Prijzen tickets Duitsland
Forum: Algemeen - Buitenlands spoor
24-01-2011 02:56:47
forum
forum
Hallo voor welke provincies in Duitsland zijn vergelijkbare NRW tickets beschikbaar en weet ook iemand hoeveel ze kosten?

Alvast bedankt.
 

24-01-2011 06:13:46
TheKnitter
TheKnitter
Google: Ländertickets
Eerste resultaat: http://www.bahn.de/p/view/angebot/regio/laender_tickets.shtml
Ze zijn voor elke regio te krijgen. Op die pagina staan ook de prijzen als je de regio selecteert. Volgens mij is dit voor bijna elke regio gelijk.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 24-01-2011 06:14


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

24-01-2011 08:53:11
daniel81
daniel81
Op de site van DB is dit allemaal prima en vrij eenvoudig terug te vinden.
Misschien handig om eerst even zelf te zoeken, en pas als dat niet lukt er een nieuw topic voor te openen
 

24-01-2011 10:34:51
vrijgezel
vrijgezel
En als je de Duitse taal iets minder goed machtig bent, kan je de DB-site ook in het Nederlands zetten vanaf de homepage (bovenaan).  


24-01-2011 14:01:12
waalkade
waalkade
Bij mijn weten kan je in Nm in de bus SB58 naar Kleve - Emmerich een NRW-Ticket kopen.  

24-01-2011 15:35:50
Somda
Somda
Regionaal verkeer in Duitsland is geregeld via Tarif of verkehrsbund. Dan kun je met bus en trein reizen op een kaartje. De Regio Koln/Bonn is dat VRS.Verkehrsbund Rhein Sieg. Soortgelijk iets bestaat in mijn weten ook in andere Duitse regio's. Alleen ICE's,IC en EC 's vallen niet onder dit systeem. Daar koop je gewoon DB tickets voor. Dat geldt ook als door verschillende verkehrsbund rijd. Hoe het precies zit met prijzen etc. dat weet ik ookk niet.  

24-01-2011 16:45:13
john2
john2
Dat met bus en trein reizen, kan ik dit vergelijken met een dagkaart van Veolia, waarmee je met Veolia trein en bus kan reizen.  

24-01-2011 16:48:16
Pim530
Pim530
Euregioticket is ook zomaar een voorbeeld, heeft in Duitsland dezelfde voorwaarden als ik dit zo lees.  

24-01-2011 18:39:06
daniel81
daniel81
Quote
kaaikspoor: Regionaal verkeer in Duitsland is geregeld via Tarif of verkehrsbund. Dan kun je met bus en trein reizen op een kaartje. De Regio Koln/Bonn is dat VRS.Verkehrsbund Rhein Sieg. Soortgelijk iets bestaat in mijn weten ook in andere Duitse regio's. Alleen ICE's,IC en EC 's vallen niet onder dit systeem. Daar koop je gewoon DB tickets voor. Dat geldt ook als door verschillende verkehrsbund rijd. Hoe het precies zit met prijzen etc. dat weet ik ookk niet.

Nee, niet helemaal
Er zijn tickets op 3 niveaus:
1) Verkehrsverbund. Systeem is per Verbund verschillend, maar het komt er meestal op neer dat er dagkaarten te koop zijn voor verschillende zones en voor verschillende hoeveelheden personen. Geldig in alle 'Nahverkehr'
2) Land (deelstaat) Dit is wel overal hetzelfde systeem, alleen verschilt de prijs per deelstaat; grofweg tussen 25 en 35 euro voor 5 personen, de singlevariant is 5-10 euro goedkoper Geldig in alle 'Nahverkehr' na 9:00
3) Nationaal: sinds kort is er het Quer-durchs-Land ticket, waarmee je een dag lang onbeperkt in alle Nahverkehrs-treinen van Duitsland mag reizen (1e persoon betaalt 42 euro, 2t/m5 ieder 6 euro)
Iets soortgelijks geldt voor het Schönes Wochenendeticket, maar dat kost dan 41 euro voor 5 personen.

Laatst bewerkt door daniel81 op 24-01-2011 19:28
 

24-01-2011 19:18:42
orselinus
orselinus
In de weekend's ook voor 09.00 geldig.
Sachsen, Sachsen-Anhalt en Thüringer tickets geldt: 1 ticket is ook in de 2 andere landern geldig.
 

25-01-2011 11:55:18
Somda
Somda
Quote
daniel81:
Quote
kaaikspoor: Regionaal verkeer in Duitsland is geregeld via Tarif of verkehrsbund. Dan kun je met bus en trein reizen op een kaartje. De Regio Koln/Bonn is dat VRS.Verkehrsbund Rhein Sieg. Soortgelijk iets bestaat in mijn weten ook in andere Duitse regio's. Alleen ICE's,IC en EC 's vallen niet onder dit systeem. Daar koop je gewoon DB tickets voor. Dat geldt ook als door verschillende verkehrsbund rijd. Hoe het precies zit met prijzen etc. dat weet ik ookk niet.

Nee, niet helemaal
Er zijn tickets op 3 niveaus:
1) Verkehrsverbund. Systeem is per Verbund verschillend, maar het komt er meestal op neer dat er dagkaarten te koop zijn voor verschillende zones en voor verschillende hoeveelheden personen. Geldig in alle 'Nahverkehr'
2) Land (deelstaat) Dit is wel overal hetzelfde systeem, alleen verschilt de prijs per deelstaat; grofweg tussen 25 en 35 euro voor 5 personen, de singlevariant is 5-10 euro goedkoper Geldig in alle 'Nahverkehr' na 9:00
3) Nationaal: sinds kort is er het Quer-durchs-Land ticket, waarmee je een dag lang onbeperkt in alle Nahverkehrs-treinen van Duitsland mag reizen (1e persoon betaalt 42 euro, 2t/m5 ieder 6 euro)
Iets soortgelijks geldt voor het Schönes Wochenendeticket, maar dat kost dan 41 euro voor 5 personen.
Dat is allemaal waar maar De IC,EC en ICE vallen er niet onder want dat zijn fernverkehrzuge%05%
 

25-01-2011 12:46:37
daniel81
daniel81
Klopt, ik spreek overal over Nahverkehr. Mijn post was dan ook geen reactie op jouw stelling inzake EC/IC(E), maar op jouw opmerking dat je ook bij reizen tussen verschillende Verkehrsverbunde 'gewone' DB-kaartjes moest kopen  

25-01-2011 16:19:04
kleine_man
kleine_man
Quote
daniel81:
Er zijn tickets op 3 niveaus:
3) Nationaal: sinds kort is er het Quer-durchs-Land ticket, waarmee je een dag lang onbeperkt in alle Nahverkehrs-treinen van Duitsland mag reizen (1e persoon betaalt 42 euro, 2t/m5 ieder 6 euro)
Iets soortgelijks geldt voor het Schönes Wochenendeticket, maar dat kost dan 41 euro voor 5 personen.


Die Quer-durchs-land ticket is weer terug? Vorig jaar hebben ze hem ook getest en toen ging het ten koste van fernverkehr reizigers. Dus werd hij afgeschaft.......
 

25-01-2011 16:22:48
Pim530
Pim530
Hansb hoorde verhalen van een HC dat de € 125/175 tickets van vorig jaar ( die als jubileumtickets dienden ) eventueel weer terugkomen vanwege het grote succes van de zomer van vorige jaar ( ik heb geen idee hoe groot het percentage waarheid hier is ). Ik kan me voorstellen dat ze dan wel wat duurder worden, vooral die € 175 voor een maand zie ik wel in prijs stijgen, De 175 stond immers voor het 175-jarige jubileum, en een maand is in vergelijking met een week ( € 125 ) zo wel erg goedkoop.  

25-01-2011 16:56:53
berkel73
berkel73
In 2008 en 2009 is er ook al een vergelijkbare kaart geweest, de Deutschlandpass. Dat was ook een maandkaart, die kostte in 2009 299 euro voor volwassenen, 249 euro voor jongeren onder de 26.  

25-01-2011 17:04:30
daniel81
daniel81
Quote
kleine_man: Die Quer-durchs-land ticket is weer terug? Vorig jaar hebben ze hem ook getest en toen ging het ten koste van fernverkehr reizigers. Dus werd hij afgeschaft.......

Jazeker! Zie http://www.bahn.de/p/view/angebot/regio/qdl.shtml
 

25-01-2011 23:18:24
tonnie12
tonnie12
is dit ticket ook geldig in trams en bussen zoals het s.w.ticket?  

26-01-2011 08:47:44
TheKnitter
TheKnitter
Zoals daar staat:

Einen Tag lang deutschlandweit unterwegs - und das schon für 42,- Euro in allen Regionalzügen in der 2. Klasse. Am besten Sie nehmen Ihre Freunde einfach mit auf Deutschlandtour. Denn bis zu vier Mitfahrer zahlen jeweils nur 6,- Euro.

en
Produkte: Alle Regionalzüge (RB, IRE, RE) und S-Bahnen der DB und anderer teilnehmender Eisenbahnen in der 2. Klasse.

Er word alleen over Regionalzügen gesproken.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 26-01-2011 08:48


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl