Spots van mat'64 in (1)7400/14700/4000 in het OD
Forum: Algemeen - Algemeen
10-02-2011 01:14:52
broek53
broek53
Quote
SleutelMan (wo 09 feb 2011 13:12:05 https://www.somda.nl/forum/9874/p317888/): SleutelMan: Naar aanleiding van discussie heeft het beheer besloten dat het niet meer nodig is om mat'64 te melden die rijdt in de series (1)7400/14700/4000, dit is per wijzigingsblad 7 februari planmatig.
Wat "Somda" er mee wil, moeten jullie zelf weten uiteraard, maar ik zeg het nog maar een keertje: mat '64 in genoemde series is NIET, herhaling; NIET planmatig per wbl 7 februari. Het heeft met het hele wijzigingsblad niets, maar dan ook nada niks te maken. In dat wijzinginsblad rijden de series namelijk gewoon integraal met SLT...

Er rijdt nu "gepland" '64 in deze series omdat het zo dagelijks in dagplan wordt gewijzigd (en niet door de bijsturing wordt geregeld). Volgende week bijvoorbeeld wordt er minder mat '64 ingezet en meer SLT (waarbij het SLT dan juist planmatig is, omdat dat zo in het wbl staat..)

Kortom: in algemene zin tobt het OD met het begrip "planmatig" en "dagplan". Van dagplan weet niemand iets af behalve een enkele hardcore-insider, dus normaliter wordt hier van alles gemeld als afwijking of opvallend ding dat in dagplan zo gepland is (omdat niemand weet dat het in dagplan zo gepland is). Naar mijn idee vormt mat '64 in deze series daar geen uitzondering op, al was het maar omdat niemand kan weten in welke treinen mat '64 gedacht is en in welke SLT.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 10-02-2011 08:39
 

10-02-2011 01:21:18
thom
thom
Misschien dus wel interessant om juist te blijven volgen om te weten te komen hoe het nu eigenlijk zit, en dat lijkt me van Somda nou juist ookweer de hobby...

Of zie ik dat laatste nu verkeerd, heren Somda

Laatst bewerkt door thom op 10-02-2011 01:23
 

10-02-2011 01:23:59
broek53
broek53
Voor mij heb je gelijk, maar ik durf tegen het beheer van fora niet meer in te gaan, dat snap je wel. Niettemin wil ik inhoudelijk wel uitleggen hoe het zit, om zeker te zijn dat er niet op verkeerde gronden of veronderstellingen iets besloten is.  

10-02-2011 01:27:18
thom
thom
Voor dat laatste wordt U ook bedankt  


10-02-2011 08:09:36
ZJ37
ZJ37
Aanvulling op verhaal van Michiel en opmerkingen beheer: Hoe weet nu iedereen wanneer de inzet van bijvoorbeeld Mat.'64 in genoemde series WEL interessant is? Wat de hardcore insiders wel weten is dat de afwijkende planning in Dagplan bijvoorbeeld ergens halverwege een wijzigingsblad kan zijn beƫindigd en dan wordt die afwijkende inzet natuurlijk wel opvallend. Maar dat mag dan niet (meer) worden genoemd, tenzij beheer natuurlijk weet dat er geen wijzigingen meer zijn op Dagplannivo. Hoe hiermee om te gaan?

Laatst bewerkt door ZJ37 op 10-02-2011 08:11
 

10-02-2011 08:37:54
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Deze maatregel is inderdaad bedoeld als tijdelijke maatregel. Dit omdat er op dit moment meer mat'64 rondrijdt in de bovengenoemde series dan SLT en dat daarmee het OD een beetje een puinhoop wordt met talloze spots en checks. Het beheer weet inderdaad niet wanneer de inzet in het dagplan wijzigt en het een zaak word van de bijsturing. Aangezien de NS-medewerkers wel weten wanneer de inzet niet meer geregeld wordt in het dagplan maar in de bijsturing mogen zij daar melding van maken, op dat moment verdwijnt ook de ban op het melden van deze stellen.  

10-02-2011 10:13:56
Rolffiej19
Rolffiej19
Nou voor de meeste stellen is het binnekort al weer afgelopen in de 4000 serie zo ie zo en per 31 maart zal ook de zogenaamde wintervloot mat64 weer aan de kant gaan dus tot die tijd lijkt het mij toch wel opvallend.

En zo`n puinhoop werdt het nou ook weer niet naar mijn weten , lijkt me in het vervolg ook beter dat je eerst zeker weet of het planmatig is voordat je een ban op bepaalde treinserie`s gooit
 

10-02-2011 10:28:24
MCNAlkmaar
In aanvulling op deze discussie:
Afgelopen dagen: 4019, 4021 en 4023 allemaal vanuit Amr gestart met MAT, terwijl op de dienstkaartjes telkens SLT staat, dus is het WEL afwijkend.


De groeten uit Schagen
 

10-02-2011 11:24:46
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Het beheer is nog in conclaaf. Wordt vervolgd.  

10-02-2011 15:55:22
ruysdael
ruysdael
Quote
MCNAlkmaar (do 10 feb 2011 10:28:24 https://www.somda.nl/forum/9886/p318086/): In aanvulling op deze discussie:
Afgelopen dagen: 4019, 4021 en 4023 allemaal vanuit Amr gestart met MAT, terwijl op de dienstkaartjes telkens SLT staat, dus is het WEL afwijkend.
Staan op dienstregelingskaartjes niet de inzet, zoals die gepland is in het wijzigingsblad (en dus niet wat dagplan wijzigt)?
 

10-02-2011 20:53:07
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
En we zijn eruit: https://www.somda.nl/nieuws/210/  

10-02-2011 22:02:32
AgentX
AgentX
Bedankt hiervoor!