02-06-2006 17:27:19
ruysdael
ruysdael
Heeft iemadn een lijst met treinseries rond 2002/2003 en ook met welk materieel er werd gereden..?

Want ik kom in somda leuke, maar rare dingen tegen .

Rond 2002/2003:
* reed er V-IRM en DD-AR in de 7300. Er was nog helemaal geen sprake van SGM.
* Was er een 3100 serie die met DDM-1 reed.
* Reed er DDM-1 in vele series, waaronder de 5800, 4600, 3900, 4500, 3200 en 3100. (4500 was nog ekx - almere b. dus wat was de 4600 dan..?)
* had je een serie 2300.
* reed er V-IRM in de 3400.
* Reed er ICM in de 3000 en 3600.

En nog vele ander dingen... 't lijkt me wel leuk om een overzicht daarvan te hebben. Dus als iemand zo'n lijst heeft...

Laatst bewerkt door ruysdael op 02-06-2006 17:28
 

02-06-2006 17:55:18
daniel
daniel
* reed er V-IRM en DD-AR in de 7300. Er was nog helemaal geen sprake van SGM.

In de 7300 reed altijd wel degelijk SGM. Alleen vindt je dat in het Somda-archief niet terug. Pas vanaf halfweg 2004 ofzo, waren alle reizigerstreinen-omlopen in Somda geïntegreerd en begon men met het invoeren daarvan. Sowieso is een groot gedeelte van de spotdata van voor 2004 uit Omloper overgenomen, denk ik zo. Die IRM's en DD-AR'en in de 7300 zullen wel de enige (al dan niet planmatige) uitzonderingen geweest zijn tussen het SGM, maar wel de enige waarvan de omlopen bekend waren (in Omloper) en dus de enige die ingevoerd werden. Omloper kende alleen omlopen van locs, IRM en ICM als ik me niet vergis.

* Was er een 3100 serie die met DDM-1 reed.

De 3100, dat waren een paar spitstreinen Den Helder -> Amsterdam ('s ochtends) en 's middags weer een paar treinen terug Amsterdam -> Den Helder.

* Reed er DDM-1 in vele series, waaronder de 5800, 4600, 3900, 4500, 3200 en 3100. (4500 was nog ekx - almere b. dus wat was de 4600 dan..?)

De 4600 bestond toen nog niet geloof ik hoor, kan me zo ook geen andere serie voorstellen waar DDM-1 in reed dan die daarboven genoemd. De 4600 is ontstaan door de knip van de 4500 in Asd met de drgl ingaande per 14-12-2003.

* had je een serie 2300.

Internationale IR-treinen Schiphol-Amsterdam-Berlijn. Vergelijkbaar met serie 140 van nu.

* reed er V-IRM in de 3400.

Zal ook wel een van de uitzonderingen zijn.

* Reed er ICM in de 3000 en 3600.

ICM in de 3600 was ook alleen bij uitzondering. In de 3000 is inderdaad lange tijd standaard geweest.

Laatst bewerkt door daniel op 02-06-2006 17:56
 

02-06-2006 18:04:08
dumpy_dump
dumpy_dump
ICM in de 3600 is ook een tijdje planmatig geweest. Alleen heb ik geen idee meer waar ik dat in de tijd moet plaatsen. Iemand met een beter geheugen dan ik wat dat betreft?  

02-06-2006 18:11:09
daniel
daniel
Nou, lijkt me dan in ieder geval niet in de periode voor 1998... Ik zat van 1998 tot 2004 in Oss langs het spoor op school en kwam slechts af en toe en onregelmatig ICM tegen daar.  


02-06-2006 18:45:32
dumpy_dump
dumpy_dump
Het was zeker na 2000. In 2000 ben ik uit Elst verhuisd, en daarvoor was het niet. Volgens mij in de tijd van een tekort aan Mat 64, is er toen ICM gaan rijden. Dat was toen een mengelmoes van Mat 64, IRM en ICM. Ik durf niet te zeggen of dat ook in een periode was dat er ICR reed.

Mijn voorzichtige poging is dat het is in de tijd van de ICR-Bvk-stammen?
 

02-06-2006 19:45:17
edegroot
edegroot
Quote
reed er V-IRM in de 3400
Lijkt mij eerder dat er een standaardomloop is gekomen met DDAR, door de kering van de 3400 op Sp5 te Hlm.
Daar kun je geen 8 bakken Plan-V/T kwijt.

Quote
De 3100, dat waren een paar spitstreinen Den Helder -> Amsterdam ('s ochtends) en 's middags weer een paar treinen terug Amsterdam -> Den Helder
's ochtends correct, 's avonds tot Sgn. (Is altijd al zo geweest, volgens mij, ik weet niet beter)
 

02-06-2006 20:27:39
dumpy_dump
dumpy_dump
In de 3400 heeft trouwens omloopmatig een IRM gereden in het weekend, herinner ik mij nu weer.  

02-06-2006 20:28:51
ruysdael
ruysdael
Stom dat ik overal V-IRM heb geschreven %09% moet natuurlijk deels V-IRM zijn en grotendeels DD-IRM.  

02-06-2006 20:36:02
rogier
rogier
Nog wat opmerkingen:
Quote
* Reed er DDM-1 in vele series, waaronder de 5800, 4600, 3900, 4500, 3200 en 3100. (4500 was nog ekx - almere b. dus wat was de 4600 dan..?)
Weet je zeker dat je niet 4300 bedoelt?

Quote
* reed er V-IRM in de 3400.
In het weekeinde was er een tijdje sprake van omloopmatige inzet van IRM in een aantal treinen van de 3400-serie.

Quote
In de 7300 reed altijd wel degelijk SGM.
Ja, in principe wel. Net als in de erop kerende treinserie 4800 (Asd - Utg via Haarlem). MAAR ik citeer mijn fotoalbum: "Voor de herfst van 2002 waren de treinseries 4700 (Asd - Amr) en 7300 (Ut-Utg) [en ook de 4800] het exclusieve domein van onverbouwde Sprinters. In de herfst van 2002 werden er haarscheuren ontdekt in de motordraaistellen van Sprinters, waardoor er veel van deze treinstellen buiten dienst gesteld moesten worden. Als gevolg hiervan was er vanaf oktober 2002 ook wel Mat'64 en DD-AR te vinden in deze treinseries".
Nu kan het sowieso altijd wel eens voorkomen dat afwijkend materieel wordt ingezet, maar in voornoemde periode was er dus een structureel tekort aan Sprinters. Voor een deel werd dit ook in de omloop opgevangen, een aantal treinen in de 4800/7300 en/of 4700 reed volgens omloop met Mat'64.

Laatst bewerkt door rogier op 02-06-2006 22:52