11-12-2010 19:04:21
TheKnitter
TheKnitter
RIJDT NIET

Laatst bewerkt door TheKnitter op 18-12-2010 05:39
 

17-12-2010 20:46:33
thieskes
thieskes
ik zie een net iets andere boodschap op hun website staan:

Quote
Hoewel wij er, ondanks de weersomstandigheden en -verwachting, van uit gaan dat de rit naar Valkenburg op 18 december gewoon door gaat, is dat op dit moment nog niet 100% zeker.
Wij zullen proberen u via dit medium op de hoogte te houden. Tevens kunt u vanaf za 06:00 bellen met 010 282 92 82 voor meer informatie

bron: www.stoomstichting.nl

Laatst bewerkt door thieskes op 17-12-2010 20:47
 

18-12-2010 00:13:55
thom
thom
Euhm, als men volgens jou zo zeker is van het rijden, waarom publiceren ze dit zo voorzichtig dan naar het brede publiek...

Ik zou dat niet zo direct durven zeggen namelijk, ze kunnen wel willen, maar als Prorail ergens de bijl in gooit...
 

18-12-2010 05:39:08
TheKnitter
TheKnitter
De kerstrit gaat niet door op last van Prorail!!

Prorail heeft besloten de kerstrit te annuleren wegens de winterse maatregelen op het spoor.

Laatst bewerkt door spiketrain op 18-12-2010 08:27, reden: Onnodige hoofdletters en veel uitroeptekens verwij
 


18-12-2010 09:28:06
rob_ehv
rob_ehv
Daar gaat je sneeuw plaat%03%


robq
 

18-12-2010 10:07:23
phantom
phantom
Je kan nog wel sneeuwplaten maken maar idd niet van de SSN kerstexpress.
Hoe lullig ook,ik kan het opzich ergens wel begrijpen dat men hiertoe heeft besloten.
(Had er zelf ook graag een foto van gemaakt in de sneeuw)

Laatst bewerkt door spiketrain op 18-12-2010 10:10, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

18-12-2010 10:55:38
ZJ37
ZJ37
Hoezo is de annulering te begrijpen? Er is meer ruimte in de dienstregeling dan op een normale dag. Annuleren van de rit vanwege de 'wintermaatregelen' lijkt me een erg slap excuus.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 18-12-2010 10:55
 

18-12-2010 11:02:51
AlbertP
AlbertP
Prorail is wel vaker onbegrijpelijk. Zij hebben de rit laten aflassen, niet SSN.  

18-12-2010 11:16:11
zugchef
zugchef
Zo'n fluitketel is klaarblijkelijk een te groot risico op het spoor op een sneeuwdag als vandaag. Ze sluiten t liefst alle risico's uit zodat de kans op het vervoeren van reizigers via NSR het grootst blijft.  

18-12-2010 11:23:07
TheKnitter
TheKnitter
Wat mij verteld is aan de telefoon: Vanwege de wissels. Vooral de terugreis leverde een probleem op, want die ging via Utrecht. Uit voorzorgsmaatregelen om grotere problemen te voorkomen zijn hun geweigerd.
Net als de goederentreinen. Prorail probeert niet of nauwelijks goederentreinen te laten rijden.
 

18-12-2010 11:25:38
ZJ37
ZJ37
Vanwege de wissels? Ja, dus...? Eigenlijk kan ik me dat nauwelijks voorstellen. Iedereen heeft toch even veel recht om op het spoor te rijden? Is Prorail gek of ben ik het?

Laatst bewerkt door ZJ37 op 18-12-2010 11:26
 

18-12-2010 11:29:32
sander14
sander14
Quote
TheKnitter: Net als de goederentreinen. Prorail probeert niet of nauwelijks goederentreinen te laten rijden.

Even offtopic: Wie gaat dat betalen? Als die goederentreinen niet rijden, kost dat de vervoerders natuurlijk een hele hoop geld.

Ontopic: vanwege de wissels? We hebben toch de fantastisch goed werkende wisselverwarming? Dan zou de rit gewoon doorgang kunnen vinden...
 

18-12-2010 11:38:46
JeroeNL
JeroeNL
Zouden ze komende week de Kerst Express nog een keer laten rijden? Of laten deze winter geen Kerst Express meer rijden?

Laatst bewerkt door JeroeNL op 18-12-2010 11:40
 

18-12-2010 12:17:00
4201
4201
Quote
TheKnitter: Wat mij verteld is aan de telefoon: Vanwege de wissels.


Apart, ik dacht toch dat alle wisselverwarmingen geïnspecteerd en indien nodig vervangen waren, zo was een tijdje geleden nog te lezen in de kranten. Vreemd dat men nu dus niet kan rijden vanwege bevroren wissels, dat zou toch niet moeten kunnen?
 

18-12-2010 12:22:39
jacokran
jacokran
Quote
ZJ37: Vanwege de wissels? Ja, dus...? Eigenlijk kan ik me dat nauwelijks voorstellen. Iedereen heeft toch even veel recht om op het spoor te rijden? Is Prorail gek of ben ik het?
NS kan rijden naar Mt en en Hrl. Veolia rijdt normaal naar Vk en Kerkrade. De wissels werken dus. Dan kan de stoomstichting er ook overheen lijkt mij...
Hoeveel bevestigingen heeft men nog nodig om te zien dat Prorail totaal ongeschikt is voor haar taak? Ik hoop dat er bij de Stoomstichting iemand met politieke connecties zit.

Laatst bewerkt door jacokran op 18-12-2010 12:22
 

18-12-2010 12:46:21
MDDM
MDDM
Wat is het moeilijk om te accepteren dat iets niet door gaat hè? Leg je er nou maar gewoon bij neer dat het niet door gaat, hoe spijtig het ook is.
@ZJ37, Kan je misschien eens stoppen met het opstoken van het vuurtje iedere keer? Je snapt het allemaal donders goed hoe het spoor in elkaar steekt. Prorail neemt niet voor niets zo'n weloverwogen beslissing. Zou je als NS medewerker toch moeten weten, niet?


Gr Joop mcn Lls
 

18-12-2010 12:49:12
ZJ37
ZJ37
Als spoorman begrijp ik het werkelijk niet. Leg jij het me eens uit dan.  

18-12-2010 12:51:31
MDDM
MDDM
Kom op zeg. Snap je het echt niet, of doe je nu net of je het niet snapt? %03%


Gr Joop mcn Lls
 

18-12-2010 12:53:30
qj7141
qj7141
Als de extra treinen voor het Dickens festival wel kunnen rijden, lijkt het op meten met twee maten.  

18-12-2010 12:55:46
ZJ37
ZJ37
Zie mijn berichten van 10.55 en 11.25 uur:

* Iedereen heeft evenveel recht om te rijden.
* Er zijn geen stremmingen.
* Er rijden al minder treinen waardoor er meer ruimte is om die SSN rit te rijden.

En dan annuleren? Sorry dat ik het niet snap. Maar nogmaals: leg het dan even uit, want ik ben de enige niet geloof ik.
 

18-12-2010 12:55:51
MDDM
MDDM
Owja, we gaan over van het niet willen begrijpen/snappen naar 2 maten meten en complot theorie denken. %03%


Gr Joop mcn Lls
 

18-12-2010 12:57:42
ZJ37
ZJ37
Beste Joop, als je het gewoon even uitlegt (meteen voor iedereen), dan is het ook voor iedereen helder waarom die rit met bepaalde agumenten van Prorail is geschrapt.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 18-12-2010 12:58
 

18-12-2010 13:00:36
TheKnitter
TheKnitter
Ik snap het ook niet echt... De route waar zij langs moeten, is gewoon mogelijk.
Stremmingen op de route zijn er niet. Dat de trein vertraging krijgt is niet eens zo verwonderlijk, want dat krijgen die treinen toch vaak...
En een halfuur of een uur later in Rotterdam is voor de SSN geen probleem. De reizigers gaan er toch wel akkoord mee, want krijgen geen restitutie bij vertraging volgens de SSN Reisvoorwaarden.

Dus Joop, als jij het wel weet, waarom vertel jij het dan niet?

Laatst bewerkt door TheKnitter op 18-12-2010 13:03
 

18-12-2010 13:06:10
glenn189
glenn189
Waarschijnlijk zal het te maken hebben met de weersvoorspellingen voor later deze middag en avond, waar wederom een dik pak sneeuw wordt verwacht en prorail er rekening mee houdt dat het hele zooitje wel eens zou kunnen stranden onderweg, (stoom verwarming of niet) wat weer niet bevorderlijk is voor de reizigers, want een aantal uur opgesloten zitten in een jaren 30 rijtuig is ook geen pretje.  

18-12-2010 13:09:32
edegroot
edegroot
Soms zijn er ook wel eens mensen die het snappen en er dus wel begrip voor hebben. Hoera, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.  

18-12-2010 13:21:46
ZJ37
ZJ37
Dat is toch een heel andere reden dan 'vanwege de wissels'... En dát argument begrijp ik niet (heb ook geen anderen voorbij zien komen).

Maar mooi dat onze infrabeheerder zich al ruim tevoren zorgen maakt om een reisgezelschap dat per stoomtrein reist, al vraag ik me af of de SSN zelf ook een afweging had kunnen maken om wat voor reden dan ook.
 

18-12-2010 13:22:34
dlm4yjp
dlm4yjp
Nahjah, ik heb er ook wel begrip voor, al hoewel... een paar gloeiende kolen bij een bevroren wissel zal het wel goed doen


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

18-12-2010 13:35:28
glenn189
glenn189
Quote
ZJ37: Dat is toch een heel andere reden dan 'vanwege de wissels'... En dát argument begrijp ik niet (heb ook geen anderen voorbij zien komen).


Wat is voor jou niet te begrijpen, dat de wissels(verwarmming) de geest geven bij grote hoeveelheden sneeuw, oh hey wacht eens.... http://www.nu.nl/binnenland/2405290/zaterdagavond-weer-sneeuw.html
 

18-12-2010 13:46:42
ZJ37
ZJ37
Dat is allemaal waar natuurlijk, al vraag ik me af wat het onderhoud aan 2300 cruciale wisselsverwarmers dan voor extra nut heeft gehad.

En verder is beloofd (ik citeer): "Ook is een 'monitoringsysteem' voor wissels ontwikkeld. Hiermee houdt ProRail van de meest cruciale wissels permanent in de gaten of ze goed verwarmd worden. Zo niet, dan gaat er meteen een storingsploeg op af. Als sneeuwval wordt verwacht, staan op veel plaatsen extra storingsploegen paraat."

Dus als ik dit allemaal moet geloven (en dat doe ik), kan het eventuele oponthoud nooit erg lang duren.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 18-12-2010 13:47
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


18-12-2010 14:26:12
john2
john2
Ben ik me aan het afvragen, na lezen van bovenstaande dicussie in dit SNN topic, hoe ze de stoomtreinen en goederentreinen in het stoomtrein tijdperk lieten rijden? In het stoom tijdperk was er ook vorst en sneeuw.

Laatst bewerkt door john2 op 18-12-2010 14:37, reden: type fout hersteld.
 

18-12-2010 14:33:37
maigoda
maigoda
In het stoomtijdperk had je ook op ieder station personeel lopen die gewoon in het spoor mochten lopen en zodoende ook gewoon de wissels sneeuwvrij konden houden. Tegenwoordig is die mogelijkheid enerzijds om zeep geholpen omdat er niet meer op ieder station voor deze werkzaamheden personeel beschikbaar is, anderzijds omdat er nu regelgeving is die dit soort werkzaamheden zeer moeilijk tot onmogelijk maken.
Groetjes,
Emiel
 

18-12-2010 14:55:16
maurits
maurits
Quote
glenn189: want een aantal uur opgesloten zitten in een jaren 30 rijtuig is ook geen pretje.


Nou, dat weet ik zo net nog niet. Het interieur in de 1e klas K1-rijtuigen van de SSN is erg comfortabel, beter dan een VIRM in ieder geval. En in de Bm-rijtuigen die ze recent in dienst genomen hebben trek je de banken naar elkaar toe, kun je lekker languit liggen %02% Met de warmte van een stoomverwarming is dat in elk geval comfortabeler dan een winderig Prorail-perron of een veldbedje in de Jaarbeurs.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

18-12-2010 15:14:49
hvondelen
hvondelen
Quote
ZJ37: Dat is allemaal waar natuurlijk, al vraag ik me af wat het onderhoud aan 2300 cruciale wisselsverwarmers dan voor extra nut heeft gehad.

Dus als ik dit allemaal moet geloven (en dat doe ik), kan het eventuele oponthoud nooit erg lang duren.

Jij snapt er kennelijk nog steeds niks van, want die extra wisselverwarmingen hebben dus wel nut gehad. Vorig jaar deden de wissels het niet of amper, dit jaar met een uitzondering daargelaten wel. NS rijdt een nooddienstregeling om het verkeer niet te ontregelen, maar dat wil nog niet zeggen dat de wissels van Prorail het niet doen. Het zijn allemaal voorzorgsmaatregelen, daarbij hoor ik je nog wel anders piepen als je op een koud perron staat en er maar geen trein komt, MÁÁR de stoomtrein mag wel rijden...tja dat is lullig toch? SSN is een extra trein, en vraag mij niet waarom, maar die kunnen ze er bij Prorail kennelijk niet bij hebben.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

18-12-2010 15:34:16
ZJ37
ZJ37
Dat je een extra trein opheft omdat er mogelijk reizigers gaan piepen omdat er een reguliere trein niet heeft gereden, is natuurlijk onzin.

Waar zeg ik eigenlijk dat die extra wisselverwarmingen geen nut hebben gehad? Als juist alles beter schijnt te werken, zou ik juist willen zeggen: rijden met die hap!

En je laatste zin is precies hetgeen dat ik me dus ook afvraag: waarom kunnen ze die trein o.b.v. een weersvoorspelling er niet bij hebben? De infra is toch verbeterd tegen deze omstandigheden? Prorail mag toch best een beetje vertrouwen hebben in de maatregelen die ze hebben genomen?

Laatst bewerkt door ZJ37 op 18-12-2010 15:42
 

18-12-2010 16:04:07
pvduin
pvduin
Quote
ZJ37:En je laatste zin is precies hetgeen dat ik me dus ook afvraag: waarom kunnen ze die trein o.b.v. een weersvoorspelling er niet bij hebben?
We gaan het vanavond zien of willekeur in het spel is wanneer de eerste Alpen Express moet gaan rijden, ook een extra trein dus. Benieuwd of die er ook uitgegooid wordt.
 

18-12-2010 16:08:28
TheKnitter
TheKnitter
En het leuke is, de reizigers van de Kerst Express hebben ruim €100 per persoon betaald. SSN heeft veel kosten gemaakt. Gaat Prorail dat aan de ruim 300-400 reizigers vergoeden? Ik hoop het wel, want anders kan het nog wel eens financieel slecht uitpakken bij SSN (alhoewel de Reisvoorwaarden erg duidelijk zijn qua restitutie (dit kan als overmacht gezien worden)).

En nee, ik heb het geld al uitgegeven. Als er niks terug komt maakt mij geen bal uit, maar er zullen vast andere reizigers bijzitten

Laatst bewerkt door TheKnitter op 18-12-2010 16:09
 

18-12-2010 16:11:27
ZJ37
ZJ37
Hoe laat zou de SSN rit weer terug in Rtd zijn eigenlijk? Mijn buienradar geeft de eerste neerslag pas rond 22.00 uur in Zeeland...  

18-12-2010 16:13:22
TheKnitter
TheKnitter
Dienstregeling geeft aan 22:14. Utrecht 21:34.  

18-12-2010 16:35:05
fred67nl
fred67nl
Quote
ZJ37: Dat je een extra trein opheft omdat er mogelijk reizigers gaan piepen omdat er een reguliere trein niet heeft gereden, is natuurlijk onzin.

Waar zeg ik eigenlijk dat die extra wisselverwarmingen geen nut hebben gehad? Als juist alles beter schijnt te werken, zou ik juist willen zeggen: rijden met die hap!

En je laatste zin is precies hetgeen dat ik me dus ook afvraag: waarom kunnen ze die trein o.b.v. een weersvoorspelling er niet bij hebben? De infra is toch verbeterd tegen deze omstandigheden? Prorail mag toch best een beetje vertrouwen hebben in de maatregelen die ze hebben genomen?


De SSN Express rijd niet en het interesseert velen in dit forum ook heeeeeeeeeeeeeeeeelemaal niet waarom. %07%

Laatst bewerkt door spiketrain op 18-12-2010 16:45, reden: Lange rij smileys verwijderd.


http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/
 

18-12-2010 16:41:41
ZJ37
ZJ37
Volgens mij interesseert het iedereen juist wel gezien de vele reacties, alleen heeft iedereen een andere mening waarom deze wel of niet zou moeten rijden.  

18-12-2010 16:53:26
glenn189
glenn189
Volgens mij interesseert het maar 1 persoon waarom dat ding niet rijdt en dan alleen om de reden om prorail hier maar weer eens negatief in het licht te zetten.
dat ding heeft niet gereden klaar. leg je daar nou bij neer en gaat niet door lopen zeiken hoe wat of waarom prorail die beslissing heeft genomen.

prorail is er niet voor om de hobbyisten op hun wenken te bedienen. maatschappelijk belang telt hier hoger dan het belang van een museumstichting.
 

18-12-2010 16:59:51
raymond16
raymond16
Prorail is er puur en alleen om de treinpaden toe te wijzen. Daarin zou geen enkel onderscheid gemaakt moeten worden waarom het treinpad is aangevraagd. Dat je geen last-minute dingen toestaat kan ik begrijpen, maar als er een treinpad is dat al vast ligt en ook gewoon uitvoerbaar is, is de reden tot annulering enigzins discutabel. Het is immers niet de verantwoordelijkheid van Prorail mocht de stoomtrein kapot gaan, maar die van de vervoerder. Het comfort voor de reiziger moet daarin geen rol spelen bij Prorail. Alleen infrastructurele redenen moeten bij Prorail een rol hebben gespeeld. Gezien er geen storingen waren is er niet direct een reden om de boel te annuleren. Ik ben wel benieuwd hoe consequent Prorail is met de wintersporttreinen wat in feite gewoon precies dezelfde categorie is: chartertrein.

Laatst bewerkt door raymond16 op 18-12-2010 17:00
 

18-12-2010 17:08:02
broek53
broek53
Quote
glenn189: Volgens mij interesseert het maar 1 persoon waarom dat ding niet rijdt en dan alleen om de reden om prorail hier maar weer eens negatief in het licht te zetten.
dat ding heeft niet gereden klaar. leg je daar nou bij neer en gaat niet door lopen zeiken hoe wat of waarom prorail die beslissing heeft genomen.
prorail is er niet voor om de hobbyisten op hun wenken te bedienen. Maatschappelijk belang telt hier hoger dan het belang van een museumstichting.
Dat is het andere uiterste. Maar primair is Prorail er niet voor om te beoordelen waarom een vervoerder een trein wil rijden, daar een mening over te hebben en op basis daarvan een soort willekeurige beslissing te nemen.
Dat er andere overwegingen spelen, dat begrijp ik wel. Als ik lees dat men ook probeert het goederenvervoer zoveel mogelijk van de baan te houden, heeft prorail dus van zijn bevoegdheid om capaciteit toe te delen gebruik gemaakt om bepaalde capaciteit niet toe te delen, zoiets.
Maar het blijft dan wel opmerkelijk als je NSR dan zomaar ineens wat terzijde gestelde locomotieven het hele land (van Mt naar de Wgm) door laat slepen op zo'n dag, om maar eens wat te noemen.
 

18-12-2010 17:17:28
mren
mren
Quote
MDDM: Wat is het moeilijk om te accepteren dat iets niet door gaat hè? Leg je er nou maar gewoon bij neer dat het niet door gaat, hoe spijtig het ook is.
@ZJ37, Kan je misschien eens stoppen met het opstoken van het vuurtje iedere keer? Je snapt het allemaal donders goed hoe het spoor in elkaar steekt. Prorail neemt niet voor niets zo'n weloverwogen beslissing. Zou je als NS medewerker toch moeten weten, niet?

Iemand met een andere mening dan de jouwe is niet per definitie debiel hoor.

Zwart/wit kan voor A ProRail niets fout doen en voor B zijn alle handeling van ProRail minimaal verdacht. Dat discussieert zo lekker he?

Laatst bewerkt door mren op 18-12-2010 17:18
 

18-12-2010 17:24:03
MDDM
MDDM
Ik noem ook niemand Debiel, dat zijn jouw woorden. En volgens mij mag iedereen hier zijn mening geven, en dat doe ik dan ook. Als je daar problemen mee hebt, prima, mag, maak dan gebruik van de functie "meld bericht" en onderbouw daar even waarom mijn mening niet in de haak is.


Gr Joop mcn Lls
 

18-12-2010 17:31:27
edegroot
edegroot
Het is wat mij betreft nu wel genoeg geweest met dit topic. Dit komt ernstig in de buurt van prorail-bashing.. dat kan wat mij betreft achterwege blijven. *slot*