Verbouwing Station Alkmaar
Forum: Algemeen - Algemeen
26-11-2010 15:05:22
Hoera63
Hoera63
Op de volgende link is wat te lezen over een mogelijke verbouwing van station Alkmaar: (staat ook nog op de nieuwspagina van vandaag). http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/alkmaar/article6595898.ece/Station-krijgt-%C3%A9%C3%A9n-entree

Wie weet hier meer over? Worden er ook extra (perron)sporen aangelegd in het kader van de ETMET corridor Amr - Ehv en wordt het rangeerterrein vergroot of verkleint?

Laatst bewerkt door Hoera63 op 26-11-2010 15:06
 

26-11-2010 17:10:51
adeon
adeon
OH Alkmaar verbouwd snel eens een keer kijken,
Woon namelijk in Heiloo^^.

Johan
 

26-11-2010 17:35:45
broek53
broek53
Als dit project het alternatief is voor het project "verbreden reizigerstunnel" dat een paar jaar geleden speelde en op grond van kosten is afgeblazen (hetgeen ik vermoed en verwacht), dan heeft het met spoor weing te maken. Het emplacement Alkmaar wordt zeker niet groter, hooguit kleiner. En op Etmet heeft Prorail noch NS enige visie wat Alkmaar aangaat, dat is wel zeker.  

26-11-2010 17:36:01
nls911
nls911
Zover ik weet wordt er aan de railinfrastructuur niets veranderd. Voornamelijke veranderingen gaan plaatsvinden aan de achterkant van het station. SNS Reaal laat daar op dit moment een nieuw kantoorpand bouwen. Verder is geloof ik het plan om de ingang aan de achterkant af te sluiten. Station wordt dus alleen via het oude stationsgebouw bereikbaar voor de reiziger. Let wel, dit project gaat over meerdere jaren. In de toekomst (lees 2020 en verder) moet ook het busplatform worden aangepast.  


26-11-2010 17:46:41
bart
bart
Wat ik er een tijdje terug begreep moet er een soort van overdekte traferse komen, van het nieuwe Reaal kantoor richting het bussstation en de binnenstad, mogelijk ook met winkels enzo, een beetje zoiets als bij Utrecht Centraal (Hoog Catherijne), maar dan wellicht wat kleiner.

Maar ik zou zeggen, geniet nog even van het on-overdekt foto's maken op Alkmaar, want er is een reƫle kans dat dat er in toekomst heel anders uit gaat zien. %09%
 

26-11-2010 18:48:18
nielske90
nielske90
Quote
nls911: Verder is geloof ik het plan om de ingang aan de achterkant af te sluiten. Station wordt dus alleen via het oude stationsgebouw bereikbaar voor de reiziger.
Als je op de link klikt zie je dat dat niet doorgaat dan. Immers, wat heb je aan fietsenstalling aan de noordkant als er geen ingang is...
 

28-11-2010 13:26:12
willy84
willy84
Quote
nls911: SNS Reaal laat daar op dit moment een nieuw kantoorpand bouwen.

Juist ja, want er is een giga tekort aan kantoorpanden. In Amsterdam ZO staat bijvoorbeeld 40% van de panden leeg..
Overal is een overschot aan panden en locaties. Zelfs op de zuidas.
 

30-11-2010 03:54:55
mren
mren
Kantoorpanden hebben de onhebbelijke eigenschap dat alleen nieuwe kantoor goed verhuurbaar zijn en panden van 5 jaar oud al hun status verloren hebben en voor minder bedrijven interessant zijn.

Zo is er bijvoorbeeld ook geen lerarentekort, maar worden leraren te veel belast met niet-onderwijstaken.