Werkzaamheden 22/23 januari
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
16-01-2011 22:06:46
TheKnitter
TheKnitter
Hoi,

Ik las bij de werkzaamheden van Zwolle dat de 3600 22/23 januari van spoor 14 vertrekt.
Ik mag er vanuit gaan dat er dan alleen een IRM ingezet gaat worden?
Nuttige perronlengte spoor 14 is maar 255 meter..

Edit: 3600 is TD-7 stammen. Dan is de stam (alleen rijtuigen) dus 185 meter. Dat past dus wel. Was even in de war met TD-10.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 16-01-2011 22:16


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

16-01-2011 22:15:06
gummbahla
gummbahla
Wellicht nuttig erbij te vermelden dat het om station Zwolle gaat
Maar inderdaad, TD-7 moet daar wel in passen. Wordt trouwens nog lekker kruisen aan de oostkant van Zl...
 

16-01-2011 22:17:07
j.jager
j.jager
Staat dat toevallig in samenhang met o.a. de beperkt spoorgebruik tussen Zl en Mp in datzelfde weekend? Het viel me n.l. op dat op 27 novebmer van afgelopen jaar dat ik een 3600 rit op spoor 14 zag binnenkomen terwijl er toen ook beperkt spoorgebruik was tussen Zl en Mp.  

16-01-2011 22:17:18
TheKnitter
TheKnitter
Dat moet opzich wel passen, kwa tijden. Ze gaan alleen vlak voor/naast elkaar langs. Een voordeel is wel dat je gelijkvloerse kruising hebt uit- en naar Meppel %08%

@Jeroen, Nee, Zwolle heeft beperkt spoorgebruik. Zie ook de werkzaamheden https://www.somda.nl/drgls/823/.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 16-01-2011 22:18


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 


16-01-2011 23:15:29
j.jager
j.jager
Toch apart dat op de site van de ns staat dat er beperkt spoorgebruik is tussen Zl en Mp terwijl de werkzaamheden bij Zl zelf zijn. En dat de 10500 en 10700 niet rijden vind ik dan ook wel apart. De ritten van en naar Lw maken normaal van hetzelfde spoor(1 en 3) gebruik dan de ritten van en naar Gn. Dan had je mischien beter de 9100 niet kunnen laten rijden want die komen normaal op 14 binnen en vertrekken daar ook weer van.  

16-01-2011 23:42:27
Pim530
Pim530
Gokje: 9100 combineert met de NO?  

17-01-2011 00:07:25
himym
himym
9100 vertrekt van spoor 16, lijkt me niet dat dat combineert met de NO

Laatst bewerkt door himym op 17-01-2011 00:07
 

17-01-2011 15:44:20
ns1700
ns1700
dat leek me ook inderdaad een overbodige vraag met spoor 16 met een zeer kleine lengte...


groeten uit Spoorzone
 

17-01-2011 15:56:29
robbertc
robbertc
10500 / 10700 Mp-Zl v.v. opheffen zal dan wel komen omdat de 3600 het emplacement doorkruist.. Overigens geen ICRm-7 dan in de 3600 gepland, vanwege de te korte kering in Zl daarvoor.  

17-01-2011 17:09:14
Pim530
Pim530
Quote
ns1700: dat leek me ook inderdaad een overbodige vraag met spoor 16 met een zeer kleine lengte...


Het grootste probleem lijkt me dat je op sp16 een beetje moeilijk doorrijdt richting Amf.
 

17-01-2011 17:52:40
ns1700
ns1700
ja maar daar had ik al aan gedacht. waar wil jij dan de NO laten combineren met de 9100? bedoel we gaan niet Berlin Ostbahnhof in de nacht nadoen dat we eerst het station een stukje uitrijden en dan weer terug... kost veel capaciteit...

Laatst bewerkt door ns1700 op 17-01-2011 17:53


groeten uit Spoorzone
 

17-01-2011 18:22:50
mdj
mdj
Dat kan dan natuurlijk op 1a... ,maar is in principe niet aan de orde.

En op spoor 16 kan wel een ICM-IV staan, en -lijkt mij- voor een zaterdag meer dan zat. Dus dat probleem heb je niet.

Makkelijker is om de 10500/10700 op te heffen om zo ruimte te maken voor je overkruising van de 3600. Sporen 1 en 3 zijn (dan) nog de enige doorgaande sporen, en de 500 komt daar de 700 tegen. Wil je de bezetting daarvan op 1 spoor krijgen (en dan de 3600 naar het vrijgekomen spoor), moet je een(1) richting aanpassen. En dan help je de knoop om zeep. Dan heb je alleen sporen 14, 15, 16 vrij.(ja en 13, maar dar heb je nu niets aan) Dan kan je het beste de 3600 op spoor 14 zetten (dichts bij de sporen richting Wijhe) en de 9100 naar 16...

Gevolgen zijn te overzien, vanaf Mp naar Zl kom je iets later aan, verder richting Amf heb je al geen vertraging. In de andere richting moet je communiseren dat de mensen iets eerder met de trein moeten en dat je in het deel naar Groningen moet gaan zitten. En dat is dan ook gedaan.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

17-01-2011 21:59:46
daniel81
daniel81
Ik neem aan dat de 500 extra stopt te Mp? Staat nl. niet op de pagina werkzaamheden van Somda  

17-01-2011 22:03:55
TheKnitter
TheKnitter
500 stopt inderdaad extra op Meppel. Zal de pagina even bewerken.


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

18-01-2011 08:56:14
robbertc
robbertc
Quote
robbertc: Overigens geen ICRm-7 dan in de 3600 gepland, vanwege de te korte kering in Zl daarvoor.
Kleine nuancering: Op de momenten dat de 3600 kort keert in Zl, is er geen ICRm ingepland..