Pagina's: 1 2 volgende -->
Werkzaamheden
Werkzaamheden september
selivio ~ 11-09-2018 16:56:46
6 en 7 oktober rijdt de 8500 ook niet(ze gaan weer bezig met de busbrug zover ik weet.
michaben ~ 11-09-2018 15:10:20
Volgende reeks (ok, geen september meer, maar geen zin in nieuw onderwerp), vrijdag 5 oktober is er geen treinverkeer te Sdm en zeer beperkt treinverkeer te Gv. Zaterdag 6 en zondag 7 oktober liggen Sdm en Gv beide compleet plat. Ook Std gaat zaterdag 6 en zondag 7 oktober plat, net als Mtr en Zl - Hde / Kpnz. Zondag 7 oktober gaat ook Bd - Rsd / Rtd / Zlw plat.

Vrijdag 5 oktober:
- 1100 opgeheven Gvc - Rtd.
- 2200 opgeheven Ledn - Rtd.
- 2400 opgeheven Ledn - Ddr.
- 5000 opgeheven Dt - Rtd.
- 5100 opgeheven Dt - Rtd.
- 6300 verlengd tot Gvc in de avond.
- 9200 gehele van/naar Asd ipv Gv.

Zaterdag 6 en zondag 7 oktober:
- 500 opgeheven Hde - Zl.
- 600 opgeheven Hde - Zl.
- 700 opgeheven Kpnz - Zl.
- 800 opgeheven Rm - Mt.
- 1100 opgeheven Gvc - Rtd.
- 1800 opgeheven Kpnz - Zl.
- 2200 opgeheven Ledn - Rtd.
- 2400 opgeheven Ledn - Ddr.
- 2900 opgeheven Rm - Mt.
- 3900 opgeheven Rm - Hrl.
- 5100 opgeheven Gvc - Rtd.
- 5350 opgeheven Mt - Fvs.
- 5600 opgeheven Hde - Zl.
- 6300 verlengd tot Gvc.
- 6800 extra sprinter Gvc - Gdg v.v.
- 7700 extra sprinter Rtd - Gdg (terug als 28600).
- 8800 opgeheven Apn - Ledn.
- 9200 gehele van/naar Asd ipv Gv.
- 14600 opgeheven Kpnz - Zl.
- 28600 extra intercity Gdg - Gd - Rta - Rtd.
- 32000 opgeheven Mtr - Mt.
- 32100 opgeheven Mtr - Mt.
- 32400 opgeheven.
- 32500 opgeheven Std - Hrl.

Zondag 7 oktober:
- 900 opgeheven Rtd - Bd.
- 1100 opgeheven Gvc - Bd.
- 2300 opgeheven.
- 3600 opgeheven Rsd - Bd.
- 5900 rijdt halfuurdiernst.
- 6600 opgeheven Ddr - Bd.
- 9200 stopt niet te Bd, staat zo'n 20 minuten in Rtd.
- 702200 stopt extra te Zlw.

Naast de extra treinen op de omreisroute Gvc - Gd - Rtd zal ook de RandstadRail tussen Gvc en Rtd dit weekend vaker rijden.
IJsbergsla ~ 11-09-2018 14:25:47
Quote
phantom (di 11 sep 2018 10:57:47 www.somda.nl):
Quote
treinfan (ma 10 sep 2018 13:35:17 www.somda.nl): Met deze argumentatie deze treinen via de Brabantroute sturen, mag alleen op straffe van een verplichte cursus topografie. Rotterdam ligt niet tussen Oeteldonk en Kielegat
Je moet toch een quote hebben van iemand die een soortgelijke vraag stelt,vandaar de keus voor die.
En om nou gelijk te insinueren dat een cursus topografie nodig is,is wel wat overbodig vind ik.
Kom niet uit een ei en weet best waar rotjeknor ligt.
Als je verder geen idee hebt van overige (al dan niet onzichtbare in een reisplanner) werkzaamheden,dan is mn vraag niet raar toch ?
Waarom niet over de brabantroute,als je zoveel mogelijk de originele route wilt rijden ?
Helegaar niet overbodig, want ondanks alles realiseer je je blijkbaar niet dat Rotterdam wel degelijk op de originele route ligt en de Brabantroute ongeveer nul kilometer aan die originele route bijdraagt...
VIRMm1 ~ 11-09-2018 11:21:13
Quote
michaben (ma 10 sep 2018 15:28:19 www.somda.nl): De 6600 in Gz in beide richtingen via spoor 3, in Tbr in beide richtingen via spoor 1 en in Tbu kerende op spoor 1. De 703600 keert in Gz op spoor 4.
Duidelijk, danku!
phantom ~ 11-09-2018 10:57:47
Quote
treinfan (ma 10 sep 2018 13:35:17 www.somda.nl): Met deze argumentatie deze treinen via de Brabantroute sturen, mag alleen op straffe van een verplichte cursus topografie. Rotterdam ligt niet tussen Oeteldonk en Kielegat
Je moet toch een quote hebben van iemand die een soortgelijke vraag stelt,vandaar de keus voor die.
En om nou gelijk te insinueren dat een cursus topografie nodig is,is wel wat overbodig vind ik.
Kom niet uit een ei en weet best waar rotjeknor ligt.
Als je verder geen idee hebt van overige (al dan niet onzichtbare in een reisplanner) werkzaamheden,dan is mn vraag niet raar toch ?
Waarom niet over de brabantroute,als je zoveel mogelijk de originele route wilt rijden ?
michaben ~ 10-09-2018 20:59:10
Er staan enkele vroege en late treinen in de dienstregeling, die in de Willemsspoortunnel in beide richtingen via spoor 4 rijden. Op zaterdagochtend vier sprinters (twee in elke richting) en op zaterdagavond gaan er één sprinter en één intercity richting Ddr en twee sprinters richting Rtd. Op zondagochtend gaan er twee sprinters richting Ddr en niks de andere kant op, en zondagavond tot slot twee sprinters richting Rtd, een sprinter richting Ddr en in beide richtingen een intercity. De rest van de dag rijden er alleen internationale en goederentreinen.

Stopbussen rijden 2x per uur tussen Rtd en Rlb, en snelbussen 6x per uur tussen Sdm en Zwd.
b2py ~ 10-09-2018 20:33:23
Goederen en dan zal NS wel geen treindienst willen optuigen ivm capaciteit die je dan beperkt kan bieden, zoals ze eerder wel eens gemeld hebben.
daniel_ddr ~ 10-09-2018 20:29:18
Quote
michaben (ma 10 sep 2018 14:19:55 www.somda.nl): Alle wijzigingen in het weekend 15/16 september:
- 5500 opgeheven Bhv - Brn.
- 28300 opgeheven.
De 5500 gaat dit weekend ook via spoor 2 op Overvecht, dus over het kruis heen vanuit Bhv. Hoge sporen zijn daar dan dus ook buiten dienst (en verklaart gelijk waarom de 28300 niet kan rijden, die staat dan bij Blo in de weg).

Quote
Zaterdag 29 en zondag 30 september:
Opvallend dat de Benelux blijkbaar wel over het spoor tussen Rtd en Rlb kan rijden, maar voor de rest niks. Zelfs met maar één spoor beschikbaar zou daar toch nog wel iets tussen de uurdienst door moeten passen?
michaben ~ 10-09-2018 15:28:19
De 6600 in Gz in beide richtingen via spoor 3, in Tbr in beide richtingen via spoor 1 en in Tbu kerende op spoor 1. De 703600 keert in Gz op spoor 4.
VIRMm1 ~ 10-09-2018 15:21:40
Quote
michaben (ma 10 sep 2018 14:19:55 www.somda.nl):
- 6600 opgeheven Ht - Tbu.

Gaat deze op Tbu keren? Wordt er dan tussen Gz en Tbu LSP gereden?
michaben ~ 10-09-2018 14:19:55
Alle wijzigingen in het weekend 15/16 september:
- 140/240 's ochtends en 's avonds opgeheven Amf - Asd (alle treinen die daar opstarten en uitlopen vermoed ik, kerende treinen rijden wel van/naar Asd).
- 500 opgeheven Ut - Amf.
- 600 opgeheven Ut - Amf.
- 800 opgeheven Ass - Asd.
- 900 opgeheven Rtd - Asd.
- 1000 opgeheven.
- 1700 opgeheven Ut - Amf, rijdt door als 11600.
- 2900 opgeheven Ass - Asd.
- 3000 opgeheven Ass - Asd.
- 3900 opgeheven Ass - Asd.
- 4000 opgeheven Ass - Asd, 704000 rijdt naar Asdl en gaat door als 4600 naar Gvc.
- 4600 opgeheven Ass - Asd, rijdt vanaf Asdl door als 704000 naar Utg.
- 5500 opgeheven Bhv - Brn.
- 5600 opgeheven Ut - Amf.
- 5800 opgeheven.
- 9200 opgeheven Rtd - Gv / Asd met uitzondering van de 9212, 9216, 9267 en 9271 Asd - Gv - Rtd en omgekeerd rijden zonder extra stops.
- 9300 omgeleid, stopt niet te Shl.
- 11600 opgeheven Amf - Amfs, rijdt door als 1700.
- 11700 opgeheven Ut - Amfs.
- 28300 opgeheven.
- 28700 extra intercity Hvs - Ut op zaterdagavond en zondag gehele dag

En gelijk de volgende weekenden, zaterdag 22 en zondag 23 september:
- 500 opgeheven Amf - Zl, vanaf Zl vervangen door 2400.
- 600 opgeheven Amf - Zl, vanaf Zl vervangen door 2400.
- 800 opgeheven Wt - Rm.
- 1100 op zondag tot 14:00 opgeheven Gv - Gvc.
- 2000 op zondag tot 14:00 opgeheven.
- 2200 opgeheven Bgn - Vs.
- 2400 verlengd vanaf Lls naar Gn / Lw (vanaf Zl in pad 500/600). Op zondag tot 17:00 opgeheven Rtd - Ddr.
- 2900 opgeheven Wt - Rm.
- 3000 opgeheven Hdr - Sgn.
- 3900 opgeheven Wt - Rm.
- 5600 opgeheven Hde - Pt.

Zaterdag 29 en zondag 30 september:
- 600 opgeheven Hr - Lw.
- 900 opgeheven Rtd - Bd.
- 1100 opgeheven.
- 1800 opgeheven Hr - Lw.
- 2200 opgeheven Rtd - Zwd.
- 2400 opgeheven Rtd - Ddr.
- 2300 verlengd tot Zwd en rijdt in halfuurdienst tot na middernacht.
- 3600 opgeheven Ht - Gz
- 5000 rijdt extra Gvc - Rtd.
- 5100 opgeheven Rtd - Ddr.
- 5200 opgeheven Tbu - Btl.
- 5900 verlengd tot Rlb en rijdt in halfuurdienst.
- 6600 opgeheven Ht - Tbu.
- 9000 opgeheven.
- 9200 stopt niet te Bd, staat richting Rtd lang stil in Ndkp, richting Brusz langere stop te Rtd.

Zondag 30 september (bovenop de lijst hierboven):
- 800 opgeheven Zd - Amr.
- 1600 opgeheven Shl - Hvs vanaf 12:00.
- 3000 omgeleid via Hlm.
- 4000 opgeheven Zd - Utg, rijdt extra Ut - Amr als 704000.
- 11600 opgeheven Shl - Hvs vanaf 12:00.
- 14600 opgeheven Asdm - Wp.
- 15800 opgeheven Asdm - Wp.
AgentX ~ 10-09-2018 14:08:39
Quote
abbm (ma 10 sep 2018 12:05:18 www.somda.nl): Je zou maar vanuit Ut via Amf naar Dv moeten reizen om daar alsnog die IC Berlijn te nemen. "Doe kort voor vertrek de reisplanner check"
Ik snap niet wat hier erg aan is. Dat had je toch anders ook gedaan, behalve dat je nu in Dv ipv Amf opstapt?
treinfan ~ 10-09-2018 13:35:17
Ja, zie het bericht van icetha.
Quote
phantom (ma 10 sep 2018 12:26:19 www.somda.nl):
Quote
nohab (ma 10 sep 2018 11:19:31 www.somda.nl): Waarom worden Thalys en Eurostar niet omgeleid via Shl - Ledn?
Snap niet waarom men dat niet gewoon via de brabantroute laat rijden.
Als je het hebt over zoveel mogelijk volgen van de originele route,dan lijkt dat me wel de beste kandidaat
Of gaat men daar ook weer werken zodat dat ook niet gaat ?
Met deze argumentatie deze treinen via de Brabantroute sturen, mag alleen op straffe van een verplichte cursus topografie. Rotterdam ligt niet tussen Oeteldonk en Kielegat
chris24 ~ 10-09-2018 13:06:55
Quote
reisthijs (ma 10 sep 2018 11:45:39 www.somda.nl): Niet gelijk boos worden, reizigers pesten is niet het doel, wellicht is er gewoon een goede verklaring voor:

Er rijden komend weekend geen directe treinen tussen Amsterdam Centraal en Schiphol, volgens de reisplanner moet men op Sloterdijk overstappen van de lage sporen naar een sprinter die via de Hemboog rijdt.Blijkbaar zijn er dan ook ergens rond Sloterdijk(Hoog) werkzaamheden. Als dat stukje spoor buiten dienst is kunnen Thalys en Eurostar daar natuurlijk ook niet rijden.
vraag gaat de Thalys dan via Haarlem? Er rijdt namelijk geen rechtstreeks trein shl - Asd
phantom ~ 10-09-2018 12:26:19
Quote
nohab (ma 10 sep 2018 11:19:31 www.somda.nl): Waarom worden Thalys en Eurostar niet omgeleid via Shl - Ledn?
Snap niet waarom men dat niet gewoon via de brabantroute laat rijden.
Als je het hebt over zoveel mogelijk volgen van de originele route,dan lijkt dat me wel de beste kandidaat
Of gaat men daar ook weer werken zodat dat ook niet gaat ?
mvanuden ~ 10-09-2018 12:12:34
Quote
reisthijs (ma 10 sep 2018 11:45:39 www.somda.nl):
Er rijden komend weekend geen directe treinen tussen Amsterdam Centraal en Schiphol, volgens de reisplanner moet men op Sloterdijk overstappen van de lage sporen naar een sprinter die via de Hemboog rijdt.Blijkbaar zijn er dan ook ergens rond Sloterdijk(Hoog) werkzaamheden. Als dat stukje spoor buiten dienst is kunnen Thalys en Eurostar daar natuurlijk ook niet rijden.
Dat is heel goed mogelijk: veel IC Berlijn treinen (die normaal ten westen van Amsterdam CS opgesteld worden, kopmaken, etc.) rijden niet verder dan Amersfoort.
abbm ~ 10-09-2018 12:05:18
Je zou maar vanuit Ut via Amf naar Dv moeten reizen om daar alsnog die IC Berlijn te nemen. "Doe kort voor vertrek de reisplanner check"
evangoor ~ 10-09-2018 11:57:39
Ik ben niet boos. Hooguit vooringenomen op basis van mijn ervaringen met de stop op Amersfoort. Daar komt bij werkzaamheden het reizigersbelang na de eenvoud voor het spoorsysteem.
reisthijs ~ 10-09-2018 11:45:39
Niet gelijk boos worden, reizigers pesten is niet het doel, wellicht is er gewoon een goede verklaring voor:

Er rijden komend weekend geen directe treinen tussen Amsterdam Centraal en Schiphol, volgens de reisplanner moet men op Sloterdijk overstappen van de lage sporen naar een sprinter die via de Hemboog rijdt.Blijkbaar zijn er dan ook ergens rond Sloterdijk(Hoog) werkzaamheden. Als dat stukje spoor buiten dienst is kunnen Thalys en Eurostar daar natuurlijk ook niet rijden.
evangoor ~ 10-09-2018 11:36:05
Nee, maar de stop op Schiphol valt zo wel uit. Net zo'n irritante situatie als de IC Berlijn die altijd via de Hanzelijn rijdt. Je moet vanuit Utrecht dan via Zwolle en ineens rekening gaan houden met halfuursdiensten. Laat die treinen toch zo veel mogelijk de originele route rijden!
IJsbergsla ~ 10-09-2018 11:29:06
Kwestie van een afweging. In principe passen Thalys en Eurostar op beide baanvakken niet zomaar. Vermoedelijk dienen er op Schiphol-Leiden meer aanpassingen aan andere treinen gemaakt te worden dan via de andere route. De reistijd is niet minder bij een omleiding via Schiphol.
nohab ~ 10-09-2018 11:19:31
Waarom worden Thalys en Eurostar niet omgeleid via Shl - Ledn?
icetha ~ 10-09-2018 11:15:27
In het weekend van 15/16 sept is de HSL noord buiten dienst.
Thalys en Eurostar rijden, zo te zien, via Haarlem.
De IC Brussel rijdt niet tussen Asd en Rtd.
daniel_ddr ~ 08-09-2018 21:45:31
Quote
michaben (di 14 aug 2018 18:56:01 www.somda.nl): Je vergeet het stuk van Rtd tot Rtst, daar rijden meer treinen dan die naar Ddr. Als de Benelux en HSL ook via slechts twee sporen moeten bij de Willemsspoortunnel zul je tevens een stuk links moeten rijden van/naar de HSL.
Dat moet dus sowieso dit weekend inderdaad, want er zijn niet alleen werkzaamheden in de Willemsspoortunnel (daar zijn ze bekabeling aan het vervangen gezien de twee enorme kabelhaspels die ik op het perron zag staan) maar er werden ook sporen vernieuwd tussen Rtz en Rtst.

Overigens, als ik nu exact wetend waar de beperkingen in de praktijk zaten nog eens in de dienstregelingen kijk dan heeft de niet rijdende 5100 te maken met de Thalys-paden en niet met de opvolging van de normale ICs. Bij normale dienstuitvoering wordt de 5100 ri. Ddr namelijk in de Willemstunnel ingehaald door een Thalys naar Parijs en dat gaat nu uiteraard niet.
michaben ~ 15-08-2018 22:19:25
Dat is alleen in zuidelijke richting, richting Rtd rijdt men wel gewoon door, aankomst te Rtd een kwartier eerder. Trein blijft daar weliswaar 20 minuten staan, maar wie niet wil wachten heeft een overstap van 6 minuten op de 900.
IJsbergsla ~ 15-08-2018 20:10:32
Quote
VIRMm1 (wo 15 aug 2018 15:58:34 www.somda.nl):
Quote
sjoerd (wo 15 aug 2018 09:22:54 www.somda.nl): De 9200 passeert Breda over de HSL en stopt er niet.
Uit het bericht van de topicstarter maakte ik dus op dat de HSL gesloten was, maar blijkbaar gaat het om de aansluiting bij Bd.
Daar zijn werkzaamheden, correct. Wat vermeldenswaardig is, is dat de reiziger onder geen beding dient te profiteren van deze kortere route: de trein heeft daartoe exact dezelfde rijtijd als een dag als vandaag. Om dit te compenseren wordt de trein in theorie met 100 km/u ingelegd. Wellicht kan het woord hogesnelheidstrein herdefinieerd worden.
MetroRET ~ 15-08-2018 19:47:00
Voor Ddzd en Zlw kan men altijd nog de 6600 nemen van :28/:58.
michaben ~ 15-08-2018 19:12:33
Dat denk ik wel ja, de 2400 zit met deze uitbuiging precies 3 minuten achter de 5100, de 2200 zonder uitbuiging nadert de 5000 tot 2 minuten. Overigens wel vervelend dat dankzij die minuut uitbuiging er dus net geen overstap op de 5900 is te Ddr, zou je gewoon om :51 ipv :52 aankomen op spoor 3b dan had je de 5900 van :53 vanaf spoor 2b kunnen halen.
MetroRET ~ 15-08-2018 18:42:49
Hmm inderdaad...

Maar dat zal wel gedaan zijn om niet op de 5100 te knallen.
michaben ~ 15-08-2018 18:19:34
Quote
MetroRET (wo 15 aug 2018 07:40:55 www.somda.nl): Mogelijk in dat weekend, maar normaal is Ddr-Ledn strak in een 15/15.
Uiteraard uitgezonderd de brugopeningspaden van de 2400.
Ddr - Ledn ja, maar andersom niet De 2400 is namelijk een minuut uitgebogen tussen Rtb en Ddr en doet er 13 minuten over i.p.v. de normale 12 minuten. Vanaf Rtd is het, op de brugopeningen na, dus een mooie 15/15, maar bij aankomst in Ddr is het 14/16.
thom ~ 15-08-2018 16:48:32
Die afstemming gaat briljant tegenwoordig, in Zeist vorige week de A28 dicht vanwege afbraak van het oude spoorviaduct en aan de andere kant de A12 onbereikbaar door een afgesloten stationsgebied en geen treinen daar
maarten83 ~ 15-08-2018 16:37:48
Lekker handige planning van de werkzaamheden komend weekend. Met de werkzaamheden an het spoor rondom Den Haag en een snelweg afsluiting bij knooppunt Ypenburg bij Den Haag.
VIRMm1 ~ 15-08-2018 15:58:34
Quote
sjoerd (wo 15 aug 2018 09:22:54 www.somda.nl): De 9200 passeert Breda over de HSL en stopt er niet.
Uit het bericht van de topicstarter maakte ik dus op dat de HSL gesloten was, maar blijkbaar gaat het om de aansluiting bij Bd.
sjoerd ~ 15-08-2018 12:44:07
Ja. Heb gisteren enkele Beneluxen rechtdoor zien rijden, terwijl ik op de A16 reed.
Misschien bevalt dit wel erg goed...
Ook de bezetting valt normaal gesproken mee, dunkt me, ondanks de ritprijzen veel treinen met veel koppies voor de ramen.
MetroRET ~ 15-08-2018 12:25:16
Dan ligt dus de aansluiting eruit, wat dus voor de beperkingen zorgt.
train85 ~ 15-08-2018 11:38:08
Heb gekeken in de systemen.
9200 gewoon via de HSL en slaat Bd over, gaat dus rechtdoor.
Eurostar gewoon zijn eigen route. Qua tijden ietsjes aangepast, maar meer niet.
phantom ~ 15-08-2018 11:13:30
Volgens dit stukje txt gaat dat niet met de HSL
- Geen HSL Rtd - Bd.
Het zou dus ook betekenen dat de eurostar over de brabantroute moet
sjoerd ~ 15-08-2018 09:22:54
De 9200 passeert Breda over de HSL en stopt er niet.
BasSNG2001 ~ 15-08-2018 09:03:04
Quote
VIRMm1 (wo 15 aug 2018 07:22:37 www.somda.nl): Rijdt de 9200 via Rsd?
Het lijkt er eerder op dat er bij Breda rechtdoor wordt gereden op de HSL.
MetroRET ~ 15-08-2018 07:40:55
Quote
michaben (wo 15 aug 2018 06:56:22 www.somda.nl):
Quote
maarten83 (di 14 aug 2018 22:23:44 www.somda.nl): Maar dat is niet perse nodig. Een kwartier eerder gebeurd het ook niet.
De 2200 en 2400 vormen geen strakke kwartierdienst maar rijden in een 14/16 interval, de 2200 zit dus net iets dichter op de sprinter als de 2400.
Mogelijk in dat weekend, maar normaal is Ddr-Ledn strak in een 15/15.
Uiteraard uitgezonderd de brugopeningspaden van de 2400.
VIRMm1 ~ 15-08-2018 07:22:37
Rijdt de 9200 via Rsd?
michaben ~ 15-08-2018 06:56:22
Quote
maarten83 (di 14 aug 2018 22:23:44 www.somda.nl): Maar dat is niet perse nodig. Een kwartier eerder gebeurd het ook niet.
De 2200 en 2400 vormen geen strakke kwartierdienst maar rijden in een 14/16 interval, de 2200 zit dus net iets dichter op de sprinter als de 2400.
b2py ~ 14-08-2018 23:24:59
Cargopaden?
maarten83 ~ 14-08-2018 22:23:44
Quote
MetroRET (di 14 aug 2018 18:37:09 www.somda.nl): De 2200 rijdt echter wel op de buitenste sporen tussen Rtst en Ddr.
Maar dat is niet perse nodig. Een kwartier eerder gebeurd het ook niet.
bart84 ~ 14-08-2018 22:01:15
Quote
daniel_ddr (di 14 aug 2018 17:59:46 www.somda.nl):
Quote
michaben (di 14 aug 2018 17:18:03 www.somda.nl): - Geen treinverkeer Wd/Sptn-Amr.
Wd moet Zd zijn neem ik aan
Nee, Wm.
michaben ~ 14-08-2018 18:56:01
Quote
daniel_ddr (di 14 aug 2018 18:26:47 www.somda.nl): Dat is dan niet echt beperkt spoorgebruik tussen Ddr en Rtd
Je vergeet het stuk van Rtd tot Rtst, daar rijden meer treinen dan die naar Ddr. Als de Benelux en HSL ook via slechts twee sporen moeten bij de Willemsspoortunnel zul je tevens een stuk links moeten rijden van/naar de HSL. Mogelijk hierdoor zal de 2232 op zaterdag en de 2268 op zondag Rtb overslaan en op Rlb stoppen (rond die tijd komt er Eurostar van de HSL af).
MetroRET ~ 14-08-2018 18:37:09
De 2200 rijdt echter wel op de buitenste sporen tussen Rtst en Ddr.
daniel_ddr ~ 14-08-2018 18:26:47
Dat is dan niet echt beperkt spoorgebruik tussen Ddr en Rtd, immers had men met de huidige dienstregeling de uitbreiding van Brd jaren terug net zo goed achterwege kunnen laten: er worden nog maar twee sporen van de vier gebruikt sinds Gvc-Ehv over de HSL gaat en de Benelux er weg is.
Eerder afwijkend spoorgebruik.
michaben ~ 14-08-2018 18:01:49
Van Rtb t/m Brd staan alle stoppende treinen op de sporen 3 en 4 aangekondigd. De 2400en die Ddr over slaan rijden aan het begin en eind van de dag.

Quote
daniel_ddr (di 14 aug 2018 17:59:46 www.somda.nl): Wd moet Zd zijn neem ik aan
Als je de rest had gelezen had je geweten dat het Wm moest zijn
daniel_ddr ~ 14-08-2018 17:59:46
Quote
michaben (di 14 aug 2018 17:18:03 www.somda.nl): - Geen treinverkeer Wd/Sptn-Amr.
Wd moet Zd zijn neem ik aan

Quote
- Beperkt spoorgebruik Rtd-Ddr.
Nog minder dan twee sporen in gebruik dan? Aan de maatregelen te zien rijden er trouwens evenveel treinen als normaal, alleen de sprinters dus een kwartier verschoven.
Die 2400en die niet op Ddr stoppen toevallig eens in de 2 uur trouwens? Dan zullen het de treinen zijn die normaal eerder vertrekken/later aankomen door de brugopening en dan nu direct door moeten om het pad naar Bd te halen.