Coevorden heeft liever goederentrein.
Forum: Algemeen - Algemeen
03-12-2010 09:58:47
AOD
AOD
COEVORDEN - Wethouder Geert Roeles van Coevorden ziet liever dat het kabinet investeert in verbetering van het goederenspoor naar Duitsland dan in de komst van personentreinen op het traject Coevorden-Rheine.

http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/article6608907.ece/Coevorden-heeft-liever-goederentrein

Ik zou dat combineren. Nu moeten reizigers met de bus naar Rheine.
 

03-12-2010 10:01:13
jacokran
jacokran
Gaan we nu een nieuwe discussie starten voor elk krantenbericht?  

03-12-2010 10:04:21
mkns
mkns
En dan ook nog even Veendam - Emmen weer aanleggen en je hebt vanuit Groningen een mooie verbinding richting midden-Duitsland/Rurhgebied.
De combinatie met personenvervoer tussen Coevorden en Rheine zou een extra argument kunnen zijn voor de aanleg van spoor tussen Veendam en Emmen. Tot nu toe zou dit 'slechts' alleen regionale reizigers trekken en daarmee minder snel 'rendabel'.
 

03-12-2010 10:50:58
dwem
dwem
De vraag is alleen wie wil er van Coevorden naar Rheine ?  


03-12-2010 11:02:08
mkns
mkns
Ik kan me voorstellen dat in een stad als Nordhorn (ruim 53.000 inwoners, volgens wikipedia) er best wel belangstelling zal zijn voor een railverbinding met de rest van Duitsland. Een verbinding richting Drenthe/Groningen is dan misschien bonus. Goed voor dagjesmensen, enkele forenzen/studenten en natuurlijk treinspotters. %02%  

03-12-2010 11:56:12
maigoda
maigoda
Wellicht óók een belangrijke vraag: wat vindt de Bentheimer Eisenbahn van het idee?
Groetjes,
Emiel
 

03-12-2010 12:25:34
Michaeldel
Michaeldel
Quote
jacokran: Gaan we nu een nieuwe discussie starten voor elk krantenbericht?


Ja, lachen toch?
 

03-12-2010 13:16:40
alle46
alle46
Quote
dwem: De vraag is alleen wie wil er van Coevorden naar Rheine ?

Voor de slag Rheine-Coevorden weet ik het antwoord al.
 

03-12-2010 13:51:10
mkns
mkns
Quote
maigoda: Wellicht óók een belangrijke vraag: wat vindt de Bentheimer Eisenbahn van het idee?
Groetjes,
Emiel


Goede vraag. En is er überhaupt wel voldoende ruimte/capaciteit op dit traject? Naar ik meen gaat het om enkelspoor met dieseltractie.

Zou een 1-uursdienst mogelijk zijn i.c.m. bestaande goederendienst?
 

03-12-2010 19:12:20
taurus
taurus
Misschien is het geen gek idee om tzt de nieuwe dienst Hengelo - Bad Bentheim door te trekken naar Nordhorn met in Bad Bentheim aansluiting op de Westfalenbahn. Zo ontstaat er vanuit Nordhorn een goede verbinding met Hengelo en Rheine.

Laatst bewerkt door taurus op 03-12-2010 19:12
 

03-12-2010 19:21:13
timtrein
timtrein
Quote
mkns: Goede vraag. En is er überhaupt wel voldoende ruimte/capaciteit op dit traject? Naar ik meen gaat het om enkelspoor met dieseltractie.
Het spoor aanpassen is niet het grootste probleem (dat zal dan toch moeten gebeuren)
 

03-12-2010 19:37:00
maurits
maurits
Er zijn wel plannen voor reizigerstreinen tussen Bentheim en Nordhorn, alleen liggen er nogal veel onbewaakte overwegen op dat traject, is de maximumsnelheid niet echt hoog en is er doordeweeks een redelijk intensief goederenverkeer. Op 12 december kun je trouwens wel per trein van Bentheim naar Nordhorn, er rijden dan extra treinen in verband met de start van de Grensland Express.

Het idee voor reizigerstreinen tussen Coevorden en Nordhorn lijkt me wel erg ambitieus, je zult de rest van de Bentheimer Eisenbahn dan ook moeten gaan verbouwen (onbewaakte overwegen eruit en snelheid verhogen). Misschien kan men als proef eerst de busverbinding Bentheim-Nordhorn-Emlichheim doortrekken naar Coevorden.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

08-12-2010 16:13:19
mkns
mkns
Wellicht nieuwe ontwikkelingen voor de lijn Coevorden - Bentheim?

Zie http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/nieuws-detail?NewsID=54539


Wellicht ook personenvervoer tussen Coevorden en Duitsland 08-12-2010
COEVORDEN - Naast goederentreinen moeten er in de toekomst ook treinen voor personenvervoer komen tussen Coevorden en Rheine, in Duitsland. De Tweede Kamer heeft vier miljard euro vrijgemaakt voor zestien projecten, waaronder dit project.

Verder wil de Provincie Drenthe onderzoek doen naar personenvervoer naar Duitsland per trein. Ook de gemeente Coevorden wil investeren om het plan van de grond te krijgen. Bernhard Ensink van de partij Progressief Akkoord Coevorden vindt dat Nederland en Duitsland elkaar hierin moeten vinden. Als alle partijen de neuzen dezelfde kant op hebben staan moet het vanaf 2020 mogelijk zijn om vanuit Coevorden met de trein naar Duitsland te gaan.
 

08-12-2010 18:32:55
Dre
Dre
Het enige interessante aan deze link is dat RTV Drenthe zonder bronvermelding op de site van Nico Spilt heeft geshopt. Wat een Plan U Zl-Emn op 3 augustus 1970 met het geheel te maken heeft ontgaat me overigens. %03%  

08-12-2010 20:28:45
WesselE
WesselE
Ze hebben er wel een handje van zeg, ongevraagd foto's gebruiken. Professionele toko.


'Okeh'