolle, met een dieselloc, die daar als het goed is al klaar staat, danwel vandaag (vrijdag) klaargezet gaat worden.

Plan is om vanaf de Wgm te vertrekken 07:30, aankomst Zwolle om 11:00.
Ik ga er niet van uit dat de Hanzelijn gebruikt gaat worden, dus de enige mogelijkheid om daar te komen zonder kopmaken is Wgm-Dmnz-Asb-Ut-Ah-Zp-Dv-Zl en gezien te aankomsttijd in Zwolle vermoed ik dat deze route ook gereden gaat worden.

Laatst bewerkt door AgentX op Vrijdag 07 sep 2012 om 00:43:50, reden: aanvulling


Zaterdag 08 sep 2012 - 22:26:08
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Volgens mij gaat er op het spoor toch iets mis, als je van Watergraafsmeer naar Zwolle moet om een paar rijtuigen om te zetten :|

Zaterdag 08 sep 2012 - 23:17:55
mich
mich
Flickr 77593728@N08
had laats ook al zoiets. Van Asd naar Rtd via Amf moeten...

Zondag 09 sep 2012 - 00:19:32
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Uiteindelijk is er gehusseld op de Wgm. Er is alleen een rit geweest met de Locon 9905 en één A-rijtuig. Wat de uiteindelijke route is geweest weet ik niet, maar er is niets naar Amf of Zl geweest.


Zondag 09 sep 2012 - 00:25:50
icetha
icetha
Flickr Peter_Boere
Was wel spijtig, dat de rit naar Amf op het laatst werd afgeblazen...
Mogen wij ze morgen (zondag) weer in de Beneluxdienst verwachten?

Zondag 09 sep 2012 - 01:06:39
BGM104
BGM104
Dat lijkt niet logisch. Benelux rijdt dit weekend een omleiding via Gd met keren+nachtoverstand op de Zaanstraat (en vermoedelijk met 1 omloop minder dan normaal).

Zolang de OBB rijtuigen op de Wgm blijven staan weinig kans op inzet.

Zondag 09 sep 2012 - 08:24:18
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Quote
AgentX (zo 09 sep 2012 00:19:32 somda.nl): Uiteindelijk is er gehusseld op de Wgm. Er is alleen een rit geweest met de Locon 9905 en één A-rijtuig. Wat de uiteindelijke route is geweest weet ik niet, maar er is niets naar Amf of Zl geweest.
In elk geval Gpda-Wp-Dmnz-Mdsa, waarbij in Wp op spoor 4 om 13.10u het A-rijtuig 61 81 18-91 015-6 achtergelaten werd www.spoornieuws.nl en de loc om is gaan lopen via spoor 5. Om 13.20u is er weer vertrokken www.spoornieuws.nl ri Gpda, waarna ik het spul zo'n 20 minuten later weer zag staan op het middenspoor bij Dnmz met de loc alweer ri. Mdsa

Laatst bewerkt door dennistd op Zondag 09 sep 2012 om 08:38:47


Zondag 09 sep 2012 - 22:19:59
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Quote
icetha (zo 09 sep 2012 00:25:50 www.somda.nl): Was wel spijtig, dat de rit naar Amf op het laatst werd afgeblazen...
Mogen wij ze morgen (zondag) weer in de Beneluxdienst verwachten?
Neen. De rijtuigen zijn in de juiste volgorde gezet voor transport naar Oostenrijk. Deze zullen eind deze maand meegaan in een UnitCargo van DBS.


Zondag 09 sep 2012 - 22:22:07
ZJ37
ZJ37
Misschien een domme vraag, maar wat kan het de Oostenrijkers schelen of een rijtuig met één van de twee achterkanten in een bepaalde richting arriveert?

Zondag 09 sep 2012 - 22:28:12
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Blijkbaar wel, anders waren er dit weekend niet zulke ingewikkelde toeren uitgehaald


Zondag 09 sep 2012 - 23:13:43
broek53
broek53
Er dreigen wederom allerlei al dan niet komische misverstanden. Er gaat een stam terug, de ander gaat weer in dienst - en dat was de reden voor het husselen (het uitsorteren van de rijtuigen die blijven en de rijtuigen die teruggaan), niet om ze op een bepaalde volgorde naar Oostenrijk te krijgen.

Laatst bewerkt door broek53 op Zondag 25 nov 2012 om 14:20:04

Maandag 10 sep 2012 - 03:03:33
Rolffiej19
Rolffiej19
Inderdaad Komisch ja om 1 rijtuig te gaan driehoeken

MCN ASD

Maandag 10 sep 2012 - 08:12:57
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Precies. Dan nog vraag ik me af waarom er één rijtuig gedriehoekt moest worden.


Maandag 10 sep 2012 - 08:29:58
cuneo56
cuneo56
Zonder het exact te weten een "educated guess".
Het was een eerste klas rijtuig zag ik, welke aan de buitenzijde van een Benelux stam horen.
Mogelijk kun je zo een chronisch probleem oplossen door één zijde juist niet/ of wel te gebruiken.
Denk b.v. aan een kopwand deur met problemen.


In de tijd dat NSR nog met SM'90 reed is een probleem van gekoppeld rijden opgelost door ik meen twee stellen te driehoeken waarna het probleem was verdwenen waar techneuten niet uit kwamen

Laatst bewerkt door cuneo56 op Maandag 10 sep 2012 om 08:30:14

Maandag 10 sep 2012 - 09:46:06
broek53
broek53
Kan het zijn dat het zo'n aangepaste A is voor o.a. rolstoelgebruikers, die in een bepaalde positie/stand in de stam moet zitten?

Maandag 10 sep 2012 - 22:33:38
TGr79
TGr79
Dat klopt. Beide aangepaste A's blijven in NL en komen in één stam te lopen. Om de fietsruimte ook echt aan de buitenzijdes te hebben, heeft Strukton de 18-015 laten driehoeken. Uit eigen beweging; goeie gasten daar

Laatst bewerkt door spiketrain op Maandag 10 sep 2012 om 23:14:21, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Maandag 17 sep 2012 - 16:22:57
kuba.g
kuba.g
Weet iemand de actuele omlopen? De meest recent hier geplaatste klopt niet meer volgens de recente spots:
Quote
broek53 Hoe dan ook: de normale omloop luidt:

dagelijks: 9205-9236-9241-9272
zondag: 9213-9244-9249
maandag: 9224-9229-9260
di-za: 9201-9232-9237-9268

Dinsdag 18 sep 2012 - 20:26:40
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
In de nieuwe functionaliteit "Omlopen" wordt deze informatie ook toegevoegd. Toevallig heb ik de serie 9200 op me genomen, die zal ik zo snel mogelijk toevoegen, dan kun je die zien.


Dinsdag 25 sep 2012 - 12:58:15
NVBS/OdR
NVBS/OdR
Facebook OpdeRails
De eerste zeven rijtuigen gaan vanmiddag terug naar huis.
Voor meer info over het eerste stukje: www.facebook.com

Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails

Dinsdag 25 sep 2012 - 13:18:45
NVBS/OdR
NVBS/OdR
Facebook OpdeRails
Trekkracht is overigens EETC 1251.

Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails

Dinsdag 25 sep 2012 - 15:47:13
treinefan
treinefan
Facebook amfktr Flickr 85236002@N07/
Is het ook al bekend wanneer ze het land gaan verlaten?

Met vriendelijke groet,

Dinsdag 25 sep 2012 - 17:27:59
WLE 21
WLE 21
Quote
NVBS/OdR (di 25 sep 2012 12:58:15 www.somda.nl): De eerste zeven rijtuigen gaan vanmiddag terug naar huis.
Voor meer info over het eerste stukje: www.facebook.com
Kwamen keurig op tijd aan in de Awhv. Een plaatje: www.flickr.com

Donderdag 08 nov 2012 - 17:40:42
Joebbel
Joebbel
Rijdt de ÖBB-stam nog in een vaste omloop of verschilt het ondertussen per dag?

Donderdag 08 nov 2012 - 17:41:59
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Uit mijn waarnemingen (en de rest van de spots) durf ik te concluderen dat daar geen regelmaat in zit. Als de stam niet defect, proberen ze die wel elke dag in te zetten.

He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

Donderdag 22 nov 2012 - 23:11:02
broek53
broek53
De OeBB-rijtuigen zullen vrijdag 23-11 (morgen dus) voor het laatst in de Beneluxdienst rijden. Volgende week gaan ze terug naar Oostenrijk.

Laatst bewerkt door broek53 op Donderdag 22 nov 2012 om 23:11:38

Vrijdag 23 nov 2012 - 20:00:16
ZJ37
ZJ37
Heb niet het hele topic doorgeworsteld, maar waar haalt men de laatste twee weken dan nog een reguliere stam Benelux-rijtuigen dan vandaan?

Vrijdag 23 nov 2012 - 21:49:49
smarkie
smarkie
Volgens mij zou die stam de loods in gaan voor onderhoud.
Dus is deze stam over en kan ie zo retour afzender ri oostenrijk

Mcn NS International Rtd

Zondag 25 nov 2012 - 14:23:49
broek53
broek53
Ja, men zal het zonder reservestam moeten doen. Daarnaast is er weinig keuze: het contract loopt op 30 november af.