Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Carnaval 2011

Zondag 06 feb 2011 - 19:39:18
forum
forum
In het zuiden is het altijd erg druk met carnaval, gaat er dan vanaf Heerlen weer een extra trein rijden die gecombineerd worden tijdens carnaval? of gaat er vanuit Maastricht een extra lange trein rijden en de pendel savonds tussen Hrl en Std?

Zondag 06 feb 2011 - 19:44:43
mvd
mvd
Twitter MarcvD84 Facebook marcvandijk84
Voor een evenement in Vl op zaterdag 5 maart rijden er twee extra treinen: eentje van Hrl via Ehv naar Vl en vanaf dit jaar ook een extra trein van Mt naar Vl via Ehv. De stoptreinen in het zuiden rijden versterkt tot twee of drie stellen.

Iech kom gelökkig oet Mestreech!

Zondag 06 feb 2011 - 19:49:30
forum
forum
Maar verder niet zoveel extra's dus? als ik de 878 pak de hele week zijn er dan nog afwijkingen?

Zondag 06 feb 2011 - 19:55:05
spiketrain
Moderator
spiketrain
Twitter Spiketrain Facebook frank.rijsdijk.5 Flickr spiketrain2008/
Op carnavalszondag rijden er gewoonlijk ook extra treinen Hgl-Odz v.v. voor de viering in Oldenzaal.

Groet, Spiketrain

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Zondag 06 feb 2011 - 21:55:35
oranjebank
oranjebank
Quote
mvd (zo 06 feb 2011 19:44:43 www.somda.nl): Voor een evenement in Vl op zaterdag 5 maart rijden er twee extra treinen: eentje van Hrl via Ehv naar Vl en vanaf dit jaar ook een extra trein van Mt naar Vl via Ehv. De stoptreinen in het zuiden rijden versterkt tot twee of drie stellen.
En rijden de treinen Hrl - Vl en Mt- Vl via Ehv allemaal met Mat'64 ?

Zondag 06 feb 2011 - 22:29:40
forum
forum
Waarom gaan we niet rijden met GTW D via Rm? en dan zo gelijk naar Vl nu maak je eerst een tochtje naar Ehv en dan pas naar Vl. beetje raar?

Zondag 06 feb 2011 - 23:14:06
ZJ37
ZJ37
NS verzorgt het vervoer en doet dat met Virm. Dan is dit de enige optie.

Zondag 06 feb 2011 - 23:17:21
mren
mren
Wat een beperkte scope! Wat is er mis met een 6400 er voor en over de Maaslijn rammen die VIRMS?
In de tijd toen de klant nog wel eens centraal stond, zijn hier ook internationale treinen met een dieselloc over Hengelo-Zupthen getrokken tijdens werkzaamheden op het reguliere traject.

Zondag 06 feb 2011 - 23:25:08
dh3201
dh3201
Simpel, NS heeft geen 6400.

Shqiperise-lopers?

Zondag 06 feb 2011 - 23:47:12
forum
forum
Toch wel DM-90?

Zondag 06 feb 2011 - 23:47:19
mren
mren
@DH3201: Nou en? Ik heb geen verhuiswagen, maar toch heb ik zo'n ding voor huis staan als ik ga verhuizen....

Laatst bewerkt door mren op Zondag 06 feb 2011 om 23:48:18

Maandag 07 feb 2011 - 00:11:11
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Flickr RSK1992
Quote
mren (zo 06 feb 2011 23:17:21 somda.nl): Wat een beperkte scope! Wat is er mis met een 6400 er voor en over de Maaslijn rammen die VIRMS?
In de tijd toen de klant nog wel eens centraal stond, zijn hier ook internationale treinen met een dieselloc over Hengelo-Zupthen getrokken tijdens werkzaamheden op het reguliere traject.
Wist niet dat de generatie die die tijd nog heeft meegemaakt ook op internet actief was

Met vriendelijke groet, Robin

Maandag 07 feb 2011 - 00:31:20
thom
thom
Quote
mren (zo 06 feb 2011 23:47:19 somda.nl): @DH3201: Nou en? Ik heb geen verhuiswagen, maar toch heb ik zo'n ding voor huis staan als ik ga verhuizen....
Maar die huur je ook niet, wanneer je die niet nodig hebt.

Dus vertel mij eens waarom NSR materieel moet gaan huren en moeilijk moet gaan doen, terwijl ze het prima zelf kunnen ?
Het gaat hier om het vervoer van reizigers, niet om leuke treintjes via leuke baavakken te rijden...

Daarnaast, moet ik nog gaan uitleggen dat reizigers in een dood treinstel vervoeren achter een 6400 gewoon helemaal geen optie is?

Laatst bewerkt door thom op Maandag 07 feb 2011 om 00:37:50

Maandag 07 feb 2011 - 00:50:05
forum
forum
Maar even terugkomend op mijn vraag. word er dan extra materiaal ingezet savonds vanuit Mt naar Asd en komt er dan nog een stuk uit Hrl?

Maandag 07 feb 2011 - 08:11:16
mdeen
mdeen
Quote
forum (zo 06 feb 2011 22:29:40 www.somda.nl): Waarom gaan we niet rijden met GTW D via Rm? en dan zo gelijk naar Vl nu maak je eerst een tochtje naar Ehv en dan pas naar Vl. beetje raar?
Omdat dat niet past. Die treinen rijden met VIRM en zitten vol. Veolia heeft niet het materieel om zo'n reizigersstroom te faciliteren.

Maandag 07 feb 2011 - 08:53:48
abbm
abbm
Als ze de treinen nu eens met 6400 en ICRm nemen

Desnoods laten ze 4 treinen rijden ipv 2.

Maandag 07 feb 2011 - 08:58:12
daniel
daniel
Nou, dat is vast een veel praktischere en goedkopere optie die 2 treinen een stukje om laten rijden...


Maandag 07 feb 2011 - 09:13:51
Pim530
Pim530
Facebook profile.php?id=100000577754741&ref=tn_tnmn
Een 6400 voorziet toch niet in de stroomvoorziening voor de rijtuigen en/of een groene lamp? Om maar eens wat te noemen.


Maandag 07 feb 2011 - 09:26:49
jbt
jbt
Flickr BartGrunewold
Quote
forum (zo 06 feb 2011 22:29:40 www.somda.nl): Waarom gaan we niet rijden met GTW D via Rm? en dan zo gelijk naar Vl nu maak je eerst een tochtje naar Ehv en dan pas naar Vl. beetje raar?
'Die van Weert (Wiertj)' willen ook Venlo (Venlöë), dus die pikken ze mee op weg via Ehv naar Vl. Het maakt de feestvierders in de 'Zoepkoelexpresse' (of 'Böëtegewöëne-Böëtezittinge-Expresse') niet zo veel uit of ze langer of korter in de trein zitten. Lang leve de lol. Verder denk ik als dit met GTW D zou worden gereden (afgezien dat NS het vervoer regelt) er zo veel materieel nodig zou zijn, dat die zaterdag veel te weinig materieel voor de Maaslijn beschikbaar zou zijn. Op de terugweg kunnen de feestvierders dan nog in Roermond (Remunj) uitstappen en van de 'Sjtasiefestatie' genieten, die dan mooi naadloos op het Venlose feest aansluit.

Maandag 07 feb 2011 - 09:41:20
ZJ37
ZJ37
Quote
mren (zo 06 feb 2011 23:17:21 www.somda.nl): Wat een beperkte scope! Wat is er mis met een 6400 er voor en over de Maaslijn rammen die VIRMS?
In de tijd toen de klant nog wel eens centraal stond, zijn hier ook internationale treinen met een dieselloc over Hengelo-Zupthen getrokken tijdens werkzaamheden op het reguliere traject.
Ja allemaal waar. Maar tegenwoordig is het spoorwegnet verdeeld in eilandjes en ik vraag me zelfs af of NS wel reizigers mag vervoeren tussen Rm en Vl (en mag Veolia dat tussen Mt en Rm?). De klant staat in dat kader immers ook centraal, nietwaar?

Los hiervan kun je je afvragen hoe dringend een rechtstreekse verbinding Mt-Vl nodig is. De laatste rechtstreekse trein zal de Valkenburg Expres wel geweest zijn, een jaartje of 20 geleden...

Maandag 07 feb 2011 - 10:36:55
john2
john2
Zonder die eilandjes, zou de trein die nu vanaf Maastricht naar Venlo vertrek in Heerlen kunnen vertrekken en dan over de heuvellandlijn naar Maastricht. Kop maken en dan naar Venlo via Eindhoven. Dan zouden de mensen op de stations tussen Heerlen en Maastricht ook profeit kunnen hebben van deze extra trein. Nu moeten ze extra overstappen in Heerlen of Maastricht. Of stoppen die extra treinen naar Venlo niet op stoptrein stations?

Maandag 07 feb 2011 - 10:47:43
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
SleutelMan: Zullen we de hele riedel over het opsplitsen van de NS, het concessieverhaal op de kleinere lijnen en het (zoveelste) fantasieverhaal van een "waarom geen dieselloc ervoor?" beperken tot elders en hier weer overgaan naar het oorspronkelijke onderwerp (zijnde inzet extra treinen Carnaval 2011)?


Maandag 07 feb 2011 - 11:30:45
mvd
mvd
Twitter MarcvD84 Facebook marcvandijk84
Nog een aanpassing op de zaterdag voor Vastelaovend: door grote drukte in Vl wordt de treindienst Rm-Nm v.v. geknipt in Vl.

Iech kom gelökkig oet Mestreech!

Maandag 07 feb 2011 - 11:45:26
abbm
abbm
Dat is toch altijd al geweest?

Maandag 07 feb 2011 - 11:57:23
dwem
dwem
SleutelMan: Zie mijn eerdere mededeling

Laatst bewerkt door SleutelMan op Maandag 07 feb 2011 om 12:09:53