19-12-2010 17:41:45 | ||
---|---|---|
forum
|
Welke type treinen rijden er allemaal over dit traject heen? |
19-12-2010 17:44:31 | ||
---|---|---|
sander14
|
BR101/120 met IC rijtuigen en ICE-2. En dan nog lokaal verkeer en dat kan vanalles zijn. |
19-12-2010 19:37:43 | ||
---|---|---|
zugchef
|
Tussen Wolfsburg/Stendal en Rbf Wustermark ook mondjesmaat wat cargo. |
19-12-2010 19:49:08 | ||
---|---|---|
orselinus
|
Quote Lokaalverkeer rijd het algemeen over de (gedeeltelijk) paralel lopende diesel lijn. |
19-12-2010 20:21:04 | ||
---|---|---|
ns1700
|
en natuurlijk EN Jan kiepura ect. met tractie die ik had toen een 120.1 groeten uit Spoorzone |
19-12-2010 23:17:28 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Quote Er rijden ook treinstellen serie 401 [alias ICE-1) over de NBS Hannover - Berlin |
19-12-2010 23:56:46 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Enige verschil is dat een ICE2 de helft van de lengte heeft en slechts 1 motorwagen. Het ontwerp is niet anders. |
20-12-2010 05:33:06 | ||
---|---|---|
NDS
|
Op het ontwerp van de restauratiewagen na dan, daarnaast heeft een ICE2 automatische koppelingen en een stuurstandrijtuig Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
20-12-2010 08:23:04 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Lokaal verkeer van Wolfsburg naar Stendal/Magdeburg en Stendal naar Rathenow is normaal een Desiro, van Rathenow tot Berlijn rijdt de RE160 met een 112 en dubbeldekkers. Ik geloof niet dat ze daar al met 146's rijden. En verder zoals gezegd: IC's met 101 en 120, ICE1 en ICE2. ICE3 niet planmatig. |
20-12-2010 11:44:55 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
ik plaatste niet voor niets die smiley, ik bedoelde het uiteraard niet serieus. Enfin, verder ontopic lijkt me |
20-12-2010 13:43:33 | ||
---|---|---|
forum
|
Maar vanaf Wolsburg gaat die dan ook de HSL op? en hoe doet die dat met Stendal? vanuit Berlijn? Gaat die vanaf Spandau over het langsame traject of via de HSL En als die over de HSL gaat via welke afslag gaat doe naar Stendal? |
20-12-2010 21:21:08 | ||
---|---|---|
scooter
|
Stendal wordt door de ICE treinen omzeild:Beter gezegd,de HSL lijn loopt niet via Stendal. Treinen die in Stendal stoppen,moeten van de HSL aftakken en later weer aantakken.De IC treinen van/naar Nederland doen dat oa.Tijdens dat omrijden worden ze dan ook(niet zichtbaar)ingehaald door de ICE van/naar het Ruhrgebied,die dus gewoon "rechtdoor"rijdt.Soms als die ICE te laat is,kun je hem nog wel zien vanuit de IC naar Berlijn,doordat die dan net voor het aantakken moet wachten. Overigens gaat komend jaar deze HSL in de periode tussen april en augustus op de schop:de dwarsliggers en ik meen ook de onderbaan worden vervangen.Extra reistijd kan oplopen tot ruim een uur. |
20-12-2010 21:27:30 | ||
---|---|---|
qj7141
|
QuoteBron? Laatst bewerkt door admin op 21-12-2010 09:06, reden: Quote hersteld |
20-12-2010 21:40:15 | ||
---|---|---|
scooter
|
Bericht van oktober in de Berliner Zeitung via Berliner-verkehr.de http://berlinverkehr.blogspot.com/search/label/Bahnverkehr (2e bericht:Die fahrt nach westen dauert 50 minuten langer) Laatst bewerkt door scooter op 20-12-2010 21:48 |
20-12-2010 22:59:16 | ||
---|---|---|
forum
|
Hmm oke maar hoe rijdt de IC dan vanaf Wolfsburg naar Berlin vertel me dat eens dan/. |
21-12-2010 07:51:06 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Wolfsburg - SFS - Abzw Nahrstedt - Stendal - Abzw Staffelde - SFS - Rathenow en verder. Het langzame traject naast de SFS is trouwens een dieseltraject. Daar rijdt dus echt niets anders dan de lokale stopper en eventueel goederen wat daar ergens moet zijn. Laatst bewerkt door mdeen op 21-12-2010 08:15 |
21-12-2010 09:30:14 | ||
---|---|---|
jbt
|
Het meest opmerkelijke stuk van deze spoorlijn vind ik wel de passage het 'Trappenschutzgebiet Havelländisches Luch', een bijna 20 kilometer lang stuk tussen oosten van Rathenow, waar de snelheid van 250 km/u naar 200 km/u wordt verlaagd. Hier wonen immers de 'Grote Trapganzen', een beschermde vogelsoort. Om de vogels te beschermen zijn er op een deel van de spoorlijn zeven meter hoge dammen naast het spoor gelegd, het derde spoor (de Lehrter Bahn) is er hier niet (de spoorlijn is hier dus tweesporig = smaller) en er staan lage bovenleidingmasten. Kennelijk hebben de maatregelen succes, want de vogelpopulatie is na de bouw behoorlijk toegenomen. |