Plan V planmässig nach Emmerich
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
29-10-2010 19:24:32
lokfuhrer
lokfuhrer
Met ingang van de winterdienst 2011 gaat de NSR productie eenheid Ah/Nm de CNL treinen naar en van Em rijden. Ten behoeve van het wegleren worden er, incl. vandaag, in totaal 8 dagen wegleerritten met plan V gereden: 5, 11, 12, 25, 26 november en 3 en 10 december.

Treinnummers:

882106 Ah v 13.13 - Em a 13.36
882107 Em v 14.20 - Ah a 14.53
882108 Ah v 15.13 - Em a 15.36
882109 Em v 16.20 - Ah a 16.53

Vandaag had plan V 903 de eer.

Lokführer

Laatst bewerkt door lokfuhrer op 24-11-2010 15:57
 

29-10-2010 19:45:51
bart84
Moderator
bart84
Waarom worden deze ritten met Plan V gereden en niet gewoon met Eloc 1700? Daar wordt uiteindelijk ook mee gereden? Voor de wegbekendheid zal het niet uitmaken, maar zo realistisch mogelijk lijkt me toch het beste.


Mvg. Bart
 

29-10-2010 19:51:25
2296
2296
Omdat de cabine van een 1700 erg klein is als je er in staat met meerdere personen. Bij een Mat 64 heb je meer ruimte daarvoor. Ook kan je makkelijk wisselen met andere collega's omdat er meer dan genoeg zitplaatsen zijn.  

29-10-2010 20:04:55
martin
martin
Bedankt voor deze waardevolle informatie! Dan moeten we maar een dagje vrij proberen te plannen.  


29-10-2010 20:20:13
superboer
superboer
903 kwam vandaag om 17.15 aan in Nm uit Ah, dat klopt dus prima met de bovengenoemde tijden.


Garantie tot aan de voordeur.
 

29-10-2010 20:26:41
edje
edje
mat64 heeft 2 zitplekken naast de machinistenstoel
Lok 1700 maar 1
En voor het rijgedrag kun je juist beter geen losse 1700 nemen. Een losse 1700 remt totaaaaaaaal anders dan een 1700 met een x aantal rijtuigen erachter.
 

30-10-2010 00:23:03
kleine_man
kleine_man
Quote
lokführer: Met ingang van de winterdienst 2011 gaat de NSR productie eenheid Ah/Nm de CNL treinen naar en van Em rijden. Ten behoeve van het wegleren worden er, incl. vandaag, in totaal 8 dagen wegleerritten met plan V gereden: 5, 11, 12, 25, 26 november en 10 en 11 december.

Treinnummers:

882106 Ah v 13.13 - Em a 13.36
882107 Em v 14.20 - Ah a 14.53
882108 Ah v 15.13 - Em a 15.36
882109 Em v 16.20 - Ah a 16.53

Vandaag had plan V 903 de eer.

Lokführer


WOW NSR die zich richt op getrokken treinen!!

(Ik klim weer op mijn stoel)

Maar goed, tis wel leuk voor de verandering
 

30-10-2010 00:43:03
cuneo56
cuneo56
Het blijft elkaar maar afwisselen welk bedrijf de Mcn'en voor die treinen stelt.
Des te merkwaardiger is het feit dat DB Köln momenteel een aantal Mcn'en aan het opleiden is voor "Holland", terwijl dus het aantal diensten voor hen per December a.s. juist wat afneemt.

Ciao.
 

30-10-2010 08:59:53
broek53
broek53
Rijden zij de cNL-treinen, dan? Ik dacht dat dat DBSchenker is.  

30-10-2010 10:53:34
cuneo56
cuneo56
Jawohl,
DB Schenker levert( nu nog) enkel de lokken.
En ze zijn eigenlijk best tevreden om met een 1600 te rijden.
Er is.b.v een dienst waarin ze op een 1600 naar Emmerich rijden, de lok aan de kant zetten, en de DB-lok voor de volgende CNL opbouwen en die naar Köln rijden( en het omgekeerde is er ook)

Ciao.
 

05-11-2010 09:54:29
lokfuhrer
lokfuhrer
Vandaag is het geplande treinstel niet beschikbaar (moet van de 4400 komen). Via de bijsturing wordt geprobeerd alternatief materieel te regelen. Kan ICM 1 zijn, maar evt. ook DM'90.

Lokführer
 

05-11-2010 10:00:49
lokfuhrer
lokfuhrer
En zojuist van Knoco Nm te horen gekregen dat het stel extra uit Ht wordt aangevoerd. Het feest rijdt dus gewoon met planmässig met plan V

Lokführer

Laatst bewerkt door admin op 17-11-2010 10:33, reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten
 

05-11-2010 14:00:48
ZJ37
ZJ37
Betreft de 467 vandaag, om 13.10 uit Ah vertrokken, maar werd 'gewoon' vanuit Nm naar Ah overgebracht.  

05-11-2010 14:05:05
waalkade
waalkade
Om 13.10 vertrok vanaf spoor3 de trein naar Zwolle met een 1700 voorop, pas om 13.14 de plan V vanaf spoor 2.  

06-11-2010 00:54:02
kmark
kmark
En die plan V 467 heeft rustig en strak op tijd haar baantjes getrokken tussen Ah en Em. Elten: http://www.flickr.com/photos/markrail/5149964104/ en Zevenaar: http://www.flickr.com/photos/markrail/5149963626  

08-11-2010 22:42:37
lokfuhrer
lokfuhrer
Laatste wegleerdag is 13 december i.p.v. 11 december. Inmiddels in dit topic aangepast.

Lokführer
 

11-11-2010 08:50:41
lokfuhrer
lokfuhrer
Voor vandaag is de 945 gepland. Standaard komt dit stel trouwens van de 4428 en gaat om 12.42 als 882105 van Nm naar Ah.

Lokführer
 

11-11-2010 09:02:39
ZJ37
ZJ37
Van 4428A om precies te zijn.  

11-11-2010 13:25:51
treintim
treintim
Quote
lokführer: Voor vandaag is de 945 gepland. Standaard komt dit stel trouwens van de 4428 en gaat om 12.42 als 882105 van Nm naar Ah.

Lokführer


Bedankt voor de goede updates over het materieel van de dag elke keer, helemaal super!%02%
 

11-11-2010 13:48:34
ZJ37
ZJ37
Precies op tijd vertrok uit Ah de 945 naar Em als 882105.  

11-11-2010 20:15:54
lokfuhrer
lokfuhrer
Toch nog een spotter dus! Heb je een keer geen last van opvliegend stof of een zon die altijd verkeerd staat, staat er niemand in Em of onderweg.

Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen. Trouwens eerste trein naar Em is 882106.

Lokführer

Laatst bewerkt door lokfuhrer op 11-11-2010 22:38
 

11-11-2010 22:54:44
WesselE
WesselE
@Lokführer: het was niet echt relaxed hobbyweer vandaag. Wil niet zeggen dat we de informatie niet waarderen. Ik ga er in ieder geval zeker gebruik van maken één dezer dagen.


'Okeh'
 

11-11-2010 23:56:46
ZJ37
ZJ37
@Lokführer: En de spot was live vanaf mijn computer achter het trackingsysteem.  

12-11-2010 08:10:57
lokfuhrer
lokfuhrer
@ZJ37: En kun je ook zien of er vandaag een stel is gereserveerd? Scheelt mij weer een belletje.

Lokführer

Laatst bewerkt door spiketrain op 12-11-2010 08:24, reden: Quoot laatste bericht verwijderd.
 

12-11-2010 08:31:52
ZJ37
ZJ37
Als het goed is de 444.  

12-11-2010 09:10:00
lokfuhrer
lokfuhrer
Volgens de Knoco Nm ook. Als je wat met nummertjes hebt is dit een mooi treinstel!

Lokführer

Laatst bewerkt door spiketrain op 12-11-2010 10:10, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

13-11-2010 15:20:46
AlbertP
AlbertP
Dat is het toch al, het is een V4 en die zijn het meest glimmend van al het Mat '64.  

13-11-2010 22:05:26
daniel10
daniel10
Hallo Lokfuhrer donderdag was het zeer slecht weer met regen maar vrijdag ben ik er wel achteraan geweest en heb ik bij elten gestaan zie http://www.flickr.com/photos/danielfriederichs/5170138148/ en http://www.flickr.com/photos/danielfriederichs/5170119912/

bedankt voor de tip
 

24-11-2010 16:00:08
lokfuhrer
lokfuhrer
De data in december zijn aangepast.

Er wordt nu gereden op 3 en 10 december. Data bovenaan in dit topic aangepast.

Lokführer
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


24-11-2010 16:26:57
TheKnitter
TheKnitter
Bedankt voor het doorgeven, is inmiddels aangepast in de Bijzondere Ritten  

25-11-2010 08:47:25
lokfuhrer
lokfuhrer
Und Heute 464.

Lokführer
 

25-11-2010 08:51:17
ZJ37
ZJ37
Stimmt! Kwam te Ht aan als 9624a en gaat na 4428a planmatig op 882105 naar Ah t.b.v. de ritjes naar Em.  

25-11-2010 13:21:30
WesselE
WesselE
Heeft iemand enig idee of die Plan V Ah nog gehaald heeft? Groetjes uit Elten.


'Okeh'
 

25-11-2010 13:36:10
ZJ37
ZJ37
Nee niet de 464, maar Sandite-stel 884 is om 13.15 uit Ah vertrokken.  

25-11-2010 15:00:15
WesselE
WesselE
Check. Kwam pünktlich om 13u36 aan in Em en vertrok nadat het personeel een bakkie had gedaan weer strak op tijd om 14u20 richting Ah. Dank voor de info weer!


'Okeh'
 

25-11-2010 17:57:42
rob46
rob46
Ook namens mij dank voor de info,zie : http://www.flickr.com/photos/rob46/5207100172/

Laatst bewerkt door spiketrain op 25-11-2010 18:01, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

26-11-2010 16:40:53
kmark
kmark
Vandaag had de 905 de eer om van Ah naar Em te mogen pendelen. Hier te El http://www.flickr.com/photos/markrail/5208757547 en iets verder op bij Hüthum http://www.flickr.com/photos/markrail/5208758033. Beide slagen reden weer strak op tijd!  

26-11-2010 19:03:36
lokfuhrer
lokfuhrer
Wat mij opvalt is dat er relatief weinig in Em wordt gespot (alleen vanmiddag bij het vertrek met de 882107 een groepje bij de overweg).

Omdat we de rangeerbewegingen, die bij binnenkomst van de CNL ook worden gemaakt, simuleren is het stel bijv. ook op spoor 43 te zien (dit is het kopspoortje tussen spoor 3 en 4 aan de kant van Wesel). Vanaf het eerste perron met een beetje zoom zeer goed te doen.

Vanaf spoor 43 rangeren we dan naar spoor 68 (het kopspoor naast de grote overweg aan de Nederlandse kant). Met een beetje geluk moet het stel daar wachten op een binnenkomende trein, Vanaf 68 weer terug naar een vertrekspoor (vanmiddag één van de goederensporen).

Omdat in Duitsland het rangeerfrontsein op krachtvoertuigen gelijk is aan het frontsein voor treinbewegingen ( 3 witte lichten) is het stel dus gemakkelijk aan beide zijden te fotograferen.

Lokführer
 

26-11-2010 19:34:05
martin
martin
Bedankt voor het voormelden, vandaag de 905 onder andere bij Hüthum geklikt: http://www.flickr.com/photos/wintermanm/5209719170/  

03-12-2010 07:03:42
bossie186
bossie186
Weet iemand het plan V nummer die vandaag gaat rijden op 3 december?

Laatst bewerkt door spiketrain op 03-12-2010 09:13, reden: Lange rij vraagtekens verwijderd.
 

03-12-2010 08:36:39
WesselE
WesselE
Misschien is afwachten niet verkeerd??

Laatst bewerkt door spiketrain op 03-12-2010 09:13, reden: Lange rij vraagtekens verwijderd.


'Okeh'
 

03-12-2010 18:52:39
bossie186
bossie186
Nee, maar zelf gecontroleerd. Het was de 913.  

10-12-2010 07:28:30
lokfuhrer
lokfuhrer
Vandaag gaat de 884 op herhaling. Hierna is het helaas weer afgelopen met de wegleerritten.

De komende jaren gaan het baanvak Zevenaar grens - Emmerich en Emmerich zelf op de schop. In Railmagazine 281 wordt uitgebreider stilgestaan bij de huidige situatie en de veranderingen die op stapel staan. RM 281 verschijnt eind januari 2011.

Lokführer.
 

10-12-2010 18:41:07
treintim
treintim
Quote
lokführer: Met ingang van de winterdienst 2011 gaat de NSR productie eenheid Ah/Nm de CNL treinen naar en van Em rijden.


En weet je ook wanneer de eerste NSR 1700 voor de CNL staat? Persoonlijk zou ik me zo kunnen voorstellen dat DBS 's ochtends haar laatste CNL's nog van Em naar Asd trekt en dat NSR dan 's avonds begint. Of gaan er echt vroeg 's ochtends al NSR-locs naar Em om 's ochtends de CNL's al op te halen? Daar DBS de voorgaande avond haar locs dan toch al in Em gekregen heeft...

En verder schreef je bij een bepaalde dag dat er evt. vervangend mat. voor de wegleerritten ingezet zou worden, wat uiteindelijk niet gebeurd is. Je sprak over DM'90 en ICM 1. Kunnen we daaruit concluderen dat ICM 1 iets voorop heeft als het gaat om toelating in Duitsland? De allerlaatste ICM die op eigen kracht in Duitsland is geweest was namelijk ook de 4011 (geplaat door Markrijs als invaller voor de ICE).
 

10-12-2010 19:31:32
MarkJB
MarkJB
Volgens mij is ICM na de verbouwing niet meer in Duitsland toegelaten, en aangezien al het ICM 1 al verbouwd is...


Vaarwel Mat'64...
 

10-12-2010 19:35:33
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
hangt samen met het wel/niet hebben van een bioreactor voor het toilet, de 3tjes hebben dat niet gekregen, de ICM-IV'en echter wel (die zouden dan ook geen probleem mogen zijn...)  

10-12-2010 20:49:01
treintim
treintim
Quote
MarkJB: Volgens mij is ICM na de verbouwing niet meer in Duitsland toegelaten, en aangezien al het ICM 1 al verbouwd is...


En toch was de 4011 op eigen kracht als ICMm naar Duitsland gereden ten tijde van de ICE-uitval.
Maar in elk geval staat er wel ICM 1 in de oorspronkelijke quote van Lokführer:

Quote
lokführer:Via de bijsturing wordt geprobeerd alternatief materieel te regelen. Kan ICM 1 zijn, maar evt. ook DM'90.


Dus kan men zich afvragen wat specifiek met die 1 bedoeld wordt.

Laatst bewerkt door treintim op 10-12-2010 20:50
 

10-12-2010 21:02:28
lokfuhrer
lokfuhrer
Quote
Quote
lokführer:Via de bijsturing wordt geprobeerd alternatief materieel te regelen. Kan ICM 1 zijn, maar evt. ook DM'90.


Dus kan men zich afvragen wat specifiek met die 1 bedoeld wordt.


Die 1 bij ICM heeft te maken met de tractie installatie. De ICM 1 serie (4011 - 4050) heeft rijweerstanden in de tractie installatie. ICM 2 en 3 hebben een chopper installatie. Dit is ook de reden waarom ICM 2 en 3, VIRM en SGMm niet zijn toegelaten op de grensbaanvakken.

Lokführer
 

10-12-2010 21:13:24
treintim
treintim
Ok, van die uitleg heb ik nog niet eerder gehoord. Vroeger was al het ICM toegelaten op de grensbaanvakken inclusief ICM 2 en 3. Vaak zat heb ik (foto's van) viertjes naar Emmerich/Bad Bentheim gezien. En weet je toevallig ook nog van wanneer de eerste NSR-rit met Citynightline is?:)
Bedankt voor de tip over Emmerich overigens nog met de rangeerbewegingen daar: vandaag kwam ik er achter dat dit inderdaad erg leuk te fotograferen is!

Laatst bewerkt door treintim op 10-12-2010 21:14
 

10-12-2010 21:22:59
lokfuhrer
lokfuhrer
Quote
En weet je toevallig ook nog van wanneer de eerste NSR-rit met Citynightline is?:)
Bedankt voor de tip over Emmerich overigens nog met de rangeerbewegingen daar: vandaag kwam ik er achter dat dit inderdaad erg leuk te fotograferen is!


De nieuwe dienst begint a.s. zondag en per die datum zijn er NSR diensten gesteld. Ook één van de collega's die zondagmorgen het spits gaat afbijten al gesproken.

Stond jij bij spoor 68 te fotograferen?

Lokführer
 

10-12-2010 21:42:23
treintim
treintim
Dat klopt helemaal!%02% Was jij in oranje vest een foto aan het maken net nadat ik klaar was op spoor 68? Zo ja, dan heb je nog op de foto ook.

Maar apart om te vernemen dat op zondagochtend het spits al wordt afgebeten door NSR, dan moet DBS dus met haar 2 locomotieven zaterdagavond als LLT terug naar NL.

En oja, bedankt ook voor de tip over de Railmagazine van januari 2011, die ga ik zeker kopen daar Zevenaar-Emmerich mijn lievelingsbaanvak is en ik dus ontzettend benieuwd ben wat voor veranderingen men wil gaan realiseren.

Laatst bewerkt door treintim op 10-12-2010 21:48
 

10-12-2010 22:01:09
lokfuhrer
lokfuhrer
Ik was het niet die in oranje vest het stel op de foto heb gezet, maar een collega die het unieke van deze stek ook inzag.

Nu NSR de dienst weer overneemt zullen er 's morgens twee 1700'en als losse loc van Ah naar Em gaan rijden. 's Avonds gaan de machines weer in optocht richting Ah. Het overnachten van DBS locs op Gleis 66 is dan dus ook voorbij. Hoe dat met de DBS locs op zaterdagavond afloopt is mij niet bekend.

Lokführer
 

11-12-2010 01:56:37
meestertje
meestertje
Er kwam straks al een 1700 vanuit Nm voorbij richting Ah. Al naar Ahb toe om daar geparkeerd te worden voor as.zondag?

meestertje
 

11-12-2010 02:27:13
cuneo56
cuneo56
Gokje, door naar Dv en Hgl.( zie opvallende zaken 10/12 m b.t. melding IC 140).  


16-12-2010 12:35:40
Chrisdb
Chrisdb
Vooruitgang dat NSR weer CNL gaat rijden. Alleen uh, ja sorry je mag me dom vinden, wat bedoelen jullie met productie-eenheid? Mcn en HC? En vanwaar ineens die stap van DB Autozug om geen Railion meer in te zetten (vind het een hele vooruitgang, vond die HC's van DB niet altijd even vriendelijk)

Laatst bewerkt door Chrisdb op 16-12-2010 12:38
 

16-12-2010 17:47:32
broek53
broek53
DB Autozug was een zelfstandige & erkende vervoerder in Nederland op een tijdelijk attest en huurde Railion/DB Schenker in als leverancier van de tractie (de locs dus), meer niet. de treinen reden dus op de toelating en het attest van DBA.
DB Autozug is sinds 12/12 geen erkende vervoerder meer in Nederland en heeft dus geen attest meer om de treinen op te laten rijden. Op het attest van Railin/DB Schenker of een van de andere goederenvervoerders rijden, gaat niet omdat deze geen attest hebben waarop ze geregeld, openbaar reizigersvervoer mee mogen rijden. Uiteraard heeft NSR dat wel, en daarom heeft DBA NSR in de arm genomen om de treinen helemaal te rijden. Kortom: het groet verschil met DB Schenker is dus dat de CNL-treinen nu rijden met locs en machinisten EN op het veiligheidsattest van NSR, dat daarmee de "verantwoordelijk vervoerder" voor die treinen is. Net zoals NSR dat is voor de treinen van EETC, trouwens.
DB Autozug is dus "alleen" nog maar de eigenaar van die treinen en de organisator.
NB. de concducteurs zijn niet van DBS, maar van DB Autozug zelf. Daar kan dus weinig aan veranderd zijn.
 

16-12-2010 19:19:26
nohab
nohab
Hoe kan het dat DBA geen toegelaten vervoerder meer is? Wordt zo'n toelating misschien jaarlijks verlengd en/of zijn daar kosten aan verbonden?  

16-12-2010 19:37:07
TheKnitter
TheKnitter
Op http://www.prorail.nl/Vervoerders/Toegang%20tot%20het%20spoor/Pages/Toegangsovereenkomst.aspx staat veel nuttige informatie.  

16-12-2010 20:40:31
broek53
broek53
Quote
nohab: Hoe kan het dat DBA geen toegelaten vervoerder meer is? Wordt zo'n toelating misschien jaarlijks verlengd en/of zijn daar kosten aan verbonden?
Zover ik weet (maar dat is dus niet zeker) had DB Autozug een voorlopig attest. Zo begint elke vervoerder. En het kost nogal wat, al was het maar aan papierwerk, om een attest te houden en te onderhouden. Dat was het DBA kennelijk niet waard, c.q. (misschien) zijn ze net zoveel kwijt als ze NSR inhuren.
 

16-12-2010 20:50:10
Roland55
Roland55
NSR stelt op het Nederlandse trajekt in alle treinen van DB-AZ (de CNL en EN treinen) de chef van de trein, in andere woorden de hc. Deze ene hc wordt geassisteerd door 2 DB (ERS, European Rail Services) Zugbegleiter, waarvan zeker 1 de volledige NL opleiding en bevoegdheid blijft behouden  

26-01-2011 22:32:22
lokfuhrer
lokfuhrer
Quote
De komende jaren gaan het baanvak Zevenaar grens - Emmerich en Emmerich zelf op de schop. In Railmagazine 281 wordt uitgebreider stilgestaan bij de huidige situatie en de veranderingen die op stapel staan. RM 281 verschijnt eind januari 2011.

Lokführer.


Ligt inmiddels in de boekhandel. Artikel over Emmerich telt 6 pagina´s met o.a. emplacementstekening van 1998 toen alle sporen er nog lagen.

Lokführer