Bijzondere ritten (DRGLs)
Za 13 april 2019 Rit 904 Noordelijke provincies
train85 ~ 05-04-2019 21:23:00
Stichting Mat64 mag vertellen dat de rit doorgaat. Er zijn nog plaatsen vrij. U kunt zich opgeven via info@mat64.nl
gvttreinen ~ 03-04-2019 19:22:40
In die volgorde krijg je wel verrassend resultaat
PeterJ ~ 03-04-2019 19:02:37
Quote
rolandrail (wo 03 apr 2019 18:28:56 www.somda.nl): Dus, vooral geen catering aanbieden. En weet je wat, sla de fotostops ook maar over
Gaat dat goed samen dan? Bier en foto's maken?
b2py ~ 03-04-2019 18:31:56
Vooral bij je kerntaken blijven he
rolandrail ~ 03-04-2019 18:28:56
Dus, vooral geen catering aanbieden. En weet je wat, sla de fotostops ook maar over
gvttreinen ~ 03-04-2019 18:03:06
Dat was in het kader van 'routemanagment', gelukkig zijn dat soort fratsen de 8/900'n gespaard gebleven
vrijgezel ~ 03-04-2019 17:18:17
Quote
sjoerd (wo 03 apr 2019 15:43:32 www.somda.nl): @aarclay: mwah: ik kan me herinneren dat er tussen Roosendaal en Vlissingen plan V reed met op de balkons een catering-automaat. Die waren niet altijd even succesvol door de trillingen, maar op zich is catering in een plan V dus historisch verantwoord.
En daarbij: er zijn nu, zonder de fysieke aanwezigheid van een restauratieafdeling, ook af en toe marskramers in treinen aanwezig.
Wat catering betreft in Plan V: indien de betrokken stellen 401 t/m 415 niet verdwaalt raakten, reden deze met DE koffie tussen Nm en Ht in de serie 4400. Op de Zeeuwse lijn reden 2 SGM stellen [2880 en 2881] die ook cateringmogelijkheden hadden.
Ook een aantal DE III stellen hadden catering in de vorm van frisdrankautomaten en werden ingezet op de Maaslijn. Echter met deze afdwaling ontstaat het risico van het "off topic" raken.
henri1972 ~ 03-04-2019 17:16:24
Dat dacht ik al maar wist ik niet zeker. Vandaar: OF het moeten ....
(Voordat ik wat roep en gelijk door iedereen afgemaakt wordt )
gvttreinen ~ 03-04-2019 16:20:45
@henri1972; De 400's hadden koffie-apparaten in bagageafdeling, de 8/900'n niet.
Wil je nostalgisch zijn breng dan de asbakjes in de leuningen en tafeltjes weer aan, heerlijk dat geklepper van die deksels
sjoerd ~ 03-04-2019 15:43:32
@aarclay: mwah: ik kan me herinneren dat er tussen Roosendaal en Vlissingen plan V reed met op de balkons een catering-automaat. Die waren niet altijd even succesvol door de trillingen, maar op zich is catering in een plan V dus historisch verantwoord.
En daarbij: er zijn nu, zonder de fysieke aanwezigheid van een restauratieafdeling, ook af en toe marskramers in treinen aanwezig.
aarclay ~ 03-04-2019 14:35:32
Quote
henri1972 (wo 03 apr 2019 13:18:35 www.somda.nl): Catering in een plan V is historisch niet verantwoord, of t moet een voormalig DE stel zijn.
Alles moet met de tijd meegaan. Of moeten we het gewoon doortrekken naar een excursie waarbij digitale camera's uit de boze zijn, en dat iedereen maar een ouderwetse camera met filmrolletjes moet gebruiken?

Het klinkt wel in ieder geval wel als een toffe uitdaging.
henri1972 ~ 03-04-2019 13:18:35
Catering in een plan V is historisch niet verantwoord, of t moet een voormalig DE stel zijn.
HZwoferink ~ 03-04-2019 10:21:41
Het belangrijkste is nog niet vermeld, er is tijdens de rit catering! Koffie, thee, snacks, bier,
bloemkool ~ 03-04-2019 06:07:53
Mee eens, Sjoerd. Als donateur draag ik de stichting mat 64 een warm hart toe. Men spant zich echt in om de 904 op de baan te houden.

En als het lukt om zelfs maar enkele ritten per jaar te organiseren verdient dat lof.
moderator ~ 02-04-2019 20:17:33
Diverse berichten over '1april' en/of TEE zijn verwijderd.
Topic gaat over excursierit van de 904.
sjoerd ~ 02-04-2019 13:00:09
Laten we wel wezen: het is niet niks om een Plan V op de baan te houden, de techniek te onderhouden en het uiterlijk intact te houden. Dan heb ik het nog niet over de toelating en de rijpaden... Ik wens de organisatie veel succes! Je zou hier enkel positieve reacties verwachten! Misschien kunnen de drie resterende plan V's nog eens een combirit rijden!
Ik mag daarnaast hopen dat, ondanks het gedoe, de scepcis, en de weerstand, een aantal andere restauratieprojecten er nog eens toe mogen leiden dat er weer een Benelux door het land snelt, een TEE rondkachelt, een mat'34 rijdt, en een ZHESM-treinstel te zien is. Maar die discussie is wellicht voor een nieuw draadje...
aarclay ~ 02-04-2019 12:52:36
Quote
AJT (di 02 apr 2019 10:16:15 www.somda.nl): Ik denk dat omdat uitgerekend de eerste excursiedag op 1 april wordt aangekondigd, en het stel uiterlijk niet in goede conditie is.
De 904 ziet er overigens best goed toonbaar uit hoor. Kijk maar eens op Flickr naar de recente foto's.
DDZ7504 ~ 02-04-2019 12:33:28
Quote
AJT (di 02 apr 2019 10:16:15 www.somda.nl): Ik denk dat omdat uitgerekend de eerste excursiedag op 1 april wordt aangekondigd, en het stel uiterlijk niet in goede conditie is.
Zoals ik zei, de rit was 24 maart al aangekondigd. Een week nĂ¡ zijn eerste rit (die ook al lang geweest is) dus...
train85 ~ 02-04-2019 11:26:41
Quote
AJT (di 02 apr 2019 10:16:15 www.somda.nl): Ik denk dat omdat uitgerekend de eerste excursiedag op 1 april wordt aangekondigd, en het stel uiterlijk niet in goede conditie is.
De 904 heeft op 17 maart 2019 ook al gereden. Het stel is rijvaardig en kan gewoon voor ritten ingezet worden. De stichting wil met de ritten geld bijelkaar halen om de schilderbeurt te bekostigen. Zo gaat dat bij vele museumclubs die geen subsidies krijgen.
rick ~ 02-04-2019 10:54:59
En dat klopt allebei dus niet.
AJT ~ 02-04-2019 10:16:15
Ik denk dat omdat uitgerekend de eerste excursiedag op 1 april wordt aangekondigd, en het stel uiterlijk niet in goede conditie is.
279 ~ 01-04-2019 22:42:02
Quote
AJT (ma 01 apr 2019 22:16:59 www.somda.nl): Goede 1 aprilgrap.
als je de aankondiging aan het eind van de dag maakt??
train85 ~ 01-04-2019 22:38:37
Quote
AJT (ma 01 apr 2019 22:16:59 www.somda.nl): Goede 1 aprilgrap.
Mag ik weten waarom je denkt dat dit een 1 April grap is?
aarclay ~ 01-04-2019 22:24:56
Quote
AJT (ma 01 apr 2019 22:16:59 www.somda.nl): Goede 1 aprilgrap.
En wat zou de grap nou dan zijn, als het een grap was?
De trein is ten eerste rijvaardig en heeft vorige maand nog een excursierit gemaakt, en er is ook in het noorden een waslijn waar deze trein op kan rijden. Het is niet zo dat alles op 1 april een grap is... :/

Als de rit nou aangekondigd was voor op een waslijn-loos traject, dan was het anders geweest...
DDZ7504 ~ 01-04-2019 22:22:38
De rit is op 24 maart al bekend gemaakt, ik zie oprecht niet waarom dit een 1 april-grap zou zijn.
AJT ~ 01-04-2019 22:16:59
Goede 1 aprilgrap.
train85 ~ 01-04-2019 21:45:07
Vanwege de vele nieuwe donateurs houd Stichting Mat64 met treinstel 904 op 13 april 2019 een donateursrit. De rit zal de gehele dag in beslag nemen en heeft als vertrekpunt rond 10 uur en aankomstpunt het station van Amersfoort. De rit gaat via een omweg naar de 3 noordelijke provincies leiden en dan via de Flevolijn weer retour naar Amersfoort. Uiteraard zorgen wij voor mooie fotostops op diverse stations.
Als donateur kunt u mee voor 35 euro, een niet donateur kan mee voor 45 euro.
Wilt u op 13 april 2019 mee met ons treinstel een rondje Nederland? Dan kunt u zich aanmelden via:
info@mat64.nl
Geef daarbij in aan of u donateur bent en met hoeveel personen u mee wilt reizen. Aanmelden kan tot 8 april en de rit gaat door bij minimaal 60 deelnemers.
Wilt u toch voor donateurstarief mee? Dat kan, als u zich nu aanmeldt via info@mat64.nl voor donateur geldt voor u deze korting ook!
U bent al donateur vanaf 25 euro per jaar!