23-12-2010 22:49:11 | ||
---|---|---|
WLE 21
|
Trein 89159 van Amsterdam Zaanstraat naar Blerick. Sms: 1312+1856+Post++mO+1302+PlanV. Aswplz 13.30 Asd 13.40 Ac 13.54 Ut 14.09/10 Gdm 14.28 Ht 14.41 Ehv 15.02/05 Dn 15.22 Br 15.43 Laatst bewerkt door SleutelMan op 27-12-2010 20:23 |
23-12-2010 22:54:12 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Bedankt voor het delen! Is toegevoegd aan Bijzondere Ritten. |
24-12-2010 00:13:08 | ||
---|---|---|
thom
|
Waarbij die Post bak dus een Hbbkkss is, en die mO, de mP 3031 moet zijn |
24-12-2010 09:04:34 | ||
---|---|---|
thieskes
|
Bedankt voor het delen, hopelijk gooit prorail en/of het weer geen roet in het eten |
24-12-2010 09:54:21 | ||
---|---|---|
wilcot
|
dat kan nog wel eens het geval zijn hier in Br is een flink pak sneeuw gevallen en het sneeuwd nog steeds Laatst bewerkt door spiketrain op 24-12-2010 10:05, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
24-12-2010 13:13:44 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
Gister ochtend, avond en vanmorgen is de rit op last van prorail ook al afgelast. Dus ik moet het nog zien. Laatst bewerkt door spiketrain op 24-12-2010 16:12, reden: Officiële bedrijfsnamen gebruiken! http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
24-12-2010 13:29:18 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Dat 89xxx treinnummer is er één van de bijsturing. Je zou zeggen: de bijsturing vraagt een (last-minute) pad aan bij Prorail, er wordt een nummertje aan gehangen en de rit wordt gereden. Het lijkt me wat raar als de bijsturing een pad krijgt dat bij wijze van spreken even later door dezelfde organisatie weer wordt geannuleerd of zelfs verboden. |
24-12-2010 13:32:57 | ||
---|---|---|
thom
|
Euh, waarom zou dat niet kunnen? Het transport zou gisteren al rijden en dat is toen ook ingetrokken door Prorail. Als blijkt dat het niet mogelijk of verantwoord is, houdt het gewoon op. Laatst bewerkt door spiketrain op 24-12-2010 16:13, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten |
24-12-2010 13:57:36 | ||
---|---|---|
rail4marce
|
Ondertussen zouden ze al bijna in Utrecht zijn ben benieuwd. Naam is rail4marcel maar dat was 1 karakter teveel bij het aanmelden :P |
24-12-2010 13:58:59 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
Het transport zou nu (13.58) ongeveer moeten vertrekken.+30 dus. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
24-12-2010 14:06:48 | ||
---|---|---|
john2
|
De kerstrit van de SNN, van 18 december, heeft Pro Rail afgelast. Als deze rit door gaat, dan zet ik hier wel vraagtekens bij! Laatst bewerkt door john2 op 24-12-2010 14:07, reden: Meer tekst er bij gezet. |
24-12-2010 14:09:42 | ||
---|---|---|
WLE 21
|
Trein om 14.09 door Amstel ri. Utrecht. Laatst bewerkt door WLE 21 op 24-12-2010 14:10 |
24-12-2010 14:12:04 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
18december was het volgens mij een iets grotere puinhoop dan nu kan ik me herinneren |
24-12-2010 14:12:58 | ||
---|---|---|
oudeaap
|
Quote een argument om deze rit wel door te laten gaan is dat er bij deze overbrenging noodzaak is omdat ander materieel anders niet (zo snel) hersteld kan worden. Met de SSN rit was dat belang er niet. |
24-12-2010 14:29:26 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
En de SSN-rit was al weken tevoren ingelegd en toen kon wist men uiteraard nog niet in welke omstandigheden die rit later eventueel zou kunnen verkeren. Wat ik me afvraag is of de bijsturing niet al een mandaat heeft om een pad te weigeren vanwege de weersomstandigheden en het niet eerst wel te geven, om het vervolgens weer in te trekken. |
24-12-2010 14:33:49 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
14.31 uit Ut naar `t zuiden vertrokken |
24-12-2010 14:36:29 | ||
---|---|---|
ijnte
|
Check te Ut. Ik moest even mijn mijn ogen knipperen, maar toen ging het lichtje branden %02% Laatst bewerkt door spiketrain op 24-12-2010 16:13, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
24-12-2010 14:40:45 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Spiketrain meld dat het transport met +30 uit Aswplz is vertrokken |
24-12-2010 14:41:45 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
En inmiddels met +21 onderweg van Ut... Laatst bewerkt door gvttreinen op 24-12-2010 14:42 |
24-12-2010 14:45:24 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Aleens bedacht dat dit niet voor de lol is, en hoe lullig het klinkt, die SSN rit dat wel was... We hadden graag nog in de Zaanstraat gebleven hoor Laatst bewerkt door thom op 24-12-2010 14:46 |
24-12-2010 14:47:29 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
Quote Waarom kunnen mensen niet gewoon normaal lezen? Er staat namelijk al 45 minuten dat deze met +30 rijdt Laatst bewerkt door hvondelen op 24-12-2010 14:48 http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
24-12-2010 14:52:02 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Nee, toen stond er dat de trein 'zou' met +30 gaan vertrekken, waarmee niet gezegd is dat ie vertrokken was. (Over goed lezen gesproken). *muggenzifterijmodus uit* Laatst bewerkt door ZJ37 op 24-12-2010 14:52 |
24-12-2010 16:18:54 | ||
---|---|---|
rail4marce
|
Het geheel kwam om 15:47 door Hmbv ri Br. Er was alleen een beetje veel stuifsneeuw http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/5288254420/ Laatst bewerkt door rail4marce op 24-12-2010 16:59 Naam is rail4marcel maar dat was 1 karakter teveel bij het aanmelden :P |
24-12-2010 16:55:46 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
Om 14:48uur net voor Lek. Reed lekker langzaam vanwege sneeuwbelemmering op de overgang Pothuizerweg en Achterdijk, waarop net een auto losgekomen was. Foto: http://www.flickr.com/photos/rob-van-der-woude/5287603655/ Maar daar wil ik niets over horen!!!!) |
24-12-2010 17:32:51 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Volgens mij rijdt de SSN voor een redelijk belangrijk doel: namelijk geld in het laadje brengen om het voortbestaat te blijven garanderen. En laat dat nou precies dezelfde reden zijn waarom reizigersvervoerders en goederenvervoerders hun treinen laten rijden... Groetjes, Emiel |
24-12-2010 18:16:12 | ||
---|---|---|
sik214
|
Kan het NSM niet een paar centjes bijverdienen met het verhuren van V 876? Destijds is plan W 472 ook een tijdje terug de regulieren dienst ingegaan. |
24-12-2010 18:44:25 | ||
---|---|---|
sander14
|
De combinatie kwam rond half 4 door Best en blies daarbij een flink dotje sneeuw op: http://www.flickr.com/photos/30449936@N02/5287889673/ |
24-12-2010 19:09:04 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
Van mij dan ook nog deze landschappelijke opname. http://robvanderwoude654.fotopic.net/p68511953.html |
24-12-2010 19:15:47 | ||
---|---|---|
thieskes
|
Als iedereen zijn foto laat zien dan wil ik niet achterblijven: http://www.flickr.com/photos/thieske_1987/5288548078/ |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
24-12-2010 19:27:45 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: de discussie over 'slechte' foto is verwijderd. Groet, Spiketrain |
24-12-2010 19:38:30 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Volgens mij gaat het bij reizigers- en goederenvervoer over maatschappelijke en economische belangen, en bij de SSN liggen de belangen alleen binnen hun organisatie. Deze overbrengingsrit zorgt ervoor dat de Zaanstraat weer ingebruik genomen kan worden zodat dat weer ten goede kan komen als het normale reizigersverkeer. Hoe je het ook wend of keert blijft dat een andere noodzaak dan een extra rit voor liefhebbers en daarmee kan ik me dat besluit van Prorail wel begrijpen. Laatst bewerkt door thom op 24-12-2010 19:39 |
24-12-2010 19:58:00 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Gehele trein reed door Br heen naar de stadbrug te Vl om daarna terug te keren op Br om ongeveer 16.20. Daar reed hippel 629 langszij en via de stadbrug terug naar de stoet. gelukkig sneeuwde het niet meer maar was het door de vertraging al te donker voor mooie foto's.Om deze redene geen link naar foto's. iedereen die wil kijken kan op de site waar ik vaker heen link de foto's in de loop van de avond aanschouwen. |
24-12-2010 23:37:25 | ||
---|---|---|
john563
|
komt het nu door de sneeuw en foto of ziet die 1300 er echt zo mooi uit??? |
24-12-2010 23:47:21 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
ondanks dat het donker was zijn het geen slechte foto's wilcot . |
25-12-2010 00:24:45 | ||
---|---|---|
treintim
|
Quote Over geld gesproken... het speelt door mijn achterhoofd al even, maar puur uit interesse vraag ik het nu even. De kosten die aan zo'n ganse rit vanuit Amsterdam naar Blerick verbonden zijn en eerder al de overbrenging van Amsterdam naar Utrecht, worden die afgeschreven op conto van NSR, omdat de werkplaats voor hen speciaal vrij wordt gemaakt? Dat de machinist en rangeerder(s) van het NSM allicht vrijwilligerswerk leveren, kan ik mij voorstellen, maar of zo'n rit nou gratis is? Laatst bewerkt door treintim op 25-12-2010 00:25 |
25-12-2010 00:48:13 | ||
---|---|---|
robins
|
gratis of niet, de kosten zijn een druppel op de gloeiende plaat ten opzichte van de reactivering van de Zaanstraat lijkt mij. mvg, Robin |
25-12-2010 00:48:46 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Prorail stuurt voor elke(extra) rit een rekening naar de vervoerder die deze aanvraagd.( De Infra heffing) Een rit voor een organisatie die zelf geen vervoerder is ( Spoorweg museum of SSN b.v.) zal men ongetwijfeld doorbelasten. En dan heb ik het niet over bedragen van een paar tientjes voor een rit! In het geval waar jij over spreekt zal dat doorbelasten wel niet plaats vinden gezien het belang dat NSR erbij heeft, hoewel, een gedeelte zou men natuurlijk bij Bombardier/Siemens kunnen claimen. |
25-12-2010 00:52:32 | ||
---|---|---|
mren
|
In ieder geval is de betaling van de SLT's reeds gestopt. |
25-12-2010 07:35:23 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Het is maar net hoe je het bekijkt. Maar de SSN maakt mijns inziens gewoon deel uit van de economie. Ze hebben namelijk ook een inkoop en laten ook zaken elders doen die ze niet zelf kunnen. Mat name dat laatste kan aardig in de papieren lopen. Zeker als het om loc- of rijtuig-revisies gaan die uitbesteed worden. Zodoende is elke rit waarmee ze omzet kunnen genereren zeker niet puur eigenbelang. Ook de kolenboer, de catering-verkoper, de oliehandelaar verdienen aan zo'n rit. Maar er komt nog een andere factor om de hoek kijken: namelijk dat de inkomstenderving door een misgelopen rit bij de SSN altijd vele malen harder aankomt dan bijvoorbeeld NSR, dan een miljardenomzet heeft. Juist om die reden lijkt het mij logischer om de SSN wel te laten rijden. Groetjes, Emiel |
25-12-2010 08:51:13 | ||
---|---|---|
phantom
|
En vergeet daarbij niet dat de SSN inkopen hebben gedaan zoals eten en drinken voor die rit die nu hopelijk nog ergens kunnen worden geplaatst zonder te bederven,anders dan is dat toch een grote strop. Afijn om terug on topic te keren,ik ben zeer benieuwd wanneer de V'tjes weer over de sporen in NL rijden. (jammer dat er geen plan T wordt gereactiveerd trouwens) |
25-12-2010 09:42:44 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
SleutelMan: Zullen we weer terug gaan naar de discussie over de NSM rit? |
25-12-2010 09:55:19 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Quote voor mensen die toch willen kijken nu toch maar een link http://www.maaslijn.net/2010.html zijn we gelijk weer ontopic |
25-12-2010 12:16:55 | ||
---|---|---|
john563
|
mooie sfeer foto's. Laatst bewerkt door admin op 25-12-2010 22:26, reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten |
25-12-2010 12:29:50 | ||
---|---|---|
JeroeNL
|
Dan wil ik ook niet achter blijven. Foto: http://www.flickr.com/photos/jeroen17/5288550292/ |
26-12-2010 19:27:44 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Hier de doorkomst bij Culemborg http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/5288162770/ |
27-12-2010 17:05:23 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Ook vandaag 3e kerstdag was het NSM weer druk bezig met materieel verplaatsen.... http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/5297068452/ |
27-12-2010 20:24:37 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
SleutelMan: topictitel aangepast |