19-02-2011 22:49:34 | ||
---|---|---|
Sperwer
|
De discussie van vandaag op dit forum leert twee dingen: 1. er zijn heel wat negatievelingen aan het woord, 2. de NVBS heeft haar doel bereikt: meer aandacht. Er is naar mijn mening geen historisch erfgoed verprutst door een paar stickers op een loc die toch al geen historische livrei heeft. En jongens, gun de NVBS haar feestje! |
19-02-2011 23:03:09 | ||
---|---|---|
NDS
|
Ik was redelijk verbaasd toen ik de eerste foto's zag, eerste gedacht was; "ooh mijn god hoe kun je een mooie huisstijl verkloten door goedkope misplaatste reclame stikkers". Als er zo nodig reclame op moet besteed dan meer tijd aan het ontwerp en laat het vloeiender overlopen naar de normale huisstijl. Maar persoonlijk zie ik er naast de grote opschriften liever helemaal niks aan reclame op. Trouwens denk ik dat de aandacht voor de vernoeming van die loc stukken groter was geweest als de reclame er niet was geweest. Dan was het naar mijn idee een loc in een aparte huisstijl met een naam/verhaal ipv een mislukt reclame object. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
19-02-2011 23:16:53 | ||
---|---|---|
Rinse
|
Quote We hebben nu 3 locs serie 1200 van EETC die rijvaardig zijn (de 1251, 1252 en 1254). Als het, zoals Broek53 zegt en die heeft er meestal wel een aardige kijk op, de bedoeling is om alle 1250-ers in EETC kleuren te brengen dan lijkt me dat dit in ieder geval de 1251 en 1252 betreft. Misschien dat de 1255 daar ook nog toe behoort maar dat is gokken. Dan zou je dus 2 of 3 locs serie 1250 zonder stickers hebben (tenzij er iemand anders reclame wil maken) en eentje met stickers. Dan heb je 3 of 4 rijvaardige 1250 locs waarvan 67-75% geen stikkers heeft. En ja, dat vind ik genoeg (of voldoende; ben je meer tevreden als ik dat woord gebruik?). Laatst bewerkt door Rinse op 19-02-2011 23:21 |
19-02-2011 23:17:45 | ||
---|---|---|
mdj
|
Ik vraag me af... Heeft die gele bies niet geheel toevallig niet te maken met de toelating voor IVW? (1 vierkante meter geel of wit) en omdat het in feite de gele bies hetzelfde is gebleven, waardoor dit ook zou mogen? Alleen het blauw is veranderd naar rood/bruin (die discussie over welke kleur het precies is, ga ik niet voeren)... Of heeft dat er niets mee te maken en zou de procedure over een geheel nieuwe kleurstelling gevolgd moeten worden? (dus de oppervlakte van de bies bies samen zou 1 vierkante meter zijn. (alleen het front) Over die sticker... Het is een loc voor commerciele ritten. Niet voor museumritjes of iets dergelijks (niet als hoofddoel iig). Laat lekker de mensen die iets aan die loc betaalt hebben (dat kan in diensten of in geld) bepalen hoe die eruit komt te zien, niet de hobbyist die toch geen inkomsten genereren. Verder vind ik de kleurstelling heel erg geslaagd. Een verwijzing naar het heden (het rood/bruin van EETC) en een verwijzing naar een tijdperk wat toch wel een mijlpaal is geweest in de geschiedenis van het goederenvervoer (de gele bies, en dat het een 1200-loc was, die van de sloop is gered... Het had bij wijze van spreke ook een 1300-loc geweest kunnen zijn natuurlijk... Bij twijfel: gebruik beton. |
20-02-2011 01:45:31 | ||
---|---|---|
thom
|
Die gele bies is er inderdaad ingebleven om aan dat contrastvlak te voldoen. Zolang je daaraan voldoet mag je verder op de lok kliederen wat je wilt, dat hoef je niet bij IVW aan te vragen of goed te laten keuren. |
20-02-2011 08:29:13 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote En voor Bayer was dat koppijnmintgroen, maar dat paste ook wel weer bij het onderwerp aspirine. Voor wie niet van reclame op locs houdt raad ik het af om naar de Rhätische Bahn te gaan. Een Ge 4/4 III zonder reclame is uitermate zeldzaam. Groeten uit Chur, ga zometeen naar St.Moritz. Shqiperise-lopers? |
21-02-2011 13:17:33 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Ideetje, de andere lok`s reclame laten maken voor resp. Railmagazine, Railhobby en/of misschien zelfs Spoorwegjournaal Bij de weg, weet iemand de treinnummers van de gereden ritten? Laatst bewerkt door gvttreinen op 21-02-2011 13:20 |
21-02-2011 13:36:23 | ||
---|---|---|
WLE 21
|
Gv-Amf heeft gereden onder nummer 87712, naar de Wgm weet ik niet. |
21-02-2011 13:38:56 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
Rotterdam Noord Goederen - Den Haag HS 87710 Amersfoort - Amsterdam Watergraafsmeer 87713 |
21-02-2011 16:39:19 | ||
---|---|---|
edje
|
Durf te wedden dat alle klagers die nu zo gigantisch aan het klagen zijn over deze stickers, straks als dolle honden er achter aan zitten te rennen om er een plaatje van te maken. Helemaal als het eind nadert van de stickers. Lach me kapot als de andere loks met Railmagazine of Railhobby stickers om. Maar dan met een spoorwegjournaal nog wel even met een reeks 11.8 komen met stickers. En nog een laatste bericht voor alle klagers van deze stickers. Maak je niet druk er zijn veel ergere zaken om je druk over te maken. Wat maakt zo'n lok met stickers nou uit, ook dit is uniek in zijn eigen manier. |
21-02-2011 17:02:31 | ||
---|---|---|
dwem
|
Inderdaad, zo als iemand al schreef: neem nou die hekken waar ProRail onze foto's mee ontsiert. DAT is pas ellende ! Mensen, het is maar een hobby, hoor! |
21-02-2011 17:04:17 | ||
---|---|---|
edje
|
Vind ik ook geen probleem, leert je creatief te zijn met de omgeving. |
21-02-2011 17:58:13 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Quote Op mijn leeftijd ho ik al lang niet meer achter treinen aan.%02%%08% http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
21-02-2011 19:01:21 | ||
---|---|---|
nohab
|
Dwem for president. |
21-02-2011 22:42:28 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
QuotePrecies, je hebt helemaal gelijk. Als je al langer als vrijwilliger in dit wereldje meeloopt, dan weet je dat je kop onherroepelijk op het hakblok gaat als je probeert een ludieke actie te organiseren. Het zijn dan meestal degenen die het meest passief toekijken die met veel plezier de guillotine bedienen. Dat is eigenlijk overigens meer hun probleem. Ik weet dat het drietal achter de NVBS-reclameloc en de talloze vrijwilligers, enkele sponsoren (wat op de site van N.S. te B. staat is een onjuiste aanname) en nog wat mensen die hebben bijgedragen in welke vorm dan ook desondanks met enorm veel plezier op afgelopen zaterdag terug kijken. Afgezien van voornoemde negatieve reacties hebben ze zaterdag heel veel mensen enorm veel plezier gedaan. Dat blijkt uit de talloze reacties op het station van Amersfoort, in het NVBS-honk en e-mails die diverse NVBS-geledingen hebben ontvangen. Het was zaterdag op het station van Amersfoort gezellig, net als in NVBS-Centraal. Enorm veel enthousiaste reacties langs de baan. Het is heel makkelijk allerlei kritiek te spuien, maar het zou de criticasters sieren eerst te vragen waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt. Ik ga daarover niet al teveel uitweiden (zoals mren al zei: lees het maart-nummer van Op de Rails) maar ik wil toch wel wat kwijt. Allereerst is de 1254 een loc bedoeld voor de commerciële dienst. Het bedrijf dat de machine inzet heeft dus wat te zeggen over de kleurstelling. Die is dus verre van historisch en het is nooit te bedoeling geweest een knipoog te maken naar het livrei van ooit de 1215-1225. Maakt niet uit, de 1254 is tenslotte geen museumloc. Het argument dat een klassieke locomotief ‘verpest’ zou zijn, raakt dus kant noch wal. De 1254 is net zo’n werkpaard als pak ‘m beet een VIRM, alleen wat leuker (dit is een persoonlijke mening, voor het geval iemand meteen de trekker wil overhalen…). Als EETC met 1800’en zou rijden was een 1800 uitverkoren geweest, zo simpel is het, maar gelukkig doen ze dat niet. Het valt te prijzen dat EETC ruimte laat voor dit soort initiatieven; er zullen in deze tijden van corporate identity weinig bedrijven zijn die nog zoiets zouden toelaten. Mag ik daarom wat waardering voor EETC? Ten tweede beperkt de oude ondergrond die een 1200 vormt het gebruik van folie. De leverancier van de folie durfde het niet aan de loc helemaal in de folie te trekken. Over het design - ingegeven door een aantal beperkingen - is nagedacht. Er zitten wat geintjes in, maar die moet je natuurlijk wel willen zien. Hiervoor verwijzen we ook naar het maart-nummer van Op de Rails. Maar ja, zoveel mensen, zoveel smaken. Daar kan niemand iets aan doen. Verder vonden enige mensen het nodig ongenuanceerd te oordelen over de NVBS in relatie tot de naamgeving van de loc. Ook dit is te snel geoordeeld, omdat de NVBS met het naam geven absoluut niets te maken heeft gehad en ik vraag me zelfs af of degene die de teksten voor de website heeft geschreven hiervan op de hoogte is geweest. Dit is een eigen initiatief geweest van de beide eigenaren van de loc en om de naamgeving in zeer klein comité te laten plaats vinden (helaas maakten omstandigheden dit noodzakelijk) wist tot de gebeurtenis op Den Haag HS hier vrijwel niemand iets van af. Uiteraard vindt de NVBS de doop van de loc een uiterst sympathiek idee. Er zal dit jaar nog wel het e.e.a. rond en met de 1254 worden georganiseerd. Daarmee gaat de wens van heel veel mensen in vervulling, zeker als het uitgedachte scenario uitvoerbaar blijkt. Dat blijkt uit de reacties uit Amersfoort. Ik zou dutchtrain en zijn maten willen adviseren die dagen gewoon binnen te blijven. Hoeven ze zich ook niet te ergeren en blijven wij verschoond van hun commentaar. Wel bedankt voor het aanzwengelen van de discussie: het heeft de NVBS extra naambekendheid opgeleverd. Altijd fijn. Mochten er nog vragen zijn: stel ze gerust. Wij zijn echt niet te beroerd toelichting te geven, mits de vragen natuurlijk op een fatsoenlijke manier gesteld. Op ongenuanceerd gebral gaan we niet in. De 1254 heeft nog wat last van ongemakken als gevolg van langdurige stilstand. Als de loc hersteld is zal ze samen met de 1251 en 1252 in de bekende diensten verschijnen. Waar mogelijk kondigen we dat hier aan. Laatst bewerkt door 103 220-0 op 21-02-2011 22:42 |
21-02-2011 23:11:56 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Waardering voor EETC is er zeker!...Het is voor de hobbyist een heel leuk bedrijf met museumwaardig materiaal.. We kunnen met zn allen blij zijn dat we zon 1200 nog kunnen zien rijden in de actieve dienst. Het belangrijkste..het is de keuze van EETC geweest om hem zo te maken..Ondanks dat ik persoonlijk dergelijke grote sticker in combinatie met de kleur van de sticker niet mooi vind op de kleur van de 1254 is dat mijn smaak...en een smaak is persoonlijk daar kan je ook niks aan veranderen. Ik zal hem zeker fotograferen/het neemt niet weg dat ik hem niet zal fotograferen als die voor mijn lens komt want zeg nou zelf een rijdende 1200 is toch altijd mooi al is die grasgroen%08%... Raymond bedankt voor de aanvulling. EDIT: Zin over fotograferen wat meer leesbaarder gemaakt. En voor Tim de zin er weer bijgezet:P... Laatst bewerkt door kevinevers op 21-02-2011 23:35 |
21-02-2011 23:11:56 | ||
---|---|---|
Sperwer
|
Jij bent zeker wel geabonneerd op SJ |
21-02-2011 23:17:32 | ||
---|---|---|
Sperwer
|
Kevin, is dat een tikfout? Je fotografeert hem niet? Laatst bewerkt door Sperwer op 21-02-2011 23:18 |
21-02-2011 23:20:17 | ||
---|---|---|
treintim
|
Hij fotografeert hem juist wel als de loc voorbij komt. Na het aanvangen van een zin met "Neemt niet weg dat..." volgt er daarna meestal een tweede 'niet'. De zin is geheel kloppend volgens de grammatica en spelling. @Kevin: niet gelijk een goed kloppende zin aanpassen... Laatst bewerkt door treintim op 21-02-2011 23:22 |
21-02-2011 23:31:35 | ||
---|---|---|
Sperwer
|
Treintim, Kevin heeft zijn zin aangepast en nu klopt hij wel! Zijn jullie ook zo benieuwd naar de reacties van RH en RM? Zouden zij het aandurven om foto's te plaatsen? |
21-02-2011 23:51:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zij zouden zich onsterfelijk belachelijk maken als ze het niet zouden doen, dunkt mij. |
22-02-2011 11:33:25 | ||
---|---|---|
dwem
|
:-) |
22-02-2011 13:10:54 | ||
---|---|---|
zaza
|
't is toch wel weer bijzonder hoe heel hobbyisisch Nederland in de ban is van een paar stickers. Ik vind het een geweldig initiatief! Ik moet de laatste tijd trouwens toch ook weer regelmatig aan het boek van Henk Bouman over de 1200 denken "De geschiedenis van de Nederlandse Amerikanen". Die geschiedenis gaat opnieuw z'n zoveelste (niet beschreven) hoofdstuk beleven%02% |
22-02-2011 14:32:47 | ||
---|---|---|
verschuyl
|
Komt er dan ook weer een nieuwe uitgave van dan? Ik zou dat boek wel graag willen hebben. Maar op marktplaats staan ze wel eens voor meer dan 100 euro!!! Dat vind ik wel heel erg duur voor een boek hoor!! Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
22-02-2011 15:12:41 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Het is veel geld voor een boek, inderdaad, maar WAT voor boek krijg je dan! Ik heb zelf het 1200 boek wel, maar als er een nieuwe uitgave bijkomt (met ACTS verleden en nu dus van EETC) Dan zal ik er dat geld zeker wel voor overhebben! Voor elke 1200 fan is het een must have item! Laatst bewerkt door spiketrain op 22-02-2011 15:59, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
22-02-2011 16:15:31 | ||
---|---|---|
verschuyl
|
Ik vind het gewoon interessante boeken om te lezen. Daar staat veel meer in dan dat boek van die elektrische locomotieven! En dat boek is ook al meer dan 25 jaar oud!! En het boek van de 1000 locomotief komt ook weer uit!!!! Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
22-02-2011 17:02:23 | ||
---|---|---|
mren
|
Voor wie 100 euro wat te veel is, het 1200-boek is in te zien in de NVBS-bibliotheek te Amersfoort. Met locatienummer Sm-100.021 in de hand, loop je er zo naar toe. Voor NVBS-leden is het uiteraard te lenen |
22-02-2011 17:56:22 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
QuoteHoe weet jij dat dat boek opnieuw word uitgebracht? Ik heb ook gehoord dat er een boek gaat komen over de serie 1500, weet iemand hier meer over? |
22-02-2011 19:08:56 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Er is op Beneluxspoor gemeld dat het 1000-boek weer uitkomt. Hoe zeker dat is weet ik zo niet, dan moet je t topic opzoeken aldaar. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
23-02-2011 09:18:03 | ||
---|---|---|
verschuyl
|
QuoteJa, maar dat is om te lenen. Ik wil het wel kopen! Kan het in mijn eigen boekenkast staan %08%%08% Die van NVBS kan ik zeker niet kopen dan? Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
23-02-2011 10:52:08 | ||
---|---|---|
Sperwer
|
Zou Op de Rails niet in de loop van dit jaar met dit stuk geschiedenis op de proppen komen? Dat lijkt me een goede (en voordelige) zaak! |
23-02-2011 12:22:17 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
|
Sperwer, kom deel uitmaken van onze denktank! Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
23-02-2011 13:00:28 | ||
---|---|---|
verschuyl
|
QuoteMaar als je dat boek nou niet hebt dan? Dan is die uitbreiding toch ook niet echt nodig?? Dan mis je alles wat daarvoor is gebeurd! Bij de NS en zo. Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
23-02-2011 13:12:33 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
Een goed artikel kenmerkt zich door een gedegen inleiding. |
23-02-2011 15:20:47 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
1200`n boek voor 55 Euro op Marktplaats, nog geen 100 dus! zie: http://link.marktplaats.nl/424864636 Anders, wie bied zich aan als schrijver voor een aanvullende boek over de 1200`n, foto`s zijn er in ieder geval voldoende |
23-02-2011 19:50:10 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
Het boek Blauwe Engelen en Rode Duivels is enkele jaren geleden op nieuw en geactualiseerd uitgebracht. Dat zal men ook kunnen doen met het 1200 boek. Laatst bewerkt door Jack5812 op 23-02-2011 19:50 |
23-02-2011 19:59:11 | ||
---|---|---|
nohab
|
Ja, maar De Alk is Uquilair niet. |
23-02-2011 20:12:50 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Eerste druk: 1988 Tweede druk: 1989 Maximaal 23 jaar oud dus. Groetjes, Emiel |
23-02-2011 22:57:25 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Ik herinner me nog de reactie van SJ op de wijlen RH-hondekop. Ik citeer letterlijk SJ 95: "Wie niet verblind werd door de weerkaatsende zon vergat bijna van verbijstering op z'n ontspanknopje te drukken. Wat was dit nu voor een monsterlijke vertoning: een vuurrode kop met priemende gele koplampen en dito typhoonrooster... Dit was geen hondekop, dit was een mislukte mombakkes voor carnaval!" En inderdaad, er stond géén foto bij, i.t.t. tot alle andere bijzondere hondekoppen die rond die tijd op de baan verschenen ... Maar daarbij wel de gigantische nuance dat de RH-hondekop er echt vele malen beroerder uitzag dan de 1254 met bestickering |
23-02-2011 23:09:50 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
Onder http://www.raymondkies.nl is voor de degenen die het aandurven een fotoserie te zien hoe de kale 1254 de NVBS-loc werd (ga dan even naar 'Andere thema's' en scroll even door tot het laatste item onder Nederland). |
23-02-2011 23:37:52 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Wat me eigenlijk nog opvalt he is dat het ACTS schildje op de neus maar aan één zijde gele letters heeft gekregen. Is daar bewust voor gekozen? |
23-02-2011 23:45:58 | ||
---|---|---|
mren
|
Ja. |
24-02-2011 09:19:31 | ||
---|---|---|
verschuyl
|
QuoteNou ja, bijna 25 jaar dus. Ik zal op die link van Marktplaats kijken %08% Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
24-02-2011 11:30:37 | ||
---|---|---|
dwem
|
Quote Was me ook opgevallen. Gokje: voor- en achterkant van de loc. Dirk |
24-02-2011 15:37:43 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Waarom is er gekozen om maar 1 zijde van die letters gelig te schilderen? |
24-02-2011 15:47:01 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
We hebben ons laten vertellen dat fotografen dat leuk vinden. Kunnen ze twee verschillende frontjes fotograferen. |
27-02-2011 16:13:46 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Nadat de RailHobby 374 door niet-Railhobby'ers is aangepast heeft RailHobby zeker twee plaatjes van de aangepaste uitvoering geplaatst. Shqiperise-lopers? |
27-02-2011 16:14:32 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik denk dat de laatste keer 'railhobby' wat anders moet zijn ? |
27-02-2011 16:51:31 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Nee. Even gespit in mijn stapel tijdschriften: RailHobby 96/3, pagina's 5 en 23. Shqiperise-lopers? |
27-02-2011 19:02:50 | ||
---|---|---|
edje
|
Voor de mensen die nog nooit de Railhobby mat54 hebben gezien. http://farm5.static.flickr.com/4070/4346434876_50bb331326_o.jpg http://farm5.static.flickr.com/4039/4345692009_fb300ab5e4_o.jpg Kijken op eigen risico %08% |
28-02-2011 08:53:12 | ||
---|---|---|
verschuyl
|
Wat een verschrikkelijk lelijk treinstel!! Gelukkig is dat gedrocht al gesloopt en is er een mooier treinstel bewaard in het museum!!! %08% Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
28-02-2011 13:11:33 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Het is een leuk treinstel, Ik vond de Bloedneus met de witte kop pas lelijk! http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
28-02-2011 13:13:08 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Martijnmet: en nu weer terug on-topic! |
28-02-2011 14:09:21 | ||
---|---|---|
fugazi
|
QuoteNaast de 1254 ook de 1251 en 1252. Persoonlijk vind ik de stickers wel leuk, met in gedachten dat er nog 2 komen zonder bestickering. |
28-02-2011 14:12:07 | ||
---|---|---|
wilcot
|
is er al bekend of wanneer de andere loks voor zien worden van de andere kleur. Dat zou namelijk kunnen betekenen dat de 1254 de lege materiaal ritten gaat doen. |
28-02-2011 14:19:51 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
Men verwacht de 1254 deze week klaar te hebben. De loc zal dan ongetwijfeld tussen de Watergraafsmeer en Amsterdam C verschijnen. De indienststelling van de 1254 heeft vooralsnog geen gevolgen voor de kleurstelling van de 1251 en 1252. |
03-03-2011 08:52:25 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
De 1254 is volledig dienstvaardig en zal als het goed is vandaag de bekende leeg materieeltreinen voor haar rekening nemen. Het is goed gegaan, hoor ik net. Vanaf nu voorlopig 'Stammlok' voor de uitwisselingslagen in Amsterdam. Laatst bewerkt door 103 220-0 op 03-03-2011 12:24 |
08-03-2011 20:34:44 | ||
---|---|---|
Apda
|
In het Duitse tijdschrift Lok Report staat een foto (van Richard Krol) van loc 1254 "in de nieuwe kleuren van de NVBS" %02% |
18-04-2011 10:41:17 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
|
1254 staat nu in Venlo en gaat als het goed is om 11.25 als losse loc terug naar Amsterdam. Of 11.25 wordt gehaald is nog onzeker, de machine staat nog op het 'Duitse' deel van het emplacement en er is geen dieselloc om hem weer onder 1500 Volt te helpen. Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
18-04-2011 10:56:44 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote Kom zeg, ff duwen met een paar man. |
18-04-2011 11:00:59 | ||
---|---|---|
mich
|
Moeten ze DB Schenker even vragen. |
18-04-2011 12:18:56 | ||
---|---|---|
mark
|
Of een stuk of 10 leden van de NVBS met enige ervaring: http://www.nvbs.com/NVBS75/Treintrekken/ %02% Laatst bewerkt door mark op 18-04-2011 12:19 |
18-04-2011 13:44:51 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
de 1254 om 13.33 aan te Ut komend uit `t zuiden. |
10-05-2011 18:39:17 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
|
Komend weekeinde is het niet mogelijk de Watergraafsmeer te verlaten in de richting van Amsterdam C. Dat heeft voor de nachttreinen de consequentie dat de ochtendtreinen direct uitlopen op de Watergraafsmeer. 's Avonds wordt het interessanter: de 1700, die de trein naar Emmerich zal trekken, gaat met het leeg materieel naar Naarden-Bussum, met de 1254 achterop. De 1254 zal de trein vervolgens naar Amsterdam C brengen en zaagt zich vervolgens weer een weg naar de Watergraafsmeer. Gedetailleerde tijden zullen nog volgen, maar het is de gelegenheid bij uitstek de NVBS-loc eens buiten het normale werkterrein te fotograferen. Heb je mooie foto's, denk dan eens hier aan: http://www.nvbs.com/OverNVBS/Fotowedstrijd_NVBS1254.htm. Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
17-05-2011 20:02:08 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
|
Er komt weer een mogelijkheid om mee te doen aan http://www.nvbs.com/OverNVBS/Fotowedstrijd_NVBS1254.htm De 1254 gaat donderdag een conditierit met veertien EETC-rijtuigen rijden van de Watergraafsmeer naar Venlo en terug: (LM)87700E (Wgm V 08:44 - Vl A 11:22) Leeg mat E lok+14 rijtuigen EETC. test rit 406 meter 40 (40) Km/u Wgm V 08:44 Wgmrba D 08:46 Mdsa D 08:48 95 (100) Km/u Mdsa D 08:48 Dmnz D 08:49 Vspa D 08:50 Asdar D 08:52 Asb D 08:53 Ashd D 08:54 Ac D 08:56 Aco D 08:57 Bkl D 09:05 Bkla D 09:06 Mas D 09:09 Utzl D 09:13 Utma D 09:15 Ut LSP D 09:18 Utge A 09:20 90 (100) Km/u Utge V 09:24 Utva D 09:26 Ln D 09:27 Htn D 09:30 Gdma D 09:42 Gdm D 09:44 Mbtwan D 09:46 Mbtwaz D 09:48 Htda D 10:02 Ht A 10:04 95 (100) Km/u Ht V 10:17 Vga D 10:20 Btl D 10:27 Lpe D 10:30 Beto D 10:33 At D 10:37 Ehv D 10:42 Tgra D 10:45 Hmbv D 10:51 Hm D 10:54 Dn D 11:00 Grvn D 11:06 Hrt D 11:12 Br D 11:19 Vl A 11:22 (LM)87701E (Vl V 12:53 - Wgm A 15:38) Testrit 406 meter 85 (100) Km/u Vl V 12:53 Br D 12:56 Hrt D 13:04 Dn D 13:17 Hm D 13:24 Hmh D 13:27 Hmbv D 13:28 Tgra D 13:34 Ehv D 13:38 95 (100) Km/u Ehv D 13:38 At D 13:44 Bet D 13:48 Beto D 13:49 Lpe D 13:52 Btl D 13:54 Vga D 13:59 Ht A 14:03 V 14:10 Htda D 14:12 Mbtwaz D 14:25 Mbtwan D 14:27 Gdm A 14:30 V 14:42 Gdma D 14:44 Htnc D 14:54 Ln D 15:00 Ut D 15:04 Utma D 15:07 Utzl D 15:08 Mas D 15:12 Bkla D 15:16 Bkl D 15:17 Aco D 15:25 Ac D 15:26 80 (100) Km/u Ac D 15:26 Ashd D 15:29 Asb D 15:30 Dvaz D 15:31 Vspa D 15:32 Dmnz D 15:33 Mdsa D 15:34 40 (40) Km/u Mdsa D 15:34 Wgmrba D 15:36 Wgm A 15:38 Veel fotoplezier! Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
17-05-2011 20:29:06 | ||
---|---|---|
treinfan
|
ik heb het bij de bijzondere ritten gezet, dank voor het delen van de dienstregeling! |
17-05-2011 22:00:49 | ||
---|---|---|
sik214
|
Heeft EETC al 14 rood-bruine bakken? Dat zou helemaal gaaf zijn! |
18-05-2011 01:37:03 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Pracht van een loc, die 1254! Ik snap niet dat de NVBS daar niet iets van een fotowedstrijd aan gekoppeld heeft... |
18-05-2011 01:51:00 | ||
---|---|---|
treintim
|
Dat heeft de NVBS wel degelijk. |
18-05-2011 01:51:34 | ||
---|---|---|
mren
|
Heb je daar een link van ofzo? (terzijde: maccerr heeft niet echt een ontwikkeld gevoel voor ironie ) Laatst bewerkt door mren op 18-05-2011 01:52 |
18-05-2011 02:08:05 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
QuoteOohw, sorry, per ongeluk overheen gelezen denk ik . Vond het al zo vreemd dat ik het in geen enkel topic over de 1200-en terug kon vinden... Laatst bewerkt door ruysdael op 18-05-2011 02:10 |
18-05-2011 06:41:17 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteIs misschien bekend of trein 87701 vanaf Ut het binnenspoor of het buitenspoor pakt? |
18-05-2011 09:03:27 | ||
---|---|---|
train85
|
Binnenspoor. |
18-05-2011 09:11:10 | ||
---|---|---|
nohab
|
Bedankt! |
18-05-2011 09:37:28 | ||
---|---|---|
treinfan
|
een tip voor de volgende keer: aan de dienstregeling is altijd wel te zien of het binnenspoor genomen wordt of het buitenspoor: vertrek Ut van de 87701 is 15:04, 6 minuten voor IC 3048. Trein 87701 is om 15:30 te Asb, terwijl IC 3048 al om 15:28 te Asa is. Conclusie: trein 87701 rijdt niet op het spoor waarop IC 3048 rijdt |
18-05-2011 10:12:00 | ||
---|---|---|
thieskes
|
Ik vermoed dat te Venlo gebruik wordt gemaakt van spoor 2, zodat men geen rangeerploeg hoeft in te schakelen. Klopt dit vermoeden? http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
18-05-2011 10:28:40 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
QuoteToch niks mooier dan een bonte trein? |
18-05-2011 10:55:09 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteSpoor 7 in Venlo gepland. |
18-05-2011 12:26:45 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote Tja, smaak he .... 1254+blauw+bruin+ etc +bruin+1251 is natuurlijk ook leuk! (Om en om:-)). Laatst bewerkt door sik214 op 18-05-2011 12:27 |
18-05-2011 13:00:24 | ||
---|---|---|
nsr1855
|
Tsja.. nog meer wensen? |
18-05-2011 13:26:08 | ||
---|---|---|
verschuyl
|
Dat hij op tijd is en het mooi weer is? %08% Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
18-05-2011 15:27:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ietwat [OT]: voor wei toch op jacht is in die hoek: ik vernam dat er morgen om ca. 10 uur Belgische rijtuigen in Mt de grens over komen die naar Den Bosch gaan om vandaar een Lourdes-expres te rijden. Beetje on-topic: EETC rijdt geen Lourdestreinen meer om dezelfde reden dat de Autoslaaptreinen naar Frankrijk niet meer rijden (de gigantische rijtuigbelasting die geheven wordt op rijtuigen die in Frankrijk rijden). |
18-05-2011 15:42:43 | ||
---|---|---|
train85
|
Er komen inderdaad belgische rijtuigen over de grens bij Mt, worden dan door een 1700 naar Ht gebracht en gaat daar om 15.30 uur een bedevaarttrein rijden naar Lourdes. |
18-05-2011 15:44:42 | ||
---|---|---|
treintim
|
Zouden het die NMBS slaaprijtuigen zijn die EETC afgelopen wintersportseizoen gehuurd had... het zou mij benieuwen! |
18-05-2011 15:56:17 | ||
---|---|---|
ehbk2006
|
Quote Tijden van NLZ: http://www.nlzbedevaarten.nl/nieuws/111-tijden-treinreis Laatst bewerkt door ehbk2006 op 18-05-2011 15:58 |
18-05-2011 16:11:51 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteMisschien, ik weet het in ieder geval niet. |
18-05-2011 16:44:11 | ||
---|---|---|
thieskes
|
Quote dan gaat er nog gerangeerd worden met een 1200 in sleep, leuk http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
18-05-2011 18:23:25 | ||
---|---|---|
phantom
|
Jammer dat dat conditie ritje niet in t weekend wordt gedaan,dan had ik er graag iets mee willen doen |
18-05-2011 19:12:15 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
De stikkers van de NVBS zit aan 1 kant. Maar weet iemand aan welke kant van de loc de NVBS-stikkers geplakt zijn? |
18-05-2011 19:23:22 | ||
---|---|---|
treintim
|
Beide kanten van de loc zijn bestickerd. |
18-05-2011 19:40:54 | ||
---|---|---|
nohab
|
De Op de Rails-sticker zal richting Venlo in de rijrichting links zitten, de NVBS-sticker dus rechts. |
18-05-2011 20:30:04 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Quote Ook vanuit hier helemaal mee eens... veel mensen moeten doordeweeks werken. Maar goed doordeweeks zal het wel beter uitkomen voor het personeel. robq |
18-05-2011 20:46:41 | ||
---|---|---|
treintim
|
Tja, EETC is geen hobbyclub natuurlijk. |
18-05-2011 21:19:49 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
QuoteDat komt mooi uit |
19-05-2011 09:42:03 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
Met +20 onderweg. Negen rijtuigen in plaats van veertien in verband met rangeerproblemen gisteren. Een aantal roodbruine bakken loopt mee, nu allemaal direct achter de loc. |
19-05-2011 10:50:16 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
EETC 1254 met 9 rijtuigen om 09:50 vlak voor de Lekbrug ri Vl http://www.spoorrob.nl/productlist/55/Week-19/ Laatst bewerkt door wouderobva op 19-05-2011 10:50 |
19-05-2011 10:57:25 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
Foutje bij Eindhoven: trein is rechtsaf geslagen richting Roermond! |
19-05-2011 11:28:47 | ||
---|---|---|
kniesoor
|
Quote Ben ik benieuwd waar ze de kerende IC-O laten in Maastricht... |
19-05-2011 12:00:19 | ||
---|---|---|
wilcot
|
1254 staat nu in Rm (12:00) lok al weer richting Ehv |
19-05-2011 12:11:40 | ||
---|---|---|
Roland55
|
het bericht over die bedevaarttrein hoort mijns inziens hier niet thuis: is bedevaart en niet EETC 1254 !! Laatst bewerkt door Roland55 op 19-05-2011 12:12 |