Pagina's: 1 2 volgende -->
Werkzaamheden
Werkzaamheden Tilburg 14 t/m 22 oktober
scooter ~ 17-10-2017 23:30:17
Quote
jordy94 (di 17 okt 2017 16:16:13 www.somda.nl): Verloopt het goed met de bussen? Van het weekend waren er blijkbaar te weinig bussen beschikbaar dus ben wel benieuwd hoe dat nu verloopt.
Een aantal bussen had afgelopen weekend grote vertaging,tot een half uur toe.
Er vielen dus wat gaten
b2py ~ 17-10-2017 16:49:30
Ze was dus een kwartier te vroeg bij de bus
gvttreinen ~ 17-10-2017 16:46:42
Volgens mijn collega uit Tb verloopt het redelijk echter s'ochtend vroeg is de frequentie een beetje vreemd.
Terwijl de bus op maandag vanaf Tb weg reed zodra ie vol zat vertrokt ie vanmorgen pas op zijn exacte tijd uit Tb...gevolg nog een kwartier extra later op haar werk.
jordy94 ~ 17-10-2017 16:16:13
Verloopt het goed met de bussen? Van het weekend waren er blijkbaar te weinig bussen beschikbaar dus ben wel benieuwd hoe dat nu verloopt.
train85 ~ 17-10-2017 07:05:29
Laten we dan hierbij de boel eindigen en verder gaan met het onderwerp. Verdere dingen kunnen via pb naar mij.
thom ~ 16-10-2017 23:58:16
In elke beroepsgroep hebben we mensen die hun werk meer of minder enthousiast doen en meer of minder kwalitatief werk afleveren (Of de zaak gewoon verkloten )

Het is hier nu net of Florian het zelf allemaal maar 'verkeerd' gepland heeft, en dat lijkt me nou ook niet echt terecht eigenlijk...

Zeker niet gezien een aantal hier inderdaad aardig anoniem reageren en Florian daarin tegen open kaart speelt.
Oldskool ~ 16-10-2017 23:45:39
Quote
train85 (ma 16 okt 2017 21:09:50 www.somda.nl):
Ik erger me vaak aan hoe mensen op bepaalde dingen reageren terwijl ze zelf dicht bij het vuur zitten of zaten.
Da's het voordeel van lekker anoniem de werkgever afzeiken.
Quote
train85 (ma 16 okt 2017 21:09:50 www.somda.nl):Mag gewoon me mening geven over hoe ik hierover denk. Dat doet iedereen.
Moet natuurlijk wel in het plaatje van de critici passen, anders telt het niet
Oldskool ~ 16-10-2017 23:42:25
Quote
Frontier (ma 16 okt 2017 21:01:42 www.somda.nl):
Of je zou er eens een voorbeeld aan kunnen nemen,
Ah, jij zit te wachten op smeuigheid van binnenuit...
ZJ37 ~ 16-10-2017 23:22:28
Quote
train85 (ma 16 okt 2017 20:37:19 www.somda.nl):
Quote
ZJ37 (ma 16 okt 2017 10:19:51 www.somda.nl): Degene die dit binnen NS plant of specificeert zou dat toch best met gevoel voor de klant een plan kunnen maken? Dus liefst zonder schijnaansluitingen en ren-je-rot aansluitingen. Beetje praktijkkennis zou dan wel prettig zijn.
Jij weet heel goed wie dit doen en met welke kennis enz. Dus vind ik deze reactie heel raar van iemand die er dichtbij zat.
Laat ik het anders zeggen: ik verwonder er me over dat we als NS nog steeds niet altijd goed in staat zijn om een klantvriendelijk plan te maken, zoals in dit geval rondom deze werkzaamheden (voorbeelden waren er talrijk). Dat plan gaat door zoveel handen en niemand die dat opmerkt (of interesseert)?
Frontier ~ 16-10-2017 21:24:28
Jij hebt natuurlijk liever dat het via het NS forum of een ander kanaal van de klantenservice gebeurt? Zodat er vervolgens na het geven van een standaard kluitje-in-riet-antwoord niets mee wordt gedaan en men te Ut weer zonder enige belemmering aan de volgende planningsblunder kan gaan werken...

Quote
IJsbergsla (ma 16 okt 2017 21:15:23 www.somda.nl): Het irriteert je als mensen kritisch zijn op handelen in hun eigen bedrijf, omdat ze graag hun bedrijf goed willen zien presteren richting de klant? Ik moet dat even verwerken.
Ik moest het ook even twee keer lezen ja, 't is toch tamelijk schokkend te noemen.
train85 ~ 16-10-2017 21:19:21
Het gaat mij alleen op de manier waarop de mensen dat doen. Natuurlijk mag je zeggen wat je van een bedrijf vind waar je werkt. Dat is vrijheid van meningsuiting.
IJsbergsla ~ 16-10-2017 21:15:23
Het irriteert je als mensen kritisch zijn op handelen in hun eigen bedrijf, omdat ze graag hun bedrijf goed willen zien presteren richting de klant? Ik moet dat even verwerken.
train85 ~ 16-10-2017 21:09:50
Ik verheerlijk me werk niet hier.
Ik erger me vaak aan hoe mensen op bepaalde dingen reageren terwijl ze zelf dicht bij het vuur zitten of zaten.
Mag gewoon me mening geven over hoe ik hierover denk. Dat doet iedereen.
Frontier ~ 16-10-2017 21:01:42
Quote
train85 (ma 16 okt 2017 20:37:19 www.somda.nl): Jij weet heel goed wie dit doen en met welke kennis enz. Dus vind ik deze reactie heel raar van iemand die er dichtbij zat.
Of je zou er eens een voorbeeld aan kunnen nemen, in plaats van stelselmatig in de waan te leven dat je immer fantastisch werk levert en er overal 'héél goed over nagedacht is'.

Zo lang er door de planning keer op keer aantoonbaar wordt geblunderd is het natuurlijk niet zo gek dat lieden als IJsbergsla en ZJ37 vraagtekens zetten. Kennelijk laat de evaluatie nadien te wensen over of de evaluatie is tegen dovemansoren gericht.
train85 ~ 16-10-2017 20:37:19
Quote
ZJ37 (ma 16 okt 2017 10:19:51 www.somda.nl): Degene die dit binnen NS plant of specificeert zou dat toch best met gevoel voor de klant een plan kunnen maken? Dus liefst zonder schijnaansluitingen en ren-je-rot aansluitingen. Beetje praktijkkennis zou dan wel prettig zijn.
Jij weet heel goed wie dit doen en met welke kennis enz. Dus vind ik deze reactie heel raar van iemand die er dichtbij zat.
train85 ~ 16-10-2017 20:35:53
Quote
IJsbergsla (zo 15 okt 2017 19:49:04 www.somda.nl): Dat is wel een erg lage lat, bovendien wijst de praktijk met regelmaat uit dat als de planning dit weken van tevoren al niet opvalt - laat staan evalueert - het bij een volgende keer exact hetzelfde gaat...
Hoe weet je dat zo zeker? Als er meldingen binnen komen bij de NS wordt dat zeker geevalueerd. Dan kiest NS uit welke punten snel of voor een volgende keer aangepast kunnen worden.
SunKeeper ~ 16-10-2017 14:40:08
Quote
ZJ37 (ma 16 okt 2017 10:19:51 www.somda.nl): Degene die dit binnen NS plant of specificeert...
...heeft alleen nog nooit in deze dienstregeling de overstap 36002200 of andersom gemaakt, ben ik bang.
ZJ37 ~ 16-10-2017 10:19:51
Degene die dit binnen NS plant of specificeert zou dat toch best met gevoel voor de klant een plan kunnen maken? Dus liefst zonder schijnaansluitingen en ren-je-rot aansluitingen. Beetje praktijkkennis zou dan wel prettig zijn.
IJsbergsla ~ 15-10-2017 19:49:04
Dat is wel een erg lage lat, bovendien wijst de praktijk met regelmaat uit dat als de planning dit weken van tevoren al niet opvalt - laat staan evalueert - het bij een volgende keer exact hetzelfde gaat...
phantom ~ 15-10-2017 19:26:31
Als het komt door geklaag hier of reizigers elders,wat maakt t dan uit ?
Zolang men (alsnog) luistert hiernaar en het aanpast,dan is t goed toch ?
(in elk geval beter als je oogkleppen nog strakker aan trekken en de "klachten" zo de prullenbak inschuiven )
jordy94 ~ 15-10-2017 17:20:42
Ha, zal mijn geklaag geholpen hebben? Jammer dat reizigers en personeel zoiets moeten melden ipv dat ze het zo plannen.
Michael98 ~ 15-10-2017 09:44:03
Men heeft schijnbaar toch geluisterd: de 3628 was voorlopig de laatste die van 1b vertrok, vanaf de 3630 van de 4a en later vanaf de 3634 zou er vanaf 3b worden vertrokken. 5900 daardoor naar 1b. Bron: acc.ovtijden.com
JoepDDZ ~ 14-10-2017 08:53:16
Ik vraag me ook af wie het bedacht heeft dat er vanuit Breda wél rechtstreekse snelbussen rijden naar Eindhoven en Den Bosch, maar reizigers naar Tb moeten met de sprinter naar Gz en daar met de stopbus? Tb is onbereikbaar per trein en de enige mogelijkheid vanuit Rsd/Bd is via die route...
SunKeeper ~ 14-10-2017 07:07:26
Quote
Michael98 (vr 13 okt 2017 13:28:36 www.somda.nl): HC zal daar niets aan kunnen doen, het personeel wordt al niet vrolijk van die overstap ('Dat hebben ze op kantoor in Utrecht bedacht, ik zie het liever ook anders' en dat soort termen)
Bij deze een bevestiging hiervan. HC roept reizigers in de trein op om een klacht in te dienen en geld terug te vragen. "Dit is een absurde oplossing door werkzaamheden, zoals dit gepland is is helaas onhaalbaar voor ons." (Met name vertrek 3600 op 1B)
Michael98 ~ 13-10-2017 14:11:38
Enigste gevaar bij Bd wat problemen zou kunnen opleveren is dat je met meer dan +7 aankomt en de 6600 voor je krijgt, maar tijdens de werkzaamheden heb je daar geen last van.
jordy94 ~ 13-10-2017 14:01:20
Ja, helaas is die kans nog groter.. Vandaag gaat het ook vaak fout maar de 3600 lijkt wel steeds te wachten, dat is positief.. Dus laten we hopen dat ze morgen ook met lichte vertraging vertrekken.. Of heeft dit weer gevolgen te Bd? Volgens mij valt dat wel mee?
JoepDDZ ~ 13-10-2017 13:58:41
Uiteraard, maar de kans bestaat ook dat de 2200 vanuit Zeeland vertraging met zich meebrengt en zo de overstap helemaal onmogelijk maakt.

Los daarvan, ik krijg voor Lls - Bgn wel een leuk tweede reisadvies, via Gdm en Ddr naar Bgn Eerste reisadvies is 'normaal' via Shl - Rtd - Bd
jordy94 ~ 13-10-2017 13:54:31
Excuus, dat bedoel ik inderdaad.. Maar ook dan bestaat er nog een kans dat je 2 minuten eerder aankomt te Rsd. Eerder was dat soms zelfs 4 minuten dus
JoepDDZ ~ 13-10-2017 13:53:42
Quote
jordy94 (vr 13 okt 2017 13:38:55 www.somda.nl): Als de HC vanuit Bgn precies op .12 of .42 vertrekt bestaat er een kans dat je 2 minuten eerder aankomt te Rsd, dus om .22 of .52.. Je hebt dan 4 of 5 minuten overstap te Rsd en dan moet het net haalbaar zijn. Vragen kan geen kwaad toch?
Echter vertrekt de 2200 uit Bgn niet om .12/.42 maar om .14/.44 tegenwoordig
jordy94 ~ 13-10-2017 13:38:55
Als de HC vanuit Bgn precies op .12 of .42 vertrekt bestaat er een kans dat je 2 minuten eerder aankomt te Rsd, dus om .22 of .52.. Je hebt dan 4 of 5 minuten overstap te Rsd en dan moet het net haalbaar zijn. Vragen kan geen kwaad toch?
Michael98 ~ 13-10-2017 13:28:36
Quote
ZJ37 (vr 13 okt 2017 12:05:40 www.somda.nl): Door de week rijdt die 703600 wel door naar Tb, maar dan te Rsd van spoor 1B, terwijl de 2200 uit Vs op 4A komt. Je moet wel een uitermate goede conditie hebben om dat in 3 minuten te halen.
De reisplanner geeft aan dat de 703600 door de week wel van spoor 3a vertrekt en de 2200 van het reguliere 4a of 4b, gelukkig maar want naar 1b is niet te doen vanaf 4a/b (op die trappen kan je ook lekker vallen).
@jordy94 HC zal daar niets aan kunnen doen, het personeel wordt al niet vrolijk van die overstap ('Dat hebben ze op kantoor in Utrecht bedacht, ik zie het liever ook anders' en dat soort termen)
9200 op 3a keren was bij het begin van de DRGL ook al eens misgegaan, toen dacht men daar van te hebben geleerd door deze op 4a of 4b te laten keren. Desnoods keer je via spoor 5 of 6, in het weekend is er toch niet veel bij te plaatsen bij de 2200.
jordy94 ~ 13-10-2017 12:50:01
Waarom zetten ze de 9200 dan niet op spoor 1? Geen enkele trein van en naar Rsd heeft een korte overstap op die trein..
sander14 ~ 13-10-2017 12:47:24
De 9200 is de boosdoener, die rijdt Rsd-Brusz v.v. aankomend weekend en die houdt spoor 3a bezet in Rsd, dat zal dus de reden zijn dat de 3600 naar 1b verbannen is. Overigens zijn de tijden van de 3600 Bd-Rsd aangepast ivm het keren in Bd, vertrek uit Bd is om .22 en .52, waardoor de overstap in Rsd richting Vs 26 minuten wordt.
jordy94 ~ 13-10-2017 12:32:40
Alleen de 5900 vertrekt dan van spoor 3B. Ik ga het morgenvroeg direct aankaarten bij de HC, dit kan niet de bedoeling zijn.
VIRMm1 ~ 13-10-2017 12:26:54
Er staan geen andere treinen op 3a dan.
ZJ37 ~ 13-10-2017 12:25:42
Daar staan andere treinen die blijkbaar niet naar spoor 1 kunnen. Al met al vreemde situaties qua overstappen in Bd en Rsd. Het zal vast doordacht zijn.
jordy94 ~ 13-10-2017 12:14:09
Ja, welke idioot verzint dat? Zijn ze bezig op spoor 3 in Rsd?
ZJ37 ~ 13-10-2017 12:05:40
Door de week rijdt die 703600 wel door naar Tb, maar dan te Rsd van spoor 1B, terwijl de 2200 uit Vs op 4A komt. Je moet wel een uitermate goede conditie hebben om dat in 3 minuten te halen.
jordy94 ~ 13-10-2017 12:01:32
Quote
ZJ37 (vr 13 okt 2017 11:55:55 www.somda.nl): Ik vroeg me dat ook al af, de overstap vanuit Vs naar Bd is te Rsd hierdoor dus 33 minuten.

Verder zitten er wel meer ongelukkige dingen in die volgens mij veel handiger hadden gekund: de 6600 komt zaterdag uit Gz 1 minuut voor vertrek van de 703600 aan te Bd en daardoor ontstaat er een nepoverstap crossplatform op spoor 7/8 van 1 minuut, of eigenlijk 31 minuten. Daarnaast een 2 minuten overstap 6600 > 1100, maar die is niet crossplatform.
33 minuten overstap? Dan kun je dus beter met de bus gaan, is het even lang reizen en een stuk betrouwbaarder.. De HSL is ook altijd maar afwachten..
Berk24 ~ 13-10-2017 11:59:39
Was 2x/uur Roosendaal-Tilburg met stop in Gilze-Rijen (en eventueel Tilburg Reeshof en Tilburg Universiteit) niet mogelijk? De 6600 kon dan ingekort worden tot Dordrecht-Breda.
ZJ37 ~ 13-10-2017 11:55:55
Ik vroeg me dat ook al af, de overstap vanuit Vs naar Bd is te Rsd hierdoor dus 33 minuten.

Verder zitten er wel meer ongelukkige dingen in die volgens mij veel handiger hadden gekund: de 6600 komt zaterdag uit Gz 1 minuut voor vertrek van de 703600 aan te Bd en daardoor ontstaat er een nepoverstap crossplatform op spoor 7/8 van 1 minuut, of eigenlijk 31 minuten. Daarnaast een 2 minuten overstap 6600 > 1100, maar die is niet crossplatform.

Verder rijdt er in het tweede weekend geen 1186 in de nacht van za/zo. Wel in hetzelfde pad leegmat 70977...
jordy94 ~ 13-10-2017 11:47:41
Iemand enig idee waarom de 3600 dit weekend van spoor 1B vertrekt vanuit Rsd? Lekker handig is dat weer.. Er rijden geen treinen tussen Zwd en Rtd en het omreisadvies tussen Rsd en Rtd is dus via Bd.. Nou, hoe wil je dat doen in 3 min van spoor 4B naar 1B? Gaat de 3600 standaard met +3 vertrekken zoals eerder ook wel eens het geval was?
Michael98 ~ 27-09-2017 21:01:11
In theorie kan je de 3600 dus om .05/.35 weg laten gaan uit Bd ri. Rsd. Je bent dan om .23/.53 in Rsd, terug richting Bd kan je dan rond .30/.00 (of later, max. op .36/.06 vertrekken, want je hebt dan geen last van een tegentrein. En er is weer een treinstel bespaard. Het goederenslot wat achter de 3600 aan ligt heb je dan toch geen last van, goederentreinen kunnen immers niet vanuit Esn/Sloe in Vl/Em via Tb komen.
MetroRET ~ 27-09-2017 20:41:34
Gewoon op 3a lijkt mij, daar wordt alleen de 3600 behandeld.
VIRMm1 ~ 27-09-2017 19:03:22
Kort keren wordt dan wel heel kort keren (2 minuten ofzo).
Lange kering kan ook maar dan zijn er verder geen perronsporen meer over (ze worden dan allemaal gebruikt)
MetroRET ~ 27-09-2017 18:52:18
Waarom kan de drgl van de 703600 ook niet veranderen tussen Rsd en Bd met een later vertrek uit Rsd en een minder lange stop in Bd.

Hetzelfde andersom, kortere stop in Bd en eerdere aankomst in Rsd. Eventueel hierdoor kort kunnen keren in Rsd en hierdoor tevens eens minder ren/vlieg werk bij de overstap van/naar Vs (2200).
R1-2010 ~ 27-09-2017 18:36:18
Op Tbge zijn alle sporen behalve 1 spoortje richting Tbu inmiddels verdwenen. Aan de nieuwe ballast te zien komen er wel nieuwe sporen terug
michaben ~ 27-09-2017 18:13:39
De 6600 heeft ook een lange stop in Bd. Vertrek om :00/:30 richting Gz, aankomst :07/:37. Kering van 10 minuten op spoor 4 en dan om :17/:47 terug naar Bd, aankomst :25/:55. Richting Bd is dat een minuutje langer dan normaal, waarschijnlijk omdat er linkerspoor gereden moet worden (vanaf spoor 4 kun je niet terug naar rechts zo te zien).

De 703600 vertrekt om :26/:56 uit Bd, direct na binnenkomt van de 6600 uit Gz dus, en komt om :13/:43 in Tb aan (5 minuten extra rijtijd). Keert vervolgens in 7 minuten op spoor 3 en gaat om :20/:50 weer terug, om in Bd om :03/:33 aan te komen. De 703600 zal hierdoor ergens vlak voor Gz de tegenligger moeten kruisen, dus ik vermoed dat Gz - Tb slechts één spoor beschikbaar heeft. Wat ook wel te verklaren is, want een van de werkzaamheden deze vakantie is het vernieuwen van het perron in Tbu tussen de sporen 2 en 3.
VIRMm1 ~ 27-09-2017 18:13:36
In het verleden reden er bij soortgelijke werkzaamheden Sprinters Rsd-Tb (met uiteraard stops op alle stations) en reed het spul met sprintermaterieel (SLT)
Waarom zou dat nu niet kunnen?
AlexNL ~ 27-09-2017 17:49:30
Afgelopen weekend was dat ook het geval tussen Breda en Tilburg. Wat is de logica achter de keuze om de 6600 te laten keren in Gilze-Rijen?

Als het aan mij zou liggen zou de (70)3600 als stoptrein Tilburg - Roosendaal v.v. rijden, en zou de 6600 keren in Breda.