Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Rijtuigen SSN

Zaterdag 04 dec 2010 - 09:53:41
martijnham
martijnham
Zag dat er nog geen algemeen topic was over de rijtuigen van de SSN. En aangezien deze ook buiten de poort komen maar eentje aangemaakt.

Drie Bm238-rijtuigen (ex-Eurotrain) van de SSN zijn voorzien van nieuwe nummers:
56 80 22-40 050-7 Bm D-IGE -> NL-SSN 51 84 22-40 350-2 Bm238
56 80 22-40 052-3 Bm D-IGE -> NL-SSN 51 84 22-40 618-2 Bm238
56 80 22-40 053-1 Bm D-IGE -> NL-SSN 51 84 22-40 759-4 Bm238

Zondag 05 dec 2010 - 15:10:19
mvschoon
mvschoon
Zijn de laatste 7 cijfers voor het controlegetal de originele DB-nummers?

Zondag 05 dec 2010 - 15:20:47
Apda
Apda
Waarschijnlijk wel. Zie www.revisionsdaten.de

Zondag 05 dec 2010 - 16:12:08
mvschoon
mvschoon
Hé, leuke site!
Als ik hier de nummers volg, klopt mijn vermoeden voor de eerste en derde maar lijkt de tweede oorspronkelijk (althans vanaf de computernummering) de 22-40 320 te zijn

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Zondag 05 dec 2010 - 20:35:57
ZJ37
ZJ37
Quote
mvschoon: Zijn de laatste 7 cijfers voor het controlegetal de originele DB-nummers?
Dat vroeg ik me inderdaad ook al af. Wel leuk om historisch verantwoorde nummers te gebruiken. Hadden ze ook niet gewoon 51 80 22-40 xxx-x kunnen gebruiken, ondanks dat die rijtuigen nu van een Nederlandse eigenaar zijn?

Zondag 05 dec 2010 - 21:02:04
kleine_man
kleine_man
Dat kan wel, maar dan moet de SSN in Duitsland toegelaten worden.

Zondag 05 dec 2010 - 21:10:37
TheKnitter
TheKnitter
Twitter Du_Knitter
Toegelaten als vervoerder of wat? SSN mag wel in Duitsland rijden (met de 01 1075).

Zondag 05 dec 2010 - 21:24:17
thom
thom
Quote
ZJ37:
Quote
mvschoon: Zijn de laatste 7 cijfers voor het controlegetal de originele DB-nummers?
Dat vroeg ik me inderdaad ook al af. Wel leuk om historisch verantwoorde nummers te gebruiken. Hadden ze ook niet gewoon 51 80 22-40 xxx-x kunnen gebruiken, ondanks dat die rijtuigen nu van een Nederlandse eigenaar zijn?
Dat nummer is bedoeld om te laten zien waar het materieel ingeschreven staat, niet omdat het leuk op het materieel staat en dan niet klopt...

Zondag 05 dec 2010 - 22:18:02
dh3201
dh3201
Dus Herik Rail is in Duitsland toegelaten?
Laatst nog 51 80 02-40 110-8 gezien in Amersfoort.

Shqiperise-lopers?

Zondag 05 dec 2010 - 23:12:50
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Misschien is dat rijtuig wel (langdurig) gehuurd uit Duitsland?

Zondag 05 dec 2010 - 23:47:42
broek53
broek53
Het blijft moeilijk, dat verschil. De SSN is geen vervoerder, ook niet in Nederland - en Herik Rail ook niet, net zomin als bijvoorbeeld EETC vóór 1 juli dit jaar. Van toelating van een vervoerder is dus geen sprake.