04-12-2010 09:53:41 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Zag dat er nog geen algemeen topic was over de rijtuigen van de SSN. En aangezien deze ook buiten de poort komen maar eentje aangemaakt. Drie Bm238-rijtuigen (ex-Eurotrain) van de SSN zijn voorzien van nieuwe nummers: 56 80 22-40 050-7 Bm D-IGE -> NL-SSN 51 84 22-40 350-2 Bm238 56 80 22-40 052-3 Bm D-IGE -> NL-SSN 51 84 22-40 618-2 Bm238 56 80 22-40 053-1 Bm D-IGE -> NL-SSN 51 84 22-40 759-4 Bm238 |
05-12-2010 15:10:19 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
Zijn de laatste 7 cijfers voor het controlegetal de originele DB-nummers? |
05-12-2010 15:20:47 | ||
---|---|---|
Apda
|
Waarschijnlijk wel. Zie http://www.revisionsdaten.de/wagendatenbank/. |
05-12-2010 16:12:08 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
Hé, leuke site! Als ik hier de nummers volg, klopt mijn vermoeden voor de eerste en derde maar lijkt de tweede oorspronkelijk (althans vanaf de computernummering) de 22-40 320 te zijn |
05-12-2010 20:35:57 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteDat vroeg ik me inderdaad ook al af. Wel leuk om historisch verantwoorde nummers te gebruiken. Hadden ze ook niet gewoon 51 80 22-40 xxx-x kunnen gebruiken, ondanks dat die rijtuigen nu van een Nederlandse eigenaar zijn? |
05-12-2010 21:02:04 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Dat kan wel, maar dan moet de SSN in Duitsland toegelaten worden. |
05-12-2010 21:10:37 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Toegelaten als vervoerder of wat? SSN mag wel in Duitsland rijden (met de 01 1075). |
05-12-2010 21:24:17 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat nummer is bedoeld om te laten zien waar het materieel ingeschreven staat, niet omdat het leuk op het materieel staat en dan niet klopt... |
05-12-2010 22:18:02 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Dus Herik Rail is in Duitsland toegelaten? Laatst nog 51 80 02-40 110-8 gezien in Amersfoort. Shqiperise-lopers? |
05-12-2010 23:12:50 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Misschien is dat rijtuig wel (langdurig) gehuurd uit Duitsland? |
05-12-2010 23:47:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het blijft moeilijk, dat verschil. De SSN is geen vervoerder, ook niet in Nederland - en Herik Rail ook niet, net zomin als bijvoorbeeld EETC vóór 1 juli dit jaar. Van toelating van een vervoerder is dus geen sprake. |