De IJzeren Rijn
Forum: Algemeen - Algemeen
06-09-2019 22:53:03
sjoerd
sjoerd
Dan moet je het systeem zo veranderen dat vervoerders meer keuze hebben. Dat heet marktwerking; dat willen we toch? Maar ja, dan komt (terecht) ook het milieu om de hoek kijken. En oja, dat betekent langs een omweg toch de meest duurzame route? Dan zijn we er uit.

06-09-2019 23:09:23
marotrans
marotrans
Quote
Erikvd12 (vr 06 sep 2019 21:15:04 www.somda.nl): Nog even zwijmelen naar oude tijden: www.youtube.com vanaf 23:00 de lijn van Dalheim tot Roermond in 1994


Geweldig! Ik was heel wat van plan vanavond, maar dat werd een ritje Dalheim- Herzogenrath! Of je zo de IJzeren Rijn weer op kunt!
En om op een ander topic aan te sluiten: er is in Limburg al aardig in de infra gesneden in de loop der jaren...

06-09-2019 23:54:50
thom
thom
Quote
sjoerd (vr 06 sep 2019 22:53:03 www.somda.nl): Dan moet je het systeem zo veranderen dat vervoerders meer keuze hebben. Dat heet marktwerking; dat willen we toch? Maar ja, dan komt (terecht) ook het milieu om de hoek kijken. En oja, dat betekent langs een omweg toch de meest duurzame route? Dan zijn we er uit.

Dat systeem noemen we infraheffing per gereden kilometer.

07-09-2019 10:52:15
sjoerd
sjoerd
Exact. Ik was bedoeld suggestief: de kortste weg is in dit geval nog niet begaanbaar en er worden voor tonnen vracht dus tientallen kilometers omweg bekostigd door de vervoerders. Dat drukt hun resultaat. Reden temeer om routes te bekorten.%02%


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


07-09-2019 23:06:05
thom
thom
Tsja, eveneens lastig, moet een infrabeheerder daar dan oneindig geld insteken omdat het een ander goedkoper word?

08-09-2019 00:55:24
sjoerd
sjoerd
Dat gebeurt wel door Rijkswaterstaat: investeren in wegen omdat de transporttijd te lang dreigt te worden.