Woensdag 13 apr 2016 -- Aangepaste invoerrichtlijnen materieel

Vanwege ontwikkelingen op materieelgebied hebben we besloten wijzingen aan te brengen in de invoerrichtlijnen voor materieel:

06-03-2016:
- ICK is voor het laatst in 2013 gespot. Daarom zijn alle spots van ICK overgezet met het voorvoegsel NS, dus NS50xx, NS53xx en NS54xx.
- Dit geeft het voordeel dat het materieel van Connexxion onder hun eigen nummer ingevoerd kan worden zonder het voorvoegsel CXX. Alle spots zijn overgezet naar het format: 50xx. Zo moeten ze vanaf nu ook ingevoerd worden. Dus: de Protos: 5031-5035, de E-GTW 5037 en de D-GTWâ??s 5041-5049.
- SGM met de nummering 20xx en 28xx rijdt er sinds de revisie niet meer rond. Daarom zijn al deze spots ook omgezet met het voorvoegsel â??NSâ?. Dus volgens het format NS20xx en NS28xx.
- De Flirtâ??s van R-net mogen ingevoerd worden onder hun eigen nummer als 2010-2015. De spots van deze Flirtâ??s sinds 01-01-2016 zijn behouden gebleven.

13-04-2016:
- Vanwege de komst van de Flirt's bij NS met de nummering 22xx en 25xx is besloten om de invoerrichtlijnen voor de oude NS dieselloc's van de serie 2200/2300 en 2400/2500 aan te passen, net als van de NMBS reeks 25.5. Deze krijgen het voorvoegsel van de vervoerder/railmusea waar ze in dienst zijn:
2205 -> SHD2205
2207 -> NS2207
2215 -> NS2215 (de spots t/m 30-03-1999); alle overige spots -> NSM2215
2225 -> SMMR2225
2233 -> VSM2233
2264 -> NSM2264
2275 -> SHD2275
2278 -> SMMR2278 (alle spots t/m 21-01-2012); alle overige spots STAR2278
2299 -> VSM2299
2368 -> SMMR2368 (alle spots t/m 21-01-2012); alle overige spots SHUNTER2368
2376 -> NS2376
2384 -> NS2384
2505 -> NS2505
2530 -> NS2530 (alle spots t/m 31-12-1992); alle overige spots VSM2530

2551 - 2558 -> NMBS2551 - NMBS2558

Alle bovenstaande spots in de database zijn aangepast.
- De Flirt's van NS mogen worden ingevoerd onder hun eigen nummer: 22xx en 25xx.

Alle overigen invoerrichtlijnen zijn onveranderd gebleven. Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan horen we dat graag!