Werkzaamheden
Werkzaamheden Herfstvakantie 2018
dvdhoven ~ 19-10-2018 20:43:21
In het overzicht staat het niet zo duidelijk, maar de reisplanner geeft aan:
op zat 20-10 rijdt de 7000 een half uur dienst van/tot Aml
op zo 21-10 rijdt de 7000 een half uur dienst van/tot Rsn
henri1972 ~ 15-10-2018 23:37:29
Daar had ik m eerlijk gezegd niet gezocht. Bedankt!!
DDietzen ~ 15-10-2018 19:18:59
Nee. Zie ook de discussie in dit topic: www.somda.nl
henri1972 ~ 15-10-2018 16:59:01
Is IC direct toeslagvrij volgende week ivm werkzaamheden ut-gd?
wouterder ~ 15-10-2018 00:11:01
Quote
Niels1998 (zo 14 okt 2018 19:58:44 www.somda.nl): betekend dat al het vrachtverkeer omgeleid gaat worden?
Zoveel rijdt er niet meer via Bh hoor.
thom ~ 14-10-2018 23:45:25
Quote
AgentX (zo 14 okt 2018 20:24:26 www.somda.nl): Bedoel je goederentreinen of vrachtwagens?
Want, goederentreinen zijn geen vrachtverkeer?
Niels1998 ~ 14-10-2018 20:29:20
goederentreinen uiteraard
AgentX ~ 14-10-2018 20:24:26
Bedoel je goederentreinen of vrachtwagens?
Niels1998 ~ 14-10-2018 19:58:44
betekend dat al het vrachtverkeer omgeleid gaat worden?
train85 ~ 10-10-2018 16:17:56
Je kan zo planner worden
DDietzen ~ 10-10-2018 15:44:21
Ik neem aan dat je met 'IC' de 1600/1700 bedoelt?
Richting westen geldt haltering 7900 om .07/.37 (spoor 3), doorkomst IC (volgens de Somda-doorkomststaat) om .09/.39 (spoor 2). Past precies.
Richting oosten geldt doorkomst IC om .19/.51, haltering 7900 om .23/.53, beide op spoor 1. In het laatste halfuur is dat te krap, maar ik zie niet waarom twee IC's met gelijk vertrek Dv en aankomst Aml een verschillende doorkomst zouden moeten hebben. Houd .19/.49 aan en het is geen probleem meer. Desnoods kan de 1700 een minuutje eerder uit Dv weg, eventueel aftrappen in 2 minuten is immers nog net mogelijk.
jelmerrr ~ 10-10-2018 11:46:30
Gaat dat passen in Wierden en Almelo met de IC's?
DDietzen ~ 10-10-2018 11:33:27
Stationnement Nvd en Wdn kan wel een tikkie korter.
De slagen worden dan zodanig:
Ene halfuur: ... - Rat .36 - Nvd .43/.46 - Wdn .53 - Aml .58/.02 - Wdn .07 - Nvd .13/.16 - Rat .25 - ...
Andere halfuur: ... - Rat .05/.09 - Nvd .16 - Wdn .23 - Aml .28/.32 - Wdn .37 - Nvd .43 - Rat .51/.55 - ...
MetroRET ~ 10-10-2018 11:10:11
Leg mij eens uit hoe je de boel ineens zou kunnen versnellen ?
DDietzen ~ 10-10-2018 09:21:36
Had men niet beter de 7900 kunnen versnellen op Nvd - Aml zodat 'ie in Aml in 4 min (.58/.02 en .28/.32) kan keren? Dan kun je namelijk de 7900 en 7000 op hetzelfde spoor afwikkelen (ik stel voor 4a, waarbij de 17900 naar 4b gaat en de 1600/1700 naar 2) en heb je nog maar een lengtebeperking van max FLIRT-8. En je spaart een compositie uit!
dennistd ~ 10-10-2018 03:29:03
Je hebt gelijk, ik zat met max 4 bakken (van 26m) in mijn hoofd. Moet je wel een viertje inzetten op Kpn, anders kom je drietjes tekort om Aml-Zl met 2x3 te rijden (4 composities door lange kering)
selivio ~ 10-10-2018 00:18:21
2b in aml is toch 137 meter? Zoja, dan zal de 7900 met max 6 bakken gereden kunnen gaan worden(126.4 meter). Dat is welgeteld 17.5 meter trein minder dan wat normaal de max is(7 bakken met 143.9 meter).
daniel81 ~ 09-10-2018 23:20:57
Alternatief zou nog kunnen zijn om de 7000 ook op spoor 4 af te wikkelen. Dit kan door 'm in Wdn een paar minuten stil te zetten. Dan komt-ie in Aml 3 minuten later aan en gaat-ie 3 minuten eerder weg
dennistd ~ 09-10-2018 22:55:11
Dat betekent voor de vrijdag wel een flinke lengtebeperking voor de 7900 dus. Of je moet al een stel bijplaatsen/aftrappen in Wdn. Zeker omdat de 17900 ook niet rijdt.
michaben ~ 09-10-2018 21:32:42
Het wordt druk in Aml ja. De 1600 en 1700 gaan op spoor 4 keren, de 7000 op spoor 2a en de 7900 komt binnen op 2b en vertrekt vanaf 2a, zal dus na vertrek van de 7000 een stukje moeten opschuiven.
daniel81 ~ 09-10-2018 20:05:53
Dan doet Keolis dat alvast beter dan NSR, die pendelde in zo'n geval slechts Zl - Wdn ipv Zl - Aml.
michaben ~ 09-10-2018 16:56:12
In de laatste update is het bijgewerkt: de 17900 vervalt, de 7900 wordt op vrijdag en zaterdag ingekort tot Zl - Aml en op zondag ingekort tot Zl - Nvd en de 31200 wordt alle drie de dagen ingekort tot Zp - Ddn.
dennistd ~ 03-10-2018 17:18:23
Quote
Vrijdag 19 t/m zondag 21 oktober (Zwolle-Enschede, Zutphen-Oldenzaal en Hengelo-Bad Bentheim)
Van vrijdag 19 t/m zondag 21 oktober rijden er geen treinen op de volgende trajecten:

traject Delden-Hengelo-Oldenzaal
traject Almelo-Hengelo-Enschede (op zondag is het Nijverdal-Almelo-Hengelo-Enschede)
traject Hengelo-Bad Bentheim

Op alle vervallen trajecten worden bussen ingezet. Tussen Almelo en Enschede rijden snelbussen en stopbussen. Kijk voor de actuele vertrektijden in de reisplanners.
www.keolisblauwnet.nl
anton_ ~ 03-10-2018 12:23:34
lijkt me ook sterk dat de 17900 op vrijdag blijft rijden in Enschede als de 7900 wel wordt ingekort ( maar volgens ns.nl is dat zo )
Rob357 ~ 03-10-2018 09:32:44
Quote
michaben (di 02 okt 2018 17:20:21 www.somda.nl):
Vrijdag 19 oktober t/m zondag 21 oktober
- 140/240 opgeheven Asd - Bh.
- 1500 rijdt extra Asd - Amf op tijden vervallen IC Berlijn.
- 1600 opgeheven Es - Aml, op zondag tevens opgeheven Dv - Aml.
- 1700 opgeheven Es - Aml, op zondag tevens opgeheven Dv - Aml.
- 3600 opgeheven Nm - Ht.
- 4400 opgeheven Wc - Ht.
- 6700 opgeheven.
- 7000 opgeheven Es - Aml.
- 7600 in avond verlengd van Nm naar Wc.
- 7900 op vrijdag opgeheven Es - Aml, weekend lijkt nog niet verwerkt te zijn.
- 20350 opgeheven Hgl - Bh.


Zijn er geen gevolgen voor de 31200? Of is dit net als de 7900 nog niet verwerkt?
michaben ~ 02-10-2018 19:44:00
Quote
bloemkool (di 02 okt 2018 18:14:30 www.somda.nl): Bedankt voor het delen. Gaan die resterende 2000 en 2800 dan in een afwijkende dienstregeling rijden ten opzichte van normaal in week 43?
Die rijden op de normale tijden, met de normale aankomst- en vertreksporen in Gd. Het opheffen van de 7700 en 6800 zal wel het gevolg zijn van het leeg omrijden van deze treinen via Gdg. Je krijgt op Rtd / Gvc - Gd dus de situatie dat er 2x per uur een intercity en 2x per uur een sprinter rijdt die kort achter elkaar aan rijden, gevolgd door 25 minuten niets.
MasterE ~ 02-10-2018 18:46:56
De 2200 rijdt 13 en 14 oktober in het pad van de opgeheven 900 en stopt daarom niet in Ass!
bloemkool ~ 02-10-2018 18:14:30
Bedankt voor het delen. Gaan die resterende 2000 en 2800 dan in een afwijkende dienstregeling rijden ten opzichte van normaal in week 43?
michaben ~ 02-10-2018 17:20:21
De herfstvakantie wordt weer aangegrepen om diverse doordeweekse buitendienststellingen te houden. Grootste projecten zijn Gn en de spoorverdubbeling Ut - Utlr, er zijn kleinere projecten rond Hgl en Ah - Zp waar een vrijdag meegepikt wordt. Daarnaast nog diverse werkzaamheden in de weekenden. De diverse treinmaatregelen gedurende deze periode:

Zaterdag 13 oktober t/m maandag 15 oktober:
- 36700 opgeheven Gnd - Gdm.
- 36800 opgeheven Gnd - Gr.

Zaterdag 13 oktober en zondag 14 oktober
- 900 opgeheven Rtd - Asd, rijdt vermoedelijk na een stop van 20 minuten alsnog door naar Asd als de 1000.
- 1000 rijdt extra in de ochtend en avond.
- 2100 opgeheven Ledn - Hlm, rijdt extra Asd - Hlm v.v. in ochtend en avond.
- 2200 omgeleid tussen Ledn en Ass via Shl.
- 5400 opgeheven Hlm - Zvt.
- 6300 opgeheven.
- 32200 opgeheven Nm - Vry.

Zondag 14 oktober
- 2100 opgeheven Ledn - Gvc.
- 3300 opgeheven Ledn - Hfd.
- 4600 opgeheven Ledn - Hfd.

Vrijdag 19 oktober t/m zondag 21 oktober
- 140/240 opgeheven Asd - Bh.
- 1500 rijdt extra Asd - Amf op tijden vervallen IC Berlijn.
- 1600 opgeheven Es - Aml, op zondag tevens opgeheven Dv - Aml.
- 1700 opgeheven Es - Aml, op zondag tevens opgeheven Dv - Aml.
- 3600 opgeheven Nm - Ht.
- 4400 opgeheven Wc - Ht.
- 6700 opgeheven.
- 7000 opgeheven Es - Aml.
- 7600 in avond verlengd van Nm naar Wc.
- 7900 opgeheven Aml - Es, op zondag tevens opgeheven Nvd - Aml.
- 17900 opgeheven.
- 20350 opgeheven Hgl - Bh.
- 31200 opgeheven Ddn - Odz.

Dinsdag 16 oktober t/m zondag 28 oktober.
- 37300 opgeheven.
- 37400 opgeheven Bp - Gn.
- 37600 opgeheven (rijdt dinsdag tot 22:00 nog wel).
- 37700 opgeheven (rijdt dinsdag tot 22:00 nog wel).


Zaterdag 20 oktober vanaf circa 21:00 tot einde dienst:
- 1100 opgeheven Gvc - Rtd.
- 2400 opgeheven Gv - Ddr.
- 5100 opgeheven Dt - Rtd.

Zaterdag 20 oktober en zondag 21 oktober:
- 20300 opgeheven
- 32000 opgeheven
- 32100 opgeheven
- 800 opgeheven Zd - Amr.
- 3000 opgeheven Zd - Amr.
- 3900 opgeheven Hrl - Std.
- 4000 opgeheven Zd - Utg.
- 4800 opgeheven Bv - Amr.

Zaterdag 20 t/m zondag 28 oktober:
- 500 opgeheven Rtd - Ut.
- 600 opgeheven Rtd - Ut.
- 1700 opgeheven Gvc - Ut.
- 2000 opgeheven Gd - Ut, rijdt extra in de ochtend en avond.
- 2800 opgeheven Gd - Ut, rijdt extra in de ochtend en avond.
- 6100 opgeheven.
- 6800 opgeheven.
- 7700 opgeheven.
- 7800 opgeheven Wd - Ut.
- 8800 opgeheven Wd - Ut.
- 11700 opgeheven Gvc - Ut.

Vrijdag 26 oktober t/m zondag 28 oktober:
3600 opgeheven Ah - Zp
7600 opgeheven Zp - Ah

Zaterdag 27 oktober:
- 4900 opgeheven Ut - Uto.
- 5500 opgeheven Ut - Uto.
- 5600 geknipt te Amf.
- 28300 opgeheven.
- 28500 extra sneltrein Hvs - Uto - Ut v.v. vanaf 21:00 tot 01:00.

Zaterdag 27 en zondag 28 oktober:
- 500 opgeheven Gn - Gerp.
- 700 opgeheven Gn - Gerp.
- 800 opgeheven Amr - Wm.
- 2200 opgeheven Vs - Krg.
- 3000 opgeheven Amr - Wm.
- 4000 opgeheven Utg - Wm.
- 4800 opgeheven Amr - Utg.
- 8100 opgeheven Gn - Gerp.
- 14900 opgeheven Ut - Uto.
- 20100 opgeheven.
- 37500 opgeheven.
- 37800 opgeheven.

Zondagochtend 28 oktober tot 11:00:
- 2900 opgeheven Btl - Ht.
- 3500 opgeheven Ehv - Ht.
- 6600 opgeheven Tb - Ht.
- 9600 opgeheven Btl - Ht.