Verschil tussen BNL en FYRA stammen
Forum: Algemeen - Algemeen
20-07-2011 21:03:34
christrein
christrein
Op zondag 17 juli heb ik wel degelijk een ICR-rijtuig in de Fyra-trein gezien. Zal wel geweest zijn vanwege het toeslagvrij reizen in Fyra.  

20-07-2011 21:13:52
HansBeeker
HansBeeker
.. En dat is normaal. Alleen zijn die rijtuigen wel enigzins aangepast volgens mij. Er zit vaak 1 of 2 rijtuigen met de gouden stoelen, en ook vaak wel 1 rijtuig met de blauwe kleurstelling.  

20-07-2011 21:21:24
mren
mren
Quote
christrein (wo 20 jul 2011 21:03:34 https://www.somda.nl/forum/9998/p346610/): Op zondag 17 juli heb ik wel degelijk een ICR-rijtuig in de Fyra-trein gezien. Zal wel geweest zijn vanwege het toeslagvrij reizen in Fyra.

Was dat niet gewoon de BNL?
 

20-07-2011 21:32:58
broek53
broek53
Dat moet wel. Fyrastammen kunnen niet zomaar versterkt worden, helaas.  


21-07-2011 10:59:35
john563
john563
laatste off topic opmerking, de BDs en zijn gemaakt om met twee stammen te kunnen rijden , hebben we in 2004 mee rond gereden.Op een zaterdag op proef.

Laatst bewerkt door john563 op 21-07-2011 11:00
 

23-07-2011 23:07:58
Hoera63
Hoera63
Nog een vraagje: Als de bestickering van de Fyra / Beneluxrijtuigen afkomt zijn deze nog beneluxrood. Worden ze dan opnieuw geschilderd in NS blauw of houden ze de mooie beneluxkleur?  

24-07-2011 10:00:45
broek53
broek53
Wedden dat nog geen mens daarover nagedacht heeft?
Mijn voorspelling / weddenschap: ze worden allemaal blauw/geel. De bedoeling is namelijk (voorlopig) dat de Hispeedrijtuigen als ze terugkomen meteen (als eerste) doorgaan naar Haarlem voor een soort opknapbeurt/revisie.
 

24-07-2011 10:06:21
edje
edje
ongetwijfeld zullen ze nog wel een paar rollen stickerfolie over hebben van de ICMm verbouwing.
En anders is dat wel snel te regelen.
 

24-07-2011 11:48:12
Pim530
Pim530
Quote
broek53 (zo 24 jul 2011 10:00:45 https://www.somda.nl/forum/9998/p347118/): Wedden dat nog geen mens daarover nagedacht heeft?
Mijn voorspelling / weddenschap: ze worden allemaal blauw/geel. De bedoeling is namelijk (voorlopig) dat de Hispeedrijtuigen als ze terugkomen meteen (als eerste) doorgaan naar Haarlem voor een soort opknapbeurt/revisie.


Praktisch. De laatst gereviseerde rijtuigen als eerst reviseren
 

24-07-2011 13:19:22
broek53
broek53
Tussen de rijtuigen bij Hispeed zit van alles aan buurlandrijtuigen naast de Beneluxrijtuigen. Daarnaast, als ze eerst teruggebouwd zouden worden en later geschilderd/beplakt, zou er uitermate waarschijnlijk dezelfde soort kritiek komen.  

24-07-2011 16:26:09
AgentX
AgentX
En hoe zit het dan met het deurhendels/-knoppen probleem? De BNL stammen hebben nog hendels om de deuren te openen, terwijl de 'reguliere' ICRm voorzien zijn van knoppen. Gaat daar iets aan veranderen bij de genoemde revisie?  

24-07-2011 17:20:48
timtrein
timtrein
Ja uiteraard wordt dat allemaal aangepast / gelijkgemaakt.  

24-07-2011 19:10:12
AgentX
AgentX
De hendels worden verwijderd waar knoppen voor in de plaats komen neem ik aan.  

24-07-2011 19:54:00
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
feitelijk hetzelfde als al een tijdje geleden met de rest van het ICR park is gebeurd.  

25-07-2011 01:03:31
broek53
broek53
Quote
AgentX (zo 24 jul 2011 19:10:12 https://www.somda.nl/forum/9998/p347199/): De hendels worden verwijderd waar knoppen voor in de plaats komen neem ik aan.
Dreigt langzaamaan een permanent misverstand te worden. De rijtuigen die de hendels nog hebben, hebben ook knoppen. Niet voor niets zijn zij omschakelbaar van UIC-modus (de hendels) naar treinstelsmodus (de knoppen). Het hele ICR-park heeft immers zo rondgereden. Pas nadat de trekduwstammen gevormd waren en definitief in de treinstelmodus waren gezet, zijn in de loop der tijd de hendels verwijderd. Niet omdat het moest dus, maar vanwege overbodigheid.

Laatst bewerkt door broek53 op 25-07-2011 01:04
 

25-07-2011 12:54:54
john563
john563
correctie, je had alleen spanjoletten en daarna buiten drukknoppen maar dan geen spanjoletten, anders zou je met de openknop tegen het mechaniek in de bovenbak kromtrekken door de spanjolet, staat er stom maar neem het maar aan.

Treinstel modus heeft daar niets mee te maken, dat hadden ze gelijk al na de ombouw ICRm werd alleen niet gelijk gebruikt.

Laatst bewerkt door john563 op 25-07-2011 12:56
 

25-07-2011 13:00:00
broek53
broek53


Laatst bewerkt door broek53 op 26-07-2011 09:43
 

26-07-2011 09:28:29
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
Pim530 (zo 24 jul 2011 11:48:12 https://www.somda.nl/forum/9998/p347130/):
Quote
broek53 (zo 24 jul 2011 10:00:45 https://www.somda.nl/forum/9998/p347118/): Wedden dat nog geen mens daarover nagedacht heeft?
Mijn voorspelling / weddenschap: ze worden allemaal blauw/geel. De bedoeling is namelijk (voorlopig) dat de Hispeedrijtuigen als ze terugkomen meteen (als eerste) doorgaan naar Haarlem voor een soort opknapbeurt/revisie.


Praktisch. De laatst gereviseerde rijtuigen als eerst reviseren
Ik weet niet hoe daar bij komt, maar de eerste ICR-3 B rijtuigen zijn al in 2001 gereviseerd. De laatste ICR-3 rijtuigen zijn in 2005 (AB) gereviseerd. ICR-2 A rijtuigen en ICR-4 A rijtuigen zijn ook in 2005 afgeleverd, dus jouw opmerking slaat nergens op.
 

26-07-2011 10:21:30
reisthijs
reisthijs
Telt de verbouwing tot PRIO-rijtuigen niet mee dan? Dat was de meest recente "opknapbeurt" van ICR.  

26-07-2011 11:04:37
broek53
broek53
Dat was geen revisie, maar aanpassingen in het interieur, bioreactoren en dat soort losse dingen.  

26-07-2011 11:12:39
Pim530
Pim530
Ah, vandaar  

27-07-2011 21:16:09
mvschoon
mvschoon
Of de steekproef representatief is weet ik niet maar de laatste dagen zag ik alleen maar Beneluxstammen met de beide A´s aan de uiteinden van de trein. Nieuwe samenstelling?  

27-07-2011 21:26:03
AgentX
AgentX
Jup, zie een aantal berichten eerder ter info  

28-07-2011 21:14:54
mvschoon
mvschoon
Ach, helemaal gemist! Excuses.