18-12-2009 12:19:03 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Deze dienstregeling is gepost na telefonisch contact met SSN, om toestemming te vragen voor posten van de dienstregeling voor de trein spotters / liefhebbers. Deze toestemming geld alleen voor somda.nl en mag dus niet worden verstrekt op andere websites, zonder toestemming. Het Duitse deel van het tracé is voor mij niet exact duidelijk, dus als iemand daar een duidelijker overicht van heeft, zou mooi zijn. Voor de liefhebbers.. Rtng V 07:12 Rtngw D 07:14 Hlba D 07:17 Wspl D 07:19 Wsba D 07:20 !! Na aankomst Rtd, instappen reizigers spoor 4 Rtd A 07:23 !! Stoomloc,6 rijtuigen Rtd !! V 07:42 Wsba D 07:44 Wspl D 07:45 Hlba D 07:47 Rtngw D 07:49 Rta D 07:51 Nwk D 07:55 Nwki D 07:56 Mdo D 07:59 Gd D 08:02 Gdg D 08:04 Odw D 08:08 Wdo D 08:12 Wd D 08:14 Hmla A 08:17 !! V 08:27 Hmlva D 08:31 Vtn D 08:33 Utlr D 08:36 Utwaw D 08:38 Ut A 08:40 !! instappen reizigers spoor 14B !!V 08:55 Lak D 08:59 Har D 09:17 Ed A 09:29 !! water nemen spoor 5 V 10:09 Ahwa D 10:23 Ahb D 10:24 Ah D 10:26 Va D 10:28 Zv D 10:37 Zvbtwa D 10:39 Zvg D 10:41 El D 10:43 Em A 10:51 Emmerich - Münster Verkehrstag: Sa 19.12.09 Emmerich 11.24 Empel-Rees 35 Mehrhoog 42 Wesel 52 Friedrichsfeld 54 Üst Voerde 57 Dinslaken 12.02 Ob-Sterkrade 09 Abzw Grafenbusch 15 Bft Ob-Oster= 17 feld West Bft Ob-Oster= 19 feld Museum Bft Ob-Oster= 20 feld Ost vor X Bottrop Süd 12.25 13.03 vor Abzw Nordstern 10 Bft Ge-Bismarck 13 Bft Ge-Zoo 13 Bft Wanne- 15 Unser Fritz Abzw Crange 18 Abzw Baukau 21 Recklinghsn Süd 23 Recklinghsn Hbf 28 Marl-Sinsen 35 Abzw Lippe 41 Sythen 49 Dülmen 53 Nottuln-Appel= 14.02 hülsen Bösensell 06 Seite 3 v. 8 Mecklenbeck 11 Bf Geist Abzw 13 Bft Münster Gbf 14.15 Bft Münster Hbf 14.16 , Ausstieg; Münster (W) Pbf - Bottrop Süd -Emmerich Verkehrstag: Sa 19.12.09 Bft Münster Hbf 18.27 Umsetzen v. Gl. 21 nach Bft Münster Gbf 29 Bf Geist Abzw 31 Mecklenbeck 33 Bösensell 38 Nottuln-Appel= 42 hülsen Dülmen 51 Sythen 55 Haltern am See 19.01 Abzw Lippe 03 Marl-Sinsen 08 Recklinghsn Hbf 13 Recklinghsn Süd 17 Abzw Baukau 19 Abzw Crange 20 Bft Wanne- 22 Unser Fritz Bft Ge-Zoo 24 Bft Ge-Bismarck 25 Abzw Nordstern 19.27 Bottrop Süd 19.35 19.57 Tfz-Wechsel Bft Ob-Oster= 20.01 feld Ost Bft Ob-Oster= 03 feld Museum Bft Ob-Oster= 04 feld West Abzw Grafenbusch 06 Ob-Sterkrade 08 nach Dinslaken 14 Üst Voerde 18 Friedrichsfeld 20 Wesel 22 Mehrhoog 30 Empel-Rees 20.36 EMMERICH 20.44 GL. 3, WEITER ALS SDZ nach Rotterdam Em !! V 20:45 El D 20:54 Zvg D 20:57 Zvbtwa D 20:59 Zv D 21:02 Va D 21:14 Ahb D 21:17 Ahwa D 21:18 Wf D 21:24 !! Te Ed spoor 5 waternemen Ed A 21:33 !! V 22:14 Har D 22:27 Lak D 22:46 Utva D 22:47 !! Na aankomst Utrecht uitstappen reizigers spoor 7 Ut A 22:50 V 22:56 Utwao D 22:58 Utwaw D 22:59 Utlr D 23:01 Vtn D 23:05 Hmlva D 23:07 Hmla D 23:09 Wd D 23:12 Wdo D 23:16 Odw D 23:21 Gdg D 23:26 Gd D 23:28 Mdo D 23:33 Nwki D 23:36 Nwk D 23:37 Rta D 23:41 Rtngw D 23:44 Hlba D 23:46 Wspl D 23:48 !! Na aankomst Rtd, uitstappen reizigers spoor 11 Rtd !! A 23:51 DATUM : ZONDAG 20 DECEMBER 2009 (Rtd V 00:08 - Rtng A 00:18) Rtd V 00:08 Wspl D 00:11 Hlba D 00:13 Rtngw D 00:15 Rtng A 00:18 De sporen of aankomsttijden zijn bij benadering. De trein rijdt tussen de reguliere dienstregelingen, het kan dus een ander spoor worden, of een paar minuten verschil Laatst bewerkt door TheKnitter op 18-12-2009 12:19 |
18-12-2009 16:44:53 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Morgenochtend (misschien ook avond) ben ik op Ed te vinden om de stoomtrein te zien. Nog anderen met plannen om het waternemen op de foto te zetten? |
18-12-2009 17:06:26 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Waarom eigenlijk via Em?? Bh is toch een veel logischer route naar Munster. En sneller Hgl - Bh - Rheine - Munster. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
18-12-2009 17:27:41 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Dan moet je kopmaken in Ut, of tussen Zp-Hgl enkelspoor rijden. Die eerste is duidelijk niet handig, en de tweede is misschien wel helemaal niet mogelijk. |
18-12-2009 19:00:33 | ||
---|---|---|
nielske90
|
QuoteJa, maar dan komen ze langs Rijssen en dat mag natuurlijk niet.%08% Laatst bewerkt door nielske90 op 18-12-2009 19:00 |
18-12-2009 19:13:03 | ||
---|---|---|
thieskes
|
Op de terugweg wordt in Emmerich een locwissel gedaan binnen 1 minuut, lijkt me wel enorm snel of heb ik het verkeerd begrepen? Laatst bewerkt door thieskes op 18-12-2009 19:13 |
18-12-2009 19:25:36 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Misschien wordt er alleen een loc aangekoppeld, niet losgemaakt. Als die loc al klaar staat (en de trein dus met bezet spoor binnenkomt) zou dat misschien net kunnen, al is het inderdaad krap. |
18-12-2009 19:43:33 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
|
Ach ja, die locs hebben natuurlijk een automatische koppeling. %08% En dan ook nog een remproef nemen... Zou wel een nieuw record zijn! Laatst bewerkt door Mcn-Ut op 18-12-2009 19:45 |
18-12-2009 19:58:56 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
De reistijd Ed-Em is ruim gepland. Een stoomtrein is natuurlijk langer onderweg dan een normale trein, maar deze is 8 minuten langer onderweg dan die van de CNL. Als de trein op tijd uit Ed vertrekt, is deze misschien wel te vroeg in Em. Dat helpt ook nog mee om eerder klaar te zijn met de lokwissel. |
18-12-2009 21:02:17 | ||
---|---|---|
keesje
|
Op spoor 14 te Ut tussen 8.40 en 8.55? Hoort er geen 3027 langs te komen op dat spoor dan? Een dienstregeling die weer eens zonder na te denken is ingelegd door onze capaciteits'verdeler'... Anyway, veel plezier natuurlijk! Moet mooie plaatjes opleveren met die sneeuw! Laatst bewerkt door keesje op 18-12-2009 21:04 |
18-12-2009 22:00:39 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
even nog een toevoeging Er word gereden rtd naar emmerich met loc 65018 , welke in emmerich omgewisseld word met loc 382267 van de DGEG in Duitsland. Op de terugweg komt in Emmerich de SSN loc erweer voor Reizigers in de trein mogen te Ed de trein niet uit ivm langs de hoofdbaan. Hopelijk kan er door iemand een goede pic gemaakt worden, want die wil ik wel! |
19-12-2009 09:22:22 | ||
---|---|---|
ari
|
De trein kwam al fluitend om 8:30 door Utt richting Ut. Mooie pluim. 2225 achterop. Laatst bewerkt door ari op 19-12-2009 09:22 |
19-12-2009 09:39:35 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Zojuist binnen te Ed. Water nemen is voorbij 9:50. Enorme pluim, rijtuigen verdwenen in de stoom en zaten vol met ijspegels, prachtig! Laatst bewerkt door bjornl op 19-12-2009 09:57 |
19-12-2009 10:08:31 | ||
---|---|---|
sloterdijk
|
te driebergen%03% http://picasaweb.google.com/stationkessen/MitchellZNFavorieten#slideshow/5416871262278895122 Laatst bewerkt door sloterdijk op 19-12-2009 10:08 |
19-12-2009 10:13:42 | ||
---|---|---|
nicospilt
|
QuoteHet is niet de bedoeling van een dienstregeling dat een trein te vroeg aankomt. Jij hebt het trouwens over de heenreis, terwijl de vraag ging over de locwissel op de terugreis. Het is wonderlijk dat daar maar één minuut voor lijkt te staan. Dit zou alleen kunnen als er in dubbeltractie wordt gereden, waarna in Em de voorste loc wordt afgekoppeld. De trein kwam vanochtend in statig tempo en luid fluitend langs mijn balkon. De kolendamp was een kwartier later nog te ruiken. Geweldig, die techniek uit de tijd dat het milieu nog niet was uitgevonden! |
19-12-2009 11:36:15 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Ik kon vanochtend helaas niet, maar ga vanavond wel kijken bij de trein. |
19-12-2009 12:08:32 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Een stoomtrein wordt zowieso met aan andere rijkarakteristiek ingelegd, je zou niet kunnen verwachten dat een Stroomtrein zo snel optrekt als een SLT bijvoorbeeld.. Daarnaast kan die DRGL ook zo ruim ingelegd zijn omdatdie anders door zijn voorganger heen moet rijden... |
19-12-2009 12:11:45 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Foto's op Ede-Wageningen en één in Arnhem: http://www.flickr.com/photos/10072729@N07/sets/72157623029293544/ Bewegende beelden volgen nog. |
19-12-2009 12:28:10 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Die stoomtrein heeft tenminste geen computerstoringen! %08% |
19-12-2009 14:40:18 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=7C8H_Qreawg |
19-12-2009 14:43:10 | ||
---|---|---|
thijmen007
|
En met een +8 langs Hüthum (Zv-Em). Plaatje: http://www.flickr.com/photos/thijmen189/4196684815/ |
19-12-2009 16:18:48 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
Om 10:34 door Westervoort. Zie: http://robvanderwoude654.fotopic.net/ (en meer) Met dank voor de vermelding!!! |
19-12-2009 18:47:00 | ||
---|---|---|
V200
|
En in Emmerich geen 38 te bekennen. Pas toen de trein al weg had moeten zijn kwam uit de richting Oberhausen de V100 van Bochum-Dahlhausen. Met ca. 45 minuten vertraging zijn ze alsnog vertrokken, de V100 voorop en de 65 018 ging mee. |
19-12-2009 19:24:02 | ||
---|---|---|
kmark
|
Netjes op tijd, 10:40 uur, door Groessen (tussen Dvn en Zv) gehuld in mooie dikke witte wolken zie http://www.flickr.com/photos/markrail/4197265321/. Verder zag ik van een afstand de 2225 weer als LLT door Zvbtwa rijden -> Zv rond 13:45 uur. Laatst bewerkt door kmark op 19-12-2009 19:24 |
19-12-2009 20:13:01 | ||
---|---|---|
nicospilt
|
QuoteDus dubbeltractie, zie mijn bericht van 10:13:42. Een snelle locwissel in Em is dus mogelijk. Albert: doe vanavond een warme jas aan, een vertraging is sneller opgelopen dan dat een trein iets te vroeg aankomt! |
19-12-2009 20:43:25 | ||
---|---|---|
gizmo
|
weet iemand waarom de 38er niet reed? |
19-12-2009 21:12:40 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
op de heenweg met vertraging in emmerich vertrokken. De P8 vann de Duitsers was de ketel bevroren. Diesel is er bijgekomen ook bevroren, maar kon rijde , veels te laat. Onderweg meer vertraging gekregen door wachten op regulire treinen. 1u15 te laat in munster. Terugwweg na veel vertraging eindelijk weg, 1u20 te laat. In emmerich komt er een e-loc voor, welke mensen van de 2200 diesel hebben oopgeehaald van De Kijfhoek. Dit met alles aann dank van de DB, welke ons veel hebben laten wachten overal. Dienstregeling is niet bekend voor verder. De stoom en dieselloc gaan zelf door, alleen verder met e-loc. Morgen of strax meer. Laatst bewerkt door TheKnitter op 19-12-2009 21:16 |
19-12-2009 21:17:47 | ||
---|---|---|
V200
|
QuoteNee, voorspan heet zoiets. Met dubbeltractie zou de machinist vanuit de V100 ook de 65 bedienen en dat is nou niet echt mogelijk. |
19-12-2009 21:55:17 | ||
---|---|---|
nicospilt
|
Wat jij bedoelt noemt men treinschakeling. Voorspan of dubbeltractie is hetzelfde: elke loc heeft een eigen machinist nodig. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinschakeling en http://www.nicospilt.com/dubbeltractie.htm |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-12-2009 22:43:49 | ||
---|---|---|
ns1700
|
kortom de P8 was bevroren en dienst doen was onmogelijk. dat is tegenvallen deze keer, en dan een E-loc voor de terugrit. nou dat is wel erg raar maar okee. beter iets dan niets zeggen we maar |
19-12-2009 23:38:33 | ||
---|---|---|
nicospilt
|
Ja okee allemaal. Maar was die kerstmarkt eigenlijk nog een beetje gezellig? |
20-12-2009 00:34:45 | ||
---|---|---|
train85
|
Ja heel erg gezellig, lekker eten en drinken. Maar wel erg koud. |
20-12-2009 02:46:00 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Quote Ja, als de E-loc er niet bij was gekomen, had de verwachtte aankomsttijd na 3.00 gelegen. Ze hoopten dat, dankzij de E-loc, er nog voor velen een overstap geregeld kon worden. Helaas, door gekloot bij de Deutsche Bahn (DB) vertrokken we uit Münster met + 1u 20 minuten. Toen we in Bottrop Süd aankwamen, hebben we hier 1u 5minuten stil gestaan, omdat de stoomloc 65 weer moest water nemen, en in verband met bevroren stoomleidingen voor de verwarming, is de stoomloc verplaatst naar de achterzijde van de trein. De stoomloc leverde dus ALLEEN nog maar stoom voor de verwarming, en niet meer tractie. In Emmerich vlot vertrokken, omdat de E-loc al vroeg klaar stond. In Arnhem, Utrecht, Woerden, Gouda, Nieuwekerk aan de Ijssel en Rotterdam Alexander tussentijds nog gestopt, om extra mensen uit te laten stappen. Aankomst was rond 1.30 in Rotterdam. Ze hadden gehoopt rond 0:05, maar door de DB in Münster werd dit niet mogelijk gemaakt. Hun lieten vele treinen voorgaan, voor wij eindelijk mochten. Quote Ja, dat was het zeker, toen de stoom loc ervoor zat! Vooral op de terugweg, werkte de verwarming niet wegens bevroren leidingen%03% Toen de e-loc ervoor zat, werd het lekker warm in de rijtuigen! Laatst bewerkt door TheKnitter op 20-12-2009 02:47 |
20-12-2009 11:35:44 | ||
---|---|---|
Roland55
|
sinds wanneer kan een elok (welke trouwens??) die K1 rijtuigen verwarmen???? |
20-12-2009 11:35:58 | ||
---|---|---|
kmark
|
En heeft iemand toevallig ook treinnummers van deze dag? |
20-12-2009 11:41:33 | ||
---|---|---|
train85
|
Trein 38121 heenweg en 38122 terugweg. |
20-12-2009 11:59:30 | ||
---|---|---|
kmark
|
Merci. |
20-12-2009 12:16:25 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Luisterspot: De stoomloc kwam afgelopen nacht om 1:58 uur door Bunnik, dit met een mooie lange huilfluit groet, waarschijnlijk om de heer Spilt te wekken. |
20-12-2009 12:17:32 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Warme jas zoals genoemd zou een goede tip geweest zijn, maar ik had het zo druk gisteren... Gelukkig zijn er nog mensen die foto's hebben gemaakt, zodat ik kan zien wat ik heb gemist. |
20-12-2009 14:04:11 | ||
---|---|---|
4koploper4
|
jammer Van die stoomtrein Albert. Laatst bewerkt door 4koploper4 op 20-12-2009 14:07, reden: een foutje |
20-12-2009 14:14:33 | ||
---|---|---|
maurits
|
Quote Volgens de NMLD (http://www.nmld.nl/index.php?page=object&id=1883&lan=nl) hebben de rijtuigen als 7e en 8e nummer "40", dit betekent volgens de UIC-codering het volgende (zie ook dh3201's http://www.diesel-trein.nl/uic/index.php): 40 : Stoomverwarming. 1000 Volt 16 2/3 Herz wisselspanning. 1500 Volt 50 Herz wisselspanning. 1500 Volt gelijkspanning. 3000 Volt gelijkspanning. Oftewel, die bakken hebben netjes stoomverwarming en elektrische verwarming voor 4 spanningen. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
20-12-2009 16:48:07 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
De losse 65 018 kwam mooi stomend om 03u15 langs Moordrecht rg Rotterdam Noord Goederen. Leuk gezicht en verrassing voor mij om die tegen te komen tijdens m'n praktisch onverstoord rijdeende nachtdienst. Laatst bewerkt door rolandrail op 20-12-2009 16:48 |
20-12-2009 16:57:33 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Ja zeker! Eerst was het plan om de 2200 diesel terug te laten rijden naar Emmerich, maar dat is niet gedaan, zo blijkt. De stoom loc heeft dus op eigen kracht doorgereden, terwijl hij eerst door de diesel getrokken zou worden. Gelukkig was de e-lok er, zodat we eerder in Rotterdam waren.. Bijna de hele trein had een taxi in Rotterdam genomen Extra stops te Arnhem, Woerden, Gouda, Nieuwekerk aan den Ijssel en Rotterdam Alexander. Dit wegens mensen die anders niet thuis konden komen, omdat er geen treinen reden, en dus ook een taxi moesten nemen. Dit was wel een mooie oplossing |
20-12-2009 17:39:12 | ||
---|---|---|
geert
|
Ben benieuwd: welke e-loc? |
20-12-2009 20:11:06 | ||
---|---|---|
nicospilt
|
QuoteVoor een stoomtrein mogen ze mij dag en nacht wakker maken! Filmpje via deze http://www.youtube.com/watch?v=LFNjEiUWIMk&fmt=18 |
20-12-2009 21:03:13 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Volgens Beneluxspoor.net was de e-loc een DBS 189'er. Hierdoor schijnt de verwarming ook weer tot leven gekomen te zijn in de K1A rijtuigen, want de stoomverwarming was niet helemaal optimaal. Aldus een reiziger. |