Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
21-03-2011 13:42:40 | ||
---|---|---|
microshit
|
Samengevat: RIS in SLT is dynamisch |
21-03-2011 14:15:27 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Het is al langer dynamisch: Soms werkt het wel, soms werkt het niet %08% Met vriendelijke groet, Robin |
21-03-2011 14:24:31 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Statisch?, volgens mij niet (meer) want niet alleen vertraging van eigen trein worden weergegeven (rood onderstreept), ook de vertragingen van aansluitende treinen! Overigens, gisteren in treinstel 2644 schermteksten voor heel geoefende ogen gezien, het lijstje met aankomende stations zijn de letters voor de eerstkomende station (op een wit vlak) heeeel klein weergegeven, de andere stations (in een blauw vlak) met normale letterhoogte. |
21-03-2011 19:29:52 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Quote Haha, check, viel mij inderdaad ook al op vorige week zondag in de 4062, en meer bijzonder: dè overstap op de 3300 naar Pmr/Hn(k) staat er dan weer niet tussen! He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
22-03-2011 10:08:03 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Bij de weg, wordt er nog iest aan het belabberde omroepsysteem gedaan, het is niet te horen wat er omgeroepen wordt (haperd). Best wel belangrijk omdat het alleen gebruikt wordt door het treinpersoneel bij onregelmatigheden e.d. |
22-03-2011 12:22:00 | ||
---|---|---|
dionysus
|
Kun je nagaan, hoe vaak ik let op die schermen van een SLT. Ik zie die treinen eigenlijk ook alleen maar vanuit de cabine |
22-03-2011 12:35:27 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteVerbeterpunten worden in Juni met een nieuwe update aangepakt. Of daar ook de omroep bij zit, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Gr Joop mcn Lls |
22-03-2011 13:28:28 | ||
---|---|---|
microshit
|
Quote Hierbij heb ik wel de ervaring dat het erop lijkt dat vanuit de cabine de meeste kans is op een storing, bij gebruik van de intercom bij de deuren klinkt het wel goed. |
22-03-2011 13:35:52 | ||
---|---|---|
thom
|
Dan zou het misschien ook nog een verkeerd gebruik van die microfooon in de caine kunnen zijn? Laatst bewerkt door thom op 22-03-2011 13:36 |
22-03-2011 14:49:27 | ||
---|---|---|
microshit
|
Daar kan ik niets over zeggen, aangezien ik alleen met de trein reis en dus niets in de cabine te zoeken heeft. Toevallig een Mcn in de buurt? |
22-03-2011 15:35:48 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Dat denk ik eigenlijk ook. Maar dan komt de onvermijdelijke vraag, wat is de beste manier van gebruiken: moet je enige afstand houden en hoeveel dan, of moet je er vrijwel bovenop zitten met spreken. Komt nog bij: niet iendereen praak op hetzelfde volume. Misschien dat als je te hard praat, het systeem dan juist gaat haperen (oversturen van verstrekt geluid, maar dan digitaal)? Groetjes, Emiel |
22-03-2011 15:41:29 | ||
---|---|---|
mren
|
De afstand als met een telefoon schijnt ideaal te zijn (geen idee of dat ook voor de microfoons in SLT geldt), daarom heeft veel materieel ook een omroephoorn zodat de afstand goed is. |
22-03-2011 15:49:55 | ||
---|---|---|
microshit
|
http://railtrack.web-log.nl/railtrack/images/2010/02/25/10020315_slt_2602_cabine.jpg Als ik mij niet vergis is het grijze rechtop staande ding voor de omroep, dus geen telefoonhoorn. |
22-03-2011 15:51:28 | ||
---|---|---|
mren
|
Ik schreef dan ook of het ook voor die microfoon geldt dat een afstand zoals bij een telefoonhoorn de ideale afstand is. |
22-03-2011 16:22:50 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Dan denk ik dat het haperen wellicht komt door teveel afstand. Het geluid is dan zodanig zwak dat het door het achterliggende digitale systeem op bepaalde momenten niet wordt opgepikt. En dat is dan hoorbaar in de vorm van haperen. Groetjes, Emiel |
22-03-2011 17:23:50 | ||
---|---|---|
thom
|
Schakelt het systeem soms zelf af als er te weinig geluid in de microfoon komt ? |
22-03-2011 17:39:58 | ||
---|---|---|
AgentX
|
VOX heet dat |
22-03-2011 18:14:05 | ||
---|---|---|
microshit
|
Dan ligt dus in feite de drempelwaarde van de AD-converter te hoog. Dat zou relatief simpel te verhelpen moeten zijn. Tot die tijd het personeel instructeren dichterbij te spreken, luid en duidelijk. |
22-03-2011 22:03:25 | ||
---|---|---|
thom
|
@ Microshit, Ik vraag me af of dat zou is, en heb geen idee of het daadwerkelijk wel erin zit hé |
22-03-2011 22:31:41 | ||
---|---|---|
microshit
|
Met mijn basiskennis in elektronica zou ik mijn geld daarop inzetten |
22-03-2011 22:38:09 | ||
---|---|---|
thom
|
Lol, nu nog iemand die bevestigd dat het erin zit Laatst bewerkt door thom op 22-03-2011 22:38 |
23-03-2011 21:59:24 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Die omroep ging pas geleden bij Utm over de zeik. Ik hoorde iets in de volgende trant: "Het volgende station is station ***grzgrzr*** eind punt van deze trein...." Waarna een herhaling hetzelfde liet horen. Geruis en gekraak op de plek waar de stationsnaam uitgesproken diende te worden. Kent de omroep Maliebaan soms nog niet? De RIS-schermen toonden Maliebaan overigens wel. Laatst bewerkt door aarclay op 22-03-2012 22:51 Choo choo..... |
23-03-2011 22:18:44 | ||
---|---|---|
idolaat
|
Had precies hetzelfde onlangs bij Utm.. Zal dus wel niet in het systeem zitten |
23-03-2011 22:54:01 | ||
---|---|---|
plant
|
Vandaag viel me op dat er stickers geplakt zijn op alle deuren van SLT 2410 (of was het 2412?), die als aanduiding van cameratoezicht moeten dienen! De rest zal nog wel volgen, denk ik zo... En misschien even leuk om te melden; Vorige week werd ik na wat gedoe met de automatische omroep (3x omroep voor Utl nabij Htnc), ineens door Arie Leenman welkom geheten: "Dames en Heren, NS Reizigers heet u van harte welom in deze nieuwe sprinter, tijdens zijn eerste rit!". Helaas niet de reacties van andere reizigers kunnen zien, want die waren er niet. Youri |
23-03-2011 23:02:41 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Zit idd wel fysiek in RIS, maar vocaal niet Is al zolang als er SGM naar het NSM rijdt. |
28-03-2011 10:32:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
Overgenomen door NSR = in dienst gesteld: 2650 op 11 maart, 2651 en 2452 op 26 maart. |
29-03-2011 18:45:47 | ||
---|---|---|
ehbk2006
|
Vandaag is er weer een nieuwe SLT-IV via Hz de grens overgekomen. Om 16:05 kwam stel 2451 door Ehv richting Amf. |
30-03-2011 12:42:36 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ik ben er niet geheel zeker van, maar ik meen hem later die avond op Utctw te hebben zien staan. |
30-03-2011 12:48:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteDe 2651 is vandaag in de reizigersdienst begonnen, namelijk als (7)6014 Ut-Tl v.v. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
31-03-2011 01:11:07 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Grappig, als ik me niet vergis bracht de 2651 me dan vanochtend van Breda naar 's-Hertogenbosch (V 8.24 Breda). Ik wist niet dat hij nog zo jong was |
31-03-2011 08:05:39 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
En ook de 2452 is vandaag voor het eerst aan de slag gegaan: samen met de 2440 als 77414 van Ut naar Rhn en daarna uiteraard 7414. |
31-03-2011 11:04:48 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Vanmorgen stonden nog steeds 2x SLT-IV op Aswplm, nu al ruim een week. Weet iemand of ze kapot zijn? He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
31-03-2011 19:36:37 | ||
---|---|---|
mark
|
Quote Waar heb je dat feit vandaan als ik vragen mag? |
31-03-2011 20:43:31 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Ik las het toevallig op internet,, welke site weet ik even niet meer. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
31-03-2011 20:47:32 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Knap dat zoiets op internet staat. 2 weken geleden tijdens TWO wist de materieel manager (HGB IV meneer) nog niet of er een toilet in zou komen, en of de 4e optie wel doorging. Gr Joop mcn Lls |
31-03-2011 20:57:31 | ||
---|---|---|
mark
|
QuoteDat is toevallig, ik ook. En wel hier: https://www.somda.nl/forum/7770/p326768/DDAR+wordt+DDZ/ Met andere woorden: niet alles wat op het internet geschreven wordt is per definitie waar. %06% |
01-04-2011 00:13:12 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Martijnmet: een aantal off-topic berichten zijn verwijderd. |
06-04-2011 15:46:38 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
En de SLT`s moeten bij deze ook een WC krijgen http://www.nu.nl/politiek/2485713/per-2025-alle-treinen-wc.html MCN ASD |
07-04-2011 12:36:58 | ||
---|---|---|
stefanvdw
|
Stel 2451 is sinds 6-4 ook in de reizigersdienst te bewonderen |
07-04-2011 13:30:04 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
En om precies te zijn ging het van start in 14744. |
20-04-2011 09:25:52 | ||
---|---|---|
broek53
|
2451 op 5 april en 2652 op 19 april in dienst bij NSR. Laatst bewerkt door broek53 op 20-04-2011 10:53 |
20-04-2011 17:45:20 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Volgens het OD is de 2453 inmiddels in het land. |
22-04-2011 18:08:13 | ||
---|---|---|
aarclay
|
N.a..v een SLT die per ongeluk op het BetuweRoute spoor terecht is gekomen (https://www.somda.nl/forum/10249/p330917/) vroeg ik me af hoe het met de schade is aan de elektronica en snelschakelaar? Zijn de SLT's beveiligd tegen het voelen van een andere spanning dan dat ze aan kunnen? Dus, grote schade, of valt het toch wel mee door nieuwe technieken van tegenwoordig? Choo choo..... |
22-04-2011 18:11:53 | ||
---|---|---|
superboer
|
https://www.somda.nl/forum/10249/p331020/Opvallende+dingen+21+april/ Garantie tot aan de voordeur. |
22-04-2011 18:30:09 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ah, bedankt. Ze zijn gewoon beveiligd dus... Choo choo..... |
22-04-2011 20:15:16 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De betrokken stellen van het incident gisteren (2437 en 2613) zijn vanmorgen ook gewoon weer in dienst gegaan. |
22-04-2011 21:00:52 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als het een spanningsluis is van het type waar je met gestreken stroomafnemers doorheen moet, zit er een beveiliging op die de bovenleiding spanningloos schakelt als er een op-staande stroomafnemer doorheen komt. |
22-04-2011 22:15:16 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Naast alles wat al gezegd is, als er echt schade geweest zou zijn. Dan had er nu nog niemand geweest die je dat had kunnen vertellen, zoonderhand moet jou tochwel bekend zijn dat dat soort zaken dan eerst even onderzocht moeten worden voor men dat weet. Trein afvoeren naar werkplaats, schadeexpert erbij, stukje papier werk etetc... |
22-04-2011 22:41:29 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Niet altijd hoeft er meteen gezocht te worden naar schade, soms kan men al directe schade zien. Rook, stinklucht, brandplekken etc.... Dat lijkt mij toch wel duidelijk. Choo choo..... |
24-04-2011 00:58:11 | ||
---|---|---|
thom
|
Ja, dat zie je wel, maar tig andere gevolgen misschien wel helemaal niet Maar jij bedoeld gewoon of die SLT afgefakkeld is Volgens mij niet want ik las ergens dat die stellen alweer rondreden. |
24-04-2011 05:23:58 | ||
---|---|---|
Stefanovic
|
Precies, nix aan de hand, over tot de orde van de dag. |
26-04-2011 23:19:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
2432 is naar Haarlem RB om bekeken te worden op inbouwbaarheid etcetera van een toilet. Kennelijk gaat NedTrain zich er ook mee bemoeien... |
27-04-2011 10:37:07 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Eindelijk! Zelf zou ik zeggen, in de eerste klas, aan het eind van het koprijtuig. Bij voorkeur vlak achter de stoel van de machinist! |
27-04-2011 11:22:01 | ||
---|---|---|
jorgo
|
haha, juist waar geen lage vloer is |
27-04-2011 12:38:49 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Dan hoeft-ie ook niet toegankelijk gemaakt te worden voor mindervaliden. Scheelt een hoop zitplaatsen Nee, serieus, 't zal wel ergens min of meer middenin komen. Misschien een leuk personeelsuitje voor Nedtrain: met elkaar naar Duitsland om te kijken hoe het in een 425 zit (hoewel die wel een andere deur- en raamindeling hebben, dus het is niet 1 op 1 over te nemen) Laatst bewerkt door daniel81 op 27-04-2011 12:41 |
04-05-2011 10:36:25 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vandaag arriveert de 2653 in het land. De 2453 is op 2 mei in het materieelpark opgenomen. |
04-05-2011 10:57:07 | ||
---|---|---|
stefanvdw
|
De 2653 is rond 10.38 uit Venlo vertrokken richting Ehv |
16-05-2011 22:06:24 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vanavond trein 4675 genomen en werd gereden door 2417+2636. Het (programma van de) RIS kent de halte "Amsterdam Science Park" blijkbaar niet; het stond niet op het scherm en de omroep meldde dat het de halte Diemen was! Ook reed stel 2417 op één installatie (alleen de achterste was hoorbaar) en doet in dat opzicht een beetje aan IRM denken; komt daar ook geregeld voor! |
16-05-2011 22:52:06 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Klopt, is een foutje in het RIS systeem, tot het volgende wijzigingsblad zal dit zo zijn, dus tot aan 12-06. De groeten uit Schagen |
17-05-2011 12:38:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
2653 wordt vandaag aan het werkzame bestand SLT (of is het: het bestand werkzame SLT?) toegevoegd. |
17-05-2011 13:05:36 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteHeb de 2417 gereden, was niks mee aan de hand, qua tractie. Was gewoon in dienst Gr Joop mcn Lls |
18-05-2011 01:40:30 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Begin SLT op de Zaanlijn overigens steeds meer te waarderen, vaak is het wel hutje-mutje, maar oké, velen hebben de weg naar de 1e klas allang gevonden. Waar ik eigenlijk het meest van gecharmeerd ben is de hoge snelheid waar ze soms het station mee in komen denderen en binnen no-time tot stilstand komen op Sloterdijk. Met +5 is de vertraging in Kbw vaak al gezakt naar +2 daardoor |
18-05-2011 08:59:01 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Sloterdijk word niet voor niets de sjoelbak genoemd Oftewel: je smijt je trein zo hard mogelijk op de juiste plek neer, en dat kan vaak omdat het sein bij het perron zelden rood toont (in de spits is het helaas niet zo dus). Overigens is SLT gemaakt om dat te doen, alleen bied de infrastructuur de mogelijkheden vaak niet (rood sein bij het perron, snelheidsverlagingen bij wisselstraten e.d.) Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
18-05-2011 13:20:52 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Tsja dan is dat hutjemutje staan weer een voordeel, wordt de kans dat je omvalt bij het afremmen een stuk kleiner %08% |
18-05-2011 20:40:41 | ||
---|---|---|
stefanvdw
|
Tussen alle commotie door is SLT 2454 vandaag ook de grens over gekomen. |
18-05-2011 20:47:08 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: de discussie over afremmen is afgesplitst: https://www.somda.nl/forum/10358/Remmen+en+optrekken/ . Hier s.v.p. verder over SLT. Groet, Spiketrain |
27-05-2011 08:44:49 | ||
---|---|---|
verschuyl
|
QuoteDE 2454 is dus oP 24 mei in dienst gesteld, als ik dat topic goed lees over de materieel in Wildenraht?? Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
27-05-2011 12:04:54 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nee, hij is naar W gegaan zonder dat hij is overgenomen door NSR. Formeel is het stel dus nog niet "in dienst". |
27-05-2011 12:51:46 | ||
---|---|---|
verschuyl
|
OK, dank je wel voor ja antwoord!! Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
02-06-2011 15:52:26 | ||
---|---|---|
montrose
|
De laatste spot van de 2606: 2606 17461 wo 27 apr 2011 17.15 Bert13 Bkl Iemand een idee waar deze momenteel staat? Laatst bewerkt door montrose op 25-06-2011 14:54 |
08-06-2011 18:58:01 | ||
---|---|---|
rbeijers
|
Vanochtend kwam stel 2654 via Vl de grens over. |
08-06-2011 19:22:12 | ||
---|---|---|
plant
|
En die heb ik inderdaad vanmiddag de Bkd zien staan, met 'Niet Instappen' op de displays! Youri |
19-06-2011 20:24:44 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Vandaag 2 slt stellen in treinserie 4400 1x slt IV met onbekend nummer 1x SLT VI 2639 dit was tijdens koninginnen dag ook al komt dit door defect SGMm materiaal of zijn de stellen gewoon verdwaald? |
20-06-2011 13:07:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor de administratie(s): 2454 is op 6 juni in dienst gekomen, 2654 op 18 juni. |
20-06-2011 14:56:25 | ||
---|---|---|
broek53
|
EN: vandaag komt de 2455 het land in. |
29-06-2011 21:44:06 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Als ik dit zo lees: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/2459758/2011/06/29/NS-vergeet-reizigers-in-stoptrein-van-Den-Bosch-naar-Utrecht.dhtml Hoe komt het dat de noodrem faalt? Al eerder bij een spooktrein van Amsterdam naar Binckhorst gebeurde dit? Technisch mankement (niet te hopen..) of in het geval dat de verlichting uit staat is ook de noodrem uitgeschakeld in de coupe's? Choo choo..... |
29-06-2011 22:19:15 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Heel simpel: Bij SLT en V-IRM is de noodrem elektrisch, schijnbaar heeft men er voor gekozen om het complete door passagiers bedienbaar gedeelte uit te schakelen (verlichting, deurknoppen, noodomroep, noodrem, etc.). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-06-2011 23:06:02 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Afpluggen van de noodremmen van een heel stel gebeurd alleen bij supporters treinen. Een heel stel met afgesloten noodremmen mag niet eens de dienst afmaken, maar moet uit de reizigers dienst. Is ook heel bijzonder als door een storing alle noodremmen afgeplugd moeten worden. Gr Joop mcn Lls |
29-06-2011 23:25:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als ik mij goed herinner hebben we precies zo'n geval gehad toen het SLT nog erg nieuw was, met dramatsiche verhalen over een spooktrein waar het ook niet in hielp dat de opgesloten reizigers aan de noodrem trokken. Als ik mij niet vergis in het materieel van een opgeheven 4000 die alsnog leeg (nou ja...) naar rotterdam ging. |
29-06-2011 23:30:09 | ||
---|---|---|
thom
|
En gelukkig zijn al die reizigers zo intelligent, dat er niet 1 even op het idee gekomen is om op de cabinedeur te bonzen ? %03% En die conducteur die ze vroegen of de trein stopte, die was ook ineens opgestraald naar mars? Blijf het allemaal ene beetje vaag verhaal vinden... %03% Laatst bewerkt door thom op 29-06-2011 23:32 |
29-06-2011 23:35:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nee joh, het verhaal is helemaal gelogen natuurlijk, en ze waren allemaal krankzinnig. |
29-06-2011 23:41:48 | ||
---|---|---|
thom
|
Volgens mij zeg ik dat nergens in mijn tekst, maar als je dat zo lezen wilt... Ik blijf het een vreemd verhaal vinden en ik mis wat logisch te nemen stappen erin... Laatst bewerkt door thom op 29-06-2011 23:42 |
29-06-2011 23:51:33 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nee, je suggereert het alleen maar, dat maakt het des te irritanter. Tuurlijk is het een vreemd verhaal, maar aangezien het de rweede keer is dat vrijwel exact hetzelfde lijkt te zijn gebeurd, is het een stuk nuttiger te trachten na te gaan wat er dan mis kan zijn geweest, dan het verhaal in twijfel te trekken. |
30-06-2011 00:01:20 | ||
---|---|---|
thom
|
Wat je dan opvatte was dan niet het gene waar ik op doelde eigenlijk... Zoals gezegd vraag ik me af waarom die reizigers niet een paar simpel voor de hand liggende stappen hebben ondernomen, of dat ik me afvraag of de media er niet weer een leuke slinger aan gegeven heeft... Eerst maareens weten wat er nu allemaal écht gebeurt is, dan pas is het af te vragen of het aan SLT ligt... Laatst bewerkt door thom op 30-06-2011 00:02 |
30-06-2011 00:17:48 | ||
---|---|---|
Geerrritt
|
Quote Toen met dat spooktrein verhaal ging het om een gesleept stel, dan kun je bonken wat je wilt, maar dan gaat de machinist je niet horen. |
30-06-2011 00:34:57 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat verklaarde toen wel idd, vraag was of dat nu ook zo was |
30-06-2011 03:23:28 | ||
---|---|---|
Rob...
|
Volgens mij is dit verhaal minder onlogisch dan het lijkt: De serie 16000 reed op die dag slechts ht-gdm vanwege de aangepaste dienstregeling. Door fouten in het systeem (vermoedelijk) werden gedurende de storing later op de avond sommige opgeheven treinen wel weer getoond op de AV-schermen(bijv de 1900). Conducteur in ht ziet dat de trein naar ut rijdt, te gdm stapt conducteur uit omdat inmiddels toch duidelijk is dat reizigers voor ut over moeten stappen op de 6000. De 16000 stopt daar normaal relatief lang, en machinist kan wegens uitval van de 3500 ed eerder vertrekken als LM naar ut, en doet dit ook. Gezien de drukte die ik heb ervaren die avond zullen er niet veel meer dan 10 mensen ingezeten hebben, dus dit verhaal is waarschijnlijk lichtelijk overdreven. Voor mijn gevoel is dit best aannemelijk en de fout is te begrijpen, zeker gezien de informatievoorziening die avond!! |
30-06-2011 08:27:39 | ||
---|---|---|
himym
|
QuoteKlopt, dit was een 4000 die op Asa defect werd opgeheven (gekoppelde SLT), de omroep dat iedereen de trein te Asa moest verlaten kwam in het achterste stel niet door waardoor er ca. 100 reizigers achter bleven die zich van Asa tot Gd in een spooktrein waanden. Uiteindelijk is de mcn toen via de VKL op de hoogte gesteld. Dit was echter wel in november 2010, dus zo nieuw was SLT toen niet meer. Laatst bewerkt door himym op 30-06-2011 08:29 |
30-06-2011 11:53:32 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dan nog, als jij als Hc afstapt en de trein als LM verder gaat, dan roep je om dat de trein niet verder rijdt en iedereen kan overstappen, en daarna loop je er ff doorheen om te kijken of ie leeg is... |
01-07-2011 01:21:01 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Bovendien doet men vaak eerst de binnenverlichting uit voordat de deuren definitief sluiten, vervolgens worden de deuren gesloten, verlichting gaat weer aan en de HC loopt door de trein ter controle. Dit ritueel zie ik dagelijks op Ut en Bkl. |
01-07-2011 08:42:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat is het punt niet. Het punt is dat zo'n trein kennelijk kan rijden met de noodrem buiten bedrijf etc. |
01-07-2011 09:24:27 | ||
---|---|---|
MasterE
|
De noodrem is gewoon uit te schakelen op de achterwand van de cabine. Mcn Asd |
01-07-2011 10:22:34 | ||
---|---|---|
yappa
|
Dat roept bij mij meer vragen op dan het beantwoordt: - Waarom zou je dat doen? - Wordt dat uitschakelen ergens vastgelegd? - In welke situaties mogen/moeten mcn'n de noordem uitschakelen? Als leek zou ik zeggen dat je een noodrem alleen moet mogen uitschakelen als je een storing hebt geconstateerd, en niet als er bijvoorbeeld een kliertje van 16 niet met z'n handen vanaf kan blijven. |
01-07-2011 10:25:26 | ||
---|---|---|
gerard4653
|
Ik denk aan het nut van uitschakelen bijvoorbeeld in voetbaltreinen of op Koninginnedag als je eindelijk Asd eens wilt binnenlopen. Maar idd uitschakelen zou wel verantwoord moeten worden. |
01-07-2011 12:41:56 | ||
---|---|---|
thom
|
Noodrem uitschakelen is eigenlijk niet iets wat een Mcn kan bepalen, ander dan bij storing. Als er reizigers aanwezig zijn, en de noodrem is uitgeschakeld, dient er een backup te zijn voor die noodrem door de trein aanvullend te bemannen... Daarnaast werkt over het algemeen de noodrem per bak [SLT ookeigenlijk?] waardoor je het geval van storing de reizigers vaak naar een ander deel van de trein laat verhuizen en dat deel afsluit... |
01-07-2011 12:56:06 | ||
---|---|---|
mich
|
noodrem werkt bij slt en gtw electrisch, dus niet per bak. Hij is altijd uit te schakelen, en doet dan niks meer. Bij GTW is het zo als je de dodeman afsluit ook de noodrem niet meer werkt, omdat dat dezelfde electrisch aangestuurde remklep is. |
01-07-2011 17:09:02 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Maar één bak SLT is een beetje moeilijk af te sluiten, behalve met een "No Crossing" lijntje natuurlijk... |
02-07-2011 00:57:56 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik zeg ook niet dat het bij SLT zo is, ik vroeg alleen of het systeem ansich daar nog zo werkte, Maar gezien Michiel zijn uitleg van een gecombineerde klep vermoed ik dus van niet. |
14-07-2011 21:01:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor de administratie: 2455 officieel in dienst op 4 juli jl. |
15-07-2011 10:29:49 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Ik las elders (OVL, BNLS? (het had te maken met een nieuwsbericht over de verzamelde klachten van het VVMC inzake SLT)) dat de 2655 ook bezig was met zijn afleveringsproefrit deze week. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |