Werkzaamheden 29-31 oktober
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
26-10-2010 20:12:48
himym
himym
Komend weekend zijn de series 500 en 700 gesplitst in een gedeelte Gn-Zl (6905xx en 6907xx) en Amf-Gvc/Rtd (eigen nummers). Te Zl zijn de 690500 en 690700 gekoppeld aan de 693600, betekent dit dat een heleboel VIRM en zelfs ICR te zien zal zijn in Gn of zullen eerder genoemde series allemaal met ICM(m) gereden worden?  

26-10-2010 20:21:27
robbertc
robbertc
Je krijgt dan de rechtstreekse verbinding Gn-Zl-Dv-Ah als 690500/690700 (Gn-Zl) en 693600 (Zl-Ah). Dit is gedaan om reizigers vanuit 'het noorden' naar Amf en verder maar 1 extra overstap te geven, in Dv. De 1600 en 1700 van/naar Dv rijdt daarom ook versterkt. De 690500, 690700 en 693600 staan gepland in z'n geheel met VIRM-VI.  

26-10-2010 20:29:44
himym
himym
Kan dan nog gezellig worden zondagavond met de studentenverhuizing, als alle reizigers die normaal Amf-Zl doen ook nog bij de stroom die normaal al uit de richting Dv komt worden gevoegd kan dat nog wel een krapjes worden vanaf daar in een solo VIRM-VI, ik ga maandag wel weer terug %08%  

26-10-2010 20:35:15
robbertc
robbertc
Klopt, zaterdagochtend en zondagavond kan dat nog wel eens krapjes zijn..

Laatst bewerkt door robbertc op 26-10-2010 20:35
 


26-10-2010 20:48:15
daniel81
daniel81
Waarom is dat dan toch zo gepland?  

26-10-2010 21:04:58
robbertc
robbertc
Werkzaamheden op een traject heeft altijd wel tot gevolg dat er (behoorlijk) minder reizigers zijn.  

26-10-2010 21:07:33
broek53
broek53
Behalve nu net de studentenstromen naar en van Groningen - maar wat dat betreft staat NS al heel veel jaren in de ontkenningsstand.  

26-10-2010 21:10:58
robbertc
robbertc
Nouja, Op zondagavond gaat er regulier een aardige hoeveelheid bakken richting Gn. En nu is een VIRM-VI ook aardig wat capaciteit. Inderdaad wel iets minder dan normaal.  

26-10-2010 21:16:58
robbertc
robbertc
Moet je de Groningers hier op het forum eens vragen wat voor enorme treinen er op vrijdagmiddag rijden vanuit Gn De 554 op vrijdagmiddag is zelfs speciaal voor de studenten 2x VIRM-VI geworden!

Laatst bewerkt door robbertc op 26-10-2010 21:17
 

26-10-2010 21:18:46
daniel_ddr
daniel_ddr
Nouja, is dat speciaal voor de studenten of is het omdat de normale reizigers anders niet meer mee kunnen...

Weet niet of jullie gisteren het artikeltje over gebruik van de 1e klasse in drukke treinen in Spits gelezen hebben. NS deed daar wel erg makkelijk over het nemen van een andere trein (waarmee je het probleem alleen verplaatst)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

26-10-2010 21:20:09
himym
himym
Is ook wel weer waar, maar alsnog moet je vaak 15 min voor vertrek wel in de trein zitten te Gn om nog een zitplek te kunnen bemachtigen, zeker vertrekkende treinen tussen 12 en 16 uur.

Maar zullen we weer ontopic?
 

26-10-2010 21:22:50
robbertc
robbertc
Quote
daniƫl_ddr: Nouja, is dat speciaal voor de studenten of is het omdat de normale reizigers anders niet meer mee kunnen...
Interessante redenatie Kan NS het in ieder geval nooit goed doen.
 

26-10-2010 21:46:31
broek53
broek53
NS doet het goed als het zitplaatsaanbod wordt aangepast aan de vraag, wie dat ook zijn. Dus doet NS het in zo'n geval altijd goed  

26-10-2010 23:00:23
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. S.v.p. on-topic blijven en modereren is voorbehouden aan het beheer.


Groet, Spiketrain
 

27-10-2010 12:38:13
Luukland
Luukland
Wat zal er gebeuren met de bakken die op spoor 2 in Amf achterblijven? Dat vraag ik me dan weer af. Lijkt me niet dat ze daar zullen keren?  

27-10-2010 16:25:45
himym
himym
Serie 2800 en 500 keren beide op spoor 6 te Amf volgens de reisplanner  

27-10-2010 16:37:17
nielsie600
nielsie600
Quote
robbertc: Moet je de Groningers hier op het forum eens vragen wat voor enorme treinen er op vrijdagmiddag rijden vanuit Gn De 554 op vrijdagmiddag is zelfs speciaal voor de studenten 2x VIRM-VI geworden!


En dat is nog krapjes..

Dus mij lijkt het beter om sommige treinen met ICR of 2x VIRM IV te rijden.
 

27-10-2010 16:38:32
TheKnitter
TheKnitter
Quote
himym: Serie 2800 en 500 keren beide op spoor 6 te Amf volgens de reisplanner

Aankomst:
2800 tot Amf (1x/uur): 4a zoals gewoonlijk
500 (2x/uur): 2
Vertrek:
2800 uit Dv: 6a
Kerende 2800: 4a
500: 6
Er gaan dus rangeerbewegingen aan vooraf voor het weer naar Ut ev gaat

Laatst bewerkt door TheKnitter op 27-10-2010 16:40
 

27-10-2010 16:39:13
mdj
mdj
Nee, de 2800 die uit Dv komen staan in Amf op spoor 6(a). De kerende 2800 staat gewoon op spoor 4a. Ik neem aan dat de 500 op de 700 keert via Ama.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

27-10-2010 16:39:21
superboer
superboer
Quote
nielsie600:
Quote
robbertc: Moet je de Groningers hier op het forum eens vragen wat voor enorme treinen er op vrijdagmiddag rijden vanuit Gn De 554 op vrijdagmiddag is zelfs speciaal voor de studenten 2x VIRM-VI geworden!


En dat is nog krapjes..

Dus mij lijkt het beter om sommige treinen met ICR of 2x VIRM IV te rijden.
Want ICRm is leuker voor de spotters?


Garantie tot aan de voordeur.
 

27-10-2010 16:41:05
TheKnitter
TheKnitter
Quote
mdj: Nee, de 2800 die uit Dv komen staan in Amf op spoor 6(a). De kerende 2800 staat gewoon op spoor 4a. Ik neem aan dat de 500 op de 700 keert via Ama.
Je hebt helemaal gelijk
 

27-10-2010 17:20:05
sik214
sik214
Quote
nielsie600:
Quote
robbertc: Moet je de Groningers hier op het forum eens vragen wat voor enorme treinen er op vrijdagmiddag rijden vanuit Gn De 554 op vrijdagmiddag is zelfs speciaal voor de studenten 2x VIRM-VI geworden!


En dat is nog krapjes..

Dus mij lijkt het beter om sommige treinen met ICR of 2x VIRM IV te rijden.


2x VIRM-VI is krapjes, dus 2x VIRM-IV? Je zal wel 3x VIRM-IV bedoelen.
 

27-10-2010 17:49:35
dvdhoven
dvdhoven
Quote
mdj: Ik neem aan dat de 500 op de 700 keert via Ama.
Helemaal tot Ama hoeft niet. De Koppelpoort is ver zat. Als je daar achter het sein kruipt, kun je weer terug. Ok, het snuitje staat dan ongeveer bij Ama. Amf-Ama is het zelfde PPLG als Amf zelf en geen vrije baan, maar emplacement. Dus geen gedoe moeilijk met keervoorzieningen en zo.


Dick van den Hoven
 

27-10-2010 19:17:30
robbertc
robbertc
Overigens zei ik dat er alleen VIRM-VI gepland was, maar zag dat er stiekem ook nog 7 bakken ICM ergens in een omloop verzeild zijn geraakt dit weekend.  

27-10-2010 22:33:03
nielsie600
nielsie600
Quote
sik214:
Quote
nielsie600:
Quote
robbertc: Moet je de Groningers hier op het forum eens vragen wat voor enorme treinen er op vrijdagmiddag rijden vanuit Gn De 554 op vrijdagmiddag is zelfs speciaal voor de studenten 2x VIRM-VI geworden!


En dat is nog krapjes..

Dus mij lijkt het beter om sommige treinen met ICR of 2x VIRM IV te rijden.


2x VIRM-VI is krapjes, dus 2x VIRM-IV? Je zal wel 3x VIRM-IV bedoelen.


Nee,jullie snappen mij verkeerd. Ik bedoel namelijk aanstaande zondag
 

28-10-2010 00:24:39
Pim530
Pim530
ICR is zeker leuker voor de spotter, maar het lijkt mij niet erg capaciteitwinnend om met 7 bakken ICR te gaan rijden i.p.v. 6 bakken IRM  

28-10-2010 10:03:35
nielske90
nielske90
Vergis je daar vooral niet in. Natuurlijk is VIRM wat makkelijker indien mensen niet zo goed spreiden, maar de cijfers van het aantal 2e klas zitplaatsen zijn in het voordeel van ICR:
1e klas: ICR 59, VIRM-VI 129-132
2e klas: ICR 448, VIRM-VI 438-442
Klapzittingen: ICR 87, VIRM-VI 26
Bron cijfers zie http://www.spoortechniek.nl/joomla/index.php?option=com_content&view=section&id=1&Itemid=2

Laatst bewerkt door nielske90 op 28-10-2010 10:03
 

28-10-2010 15:27:57
superboer
superboer
De treinen in de 3600 rijden vrijwel altijd met 2 1e klas rijtuigen, dan kom je al niet verder dan 388 zitplaatsten 2e klas.


Garantie tot aan de voordeur.
 

28-10-2010 15:32:16
TheKnitter
TheKnitter
Ik denk dat jij er zo vanuit gaat dat ze 1 eerste klas rijtuig hebben.. ICR heeft er 2 (2e rijtuig achter de lok en 2e rijtuig achter de stuurstand). Althans, zo is het in de 3600 veelal (als ik mij niet vergis)

Edit: Superboer was me voor

Laatst bewerkt door TheKnitter op 28-10-2010 15:32
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


28-10-2010 15:49:11
ZJ37
ZJ37
Quote
superboer: De treinen in de 3600 rijden vrijwel altijd met 2 1e klas rijtuigen, dan kom je al niet verder dan 388 zitplaatsten 2e klas.
Die verhouding is in de 3600 ook tamelijk krom, want twee volle A-bakken tref je nooit aan. Wel dat de B-rijtuigen propvol zitten in de spits.

Maar volgens mij waren we over de werkzaamheden van komend weekend bezig.
 

28-10-2010 15:57:32
mren
mren
Je betaalt ook niet 55% meer voor een vol A-rijtuig  

31-10-2010 23:01:11
himym
himym
Quote
robbertc: Overigens zei ik dat er alleen VIRM-VI gepland was, maar zag dat er stiekem ook nog 7 bakken ICM ergens in een omloop verzeild zijn geraakt dit weekend.

Aan de spots te zien hebben er drie setjes ICM gereden: 4210+4218, 4032+4249 en 4021+4071. Zat ook nog setje 2x VIRM-IV (9461+9581) tussen ipv een VIRM-VI

Laatst bewerkt door himym op 31-10-2010 23:02
 

31-10-2010 23:15:53
j.jager
j.jager
Er zaten meer virm4 stellen op deze diensten. De 9558 en 9577 zag ik gisteren aanelkaar uit Ah vertrekken waarvan vandaag de 9558 aan de kant stond in Gn en de 9577 solo reed tussen Gn en Ah. de 4218 met een andere Icm(alicht de 4210) stond gisteren aan de kant op Zpge en het duo 4021 en 4071 zijn er gisteren na de 690759 uitgehaald en zijn vandaag niet ingezet.  

01-11-2010 08:34:17
robbertc
robbertc
Aan de AV te zien, werden in Zl de 693600, 690500 rn 690700 in Zl en in Ah op 1 perron-fase behandeld. Kan er ook mee te maken hebben dat er niet groter dan 7 bakken werd gereden..  

01-11-2010 09:17:02
himym
himym
4210+4218 = 8 bakken daar werd zaterdag mee gereden..  

01-11-2010 09:17:54
robbertc
robbertc
Ah oeps.. ik bedoelde natuurlijk 'gepland'  

01-11-2010 10:00:39
Pim530
Pim530
Het is stuurstand - B - A. En natuurlijk heb je veel herfsttoerders...