21-11-2010 10:40:27 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
In de discussies zie ik regelmatig opmerking die duidelijk het ontbreken van kennis over de werking van het spoor laten zien. Misschien is het handig om in dit topic het woord te geven aan medewerkers van Prorail en de vervoerder om duidelijkheid te schepen over het functioneren van het spoor. Fred |
21-11-2010 12:48:47 | ||
---|---|---|
nostra
|
Ben ik het helemaal mee eens. Het komt regelmatig voor dat enige rectificatie van berichten wel op zijn plaats zou zijn. |
21-11-2010 12:49:48 | ||
---|---|---|
^TuRBo^
|
Dan komen we op het stukje spoor logica en dat werkt als volgt. Iets wat werk en niemand weet waarom. Iets wat niet werkt en niemand weet waarom. |
21-11-2010 12:51:11 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Dat is niet zomaar even te omschrijven hoe het op het spoor werkt. Daar zijn zoveel regels voor. Op diverse sites kan je een handboek vinden van een hc, mcn of trdl. Lees die maar door, en dan meteen de spoorwegwet er bij en je bent aardig op de hoogte. Gr Joop mcn Lls |
21-11-2010 12:51:42 | ||
---|---|---|
himym
|
Linkjes? |
21-11-2010 12:52:59 | ||
---|---|---|
ettenrail
|
Liever lui dan moe zeker? Zoek maar wat op google en er komt genoeg uitgerold... Laatst bewerkt door ettenrail op 21-11-2010 12:55 |
21-11-2010 12:53:05 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
QuoteZoek op google: Handboek Hoofdconducteur etc. Zoekt en gij zult vinden... Gemakzucht dient de mens, 1 linkje: Handboek Hoofdconducteur http://ns4ns.nl/downloads/NS%20downloads/Handboeken/Handboek%20Hoofdconducteur.pdf Was gelijk het eerste resultaat Handige website met veel Downloads etc over deze dingen: http://www.ns4ns.nl/ Laatst bewerkt door TheKnitter op 21-11-2010 12:55 |
21-11-2010 13:12:47 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Quote Over de technische kant kan je inderdaad veel vinden, en nee IK ben niet lui, maar andere misschien wel. Afgezien daarvan gaat het eerder over de organisatorische gang van zaken en procedures zijn op google niet altijd bekent. Laatst bewerkt door fred67nl op 21-11-2010 13:16 http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
21-11-2010 13:12:52 | ||
---|---|---|
himym
|
Sorry hoor, zal nooit meer wat vragen! |
21-11-2010 13:28:19 | ||
---|---|---|
broek53
|
Hoe werkt Het Spoor: dat wordt wel een vergaarbak op zichzelf van de meest uiteenlopende onderwerpen. Ik bedoel: het zal wel een toer op zichzelf worden om daar later nog wat in terug te vinden. |
21-11-2010 13:52:56 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Precies, en daarom is dit typisch iets om in een wiki onder te brengen. Er zijn al genoeg spoor- danwel OV-gerelateerde wiki's, misschien zou je het daar kunnen onderbrengen? http://www.railwiki.nl/ heet zelfs "Somda spoor wiki". |
21-11-2010 13:57:46 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Quote Daar zit wat in. Misschien iets in PDF een optie?. Zou een leuk project kunnen worden. Het "Hoe werkt het spoor" boek%08% Laatst bewerkt door fred67nl op 21-11-2010 13:58 http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
21-11-2010 14:01:38 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Dan moet je dit kopen: http://shop.gdseurope.nl/nl/gevaarlijke_stoffen/uitgavenindex_over_het_spoor_info staat heel veel informatie in! |
21-11-2010 14:26:29 | ||
---|---|---|
snowie
|
Heb even gekeken bij het linkie - lijkt mij wel interessant - is dit boek goed te lezen voor een technisch onderlegde hobbyist of is het meer een naslagwerk? Laatst bewerkt door spiketrain op 21-11-2010 14:38, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
21-11-2010 14:38:50 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Ik maak straks even een scan uit het boek dan kan je eens een stukje lezen;) Voorbeeld uit het boek: http://www.kevinevers.nl/diverse/voorbeeld.jpg Laatst bewerkt door kevinevers op 21-11-2010 17:26 |
21-11-2010 14:59:25 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Quote die is ook gerelateerd aan deze website natuurlijk %08%. De inhoud is nog niet bepaald je-van-het, maar daar wordt aan gewerkt . |
21-11-2010 15:42:30 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Tsja, ik heb 38 dienstjaren, maar ik weet nog maar een fractie van het bedrijf. Er is zoveel en er verandert voortdurend zoveel. Onbegonnen werk om dat bij te houden. Klein voorbeeld: De brand in Utrecht. Ik weet dat indertijd bij de splitsing van NS, de treindienstleiderposten zijn blijven werken met het deelsysteem Procesleiding van VPT. En dat is gebouwd in Pascal en draaide op Dec systemen. Maar gebruiken ze nog steeds dat systeem? En zo ja, draait het nog steeds op Dec achtige machines? Ik zou het echt niet weten. Zo maar iets wat me te binnen schiet. Laatst bewerkt door dvdhoven op 21-11-2010 15:47 Dick van den Hoven |
22-11-2010 13:16:01 | ||
---|---|---|
snowie
|
QuoteHartelijk dank voor de scan - geeft een goed beeld! Denk dat dit wel wat is voor mij. |
22-11-2010 19:46:39 | ||
---|---|---|
doc_zenith
|
Quote Ja hoor, en zeker PRL (momenteel V33.x) zal nog wel een tijd mee gaan. Het is al een tijd geleden overgegaan van VAX naar Alpha (in een cluster). De planning is nu dat er eerst nog Itaniums komen (met nog steeds OpenVMS) voordat er daadwerkelijk overgestapt gaat worden naar een nieuwe ontwikkeling op Linux platform. |