09-02-2011 19:44:19 | ||
---|---|---|
rjz222
|
Goedenavond, Met dank aan de site van het NSM en twitter kan ik mededelen dat a.s. Donderdag de Mat'36 252 van het NSM terug komt naar Nederland. Het stel wordt door DB Schenker met een D-loc (6400 dus) overgebracht van Em naar Utm. DRGL: Em V 10:31 El D 10:41 Zvg D 10:43 Zvo D 10:45 Zvbtwa D 10:46 Zv D 10:50 Dvn D 10:54 IJbww D 10:58 Va D 11:00 Ahp D 11:01 Ah D 11:03 Ahb D 11:04 Ahwa D 11:05 Otb D 11:08 Wf D 11:11 Ed A 11:21 V 11:28 Klp D 11:34 Har D 11:40 Mrn D 11:47 Mrg D 11:49 Db A 11:55 V 11:58 Bnk D 12:03 Lak D 12:07 Lak D 12:07 Utm A 12:10 Bron: http://www.spoorwegmuseum.nl/upload/div/06-4-604_em-utm.pdf Veel succes met spotten, ik zit helaas op school... Laatst bewerkt door SleutelMan op 10-02-2011 18:02, reden: topictitel gefixt Mijn website: http://www.treinenwereld.eu |
09-02-2011 19:52:46 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Bedankt voor het attenderen op de dienstregeling op de site van het NSM. Ik heb de dienstregeling bij de bijzondere ritten hier op somda gepubliceerd%02% |
09-02-2011 20:14:41 | ||
---|---|---|
simon8648
|
jammer ik moet werken om die tijd |
09-02-2011 20:21:14 | ||
---|---|---|
thijmen007
|
Spiketrain: met deze reactie schieten we niets op. Laatst bewerkt door spiketrain op 09-02-2011 20:38 Tukkerrulezzz |
09-02-2011 20:31:24 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ik ben vrij. Ik ga zeker even kijken! Bedankt voor de melding! |
09-02-2011 20:34:16 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Even een andere vraag: De 252 is niet bestemd voor de Heimwee Express ( in de toekomst ) ? |
09-02-2011 20:43:54 | ||
---|---|---|
railhopper
|
De 252 is nog lang niet rijvaardig. Het enige onderdeel van de tractieinstallatie dat gereviseerd is zijn de tractiemotoren, en dat alleen om te zorgen dat de draaistellen niet weer helemaal uitelkaar gehaald moeten worden. Laatst bewerkt door spiketrain op 09-02-2011 21:01, reden: Quoot verwijderd wegens verw. tussenbericht |
09-02-2011 20:48:59 | ||
---|---|---|
thijmen007
|
De drgl klopt van geen kant. De 49640 gaat vanuit Utm (zuidzijde) Lsp naar Lak. Dit mag niét. DBS planning he... Tukkerrulezzz |
09-02-2011 20:54:32 | ||
---|---|---|
treintim
|
Weet iemand wat we ons moeten voorstellen bij die twee rijtuigen die uit het NSM opgehaald worden ter begeleiding van het transport? |
09-02-2011 20:55:06 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ah, op die manier. Helaas |
09-02-2011 21:07:05 | ||
---|---|---|
thijmen007
|
En het worden waarschijnlijk de Plan E, D en/of W. 2 van de 3 iig of alle 3. Edit door admin: vanaf nu gedraag je je normaal op dit forum, anders volgen er maatregelen Laatst bewerkt door admin op 09-02-2011 21:41 Tukkerrulezzz |
09-02-2011 22:20:43 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Is ook maar de vraag of het een rijvaardig treinstel zal worden, daar is nog helemaal geen besluit van genomen. Die tractiemotoren zijn er inprinciepe nu ingeplaatst vanwege de gewichtsverdeling van de draaistellen. Eerst zal er onderzocht worden hoe het interieur teruggeplaatst zal worden en daarna zal dat besluit wel genomen worden. Maar zoals Thijmen al eerder terecht opmerkte, Railion heeft een beetje een puinhoop van de Drgl gemaakt. Gezien het feit dat LSP verboden is op de Maliebaan zal er van deze dienstregeling wel weinig terecht komen aangezien aangezien die trein toch om zal moeten rijden en dat zal zich wel uiten in de nodige vertraging... Dus ik zou morgen een stoeltje meenemen en een pakketje brood als je wat wilt fotograferen Laatst bewerkt door thom op 09-02-2011 22:27 |
10-02-2011 00:41:08 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Zit ik nou te slapen hier of niet , maar volgens mij is de 252 toch echt van de stibans ??%06% |
10-02-2011 00:47:14 | ||
---|---|---|
thom
|
http://stibans.nl/ > "Na 30 jaar Stibans een andere koers"een complete uitleg daaromtrend. |
10-02-2011 00:48:16 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
jah zie je wel ik zat weer half te dag dromen dankje%08% |
10-02-2011 16:58:04 | ||
---|---|---|
klaass16
|
252 is naar het NSM gegaan meende ik, http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
10-02-2011 18:01:33 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Stel glimt weer mooi! volg de http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/5433402635/ |
10-02-2011 18:49:52 | ||
---|---|---|
webguy
|
Quote En zo ook de fabriek in Delitzsch, museummateriaal paste niet in de visie van de nieuwe directeur, vandaar dat 'ie nu weer terug komt. Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
12-02-2011 23:52:58 | ||
---|---|---|
Aapje
|
Quote Ik keek vandaag via een frontsein bij de 252 naar binnen en en zag niks. Hij (zij?) is helemaal leeg. Ik hoop dat ze hem weer gaan "opvullen", want van buiten ziet hij er inderdaad weer mooi uit. Ik vind hem met de huidige beschildering fraaier dan met de vleugel op de neus, denk ik. |
13-02-2011 00:55:47 | ||
---|---|---|
meestertje
|
DUS DAAR ZATEN JULLIE OP TE WACHTEN!!! Ik moest dus zelf een trein rijden tussen Ah en Ut en vondt dat er erg veel fotografen langs de lijn stonden. Maar het "oude beestje" ziet er weer mooi uit. Nu nog hopen dat 'ie weer een keer op eigen kracht rijdt. Meestertje |
13-02-2011 00:58:13 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat was al bekend dat het stel leeg terug zou komen, alleen het casco is behandeld. Momenteel word onderzocht hoe het interieur het beste terug gebouwd kan worden, en daarna eventuele rijvaardigheid, dus dat op eigen kracht rijden kan ngoweleens ene paar jaar gaan duren Laatst bewerkt door thom op 13-02-2011 00:58 |
13-02-2011 10:14:34 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Het lijkt mij handiger om het rijvaardig maken uit te voeren terwijl het interieur er nog niet in zit. Dan kun je makkelijker bij alle apparaten en leidingen. Shqiperise-lopers? |
13-02-2011 13:44:20 | ||
---|---|---|
treintim
|
Quote Het. |
13-02-2011 20:26:25 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Meeste apparatuur zit onder de bak, en de meeste pijpen ook dus dat is geen probleem. Daarnaast is het wel handig als je bedrading aanlegt je het ook ergens naartoe heen aanlegt. Er zit nu echt niks in, en bedrading loopt bv ook over wanden en in kasten, en die zijn er niet Daarnaast zijn het allemaal pijpen, dus de bedrading trek je daar zo doorheen... |
13-02-2011 20:36:47 | ||
---|---|---|
sik214
|
Is het t.z.t. wel mogelijk als het interieur erin zit om hem als 'zweefvlieg' te gebruiken bij publieksritten? Bijvoorbeeld tussen de 273 en 386 in? |
13-02-2011 20:55:52 | ||
---|---|---|
thom
|
Er zit geen enkele draad in, ook niet van koppeling naar koppeling, dus je kunt geen stuurstroom doorvoeren dus dat zal niet lukken... |
13-02-2011 23:14:18 | ||
---|---|---|
Aapje
|
Quote Wat mij doet denken aan een uitspraak van mijn vader, die liefdevol op de kuiprand van zijn zeiljacht klopte en ontroerd sprak: "Ik hou van 'm, die meid." Hier is mijn foto van de mat '36: http://i210.photobucket.com/albums/bb309/Touzokuou/Mat36.jpg Glanst prachtig; met enige moeite is mijn weerspiegeling te zien in de neus. Laatst bewerkt door Aapje op 13-02-2011 23:14 |
14-02-2011 10:08:39 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
Weet iemand welke loc de 252 tot Emmerich heeft vervoerd? |
14-02-2011 10:56:51 | ||
---|---|---|
Railpool
|
In ieder geval een loc van de PRESS alleen welke ben ik zelf ook benieuwd naar. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-02-2011 12:20:40 | ||
---|---|---|
jbt
|
Ik denk niet dat PRESS zoveel historisch besef heeft gehad dat ze daar 01 0509 voor hebben gebruikt. |
14-02-2011 12:46:56 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Staat er niet nog ergens een geroofd mat '36 stel wat als extra remwagen gebruikt had kunnen worden? %08% |
15-02-2011 00:08:42 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Nee, die is al gesloopt Shqiperise-lopers? |