Pagina's: 1 2 3 volgende -->
Werkzaamheden
Werkzaamheden meivakantie 2018
robbertc ~ 03-05-2018 08:10:50
Tussen Amf en Amfs is deze week maar 1 spoor beschikbaar, het meest noord/westelijke spoor. Levert wat krappe planning op:
Van Amf naar Amfs, vertrekken de trein van spoor 1: 15800 .00, 500/600 .05, 5600 .11 (Amfs a .15).
De andere kant op vervolgens vanuit Amfs: 5600 .16, 500/600 ong .21, 15800 .25 (Amf a .29).
Past net. 12 treinen per uur over enkel spoor.
sjoerd ~ 30-04-2018 00:24:30
Prachtig om te zien dat de ruime mogelijkheden van de bestaande infra toch nog eens, al is het bij hoge uitzondering, beter worden benut.
DDietzen ~ 29-04-2018 21:21:33
Weet niet of het al eerder opgemerkt was, maar het valt mij op dat in Apd de 1600/1700 en 7000 een opvolgtijd van 2 min hebben bij aankomst en vertrek... Bij werkzaamheden mag dat blijkbaar dus ineens wel gepland?
evangoor ~ 29-04-2018 17:23:57
Geen koffie is natuurlijk het allerergste . Ga eens kijken of het ding dat geen 1500V lust, komende week nog in IC143 opduikt. Dan moet ik maar een thermoskan mee. Zonder koffie naar Hannover is erg, heel erg.
brun ~ 29-04-2018 14:29:32
IC 145 komt volgens 't boekje in de trein van 28 t/m 30 april om 11.52 uur aan in Zwolle, vertrek 11.58.

Maar ik zit erin en hij stond om 11.50 uur al op spoor 6.

Met lekkende afwasmachine, vrieskisten vol dooi, kilo's en kilo's aan onverkoopbaar eten, geen koffie, geen verwarming in rijtuig 11 en een vloekende BordBistro-chef. (zie het andere draadje)

En met ene Johan op de loc. Geen idee wie hij is, ik hoorde alleen de ene conducteur aan de andere vragen, "Wie rijdt er vandaag?" Johan dus.
michaben ~ 29-04-2018 13:56:40
Men lijkt nu inderdaad een oplossing gevonden te hebben waarbij de IC Berlijn 5 minuten uitgebogen wordt en dus om :54 ipv :49 in Zl aankomt op de momenten dat spoor 6 niet beschikbaar is. De 14600 wordt hierdoor ook 3 minuten uitgebogen tussen Lls en Zl en komt dan om :57 aan. Welke treinen uitgebogen worden verschilt per dag, waarschijnlijk nog altijd gekoppeld aan het wel of niet aftrappen van de 500 op spoor 6.
evangoor ~ 29-04-2018 12:14:56
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Op het moment dat NSI een extra vaag bericht bij de actuele dienstuitvoering plaatst 'dit heeft gevolgen voor uw opstapplaats', schrijven NSR en NSI bij werkzaamheden dat IC Berlijn nog steeds een extra stop maakt in Zwolle. En daadwerkelijk, DB krijgt dus gelijk: ook op 3-5 stopt IC Berlijn inmiddels langs een perron. Ik blijf positief en denk dat dit dan ook voor de andere dagen zal gelden.
MetroRET ~ 17-04-2018 20:11:29
Ik zie nog meer wijzigingen in het weekend van 28 en 29 april:

- 800 is ingekort tot Ut-Mt en rijdt de gehele dag en is gekoppeld aan de 2800 naar Rtd via spoor 20/21 (alleen wanneer deze rijdt).
- 3500 is ingekort tot Ut-Vl en is gekoppeld aan de 2000 naar Gvc via spoor 9/12.
- 2000 is gekoppeld aan de 3500 naar Vl en rijdt de gehele dag (ook op tijdstippen dat de 3500 niet rijdt).
- 2800 is gekoppeld aan de 800 naar Mt, maar rijdt niet extra op momenten dat de 800 (nog) wel rijdt.
- 3900 rijdt de hele dag (Ekz-)Asd-Hrl. Op de momenten dat de 3900 is ingekort tot Asd-Hrl is hij doorgekoppeld aan de 2900 Ekz-Asd.
- 3100 rijdt de gehele dag Shl-Nm.
IJsbergsla ~ 17-04-2018 19:44:38
Quote
michaben (di 17 apr 2018 19:14:08 www.somda.nl): Nou ja, de meivakantie, volgens de data rijdt deze op Hemelvaartsdag zelf wel, maar alleen op 11, 12 en 13 mei niet tussen Asd en Bh. En nee, er zijn geen vervangende 1500en ingelegd tussen Amf en Asd.
Dit zou nog wel moeten gebeuren, alleen door een maandenlang gebrek aan communicatie vanuit NSI kon het niet op de "sluitingsdatum" vier weken op voorhand ingelegd worden.
martijn ~ 17-04-2018 19:24:31
Voor de duidelijkheid: er staat een aantal langere periodes dat de IC Berlijn niet rijdt, waaronder eind april tot ergens begin mei. Weet niet precies welke data. Dan zou ik even op het station moeten kijken
evangoor ~ 17-04-2018 19:16:35
Quote
martijn (di 17 apr 2018 18:48:50 www.somda.nl):
Grappig dat NSI het niet weet, maar NS al een tijdje, althans de afdeling die de gele borden verzorgt, waar daar staat al een tijdje bij elke IC Berlijn dat deze niet in de meivakantie rijdt
Allemachtig. Nu is de statische informatie dus weer informatiever dan internet. Want ook bij NS (internet-site, app?) worden deze werkzaamheden niet genoemd in relatie tot IC Berlijn.
Ik improviseer wel in het weekend ervoor, want inderdaad de tweede week van de meivakantie zou het tot en met Hemelvaart allemaal wel moeten rijden.
michaben ~ 17-04-2018 19:14:08
Nou ja, de meivakantie, volgens de data rijdt deze op Hemelvaartsdag zelf wel, maar alleen op 11, 12 en 13 mei niet tussen Asd en Bh. En nee, er zijn geen vervangende 1500en ingelegd tussen Amf en Asd.
martijn ~ 17-04-2018 18:48:50
Quote
Coryza (di 17 apr 2018 18:22:50 www.somda.nl):
Quote
evangoor (di 17 apr 2018 18:15:30 www.somda.nl): 140/240 opgeheven in Nederland. NSI weet het alleen nog niet.
Daar kwam k ook laat achter.. had m'n reisje naar Krakau al klaar staan voor 11 Mei.... moet ik nu weer improviseren
Grappig dat NSI het niet weet, maar NS al een tijdje, althans de afdeling die de gele borden verzorgt, waar daar staat al een tijdje bij elke IC Berlijn dat deze niet in de meivakantie rijdt
AlexNL ~ 17-04-2018 18:28:36
Quote
VIRMm1 (di 17 apr 2018 18:20:39 www.somda.nl):

Rijdt de 3600 dan Vs-Gz ?

Wat ik uit de reisplanner haal is dat de 2200 gewoon Vs-Asd v.v. rijdt. De 703600 rijdt Rsd-Etn-Bd-Gz v.v.

Quote
En de 6600 kan te Tbu toch niet keren? Of wordt er van Tbu naar Gz volledig LSP gereden?
Of wordt het stel 'omgereden' via Tbge ?
Volgens de NS-reisplanner (en ook volgens bahn.de) komt de 6600 aan op spoor 1, en vertrekt ook weer van spoor 1. Te Gz wordt spoor 3 gebruikt voor de sprinters, de 3600 keert op spoor 4.

Gz->Tbu wordt dus inderdaad linkerspoor gereden.
Coryza ~ 17-04-2018 18:22:50
Quote
evangoor (di 17 apr 2018 18:15:30 www.somda.nl): 140/240 opgeheven in Nederland. NSI weet het alleen nog niet.
Daar kwam k ook laat achter.. had m'n reisje naar Krakau al klaar staan voor 11 Mei.... moet ik nu weer improviseren
VIRMm1 ~ 17-04-2018 18:20:39
Quote
AlexNL (za 14 apr 2018 22:42:19 www.somda.nl):
Quote
michaben (vr 13 apr 2018 17:15:53 www.somda.nl):

Wat betreft HSL:
Op zaterdag 21 april zijn de 900, 1000 en 1100 allemaal over hun volledige route opgeheven, er zijn dan tevens werkzaamheden te Tb waardoor daar geheel geen treinverkeer is. Thalys zal ook via Rsd rijden gezien de extra reistijd die deze krijgt, Rtd-Shl zal wel via de HSL moeten want hier geen extra tijd.


Dat weekend keert de 3600 in Gz, en de 6600 te Tbu. De 2400 rijdt door naar Breda, het lijkt erop dat die een lange kering aan het perron krijgt van 37 minuten. Hiervoor worden sporen 5 en 6 gebruikt.

De tailtracks ten oosten van Breda, ooit verkocht "zodat er meer HSL-treinen kunnen keren", zullen er dat weekend dus wel ongebruikt bij liggen.
Rijdt de 3600 dan Vs-Gz ?
En de 6600 kan te Tbu toch niet keren? Of wordt er van Tbu naar Gz volledig LSP gereden?
Of wordt het stel 'omgereden' via Tbge ?
evangoor ~ 17-04-2018 18:15:30
140/240 opgeheven in Nederland. NSI weet het alleen nog niet.
IJsbergsla ~ 17-04-2018 18:04:36
En behoorlijk uitgebogen tussen Amsterdam en Haarlem, want een fatsoenlijk pad krijgt men niet voor elkaar.
michaben ~ 17-04-2018 17:57:01
Tussen Hlm en Amr in het pad van de 3400, tussen Amr en Hdr in het pad van de 800.
IJsbergsla ~ 17-04-2018 17:53:29
Wonderbaarlijk genoeg gaat dat nu echt een keer gebeuren inderdaad. Er zijn grootschalige werkzaamheden rond Zaandam in het Hemelvaartweekeinde.
Jan-Mark ~ 17-04-2018 17:51:28
Zeker weten dat het omleiden van de 3000 geen fout is?
MetroRET ~ 17-04-2018 17:49:49
Rijdt er überhaupt nog wel een trein volgens het normale boekje.
michaben ~ 17-04-2018 17:37:56
Week 19 met het Hemelvaartweekend (donderdag 10 t/m zondag 13 mei) staat inmiddels ook op het NDOVLoket. Op Hemelvaartsdag is de zaterdagsdienstregeling de basis voor de NS, terwijl enkele regionale vervoerders de zondagsdienstregeling aanhouden. Wijzigingen tenzij anders aangegeven voor het gehele Hemelvaartweekend, waarbij sommige series overigens sowieso niet rijden in het weekend en dus feitelijk alleen op vrijdag opgeheven worden:
500 opgeheven Rtd - Ut en Hgv - Gn (donderdag t/m zaterdag) en Asn - Gn (zondag)
600 opgeheven Rtd - Ut
700 opgeheven Hgv - Gn (donderdag t/m zaterdag) en Asn - Gn (zondag)
800 opgeheven Asd - Amr - Sgn
900 opgeheven
1500 opgeheven Amf - Dv
1600 opgeheven Dv - Rsn vrijdag t/m zondag
1700 opgeheven Gvc - Ut en opgeheven Dv - Rsn vrijdag t/m zondag
2000 opgeheven
2100 opgeheven donderdag t/m zaterdag
2800 opgeheven
3000 omgeleid Cas - Ass via Hlm.
3400 opgeheven
4000 opgeheven Wd - Asd, geknipt te Asd, als 704000 enkelspoor te Wm, Zzs en Kz en verlengd van Utg naar Amr.
4500 opgeheven
4700 opgeheven
5000 opgeheven
5200 opgeheven zaterdag en zondag
6100 opgeheven
6200 opgeheven
6300 opgeheven Gvc - Ledn
6400 opgeheven zaterdag en zondag
6800 opgeheven
7000 opgeheven Dv - Aml - Es vrijdag t/m zondag
7400 opgeheven Asd - Ut
7700 opgeheven
7800 opgeheven Gvc - Wd
8100 opgeheven Hgv - Gn (donderdag t/m zaterdag) en Asn - Gn (zondag)
8700 opgeheven
11700 opgeheven Gvc - Ut
20100 opgeheven
37500 opgeheven
37800 opgeheven

Flinke lijst, kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien. Zijn naast opgeheven treinen ook de nodige treinen met aangepaste dienstregeling.
AlexNL ~ 14-04-2018 22:42:19
Quote
michaben (vr 13 apr 2018 17:15:53 www.somda.nl):

Wat betreft HSL:
Op zaterdag 21 april zijn de 900, 1000 en 1100 allemaal over hun volledige route opgeheven, er zijn dan tevens werkzaamheden te Tb waardoor daar geheel geen treinverkeer is. Thalys zal ook via Rsd rijden gezien de extra reistijd die deze krijgt, Rtd-Shl zal wel via de HSL moeten want hier geen extra tijd.


Dat weekend keert de 3600 in Gz, en de 6600 te Tbu. De 2400 rijdt door naar Breda, het lijkt erop dat die een lange kering aan het perron krijgt van 37 minuten. Hiervoor worden sporen 5 en 6 gebruikt.

De tailtracks ten oosten van Breda, ooit verkocht "zodat er meer HSL-treinen kunnen keren", zullen er dat weekend dus wel ongebruikt bij liggen.
dennistd ~ 14-04-2018 06:02:36
Dat ligt aan werkzaamheden Düsseldorf-Köln voor zover ik weet. Zou je de IC Berlijn omleiden via Emmerich dan zou je voor Oberhausen al afbuigen.
scooter ~ 14-04-2018 01:42:03
Quote
IJsbergsla (do 12 apr 2018 17:39:16 www.somda.nl): Geen geschikte tractie. De enige reële optie is met andere tractie heel via Emmerich omleiden.
Om daar nog eens op terug te komen,zie dat ook de ICE dan weer wordt omgeleidt via Venlo,dus Emmerich is ook geen optie(Alleen Abellio rijdt)
michaben ~ 13-04-2018 22:03:27
Zaterdag 21 april vertrekt de 5100 om :27/:57 uit Ddr om om :22/:52 in Gvc aan te komen, exact het pad van de 5000 dus. De andere kant op is het :06/:36 Gvc en :06/:36 Ddr, iets uitgebogen ten opzichte van de 5000 dus door een stop van 7 minuten te Gv. Maar rijdt dus wel onder de 5100 nummers.

Weekenden van 28/29 april en 5/6 mei rijden de 5000 en 5100 allebei (ter compensatie van het verlies van de ICs ten zuiden van Rtd?), keren dan te Rtz op elkaar.
anton_ ~ 13-04-2018 21:56:49
of rijd de 5000 gewoon, maar heeft deze 5100 nummers ( aangezien de 5000 in het weekend niet rijdt )
daniel_ddr ~ 13-04-2018 21:38:28
Quote
michaben (vr 13 apr 2018 21:23:47 www.somda.nl): de 5100 in het pad van de 5000.
Met een stop van een kwartier ergens neem ik aan dan, anders rijdt immers gewoon de 5000 ipv de 5100 (de trajecten zijn gelijk immers).
michaben ~ 13-04-2018 21:23:47
Quote
daniel_ddr (vr 13 apr 2018 21:09:27 www.somda.nl): Huh, er staat hier boven nog dat de wissels tussen Rtd en Rtb aan de beurt zouden zijn voor vervanging, waardoor daar maar twee sporen beschikbaar zijn.
En dat verhaal klopt dus ook niet Een weekeerder, op 21-22 april, is er wel sprake van beperkt spoorgebruik Rtd - Rtst, dan gaat alles over de sporen 3-4 en zijn er te Rtd de nodige spoorwijzigingen omdat de sporen 11 en 12 dan niet bereikbaar zijn vanuit de spoortunnel. De dienstregeling is ook omgegooid dan, met o.a. de 2400 naar Bd en de 5100 in het pad van de 5000.
daniel_ddr ~ 13-04-2018 21:09:27
Quote
michaben (do 12 apr 2018 22:18:43 www.somda.nl): Tussen Rtd en Rtst zijn gewoon alle sporen beschikbaar, de 1100 haalt de 5000 hier immers in en dat is deze week niet anders. Van Rlb tot Ddr is het aantal sporen wel beperkt maar dat zou niet van invloed moeten zijn omdat IC en SPR elkaar niet inhalen hier.
Huh, er staat hier boven nog dat de wissels tussen Rtd en Rtb aan de beurt zouden zijn voor vervanging, waardoor daar maar twee sporen beschikbaar zijn.
Dan kan je er dus met een HSL-trein geen inhaling plaatsvinden

Quote
phantom: Omdat je dit stukje op meerdere manieren kan interpreteren,vraag ik dan het volgende maar even.
Wil je hiermee zeggen dat alle ICD,Thalys en Eurostars over de brabantroute gaan rijden ??
Nee want het ging net boven mijn bericht over beperkt spoorgebruik op Rtd-Rtz en dat is een gedeeld traject tussen het reguliere net en de HSL. Daar zou dus de ruimte gemaakt moeten worden met maar twee sporen beschikbaar.

Quote
michaben: ProRail zegt over de werkzaamheden rondom Ddr dat er twee sporen op de Grotebrug en 14 wissels vernieuwd worden.
Dat zijn dus de sporen JT en HT gezien je eerdere bericht in dit topic over het spoorgebruik. Allicht dat de buitendienststelling daarvoor dan tot in de wisselstraat loopt, dat heeft nogal een impact op de gelijktijdigheden te Ddr met alles over twee sporen.
michaben ~ 13-04-2018 17:15:53
ProRail zegt over de werkzaamheden rondom Ddr dat er twee sporen op de Grotebrug en 14 wissels vernieuwd worden.

Wat betreft HSL:
Op zaterdag 21 april zijn de 900, 1000 en 1100 allemaal over hun volledige route opgeheven, er zijn dan tevens werkzaamheden te Tb waardoor daar geheel geen treinverkeer is. Thalys zal ook via Rsd rijden gezien de extra reistijd die deze krijgt, Rtd-Shl zal wel via de HSL moeten want hier geen extra tijd.

Zondag 22 april rijdt de 1100 niet en de 900 niet tussen Rtd en Bd. De week hierop, maandag 23 april t/m donderdag 26 april, rijdt alles op de 1019, 1023 en 1027, 1035, 1039 en 1043 van Rtd naar Asd en de 1034, 1038, 1046, 1050, 1054 en 1062 van Asd naar Rtd na, die worden dagelijks opgeheven.
ZJ37 ~ 13-04-2018 13:14:35
Quote
train85 (vr 13 apr 2018 12:21:49 www.somda.nl):
Quote
ZJ37 (vr 13 apr 2018 10:52:23 www.somda.nl): In het weekend van 21/22 april (vakantie in zuid) rijdt de Benelux Rsd-Atw-Brusz. Waarom niet vanaf Bd?
Werkzaamheden op de gehele HSL. En geen plek mogelijk te Bd.
Die eerste begrijp ik, de tweede wist ik niet. Zag namelijk dat de 3600 wel gewoon rijdt dan.
phantom ~ 13-04-2018 12:46:55
Quote
daniel_ddr (do 12 apr 2018 22:02:51 Als ik de maatregelen zo zie is het om ruimte voor HSL-treinen te maken. Puur alleen de treinen tussen Rtd en Ddr kunnen immers over 2 sporen rijden zonder conflicten, sinds Gvc-Ehv over de HSL gaat is de viersporigheid te Brd immers zo goed als ongebruikt geworden.
Omdat je dit stukje op meerdere manieren kan interpreteren,vraag ik dan het volgende maar even.
Wil je hiermee zeggen dat alle ICD,Thalys en Eurostars over de brabantroute gaan rijden ??
Dat is wat ik lees als ik de tekst bekijk,andere treinen worden geschrapt om tussen Rtd en Ddr ruimte te maken voor de treinen die normaal over de HSL gaan.
Maar welk stuk HSL ligt er dan exact uit,want eurostar moet bv wel in Belgie geraken.
MetroRET ~ 13-04-2018 12:35:33
Quote
train85 (vr 13 apr 2018 12:21:49 www.somda.nl):
Quote
ZJ37 (vr 13 apr 2018 10:52:23 www.somda.nl): In het weekend van 21/22 april (vakantie in zuid) rijdt de Benelux Rsd-Atw-Brusz. Waarom niet vanaf Bd?
Werkzaamheden op de gehele HSL. En geen plek mogelijk te Bd.
Hoe kan er geen plek zijn in Breda, als zowel de 900 als 1100 er zijn opgeheven.
brun ~ 13-04-2018 12:32:39
Quote
thom (do 12 apr 2018 23:11:42 www.somda.nl):
Tonnetje of 2 per installatie, maal 8... Maakt aardig investering voor paar omritjes per jaar natuurlijk.
Je hoeft ze misschien niet allemaal om te bouwen, volgens mij doen op een gewone dag vier locs dienst in de IC Berlijn.

Maar het is de IC Berlijn maar hè. Een paar weken nadat de NS-topman groot in de pers verkondigde dat we toch echt een véél beter internationaal treinverkeer moeten hebben, zien we weer hoe diezelfde treinen in Nederland als stiefkindje worden behandeld: gewoon de trein een compleet vakantieweekend opheffen zodra het even een beetje passen en meten is op het spoor.
train85 ~ 13-04-2018 12:21:49
Quote
ZJ37 (vr 13 apr 2018 10:52:23 www.somda.nl): In het weekend van 21/22 april (vakantie in zuid) rijdt de Benelux Rsd-Atw-Brusz. Waarom niet vanaf Bd?
Werkzaamheden op de gehele HSL. En geen plek mogelijk te Bd.
anton_ ~ 13-04-2018 12:18:23
12 en 13 mei hoef je niets op te heffen - pad van de 17900 is toch vrij dan ?
treinfan ~ 13-04-2018 12:00:13
Keolis zal niet zo snel treinen gaan opheffen, maar daarvoor hebben we dan ook ProRail als netbeheerder
selivio ~ 13-04-2018 11:53:33
Allemaal leuk en aardig, speculeren over de technische mogelijkheden om de ICB over zl-wdn te laten gaan, maar hoe wou je dat in de dienstregeling willen passen op dat stuk? Traject zit zo goed als vol met de 7900 en de 17900 en ik weet wel zeker dat keolis niet zonder slag of stoot treinen gaat opheffen voor de ICB(iig niet zonder zeer zeer ruime compensatie...).
treinfan ~ 13-04-2018 11:29:15
Quote
thom (do 12 apr 2018 23:11:42 www.somda.nl):
Quote
Frontier (do 12 apr 2018 18:18:52 www.somda.nl):
Quote
brun (do 12 apr 2018 17:59:52 www.somda.nl): Overigens, nog een stuk minder lang geleden zat er regelmatig een Traxx voor de IC Berlijn.

Maar ja.
Die zijn met de huidige geïnstalleerde software niet welkom in Duitsland.

Het zou nog best aardig zijn om de 10 euh... 8 NSI 1700’en van ATB-NG te voorzien, heb je nog minstens 5-6 jaar profijt van.
Tonnetje of 2 per installatie, maal 8... Maakt aardig investering voor paar omritjes per jaar natuurlijk.
Is het niet goedkoper om Alstom ATB-NG in te laten bouwen in de Traxx'en? Met een beetje geluk kan dat lukken met enkel software-wijzigingen en kunnen goederenvervoerders er in de toekomst ook van profiteren.
daniel81 ~ 13-04-2018 11:09:31
Er zijn 6400-en met ATBNG en volgens mij hebben enkele private vervoerders ook ATBNG-diesellocs. Is er überhaupt een poging gedaan om daar wat te huren?
De Duitsers zijn vele malen creatiever in dit soort dingen dan NS, dat domweg opheft als het niet kan zoals het altijd gaat
SchuurB ~ 13-04-2018 10:55:59
Het probleem is dat ATB-NG eigenlijk alleen op dieselbaanvakken geïnstalleerd is. Zl - Wdn is dan nu geëlektrificeerd maar elektrische treinen hebben niet ineens NG, want ja, je kon er voorheen niets mee en de meerwaarde is nogal klein gezien het volgepropte enkelspoor op Zl - Wdn.

Maar als ze willen dan heeft NS nog wat treinapparatuur op voorraad: even de DM'90s plukken voordat ze over de grens verdwijnen.
ZJ37 ~ 13-04-2018 10:52:23
In het weekend van 21/22 april (vakantie in zuid) rijdt de Benelux Rsd-Atw-Brusz. Waarom niet vanaf Bd?
jelmerrr ~ 13-04-2018 10:36:13
Dat klopt
Volgens mij heeft nu alleen (een deel van) GTW en FLIRT ATB-NG
SGM had dat volgens mij ook maar werkt dat nu niet meer
brun ~ 13-04-2018 09:56:53
Quote
Frontier (do 12 apr 2018 18:18:52 www.somda.nl):Die zijn met de huidige geïnstalleerde software niet welkom in Duitsland.

En hebben ook geen ATB-NG, zie ik.

Sterker nog, als het lijstje op Wikipedia klopt, is er geen enkele e-loc en geen enkel intercitytreinstel in Nederland dat 't heeft. Waarmee Wierden-Zwolle dus automatisch onbruikbaar is als omleidingsroute voor de IC Berlijn (of voor een eventuele vervangende intercity die maar tot Bad Bentheim rijdt).
thom ~ 13-04-2018 09:48:51
Het is iets wat je af kunt wegen, maar roepen dat je dat maar moet doen omdat er toch geld zat is in de organisatie is wel een beetje een dooddoener natuurlijk...
Frontier ~ 13-04-2018 00:29:55
1,6 miljoen op een omzet van miljarden en wat met enige regelmaat verrekte handig kan zijn en duizenden (internationale) reizigers per jaar van dienst zou kunnen zijn, neen, dat is volstrekt onacceptabel natuurlijk.
thom ~ 12-04-2018 23:11:42
Quote
Frontier (do 12 apr 2018 18:18:52 www.somda.nl):
Quote
brun (do 12 apr 2018 17:59:52 www.somda.nl): Overigens, nog een stuk minder lang geleden zat er regelmatig een Traxx voor de IC Berlijn.

Maar ja.
Die zijn met de huidige geïnstalleerde software niet welkom in Duitsland.

Het zou nog best aardig zijn om de 10 euh... 8 NSI 1700’en van ATB-NG te voorzien, heb je nog minstens 5-6 jaar profijt van.
Tonnetje of 2 per installatie, maal 8... Maakt aardig investering voor paar omritjes per jaar natuurlijk.
michaben ~ 12-04-2018 22:18:43
Tussen Rtd en Rtst zijn gewoon alle sporen beschikbaar, de 1100 haalt de 5000 hier immers in en dat is deze week niet anders. Van Rlb tot Ddr is het aantal sporen wel beperkt maar dat zou niet van invloed moeten zijn omdat IC en SPR elkaar niet inhalen hier.