Dienstregeling 2020, wat is waar?
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
23-01-2020 17:41:14
phantom
phantom
Quote
broek53 (wo 22 jan 2020 20:09:13 https://www.somda.nl/forum/22255/p720094/): Overbelastverklaringen gaan niet naar het ministerie, maar leiden tot een onderzoek door ProRail en hopelijk een capaciteitsvergrotingsplan.

Dat zullen ze net zo aanpakken als hun saneringsdrang,bij klachten,de klachten niet horen en gewoon doen waar je je zinnen op gezet hebt %08%%03%

Quote
broek53 (do 23 jan 2020 00:25:44 https://www.somda.nl/forum/22255/p720104/): Ik ga niet aan een welles-nietes beginnen, maar op opstelgebied noem ik Zwolle Rangeer, Lelystad Opstel uitbreiding, Utrecht Cartesiusweg. Studies zijn gaande naar Hengelo en Roosendaal, de Watergraafsmeer heeft er recent twee of drie sporen bij gekregen en in de pen zit een nieuw opstelterrein Amsterdam Westhaven. Tuurlijk ben ik het eens dat alles tergend langzaam gaat bij Prorail, het schoolvoorbeeld van een volslagen verambtelijkt en niet in het minst slagvaardige organisatie. Traag en stroperig dus, maar zeker geen in-de-la-stopperij.

Waarbij ik dan het volgende wil vragen(of er een antwoord op is,is een 2e )
Als Rsd is opgenomen in een studie,waarom saneert men nu dan 1st van alles incl sporen ?
Wil men het 1st weg halen om het dan 5cm verder terug te gaan leggen(iets met werkverschaffing voor zichzelf) ?
En zoals genoemd,er is al een behoorlijke tijd "onderzoek" gedaan/gaande om dat terrein vlakbij de SSN op te nemen als opstel terrein,waarom komt dat niet van de grond ?
(sterker nog ook daar is al meermaals door PR gepoogd om zowat de helft van die infra weg te saneren? )
Zelfs redelijk recent heb ik nog berichten gehoord om alweer te gaan kijken of dat dat terrein niet kan worden omgetoverd tot spoorloze zandbak
Lekker tegenstrijdig wederom,maar voortgang en enige zinnigheid voor de "buitenstaander" zit er totaal niet in %03%
Als iemand logisch kan verklaren hoe de vork in de steel zit,i am all ears %02%

Laatst bewerkt door phantom op 23-01-2020 17:42


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

23-01-2020 18:33:46
timtrein
timtrein
Volgens mij is het de bedoeling dat er op of tegen Rotterdam Noord Goederen een woonwijk komt...
Ik hoorde overigens recent wel dat ProRail inmiddels wel zover is dat ze niet alle gronden rondom emplacementen meer zomaar kwijt wil met het oog op het in de toekomst mogelijk volkomen vastlopen van alle spoorgerelateerde zaken rondom de stations.
 

23-01-2020 19:40:12
gvttreinen
gvttreinen
@Phantom; Kan ook iets met milieuverg...euh, omgevingsvergunningen van doen zijn, zal aangepast moeten worden naar veranderd gebruik.  

23-01-2020 20:03:30
broek53
broek53
Ik hoop dat jullie veel plezier blijven beleven aan het ongecontroleerd nonsens en verdachtmakingen verkopen over alles wat met Prorail in het algemeen en de infra in het bijzonder te maken heeft. Ik stop ermee om nog aan die topics bij te dragen, dat is even zinloos als een discussie in een kroeg.  


23-01-2020 20:19:33
michaben
michaben
Quote
rogier (wo 22 jan 2020 19:34:16 https://www.somda.nl/forum/22255/p720091/): Is er al een overbelastverklaring?

Dit gaat toch niet over die 1900? Want ik hoop niet dat men een overbelastverklaring met al het kostbare papierwerk wat er bij hoort gaat indienen voor 4 intercity's per dag. En daarnaast loopt het PHS project Breda - Eindhoven geloof ik ook nog, want op termijn moet het aantal intercity's hier al van 2 naar 4 per uur toe. Dus men is al bezig om extra capaciteit te maken op dit traject, dus lijkt het me zinloos om voor 4 treinen per uur een overbelastverklaring in te dienen.
 

23-01-2020 20:23:13
Trainplaza
Trainplaza
Quote
DDietzen (wo 22 jan 2020 17:59:12 https://www.somda.nl/forum/22255/p720086/):
* Daarnaast, als je toch al niet in Tb wilt aansluiten op de 3600, dan kan je makkelijk zonder conflicten achter de 800 aan uit Ehv vertrekken (Ehv :09 - Tb :31/:32 enz.) waardoor je en passant nog een overstap uit de richting Wt creëert. Andersom kan je richting Ehv prima de stop in Btl schrappen (die is toch alleen maar nuttig voor overstappers naar Vg, wat me bepaald geen significante doelgroep lijkt) en vlak voor de 800 aankomen (Tb :58 - Ehv :20).


De stop in Boxtel heeft natuurlijk ook een klein voordeel voor de mensen met Boxtel als eindbestemming, niet alleen met overstappers voor Vught. Deze stop moet er (helaas) in omdat langer stilstaan in Tilburg geen optie is omdat de 3600 enkele minuten later op hetzelfde spoor moet stoppen, en vanuit Boxtel moet deze trein gelijkvloers kruisen met de sprinter naar Deurne. Omdat de 1900 hier toch al op moet wachten, kan ook niet meer voor de 800 uit vertrokken worden en dan sta je al snel 6 minuten te wachten.

Mogelijke oplossing zou zijn om de 4400 op de tijdstippen dat de 1900 rijdt naar het binnenspoor te verplaatsen, en de 800 achter de 1900 aan op het buitenspoor naar Eindhoven te laten rijden. Daarmee zou de stop in Boxtel geskipt kunnen worden, maar dan komen we weer bij het Prorail-paden-toekennen-verhaal uit.

Quote
Enerzijds begrijp ik wel dat NS reizigers met de 1900 liever kwijt dan rijk is, zodat ze bij de gemeente Dordrecht zo snel mogelijk kunnen rapporteren "kijk, er zit geen hond in jullie trein, we kunnen 'm beter opheffen" en ze van die vreemde eend in de bijt af zijn. Anderzijds vind ik het jammer dat daar zo rigide aan lijkt te worden vastgehouden, want ja... *mompelt iets over de reiziger op 1, 2 en 3*


Ik kan me haast niet voorstellen dat de NS geld gaat investeren in een trein die ze expres zelf willen laten mislukken, terwijl vrijwel iedereen kan begrijpen dat als een trein maar 4 keer per dag rijdt, deze ook iets bekender zou moeten gaan worden. En toch wordt hij wel dergelijk gebruikt.


Quote

Quote
Trainplaza (wo 22 jan 2020 17:54:31 https://www.somda.nl/forum/22255/p720085/): Ik heb er zelf nog nooit mee gereisd, maar de spitsritten lijken aardig gevuld te zijn volgens een paar bekenden.


"Aardig gevuld" is al gauw gebeurd met een losse ICM


Dan nog is het toch mooi om te zien dat zeker 150/200 mensen gebruik maken van deze 'eend in de bijt'? Vandaag kreeg ik weer een foto te zien dat men maar op het balkon moest gaan zitten vanwege de drukte (1965 Bd-Btl).

Als laatste nog een opmerking over deze 1965, want naast de 1922 rijdt ook deze rit volledig in de spits.
 

24-01-2020 06:54:10
mdeen
mdeen
Quote
Trainplaza (do 23 jan 2020 20:23:13 https://www.somda.nl/forum/22255/p720160/):

De stop in Boxtel heeft natuurlijk ook een klein voordeel voor de mensen met Boxtel als eindbestemming, niet alleen met overstappers voor Vught. Deze stop moet er (helaas) in

Je krijgt er ook een snelle verbinding tussen Boxtel en Dordrecht mee. In hoeverre daar nu natuurlijk vraag naar is, maar vraag moet je ook maken.
 

27-03-2020 22:56:09
mren
mren
Quote
mtlx (di 01 okt 2019 12:32:28 https://www.somda.nl/forum/22255/p713090/): De trillingen zijn dan ook specifiek bij o.a. overwegen en en andere stukken waar het spoor er niet volledig vlak bij ligt. Bij 100 km/u zijn daarnaast de hoeveelheid trillingen excessief minder, vandaar dus dat voor de NS Traxx-en een dienstregelingssnelheid van maximaal 115 km/u gaat gelden. Daarmee zouden de meest hinderlijke trillingen tot het verleden moeten horen.
Daarnaast heeft de sandwich-configuratie een Traxx voor én achter. Daarmee is er een heel ander krachtenspel dan bij één (of twee) locs voorop.

De onafgeveerde massa van de Traxx is een stuk hoger dan die van een 1700 (ondanks dat een 1700 zwaarder is) door de ophanging van de motoren.


Uitkomsten test zijn dusdanig dat er vanaf juni weer 140 wordt gereden, uiteraard tot onvrede van omwonenden: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3179024/Besluit-NS-om-proef-te-staken-trilt-na-in-Dorst-actievoerder-wil-opheldering