27-11-2010 09:33:52 | ||
---|---|---|
daniel10
|
op www.ns.nl las ik dit . gaan we een aantal treinen nog in het buitenland bij extreem lage temperaturen testen. Tot slot vervangen we bij de oudste Intercitydubbeldekkers de gehele elektrische installatie door nieuwe, sneeuwbestendige techniek. Deze vervanging is ingrijpend en duurt daardoor tot 2012. weet iemand meer over hoe en wat? |
27-11-2010 10:59:15 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Dat is volgensmij een verkooppraatje... ICM ging na de revisie ook naar de klimaatkamer in Oostenrijk. Ditmaal betreft het dus DD-AR/DDZ. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
27-11-2010 11:30:32 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Een een SLT zal naar Velim gaan om daar in winterse omstandigheden te testen. Een V250 is ook al in Velim geweest, maar geen idee of dat toen ook in winterse omstandigheden was. Shqiperise-lopers? |
27-11-2010 12:23:47 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Is het probleem nu juist dat de winterse omstandigheden in Nederland niet te vergelijken zijn met die van andere landen? Laatst bewerkt door spiketrain op 27-11-2010 12:30, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
27-11-2010 14:19:36 | ||
---|---|---|
fugazi
|
QuoteDDZ gaat in medio mei naar de ''Klimakammer'' in Wenen. |
27-11-2010 22:00:03 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
van de 9400 en 8600 worden de gto tractie installaties vervangen door igbt installatie net als de rest |
27-11-2010 22:03:17 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Wat is eigenlijk het verschil in de 8600 en de 8700? Want dat is me nog nooit duidelijk geweest, evenals de 9400 en de lage 9500. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
27-11-2010 22:05:56 | ||
---|---|---|
himym
|
Interieur? |
27-11-2010 22:29:05 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
volgensmij niet, liep laatst door de 86xx en die had in de ene bak de stofachtige stoelen, de andere weer de plastic variant, dus daarin zit het niet. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
27-11-2010 22:32:21 | ||
---|---|---|
j.jager
|
QuoteDe 9400 zijn de voormalige 3tjes die verlengd zijn tot 4tjes en de 8600 zijn de voormalige 4tjes die verlengd zijn tot 6jes. De 9500 en 8700 zijn in zijn geheel nieuwe stellen. |
27-11-2010 22:39:14 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Aha, en die hebben dus al direct van de bouw de igbt installatie? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
27-11-2010 23:34:41 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Quote komt omdat de stellen verlengd zijn, de "extra" bakken hebben dus dezelfde stoelen als in de 8700/9500 terwijl de originele bakken nog de plastic stoelen hebben |
28-11-2010 15:20:46 | ||
---|---|---|
joaska3
|
QuoteUit betrouwbare bron vernomen dat de 2601 maandag 29-11-2010 op weg naar Velim gaat. Met dit stel zal in Velim de winter(sneeuw)bestendigheid van het SLT materieel worden beproefd. |
28-11-2010 15:48:20 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Hopelijk blijft ook de klok van de 2601 goed werken in die kou %08% |
28-11-2010 22:38:20 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
Quote oordeel zelf http://www.youtube.com/watch?v=upZ0g-1tPgM twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
29-11-2010 08:11:38 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote En viel prompt in de eerste winter massaal uit. Quote Wel leuk dat NS nu ook aan geschiedsvervalsing doet, want waar DD-AR niet alleen niet de eerste serie dubbeldekkers was, het is ook nooit Intercitymaterieel geweest. Dat ze nu het oudste dubbeldeksmaterieel in dienst zijn en dat ze in de toekomst IC diensten gaan rijden doet daar niets aan af. |
29-11-2010 08:23:52 | ||
---|---|---|
MDDM
|
@mdeen: Kijk even naar de 37/3900. Zijn intercity's dus ze doen wel degelijk intercity diensten. En weet je wat? Het functioneert ook nog eens prima als Intercity.%08% Gr Joop mcn Lls |
29-11-2010 10:01:47 | ||
---|---|---|
daniel10
|
is er ook bekend waar de 2601 in Nederland begint en en via welke grensovergang het gaat naar Velim |
29-11-2010 10:40:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDit gaat helemaal niet goed. De veronderstelling van de meneer-met-de-moeilijke-afko uit Hoorn is namelijk niet juist. Het bericht op ns.nl over de elektrische installatie van de oudste serie Intercitydubbeldekkers slaat niet op DDAR/DDZ, maar op VIRM, of eigenlijk zelfs: DD-IRM. In het topic over de VIRM of de wintermaatregelen is te lezen dat van de eerste series de thyristorinstallaties (heet dat zo?) vervangen worden, en daar gaat dit over. Wat er dan op ns.nl feitelijk niet goed is, is dat deze vervanging weinig tot niets met de wintermaatregelen te maken heeft - maar dat is en ander verhaal. |
29-11-2010 11:34:50 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Dat materieel als IC wordt ingezet maakt het nog geen IC materieel. Koplopers hebben ook stoptreindiensten gedraaid en Plan T/V IC diensten. |
29-11-2010 11:44:36 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zoals hierboven gemeld: het GAAT helemaal niet over DDAR/DDZ, maar over DD-IRM. |
29-11-2010 14:02:37 | ||
---|---|---|
Somda
|
Tegenwoordig is dat allemaal niet zo duidelijk meer. want DDAR rijdt nu ook intercitydiensten dor het opheffen van het IC/snel/stop trein systeem |
29-11-2010 15:36:16 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Het kan de gemiddelde reiziger ook niet zo veel schelen of het om DD-IRM of DD-AR gaat, als hun eigen trein met winters weer maar kan rijden. |
29-11-2010 17:12:56 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Een 8600 is een voormalige 8400 uit de eerste serie die verlengd is met een ABv en een mBv. Een 8700 is een geheel nieuw gebouwde VIRM uit de 2e of 3e serie. Een 9400 is een voormalige 8200 uit de eerste serie die verlengd is met een ABv. Een 9500 is een geheel nieuw gebouwde VIRM uit de 2e, 3e of 4e serie. EDIT: Ik zie al dat de vraag beantwoord was Laatst bewerkt door kleine_man op 29-11-2010 17:13 |
29-11-2010 19:23:03 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Quote Sorry meneer-met-broekmaat-53 uit Enkhuizen (wie kaatst kan een goede sneeuwbal terug verwachten ), maar ik had er inderdaad even niet bij nagedacht dat DD-AR van originele stoptreinmaterieel is. Dat komt ook wellicht omdat ik DD-AR/DDM-1 eigenlijk voor 99% heb meegemaakt als IC-dienst (3900, (1)4500, etc.) vandaar de snelle verwarring Laatst bewerkt door dlm4yjp op 29-11-2010 19:23 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-11-2010 20:00:23 | ||
---|---|---|
rbeijers
|
QuoteDe grensovergang werd Venlo, waar het stel om 12:00 vertrok achter de V155 van Rurtalbahn: http://www.flickr.com/photos/jandecargoman/5218148377/ . |
30-11-2010 15:06:11 | ||
---|---|---|
Somda
|
Weten ze ook wanner het stel terugkomt en via welke grensovergang? |
30-11-2010 15:16:51 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteWaarbij nog vermeld kan worden, dat de 8600 en de 9400 samen de volgnummers van het stelnummer delen en de 8700 en 9500 ook. Dus als er een 8654 is, kan er geen 9454 zijn. Dick van den Hoven |
30-11-2010 17:07:59 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Quote wanneer, geen idee. Volgens mij gaan alle transporten naar het Siemens testcentrum via Vl. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
30-11-2010 17:11:21 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Ja, maar die SLT is niet naar het Siemens Test Center Wegberg Wildenrath gegaan, maar naar VUZ Test Centre Velim (Zkušební centrum Velim) - - - Hierlangs afscheuren - - - |
30-11-2010 19:04:27 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Waarom gaat ie eigenlijk niet naar de klimaat kamer in wenen ? |
30-11-2010 19:55:57 | ||
---|---|---|
daniel10
|
omdat ze een praktijk test willen |
30-11-2010 21:29:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
De Klimakammer test niet veel meer dan kou en warmte en zo, maar de bedoeling is nu dat er proefgereden met veel kou en vooral stuifsneeuw. Sowieso krijgt het materieel meer te lijden als het aan het rijden is in dergelijke omstandigheden. Laatst bewerkt door broek53 op 30-11-2010 21:30 |
30-11-2010 22:26:38 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Dat hebben we bij sommige stellen al gemerkt. Is er in de klimaatkamer van Wenen niet meer mogelijk dan alleen de trein in de ijskast te zetten? |
30-11-2010 23:09:01 | ||
---|---|---|
thom
|
Men wil rijdend ermee ervaren wat de kou doet. Binnen gaat je dat niet lukken natuurlijk. Buiten op een testbaan wel natuurlijk, alleen ben je dan duswel afhankelijk van het weer. De testen binnen in de klimaatkamer in Wenen zijn volgens mij ook meer bedoeld om de klimaatbeheersing van een trein zelf te testen, en de testbaan in Velim nu dus om de techniek in de koud te beproeven. Laatst bewerkt door thom op 30-11-2010 23:09 |
01-12-2010 21:21:11 | ||
---|---|---|
joaska3
|
In de klimaatkamer (Wenen) wordt het functioneren van de meeste relevante systemen tijdens verschillende klimaatomstandigheden getest. Dus bij extreme kou / warmte. In Venim wordt in de praktijk de (stuif)sneeuw bestendigheid / doorlaatbaarheid van o.a. diverse aanzuigroosters beproeft. Achter deze roosters bevindt zich namelijk E-apparatuur die door eventueel binnendringende sneeuw/vochttigheid sluiting kan veroorzaken. Kortom twee totaal verschillende beproevingen. Waarbij de voortgang van de beproeving in Venim uiteraard zeer afhankelijk is van de weersomstandigheden ter plaatse. |
01-12-2010 22:43:03 | ||
---|---|---|
nielske90
|
En in Wenen kunnen ze niet 'iets' maken waardoor je die (stuif)sneeuw kunt nabootsen? Dan heb je tenminste een complete klimaatkamer die alles kan en ben je niet meer afhankelijk van sneeuwval rond Velim ofzo. Ergens lijkt me dat een stuk handiger eerlijk gezegd. Overigens had gezien de recente sneeuwval in ons land die zich concentreerde in het zuidoosten deze week ook prima getest kunnen worden in Wegberg-Wildenrath. %08% |
01-12-2010 22:44:41 | ||
---|---|---|
thom
|
Zoals nual een keer of tig gezegd, de klimaat kamer in Wenen is een hal. daar kun je dus NIET in rijden, alleen statisch testen. En de bedoeling is dus juist RIJDEND, te testen..... |
06-12-2010 19:47:52 | ||
---|---|---|
kbrandsma
|
Quote Het is wel Tsjechië, geen Nederland. De kans op sneeuw is door de lagere temperaturen daar een stuk groter dan bij ons zeeklimaat. |
06-12-2010 19:59:39 | ||
---|---|---|
mdj
|
http://www.weer.nl/nl/home/weer/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/420X945/podebrady.html?sredirect=bmwvaG9tZS93ZWVyL3dlcmVsZHdlZXIvem9la3Jlc3VsdGF0ZW4uaHRtbD8mYW1wO3N3b3JkPXBvZGVicmFkeSZhbXA7b3B0X3R5cGU9Y2l0eSZhbXA7aWRfY291bnRyeT00MjAmYW1wO3NyZWRpcmVjdD0tMQ%253D%253D Maak je dus om de kans op sneeuw maar geen zorgen (Podebrady ligt een kilometer of 10 van Velim af) Bij twijfel: gebruik beton. |
24-12-2010 15:37:33 | ||
---|---|---|
Somda
|
De testring van Velim komt toch langs podebrady? |
24-12-2010 16:18:33 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Aan de andere kant van de snelweg, ja. Plaatsen die dichterbij liggen zijn Vrbová Lotha, Sokolec, Ratenice, Klipec en Cerhenice. Allemaal gevonden dankzij google maps (door even in te zoomen op het kaartje onder het weerbericht bij de link van mdj). |
26-12-2010 17:40:39 | ||
---|---|---|
joaska3
|
V.w.b. de in Velim veroorzaakte schade aan de 2601 dit betreft de linker en rechter kunststof schorten en de koppelkop van de AK. Dus is er in principe geen plaatwerkschade. De testen zullen afhankelijk van de beschikbaarheid van de testbaan en de weersomstandigheden plaatsvinden tussen 01-12-2010 en 01-03-2011. |
27-12-2010 10:14:57 | ||
---|---|---|
Somda
|
bedankt joaska3. Nu weet ik genoeg |