Treindienstleiderspost Utrecht
Forum: Algemeen - Algemeen
22-01-2011 19:24:01
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
ZJ37: ARI en de viersporigheid Htn-Htnc is meestal geen goede combinatie. Heb ook al eens met een IC in zuidelijke richting naast een vertraagde stopper te Htnc gestaan en blijkbaar volgt er dan een loterij wie eerst doormag richting Cl.


Dat blijkt maar weer, de schade is: 11 min voor de 867 te Ht.

Altijd
Rampzalige
Inlegpaden

Laatst bewerkt door admin op 29-01-2011 18:59


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

22-01-2011 21:54:27
broek53
broek53
Je kunt ARI van heel veel beschuldigen en meestal terecht, maar hier niet van. Dit ligt aan de treindienstleider; ARI kan namelijk de treinvolgorde richting een baanvak niet wijzigen.

Laatst bewerkt door admin op 29-01-2011 18:59, reden: Quote verwijderd
 

22-01-2011 22:39:04
cuneo56
cuneo56
In mijn ervaring is het meer de baas van de Trdl's van Post Utrecht die eigenlijk niet wil dat z'n medewerkers (te veel) in het plan ingrijpen.
Dat ik een andere mening ben toegedaan moge duidelijk zijn.
Ciao.

Laatst bewerkt door admin op 29-01-2011 18:59, reden: Quote verwijderd
 

23-01-2011 00:55:06
broek53
broek53
Ja, en ik ben met jou van mening dat deze baas niet snel genoeg van zijn post ontheven kan worden, maar dat vind ik helaas al jaren tevergeefs.

Laatst bewerkt door admin op 29-01-2011 18:59, reden: Quote verwijderd
 


23-01-2011 11:04:46
Michaeldel
Michaeldel
Nounou, als ik zoiets in het openbaar over mijn baas zeg, kan ik zelf wegwezen  

23-01-2011 11:10:02
broek53
broek53
Tuurlijk, ik ook. Maar dit is in de verste verte mijn baas niet.

Laatst bewerkt door broek53 op 23-01-2011 11:11
 

25-01-2011 13:21:13
treintim
treintim
Quote
broek53: Ja, en ik ben met jou van mening dat deze baas niet snel genoeg van zijn post ontheven kan worden, maar dat vind ik helaas al jaren tevergeefs.
Niet helemaal? Sorry, maar heel toevallig vond ik nou net ditgene: http://www.werkenbijprorail.nl/Vacatures/Pages/Vacaturepagina.aspx?vacancyId=133828&b=1
Vandaar dat ik het toch nog even wilde melden, grijpt uw kansen, de baas van de Trdl's van Post Utrecht is dus niet meer... met als gevolg een vacature om zijn plaats in te vullen!%08%

Laatst bewerkt door admin op 29-01-2011 19:00, reden: Quote ingekort
 

25-01-2011 14:25:12
broek53
broek53
Teamleiders zijn de operationele leiders op de VL-post, niet de "baas" die hier (in dit topic) bedoeld wordt.

Laatst bewerkt door broek53 op 25-01-2011 14:25
 

25-01-2011 15:37:40
Pim530
Pim530
Waarom plaatst men daar trouwens een vacature voor? Het lijkt mij logisch dat er iemand opstroomt naar die functie, in plaats van een nieuw iemand aan te nemen? Deze hebben naar mijn inziens meer ervaring, ook op de 'rangen' die vanaf dan beneden hun rang liggen ( en die ze dus moeten aansturen ), en dat lijkt mij nogal van belang.  

25-01-2011 15:40:50
stefanvdw
stefanvdw
Als teamleider hoef je geen ervaring te hebben. Er zijn er genoeg die na het afronden van hun HBO opleiding teamleider worden. Je hoeft ook geen kennis van zaken te hebben(weten hoe procesleiding werkt etc.), je hebt voornamelijk een coachende rol om de medewerkers op de seinzaal aan te sturen en hun belangen te behartigen.

De functie van postmanager(dat is waar het om gaat) zal je niet bereiken na teamleider of trdl geweest te zijn, daar heb je het liefst een WO papiertje voor nodig.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 25-01-2011 16:05
 

25-01-2011 15:44:54
snowie
snowie
Wat dacht je van een frisse blik van buiten - is niet ongewoon om een evt. vastgeroeste organisatie weer een btje vlot te trekken - juist geen doorstroming om historische verbindingen uit de weg te gaan Stefan was me voor - komt overeen! (offtopic)

Laatst bewerkt door snowie op 25-01-2011 15:46
 

25-01-2011 21:20:31
mich
mich
Quote
stefanvdw: Als teamleider hoef je geen ervaring te hebben. Er zijn er genoeg die na het afronden van hun HBO opleiding teamleider worden. Je hoeft ook geen kennis van zaken te hebben(weten hoe procesleiding werkt etc.), je hebt voornamelijk een coachende rol om de medewerkers op de seinzaal aan te sturen en hun belangen te behartigen.

De functie van postmanager(dat is waar het om gaat) zal je niet bereiken na teamleider of trdl geweest te zijn, daar heb je het liefst een WO papiertje voor nodig.


Ah, een hele grote fout. Je kunt veel beter een trdl met sociale capaciteiten door laten stromen naar teamleider. Mensen met een WO papiertje zijn ronduit nutteloos in de spoorwereld als ze de werkvloer niet goed kennen. Dan krijg je de huidige bureaucratie en onwil die niemand ten goede komt.
 

25-01-2011 22:15:13
thom
thom
Andersom, een Trdl laten doorstromen heeft helemaal geen nut als hij geen leiderskwaliteiten heeft  

26-01-2011 00:08:00
peterselie
peterselie
Quote
mich:
Quote
stefanvdw: Als teamleider hoef je geen ervaring te hebben. Er zijn er genoeg die na het afronden van hun HBO opleiding teamleider worden. Je hoeft ook geen kennis van zaken te hebben(weten hoe procesleiding werkt etc.), je hebt voornamelijk een coachende rol om de medewerkers op de seinzaal aan te sturen en hun belangen te behartigen.

De functie van postmanager(dat is waar het om gaat) zal je niet bereiken na teamleider of trdl geweest te zijn, daar heb je het liefst een WO papiertje voor nodig.


Ah, een hele grote fout. Je kunt veel beter een trdl met sociale capaciteiten door laten stromen naar teamleider. Mensen met een WO papiertje zijn ronduit nutteloos in de spoorwereld als ze de werkvloer niet goed kennen. Dan krijg je de huidige bureaucratie en onwil die niemand ten goede komt.
Wil het toch even wat nuanceren. Je moet de leiderschapskwaliteiten wel bezitten, maar ook de mensen op de werkvloer willen leren kennen. Dan maakt het niet uit wie er zit. Soms moet je hard zijn, maar vaker ook sociaal.

Je gaat meteen van het doemscenario uit, terwijl juist ook de mensen die een hogere opleiding hebben genoten in staat zouden moeten zijn om op meerdere niveaus tegelijk de problemen die bestaan te lijf te gaan.