Bijzondere ritten (DRGLs)
Zo 17 maart 2019 | Rondrit Stichting Mat '64 904
thom ~ 06-03-2019 20:18:53
Hallo zeg, ik maakte alleen een onzinnige opmerking om mij uit mijn rekenfout te lullen hoor....
vrijgezel ~ 06-03-2019 17:49:29
Quote
HZwoferink (wo 06 mrt 2019 16:41:32 www.somda.nl): Tien man bemanning
Gok dat er slechts een machinist is, conducteur en iemand met een trolly met lekkere koffie, thee, frisdrank en snacks.
Naast de Mcn en HC ook vrijwilligers van St. Mat'64, denk aan storingsmonteurs. Balkonwachters zijn naar alle waarschijnlijkheid niet van toepassing
sjoerd ~ 06-03-2019 17:24:38
Ik lees warempel alleen spotternij en commentaar op deze plan V rit!
phantom ~ 06-03-2019 16:59:57
De mcn heeft zn eigen plek,de conducteur zal wel of rondlopen of praten met de mensen,dus al 2 man die geen openbare stoel in nemen
Ik mag toch ├╝berhaupt niet hopen dat men personeel mengt en mee rekent in de vrije zitplaats verdeling/aantal vrije stoelen/plaatsen.
Normaliter reken je zoveel plekken voor personeel en dan houd je een netto getal over waar passagiers plaats kunnen nemen.

Vraag me af ,als die AE vertraagd is en men wacht daarop,hoe gaat dat dan met de verkregen drgl,is er rekening gehouden met zo'n situatie,is er dan backup qua drgl ?
HZwoferink ~ 06-03-2019 16:41:32
Tien man bemanning
Gok dat er slechts een machinist is, conducteur en iemand met een trolly met lekkere koffie, thee, frisdrank en snacks.
thom ~ 05-03-2019 23:42:29
Ik telde wat bemanning mee
timtrein ~ 05-03-2019 19:19:36
Quote
thom (ma 04 mrt 2019 23:01:22 www.somda.nl): Florian rekent net voor;
45 man uit de AE
40 verkochte zitplaatsen.
Dan zit dat Victortje toch niet bijzonder vol met 95 man?
Ik zou nog even oefenen met rekenen
maarten83 ~ 05-03-2019 07:43:29
Quote
DDZ7504 (di 05 mrt 2019 07:36:59 www.somda.nl): In het geval dat de Alpen Express vertraagd is, zal de Plan V dan ook wachten?
Dat zal wel aangezien het eigenlijke doel van de rit is om een deel van de alpen express reizigers te vervoeren.
DDZ7504 ~ 05-03-2019 07:36:59
In het geval dat de Alpen Express vertraagd is, zal de Plan V dan ook wachten?
bloemkool ~ 05-03-2019 07:28:43
Quote
cuneo56 (di 05 mrt 2019 00:04:27 www.somda.nl):
Quote
thom (ma 04 mrt 2019 23:01:22 www.somda.nl): Florian rekent net voor;
45 man uit de AE
40 verkochte zitplaatsen.

Dan zit dat Victortje toch niet bijzonder vol met 95 man? Een plan V heeft alleen al minstens 104 zitplaatsen 2e klas.
En terecht, als je uit Oostenrijk komt ben je al niet blij met de niet geplande overstap in Utrecht en om dan ook nog eens met je koffers en Ski's in een volle trein geperst te worden ; daar win je geen klanten mee.
Hoeveel mensen reizen er nu daadwerkelijk door vanuit de Alpen Expres over Utrecht heen?
Astraea ~ 05-03-2019 07:22:43
Ruime stops zitten ook in de dienstregeling ingecalculeerd.
mdeen ~ 05-03-2019 06:54:10
De V heeft toch een bagageafdeling? Daar kunnen de koffers perfect in kwijt
Wordt denk ik wel een lange stop bij uitstappen.
cuneo56 ~ 05-03-2019 00:04:27
Quote
thom (ma 04 mrt 2019 23:01:22 www.somda.nl): Florian rekent net voor;
45 man uit de AE
40 verkochte zitplaatsen.

Dan zit dat Victortje toch niet bijzonder vol met 95 man? Een plan V heeft alleen al minstens 104 zitplaatsen 2e klas.
En terecht, als je uit Oostenrijk komt ben je al niet blij met de niet geplande overstap in Utrecht en om dan ook nog eens met je koffers en Ski's in een volle trein geperst te worden ; daar win je geen klanten mee.
bloemkool ~ 04-03-2019 23:44:54
Juist. Mij doet het deugd dat er veel belangstelling is voor een rit. Wellicht resulteert dit in een blijvend aantal donateurs.
thom ~ 04-03-2019 23:01:22
Florian rekent net voor;
45 man uit de AE
40 verkochte zitplaatsen.

Dan zit dat Victortje toch niet bijzonder vol met 95 man? Een plan V heeft alleen al minstens 104 zitplaatsen 2e klas.
AgentX ~ 04-03-2019 20:29:08
Het zal wel een gezellige boel worden tussen Ut, Ledn en Gv in die twee bakjes.
maurits ~ 04-03-2019 19:04:02
Plus de opbrengst van de reizigers uit de Alpen Express?
PeterJ ~ 04-03-2019 18:29:43
Dat vroeg ik me ook al af. Als iedereen in de voorverkoop kaartjes koopt levert dat 2200 Euro op. Kan je daar vandaag de dag nog zulke ritten van rijden?
bloemkool ~ 04-03-2019 17:56:49
Dat er al een deel is uitverkocht verbaast me niets met de uiterst lucratieve prijsstelling.
phantom ~ 04-03-2019 11:59:40
Mooi voor jullie,dat het loopt.
Ergens verbaas ik me wel over,je hebt 1 lange rit en 1 korte,die samen zijn in 1x te rijden.
(Is het stel op (virtueel)gesplitst in zoveel stoelen gereserveerd voor rit 1 en zoveel voor rit 2 ?)
Hoe kan je dan voor de korte rit overhouden aan plaats,als je langere rit vol zit,jullie rijden die dag toch maar 1x ?
Als je nog aanvraag krijgt voor jullie rit 1 en die rit 2 loopt nie,dan zou ik er voor kiezen om dan mensen een plek te gunnen op een stoel die was gereserveerd voor die 2e rit,iedereen blij
train85 ~ 03-03-2019 18:50:56
Optie 1 gehele rit mee is volgeboekt
Voor optie 2 zijn nog voldoende plekken over.
Dus meld je aan.
aarclay ~ 03-03-2019 14:36:20
Zeker interessant! Ik ben d'r bij
bloemkool ~ 02-03-2019 17:37:41
Reuze interessant
DDZ7504 ~ 02-03-2019 15:20:37
Dit jaar bestaat Stichting Mat'64 15 jaar. Omdat Mat'64 als treintype nu al enige tijd buiten dienst is hebben wij nu emplooij voor ons treinstel stel 904. Na een geslaagde onderhoudsbeurt in februari waar diverse vrijwilligers de nodige uren bij betrokken zijn geweest, is het treinstel weer inzetbaar. Voor u als liefhebber biedt dat een mogelijkheid om mee te gaan met ons prachtige historische treinstel.

Door dit 15 jarige jubileum en het 180 jarige bestaan van de spoorwegen in Nederland komen er een aantal ritten door Nederland aan. Daar hopen wij u te verwelkomen in onze trein. Uiteraard willen we treinstel 904 in een rijvaardige staat behouden en daarvoor zijn donateurs nodig. We organiseren daarom op 17 maart een introductiedag waar u kennis kunt maken met het treinstel en met ons als stichting.

Er zijn deze dag twee mogelijkheden om mee te reizen:
1. Hele dag mee Utrecht - Leiden - Den Haag HS - Rotterdam - Dordrecht - Geldermalsen (via Breda - 's Hertogenbosch) - Amersfoort. Bij vooraf reserveren betaalt u 25 euro, of 35 euro als u in de trein betaalt. Voor deze reismogelijkheid zijn maximaal 40 plaatsen beschikbaar.

2. Den Haag HS - Rotterdam - Dordrecht - Geldermalsen (via Breda - 's Hertogenbosch) - Amersfoort. Bij vooraf reserveren betaalt u 15 euro, of 25 euro als u in de trein betaalt. Voor deze reismogelijkheid zijn minimaal 80 plaatsen beschikbaar.

Vertrektijden: Utrecht 10.32 uur, Leiden (aankomst 11.17) 11.38 uur, Den Haag HS 12.08 uur, Rotterdam 12.42 uur, Dordrecht 13.11 uur, Geldermalsen 14.33 uur. Aankomst Amersfoort: 15.15 uur.

In de trein is catering aanwezig en kunt u genieten van het heerlijke nostalgische reizen met een Mat'64. Aan deze introductierit zit geen minimale deelname verbonden, deze rit rijdt sowieso.

U kunt reserveren door een mail te sturen naar [email protected] met opgave van het aantal deelnemers en alle namen ervan en de gewenste reismogelijkheid. De reserveringen worden behandeld op volgorde van binnenkomst tot het maximum van het aantal plaatsen is bereikt. U kunt tot uiterlijk 12 maart vooraf reserveren. De reserveringen voor de gehele rit hebben voorrang op de reserveringen voor het deeltraject vanaf Den Haag HS. Als er plaatsen over blijven, zullen deze kenbaar gemaakt worden op de facebook-pagina en de website.

Meegaan zonder reservering: er bestaat een kans dat alle plaatsen al bezet zijn en dat u dan niet mee kunt. Meldt u zich vooraf bij de conducteur, hij kan u informeren over de mogelijkheden.

Bron; m.facebook.com