Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Verwijder discussie uit je favorieten

Toiletten in de treinen

Vrijdag 10 dec 2010 - 14:48:19
Joey666
Joey666
Ik zie dat ze het probleem gaan verschuiven.
Waarom niet inzetten als intercity tussen Utrecht - Almere (ritje van een uur)
Vandaag gespot met stel nummer 2430 in de 4948.

NS, waar zijn we toch mee bezig.

Vrijdag 10 dec 2010 - 16:07:31
BJB83
BJB83
Ik vind het allemaal nogal overdreven dat gezeur om de WC's. Ik ben blij voor FNV dat ze iets hebben gevonden om zich te profileren maar ze vergeten ook de negatieve kanten.

Zeker 's avonds zit ik liever in een open overzichtelijke trein waar niet een WC in de weg staat waar bovendien vanalles gebeurt.

Kan de NS/Prorail niet beter op meer stations WC's plaatsen?

Vrijdag 10 dec 2010 - 16:12:02
john2
john2
Ga liever in een trein naar de wc, als op een station waar je 0.50 eurocent moet betalen. En je laat ook nog eens iets achter waar je voor moet betalen! Was me aan het afvragen als er in de treinen waar nu geen wc zit. Of het kostplaatje duur is, omdaar alsnog wc in teplaatsen.

Vrijdag 10 dec 2010 - 16:14:01
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Op alle Sprinter stations....

Overigens hadden NS/Prorail al veel eerder voorgesteld om op tenminste iedere overstap/grotere station een toilet te plaatsen.
Persoonlijk voel ik me juist niet veilig in zo`n electronische geregelde cel...

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Vrijdag 10 dec 2010 - 16:49:40
elizabeth
elizabeth
Twitter jaap930 Facebook Etm
Helaas ben ik ook geen voorstander van de elektronische wc's op stations. De keren dat ik er gebruik van (probeerde) werkte het niet echt soepel. En dan nog, je moet wel een half uur op de volgende trein wachten. (lekker in de zomer met mooi weer, maar een hel op een tochtig station in de winter.)

jaapfan.

Vrijdag 10 dec 2010 - 17:18:58
kleine_man
kleine_man
Quote
ZJ37: Is dat eigenlijk wel een eerlijke manier van rekenen? Het verlies van 8 zitplaatsen per treinstel compenseer je toch niet met extra treinstellen?

Stoptreinen worden met de volnorm gepland in de spits en dat betekent dus voor een SLT IV 386 plaatsen en een SLT VI 610 plaatsen (1e+2e+staan). Met de toiletten zou dat dan neerkomen op resp. 378 en 602 plaatsen.
Dus ff doorredenerend: 10% van de reizigers gebruikt een toilet. (zie eerder in dit topic). Dus in een 4tje zijn dat 39 mensen en in een 6je 61. We offeren 8 plaatsen op (en stellen dus 8 mensen teleur) om resp. 39 of 61 mensen een plezier te doen per SLT.

Vrijdag 10 dec 2010 - 18:52:34
john2
john2
Het verschil tussen 8 op de 39 mensen, verschil 31 en 8 op de 61, verschil 53, vind ik veel. Dan vind ik de noodzaak van toiletten in de trein wel noodzakelijk.

Vrijdag 10 dec 2010 - 18:54:41
mren
mren
Quote
BJB83:

Zeker 's avonds zit ik liever in een open overzichtelijke trein waar niet een WC in de weg staat waar bovendien vanalles gebeurt.
Dat is een gezocht argument omdat (schijn)veiligheid wel geslikt wordt en bezuinigingen niet.
Bovendien staan toiletten een open indeling niet in de weg, zie de Talentstellen

Vrijdag 10 dec 2010 - 18:57:12
maurits
maurits
Twitter mauritswever Facebook maurits.wever
Quote
BJB83: Zeker 's avonds zit ik liever in een open overzichtelijke trein waar niet een WC in de weg staat waar bovendien vanalles gebeurt.?
Je zou er voor kunnen kiezen om het toilet in te bouwen in een kopbak met de deuropening naar het midden van de trein toe. In het smalle gedeelte naast het toilet plaats je dan een deur waarmee je 's avonds het gangetje af kunt sluiten zodat de rest van de kopbak niet meer voor reizigers toegankelijk is. Zo waarborg je ook in de rustige uren de zichtbaarheid in de trein.

De HC kan heeft dan netjes het overzicht over de rest van de trein als hij gedurende de hele rit zich onder de reizigers bevindt.

Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)

Vrijdag 10 dec 2010 - 20:47:02
elizabeth
elizabeth
Twitter jaap930 Facebook Etm
Maar daar los je de rottigheid op de wc niet mee op. Athans door word hierboven ook op gedoeld. (in de qoute)

Laatst bewerkt door elizabeth op Vrijdag 10 dec 2010 om 20:47:37

jaapfan.

Vrijdag 10 dec 2010 - 22:35:29
Pim530
Pim530
Facebook profile.php?id=100000577754741&ref=tn_tnmn
Ik vind het persoonlijk fijner dat wanneer er in bak 3 iets gebeurt en ik in bak 1 zit, ik daar niets van meekrijg


Vrijdag 10 dec 2010 - 23:10:25
dh3201
dh3201
Quote
BJB83: Zeker 's avonds zit ik liever in een open overzichtelijke trein waar niet een WC in de weg staat waar bovendien vanalles gebeurt.
Dus 's avonds zit jij liever in een sprinter dan een IC met al die dichte bakovergangen (en bij VIRM en straks ook DDZ al die trappen ertussen)

Shqiperise-lopers?

Zaterdag 11 dec 2010 - 03:33:00
thom
thom
Quote
mren: *kuch* indirecte inkomsten
Tzucht, kom dan op zijn minst aan met een voorbeeld van inkomsten, of enige vorm van beargumentering.

Zonder dat, is jou antwoord totaal niets zeggend...

Zaterdag 11 dec 2010 - 13:26:43
mren
mren
Als je het nu als losstaande zin presenteert ipv in de lijn van de discussie wel ja.

Hopelijk kan je zelf wel verzinnen wat de indirecte inkomsten van een plee zijn, vooral omdat directe inkomsten van een rijdende pot 0 zijn.

Zondag 12 dec 2010 - 02:51:16
ruud.h
ruud.h
en de toiletten bij veolia gaan die ook weer open dan

Laatst bewerkt door ruud.h op Zondag 12 dec 2010 om 02:51:30

ruud.h

Zondag 12 dec 2010 - 13:33:25
Pim530
Pim530
Facebook profile.php?id=100000577754741&ref=tn_tnmn
In de lente, ja


Zondag 12 dec 2010 - 13:34:14
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
nja, ik denk eerder wanneer het niet vriest (dat is volgens mij ook de reden dat zu nu dicht zitten)


Zondag 12 dec 2010 - 14:16:20
thom
thom
Blijf het ook opmerkelijk vinden dat men zich wel druk kan maken over het ontbreken van toiletten bij NS, maar je niemand hoort over afsluiten van de toiletten bij de Arriva/Veolia...

Daar zijn de toiletten notabene dus wel aanwezig maar buiten gebruik omdat ze door de vorst niet te vullen cequ af te tappen zouden zijn.
Terwijl NS daar kennelijk geen problemen mee heeft, want hun toiletten zijn gewoon in dienst...

Zondag 12 dec 2010 - 14:55:02
bjornl
bjornl
ik zit nu in de 202 en ben zojuist naar de WC geweest. ze zijn dus iig niet allemaal afgesloten.

Zondag 12 dec 2010 - 14:58:29
kbrandsma
kbrandsma
Arriva heeft de toiletten ook weer opengesteld: www.arriva.nl

Al zal dat gezien de weersverwachtingen van tijdelijke aard zijn.

Laatst bewerkt door kbrandsma op Zondag 12 dec 2010 om 14:58:52

Zondag 12 dec 2010 - 17:19:08
AlexNL
AlexNL
Quote
thom: Blijf het ook opmerkelijk vinden dat men zich wel druk kan maken over het ontbreken van toiletten bij NS, maar je niemand hoort over afsluiten van de toiletten bij de Arriva/Veolia...

Daar zijn de toiletten notabene dus wel aanwezig maar buiten gebruik omdat ze door de vorst niet te vullen cequ af te tappen zouden zijn.
Terwijl NS daar kennelijk geen problemen mee heeft, want hun toiletten zijn gewoon in dienst...
Treinen met toiletten die om technische redenen zijn afgesloten zijn natuurlijk wel iets heel anders dan treinen die in z'n geheel geen toiletten hebben.

Zondag 12 dec 2010 - 17:48:03
mren
mren
Resultaat voor de klant is het zelfde: geen toilet.

Zondag 12 dec 2010 - 17:51:26
AlexNL
AlexNL
Klopt, maar aan een klant kun je nog wel uitgelegd krijgen dat het toilet defect is. Een toilet wat er in het geheel niet is wordt al moeilijker om uit te leggen.

Zondag 12 dec 2010 - 18:27:43
dh3201
dh3201
Defecte toiletten zijn maar een aantal dagen per jaar afgesloten, en de rest van het jaar wel toegankelijk. Treinen zonder toilet zijn 365 dagen in het jaar zonder toilet.

Shqiperise-lopers?

Zondag 12 dec 2010 - 20:50:31
kleine_man
kleine_man
Mwah. Ik vind wel een verschil tussen een defect toilet, dat kan gebeuren. Tis wel erg vervelend.

Zoals Veolia die in de winter het toilet moet afsluiten omdat ze "vergeten" zijn de leidingen te isoleren is ook een schande.

Zondag 12 dec 2010 - 22:37:01
thom
thom
Quote
AlexNL: Klopt, maar aan een klant kun je nog wel uitgelegd krijgen dat het toilet defect is. Een toilet wat er in het geheel niet is wordt al moeilijker om uit te leggen.
Heb je nou eigenlijk gelezen wat ik inhoudelijk bedoelde eigenlijk ?
Ik heb het helemaal niet over defecte toiletten .

Ik heb het over het feit dat Arriva zegt zijn toiletten niet te kunnen vullen en aftappen door de vorst terwijl dat bij NS geen enkel probleem is.
Volgens mij heeft dat níets met techniek te maken, maar gewoon met onwil in het zoeken van een oplossing daarin.

Als NS het kan, moet Arriva dat ook gewoon kunnen en ik snap niet dat dat zo makkelijk geaccepteerd wordt...

Donderdag 17 mrt 2011 - 16:00:59
Jeffrenzo
Jeffrenzo
De kans dat er toch toiletten komen neemt volgens mij iets toe aangezien er nu ook offertes van andere komen:
"Offertes
Dat vond GroenLinks-Kamerlid Van Gent niet hygiënisch en overhandigde een offerte aan Schultz voor milieuvriendelijke toiletten. De minister reageerde positief: "Hoe meer offertes, hoe interessanter".

Volgens Schultz is de kritiek ook doorgedrongen tot Bombardier, de bouwer van de Sprinter. Het bedrijf berekent de prijs voor het inbouwen van de toiletten nu opnieuw. Ook liggen er inmiddels offertes van andere bedrijven."
bron:
nos.nl

twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/

Donderdag 17 mrt 2011 - 16:33:01
klaass16
klaass16
Mark Rutte zou ook zien,, als er een toilet in de SLT zou kunnen komen..

Hij had het over een extra wagon met WC in nieuwe Sprinter.

http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/

Donderdag 17 mrt 2011 - 16:57:33
jacokran
jacokran
Als NS geen toiletten wil, dan komen er geen toiletten. Het huidige geblaat verandert daar niets aan. In de huidige concessie is die verplichting niet opgenomen, dus het is niet verplicht. Ik zie het niet gebeuren dat de minister/ het ministerie zover wil gaan dat in de nieuwe concessie wordt geregeld dat toiletten in elke trein verplicht zijn, immers NS wil dat niet. We weten allemaal wie de dienst uitmaakt op dit gebied.

Donderdag 17 mrt 2011 - 16:59:24
broek53
broek53
Niet NS in ieder geval.

Donderdag 17 mrt 2011 - 17:12:36
maurits
maurits
Twitter mauritswever Facebook maurits.wever
Bij mijn weten onze volksvertegenwoordiging: De Tweede Kamer der Staten Generaal. En die hebben toch een erg duidelijke motie op dit gebied aangenomen.

Dus NS (als bedrijf 100% eigendom van de staat) en de minister kunnen pruttelen wat ze willen, in een democratie heeft het parlement het laatste woord, als men niet wenst te luisteren naar het parlement, kan men het bureau leegmaken en wegwezen...

Laatst bewerkt door maurits op Donderdag 17 mrt 2011 om 17:15:00

Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)

Donderdag 17 mrt 2011 - 17:30:31
broek53
broek53
Zo te lezen in de nieuwsberichten is het opleggen van toiletten in de trein in de concessie precies hetgeen de Minister vandaag aan de Kamer heeft toegezegd. Mèt de vrijstelling voor bestaand materieel voor helaas een wel erg ambitieloze tien jaar (2025), maar vooruit.

Donderdag 17 mrt 2011 - 17:34:09
mdj
mdj
Maarja, hoe wil men zoiets gaan oplossen in SGMm-II? die hebben immers ook geen WC... Of wordt de aandacht afgeleid doordat de III-tjes wel en de hele SLT-familie geen wc hebben?

Bij twijfel: gebruik beton.

Donderdag 17 mrt 2011 - 17:37:47
broek53
broek53
Goed mogelijk dat het jaar 2025 iets te maken heeft met de verwachting dat SGM dan wel weg zal zijn.

Donderdag 17 mrt 2011 - 17:38:56
mdj
mdj
Ok, helder.

Bij twijfel: gebruik beton.

Vrijdag 18 mrt 2011 - 13:58:17
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Quote
mdj (do 17 mrt 2011 17:34:09 somda.nl): Maarja, hoe wil men zoiets gaan oplossen in SGMm-II? die hebben immers ook geen WC... Of wordt de aandacht afgeleid doordat de III-tjes wel en de hele SLT-familie geen wc hebben?
Denk het wel. Immers rijden er 90 SGMm'en rond, waarvan er 35 (~ 40%) geen toilet hebben.
Je kunt dus zeggen dat het merendeel van de SGMm'en voorzien is van een toilet.

Binnenkort moeten er 120 SLT's gaan rondrijden waarvan er 120 SLT's (= 100%) geen toilet hebben.

In zo'n geval zou ik me ook drukker maken om de SLT's.

Vrijdag 18 mrt 2011 - 16:52:48
bogger
bogger
Erg creatief trouwens die politiek.. Ergens maar een wagon aanhangen als wc-wagon..

Hoe zien ze dat voor zich.. Een SLT-V en SLT-VII met doorlopkop, waarbij de wc-wagon moet omlopen als er kopgemaakt wordt:P?

Vrijdag 18 mrt 2011 - 16:59:08
Rolffiej19
Rolffiej19
Je snapt natuurlijk zelf wel dat ze dat niet gezegt hebben he Ze hebben het toch echt over een extra tussen wagon

Vrijdag 18 mrt 2011 - 16:59:54
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Ik mag eerder hopen op een tussenbak van, zeg 15 meter. Iets minder onrealistisch...

He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

Zaterdag 19 mrt 2011 - 00:41:08
thom
thom
Quote
AgentX (vr 18 mrt 2011 13:58:17 somda.nl):
Quote
mdj (do 17 mrt 2011 17:34:09 somda.nl): Maarja, hoe wil men zoiets gaan oplossen in SGMm-II? die hebben immers ook geen WC... Of wordt de aandacht afgeleid doordat de III-tjes wel en de hele SLT-familie geen wc hebben?
Denk het wel. Immers rijden er 90 SGMm'en rond, waarvan er 35 (~ 40%) geen toilet hebben.
Je kunt dus zeggen dat het merendeel van de SGMm'en voorzien is van een toilet.

Binnenkort moeten er 120 SLT's gaan rondrijden waarvan er 120 SLT's (= 100%) geen toilet hebben.

In zo'n geval zou ik me ook drukker maken om de SLT's.
Ze kunnen zich er ook gewoon fatsoenlijk in verdiepen en het gewoon over toiletloze treinen in het algemeen hebben

Zaterdag 19 mrt 2011 - 03:24:58
manuel25
manuel25
Flickr 10678580@N06
Van Tiel naar Winterswijk lijkt me ook geen pretje. En het GTW kreeg ook al geen toilet?

Zaterdag 19 mrt 2011 - 09:40:49
dh3201
dh3201
Tiel - Arnhem - Winterswijk behoort niet tot het HRN. En van de aanbestedende lokale overheid (provincie Gelderland?) hoeft er geen toilet in de trein, dus heeft Arriva ook geen toiletten in de voor deze lijnen bestelde GTW's besteld.
Al je het hier niet mee eens bent, moet je niet bij Arriva gaan zeuren, maar bij de provincie.
Als Arriva voor deze aanbesteding een bod met toiletten in de treinen zou hebben gedaan (inclusief de berekende schoonmaakkosten e.d.) zou de provincie de concessie waarschijnlijk aan een van de andere partijen die wel een (goedkoper) bod zonder toiletten indienden hebben gegeven.

Shqiperise-lopers?

Zaterdag 19 mrt 2011 - 11:59:44
waalkade
waalkade
Quote
mdj (do 17 mrt 2011 17:34:09 www.somda.nl): Maarja, hoe wil men zoiets gaan oplossen in SGMm-II? die hebben immers ook geen WC... Of wordt de aandacht afgeleid doordat de III-tjes wel en de hele SLT-familie geen wc hebben?
Die SGMm-II kan je koppelen met een drietje, dan heb je een trein met WC. Moet er wel op een of andere manier duidelijk gemaakt worden in welk deel van de trein een WC zit. Leuke uitdaging is dat voor een communicatie artiest.

Zaterdag 19 mrt 2011 - 12:29:21
abbm
abbm
"Dames en heren, op spoor 3 komt zodadelijk binnen, de sprinter naar Alkmaar en Amsterdam Centraal. Het toilet bevindt zich in vak B."

Zaterdag 19 mrt 2011 - 12:37:35
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Ach, de wc in een SGMm word toch zelden gebruikt, altans, dat ding zit goed verstopt en veel mensen denken nu al bij het woord sprinter meteen aan toiletloos tegenwoordig.

Is het overigens geen tussenoplossing om van die kleine noodtoiletten te plaatsen in een SLT?
In de cabine is ruimte zat, alleen de privacy is nog een probleem...

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Zaterdag 19 mrt 2011 - 13:07:43
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Quote
thom:
Ze kunnen zich er ook gewoon fatsoenlijk in verdiepen en het gewoon over toiletloze treinen in het algemeen hebben
Had gekund, maar dat hebben ze niet gedaan.

Zaterdag 19 mrt 2011 - 13:27:48
ZJ37
ZJ37
Quote
dh3201 (za 19 mrt 2011 09:40:49 www.somda.nl): Tiel - Arnhem - Winterswijk behoort niet tot het HRN. En van de aanbestedende lokale overheid (provincie Gelderland?) hoeft er geen toilet in de trein, dus heeft Arriva ook geen toiletten in de voor deze lijnen bestelde GTW's besteld.
Al je het hier niet mee eens bent, moet je niet bij Arriva gaan zeuren, maar bij de provincie.
Als Arriva voor deze aanbesteding een bod met toiletten in de treinen zou hebben gedaan (inclusief de berekende schoonmaakkosten e.d.) zou de provincie de concessie waarschijnlijk aan een van de andere partijen die wel een (goedkoper) bod zonder toiletten indienden hebben gegeven.
Eigenlijk is het van de zotte dat de hoge heren en dames in de ivoren toren bepalen of reizigers in 'hun' gebiedje maar wel of niet hun behoeften moeten ophouden. Alsof reizigers in de Achterhoek anders zijn dan als ze via het HRN reizen.

Zaterdag 19 mrt 2011 - 22:14:40
thom
thom
Nogmaals, is dat NS te verwijten, of de overheid die dat niet eerder bedacht heeft.... ?
En je kun zeggen dat dat besluit in de ivoren toren is gemaakt, maar de overheid heeft hun die keuze laten maken

Laatst bewerkt door thom op Zaterdag 19 mrt 2011 om 22:15:50

Zondag 20 mrt 2011 - 07:28:33
kleine_man
kleine_man
Het verwijt is zowel aan de NS als aan de regering.

Aan de regering (en lagere overheden) het verwijt dat "ze er niet aan gedacht hebben" om het te regelen. Ergo, in hun wereld is het niet opgekomen dat commerciele bedrijven commerciele acties ondernemen.

Aan de NS het verwijt dat zij ondertussen zo ver van hun reizigers staan dat ze geen idee hebben wat de reiziger nu wil tijdens zijn reis. Dit gaat trouwens verder dan alleen het verwijderen van een toilet uit de trein.

Voor de mensen die mij kennen weten hoeveel waarde ik hecht aan een toilet.

Zaterdag 29 sep 2012 - 14:14:59
john2
john2
Hoe zit het eigenlijk met de minder valide en rolstoelgebruikers met het benutten van een toilet in een trein? Wordt hier rekening mee gehouden met het plaatsen van een toilet ruimte in een trein?

Zaterdag 29 sep 2012 - 14:26:10
mren
mren
ja


Zaterdag 29 sep 2012 - 14:29:49
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Voor wat het waard is heb ik uit het SLT topic de link naar dat krantenartikel even gecopyeerd om dit hier neer te mikken:
www.ad.nl
Als die foto bovenaan het artikel klopt dan moet het ook voor mindervalide mensen en andere benadeelden makkelijker worden om straks van die wc in de trein gebruik te kunnen maken.

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Zaterdag 29 sep 2012 - 15:22:14
Salesman
Salesman
In nieuw aangeschafte treinen en bij revisies worden de toiletten sowieso omgetoverd tot roelstoeltoegankelijke toiletten, zie bijvoorbeeld het toilet in de ICMm.

Overigens hebben nieuw aan te schaffen treinen ook een gelijkvloerse instap zoals de SLT heeft.

Laatst bewerkt door Salesman op Zaterdag 29 sep 2012 om 15:24:26

Zaterdag 29 sep 2012 - 16:03:33
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Mja, maar veel meer dan de SNG (Sprinter Nieuwe Generatie) is er nog niet aangeschaft. (Door NS althans)


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Zaterdag 29 sep 2012 - 16:56:51
fred67nl
fred67nl
Interesant krantenstuk. En nu wij mannen nog leren mikken met een toilet als dit.

Laatst bewerkt door fred67nl op Zaterdag 29 sep 2012 om 16:57:40

http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/

Zaterdag 29 sep 2012 - 17:31:50
john2
john2
Als de heren de toilet bril omhoog willen doen voor het urineren, dan hebben de dames ook een propere bril voor op tezitten en hoeven de bovenbeenspieren niet belast teworden voor boven de WC bril tehangen! Of als ik het moet geloven dat het komt, het urinoir gebruiken.

Zaterdag 29 sep 2012 - 22:14:46
treinefan
treinefan
Facebook amfktr Flickr 85236002@N07/
Quote
fred67nl (za 29 sep 2012 16:56:51 somda.nl): Interesant krantenstuk. En nu wij mannen nog leren mikken met een toilet als dit.
Goed oefenen bij Lak of andere plekken met veel wissels.

john2, maak er WC-bril van. Anders raken veel mensen in de war en doen ze de verkeerde bril. Dan kunnen ze nog minder goed zien waar ze moeten raken.

...

Met vriendelijke groet,

Zondag 30 sep 2012 - 10:52:20
john2
john2
Treinefan, lol.

Zondag 30 sep 2012 - 16:14:31
NovioSites
NovioSites
Facebook noviosites Youtube NovioSites
Als je het mij vraag tmoet gewoon iedere trein voorzien zijn van een toilet. Bij een SLT zou je kunnen denken aan plaatsing tegen de cabine. Zo behoud de trein zijn overzichtelijke uiterlijk en kun je in de rest van dat deel wel klapstoeltjes plaatsen, want zeg nu zelf..zit die eerste klas ooit vol? Bied gewoon in iedere trein een standaard voorziening aan, zo kan in geval van materieelnood ook SLT elders ingezet worden.

Laatst bewerkt door NovioSites op Zondag 30 sep 2012 om 16:15:11, reden: typfout

Zondag 30 sep 2012 - 19:47:32
lex_t
lex_t
Quote
NovioSites (zo 30 sep 2012 16:14:31 www.somda.nl): Als je het mij vraag tmoet gewoon iedere trein voorzien zijn van een toilet. Bij een SLT zou je kunnen denken aan plaatsing tegen de cabine.
Beetje lastig boven/tussen de wielen. Doet me denken aan de suggestie om in de Amsterdamse Combino de conducteursruimte in de achterste bak te plaatsen..

;-)

Laatst bewerkt door lex_t op Zondag 30 sep 2012 om 19:49:13

Maandag 01 okt 2012 - 00:54:26
Pim530
Pim530
Facebook profile.php?id=100000577754741&ref=tn_tnmn
Europese primeur? In de treinen van Westbahn zitten ook urinoirs...

Maandag 01 okt 2012 - 06:46:23
Erikvd12
Erikvd12
Twitter erikvandalen2 Youtube berkhofduvedec Flickr 93306820@N07
En ook al in de mat '46 viertjes. Het is dus niet nieuw meer.

Maandag 01 okt 2012 - 13:31:39
maurits
maurits
Twitter mauritswever Facebook maurits.wever
De zitrijtuigen van Euro Express (uit Münster) zijn ook voorzien van een urinoir naast de toiletpot. Best slim, want veel heren hebben moeite met mikken op een toiletpot en minder bij een urinoir. Als NS slim is, dan voorzien ze de urinoirs ook van het bekende plaatje van een vlieg

Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)

Maandag 01 okt 2012 - 21:40:35
Pim530
Pim530
Facebook profile.php?id=100000577754741&ref=tn_tnmn
Waarom? Ik vind 't altijd een veel grotere uitdaging om de Sphinx uit de toiletpot te krijgen dan dat vliegje

Maandag 01 okt 2012 - 21:53:04
ZJ37
ZJ37
Of je kan mikken of niet, als je plots geconfronteerd wordt met een wisselstraat is het al te laat.

Maandag 01 okt 2012 - 23:19:44
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Gevalletje pisbak diagonaal in de rijrichting plaatsen, dan sta je in de trein het meest stabiel, met ietswat gebogen knieën

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.