09-01-2011 00:00:17 | ||
---|---|---|
forum
|
Hallo ik start dit topic omdat ik een aantal vragen heb over baanvakken en materiaal. Welk materiaal is er allemaal toegelaten op de lijn Asd - Ekz? want zie er heel veel verschillend mat rijden. En wat is het aantal bakken dat de stations tussen Zd en Ekz langs het perron krijgt. |
09-01-2011 00:10:38 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Zo ver ik weet zijn er geen beperkingen voor materieel. De perrons kunnen allen, met uitzondering spoor 2 te Hn, 10 bakken aan. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
09-01-2011 12:14:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nou nee. Niet al het materieel dat is toegelaten, rijdt er ook werkelijk, en de maximale lengte die mogelijk is, idem dito. |
09-01-2011 16:38:12 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Hij vraagt toch alleen wat er toegelaten is? Niet wat er daadwerkelijk rijdt? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
09-01-2011 17:36:36 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Naar mijn weten mag er : Virm DDM DDAR Mat64 ICM/m SGMm SLT 16/17/1800 ICRm TD7 en dat was het wel volgens mij |
09-01-2011 17:39:08 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Ik zou niet weten waarom class 66, 6400, DM '90, mat '54, mat '46, Plan U en noem maar op er niet zouden mogen komen |
09-01-2011 18:26:11 | ||
---|---|---|
Somda
|
werktreinen worden natuurlijk door 64/6500 getrokken. dus die hebben ook toelating lijkt mij. |
09-01-2011 18:30:29 | ||
---|---|---|
mark
|
Als de verhalen kloppen en ik het goed heb, is er zelfs een keer een Benelux trek/duw-stam met HLE 11 in Ekz geweest. Maar dat zal Broek53 beter weten. |
09-01-2011 18:45:26 | ||
---|---|---|
sik214
|
VSM is ook met 23-er bij de SHM geweest. Het kan zijn dat stoomloc's beperkingen hebben voor diverse (hulp)bruggen. |
09-01-2011 19:04:43 | ||
---|---|---|
vritz
|
ICE 3 is ook al eens in Ekz geweest Laatst bewerkt door vritz op 09-01-2011 19:04 |
09-01-2011 19:06:31 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Al het Nederlands materieel is overal toegelaten. Enige uitzonderingen zijn de LINT'en en buffels. Dit vanwege detectieproblemen van de treinen. De enige beperkende factoren zijn de perronlengten en de aslast. De enige lijn met een aslastbeperking is de lijn Woerden-Leiden (zeg ik uit mijn hoofd). Vroeger was er nog de Hofplijnlijn/Zoetermeerstadslijn. Die had ook nog een beperking in het profiel zitten. Kortom alles mag in Ekz komen, of het er ook daadwerkelijk komt, ligt aan de materieel planning. |
09-01-2011 19:19:09 | ||
---|---|---|
mdj
|
op Hn-Ekz zouden de stoomlocs volgens prorail niet zijn toegelaten. Zie verder de leuke tekeningetjes met betrekking tot de aslaten, beveiligingssystemen en andere soortelijke informatie: http://www.prorail.nl/Vervoerders/Infrastructuur/Pages/Functionaliteiten.aspx Bij twijfel: gebruik beton. |
09-01-2011 19:59:14 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Hn-Hdr mag bijvoorbeeld de 01 1075 ook niet komen, maar de 65 018 weer wel.. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
09-01-2011 20:53:01 | ||
---|---|---|
nielske90
|
QuoteRailion rijdt zelden werktreinen. Werktreinen worden doorgaans getrokken door andere vervoerders (oa Strukton, Volkerrail, Spitzke, RRF, Shunter, ACTS), veelal met het type G1206 of V100. |
10-01-2011 10:49:54 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote Op de 'stoomkaart' zou je niet op Mp-Lw-Sk/Gn mogen komen...! Ook op Apd-Apdvam (!!!) niet. |
10-01-2011 11:04:40 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Er zijn drie kaarten. Mp-Lw-Sk/Gn mag je niet met de 01-1075. Daar mag de NSM3737 wel komen. http://www.prorail.nl/Vervoerders/Infrastructuur/Documents/routekaarten_Stoom2_definitief_29-4-2009.pdf Voor de SSN65018, 523879, 23023, VSM23071 http://www.prorail.nl/Vervoerders/Infrastructuur/Documents/routekaarten_Stoom1_definitief_29-4-2009.pdf voor de NSM 3737 http://www.prorail.nl/Vervoerders/Infrastructuur/Documents/routekaarten_Stoom3_definitief_29-4-2009.pdf voor de 01 1075 Laatst bewerkt door TheKnitter op 10-01-2011 11:04 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
10-01-2011 11:29:42 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
NSM 3737 mag zelfs op Wd-Ledn komen. Voor wat het waard is, want ik denk niet dat die op gang gaat komen voorlopig... Wat ik alleen niet begrijp, is dat ik op internet diverse foto's heb gezien van stoomlocs in Bdg (jaren '70), en goederentreinen met een loc 1000 of 1100. Waarom mocht dat toen wel en nu niet? Dan zou je toch haast zeggen dat het spoor in de tussentijd verwaarloosd moet zijn? Met vriendelijke groet, Robin |
10-01-2011 12:36:57 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Deze lijstjes zijn niet helemaal kloppend. De 23 023 is in Goes geweest en op Leiden-Hoofddorp. En de 65 018 en de 23 023 hebben ooit gereden op Leiden-Alphen-Woerden en de 65 018 ook nog op Alphen-Gouda. Overigens geven deze lijstjes alleen aan wat vrijgegeven is en wat niet. Een niet vrijgegeven baanvak kan mogelijkerwijs alsnog vrijgegeven worden. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 10-01-2011 12:45 |
10-01-2011 13:29:20 | ||
---|---|---|
Apda
|
Volgens het kaartje van april 2009 was Apd - Apdvam niet vrijgegeven voor SSN 01 1075. Toch heeft deze loc in september 2009 dit baanvak bereden, nl. tijdens 'Terug naar Toen' van de VSM. |
10-01-2011 13:49:59 | ||
---|---|---|
thom
|
Grote kans dat er daarover contact geweest is met IVW en Prorail, en de toestemming alsnog verleend is met bv een beperkte snelheid voor bv brug tunneltje of profiel van vrije ruimte... |
10-01-2011 15:10:26 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteWaarschijnlijk een gevolg van "Ze komen er toch nooit meer, dus dan kunnen we die lijnen daar net zo goed voor gesloten verklaren". Die lijnen zijn heus niet verwaarloosd. |
10-01-2011 17:44:56 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Het gaat hier om aslasten. 1100-en waren erg licht en 1000-en één en al wiel, dus ik kan me voorstellen dat die niet zo'n probleem waren als een 1600. En de aslast van de ene en de andere stoomlok kan ook nogal verschillen (in deze zin van het woord althans, last van de as zullen omwonenden bij elk type wel gehad hebben%08%) |
10-01-2011 19:45:50 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Ja, die 1100 bleven onder de 20 ton grens, tot dat ze een botsneus kregen! Laatst bewerkt door jeanne op 11-01-2011 10:06 |
10-01-2011 20:42:46 | ||
---|---|---|
michiel88
|
Ik vraag me af wat er van klopt, volgens ProRail rijdt de 52 3879 voor de SSN, dit terwijl het lijstje uit 2009 dateert en de loc al sinds 2003 bij de VSM is. |
10-01-2011 20:52:30 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Qua toelating klopt het lijstje wel. Maar dat die afwijking daar in zit is niet een probleem. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
11-01-2011 08:07:11 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote 1 ton lichter dan een 1600, of 4 ton voor de botsneus. Het kan natuurlijk het verschil maken, maar ik betwijfel het. De 1200 en 1300 hebben een nog een lagere aslast dan een 1100, dus het gaat waarschijnlijk ook om het totaalgewicht of het metergewicht. |