25-10-2010 19:13:13 | ||
---|---|---|
mark
|
Het zal vast al eens voorbij gekomen zijn, maar kan iemand mij uitleggen waarom er opeens allerlei NS-materieel naar die testbaan in Wildenrath moet? Ik zag zelfs meldingen van een 1800, wat valt daaraan te testen als die locs toch al terzijde zijn? |
25-10-2010 19:56:36 | ||
---|---|---|
thom
|
Heeft volgens mij te maken met proefnemingen van storingen in baan en beveiligingsapparatuur bij de HSL door materieel. Dat 1800 terzijde is, is eigenlijk dan niet zo intressant, gaat wat ie aan stoorstromen produceert |
25-10-2010 20:02:51 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Yep, staat meer over in het mat'64 topic (Er is ook een halve plan T, nl. de 522) |
25-10-2010 20:49:35 | ||
---|---|---|
2296
|
Afgelopen weekend waren ze met de 2122 aan het proefritten. Die zijn om +/- 16:00 uur begonnen en zouden tot in de late uurtjes doorgaan (02:00). |
25-10-2010 22:27:54 | ||
---|---|---|
maxime
|
Quote Voor een 1800 zal dat immers vergelijkbaar zijn met een 1600 neem ik aan(in principe dezelfde locs)? In dat geval is het logisch dat er een 1800 is. |
25-10-2010 23:10:13 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ja, 1800 en 1600 is zeker hetzelfde. Alleen het nummertje is het verschil.... Choo choo..... |
25-10-2010 23:13:50 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Nee, de regeling van vermogenselektronica is anders. Sorry, 'k was niet helemaal wakker meer en heb wat door elkaar gehaald. Laatst bewerkt door jeanne op 26-10-2010 11:53 |
25-10-2010 23:20:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
?? |
25-10-2010 23:59:11 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
http://schraal.nl/2010/Oktober/42_285107_wegberg_20101023.jpg Voor de geinteresseerden een foto van Pjort Schraal van een testrit. |
26-10-2010 07:10:33 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Quote nee, dat is het verschil tussen een 1700 en een 1600/1800. De 1800 serie is alleen zo genummerd omdat het 1600-park is opgedeeld bij de splitsing van NS in NSR en NS Cargo destijds... |
26-10-2010 09:04:43 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteIs die SGMm nu elektrisch aan het remmen? |
26-10-2010 12:23:40 | ||
---|---|---|
thom
|
Hoe zie je dat aan een foto? Laatst bewerkt door admin op 09-11-2010 20:31, reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten |
26-10-2010 17:20:15 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Aan de rookpluim te zien gaf de diesel tractie, aan de frontseinen te zien rijden ze in een bepaalde richting. Ik weet niet of een SGMm wel terug kan leveren aan het net, maar ik kan me zo voorstellen dat er bij terugleveren aan het net er geen mooie vlakke gelijkspanning teruggeleverd wordt. |
26-10-2010 17:29:27 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
een VIRM of SLT kan dat wel (terugleveren), SGMm niet. Die dikke remweerstanden op het dak zijn er niet voor niets. |
26-10-2010 18:47:33 | ||
---|---|---|
klaass16
|
ICMm 4092 is vandaag naar Wildenrath vertrokken: Foto van Robehv (flickr) http://www.flickr.com/photos/robquaedvlieg/5118171494/in/photostream/ Laatst bewerkt door klaass16 op 26-10-2010 19:11 |
26-10-2010 19:58:15 | ||
---|---|---|
WesselE
|
QuoteCheck! Zo zag het eruit bij Wegberg http://www.flickr.com/photos/wessele/5118364660/ . 'Okeh' |
27-10-2010 10:03:02 | ||
---|---|---|
rob46
|
Weet iemand of de 1731+1848 nog steeds in Wildenrath zijn ? |
27-10-2010 16:05:31 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Quote Die heeft SLT ook, stroom terug leveren gaat dan ook alleen op als er andere trein in de buurt is, anders worden de rijweerstanden gebruikt. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
27-10-2010 16:18:50 | ||
---|---|---|
fugazi
|
QuoteCheck. |
27-10-2010 18:50:55 | ||
---|---|---|
manuel25
|
QuotePardon, SLT met rijweerstanden? |
27-10-2010 18:53:26 | ||
---|---|---|
daniel10
|
is err ook nog bekend of de DDAR ook naar Wildenrath gaat ? Laatst bewerkt door daniel10 op 27-10-2010 18:53 |
27-10-2010 18:55:00 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Quote *krasse Krasse Krasse* remweerstanden Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
27-10-2010 20:39:49 | ||
---|---|---|
joaska3
|
QuoteJa volgende week mDDM/DDAR |
30-10-2010 20:33:59 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Vandaag even met dank aan Bart84 en Jurre even naar Wildenrath kunnen gaan en dit is het eindresultaat: http://www.kevinevers.nl/Siemens_Testcentrum.htm Er werd getest met de 285 107-9, 522B, 522Bk1 en de 4092. Laatst bewerkt door kevinevers op 30-10-2010 20:34 |
30-10-2010 20:34:26 | ||
---|---|---|
daniel10
|
was vandaag daar en de ICMm 4092 reed proef voor foto s zie hier http://www.flickr.com/photos/danielfriederichs/ |
30-10-2010 21:05:12 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Ja, was leuk daar. Mijn foto's zijn ongeveer van hetzelfde. Mvg. Bart |
30-10-2010 21:06:43 | ||
---|---|---|
himym
|
Ook kunnen zien wat er op de koersrol stond van de 522? Kan het net niet lezen... |
30-10-2010 21:27:06 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Maastricht Randwyck%08%! |
31-10-2010 11:00:45 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteAha, de combinatie is dus Bk1+B en niet de Bk2 zoals OdR 2010-10 meldde. Toch handig die info van het front. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
31-10-2010 11:29:57 | ||
---|---|---|
david_meye
|
En waarom heb de ICMm 4092 en de Plan T 522 de stroomafnemer op eigenlijk. Laatst bewerkt door david_meye op 31-10-2010 11:30 |
31-10-2010 12:02:40 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
De 4092 omdat je niets kan testen met een treinstel wat niet "aan" is, de 522 aannemelijk puur voor stroomverziening van de apparatuur in dat "stel". |
31-10-2010 14:26:16 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Daarnaast was deze test ook om te kijken tot hoever de Panto's de voltage op de draad aankunnen. Dan is het ook handig om de panto op te hebben. Mvg. Bart |
31-10-2010 17:59:17 | ||
---|---|---|
fugazi
|
QuoteDat is nog niet geheel zeker. Er staat overigens ook nog een SLT-VI in Wildenrath, nu we het toch over 'NS-materieel in Wildenrath' hebben. |
31-10-2010 18:32:40 | ||
---|---|---|
joaska3
|
Misschien wis je het nog niet maar iedere SLT VI krijgt in Wildenrath zijn IBS alvorens naar Nederland te komen. |
31-10-2010 18:36:10 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Euhm, dat lijkt me niet helemaal te kunnen kloppen... Als je meer voltage op die bovenleiding zet dan vind die stroomafnemer dat allemaal wel prima, maar de apparatuur in de trein vind meer dan 1800 volt echt niet lekker hoor %08% |
31-10-2010 19:59:29 | ||
---|---|---|
fugazi
|
QuoteJa, dat verklaart het dan. Ik gaf overigens geen verband met stoorstroomtesten, enkel dat er een SLT staat op dit moment. Laatst bewerkt door fugazi op 31-10-2010 20:00 |
31-10-2010 20:26:31 | ||
---|---|---|
john563
|
De plan t heeft zijn stroomafnemer opstaan om de stoor signalen te produceren die de HSL kan veroorzaken. |
31-10-2010 20:39:13 | ||
---|---|---|
mark
|
QuoteHaha, mag inderdaad niet aannemen dat NS het materieel terug wil zoals de 1735 een aantal jaar geleden in Vl aan zijn einde is gekomen... |
31-10-2010 21:12:33 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Gaat het alleen over NS-materieel of gaan we ook nog GTW's, Protossen en Lintjes in Wildenrath zien? |
31-10-2010 21:12:39 | ||
---|---|---|
rick
|
@Mark Dat met de 1735 was toch een blikseminslag? Laatst bewerkt door rick op 31-10-2010 21:13 |
31-10-2010 21:17:39 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Quote die laatste komen niet langs de HSL, dus ik denk het niet. Bovendien gelden de problemen alleen voor elektrisch materieel. |
31-10-2010 21:21:57 | ||
---|---|---|
mark
|
QuoteKlopt, was een andere loc die Duitse spanning heeft gehad dan. |
31-10-2010 21:42:59 | ||
---|---|---|
fugazi
|
ACTS 1619. |
31-10-2010 21:43:40 | ||
---|---|---|
Lenny
|
Waarom is die 1800 dan eigenlijk daarheen? Die staan toch allemaal terzijde, en voorzover ik hier gelezen heb is de kans heel klein dat ze terug in dienst komen. Edit: Was al beantwoord, niet gezien sorry. Laatst bewerkt door Lenny op 31-10-2010 21:48 The idea is to die young as late as possible. |
31-10-2010 21:45:47 | ||
---|---|---|
thom
|
Met die vraag begon dit topic ook en het antwoord vind je eerder in de teksten nogwel. |
31-10-2010 21:58:57 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteHint: er rijden ook E-GTW'tjes langs de Betuweroute die qua beveiliging en bovenleidingsspanning vergelijkbaar is met de HSL Zijn daar ook problemen geweest met de beïnvloeding van de beveiliging, maar nog in de NS-tijd daar hebben ze er wat aan gedaan. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
31-10-2010 22:52:53 | ||
---|---|---|
maxime
|
Gezien het feit dat via de stroomafnemer van de 522 de stoorstromen de bovenleiding in gaan, betekent dit dat diesel mat in principe geen last van storing heeft of vindt de beïnvloeding ook op een andere manier plaats? En dan nog even voortbordurend op de vraag over ander reizigersmat als Protos, etc. Hebben locs als de 189 en 186 (en dus evt. diesellocs) die wel langs de HSL komen dan ook geen last van het probleem. Of worden de proeven slechts met NS materieel gehouden? |
02-11-2010 12:16:20 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Quotetrein uit duitsland tot 12:15 niet gezien te venlo robq |
02-11-2010 14:49:14 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vandaag in het Siemens Testcentrum te Wildenrath o.a. SLT VI 2647 en SLT IV 244?, DSB 4125, DBS 189 025 en een SNCF Spacium 3.06, zie http://www.flickr.com/photos/rob46/5139206077/ Laatst bewerkt door rob46 op 02-11-2010 18:29 |
02-11-2010 14:55:07 | ||
---|---|---|
Rinse
|
Dat onbekende treinstel is volgens mij een zogenaamd 'Spacium' treinstel van de SNCF voor het voorstadsvervoer rondom Parijs. |
02-11-2010 15:00:42 | ||
---|---|---|
rob46
|
Thanks, is aangepast. Laatst bewerkt door spiketrain op 02-11-2010 18:48, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
02-11-2010 16:03:13 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Komen die overigens wel eens in de buurt van de HSL? Laatst bewerkt door aarclay op 02-11-2010 16:03 Choo choo..... |
02-11-2010 16:28:30 | ||
---|---|---|
wilcot
|
morgen komt de icm weer terug naar Vl.mogelijk aldaar weer wissel van materieel. Donderdag vertrekt er een slt naar Vl. Welke weet ik niet. De test is voor en betaald door ns ik denk dus niet dat ze ander materieel dan dat van hun zelf zullen laten testen. Laatst bewerkt door wilcot op 02-11-2010 16:30 |
02-11-2010 19:07:09 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Nog een SLT? die staat er al eentje. Mvg. Bart |
02-11-2010 19:10:29 | ||
---|---|---|
timtrein
|
QuoteNS-holding, NS Reizigers of NS Hispeed? Want dat maakt nogal uit. Ik zou trouwens verwachten dat het door ProRail of Infraspeed (of hoe heet die club?) betaald wordt... |
02-11-2010 20:27:42 | ||
---|---|---|
wilcot
|
dinsdag en donderdag is de overbrenging rit vanaf wikdenrath naar Vl. Dus kan wel kloppen dat er vandaag een staat in Vl. Wisselmateriaal overigens nog niet gezien. Quote ik wilde alleen maar zeggen dat het onlogisch lijkt dat gtw's en lint enz naar wildenrath komen op kosten van de NS (holding,hispeed maakt allemaal niet uit) |
02-11-2010 21:26:50 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Quote Dus komt die nou morgen of word het donderdag robq |
02-11-2010 22:05:55 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote NS kan die kosten toch weer op ProRail verhalen o.i.d.? Choo choo..... |
03-11-2010 10:04:06 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Quote SLT is dinsdag en donderdag. materiaal van Ns naar Wildenrath is Woensdag. Meestal is lok van wildenrath hierom 12.00 |
03-11-2010 10:17:05 | ||
---|---|---|
treintim
|
O ja? Alle ritten van NS-materieel naar Wildenrath waren afgelopen weken nog op dinsdag... nu opeens op woensdag? Lijkt me sterk. Wel weet ik dat de overbrengingen van gisteren in eerste instantie waren uitgesteld naar vandaag; maar dat gaat ook niet door. De overbrenging van de ICMm terug naar NL en het ophalen van wisselmaterieel is uitgesteld naar onbekend. Laatst bewerkt door treintim op 03-11-2010 10:19 |
03-11-2010 13:13:24 | ||
---|---|---|
wilcot
|
De machinist heeft mij dit gezegd het weekend . Ruil op woensdag SLT op Donderdag. Kan natuurlijk veranderen Laatst bewerkt door spiketrain op 03-11-2010 16:29, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
03-11-2010 16:43:57 | ||
---|---|---|
joaska3
|
QuoteZijn we allemaal wakker als de testen noodzakelijk zijn voor de baan en het materieel van diverse vervoerders betreft kan een kind toch wel aanvoelen dat de kosten ten laste van Prorail komen en niet van NS. |
03-11-2010 22:48:51 | ||
---|---|---|
maxime
|
Er is alleen nog nergens concreet gemeld dat er ook materieel van andere vervoerders naar Wildenrath gaat en er is toch ook nog niks behalve NSR mat die kant op gegaan...? Kortom, als iemand met concrete info kan komen dan zou dat een hoop vragen beantwoorden! Laatst bewerkt door maxime op 03-11-2010 22:50 |
03-11-2010 23:01:08 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Er staat genoeg materieel van andere vervoerders in Wildenrath (DSB, SNCF, SchotRail, NMBS, DBS), maar dat heeft met deze proefnemingen niets van doen. Shqiperise-lopers? |
03-11-2010 23:29:06 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Het is toch zo dat bij de overbrenging van de ICMm's o.a dat de batterijen tijdens het slepen losgekoppeld moeten worden, stroomafnemers worden vastgezet en de treeplanken die buiten het Duitse profiel vallen verwijderd moeten worden? Zou er ook een ICM heen gaan, i.p.v. een ICMm of is die techniek die beinvloedt zou kunnen worden hetzelfde? Laatst bewerkt door aarclay op 03-11-2010 23:29 Choo choo..... |
03-11-2010 23:51:48 | ||
---|---|---|
thom
|
Tussen een ICM en een ICMm zit kwa techniek geen verschil, daar wordt weinig aan gedaan tijdens deze revisie... |
04-11-2010 17:30:21 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Quote Toen de 4011 naar Wenen ging,,zijn de treeplanken verwijderd en de panto idd vast gezet. |
05-11-2010 21:43:44 | ||
---|---|---|
joaska3
|
QuoteWat is volgens jou concrete info ik heb uit ZEER betrouwbare bron vernomen en kan je dan ook verzekeren dat in de loop van de beproevingen in Wildenrath er ook ander materieel, zoals de Protos en de GTW beproeft gaat worden. Laatst bewerkt door joaska3 op 08-11-2010 20:38 |
05-11-2010 22:46:04 | ||
---|---|---|
maxime
|
Haha, nu heb ik het nog gedaan ook... Er is toch echt niemand die in dit topic gezegd heeft dat er ander materieel dan dat van NSR naar Wildenrath gaat. Ik vroeg al eerder in dit topic of er bijvoorbeeld ook materieel van goederenvervoerders gaat, maar daar kreeg ik ook geen antwoord op. Nu ben ik natuurlijk ook zeer benieuwd naar de het antwoord op de vraag: "waarom gaat er een Lint naar Wildenrath?" GTW komt nog in aanraking met HSL als het richting Rtd/Ldd gaat, maar Lint uit de Achterhoek..ik kan het me serieus niet voorstellen. Maar misschien denk ik er ook wel te simpel over, so correct me if I'm wrong. |
05-11-2010 23:51:10 | ||
---|---|---|
gertjan
|
QuoteNee, die HSL heeft daar geen invloed, omdat spanning daar nogsteeds 1,5 kV is, en geen 25 kV. GTW heeft alleen last van de Betuweroute, maar daar zijn in de NS tijd al aanpassingen gedaan. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
06-11-2010 10:55:40 | ||
---|---|---|
maxime
|
Is het stukje waar gebundeld is met Kfh - Brd dan ook al 1,5 kV? Ik dacht die spanningsluis pas aan de Rotterdamse kant van Brd lag? |
08-11-2010 20:42:22 | ||
---|---|---|
joaska3
|
QuoteDe genoemd Lint was een test voor een ieder want er wordt geen enkel dieselstel in Wildenrath beproefd. De Protos staat wel op de nominatie om beproefd te worden. |
10-11-2010 19:16:42 | ||
---|---|---|
rbeijers
|
Vandaag vertrok dan eindelijk de DD-AR (7871) naar Wegberg achters de dieseltraxx die eerder ook de testritten op de testbaan uitvoerde: http://www.flickr.com/photos/jandecargoman/5164063847/. Het geheel vertrok om 14:12 uit Vl. |
10-11-2010 21:03:07 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
rijd dat ding helemaal om via Viersen? geen wonder dat Duitsland de ijzeren rijn een open wil twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
10-11-2010 21:19:57 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Als de IJzeren Rijn weer open is, dan moet de loc omlopen in Rheydt om in het testcentrum te komen. Dan is het nog niet eens zo'n grote omweg. |
10-11-2010 21:24:27 | ||
---|---|---|
wilcot
|
volgens mij ligt er nog een tweede spoor op wegberg en hoeft hij dus niet zo heel ver. |
10-11-2010 21:44:30 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Hoe wil je er nu dan anders komen |
10-11-2010 23:20:47 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
nouja, het spoor van de ijzeren rijn ligt er nog voor zover ik kan zien op de foto's die bij google earth staan maar het is idd wel de snelste weg op dit moment twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
10-11-2010 23:50:10 | ||
---|---|---|
thom
|
Moet ik nu serieus nog gaan uitleggen dat helemaal niet zou kunnen Laatst bewerkt door thom op 10-11-2010 23:50 |
10-11-2010 23:58:39 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
nee, ik bedoelde het als grap twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
11-11-2010 08:54:50 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteICMm 4092 is overigens niet uitgewisseld en staat dus nog in het testcentrum te Wildenrath. |
11-11-2010 09:16:59 | ||
---|---|---|
fugazi
|
Klopt, er schijnen problemen met het treinstel te zijn. |
11-11-2010 09:24:22 | ||
---|---|---|
2296
|
Is in aanraking geweest met een dwarsligger die op het spoor lag. ATB spoelen en baanruimers zijn beschadigt (of er nog meer schade is weet ik niet). Weet niet of dat op het test centrum is gebeurt of onderweg. |
11-11-2010 11:35:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
je mag blij zijn als er materieel heelhuids vandaan komt, kennelijk. De 2122 staat op het punt om van Ldd naar Hlm gesleept te worden, omdat die bij het avontuur kortsluiting heeft gehad en daardoor dakschade... |
11-11-2010 11:47:22 | ||
---|---|---|
2296
|
Tijdens de proefritten van 23-10 heb ik wel enige rookontwikkeling gezien bij de 2122. Ze hebben er zelf ook even naar staan kijken en zijn daarna gewoon verder gegaan. |
11-11-2010 11:59:25 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Is dat nu net niet de bedoeling, dat er (kortsluit)schade ontstaat. |
11-11-2010 12:01:17 | ||
---|---|---|
thom
|
Eu bij proefnemeningen lijkt het me niet de bdoeling dat er iets affikt nee |
11-11-2010 12:04:54 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Sorry, ik bedoelde wel i.p.v. niet. |
11-11-2010 12:05:31 | ||
---|---|---|
thom
|
Aah, ik vond het al zo vreemd klinken |
11-11-2010 20:46:10 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Misschien moesten ze de Mat'jes maar is eens naar Wildenrath sturen, ze zijn aardig goed in slopen... -4092: Aanrijding met dwarsligger en beschadigd -2122: Kortsluitschade -9557: Schade door buiten profiel liggende onderdelen van de trein zelf. Laatst bewerkt door dlm4yjp op 11-11-2010 21:28, reden: 9xxx = 9557 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
11-11-2010 21:41:23 | ||
---|---|---|
mark
|
Mark: Enkele berichten verwijderd, de betrokkenen weten waarom. %06% |
12-11-2010 12:09:35 | ||
---|---|---|
Noodrem
|
Quote Kortsluitschade: Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Ipv het Nederlandse net (1500V) perongeluk de Belgische geselecteerd (3000V)? |
12-11-2010 12:16:55 | ||
---|---|---|
kniesoor
|
Even lezen doet wonderen!Quote |
12-11-2010 12:21:08 | ||
---|---|---|
mdj
|
Dat is niet een antwoord op de vraag. Bij twijfel: gebruik beton. |
12-11-2010 19:47:34 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Bij kortsluiting is de weerstand erg laag en gaat er een hele grote stroom lopen. Daardoor worden draden en andere onderdelen erg warm en kunnen gaan smelten en smeulen. Shqiperise-lopers? |
12-11-2010 20:59:14 | ||
---|---|---|
jeroen
|
Quote Even een vraag die bij mij opkomt; Hoe willen/gaan ze die aan de bakken van de 522 koppelen? |
12-11-2010 22:08:45 | ||
---|---|---|
thom
|
Die lok ? Net zoals ie heen gekomen is Aan de Scharfenberger kant zet je op de lok een sleepkoppeling en combineer je de handel. Aan de bakovergang kant zit een werkplaats koppeling met twee platen voor verbreding van de middenbuffer en een speciaal hulpstuk welke aan normaal trekwerk gekoppeld kan worden. No problemo dus %08% |
12-11-2010 22:29:02 | ||
---|---|---|
jeroen
|
bedoelde eigenlijk de 7871 |
12-11-2010 22:40:08 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
net zoals je een sleepkoppeling hebt van scharfenberg naar normaal stoot- en trekwerk, dat kan natuurlijk ook de andere kant op (hoewel, dan zit je nog wel met de buffers van DD-AR).. |
12-11-2010 22:54:06 | ||
---|---|---|
mdj
|
Zo'n BSI-koppeling kan je er toch vrij eenvoudig afhalen? En dan een "normale" sleepkoppeling erop en klaar? Bij twijfel: gebruik beton. |