27-12-2010 18:46:29 | ||
---|---|---|
Chopper
|
Kunnen we er zo langzamerhand op rekenen dat Mat '64 ook na het komende wijzigingsblad blijft rijden in het zuiden (6800,6900, 9600/4400, 6400/5200)? Laatst bewerkt door spiketrain op 18-01-2011 15:12, reden: Aanpassing topictitel |
27-12-2010 18:52:30 | ||
---|---|---|
koosmat64
|
Wat zijn/worden de wijzigingen? |
27-12-2010 19:19:12 | ||
---|---|---|
nielske90
|
@Chopper: Volgens mij was sowieso al bekend dat mat'64 t/m in ieder geval april in die series zou blijven rijden, ook zonder de sneeuwperikelen. |
28-12-2010 00:33:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat er verder ook moge gebeuren, het wijzigingsblad van 6 februari verandert niet meer; dat is voor de sneeuw al afgesloten. Dagplan krijgt dus een giga-klus aan het bijpuinen van de omloop en daarin zul je de invoering van het wbl februari feitelijk niet echt merken. Laatst bewerkt door broek53 op 28-12-2010 00:33 |
15-01-2011 18:32:42 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
De treinen 14523/56 zijn per dit wijzigingsblad VIRM! |
15-01-2011 18:33:23 | ||
---|---|---|
superboer
|
Voor wat het nog waard is: *14523/56 gaat met VIRM rijden. * ICRm wint weer terrein in de 3600: Het vervangt 2 omlopen ICM, de bestaande omlopen ICRm blijven gewoon rijden. Garantie tot aan de voordeur. |
15-01-2011 20:13:52 | ||
---|---|---|
Pim530
|
En daarmee verdwijnen er ( te korte ) stammen in de 1900? Volgens mij werd de 12100 ook weer planmatig MAT |
15-01-2011 22:18:06 | ||
---|---|---|
treintim
|
Quote En daarmee concludeer ik dat het aantal ICM-omlopen in de 3600 op ma-vr afneemt van vier naar twee. Laatst bewerkt door treintim op 15-01-2011 22:18 |
16-01-2011 00:02:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, dat klopt. Alles te beschouwen overigens in het licht van de wintersedefectenmaatregelen, die NIET in het wijzigingsblad verwerkt zitten. De vervanging van een set VIRM in de 3600 door een set ICM afkomstig uit de 2900, vind je hier dus niet terug. Net zo min als de omloop van het DDM-1 en alle gevolgen die dat heeft, bijvoorbeeld het feit dat in de 14500 nog geen VIRM berschijnt zolang het DDM er nog is. Laatst bewerkt door broek53 op 16-01-2011 00:03 |
17-01-2011 17:22:39 | ||
---|---|---|
treinfan
|
En er staat weer een lijst online: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011.htm |
17-01-2011 17:54:47 | ||
---|---|---|
mdj
|
-3578/3579/3580/3581/3587/3589 met een MDDM op zaterdag -Museumpendel "altijd" met SGMm Verder zie ik niet zo hele grote opvallendheden... Laatst bewerkt door mdj op 17-01-2011 17:55 Bij twijfel: gebruik beton. |
17-01-2011 18:09:51 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Quote Dank! Ik zie dat de LM-ritten 709xx en 710xx er niet in staan. Opzich geen probleem hoor Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
17-01-2011 19:09:00 | ||
---|---|---|
ns1700
|
mij viel op dat er trein 1983 zoals altijd op zondag met ICRm rijdt ipv het gebruikelijke monopoly VIRM in het weekend maar nu rijdt op Vrijdagavond trein 1985 met ICM naar Ehv en komt zaterdag terug als trein 1920... echter trein 1922 op Zondag vanaf Ehv rijdt ook met ICM terwijl er geen enkele rit met ICM naar Ehv gaat op zaterdag om deze op zondag te verzekeren. gaat trein 1985 in dit geval met 2 of meer stellen rijden? groeten uit Spoorzone |
17-01-2011 19:14:52 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Quote LM 70900 zal niet zo spannend zijn Asd-Wgm v.v. De 71000 lijkt me iets spannender, want waar zou deze voor zijn. De serie 1000 rijdt niet meer sinds 12 dec. 2010 (900 in halfuursdienst). Mvg. Bart |
17-01-2011 19:15:17 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Brabants nachtnet gaat (deels) met ICM rijden, vandaar uitlopers / starters met ICM in Ehv. De 1900 is een manier om ze van/naar hun oorspronkelijke inzetgebied (Gvc) te krijgen.. |
17-01-2011 19:17:16 | ||
---|---|---|
mvd
|
Serie 71000 zijn de LM-ritten Rtd-Rtst v.v. (Fyra keert tegenwoordig bij het stadion). Omdat de 70900-nummers in Asd worden gebruikt voor Asd-Wgm v.v. rijden de LM-treinen aan het andere uiteinde onder 71000. Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
17-01-2011 19:22:55 | ||
---|---|---|
ns1700
|
bedankt Robbertc! groeten uit Spoorzone |
17-01-2011 19:57:48 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Serie 71000 is inderdaad Rtd-Rtst tbv LM Fyra om te keren. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
17-01-2011 20:20:29 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Ah kijk. Zo leer ik ook nog eens iets. Mvg. Bart |
17-01-2011 20:22:15 | ||
---|---|---|
martw
|
Wordt in Rtst dan ook de hele trein in omgekeerde volgorde gerangeerd? Ik zat namelijk afgelopen vrijdag in de Fyra en het viel mij op dat zowel op Asd->Rtd als Rtd->Asd de rijtuigvolgorde als volgt is: 4x 2e klas, 2x 1e klas en nog één 2e klas. Of is daar een mogelijkheid om 'een rondje' te rijden? Martijn |
17-01-2011 20:24:17 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Nee. Enkel de loc loopt om. |
17-01-2011 20:25:40 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Nee, er word naar Rtst gereden, de loc voorop gaat los en er staat al een andere loc klaar. Die koppelt aan de voorkant, en gereed is het. Maar er zijn stammen die niet in dezelfde volgorde rondrijden. Ik dacht dat de kering ook iets minder dan een half uur is. Om x.38/ vertrekt het naar Rtst en komt pas later om x.14 terug naar Rtd vanaf Rtst en komt dan om x.19 aan op Rtd Die om x.08 vertrekt naar Rtst gaat vanaf Rtst om x.44 naar Rtd en komt dus aan om x.49. Laatst bewerkt door TheKnitter op 17-01-2011 20:26 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
17-01-2011 20:29:25 | ||
---|---|---|
martw
|
Aha, ik dacht dat er kort gekeerd werd! Dit omdat (toevallig) de aankomst afgelopen vrijdag te Rtd met +5 was, en het vertrek ook. Daarom dacht ik dat de vertraging 'doorgegeven' was door het korte keren. Maar dat is dus niet zo. Weer wat geleerd! Martijn |
17-01-2011 20:36:40 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Quote De 4600 rijdt op zondag geheel met DD-AR/MDDM. Mcn Asd. Laatst bewerkt door MasterE op 17-01-2011 20:36 |
17-01-2011 21:18:55 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Martijnmet: een aantal berichten zijn verwijderd. |
17-01-2011 21:21:39 | ||
---|---|---|
fugazi
|
Trein 4580 Asd-Ekz komt op zaterdag met een DD-AR (mDDM) te rijden en trein 4597 Ekz-Hn op zondag met SGM . De aanvoer voor laatstgenoemde trein komt van de uitlopende 3382 in Hnk waarna het materieel als 80282 doorgaat naar Ekz. |
17-01-2011 21:33:19 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
19630 TGV 07:52 Brusz 10:03 Wgm -----Z- Die LM-rit vind ik vreemd. Stond wel op de pagina van Treinfan per 12-12-2010, maar nu niet meer. Rijdt die niet meer? Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
17-01-2011 21:36:14 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Je had het al opgemerkt, maar nog niet de conclusie getrokken: Alles van NS Hispeed ontbreekt (nog) in mijn overzicht voor dit wijzigingsblad Laatst bewerkt door treinfan op 17-01-2011 21:36 |
17-01-2011 21:39:21 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Ja, dat zag ik al. Geen probleem verder. Maar wat ik niet snap, waarom een TGV(Thalys) leeg vanaf Brusz naar Wgm, en alleen op Zaterdag Laatst bewerkt door TheKnitter op 17-01-2011 22:07 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-01-2011 21:52:01 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Wordt daar niet een Thalys mee bedoeld? |
17-01-2011 21:53:49 | ||
---|---|---|
Lucchese
|
Ja |
17-01-2011 23:52:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteJe moet sowieso een heel bijzondere Fyra gehad hebben - want ze bestaan allemaal uit 6 rijtuigen. |
18-01-2011 08:36:37 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Had HiSpeed ze bij de invoering van de halfuursdienstregeling niet ingekort tot 5 rijtuigen? Of is men ze weer aan het verlengen? |
18-01-2011 08:52:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
Inkorten tot vijf rijtuigen? Nee hoor. |
18-01-2011 14:30:52 | ||
---|---|---|
ettenrail
|
QuoteMisschien komt dat doordat een thalys-treinstel per rit afzonderlijk wordt gehuurd, alle tijd buiten die rit moet extra worden betaald. Dit zal dan wel het goedkoopste zijn. |
18-01-2011 14:40:08 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Overigens is het wijzigingsblad 7 februari (en niet 6 februari) |
18-01-2011 15:15:33 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
De topictitel is aangepast. Groet, Spiketrain |
18-01-2011 19:12:49 | ||
---|---|---|
martw
|
Quote In dat geval zal het 3x 2e klas, 2x 1e klas en 1x 2e klas geweest zijn. Dat zijn 6 rijtuigen. Martijn |
18-01-2011 20:42:30 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote Is een lege Thalys, hij rijdt alleen als de Ski-Thalys ook rijdt. Door de Ski-Thalys staat er in de nacht van vrijdag op zaterdag 1 Thalys te weinig op de Wgm om de alle startende Thalys treinen vanaf Asd te kunnen rijden. Laatst bewerkt door BGM104 op 25-01-2011 19:51 |
25-01-2011 21:41:57 | ||
---|---|---|
broek53
|
Mij is voorspeld dat de drie DDM-1-en in de 14500 tot eind maart/begin april zullen blijven. |
26-01-2011 11:04:43 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Maar het heeft op zich niks met het 'wijzigingsblad 7 februari' van doen. Dit is Dagplan werk.. |
26-01-2011 16:16:29 | ||
---|---|---|
daniel81
|
In OD staat een verhaal over dat NS als reactie op de klacht 'ontbreken toiletten in 4000' daar met SGMm is gaan rijden. Is dt inderdaad vanwege de toiletten - zo ja wordt dat dan structureel? Of was het een noodgedwongen maatregel wegens de massale SLT-uitval die wat toiletten betreft toevallig gunstig uitpakt? |
26-01-2011 18:02:09 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Dat geld ook voor de andere stammen die nu in dienst zijn |
26-01-2011 21:27:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, wat ik bedoel is dat vanaf week 6 de 14500 in Dagplan met DDM-1 gereden blijft worden. De 2200 en 3700/3900 gaan op papier terug naar DDAR en er komen dan 6 stammen op "bijsturingsreserve". |
26-01-2011 22:08:16 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Wat houdt 'dagplan' precies in? Bij het woord 'dagplan' denk ik aan iets wat bij wijze van spreken pas een dag van tevoren geregeld wordt; maar dat is het dus kennelijk niet. |
26-01-2011 22:27:16 | ||
---|---|---|
train85
|
Nee de afdeling dagplan binnen NSR werkt allerlei kleine wijzigingen door in de dienstregelingen. Daar worden ook materieelwijzigingen doorgevoerd. Wij werken daar tot ongeveer 8 weken vooruit. Laatst bewerkt door train85 op 26-01-2011 22:27 |
26-01-2011 23:05:20 | ||
---|---|---|
broek53
|
Yep, en het gebeurt dus per dag. De onderlegger waarop de wijzigingen aangebracht worden, is het Jaarplan. En het jaarplan is datgene wat in de loop van het jaar een paar maal gewijzigd wordt: de wijzigingsbladen dus (waarmee we dan toch nog een beetje terug zijn op het topic). |
27-01-2011 10:58:30 | ||
---|---|---|
qj7141
|
Een overzicht van wat dienstregelingwijzigingen staat hier: http://www.locov.nl/Images/Locov%202011-150%20advaanvraag%20dienstregeling%20per%207%20feb%202011_tcm311-298703.pdf |
27-01-2011 11:21:08 | ||
---|---|---|
Jannn2009
|
Bedankt, staat wel een foutje in het 2e punt, onderaan bladzijde 1!;) "ipv .11/.13" moet natuurlijk .11/.41 zijn, toch?;) |
27-01-2011 11:53:01 | ||
---|---|---|
qj7141
|
Uiteraard! |
27-01-2011 17:54:32 | ||
---|---|---|
bogger
|
Toch jammer van het Nachtnet Rtd-Ut vv. Op zaterdagnacht (zondagochtend) 04.05 en 05.05 vertrek uit Rtd komt de bezetting wel degelijk boven de 65 uit bijvoorbeeld.. |
27-01-2011 18:11:25 | ||
---|---|---|
train85
|
Is dat een keer geweest of regelmatig? |
27-01-2011 20:31:16 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
De trein van 6:05 zit ook altijd aardig vol. Een ICMm-III zitten de trein half- tot driekwart vol, eerste klas niet meegerekend. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
28-01-2011 00:11:00 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Maar het lijkt mij niet ondenkelijk dat er gewoon een trein blijft rijden om 6:05, en dat alleen de naam 'Nachtnettrein' verdwijnt. |
28-01-2011 08:40:32 | ||
---|---|---|
qj7141
|
Trein 1719 Rtd 06.05-Ut 06.43 blijft gewoon - net als nu - rijden van ma t/m vr. Maar dit is dan ook geen nachtnettrein. De trein die om 06.05 op za en zo om 06.05 vertrekt is nachtnettrein 2421, en die verdwijnt. Laatst bewerkt door spiketrain op 28-01-2011 09:22, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
02-02-2011 17:11:59 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Dus als ik het goed begrijp, word de eerste reismogelijkheid naar Ut uit Rtd op zaterdag de 4016 en overstappen in Gd op de 521 die geheel uit Gvc komt. Want de trein van 6:35(tr. 20521) is ook al wegbezuinigd. De eerste rechtstreekse trein naar Ut/Amf is dus dan de 2823, en de eerste rechtstreekse trein naar Zwolle ev word dan dus de 21723.. De 2421 op zaterdag heeft vaak ook een bezetting van meer dan 60 %, mijn eigen ervaring. Waarom moeten de reizigers zo erg gepest gaan worden? Laatst bewerkt door TheKnitter op 02-02-2011 17:20 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
09-02-2011 19:21:48 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
De spoorwijzigingen in Rtd De serie 4000 vertrekt vanaf spoor 16 i.p.v spoor 12 De serie 9700 vertrekt vanaf spoor 15 i.p.v spoor 16 http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
09-02-2011 21:54:17 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Er word nogal behoorlijk gekloot met de sporen indeling in Rtd, ook voor de Intercity's/Stoptreinen/Sneltreinen die daar doorgaan (1900/2100/2200/5100). Sporen 3,4,6,7 kunnen allen gebruikt worden. Logisch had mij geleken: Intercity's(serie 1900/2100/9200) richting Dordrecht en verder: Spoor 3 Stop- en Sneltreinen(Serie 5000/5100/2200) richting Dordrecht en verder: Spoor 4 Mooie Cross-Platform zoals voorheen! Intercity's(serie 1900/2100/9200) richting Den Haag HS en verder: Spoor 7 Stop- en Sneltreinen(serie 5000/5100/2200) richting Den Haag HS en verder: Spoor 6 Wederom weer Cross-Platform! Nu gaan de IC's richting Dordrecht van spoor 3, Stop- en Sneltreinen volgens mij van spoor 6, Stop en Sneltreinen richting Den Haag HS ev van spoor 7, InterCity's van 11 of 12.. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
09-02-2011 21:55:49 | ||
---|---|---|
mdj
|
Hoe wil jij van spoor 6 naar Sdm? Voorstel van mij zou zijn: 1a: Hoekse Lijn 1b: aankomende 900/9300 3: begin/einde 14100 4: 4000 6: IC->Ddr+9200 7: SPR+S->Ddr 8/9: bd 11: SPR/S->Sdm 12: IC->Sdm+9200 13: 9300+vertrekende 9300 14/15: IC->Ut 16: 9700. Laatst bewerkt door mdj op 09-02-2011 22:03 Bij twijfel: gebruik beton. |
09-02-2011 22:00:16 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Oeps. Heb even niet rekening gehouden met de sporen bij Sdm. Sporen AC/AD/BC/BD enzo zijn voor de Hoekse Lijn.. En via sporen CB/CC en dan naar DD loop je andere treinen in de weg. Maar oke, spoor 6/7 cross-platform ri Sdm ev kan dus niet via een simpele weg. Maar de cross-platform op 3/4 kan toch wel? Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
09-02-2011 22:31:23 | ||
---|---|---|
robbertc
|
QuoteEr wordt nog wel het een en ander gerangeerd (jaja, daar istie weer, we kunnen het niet ontlopen) in de 4000/9700 (en daarmee 14700, 7400) in Rtd, als enige plek waar dat nog redelijk mogelijk is in die series. 4000 op spoor 4 is dan redelijk onhandig. |
10-02-2011 11:38:24 | ||
---|---|---|
janltv
|
Quote Ook dat is niet handig, want dan kun je nooit conflictvrij binnen komen met de 900/9300. Als deze naar spoor 3 gaan en de IC's naar spoor 4 vanuit Dt, kan het wel. Daarbij wordt over een paar maanden spoor 1 weer een kopspoor, want 1b gaat weer buitendienst. |
10-02-2011 12:31:33 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er staat geen langdurige buitendienststelling van spoor 1b op de rol, hoor. Althans niet langdurig in de zin van een beveligingswijziging, d.w.z. langer dan 6 weken. Laatst bewerkt door broek53 op 10-02-2011 12:31 |
11-02-2011 13:32:44 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Nog een aantal wijzigingen in de NO. Info; de vertrekstaten van Rtd/Gn/Lw/Es Rtd-Gn/Lw/Dv/Es 20521 Do ook naar Gn 20525 Za ook naar Gn 20529 Za niet meer naar Gn 20533 Zo ook naar Gn 20537 Di niet meer naar Gn 21747 Di-Do+Za naar Dv i.p.v. Es 20557 Zf naar Lw i.p.v. Ut 20573 zf niet meer naar Gn 21779 Ma+Wo naar Es i.p.v. Amf 21783 Ma naar Amf i.p.v. Es 21783 Vr naar Es i.p.v. Ut 20589 Zf naar Ut i.p.v. Avat Gn-Shl/Gvc/Rtd 578 Di+Do ook naar Rtd Lw-Shl/Gvc/Rtd 10582 Di ook naar Rtd Es-Shl/Gvc/Rtd 1776 Do ook naar Rtd Laatst bewerkt door fred67nl op 11-02-2011 13:56 http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
11-02-2011 13:37:13 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Je bericht is niet helemaal duidelijk denk ik. Over welke vertrekstaat heb je het eigenlijk? De 105xx komt nooit in Gn, dat is Zl-Lw. En de 217xx komt niet in Dv of Es, maar is vleugeltrein voor de 1700 die naar Es gaat en waarvan soms het deel uit Rtd maar tot Dv gaat. |
11-02-2011 13:50:05 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Heb een aantal nummers verkeerd in gevoerd heb het intussen veranderd. Dat de 217... niet in Dv of Es komt moge duidelijk zijn voor somda,ers hoop ik. http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
11-02-2011 16:49:27 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Vraagje??? Weet iemand hoeveel Diensten ICM beschikbaar zijn op dit moment? Niet treinstellen maar diensten dus. http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
11-02-2011 23:18:31 | ||
---|---|---|
treintim
|
Waarom zou je dat willen weten, Fred? |
11-02-2011 23:48:01 | ||
---|---|---|
mren
|
Voor de omloopreconstructies: https://www.somda.nl/forum/9637/2011+Omlopen+500700170012700+en+vleugeltreinen/ |
14-02-2011 21:14:39 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Quote Jij weet het ook niet?? %02% Zou mijn werk makkelijker maken als iemand mij dit zou kunnen vertellen. http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
14-02-2011 23:37:58 | ||
---|---|---|
treintim
|
Nee, ik weet het niet. Was wel benieuwd waarom je het wilde weten, maar met een goede reden. Laatst bewerkt door treintim op 15-02-2011 00:20 |
14-02-2011 23:59:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als we de jaardienst volgen, zijn er 36 diensten voor IC4-en en 77 voor IC3-en, onderhoud inbegrepen. Verder 1 IC4 en 6 IC3-en als bijsturingsreserve, waarvan ik niet zeker weet of die ook als diensten zijn opgenomen. Daarnaast is elke dag dagplan vaardig met het een en ander, en of dat nog diensten creeert, weet ik ook niet - maar ik vermoed van niet. |
15-02-2011 12:26:43 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Dank je voor de info Broek. Hier kan ik wat mee. http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
19-02-2011 11:30:51 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Quote Er zat een foutje bij tr 10582. Daar gaat een deel van naar Gvc. http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |