18-02-2011 08:29:46 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
In het overzichtje over deze werkzaamheden mis ik nog wat de 2800 doet. Rijden de enkele treinen die in 't weekend doorgaand zijn tot Apd of rijdt alles Rtd-Amf v.v.? In het laatste geval (en daar lijkt het gezien de tekst op ns.nl wel op) past dat toch niet op maandag aangezien de spitsverdubbeling van de NoordOost dan dwars door de kerende 2800 geen moet? Laatst bewerkt door daniel_ddr op 18-02-2011 08:31 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
18-02-2011 08:38:12 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Tot Amf, en dan leeg van/naar Bnva om te keren. Kosten noch moeite gespaard dus |
18-02-2011 12:51:17 | ||
---|---|---|
martin
|
Nog een ander vraagje. Zoals bekend worden de INT's via Zl omgeleid. Echter bij een heleboel treinnummers staat dat het stuk Amf-Shl v.v. vervalt. Betekent dit dat er omgelopen gaat worden in Amersfoort en vervolgens weer via Zl terug gereden wordt naar Bh e.v.? Bij voorbaat dank. |
18-02-2011 12:55:53 | ||
---|---|---|
train85
|
Ja sommige keren in Amf. |
18-02-2011 12:59:31 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Gebeurt dit keren te Bnva normaliter doordeweeks ook in de daluren, als de 2800 alleen Rtd - Amf rijdt ? Anders gezegd : kan de 2800 niet op station Amf blijven staan tot de terugreis, zo'n 20 min. later ? |
18-02-2011 13:16:45 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
In de daluren wordt gewoon op spoor 4a te Amf gekeerd, maar da's in de spits nodig om de 12500 en 12700 in beide richtingen te behandelen. Die series kan je nergens anders kwijt want 4b wordt door de Valleilijn bezet, 5 door de 1500 en 7 door de 5800. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
18-02-2011 13:22:11 | ||
---|---|---|
robbertc
|
De 2800 kan niet keren in Amf op de momenten dat 12700 / 12500 rijdt (in de spitsen dus). Normaal gesproken geen last van, maar door de werkzaamheden nu wel, en dus kan de 2800 niet altijd in Amf keren (op maandag). Die keren keert die in Bnva. |
18-02-2011 14:26:26 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteJemig, met een beetje goede wil hadden ze gewoon de dienst van CXX kunnen rijden. Nu rijden ze er een beetje leeg achteraan op exact hetzelfde traject (op die laatste paar honderd meter na dan). Een van de vele voordelen van het concessiedenken zullen we maar zeggen... |
18-02-2011 14:29:41 | ||
---|---|---|
mdj
|
Alleen gaat dat een beetje moeilijk: de 31400 ligt in symmetrie met de 31300, dus als het alleen al aan het perron past, zou het niet in de DGRL passen, omdat op het moment dat je de 31400 vervangt, je terug moet als 31300... En die komt helemaal uit Ede. (2800 ligt immers wel in symmetrie..) Bij twijfel: gebruik beton. |
18-02-2011 17:32:01 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Verder zullen veel mensen ook niet blij zijn als er met niet meer dan 4 bakken in de 2800 wordt gereden |
18-02-2011 18:07:26 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote Waarom rijdt de INT wel via Zl en de 1600/1700 niet? Met een beetje goede wil past dat. Iemand zin om een opzetje te maken? Vertrek Es -30 aankomst Es +30. |
18-02-2011 18:40:05 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Nou.. Enkelspoor Ost-Dv is lastig or. Volgens de omloop zouden de 140'ers precies kruisen op dat stukje. Dat is verder wel opgelost (maar weet even niet hoe..) Laatst bewerkt door robbertc op 18-02-2011 18:50 |
18-02-2011 18:45:49 | ||
---|---|---|
david_meye
|
Volgens de Reisplanner kan ik op Twee manieren naar Amf vanaf Dvd om 08.04 de ic naar Apd en met de Internationale trein naar Bad Bentheim om 08.17 voor morgen. |
18-02-2011 21:10:20 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote Ik weet wel hoe... 140 wordt apart gelegd. Rijdt Shl-Amf met -40, vanav Dv met -10 ongeveer. 691600 vervangt tussen Shl-Amf het pad van de 140 ( de gewone 1600 rijdt Shl-Amf ook), de 701600 vervangt het tussen Dv-Hgl (en door naar Es). Precieze tijden en welke trein welke 140 vervangt staat hierrr: https://www.somda.nl/drgls/832/ Laatst bewerkt door mdj op 18-02-2011 21:10 Bij twijfel: gebruik beton. |
18-02-2011 21:19:06 | ||
---|---|---|
mark
|
De 140 met -40 op Shl-Amf, past dat wel op de Gooilijn met de 1500, 3700, 3900, 4300, 4900, 5700 en 5800? |
18-02-2011 21:24:18 | ||
---|---|---|
mdj
|
Rijdt tussen Kv-Hvs tussen de 5800 en 4900 (in de richting Duitsland) Doet er ook 38 minuten over Shl-Hvs itt de 1600 die het in 31 minuten kan. Wordt die dus nog langzamer dan die al was... Bij twijfel: gebruik beton. |
18-02-2011 22:11:12 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote Zal ik zelf maar een voorzetje geven? 1600/1700 minuutje eerder uit Amf en de 500/700 daar kort achteraan. Met de speling op de Veluwe lukt dat zat. 1600/1700 landen .11 en .41 te Zl op sp.7, ff w88 en om .22 .52 non stop naar Dv om daar 2 min. na de 3600 aan te komen. De 3600 kan je desnoods nog wel een minuutje eerder uit Zwolle laten vertrekken. 1600/1700 te Dv bijv. naar sp.2. De andere kant op: 1600/1700 (na aankomst 1600/1700 te Dv) uit Dv naar Zl sp.5 (3600 voorzetten na vertrek 1600/1700) en in pad 12500/12700 naar Amf. De 3600 vanaf Dv kan achter de 1600/1700 aan naar Zl. Stuk klantvriendelijker dan de overstapconstructie die nu wordt gebruikt. |
18-02-2011 22:34:56 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Hou je er rekening mee dat Dv-Ost enkelsporig is? Je laat de 1600 en 1700 elkaar nu net buiten Dv tegenkomen op een enkelsporig deel. Misschien dat het allemaal net kan, maar je hele plan heeft treinen die op blokafstand achter elkaar aanrijden of elkaar kruisen met overal 0,0 speling. Bovendien zijn er ook nog mensen die graag tussen Amf en Apd willen reizen |
18-02-2011 22:45:55 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote De 1600/1700 komt eerst aan te Dv en de 1600/1700 vertrekt dan pas naar Zl. Als je gebruik maakt van de rijtijdspelingen, en dus hier en daar een trein een minuutje verschuift dan moet e.e.a. te realiseren zijn. Het vele overstappen zorgt waarschijnlijk voor meer ellende en vertraging dan een wat krappe treinopvolging, die waarschijnlijk prima loopt omdat er geen gedoe is met reizigers! En voor Amf - Apd hebben we toch de 2800?! |
18-02-2011 22:54:47 | ||
---|---|---|
sik214
|
Om even op de letterlijke titel van dit topic terug te komen, wat gaat men precies doen? In Apd zie ik al een paar dagen 3 bovenleiding automontagewagens (vrachtwagens) staan van de BAM, dus het zal iig iets met bovenleiding zijn. Ook nog ergens spoorwerk? |
18-02-2011 23:02:19 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Overweg Laan van Osseveld (voor de niet-Apeldoorners: vlakbij Apdo) ligt er deze nacht uit voor al het verkeer (werk start om ca 2:00 omdat er eerst nog een cargo langsmoet) Maar de meeste werkzaamheden vinden plaats bij Deventer |
18-02-2011 23:55:40 | ||
---|---|---|
mdj
|
Klopt, men gaat daar het spoor slijpen, aldus mijn broer die daar uitzicht op heeft vanuit zijn appartement. Bij twijfel: gebruik beton. |
19-02-2011 06:40:18 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Tussen Deventer en de IJsselbrug wordt het spoor vernieuwd. Afgelopen week zijn daar al betonnen dwarsliggers en nieuwe spoorstaven gelost. Laatst bewerkt door dvdhoven op 19-02-2011 06:51 Dick van den Hoven |
19-02-2011 11:33:02 | ||
---|---|---|
robbertc
|
QuoteIk denk dat daar niet voor wordt gekozen, omdat Dv-Ost dan een heel kwetsbaar traject wordt. Bij vertraging sleep je alles mee. Maar goed, jou oplossing is inderdaad in theorie passend te maken. Je gebruikt voor Amf-Zl v.v. wel het pad van de 12500/12700, die op de drukste momenten op alle 3 de dagen, ook nog gewoon rijdt. |
20-02-2011 21:59:08 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Was men soms vergeten dat er op zondagavond ook nog een stel 2800en naar Dv gaan en zijn die zodoende later nog opgeheven? De 2865 kwam vandaag namelijk gewoon volgens het aangepaste plan op 4a binnen te Amf, maar was op de AV te zien als opgeheven IC naar Dv vanaf 1. De ReisplannerXtra raakte er ook van slag van: http://www.dbleumink.nl/upload/SC20110220-181357.png Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
21-02-2011 08:29:13 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Ook planmatig tot Amf ingelegd, dus daar kan het niet aan hebben gelegen.. |
21-02-2011 13:09:32 | ||
---|---|---|
Railpool
|
Leuk om te melden: IC 243 had gister een stop op Olst, burgermeester natuurlijk helemaal blij met deze aansluiting op het internationale netwerk.. |
21-02-2011 13:12:06 | ||
---|---|---|
treintim
|
En waarom had die IC dan een stop te Olst? |
21-02-2011 13:14:17 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Waarschijnlijk om te wachten op een tegentrein? (stukje Ost-Dv is enkelspoor, zoals je wel weet). |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-02-2011 13:18:43 | ||
---|---|---|
Railpool
|
Nee er kwam géén tegentrein. Volgens de HC op Amf was het eerst gewoon een fout, alleen na vertrek uit Zl bleek dat we er echt moesten stoppen. Er stapte natuurlijk niemand in of uit. |
21-02-2011 14:19:41 | ||
---|---|---|
robbertc
|
De stop in Ost is om op een tegentrein te wachten. Deze stop is in dienstregeling ook als NVR (Niet Voor Reizigers) ingelegd, des te vreemder dat-ie bijvoorbeeld wel in de reisplanner staat. |
21-02-2011 14:46:16 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De Fyra's staan ook gewoon op de Actuele Vertrektijden vermeld te Bd en Rtd voor het stuk dat ze niet toegankelijk zijn. Denk dat er één en ander vergeten is door te geven aan reisinfo. |
21-02-2011 15:19:32 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote Stond inderdaad op de digitale CTA´s. Maar er werd niet gestopt overigens. Zelfs voor de stop te Zl werd omgeroepen "dat hij er echt niet stopte"... Laatst bewerkt door mdj op 21-02-2011 15:32 Bij twijfel: gebruik beton. |
21-02-2011 19:48:20 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Die stop te Zl staat overigens zelfs in de reisplanner... sterker nog, voor Amf - Zl krijg je om de twee uur uitsluitend een advies met de 140 en wordt de 12700 compleet niet getoond. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
21-02-2011 19:59:01 | ||
---|---|---|
robbertc
|
12700 gaat dan in Hde aan de kant (richting Zl iig) om de 140 voorbij te laten gaan! |
21-02-2011 20:28:52 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Da's bijzonder knap aangezien de 140 om .01 uit Amf vertrekt en de 12700 om .04 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
21-02-2011 20:42:11 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Ow Ahum.. dacht dat te hebben gezien.. Misschien was het andersom, was het om de 700 voorbij te laten gaan, heb ik scheel gekeken, of is het later herzien.. Die .01 van de Berlijn-express verklaart overigens wel je vraag waarom de 12759 1 later vertrekt.. Dan rijdt die wat netter volgens de normen (3 minuten achter elkaar ) Laatst bewerkt door robbertc op 21-02-2011 20:43 |
21-02-2011 20:48:52 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
*kijkt in de planner* De 12700 vertrekt als eerste uit Amf en de 700 komt als eerste in Zl aan, dat zal het dus zijn. Blijft de vraag waarom er überhaupt ingehaald wordt aangezien ze zoals je al zegt netjes volgens de normen achter elkaar zitten. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
21-02-2011 21:24:41 | ||
---|---|---|
robbertc
|
140 komt na de 5600 aan in Zl, om .41 (het pad van de 12700), daarna de 700 om .44 op z'n oorspronkelijke tijd, en tussen dit alles past net niet de 12700.. Die komt nu dus na de 700 binnen (.48), en kan uit Zl nog op de normale tijd naar Lw vertrekken.. |
21-02-2011 21:45:11 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteWelke norm in Amf? De binnenkomende 1600 uit Hvs naar spoor 1 en de 500 uit Ut naar 2, kruisen in 0 minuten om .35! |
21-02-2011 21:58:20 | ||
---|---|---|
robbertc
|
De (dag)planning probeert zich nog wel zoveel mogelijk aan de normen te houden.. |
21-02-2011 23:49:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteJe kunt wel proberen om grote verwarring onder het lezend publiek te zaaien, maar je weet donders goed waarom dat zo in de planning staat. Alsook dat daarmee niet in heel Amersfoort zonder planningsnormen gepland wordt. |
22-02-2011 01:53:59 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Het was helaas alle drie dagen een rommeltje in Dv, zeker op de momenten dat er een 140 verwerkt moest worden. Volgende keer graag: 3600 Zl - Dv a. .11 en .41 140 1600 1700 Zl - Dv a. .14 en .44 140 1600 1700 Dv - Zl v. .17 en .47 3600 Dv - Zl v. .20 en .50 Dus omrijden met die treinen: a en v Es + of - 30 |
22-02-2011 08:01:24 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteHet veroorzaken van verwarring is niet mijn bedoeling, maar wel om aan te geven dat niet alles in Amf persé volgens plannormen wordt gepland maar volgens het First Come First Serve principe. Of dat ook in de dagelijkse praktijk goed functioneert, laat ik aan de Amf-deskundigen over. |
22-02-2011 08:34:45 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Functioneert prima! |
22-02-2011 10:52:23 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Als 3 minuten de norm is, waarom is dan sinds DRGL 2011 in Apd de 7000 twee minuten na de 1600/1700/14x/24x gepland? (iets wat ik 'm in de praktijk overigens nog nooit heb zien halen) |
22-02-2011 11:32:59 | ||
---|---|---|
robbertc
|
... En zo zijn er talloze voorbeelden Hoe de exacte normen zijn, weet ik niet, ik ben geen dienstregelingsplanner, maar ik kan me wel voorstellen dat stoptrein na IC minder dan 3 minuten nodig is. |
22-02-2011 11:42:02 | ||
---|---|---|
rogier
|
Dit is een 'geaccordeerde krapte'. Zie http://www.prorail.nl/Vervoerders/Capaciteit%20treinpaden/Dienstregeling2011/Documents/100215_Geaccordeerde%20Kraptes%20onderhandeltafel%20BUP%202011.pdf pagina 3 (Locatie Apda.AD). |
22-02-2011 12:32:34 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote Hoe kom je daar bij? Nog nooit zo vaak voor Amf stilgestaan in de wei. Om over gemiste aansluitingen maar te zwijgen. |
22-02-2011 13:20:53 | ||
---|---|---|
robbertc
|
ZJ37 zei dat de Amf-deskundigen er over moesten oordelen, en aangezien ik bijna dagelijks met de 500 uit Ut kom in Amf (trein 557 is m'n vaste trein) en daarbij praktisch altijd de aansluiting met trein 1657 keurig gehaald zie worden, lijkt het mij dat het prima functioneert. Maar bij mij lopen de treinen vaak beter dan bij anderen, ben ik na een paar jaar Somda wel achter |
22-02-2011 13:49:49 | ||
---|---|---|
berkel73
|
Ik kom meestal met trein 1625 naar Amersfoort, die is vaak enkele minuten eerder dan trein 525 en dan hoeft er dus niet gewacht te worden door beide treinen. Heel af en toe moet één van beide wel wachten, maar de aansluiting wordt dan altijd wel overgenomen, mocht die theoretisch in gevaar komen. Toen trein 12525 nog reed, zat die wel vaak in de weg, en dan moest de 1625 vaak nog wachten tot én de 12525 én de 525 voorlangs gekruist waren. Wellicht dat die situatie zich in de middagspits nog wel regelmatig voordoet, aangezien de 12500/12700-serie dan nog wel rijdt. Laatst bewerkt door berkel73 op 22-02-2011 13:52 |