Kaartje kopen in trein
Forum: Algemeen - Buitenlands spoor
17-02-2011 01:17:21
forum
forum
Hallo ik had een vraagje ik wil binnenkort naar Duitsland toe in NRW en nu is mijn vraag als ik direct bij de conducteur een NRW ticket koop is dat mogelijk voor dezelfde prijs? of moet ik een boete betalen als ik gelijk bij de conducteur kom?


En wat kost mij een kaartje Enschede Grens - Dortmund met railplus?

Laatst bewerkt door forum op 17-02-2011 01:21
 

17-02-2011 07:03:02
TheKnitter
TheKnitter
Als je in Es bij de DB automaat al een NRW koopt ben je goedkoper, die is vanaf Es geldig.

Bij de conducteur kopen staat dit op de DB site:
Quote
7. Fahrkarten im Zug
Wenn Sie es besonders eilig haben, können Sie in den Fernzügen der Bahn ihre Fahrkarten zum Bordpreis kaufen, der etwas höher ist als der reguläre Preis beim Kauf vor Fahrtantritt. Bezahlen können Sie entweder bar oder per Kreditkarte. Einige Sonderangebote sind dort allerdings nicht erhältlich. Wichtig: Bei Zahlungsbeträgen ab 50,- Euro ist neben der Kreditkarte ein amtlicher Lichtbildausweis (Personalausweis oder Reisepass) oder alternativ die BahnCard vorzulegen.


Het bedrag word bij mijn weten met €2 verhoogd als je direct kan betalen, anders komt er meer bij.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 17-02-2011 07:04


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

17-02-2011 07:51:26
mdeen
mdeen
Bovenstaande verhaaltje geldt alleen in het Fernverkehr. In het Nahverkehr (wat je vanuit Enschede altijd hebt) moet je in principe een boete van € 40 betalen als je geen kaartje hebt. Uitzonderingen zijn als er geen mogelijkheid is om een kaartje op het station te kopen (kaartautomaat stuk of zo, en dat wordt gecontroleerd).

Afgezien daarvan zijn er lijnen waar in de trein een kaartautomaat aanwezig is. Ik weet niet of dat op Enschede - Gronau zo is.
 

17-02-2011 08:54:20
TheKnitter
TheKnitter
Ah, erg duidelijk. De Talenten op Es-Gronau hebben geen kaartautomaten bij mijn weten. Althans, heb ze nog nooit gezien daar in de trein.


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 


17-02-2011 12:15:33
forum
forum
Werkt die kaartautomaat in Es dan alweer? want wil eerst een enkeltje sochtens nr Munster kopen. maar hoe doe ik dat met railplus? kan ik dan niet beter bij het Ns loket een kaartje kopen?  

17-02-2011 12:43:03
NDS
NDS
De laatste keer dat ik in de trein een kaartje moest kopen betaalde ik 4 euro meer als in de automaat, bij een loket betaal je 2 euro meer voor regionale tickets. Komt 1 probleempje bij kijken, op de meeste regionale treinen van DB Regio( treinstellen) zitten geen conducteurs en kan je dus ook geen kaartje kopen. Daarnaast zijn er ook private vervoerder die zo slim zijn een kaart automaat in hun treinen te plaatsen, je moet je dus van te voren even verdiepen in waar, met wie en met welk materieel je reist.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

17-02-2011 14:34:08
dlm4yjp
dlm4yjp
Via het loket is zeker geen optie, altans in Nederland...
Een simpel Duits fietstreinkaartje van 2,40 kost aan het loket in nederland, schrik niet: 27,80.
Zo kan ik ook wel goed geld verdienen

Overigens, volgensmij kun je Es - G (tsjah, die afkorting kent somda weer niet %03%) gewoon uit de NS automaat halen


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

17-02-2011 14:49:36
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
1 letterige afkortingen herkent het systeem inderdaad niet, zie ook bijv. O