10-02-2011 20:50:12 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Het duurt nog even, maar in OdR las ik vandaag toch wat leuke nieuwtjes (onder voorbehoud uiteraard): - 2 omlopen met SLT (IV+VI) in de series 4300/4600 - 2800 integraal gereden met VIRM-VI - 1900 krijgt 3 omlopen met ICM - 2000/8800 krijgt ook ICM, in 2 omlopen |
10-02-2011 21:19:29 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Ben als 2000/8800-'kenner' wel erg benieuwd welke omlopen er dan met ICM gaan rijden. Als dat die van de 8825 wordt, dan is dat ook snel weer afgelopen, denk ik zo. Met vriendelijke groet, Robin |
10-02-2011 21:22:19 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
En dan even een educated-guess: de 2800 is 5 omlopen? Gaan we gewoon wat VIRM uit de 1900 en 2000/8800 halen om in te zetten in de 2800?? |
10-02-2011 21:27:50 | ||
---|---|---|
koosmat64
|
Waarom gaat de 2800 eigenlijk met VIRM rijden? Deze treinserie rijdt nu regelmatig met solo treinstellen. Virm Vl lijkt mij dan veel te veel capaciteit hebben. Staat er overigens ook nog iets in over Mat'64? Laatst bewerkt door koosmat64 op 10-02-2011 21:28 |
10-02-2011 21:28:01 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
De 2800 is 7 omlopen (denk aan de verlenging naar Dv). Het materieel daarvoor komt inderdaad uit de 1900/2000/8800. Over het hoe en wat er nu voor VIRM-VI is gekozen, dat weet ik ook niet, ik geef ook alleen maar door wat ik lees. Laatst bewerkt door SleutelMan op 10-02-2011 21:29 |
10-02-2011 21:34:35 | ||
---|---|---|
mren
|
Waarbij -volgens het zelfde artikel- composities tot 11 bakken ICM in de 1900 op zullen gaan duiken. Verder zijn het 8 pagina's (waarin alles wel zo'n beetje langskomt), die ik natuurlijk niet over wil gaan typen. Voor de rest, zie http://www.nvbs.com/ rechter kolom Laatst bewerkt door mren op 10-02-2011 21:38 |
10-02-2011 21:43:01 | ||
---|---|---|
martw
|
Quote Ik weet ook niet welke omlopen het worden, maar ik zou durven gokken op de losse omloopjes 2014/2025 en 2016/2027 's ochtends, die 's avonds dan weer aan de bak gaan als spits-2000 en dan tot in de avonduren doorrijden. Geen idee of dit waar is, maar ik hoop dat ze wel geleerd hebben van de ETMET-inzet en inderdaad geen ICM in de drukke spitstreinen inzetten.%03% Martijn |
10-02-2011 21:47:17 | ||
---|---|---|
mdj
|
Of degene die uit de 12525/12527 komen? Bij twijfel: gebruik beton. |
10-02-2011 21:49:21 | ||
---|---|---|
mren
|
OdR: 2 van de 8 composities VIRM worden vervangen door ICM (in 2000/8800). |
10-02-2011 21:56:11 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
*kuch* zie de eerste reactie Laatst bewerkt door SleutelMan op 10-02-2011 21:56 |
10-02-2011 22:01:46 | ||
---|---|---|
mren
|
Ja, was een reactie op martw en mdj die het over koppelingen met andere series hadden. Maar dat zeg ik als iemand die niet weet of er composities zijn die alleen in een ochtend en in de avond één slagje maken. |
10-02-2011 22:38:45 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Solostellen 2800 rijden volgens mij vooral in het weekend, dan is VIRM-VI inderdaad zwaar overkill (uitgezonderd de zondagavond met de studentenstroom, hoewel die in april ook veel minder indrukwekkend is dan in bv september). Aan de andere kant: de 2000 en de 2800 zullen niet erg verschillen qua bezetting, dus de overkill van de ene gaat dan naar de andere. In de avond spits denk ik dat VIRM wel erg welkom is, dan is de 2800 met twee stellen echt krap (hoewel er nu ook een paar ritten met 3x ICM rijden) |
10-02-2011 22:38:45 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Heb hier een schema met 14 'omlopen' voor de 8800/2000. *4 omlopen draaien de hele dag in die serie *4 omlopen die in de avondspits van 8800 naar Rtd keert *4 omlopen die 's avonds van Utctw worden geplukt *2 omlopen 2000 's ochtends (los) Het is heel goed mogelijk dat het een en het ander feitelijk op elkaar aangesloten zit (spitsversterkingen die er af gehaald worden, en 's avonds weer de omloop in gegooid worden.) Schat zelf in dat het de omlopen betreft die met Rtd verbonden zijn. Maar laat ik zeggen dat ik het met interesse volg, want als ze van de ETMET-toestanden in de 8800 nog niet genoeg geleerd hebben... Dan zetten ze met het wijzigingsblad juni SLT in in de 500/700 %08% Met vriendelijke groet, Robin |
10-02-2011 23:55:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
Interessant blad wel, dat Op de Rails, nietwaar? Waar men al snel overheen leest: de auteur heeft verstandigerwijs een paar keer erbij gezet dat de inzet per wbl april onder het nodige voorbehoud gegeven wordt. Onder invloed van de winter en de gevolgen ervan is er van alles in beweging en er kan dus best wel wat uitgesteld worden. De trend is echter wel duidelijk en bij het intercitygebeuren is ook niet zoveel reden om uitstel te verwachten. Voor de afdeling prangende vragen een paar mogelijke antwoorden: * VIRM in de 2000 en 2800 komt grotendeels uit de 1900 * in de 1900 ICM i.p.v. VIRM (3 sets) * in de 2000 een setje van 2xIC3 in 2025 enz. * in de 8800 een setje van 2xIC3 in 8818 enz. * in de 2800 inderdaad (althans doordeweeks) standaard losse VIRM-6 Laatst bewerkt door broek53 op 10-02-2011 23:56 |
11-02-2011 11:52:45 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteTja, die solostellen waren er omdat NS tot op heden verdomde om de inzet in die serie aan te passen op het reizigersaanbod. Een los stelletje kon zelfs op zondag geregeld nog staanplaatsen hebben. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 11-02-2011 11:53 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-02-2011 12:01:40 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
QuoteNa al die reclame en aandringerigheden van de NVBS toch maar eens besloten een los nummertje te kopen via de webwinkel, maar uiteraard onvindbaar in een webwinkel met 105 pagina's, met 10 nummers per pagina (=1050 nummers, wie wil ik godsnaam een stuk oud papier uit 1933??). Afijn, kan iemand mij daarbij helpen? |
11-02-2011 12:12:37 | ||
---|---|---|
robbertc
|
QuoteInderdaad! De inzet op de 2800 deugt bij geen enkele trein. Of doel je op enkele treinen? (Overdrijving vind ik zo irritant, staks gaan mensen nog denken dat het echt zo is..) Laatst bewerkt door robbertc op 11-02-2011 12:13 |
11-02-2011 12:30:27 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Quote Het is het meest recente nummer, 2011-2 (zie http://www.nvbs.com/Opderails/nummer.php?datum=20110201) . |
11-02-2011 12:31:33 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Als ik op bestel dit nummer klik krijg ik: Toegang geweigerd! U heeft geen toegang tot deze gegevens! Fout ID: 33 Hartelijk welkom. Edit: blijkt dat ik een account daar aan moet maken... Kijken of ie het dan doet. Edit2: nog steeds de toegang geweigerd. Laatst bewerkt door ruysdael op 11-02-2011 12:35 |
11-02-2011 13:11:45 | ||
---|---|---|
mren
|
Die link lijkt inderdaad niet te werken... Deze http://www.nvbswinkel.com/home.php?cat=50 doet het wel bij mij. Ordening is alfabetisch zo te zien. Dus alle complete jaargangen staan voor de losse nummers. Edit: ik denk dat de link nog niet werkt omdat OdR 2011-2 nog niet in de webwinkel is opgenomen. Via de jaarjangenpagina van Op de Rails zijn de vorige nummers eenvoudig te vinden in de webwinkel: http://www.nvbs.com/Opderails/jaaroverzicht.php?jaar=2010 Als je geld te veel hebt, kun je ze ook in Amersfoort halen. Maar het valt niet altijd mee om die winkel te verlaten zonder een tas vol boeken of dvd's dus dat is op eigen risico Laatst bewerkt door mren op 11-02-2011 13:14 |
11-02-2011 13:41:28 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Aha, nou ik wacht wel tot ie op internet staat dan. Dat risico wil ik niet lopen |
11-02-2011 16:12:16 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteBij een zeer groot deel van de met een solo stel rijdende treinen deugt die inzet inderdaad niet nee Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-02-2011 22:21:43 | ||
---|---|---|
willy84
|
Wat is het verschil in capaciteit van een Virm VI ten opzichte van de huidige inzet? Er rijden nu vaak setjes met ICM IV+III. De inzet HC's blijft dus hetzelfde en het aantal plaatsen zal wel iets stijgen. Edit: als ik zo globaal reken dan biedt een Virm VI ca 570 normale zitplaatsen. Een gekopelde ICM IV+III biedt ca 440 zitplaatsen. Laatst bewerkt door willy84 op 11-02-2011 22:28 |
11-02-2011 22:31:39 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteDa's een typische spitsinzet. Tussen de spitsen en in het weekend rijden ze doodleuk met losse viertjes en een enkele keer zelfs een los drietje. Daarmee treedt het opmerkelijke effect op dat de trein in de daluren drukker overkomt dan sommige spitstreinen. En zeg nou zelf: staanplaatsen verwacht je toch in de spits en niet op zondagmiddag (Terwijl men in theorie de IC's zou plannen op dat iedereen kan zitten, kennelijk mogen ze dan eens beter gaan tellen) Laatst bewerkt door daniel_ddr op 11-02-2011 22:33 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-02-2011 22:43:55 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
QuoteJuist wel? Buiten dat: Op het stuk Rtd-Ut zouden wel zitplaatsen geboden moeten worden inderdaad, op Ut-Amf vind ik staanplaatsen ook wel voldoen. |
11-02-2011 22:46:55 | ||
---|---|---|
willy84
|
Staan tussen Amf en Ut is niet zo erg nee. Maar 5x per week staan wordt wel erg vervelend en lijkt mij niet de bedoeling in een IC. |
11-02-2011 22:48:50 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Welkom in Nederland. Op een vergelijkbaar stuk als Zd-Asd of Hlm-Asd is het altijd staan belazen. Je zit 15 minuten in die trein, IC of niet, dat maakt me dan geen zak uit. |
11-02-2011 22:55:40 | ||
---|---|---|
ns1700
|
mij hoor je ook niet klagen voor 10 minuten. tenzij de SLT's natuurlijk al vol zitten dan pas ik een treintje wel! maar ICMm in de 1900, de kans op Losse stellen wordt daarbij ook wel redelijk of juist minder capaciteit. ach ik zie het zo, weer eens wat anders als VIRM:P groeten uit Spoorzone |
11-02-2011 22:56:32 | ||
---|---|---|
willy84
|
Als het een beetje uitkiend kun je iedere spits royaal een vierzits in je eentje hebben tussen UT en amf als je de achterste bak neemt van een trein van 13 bakken ofzo. Vind ik altijd fantastisch heerlijk. Ook lachen om te zien dat er mensen achterblijven op het perron omdat de trein voorin stampvol zit. Begrijp ook niet dat er zo weinig mensen naar achteren lopen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-02-2011 23:02:43 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
SleutelMan: Het onderwerp was het wijzigingsblad 4 april. De discussie over de hoeveelheid zitplaatsen in een IC/SPR of de beste tactiek om een zitplaats te vinden is dat niet geloof ik. Laatst bewerkt door SleutelMan op 11-02-2011 23:03 |
16-02-2011 21:57:32 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Uit de OD van vandaag: QuoteIs dat dan misschien toevallig de reden dat vanaf april de 2800 integraal met VIRM-VIjes gereden gaat worden? |
22-02-2011 07:54:30 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Gedurende het lopende wijzigingsblad van februari wordt planmatig het aantal diensten van Mat.'64 teruggebracht: van 95 diensten nu, naar 85 per 14/3, 75 per 21/3, 65 per 28/3 en uiteindelijk 33 per het nieuwe wijzigingsblad van april. De inzet vanaf april beperkt zich dan tot de series 6800, 6900, 5200/6400 en 12100. Het lijkt dus qua inzet een beetje op dezelfde wijze waarop de viertjes tot hun einde kwamen. |
22-02-2011 09:42:42 | ||
---|---|---|
mdj
|
Ik neem aan dat de Emmerlijn nog hun Vtjes houden? Bij twijfel: gebruik beton. |
22-02-2011 09:50:14 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Die vergat ik nog inderdaad, die blijven uiteraard. Dus 33 + 13 Plan V's voor de Emmerlijn, totaal 46 diensten. Laatst bewerkt door ZJ37 op 22-02-2011 09:50 |
22-02-2011 15:46:50 | ||
---|---|---|
bogger
|
Er gaat dus SGM naar het zuiden? (Dat was altijd het plan dacht ik) De 4400/9600 in bedoel ik dan. Wordt dat nog op een bepaalde manier vrijgespeeld door in het westen ergens SLT in te zetten? (Mijn (1)9500 bijvoorbeeld) |
22-02-2011 15:54:13 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Flevolijn. En nu staat er wat SGMm op reserve t.b.v. SLT, in april niet meer. |
03-03-2011 12:19:57 | ||
---|---|---|
superboer
|
Ook in de 3600 verdwijnt er veel VIRM, zie https://www.somda.nl/forum/6839/p294953/Omloop+serie+3600/ Garantie tot aan de voordeur. |
06-03-2011 18:22:11 | ||
---|---|---|
superboer
|
Ik zie ook dat de 14523, 14525, 14556 en 14560 VIRM worden, dat scheelt met name in de avondspits weer vele lege stoelen. Garantie tot aan de voordeur. |
06-03-2011 20:07:24 | ||
---|---|---|
treinfan
|
ik heb weer lijsten online staan: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011.htm Zoek het opvallende maar uit! |
06-03-2011 20:15:55 | ||
---|---|---|
ns1700
|
rijden de L-treinen Maastricht - Luik vanaf 4 april met Breaks? AM80 ipv AM62 etc.? Laatst bewerkt door ns1700 op 06-03-2011 20:16 groeten uit Spoorzone |
06-03-2011 20:19:39 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ik zie een enkele omloop SLT in de 3300 |
06-03-2011 20:41:14 | ||
---|---|---|
mdj
|
-VIRM in de 2800, echter trein 2870 op zondag rijdt met ICM. -De madiwodo-middag omloop met SGMm in de 4800/5400 blijft zitten. -De 526 rijdt op zondag weer met VIRM, op vrijdag blijft het met ICM rijden. -De VIRM'en gaan op za/zo in Gvc gewoon weer terug, dus 537/550 (en 10537/10550) ook met VIRM op za/zo. -Nachtnet Tb-Ht met SGMm. -Toch nog inzet van MAT boven de Grote Rivieren (Emmerlijn, ok) In de Museumpendel, elke dag (behalve maandag uiteraard) Laatst bewerkt door mdj op 06-03-2011 20:41 Bij twijfel: gebruik beton. |
06-03-2011 20:49:05 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Quote Zie het eerste bericht van SleutelMan. Zoals hij en de berichten daaronder al duidelijk maken, er gaan ICM-omlopen in de 1900 rijden, tot 11 bakken aan lengte %08% Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
06-03-2011 20:54:21 | ||
---|---|---|
mdj
|
Ging eerder op juist die uitzondering (de 2870) op de regel van integraal VIRM in de 2800 Bij twijfel: gebruik beton. |
06-03-2011 22:03:42 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Kom ook weer ICM in de 2000/8800 tegen wat eruit loopt als 22756 (die rijdt namelijk ook met ICM) De 12525 die al tijden Rtd-Ut rijdt gaat trouwens 20525 heten. Verder kom ik ook DDAR tegen in enkele late 3500en (arme reizigers) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
06-03-2011 22:11:04 | ||
---|---|---|
martw
|
Quote Die heet al zo sinds het begin van DRGL 2011. En wat betreft het ICM in de 2000/8800: het lijkt er inderdaad op dat de 'hete hangijzers' (lees: drukste spitstreinen) gewoon hun IRM-inzet houden. Dus het ICM in de minder drukke diensten; dat is positief. Martijn |
06-03-2011 22:20:05 | ||
---|---|---|
treintim
|
En van wat ik onthouden heb hierover (volgens mij al ergens gelezen op Somda), is dat de inzetten van ICM in de 2000/8800 ditmaal alleen ICM-III's zullen betreffen en planmatig geen vieren. Laatst bewerkt door treintim op 06-03-2011 22:20 |
06-03-2011 22:33:45 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteNu je het zegt... 'tis me nooit opgevallen. Zowiezo zou deze beter in de 22700 serie (zoals de avondspitstreinen) passen... 'tis immers helemaal geen vleugeltrein van de 525 meer QuoteIs de 2025 geen drukke spitstrein dan... 8.01 uur aankomst Ut, dat lijkt me toch wel hoogtepunt spits (Al heb je natuurlijk nu een 2800 met een ruime IRM, mits geen IV, ervoor zitten om vast het een en ander mee te nemen) Laatst bewerkt door daniel_ddr op 06-03-2011 22:34 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
06-03-2011 23:02:33 | ||
---|---|---|
martw
|
Plus dat de spitsrichting van de 2000 's ochtends Ut->Gvc is (treinen 2018, 2020, 2022 met name). 2025 is dus wel een spitstrein, maar geen 'drukke spitstrein'. Wat mij trouwens ook opgevallen is, is dat ook op zaterdag en zondag omlopen ICM in de 2000/8800 zitten. Bij de vorige ICM-inzet (bij ETMET) was het alleen ma-vr. Martijn |
06-03-2011 23:30:53 | ||
---|---|---|
ns1700
|
waar gaan al die VIRMS heen dan is mijn vraag. ik zie overal, 3600, 2000/8800, 1900 en nog wat kleinere diensten allemaal VIRM massaal verdwijnen. waar gaat dat dan heen? groeten uit Spoorzone |
06-03-2011 23:31:58 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Even kijken, 2800 integraal met IRM-VI, en een paar in de 14500 |
06-03-2011 23:32:56 | ||
---|---|---|
ns1700
|
zoveel VIRM? kan niet! groeten uit Spoorzone |
06-03-2011 23:38:41 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Waarom niet? |
06-03-2011 23:40:22 | ||
---|---|---|
ns1700
|
nou, het valt op dat overal gigantisch veel VIRM verdwijnt maar dat kan niet in zo weinig diensten gedaan worden. wordt er VIRM achter de hand gehouden dan? bedoel zie trein 1965 echt NIET met 11 bakken ICMm doordeweeks rijden. die kan de drukte al niet eens aan wat 2x VIRM-IV al amper aan kan. en dan sta ik pas bij Schiedam als dat ding nog naar Brabant toe moet... groeten uit Spoorzone |
06-03-2011 23:42:09 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Niet al het IRM uit de 1900 gaat eruit hoor (zie overzicht), en als ik even snel reken heb je voor de 2800 al een stuk of 8 IRM-VI's nodig. dan ook nog eens (neem ik aan) 4 IRM-IV's voor de 4500. |
06-03-2011 23:48:57 | ||
---|---|---|
mdj
|
Een omloop Dv-Rtd-Dv kost dus 3,5 uur, dus 7 composities. Voor de 14500 heb je 2 composities nodig (14558 en 14560). Bij twijfel: gebruik beton. |
06-03-2011 23:49:25 | ||
---|---|---|
ns1700
|
ruim genoeg stellen heb je zeker. en ja ik weet het wel met de 1900 want die zie ik dagelijks. dan stel ik mijn vraag beter, waarom al deze verschuivingen met VIRM? is het een experiment ofzo? Laatst bewerkt door ns1700 op 06-03-2011 23:50 groeten uit Spoorzone |
06-03-2011 23:52:04 | ||
---|---|---|
mdj
|
2800 zal wel met VIRM moeten, omdat dat te maken heeft met de verbouwing te Ut. Op het moment dat de 17400 niet doorrijdt, keert die op spoor 11 en gaat de 9800 naar spoor 9B. De 2800 moet ook kunnen keren, spoor 9A dus. En daar kun je net met 6 bakken ICM/VIRM staan, waarbij met 6 bakken het wellicht een stukje te kort klein is..? Bij twijfel: gebruik beton. |
06-03-2011 23:54:28 | ||
---|---|---|
ns1700
|
dan is het begrijpelijk okee. we zullen zien. ik kijk wel de 1e week dat het wijzigingsblad in gaat of het gevolgen heeft in de 1900. met name 1965 als ik die zie. groeten uit Spoorzone |
07-03-2011 00:45:58 | ||
---|---|---|
Pim530
|
1965 rijdt op Ma Di Wo Do gewoon met IRM. |
07-03-2011 09:55:11 | ||
---|---|---|
ns1700
|
als je zo pietje precies wilt doen, ga dan naar de universiteit...%09% groeten uit Spoorzone |
07-03-2011 10:13:00 | ||
---|---|---|
mdj
|
Jij begint toch over dat 11 bak ICM niet in de 1965 past? Maarja, dat rijdt er dan ook niet%06% Bij twijfel: gebruik beton. |
07-03-2011 10:31:21 | ||
---|---|---|
ns1700
|
ja wel dus op Vrijdag. en ik begreep dat ik eerder ook zag op andere dagen. blijkbaar weer veranderd want dat gebeurde ook toen er vorig jaar ineens SLT in 5100 3 slagen kreeg op Zondag en ook ineens werd weggehaald.%09% groeten uit Spoorzone |
07-03-2011 10:43:09 | ||
---|---|---|
robbertc
|
1965 inderdaad alleen op vrijdag met ICM, rest van de dagen met 10 bakken VIRM gepland. Op vrijdag met 10 bakken ICM, en dat zou allemaal net moeten kunnen (tussen Gvc en Ddr wordt de 1900 'acceptabel' gepland in de spits). |
07-03-2011 10:52:35 | ||
---|---|---|
ns1700
|
1965 rijdt meestal met maar 8 bakken VIRM ookal staat er 10 gepland. groeten uit Spoorzone |
07-03-2011 11:01:15 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
QuoteNee, want er staan helemaal geen treinen Maastricht-Luik in deze lijst. (De afkorting AM80 staat hier bij nachttreinen via Emmerich) |
07-03-2011 12:58:24 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Groet, Spiketrain |
07-03-2011 17:17:40 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Volgens mij heeft treinfan die lijst niet stiekem tussendoor gewijzigd. Op de vrijdag is het in de ochtendspits vaak ook wat rustiger, dus ik vermoed dat het niet heel veel problemen oplevert EDIT: Oh ja, dit is de middagspits waar we het over hebben %08%, dan ligt het vooral aan de richting die studenten kiezen, en in die regio heb jij (1700) daar waarschijnlijk een beter beeld bij dan ik. Laatst bewerkt door Pim530 op 07-03-2011 17:18 |
07-03-2011 19:25:12 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Rtd-Ddr is met de 1900 oneven en 10 bakken ICR nog genoeg ruimte over in de middagspits. Althans, als je niet allemaal bij dezelfde deuren wilt instappen %09% Heb regelmatig helemaal vooraan genoeg ruimte vrij %02% Laatst bewerkt door TheKnitter op 07-03-2011 19:25 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
07-03-2011 19:50:39 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Huh, in welke middagspits reis jij dan? Ik heb lange tijd dagelijks met de 1963 gereisd (nog met ICK overigens) en dat was zeker vanaf Rtd volle bak over de hele trein verspreid. (Zat toen consequent in de voorste bak) Iets soortgelijks wat recenter met de 1965 toen dat nog ICRm was. Op Gvc-Rtd is het voorin inderdaad wel aardig rustig. QuoteZes bakken past prima hoor, maar hier zal het klassieke probleem spelen dat NS z'n treintjes niet uit elkaar kan houden... en met 7 of 8 bakken gaat 't krap worden op 9A. Overigens wordt de 2800 momenteel zelfs in de spits op 9A gepland (volgens de AV, CTA's en Tuffy althans), maar krijgt die dan consequent een rijweg doorgaand naar 9B. Wellicht dat men in april wel de reisinformatie wil laten overeenkomen met de praktijk, scheelt aardig in de spreiding... Laatst bewerkt door daniel_ddr op 07-03-2011 19:51 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-03-2011 20:11:07 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Ik zie regelmatig de 1961/1963 en 1965 Erin zitten doe ik dan weer wat minder vaak, maar vaak zie ik hem of in Rtd of in Ddr staan. Waarbij veel reizigers dezelfde deur proberen te kiezen.. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
07-03-2011 20:45:06 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Hmm, mijn ervaring met die treinen is toch echt dat er vrij verspreid gewacht werd. Of het reizigersgedrag moet veranderd zijn nu Rtd verbouwd wordt. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-03-2011 22:44:27 | ||
---|---|---|
ns1700
|
dan zullen de HC's wel met de heer vloeken of met de K van dat men eens moet verspreiden ipv als kippen zonder kop voor een smal luikje te staan%09% groeten uit Spoorzone |
07-03-2011 22:53:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wonderlijk hoe werkelijk elk wijzigingsblad leidt tot precies dezelfde discussies. |
10-03-2011 16:45:46 | ||
---|---|---|
bossie186
|
is het werkelijk waar dat er Mat '64 rijdt in de volgende LM-en voor en na 4 april???? trein 80231 ( 7 feb 2011 - 4 apr 2011 ) - Zl - Zp - Zp - Nm - Zp - Ah trein 80231 ( vanaf 4 apr 2011 ) - Zl - Zp - Zp - Nm - Zp - Ah trein 80275 ( ook vanaf 4 apr 2011 ) - Ah - Zl - Nm - Zl |
10-03-2011 16:48:52 | ||
---|---|---|
mvd
|
Dit zijn de LM-ritten voor onderhoud van de Emmer-V's (Mt-Zl v.v.), deze ritten rijden nu ook al. De rit staat in verschillende delen omdat onderweg van MCN wordt gewisseld. Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
10-03-2011 22:15:12 | ||
---|---|---|
scooter
|
Zie in de lijst wel LM ritten van MAT vanuit Zl en Ehv naar Mt tbv onderhoud,maar de stellen uit de 12100 vanuit Rsd staan niet in een LM. Kwestie van dagelijks plannen als er onderhoud nodig is? |
10-03-2011 22:22:46 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Wordt door de bijsturing geregeld. |
30-03-2011 21:50:41 | ||
---|---|---|
bogger
|
Vanaf 4 april rijden de spitstreinen van de serie 19500 een uur langer door in de avond. Laatste vertrek Ledn: 19.08 Laatste vertrek Gd: 19.18 LOCOV ziet, net als ik:P, graag een trein om het spitsgat van 3kwartier (Gd-Apn vv.) op te vangen, maar DRGL-technisch wordt dat erg lastig |
31-03-2011 00:50:07 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Gaat in de (1)9500 Gd-Apn v.v. SLT rijden vanaf 4 april? |
31-03-2011 01:10:59 | ||
---|---|---|
plant
|
Het korte antwoord is nee. Het lange(re) antwoord is: nee, en dat kun je vinden in deze (http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2011-3/mat.txt) lijst die gelukkig bij ieder wijzigingsblad wordt geplubiceerd op het forum! Je kan er zoeken op treinnummer, materieelinzet staat er dan bij vermeld. Youri |
31-03-2011 10:50:52 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Aaah ok! Dankje wel;-) Laatst bewerkt door Xander140 op 31-03-2011 10:52 |
09-04-2011 13:29:09 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Er is nogal wat veranderd in de N/O m.i..v. het wijzigingsblad. Hierbij de opsomming; Wijzigingen Noord/oost m.i.v. 04-04-2011 Vanuit Rtd 21719 Ma was Dv is Es 20521 Ma was Lw is Lw/Gn 20521 Do was Lw/Gn is Lw 21723 Vr was Es iS Dv 21723 Za was Es is Dv 21727 Zf was Es is Dv 20529 Vr was Lw is Lw/Gn 20529 Za was Lw is Lw/Gn 21731 Vr was Dv is Es 21735 Zf was Dv is Es 20537 Ma was Lw/Gn is Lw 20537 Za Was Lw/Gn is Lw 21739 Di-Wo-Do was Es is Dv 21739 Vr was Dv is Es 20541 Ma was Lw/Gn is Zl 20541 Wo-Do was Lw/Gn is Lw 21743 Ma t/m Vr was Es is Dv 21743 Zf was Es is Dv 20545 Ma was Zl is Lw 21747 Ma was Es is Dv 21747 Do was Dv is Es 20549 Za ws Lw/Gn is Lw 21751 Wo was Es is Dv 21751 Do was Dv is Es 20553 Ma Was Lw is zl 20553 Vr was Lw is Lw/Gn 20557 Zf was Lw is Lw/Gn 21767 za-Zf was Dv Is Es 20569 Ma was Lw is Lw/Gn 20569 wo-Do was Lw is Lw/Gn 21771 ma-Di Was Es is Dv 20573 Do was Lw is Zl 21775 Wo was dv is Es 21775 Za was Es is Dv 20577 Di was Lw is Zl 20577 Do-Vr was Lw/Gn is Lw 21779 Ma was Es is Dv 21779 Vr was Dv is Es 20581 do was Lw/Gn is Lw 20581 Vr was Amf is Gn 21783 Ma was Amf is Es 21783 Zf was Dv is Es 20589 Za was Avat is Ut Vanuit Gvc 521 Vr was Lw/Gn is Gn 537 Ma was Lw/Gn is Gn 541 Ma was Gn is Lw/Gn 541 Vr was Gn is Lw/Gn 545 Vr was Gn is Lw/Gn 549 Ma was Lw/Gn is Gn 549 Wo was Gn is Lw/Gn 573 Do was Gn is Lw/Gn 577 Di was Gn is Lw/Gn 577 Wo was Lw/Gn is Gn Vanuit Gn 534 Vr was Rtd/Gvc is Gvc 534 Za was Gvc is Rtd/Gvc 538 Ma was Rtd/Gvc is Gvc 538 Do was Rtd/Gvc is Gvc 542 Vr was Rtd/Gvc is Gvc 550 Di-Do was Rtd/Gvc is Gvc 550 Za was Rtd/Gvc is Gvc 554 Ma was Rtd/Gvc is Gvc 554 Wo was Gvc is Rtd/Gvc 562 Zf was Gvc is Rtd/Gvc 566 Ma Was Gvc is Rtd/Gvc 566 Za was Gvc is Rtd/Gvc 570 Ma-Di was Gvc is Rtd/Gvc 570 Do was Gvc is Rtd/Gvc 574 Wo was Rtd/Gvc is Gvc 578 Di was Rtd.Gvc is Gvc 578 Wo was Gvc is Rtd/Gvc 578 Do was Rtd/Gvc is Gvc 582 Do was Rtd/Gv is Gvc 582 Vr was Gvc is Rtd/Gvc vanuit Lw 10574 Wo was Ut is Rtd 10574 Do Was Rtd/Gvc is Rtd 10579 Wo was Rtd is Ut 10582 Di was Rtd/Gvc is Rtd 10582 Do was Ut is Rtd 10582 Vr was Rtd is Ut Vanuit Es 1736 Za was Rtd/Gvc is Gvc 1740 Ma-Wo was Rtd/Gvc is Gvc 1740 Za was Rtd/Gvc is Gvc 1744 Ma was Rtd/Gvc is Gvc 1744 wo-Do was Rtd/Gvc is Gvc 1744 Zf was Rtd/Gvc is Gvc 1752 Za was Rtd/Gvc is Gvc 1764 Zf was Rtd/Gvc is Gvc 1768 Ma was Rtd/Gvc is Gvc 1768 Do was Rtd/Gvc is Gvc 1768 Za was Rtd/Gvc is Gvc 1772 Ma t/m Do was Rtd/Gvc is Gvc 1776 Ma was Rtd/Gvc is Gvc 1776 Do t/m Za was Rtd/Gvc is Gvc Vanuit Dv i.p.v Es 1736 Za 1740 Ma t/m Wo + Za 1744 Ma + Wo t/m Do +Zf 1752 Za 1764 Zf 1768 Ma + Do + Za 1772 Ma t/m Do 1776 M + Do t/m Za Bron Vertrekstaten, reisplanner en spoorboekje Type en leesfouten voorbehouden. http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
09-04-2011 21:54:41 | ||
---|---|---|
jchuisman
|
Wordt er ook ergens gemeld hoeveel stellen er voor een trein horen te rijden /of gesteld staan, bijv. 2x IRM IV + 1x IRM VI bijv. Mvgr Kees Huisman. |
09-04-2011 22:24:17 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Helaas niet. Dit moeten we zelf uit zien te vinden. %03% Laatst bewerkt door fred67nl op 09-04-2011 22:24 http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
10-04-2011 17:25:21 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Hoe weet dan iedereen dat twee VIRM-IV's en niet één VIRM-VI in trein 8825 planmatig is? Ik krijg vaak reacties dat een OD-melding dan ineens niet meer opvallend is omdat iets planmatig schijnt te zijn... |
10-04-2011 17:26:57 | ||
---|---|---|
himym
|
Helaas heeft niet iedereen toegang tot het dagplan van NSR, daar is dit soort informatie o.a. terug te vinden. |
10-04-2011 18:06:38 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Quote Dat weten we niet. We nemen aan dat dat zo is als het aantal spots dit aannemelijk maakt.%02% Wat blijft spotten toch een rare hobby %08% http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
12-04-2011 21:47:18 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Sinds 4 april rijd er bij ons SGMm materiaal echter merk ik dat door deze materiaal wijziging de sprinters altijd vertraging hebben. Echter zijn er nog enkele omlopen met Mat '64 en deze rijden wel optijd. Is het wel zo verstandig geweest SGMm in de 4400/9600 serie in te zetten en niet SLT? |
12-04-2011 21:50:26 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Het SGM zou de rijtijden gewoon moeten kunnen halen in de 4400/9600. |
12-04-2011 21:50:29 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Zowel Mat, SGMm en SLT zouden de tijden van de 4400/9600 moeten halen. Ik vrees dat de vertragingen grotendeels niet te maken hebben het materieel en anderzijds met de gewenning aan het materieel. Mvg. Bart |
12-04-2011 22:16:36 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Soortgelijk iets speelt trouwens in de 2800: die komt sinds er IRM in rijdt korter voor of zelfs op vertrektijd binnen in Amf vanuit Dv. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-04-2011 14:38:25 | ||
---|---|---|
treintim
|
Even een topic-kick. Wat ik mij nu al een langere tijd afvraag: sinds 4 april is ICM(m) in de series 1900, 8800, 2000 en 3600 echt volstrekt de normaalste zaak van de wereld. Echter waren deze omlopen in het verleden allemaal VIRM en toen vonden we dit allemaal nog niet zo normaal als vandaag de dag. Nu is mijn vraag... hoe lang kan ICM(m) het blijven uithouden in deze series, zal dat nog wel jaren zo blijven of komt er waarschijnlijk sneller weer een tijd dat alles weer ver-VIRM't wordt in deze series zoals dat jaren lang normaal was. Eén en ander hangt volgens mij nauw samen met serie 2800, of die met VIRM gereden blijft worden. Zelf vind ik het nog steeds wel apart, om een ICM(m) in Venlo te zien bijv. met het idee dat dat normaal is... Volgens mij is het heel erg onzeker hoe lang dat nog normaal blijft, dat ICM(m) zo goed over heel het land verspreid is. Wanneer komt eigenlijk het volgende wijzigingsblad (heb daar nog geen topic over gezien)? Laatst bewerkt door treintim op 28-04-2011 14:41 |
28-04-2011 15:31:38 | ||
---|---|---|
koosmat64
|
Ik type even een stukje over van RailMagazine 283. De treinserie 2800 Amersfoort - Rotterdam Centraal wordt niet langer door ICM maar door VIRM gereden. De zeswagenstellen daarvoor worden uit de treinseries 1900 Den Haag Centraal - Venlo, 2000 Den Haag Centraal - Utrecht Centraal en 8800 Utrecht Centraal - Leiden gehaald en op hun beurt vervangen door ICM uit de 2800serie. De Materieelruil is ingegeven door de werkzaamheden bij station Utrecht Centraal, waar de treinserie 2800 op het in het lengte beperkte spoor 9A behandeld moet kunnen worden. In de 3600 zullen ze dus wel epress veel ICM laten rijden, ook wel logisch omdat Virm er in de daluren overkill is. |
28-04-2011 15:35:10 | ||
---|---|---|
qj7141
|
Quote Deze informatie staat op de site van Prorail: http://www.prorail.nl/Vervoerders/Capaciteit%20treinpaden/Dienstregeling2011/Pages/Documenten%20Dienstregeling%202011.aspx |
28-04-2011 15:36:51 | ||
---|---|---|
treintim
|
Aha, dus als de werkzaamheden bij Utrecht Centraal klaar zijn, kan er weer (deels) heel veel teruggedraaid worden en de 2800 weer met ICM(m) uitgevoerd en de rest weer ver-VIRM'd worden (zo begrijp ik het dus, bedankt voor je uitleg!). @qj7141: handig! En daaruit is dus op te maken dat het komende wijzingsblad nog een hele tijd vooruit is. Laatst bewerkt door treintim op 28-04-2011 15:39 |
28-04-2011 15:47:15 | ||
---|---|---|
mdj
|
Maar dat de 2800 op 9A behandeld zou worden is niet meer aan de orde (2800 heeft nu geheel spoor 11 (richting Amf/Dv) of spoor 8 (Richting Rtd) tot haar/zijn beschikking. Sprinters van en naar Den Haag C en Breukelen (17400) staan op spoor 12. Dus verder geen gedoe. Bij twijfel: gebruik beton. |
29-04-2011 12:53:48 | ||
---|---|---|
abcde
|
Overigens rijdt er niet altijd zo consequent VIRM-VI in de 2800, althans op de zaterdag. Afgelopen zaterdag reden er begin van de middag van de 5 stammen Rtd - Amf : 2 met ICMm en 3 met VIRM-IV. Geen ene stam met een VIRM-zesje. De zaterdag een week ervoor was het iets beter, maar ook lang niet allemaal zesjes. |
29-04-2011 13:17:36 | ||
---|---|---|
ns1700
|
als je even terugkijkt en redeneert, ivm werkzaamheden tussen Amersfoort en Zwolle reed de 3600 met VIRM-VI integraal. dat moet ergens vandaan komen waaronder de 2800. groeten uit Spoorzone |
29-04-2011 14:38:04 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Op zaterdag horen er (bij stil weer) 2 VIRM4'en te rijden in de 2800, op zondag 3 VIRM4'en (+1 in een losse slag 2870). |