Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 volgende -->
Werkzaamheden
Werkzaamheden station Zwolle
pluisje ~ 14-09-2019 09:53:17
... ik doe hier niet elke week updates geven.
tjabbe73 ~ 13-09-2019 13:36:53
Quote
En op twee delen van het tracé ligt zelfs al ballast met een stapeltje rails. Dat is wel heel optimistisch...
Dat ligt er al een tijdje.....
pluisje ~ 13-09-2019 08:53:43
Paar maanden verder en het diepste punt van de bouwkuip bij Hea is bereikt. Er wordt deze dagen ook een start gemaakt met de nieuwe viaducten tussen Zl en Hea. En op twee delen van het tracé ligt zelfs al ballast met een stapeltje rails. Dat is wel heel optimistisch...
pluisje ~ 10-07-2019 09:20:30
Keervoorziening in Dalfsen is sinds dit weekend in gebruik. Witte kruizen zijn van de seinen. Een volgende keer dat Zwolle plat ligt hoeft de bus dus niet meer helemaal naar Ommen.
JothamvW ~ 07-07-2019 10:24:07
Van wat ik heb begrepen gaan die gewoon op 1b komen, niks bijzonders aan.
Erikvd12 ~ 07-07-2019 10:16:13
Hoe zit het nou eigenlijk met het extra perron voor de sprinters naar Leeuwarden volgend jaar? Komt dat bij het voormalige streekbusstation?
edje ~ 07-07-2019 05:06:19
-Spoorvernieuwing van bestaande sporen en wissels
-verandering van de spoor lay-out (verdwijnen wissels en komen er een paar bij.
-extra spoor naar RGS (opstelterrein)
-aanpassing op Zwolle - Kampen van 140km/h naar 100km/h
En dit weekend ook aanpassingen aan de bvl bij Raalte ivm extra onderstation.

Zoek op YouTube op ProRail en Zwolle.
Dan kan je live meekijken.
BGM104 ~ 06-07-2019 23:33:54
Wat gaat daar geklust worden? Ruim 2 weken buiten dienst voor het aansluiten van nieuwe opstelsporen lijkt mij erg ruim/lang.
kiekkiek ~ 06-07-2019 22:46:37
Nee.
abcde ~ 06-07-2019 22:09:15
Zwolle Westzijde wordt nu grootscheeps aangepakt. Wordt daarmee ook de snelheid tussen het station en de IJsselbrug verhoogd ?
pluisje ~ 23-05-2019 09:37:20
Maand verder bij Hea. Bouwkuip is een stukje dieper. Groutankers gezet. Baanlichaam voor de nieuwe sporen naar Zl steeds beter zichtbaar. Om sommige plekken zijn de zakbakens al verwijderd en is de spoorsloot al geprofileerd. Bekabeling voor de extra seinen richting Dl wordt ook hard aan gewerkt.
MasterE ~ 12-04-2019 16:44:34
Quote
icened (vr 12 apr 2019 15:01:26 www.somda.nl): Wat Diesels en Pluisje eerder al aangaven kan ik bevestigen. Maar het schijnt nu volgens ProRail echt te gaan beginnen. Communicatie is niet het sterkste punt van ProRail. En degene die namens een krant schrijft weet niet altijd precies waar het over gaat.

De media kan ook deskundige analisten vragen:

www.google.nl />
Weet nog dat Wijnand Veeneman (TU Delft) met de media praatte over Fyra. Maar ze konden hem niet altijd volgen omdat het te technisch voor leken is. En een tijd lang geleden gaf Roger van Boxtel in Buitenhof aan de toenmalige presentatrice uitleg over ECTS, ICNG. Deze intelligente vrouw kon het niet volgen.

Enigszins off topic. Komen er nog buitendienststellingen i.v.m. werkzaamheden tussen Zwolle - Herfte?
Over wat?
nohab ~ 12-04-2019 15:33:52
Quote
icened En een tijd lang geleden gaf Roger van Boxtel in Buitenhof aan de toenmalige presentatrice over ECTS, ICNG. Deze intelligente vrouw kon het niet volgen.
Wat gaf hij?

Wat goed mogelijk is, is dat het maken van de bouwkuip en het bouwen van de dive-under zelf vallen onder verschillende contracten die apart zijn aanbesteed. Voor de buitenwereld lijkt zoiets hetzelfde project maar door Prorail die als opdrachtgever optreedt worden beide dan als aparte projecten beschouwd.
icened ~ 12-04-2019 15:01:26
Wat Diesels en Pluisje eerder al aangaven kan ik bevestigen. Maar het schijnt nu volgens ProRail echt te gaan beginnen. Communicatie is niet het sterkste punt van ProRail. En degene die namens een krant schrijft weet niet altijd precies waar het over gaat.

De media kan ook deskundige analisten vragen:

www.google.nl />
Weet nog dat Wijnand Veeneman (TU Delft) met de media praatte over Fyra. Maar ze konden hem niet altijd volgen omdat het te technisch voor leken is. En een tijd lang geleden gaf Roger van Boxtel in Buitenhof aan de toenmalige presentatrice uitleg over ECTS, ICNG. Deze intelligente vrouw kon het niet volgen.

Enigszins off topic. Komen er nog buitendienststellingen i.v.m. werkzaamheden tussen Zwolle - Herfte?
sjoerd ~ 12-04-2019 14:38:39
Het ging naar mijn idee over het starten van de bouw van de dive-under bij Herfte, en niet over het starten van de werkzaamheden als geheel of het vorderen daarvan. Dat is zeker meldenswaard.
En zoals ik al opperde: er is zeker ruimte voor een kritische pers, die zelf onderzoek doet en daarover schrijft. Temeer daar de gemiddelde bedrijfswoordvoerder vaak ook niet veel begrijpt van wat er eigenlijk speelt.
En gelukkig hebben we ook onze vakbladen nog.
martijn ~ 12-04-2019 14:24:04
Tja, is dat niet bij heel veel nieuwsberichten over legio onderwerpen, vooral in regionale media? Niet echt nodig om hier te bespreken lijkt me.
diesels ~ 12-04-2019 14:16:00
Quote
sjoerd (vr 12 apr 2019 10:27:16 www.somda.nl): Stukjes overtikken is altijd nog beter dan wanneer razende reporters zelf maar wat roeptoeteren. Intussen is het wel zaak om de burger op de hoogte te houden. En aangezien niet iedereen de site van ProRail weet te vinden, lijkt het me wel prima dat de krant iets overneemt, als het goed gebeurt. Daarnaast weet een krant nog wel eens een mooie eigen plaat te plaatsen. Ook kan een goede, kritische krant het gejuich van de vakbroeders wat relativeren.
Ja, maar een regionale, op Zwolle gerichte kracht zou bij de opmerking 'is het startschot gegeven' terwijl er al maanden duidelijk zichtbare werkzaamheden zijn én er al meerdere artikelen over hetzelfde zijn gepost toch wel iets zelfkritischer mogen zijn
jeanne ~ 12-04-2019 13:51:03
En als ik voor mijzelf mag spreken blink de site van ProRail niet echt uit in duidelijkheid voor de doorsnee burger die iets meer informatie zoekt, dan wat de pers braaf de wereld in stuurt!
sjoerd ~ 12-04-2019 10:27:16
Stukjes overtikken is altijd nog beter dan wanneer razende reporters zelf maar wat roeptoeteren. Intussen is het wel zaak om de burger op de hoogte te houden. En aangezien niet iedereen de site van ProRail weet te vinden, lijkt het me wel prima dat de krant iets overneemt, als het goed gebeurt. Daarnaast weet een krant nog wel eens een mooie eigen plaat te plaatsen. Ook kan een goede, kritische krant het gejuich van de vakbroeders wat relativeren.
diesels ~ 12-04-2019 10:00:41
Dat is zeker al de derde keer, dat de Stentor meldt, dat men officieel is begonnen en een stukje overtikt uit een Prorail persbericht.

Eerste zichtbare zaken dateren echter al van oktober en inmiddels is men toch echt al flink onderweg. Media-prietpraat dus.
icened ~ 12-04-2019 09:35:14
Vandaag is officieel een begin gemaakt met de bouw van een dive - under. En ook het uitbreiden van spoor Herfte - Zwolle:

www.prorail.nl
pluisje ~ 10-04-2019 08:10:14
Bij Herfte is de vorm van de bouwkuip nu uitgegraven en zijn gisteren de eerste damplanken de grand ingegaan. Tussen Herfte en Zwolle is het grondwerk nog volop bezig. Noodbrug over de Ceintuurbaan voor bouwverkeer is in bedrijf. Nieuwe clubhuis van de hondenclub is ook al halverwege. Bij de aansluiting op het Zwolse emplacement is het opgraven van het leidingwerk begonnen.
pluisje ~ 27-02-2019 08:58:27
Perron 12 weer netjes en door met nummer 13.
diesels ~ 19-02-2019 09:36:20
En enkele treinen vanaf spoor 4 wat ik begreep, is weer eens wat anders
pluisje ~ 19-02-2019 08:55:47
Perron 12 wordt vernieuwd. Hele perron ligt eruit en de depotvoeding die er nog zat voor de diesels is verwijderd. Kamperlijn landt deze dagen aan op 13. Korter perron maar dat kan prima in de vakantie.
DDZ7504 ~ 30-01-2019 16:33:42
En voor wie de Google-link niet vertrouwt;
www.zwolle.nl
icened ~ 30-01-2019 09:24:30
Meer informatie over uitbreiding Zwolle - Herfte:

www.google.nl
pluisje ~ 30-01-2019 08:29:05
Grondwerk voor de verdubbeling Zl - Hea in volle gang.
b2py ~ 22-12-2018 09:35:52
Je bedoelt dat die al gestart is he
pluisje ~ 22-12-2018 09:20:57
Van Herfte tot Zwolle is de baan 'ingepakt' in rood/witte schrikhekken.
Lijkt erop dat de verdubbeling op niet al te lange termijn gaat starten.
IJsbergsla ~ 20-10-2018 20:06:07
In een ander topic is er anders al flink over gediscussieerd: www.somda.nl
snowie ~ 20-10-2018 19:17:26
Maar nog niet gemeld dus, bedankt
selivio ~ 19-10-2018 22:58:00
Nou, niet gaat beginnen.... Daar zijn ze inmiddels al precies 2 weken mee bezig
icened ~ 19-10-2018 20:43:09
Werkzaamheden rangeerterrein Zwolle nabij Hanzeboog gaat beginnen:

www.infrasite.nl
Oldskool ~ 16-07-2018 20:09:20
Keolis is op de hoogte en Keolis heeft ook al bezwaar gemaakt over de beschikbaarheid van het aantal sporen voor hun.
selivio ~ 16-07-2018 19:55:27
Ik zeg ook niet dat ze daar niet van op de hoogte zijn(zou me weinig verbazen van niet, maar wellicht hebben ze wel een memo gekregen van ProRail), en ik zeg al helemaal niet dat het gecanceld zou moeten worden(wellicht leren ze bij Keolis dan eindelijk eens plannen....).
IJsbergsla ~ 16-07-2018 16:26:45
Hetgeen zelden een reden is geweest om een spoor niet te saneren...
thom ~ 16-07-2018 15:59:32
Ik zou me niet voor kunnen stellen dat ze daar niet van op de hoogte zijn eigenlijk.
selivio ~ 16-07-2018 15:48:50
Zal keolis leuk vinden dat B6 kopspoor wordt. Ze rangeren er nog best wel vaak van B6 via E9 naar 37(omrangeren via de amf-zijde)...
kiekkiek ~ 16-07-2018 13:58:32
Sporen B2 en B5 zijn onder het asfalt verdwenen inderdaad.
Per 6 oktober worden spoor B1, B3, B4, B6 en 31 t/m 34 kopsporen. Sporen 35 t/m 38 verdwijnen evenals alles ten westen van de genoemde sporen voor bodemsanering en daarna nieuwbouw emplacement.
Als dat klaar is gaan de genoemde sporen buiten dienst voor een zelfde operatie.
broek53 ~ 16-07-2018 13:46:01
Er liggen al een paar jaar lage reinigingsperrons langs een aantal sporen op RGS, toch?
IJsbergsla ~ 16-07-2018 12:39:35
Zwolle RGS werd wel degelijk gebruikt om materieel uit 't Harde en Kampen Zuid op te stellen. Er zijn in de recente jaren zoveel opstelsporen gesaneerd dat deze constructie noodzakelijk bleek.
abcde ~ 16-07-2018 12:12:04
Had die verbouwing westzijde Zwolle niet gelijk gekund in de afgelopen weken, daar geheel Zwolle er al uit lag ?
selivio ~ 16-07-2018 09:17:27
De IC rijdt ook gewoon in de vakanties(waar je het nou weer vandaan haalt dat die niet zou rijden...?), maar rijdt pas zoals eerder gecommuniceerd vanaf 27 augustus door naar Zwolle.

De verbouwing van het opstelterrein aan de westzijde van Zwolle (ZlRGS), moet volgend jaar klaar zijn(eind 2019 gereed als ik me goed herinner).
train85 ~ 16-07-2018 08:35:26
Die rijdt niet in de vakantieperiode. Ze gaat tot eind Augustus wel testrijden tussen Zwolle en Raalte.
broek53 ~ 16-07-2018 08:34:51
Niks. Zoals in het persbericht staat en ook al eerder door Keolis was bericht, gaan ze eerst weer eens testen en gaan de sneltrein eind augustus rijden.
sigma ~ 16-07-2018 08:32:01
Opvallend: de werkzaamheden bij Zwolle zijn afgerond maar er rijdt nog steeds geen Intercity Zwolle - Enschede. Wat is daar aan de hand?
broek53 ~ 16-07-2018 08:30:57
Zwolle - Herfte wordt viersporig, met een vrije kruising om de Emmerlijn op de buurtsporen te houden.
icened ~ 16-07-2018 08:14:00
Station Zwolle weer in gebruik:

www.prorail.nl />

En wanneer wordt er gewerkt aan de opstelterrein richting spoorbrug? En welke werkzaamheden zijn er tot 2022 tussen Zwolle - Herfte?
Trainplaza ~ 10-07-2018 19:39:54
Maandag en donderdag naar Coevorden, dinsdag en vrijdag terug. Normaal is het volgens mij de bedoeling dat hij om 10:30 kruist met Arriva in Vroomshoop (Heenweg, maandag en donderdag). Gisteren was hij bijna een uur te laat, toen reed hij om 11:30 het station van Mariënberg binnen. 's avonds zal hij rond een uurtje of 8 in Vroomshoop zijn, vandaag en vrijdag dus.