Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

NS-materieel in Wildenrath

Maandag 25 okt 2010 - 19:13:13
mark
mark
Het zal vast al eens voorbij gekomen zijn, maar kan iemand mij uitleggen waarom er opeens allerlei NS-materieel naar die testbaan in Wildenrath moet? Ik zag zelfs meldingen van een 1800, wat valt daaraan te testen als die locs toch al terzijde zijn?


Maandag 25 okt 2010 - 19:56:36
thom
thom
Heeft volgens mij te maken met proefnemingen van storingen in baan en beveiligingsapparatuur bij de HSL door materieel.

Dat 1800 terzijde is, is eigenlijk dan niet zo intressant, gaat wat ie aan stoorstromen produceert

Maandag 25 okt 2010 - 20:02:51
daniel81
daniel81
Yep, staat meer over in het mat'64 topic (Er is ook een halve plan T, nl. de 522)

Maandag 25 okt 2010 - 20:49:35
2296
2296
Afgelopen weekend waren ze met de 2122 aan het proefritten. Die zijn om +/- 16:00 uur begonnen en zouden tot in de late uurtjes doorgaan (02:00).

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 25 okt 2010 - 22:27:54
maxime
maxime
Quote
thom: Heeft volgens mij te maken met proefnemingen van storingen in baan en beveiligingsapparatuur bij de HSL door materieel.

Dat 1800 terzijde is, is eigenlijk dan niet zo intressant, gaat wat ie aan stoorstromen produceert
Voor een 1800 zal dat immers vergelijkbaar zijn met een 1600 neem ik aan(in principe dezelfde locs)? In dat geval is het logisch dat er een 1800 is.

Maandag 25 okt 2010 - 23:10:13
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Ja, 1800 en 1600 is zeker hetzelfde. Alleen het nummertje is het verschil....

Choo choo.....

Maandag 25 okt 2010 - 23:13:50
jeanne
jeanne
Nee, de regeling van vermogenselektronica is anders.

Sorry, 'k was niet helemaal wakker meer en heb wat door elkaar gehaald.

Laatst bewerkt door jeanne op Dinsdag 26 okt 2010 om 11:53:47

Maandag 25 okt 2010 - 23:20:12
broek53
broek53
??

Maandag 25 okt 2010 - 23:59:11
kevinevers
kevinevers
schraal.nl Voor de geinteresseerden een foto van Pjort Schraal van een testrit.


Dinsdag 26 okt 2010 - 07:10:33
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
Quote
jeanne: Nee, de regeling van vermogenselektronica is anders.
nee, dat is het verschil tussen een 1700 en een 1600/1800. De 1800 serie is alleen zo genummerd omdat het 1600-park is opgedeeld bij de splitsing van NS in NSR en NS Cargo destijds...


Dinsdag 26 okt 2010 - 09:04:43
waalkade
waalkade
Quote
kevinevers: schraal.nl Voor de geinteresseerden een foto van Pjort Schraal van een testrit.
Is die SGMm nu elektrisch aan het remmen?

Dinsdag 26 okt 2010 - 12:23:40
thom
thom
Hoe zie je dat aan een foto?

Laatst bewerkt door admin op Dinsdag 09 nov 2010 om 20:31:50, reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten

Dinsdag 26 okt 2010 - 17:20:15
waalkade
waalkade
Aan de rookpluim te zien gaf de diesel tractie, aan de frontseinen te zien rijden ze in een bepaalde richting.
Ik weet niet of een SGMm wel terug kan leveren aan het net, maar ik kan me zo voorstellen dat er bij terugleveren aan het net er geen mooie vlakke gelijkspanning teruggeleverd wordt.

Dinsdag 26 okt 2010 - 17:29:27
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
een VIRM of SLT kan dat wel (terugleveren), SGMm niet. Die dikke remweerstanden op het dak zijn er niet voor niets.


Dinsdag 26 okt 2010 - 18:47:33
klaass16
klaass16
ICMm 4092 is vandaag naar Wildenrath vertrokken:

Foto van Robehv (flickr) www.flickr.com

Laatst bewerkt door klaass16 op Dinsdag 26 okt 2010 om 19:11:28

Dinsdag 26 okt 2010 - 19:58:15
WesselE
WesselE
Flickr Janstanner
Quote
klaass16: ICMm 4092 is vandaag naar Wildenrath vertrokken:
Check! Zo zag het eruit bij Wegberg www.flickr.com .

'Okeh'

Woensdag 27 okt 2010 - 10:03:02
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Weet iemand of de 1731+1848 nog steeds in Wildenrath zijn ?

Woensdag 27 okt 2010 - 16:05:31
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Quote
SleutelMan: een VIRM of SLT kan dat wel (terugleveren), SGMm niet. Die dikke remweerstanden op het dak zijn er niet voor niets.
Die heeft SLT ook, stroom terug leveren gaat dan ook alleen op als er andere trein in de buurt is, anders worden de rijweerstanden gebruikt.

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Woensdag 27 okt 2010 - 16:18:50
fugazi
fugazi
Quote
rob46: Weet iemand of de 1731+1848 nog steeds in Wildenrath zijn ?
Check.

Woensdag 27 okt 2010 - 18:50:55
manuel25
manuel25
Flickr 10678580@N06
Quote
dlm4yjp:
Quote
SleutelMan: een VIRM of SLT kan dat wel (terugleveren), SGMm niet. Die dikke remweerstanden op het dak zijn er niet voor niets.
Die heeft SLT ook, stroom terug leveren gaat dan ook alleen op als er andere trein in de buurt is, anders worden de rijweerstanden gebruikt.
Pardon, SLT met rijweerstanden?

Woensdag 27 okt 2010 - 18:53:26
daniel10
daniel10
is err ook nog bekend of de DDAR ook naar Wildenrath gaat ?

Laatst bewerkt door daniel10 op Woensdag 27 okt 2010 om 18:53:38

Woensdag 27 okt 2010 - 18:55:00
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Quote
manuel25:
Quote
dlm4yjp:
Quote
SleutelMan: een VIRM of SLT kan dat wel (terugleveren), SGMm niet. Die dikke remweerstanden op het dak zijn er niet voor niets.
Die heeft SLT ook, stroom terug leveren gaat dan ook alleen op als er andere trein in de buurt is, anders worden de rijweerstanden gebruikt.
Pardon, SLT met rijweerstanden?
*krasse Krasse Krasse* remweerstanden

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Woensdag 27 okt 2010 - 20:39:49
joaska3
joaska3
Quote
daniel10: is err ook nog bekend of de DDAR ook naar Wildenrath gaat ?
Ja volgende week mDDM/DDAR

Zaterdag 30 okt 2010 - 20:33:59
kevinevers
kevinevers
Vandaag even met dank aan Bart84 en Jurre even naar Wildenrath kunnen gaan en dit is het eindresultaat: www.kevinevers.nl Er werd getest met de 285 107-9, 522B, 522Bk1 en de 4092.

Laatst bewerkt door kevinevers op Zaterdag 30 okt 2010 om 20:34:10


Zaterdag 30 okt 2010 - 20:34:26
daniel10
daniel10
was vandaag daar en de ICMm 4092 reed proef voor foto s zie hier www.flickr.com

Zaterdag 30 okt 2010 - 21:05:12
bart84
Moderator
bart84
Ja, was leuk daar. Mijn foto's zijn ongeveer van hetzelfde.

Mvg. Bart

Zaterdag 30 okt 2010 - 21:06:43
himym
himym
Ook kunnen zien wat er op de koersrol stond van de 522? Kan het net niet lezen...

Zaterdag 30 okt 2010 - 21:27:06
kevinevers
kevinevers
Maastricht Randwyck!


Zondag 31 okt 2010 - 11:00:45
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Quote
kevinevers: Vandaag even met dank aan Bart84 en Jurre even naar Wildenrath kunnen gaan en dit is het eindresultaat: www.kevinevers.nl Er werd getest met de 285 107-9, 522B, 522Bk1 en de 4092.
Aha, de combinatie is dus Bk1+B en niet de Bk2 zoals OdR 2010-10 meldde. Toch handig die info van het front.

Zondag 31 okt 2010 - 11:29:57
david_meye
david_meye
Twitter MeteoKrommenie Facebook DavidMeyer25
En waarom heb de ICMm 4092 en de Plan T 522 de stroomafnemer op eigenlijk.

Laatst bewerkt door david_meye op Zondag 31 okt 2010 om 11:30:15

Zondag 31 okt 2010 - 12:02:40
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
De 4092 omdat je niets kan testen met een treinstel wat niet "aan" is, de 522 aannemelijk puur voor stroomverziening van de apparatuur in dat "stel".

Zondag 31 okt 2010 - 14:26:16
bart84
Moderator
bart84
Daarnaast was deze test ook om te kijken tot hoever de Panto's de voltage op de draad aankunnen. Dan is het ook handig om de panto op te hebben.

Mvg. Bart

Zondag 31 okt 2010 - 17:59:17
fugazi
fugazi
Quote
joaska3:
Quote
daniel10: is err ook nog bekend of de DDAR ook naar Wildenrath gaat ?
Ja volgende week mDDM/DDAR
Dat is nog niet geheel zeker. Er staat overigens ook nog een SLT-VI in Wildenrath, nu we het toch over 'NS-materieel in Wildenrath' hebben.

Zondag 31 okt 2010 - 18:32:40
joaska3
joaska3
Misschien wis je het nog niet maar iedere SLT VI krijgt in Wildenrath zijn IBS alvorens naar Nederland te komen.

Zondag 31 okt 2010 - 18:36:10
thom
thom
Quote
bart84: Daarnaast was deze test ook om te kijken tot hoever de Panto's de voltage op de draad aankunnen. Dan is het ook handig om de panto op te hebben.
Euhm, dat lijkt me niet helemaal te kunnen kloppen...

Als je meer voltage op die bovenleiding zet dan vind die stroomafnemer dat allemaal wel prima, maar de apparatuur in de trein vind meer dan 1800 volt echt niet lekker hoor

Zondag 31 okt 2010 - 19:59:29
fugazi
fugazi
Quote
joaska3: Misschien wis je het nog niet maar iedere SLT VI krijgt in Wildenrath zijn IBS alvorens naar Nederland te komen.
Ja, dat verklaart het dan. Ik gaf overigens geen verband met stoorstroomtesten, enkel dat er een SLT staat op dit moment.

Laatst bewerkt door fugazi op Zondag 31 okt 2010 om 20:00:47

Zondag 31 okt 2010 - 20:26:31
john563
john563
De plan t heeft zijn stroomafnemer opstaan om de stoor signalen te produceren die de HSL kan veroorzaken.

Zondag 31 okt 2010 - 20:39:13
mark
mark
Quote
thom:
Quote
bart84: Daarnaast was deze test ook om te kijken tot hoever de Panto's de voltage op de draad aankunnen. Dan is het ook handig om de panto op te hebben.
Euhm, dat lijkt me niet helemaal te kunnen kloppen...

Als je meer voltage op die bovenleiding zet dan vind die stroomafnemer dat allemaal wel prima, maar de apparatuur in de trein vind meer dan 1800 volt echt niet lekker hoor
Haha, mag inderdaad niet aannemen dat NS het materieel terug wil zoals de 1735 een aantal jaar geleden in Vl aan zijn einde is gekomen...


Zondag 31 okt 2010 - 21:12:33
AlexNL
AlexNL
Gaat het alleen over NS-materieel of gaan we ook nog GTW's, Protossen en Lintjes in Wildenrath zien?

Zondag 31 okt 2010 - 21:12:39
rick
rick
@Mark Dat met de 1735 was toch een blikseminslag?

Laatst bewerkt door rick op Zondag 31 okt 2010 om 21:13:05

Zondag 31 okt 2010 - 21:17:39
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
Quote
AlexNL: Gaat het alleen over NS-materieel of gaan we ook nog GTW's, Protossen en Lintjes in Wildenrath zien?
die laatste komen niet langs de HSL, dus ik denk het niet. Bovendien gelden de problemen alleen voor elektrisch materieel.


Zondag 31 okt 2010 - 21:21:57
mark
mark
Quote
rick: @Mark Dat met de 1735 was toch een blikseminslag?
Klopt, was een andere loc die Duitse spanning heeft gehad dan.


Zondag 31 okt 2010 - 21:42:59
fugazi
fugazi
ACTS 1619.

Zondag 31 okt 2010 - 21:43:40
Lenny
Lenny
Waarom is die 1800 dan eigenlijk daarheen? Die staan toch allemaal terzijde, en voorzover ik hier gelezen heb is de kans heel klein dat ze terug in dienst komen.

Edit: Was al beantwoord, niet gezien sorry.

Laatst bewerkt door Lenny op Zondag 31 okt 2010 om 21:48:49

The idea is to die young as late as possible.

Zondag 31 okt 2010 - 21:45:47
thom
thom
Met die vraag begon dit topic ook en het antwoord vind je eerder in de teksten nogwel.

Zondag 31 okt 2010 - 21:58:57
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Quote
SleutelMan:
Quote
AlexNL: Gaat het alleen over NS-materieel of gaan we ook nog GTW's, Protossen en Lintjes in Wildenrath zien?
die laatste komen niet langs de HSL, dus ik denk het niet. Bovendien gelden de problemen alleen voor elektrisch materieel.
Hint: er rijden ook E-GTW'tjes langs de Betuweroute die qua beveiliging en bovenleidingsspanning vergelijkbaar is met de HSL

Zijn daar ook problemen geweest met de beïnvloeding van de beveiliging, maar nog in de NS-tijd daar hebben ze er wat aan gedaan.

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Zondag 31 okt 2010 - 22:52:53
maxime
maxime
Gezien het feit dat via de stroomafnemer van de 522 de stoorstromen de bovenleiding in gaan, betekent dit dat diesel mat in principe geen last van storing heeft of vindt de beïnvloeding ook op een andere manier plaats?

En dan nog even voortbordurend op de vraag over ander reizigersmat als Protos, etc. Hebben locs als de 189 en 186 (en dus evt. diesellocs) die wel langs de HSL komen dan ook geen last van het probleem. Of worden de proeven slechts met NS materieel gehouden?

Dinsdag 02 nov 2010 - 12:16:20
rob_ehv
rob_ehv
Quote
Jurre:
Quote
joaska3:
Quote
daniel10: is err ook nog bekend of de DDAR ook naar Wildenrath gaat ?
Ja volgende week mDDM/DDAR
Dat is nog niet geheel zeker. Er staat overigens ook nog een SLT-VI in Wildenrath, nu we het toch over 'NS-materieel in Wildenrath' hebben.
trein uit duitsland tot 12:15 niet gezien te venlo

robq

Dinsdag 02 nov 2010 - 14:49:14
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Vandaag in het Siemens Testcentrum te Wildenrath o.a. SLT VI 2647 en SLT IV 244?, DSB 4125, DBS 189 025 en een SNCF Spacium 3.06, zie www.flickr.com

Laatst bewerkt door rob46 op Dinsdag 02 nov 2010 om 18:29:03

Dinsdag 02 nov 2010 - 14:55:07
Rinse
Rinse
Dat onbekende treinstel is volgens mij een zogenaamd 'Spacium' treinstel van de SNCF voor het voorstadsvervoer rondom Parijs.

Dinsdag 02 nov 2010 - 15:00:42
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Thanks, is aangepast.

Laatst bewerkt door spiketrain op Dinsdag 02 nov 2010 om 18:48:58, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Dinsdag 02 nov 2010 - 16:03:13
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Quote
AlexNL: Gaat het alleen over NS-materieel of gaan we ook nog GTW's, Protossen en Lintjes in Wildenrath zien?
Komen die overigens wel eens in de buurt van de HSL?

Laatst bewerkt door aarclay op Dinsdag 02 nov 2010 om 16:03:42

Choo choo.....

Dinsdag 02 nov 2010 - 16:28:30
wilcot
wilcot
morgen komt de icm weer terug naar Vl.mogelijk aldaar weer wissel van materieel. Donderdag vertrekt er een slt naar Vl. Welke weet ik niet. De test is voor en betaald door ns ik denk dus niet dat ze ander materieel dan dat van hun zelf zullen laten testen.

Laatst bewerkt door wilcot op Dinsdag 02 nov 2010 om 16:30:31

Dinsdag 02 nov 2010 - 19:07:09
bart84
Moderator
bart84
Nog een SLT? die staat er al eentje.

Mvg. Bart

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Dinsdag 02 nov 2010 - 19:10:29
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Quote
wilcot: De test is voor en betaald door ns
NS-holding, NS Reizigers of NS Hispeed? Want dat maakt nogal uit. Ik zou trouwens verwachten dat het door ProRail of Infraspeed (of hoe heet die club?) betaald wordt...

Dinsdag 02 nov 2010 - 20:27:42
wilcot
wilcot
dinsdag en donderdag is de overbrenging rit vanaf wikdenrath naar Vl. Dus kan wel kloppen dat er vandaag een staat in Vl. Wisselmateriaal overigens nog niet gezien.
Quote
timtrein:
Quote
wilcot: De test is voor en betaald door ns
NS-holding, NS Reizigers of NS Hispeed? Want dat maakt nogal uit. Ik zou trouwens verwachten dat het door ProRail of Infraspeed (of hoe heet die club?) betaald wordt...
ik wilde alleen maar zeggen dat het onlogisch lijkt dat gtw's en lint enz naar wildenrath komen op kosten van de NS (holding,hispeed maakt allemaal niet uit)

Dinsdag 02 nov 2010 - 21:26:50
rob_ehv
rob_ehv
Quote
wilcot: morgen komt de icm weer terug naar Vl.mogelijk aldaar weer wissel van materieel.

dinsdag en donderdag is de overbrenging rit vanaf wikdenrath naar Vl
Dus komt die nou morgen of word het donderdag

robq

Dinsdag 02 nov 2010 - 22:05:55
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Quote
wilcot: ik wilde alleen maar zeggen dat het onlogisch lijkt dat gtw's en lint enz naar wildenrath komen op kosten van de NS (holding,hispeed maakt allemaal niet uit)
NS kan die kosten toch weer op ProRail verhalen o.i.d.?

Choo choo.....

Woensdag 03 nov 2010 - 10:04:06
wilcot
wilcot
Quote
Dus komt die nou morgen of word het donderdag
SLT is dinsdag en donderdag. materiaal van Ns naar Wildenrath is Woensdag. Meestal is lok van wildenrath hierom 12.00

Woensdag 03 nov 2010 - 10:17:05
treintim
treintim
O ja? Alle ritten van NS-materieel naar Wildenrath waren afgelopen weken nog op dinsdag... nu opeens op woensdag? Lijkt me sterk. Wel weet ik dat de overbrengingen van gisteren in eerste instantie waren uitgesteld naar vandaag; maar dat gaat ook niet door. De overbrenging van de ICMm terug naar NL en het ophalen van wisselmaterieel is uitgesteld naar onbekend.

Laatst bewerkt door treintim op Woensdag 03 nov 2010 om 10:19:03

Woensdag 03 nov 2010 - 13:13:24
wilcot
wilcot
De machinist heeft mij dit gezegd het weekend . Ruil op woensdag SLT op Donderdag.
Kan natuurlijk veranderen

Laatst bewerkt door spiketrain op Woensdag 03 nov 2010 om 16:29:13, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Woensdag 03 nov 2010 - 16:43:57
joaska3
joaska3
Quote
aarclay:
Quote
wilcot: ik wilde alleen maar zeggen dat het onlogisch lijkt dat gtw's en lint enz naar wildenrath komen op kosten van de NS (holding,hispeed maakt allemaal niet uit)
NS kan die kosten toch weer op ProRail verhalen o.i.d.?
Zijn we allemaal wakker als de testen noodzakelijk zijn voor de baan en het materieel van diverse vervoerders betreft kan een kind toch wel aanvoelen dat de kosten ten laste van Prorail komen en niet van NS.

Woensdag 03 nov 2010 - 22:48:51
maxime
maxime
Er is alleen nog nergens concreet gemeld dat er ook materieel van andere vervoerders naar Wildenrath gaat en er is toch ook nog niks behalve NSR mat die kant op gegaan...?

Kortom, als iemand met concrete info kan komen dan zou dat een hoop vragen beantwoorden!

Laatst bewerkt door maxime op Woensdag 03 nov 2010 om 22:50:27

Woensdag 03 nov 2010 - 23:01:08
dh3201
dh3201
Er staat genoeg materieel van andere vervoerders in Wildenrath (DSB, SNCF, SchotRail, NMBS, DBS), maar dat heeft met deze proefnemingen niets van doen.

Shqiperise-lopers?

Woensdag 03 nov 2010 - 23:29:06
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Het is toch zo dat bij de overbrenging van de ICMm's o.a dat de batterijen tijdens het slepen losgekoppeld moeten worden, stroomafnemers worden vastgezet en de treeplanken die buiten het Duitse profiel vallen verwijderd moeten worden?

Zou er ook een ICM heen gaan, i.p.v. een ICMm of is die techniek die beinvloedt zou kunnen worden hetzelfde?

Laatst bewerkt door aarclay op Woensdag 03 nov 2010 om 23:29:51

Choo choo.....

Woensdag 03 nov 2010 - 23:51:48
thom
thom
Tussen een ICM en een ICMm zit kwa techniek geen verschil, daar wordt weinig aan gedaan tijdens deze revisie...

Donderdag 04 nov 2010 - 17:30:21
klaass16
klaass16
Quote
aarclay:stroomafnemers worden vastgezet en de treeplanken die buiten het Duitse profiel vallen verwijderd moeten worden?
Toen de 4011 naar Wenen ging,,zijn de treeplanken verwijderd en de panto idd vast gezet.

Vrijdag 05 nov 2010 - 21:43:44
joaska3
joaska3
Quote
maxime: Er is alleen nog nergens concreet gemeld dat er ook materieel van andere vervoerders naar Wildenrath gaat en er is toch ook nog niks behalve NSR mat die kant op gegaan...?

Kortom, als iemand met concrete info kan komen dan zou dat een hoop vragen beantwoorden!
Wat is volgens jou concrete info ik heb uit ZEER betrouwbare bron vernomen en kan je dan ook verzekeren dat in de loop van de beproevingen in Wildenrath er ook ander materieel, zoals de Protos en de GTW beproeft gaat worden.

Laatst bewerkt door joaska3 op Maandag 08 nov 2010 om 20:38:42

Vrijdag 05 nov 2010 - 22:46:04
maxime
maxime
Haha, nu heb ik het nog gedaan ook... Er is toch echt niemand die in dit topic gezegd heeft dat er ander materieel dan dat van NSR naar Wildenrath gaat. Ik vroeg al eerder in dit topic of er bijvoorbeeld ook materieel van goederenvervoerders gaat, maar daar kreeg ik ook geen antwoord op. Nu ben ik natuurlijk ook zeer benieuwd naar de het antwoord op de vraag: "waarom gaat er een Lint naar Wildenrath?" GTW komt nog in aanraking met HSL als het richting Rtd/Ldd gaat, maar Lint uit de Achterhoek..ik kan het me serieus niet voorstellen. Maar misschien denk ik er ook wel te simpel over, so correct me if I'm wrong.

Vrijdag 05 nov 2010 - 23:51:10
gertjan
gertjan
Quote
maxime: GTW komt nog in aanraking met HSL als het richting Rtd/Ldd gaat...
Nee, die HSL heeft daar geen invloed, omdat spanning daar nogsteeds 1,5 kV is, en geen 25 kV.
GTW heeft alleen last van de Betuweroute, maar daar zijn in de NS tijd al aanpassingen gedaan.

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Zaterdag 06 nov 2010 - 10:55:40
maxime
maxime
Is het stukje waar gebundeld is met Kfh - Brd dan ook al 1,5 kV? Ik dacht die spanningsluis pas aan de Rotterdamse kant van Brd lag?

Maandag 08 nov 2010 - 20:42:22
joaska3
joaska3
Quote
maxime: Haha, nu heb ik het nog gedaan ook... Er is toch echt niemand die in dit topic gezegd heeft dat er ander materieel dan dat van NSR naar Wildenrath gaat. Ik vroeg al eerder in dit topic of er bijvoorbeeld ook materieel van goederenvervoerders gaat, maar daar kreeg ik ook geen antwoord op. Nu ben ik natuurlijk ook zeer benieuwd naar de het antwoord op de vraag: "waarom gaat er een Lint naar Wildenrath?" GTW komt nog in aanraking met HSL als het richting Rtd/Ldd gaat, maar Lint uit de Achterhoek..ik kan het me serieus niet voorstellen. Maar misschien denk ik er ook wel te simpel over, so correct me if I'm wrong.
De genoemd Lint was een test voor een ieder want er wordt geen enkel dieselstel in Wildenrath beproefd. De Protos staat wel op de nominatie om beproefd te worden.

Woensdag 10 nov 2010 - 19:16:42
rbeijers
rbeijers
Vandaag vertrok dan eindelijk de DD-AR (7871) naar Wegberg achters de dieseltraxx die eerder ook de testritten op de testbaan uitvoerde: www.flickr.com Het geheel vertrok om 14:12 uit Vl.

Woensdag 10 nov 2010 - 21:03:07
Jeffrenzo
Jeffrenzo
rijd dat ding helemaal om via Viersen? geen wonder dat Duitsland de ijzeren rijn een open wil

twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/

Woensdag 10 nov 2010 - 21:19:57
AlbertP
AlbertP
Als de IJzeren Rijn weer open is, dan moet de loc omlopen in Rheydt om in het testcentrum te komen. Dan is het nog niet eens zo'n grote omweg.

Woensdag 10 nov 2010 - 21:24:27
wilcot
wilcot
volgens mij ligt er nog een tweede spoor op wegberg en hoeft hij dus niet zo heel ver.

Woensdag 10 nov 2010 - 21:44:30
thom
thom
Quote
Jeffrenzo: rijd dat ding helemaal om via Viersen? geen wonder dat Duitsland de ijzeren rijn een open wil
Hoe wil je er nu dan anders komen

Woensdag 10 nov 2010 - 23:20:47
Jeffrenzo
Jeffrenzo
nouja, het spoor van de ijzeren rijn ligt er nog voor zover ik kan zien op de foto's die bij google earth staan
maar het is idd wel de snelste weg op dit moment

twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/

Woensdag 10 nov 2010 - 23:50:10
thom
thom
Moet ik nu serieus nog gaan uitleggen dat helemaal niet zou kunnen

Laatst bewerkt door thom op Woensdag 10 nov 2010 om 23:50:35

Woensdag 10 nov 2010 - 23:58:39
Jeffrenzo
Jeffrenzo
nee, ik bedoelde het als grap

twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/

Donderdag 11 nov 2010 - 08:54:50
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Quote
rbeijers: Vandaag vertrok dan eindelijk de DD-AR (7871) naar Wegberg achters de dieseltraxx die eerder ook de testritten op de testbaan uitvoerde: www.flickr.com Het geheel vertrok om 14:12 uit Vl.
ICMm 4092 is overigens niet uitgewisseld en staat dus nog in het testcentrum te Wildenrath.

Donderdag 11 nov 2010 - 09:16:59
fugazi
fugazi
Klopt, er schijnen problemen met het treinstel te zijn.

Donderdag 11 nov 2010 - 09:24:22
2296
2296
Is in aanraking geweest met een dwarsligger die op het spoor lag. ATB spoelen en baanruimers zijn beschadigt (of er nog meer schade is weet ik niet). Weet niet of dat op het test centrum is gebeurt of onderweg.

Donderdag 11 nov 2010 - 11:35:10
broek53
broek53
je mag blij zijn als er materieel heelhuids vandaan komt, kennelijk. De 2122 staat op het punt om van Ldd naar Hlm gesleept te worden, omdat die bij het avontuur kortsluiting heeft gehad en daardoor dakschade...

Donderdag 11 nov 2010 - 11:47:22
2296
2296
Tijdens de proefritten van 23-10 heb ik wel enige rookontwikkeling gezien bij de 2122. Ze hebben er zelf ook even naar staan kijken en zijn daarna gewoon verder gegaan.

Donderdag 11 nov 2010 - 11:59:25
waalkade
waalkade
Is dat nu net niet de bedoeling, dat er (kortsluit)schade ontstaat.

Donderdag 11 nov 2010 - 12:01:17
thom
thom
Eu bij proefnemeningen lijkt het me niet de bdoeling dat er iets affikt nee

Donderdag 11 nov 2010 - 12:04:54
waalkade
waalkade
Sorry, ik bedoelde wel i.p.v. niet.

Donderdag 11 nov 2010 - 12:05:31
thom
thom
Aah, ik vond het al zo vreemd klinken

Donderdag 11 nov 2010 - 20:46:10
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Misschien moesten ze de Mat'jes maar is eens naar Wildenrath sturen, ze zijn aardig goed in slopen...

-4092: Aanrijding met dwarsligger en beschadigd
-2122: Kortsluitschade
-9557: Schade door buiten profiel liggende onderdelen van de trein zelf.

Laatst bewerkt door dlm4yjp op Donderdag 11 nov 2010 om 21:28:32, reden: 9xxx = 9557

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Donderdag 11 nov 2010 - 21:41:23
mark
mark
Mark: Enkele berichten verwijderd, de betrokkenen weten waarom.


Vrijdag 12 nov 2010 - 12:09:35
Noodrem
Noodrem
Quote
dlm4yjp:

-2122: Kortsluitschade
Kortsluitschade: Wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Ipv het Nederlandse net (1500V) perongeluk de Belgische geselecteerd (3000V)?


Vrijdag 12 nov 2010 - 12:16:55
kniesoor
kniesoor
Even lezen doet wonderen!
Quote
broek53: je mag blij zijn als er materieel heelhuids vandaan komt, kennelijk. De 2122 staat op het punt om van Ldd naar Hlm gesleept te worden, omdat die bij het avontuur kortsluiting heeft gehad en daardoor dakschade...

Vrijdag 12 nov 2010 - 12:21:08
mdj
mdj
Dat is niet een antwoord op de vraag.

Bij twijfel: gebruik beton.

Vrijdag 12 nov 2010 - 19:47:34
dh3201
dh3201
Bij kortsluiting is de weerstand erg laag en gaat er een hele grote stroom lopen. Daardoor worden draden en andere onderdelen erg warm en kunnen gaan smelten en smeulen.

Shqiperise-lopers?

Vrijdag 12 nov 2010 - 20:59:14
jeroen
jeroen
Quote
rbeijers: Vandaag vertrok dan eindelijk de DD-AR (7871) naar Wegberg achters de dieseltraxx die eerder ook de testritten op de testbaan uitvoerde: www.flickr.com Het geheel vertrok om 14:12 uit Vl.
Even een vraag die bij mij opkomt; Hoe willen/gaan ze die aan de bakken van de 522 koppelen?

Vrijdag 12 nov 2010 - 22:08:45
thom
thom
Die lok ?

Net zoals ie heen gekomen is

Aan de Scharfenberger kant zet je op de lok een sleepkoppeling en combineer je de handel.
Aan de bakovergang kant zit een werkplaats koppeling met twee platen voor verbreding van de middenbuffer en een speciaal hulpstuk welke aan normaal trekwerk gekoppeld kan worden.

No problemo dus

Vrijdag 12 nov 2010 - 22:29:02
jeroen
jeroen
bedoelde eigenlijk de 7871

Vrijdag 12 nov 2010 - 22:40:08
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
net zoals je een sleepkoppeling hebt van scharfenberg naar normaal stoot- en trekwerk, dat kan natuurlijk ook de andere kant op (hoewel, dan zit je nog wel met de buffers van DD-AR)..


Vrijdag 12 nov 2010 - 22:54:06
mdj
mdj
Zo'n BSI-koppeling kan je er toch vrij eenvoudig afhalen? En dan een "normale" sleepkoppeling erop en klaar?

Bij twijfel: gebruik beton.

Vrijdag 12 nov 2010 - 23:43:47
dh3201
dh3201
Zit die BSI-koppeling dan zo erg in de weg? DD-AR heeft boven de BSI-koppeling nog gewoon het normale stoot en trekwerk. Alleen met uitzondering van de schroefkoppeling zelf omdat die bij het loshangen de BSI-koppeling in de weg zit. Maar die schroefkoppeling heb je toch niet nodig als je een sleepkoppeling gebruikt. Alleen als je een DD-AR aan ander materieel met normaal stoot en trekwerk wilt koppelen heb je die schroefkoppeling nodig, maar dan gebruik je die van het andere materieel waaraan je wilt koppelen.

Shqiperise-lopers?

Zaterdag 13 nov 2010 - 01:13:00
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
is nog geeneens nodig, normaal stoot- en trekwerk is gewoon bereikbaar (de BSI-koppeling zit niet voor niets zo laag).


Zaterdag 13 nov 2010 - 01:57:19
MasterE
MasterE
De BSI-koppeling zit zo laag omdat er domweg geen andere plaats is, dit heeft niets te maken met het stoot- en trekwerk.

Mcn Asd.

Zaterdag 13 nov 2010 - 08:19:20
fugazi
fugazi
Quote
dlm4yjp:
-4092: Aanrijding met dwarsligger en beschadigd
-9557: Schade door buiten profiel liggende onderdelen van de trein zelf.
De 4092 is zodanig beschadigd dat het nog in Wildenrath staat en niet getransporteerd kan worden, de 9557 is in Nederland alweer een paar weken in dienst.

Zaterdag 13 nov 2010 - 09:56:57
broek53
broek53
Quote
MasterE: De BSI-koppeling zit zo laag omdat er domweg geen andere plaats is, dit heeft niets te maken met het stoot- en trekwerk.Mcn Asd.
Oorzaak en gevolg: er was geen andere plaats omdat het stootwerk van de locs gehandhaafd moest blijven (en van de Bvk's feitelijk ook, omdat het ontwerp (dat van DDM-1 namelijk) anders drastisch aangepast zou moeten worden). Het trekwerk (althans de trekhaak) zit dan verder niet extra in de weg.

Zaterdag 13 nov 2010 - 12:05:47
treintim
treintim
Voor geïnteresseerden: uit betrouwbare bron- en waarneming heb ik vernomen dat er dit hele weekend niet getest zal worden met de DDAR te Wildenrath op het Siemens-testcircuit.

Zondag 14 nov 2010 - 19:02:09
p.s
p.s
Ze zouden vandaag 14-11 pas beginnen met testritten met de DDAR.

Zondag 14 nov 2010 - 19:06:46
treintim
treintim
Van wat ik heb begrepen, zou er vandaag in elk geval ook niet gereden worden. Over komende dagen/weekenden weet ik verder niets.

Laatst bewerkt door treintim op Zondag 14 nov 2010 om 19:07:11

Dinsdag 16 nov 2010 - 14:42:01
broek53
broek53
Vandaag keert de 7871 terug in NL en gaat HSA 186 116 naar Wildenrath.

Dinsdag 16 nov 2010 - 16:06:09
hellfire
hellfire
Rijdt de HSA 186 116 op eigen kracht naar Wildenrath?

Dinsdag 16 nov 2010 - 16:09:23
ettenrail
ettenrail
Lijkt me heel moeilijk aangezien sowieso het laatste stuk voor het testcentrum bovenleidingsloos is.

Laatst bewerkt door ettenrail op Dinsdag 16 nov 2010 om 16:09:44

Dinsdag 16 nov 2010 - 16:30:10
abbm
abbm
Moet wel lukken met een hoge snelheid
Ik verwacht dat die combi van diesel en elektrische traxx zal ontstaan

Dinsdag 16 nov 2010 - 16:32:01
maxime
maxime
@ Ettenrail: Heerlijk zo'n antwoord op een vraag van iemand die verder niets beantwoord. Natuurlijk wordt de loc op het laatste stuk gesleept.
De vraag is dus of de loc op eigen kracht de grens over gaat totdat het niet verder kan en deze gesleept dient te worden (tot Rheydt/Mönchengladbach dus)? Ben ik zelf ook benieuwd naar trouwens.

Laatst bewerkt door maxime op Dinsdag 16 nov 2010 om 16:33:28

Dinsdag 16 nov 2010 - 16:32:35
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
volgens mij is die loc alleen uitgerust met ATB-EG, ETCS en Memor, en niet met PZB/Indusi, dus no-go...

Laatst bewerkt door SleutelMan op Dinsdag 16 nov 2010 om 16:33:54


Dinsdag 16 nov 2010 - 16:32:51
wilcot
wilcot
Quote
ettenrail: Lijkt me heel moeilijk aangezien sowieso het laatste stuk voor het testcentrum bovenleidingsloos is.
sterker nog het gehele stuk vanaf Reydt heeft al geen bovenleiding meer. Dus word erg lastig.

Laatst bewerkt door wilcot op Dinsdag 16 nov 2010 om 16:33:09

Dinsdag 16 nov 2010 - 16:34:59
maxime
maxime
Quote
SleutelMan: volgens mij is die loc alleen uitgerust met ATB-EG, ETCS en Memor, en niet met PZB/Indusi, dus no-go...
Heeft dat ding geen Indusi? De loc heeft toch een toelating voor DE/AT/BE/NL?

Laatst bewerkt door maxime op Dinsdag 16 nov 2010 om 16:36:27

Dinsdag 16 nov 2010 - 16:35:50
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
ow, ik dacht dat ze geen toelating hadden voor DE. Excuses..


Dinsdag 16 nov 2010 - 17:04:41
ettenrail
ettenrail
Quote
maxime: @ Ettenrail: Heerlijk zo'n antwoord op een vraag van iemand die verder niets beantwoord.
Ik beantwoord gewoon de vraag, ik kan toch ook niet ruiken of iemand wel of niet weet dat het laatste stuk dieselspoor is? Mijn antwoord was dan ook totaal niet 'vervelend' (of hoe je het wil omschrijven) bedoeld. Verder ga ik er niet op in.

Dinsdag 16 nov 2010 - 17:08:43
nielsie21
nielsie21
Quote
treintim: Van wat ik heb begrepen, zou er vandaag in elk geval ook niet gereden worden. Over komende dagen/weekenden weet ik verder niets.
Onzin , afgelopen weekend is er wel degelijk getest.

Dinsdag 16 nov 2010 - 17:32:11
treintim
treintim
En als jij dat zo goed weet, wanneer op welke dag is er getest dan? Zaterdag niet in elk geval voor zover ik weet, maar misschien weet jij meer... Persoonlijk vermoed ik dat er gisteren/eergisteren nog getest is, daar de DDAR al teruggekeerd is.

Dinsdag 16 nov 2010 - 18:15:46
rbeijers
rbeijers
Quote
broek53: Vandaag keert de 7871 terug in NL en gaat HSA 186 116 naar Wildenrath.
Stel 7871 werd rond 13:10 in Vl binnengebracht door de rode loc van het Siemens Testcenter. Om 14:15 zag ik door Dn een RRF V100 met HSA 186 op sleep richting Vl rijden.

Dinsdag 16 nov 2010 - 18:46:11
train85
train85
En die rodelok pakt dan op de terugweg de 186er mee.

www.mat64.nl

Dinsdag 16 nov 2010 - 19:46:57
Noodrem
Noodrem
Misschien een domme vraag:

Gaat er ook museum stroomlijnmaterieel heen? Of treden die storingen op de HSL alleen op als er meerde stellen van hetzelfde type in de buurt zijn?
Kan mij voorstellen dat museummaterieel wat langs de HSL rijdt ook een invloed zou kunnen hebben op de HSL...


Dinsdag 16 nov 2010 - 19:55:57
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Daar zit zo weinig bijzonders in, ik zou niet weten wat voor storingen dat moet veroorzaken. Mat'64 testen is wat dat betreft genoeg.

Dinsdag 16 nov 2010 - 20:41:26
wilcot
wilcot
op DSO staat een foto van de E 186 116 te Monchengladbach www.drehscheibe-online.de onder kopje sichtigungen (3) kopje AEG, Siemens 189; 186 mit Prüfcenterlok und mehr heute in Düsseldorf und MG laatste twee foto's

Laatst bewerkt door wilcot op Dinsdag 16 nov 2010 om 20:42:55

Dinsdag 16 nov 2010 - 20:53:10
cuneo56
cuneo56
Quote
maxime:
Quote
SleutelMan: volgens mij is die loc alleen uitgerust met ATB-EG, ETCS en Memor, en niet met PZB/Indusi, dus no-go...
Heeft dat ding geen Indusi? De loc heeft toch een toelating voor DE/AT/BE/NL?
De loks mogen "gewoon"op eigen kracht in Duitsland rijden, is ook gebruikt toen alle loks een bezoek gebracht hebben aan Bombardier in Berlijn.
Dat de lok vandaag kennelijk over het hele traject is gesleept, is meer te zoeken bij de opdrachtgever van de hele excersitie.
Trouwens de "loop jongen"van het test centrum was toch al in Venlo, dan maak je je het verder niet lastiger met materieel-bekendheid, huur, verzekering etc.

Ciao.

Dinsdag 16 nov 2010 - 21:00:49
cuneo56
cuneo56
Quote
Noodrem: Misschien een domme vraag:

Gaat er ook museum stroomlijnmaterieel heen? Of treden die storingen op de HSL alleen op als er meerde stellen van hetzelfde type in de buurt zijn?
Kan mij voorstellen dat museummaterieel wat langs de HSL rijdt ook een invloed zou kunnen hebben op de HSL...
Het gaat vooral op invloed ( storingen)die de Hsl/HSL treinen op het conventionele spoor/conventionele treinen hebben, niet andersom.
Maar het is misschien wel een punt dat er ook eens een materieel type met een ATB-E installatie wordt bekeken

Ciao.

Dinsdag 16 nov 2010 - 23:14:52
thom
thom
Ik weet niet of dat nut heeft, ATB installatie's zijn alleen ontvangers van een code in de baan, ze zenden zelf niets.

ATB-E heeft alleen een beperktere functionaliteit dan een AT-EG installatie, maar het systeem van overdracht van toegestane snelheid van spoor naar ATB Unit is exact gelijk aan EG.

Woensdag 17 nov 2010 - 19:17:39
joaska3
joaska3
Quote
cuneo56:
Quote
Noodrem: Misschien een domme vraag:

Gaat er ook museum stroomlijnmaterieel heen? Of treden die storingen op de HSL alleen op als er meerde stellen van hetzelfde type in de buurt zijn?
Kan mij voorstellen dat museummaterieel wat langs de HSL rijdt ook een invloed zou kunnen hebben op de HSL...
Het gaat vooral op invloed ( storingen)die de Hsl/HSL treinen op het conventionele spoor/conventionele treinen hebben, niet andersom.
Maar het is misschien wel een punt dat er ook eens een materieel type met een ATB-E installatie wordt bekeken

Ciao.
Volgens mij spreek je jezelf tegen als het alleen gaat over door HSL materieel veroorzaakte storingen op het conventionele spoor/treinen dan hoeft men toch alleen maar HSL materieel te testen en geen ander materieel of zie ik dat verkeerd

Laatst bewerkt door joaska3 op Woensdag 17 nov 2010 om 19:18:21

Woensdag 17 nov 2010 - 21:24:40
maxime
maxime
Ik snap hem wel. Hij vraagt zich gewoon af of de storingen ook optreden bij ATB-E en niet alleen bij ATB-EG. Geen gekke vraag op zich en Thom geeft hier duidelijk antwoord op. Alleen is het inderdaad ook op een andere manier op te vatten.

Woensdag 17 nov 2010 - 21:49:25
cuneo56
cuneo56
Wat er speelt is dat het gebruik van de HSL ( als er geen trein rijdt loopt er ook geen stroom)invloed heeft op de omgeving ( in elektrisch opzicht).
Een onderdeel van die omgeving zijn de daar rijdende treinen, en die worden nu in Wildenrath getest.
Dus museum materieel gaat er denk ik niet heen want zijn geen normaal onderdeel van de omgeving van de HSL en ook de ( simpele) techniek daarvan kan nauwelijks worden beinvloed door de retour- zwerf- of andere stromen of magnetisch invloeden ( streep zelf door waar het probleem in kan zitten)die vanaf de HSL zouden kunnen komen.
Ciao.

Woensdag 17 nov 2010 - 22:04:09
thom
thom
Naja, dat ze normaal geen onderdeel van de omgeving zijn klopt wel. Maar zoals jij het stelt zou het dus betekenen dat men accepteerd dat mogelijk de HSL platligt als er incidenteel een museumtrein voorbij komt

Woensdag 17 nov 2010 - 22:23:33
cuneo56
cuneo56
Nee, zo bedoel ik dat niet, wel (niet dat ik het kan bewijzen)dat het gewoon een kwestie van kans berekening is.
Hoevaak komt er een museum stel langs de HSL en hoe groot is de kans dat een of andere beinvloeding kan plaatsvinden.
En zou je voor dat waarschijnlijk heel kleine kansje onderzoek/ maatregelen specifiek voor dat spul doen?
Ik denk in ieder geval van niet.
En nogmaals mogelijke beinvloeding vindt plaats HSL-> Conventioneel , niet andersom.
Ciao.

Woensdag 17 nov 2010 - 22:24:30
thom
thom
Ik denk dat je dat pas kunt beantwoorden als je weet wat er nou precies een stoorsignaal veroorzaakt, en dat weten we hier nog steeds niet

Vrijdag 19 nov 2010 - 22:06:58
AlbertP
AlbertP
Het is niet het mat op de 'oude' lijn dat problemen bij de HSL veroorzaakt, maar juist andersom...
Als Mat '64 (de 522) er geen last van heeft, zal dat met bijv. de 273 ook wel zo zijn. De techniek is nog aardig hetzelfde en verder zit er geen elektronica met software in zoals bij de VIRM en SLT.

Vrijdag 19 nov 2010 - 22:09:41
thom
thom
Zoals al eerder gezegd, die 522 wordt alleen gebruikt voor de meetapparatuur en is dus zelf geen onderdeel van de proefnemingen.

Met een half treinstel kun je ook niet rijden immers

Maandag 22 nov 2010 - 20:18:48
joaska3
joaska3
Quote
thom: Ik denk dat je dat pas kunt beantwoorden als je weet wat er nou precies een stoorsignaal veroorzaakt, en dat weten we hier nog steeds niet
De HSL en de Betuweroute zijn voorzien van een 25kV energievoorziening met een frequentie van 50Hz. Volgens mij, en ik ben geen expert, wordt nu per materieelsoort de gevoeligheid voor de verstoring/beinvloeding door de 50 Hz beproeft.

Maandag 22 nov 2010 - 20:35:15
broek53
broek53
Krek, niet meer en niet minder.

Maandag 22 nov 2010 - 23:02:59
thom
thom
Aah kijk, daar komen we wat verder mee

Verwacht dat inderdaad niet als tractieprobleem voor museummaterieel

Dinsdag 23 nov 2010 - 11:33:50
evangoor
evangoor
Quote
De HSL en de Betuweroute zijn voorzien van een 25kV energievoorziening met een frequentie van 50Hz. Volgens mij, en ik ben geen expert, wordt nu per materieelsoort de gevoeligheid voor de verstoring/beinvloeding door de 50 Hz beproeft.
Zoals ik het heb begrepen wordt de productie van 25 hertz 'stoor'stromen gemeten. Zo langzamerhand is ook duidelijk dat de, van oudsher schijnbaar aanwezige productie van 25 hertz retourstromen door de boordnetten van het conventionele DC-materieel (en meer of minder 'recent' verergerd door de introductie van statische omvormers), met de 50 hertz een hinderlijke combinatie vormt voor de beveiligingsstroom die werkt op 75 hertz. Ook deze 75 hertz stoorstroom productie wordt bekeken, maar weet niet of die ook direct wordt gemeten of wordt afgeleid op basis van de meetgegevens.

Groeten,
Egbert van Goor

Dinsdag 23 nov 2010 - 12:15:27
wilcot
wilcot
Vanmorgen uit wildenrath vertrokken naar Vl de HSA 186 en de ICMm. Te Wegberg 11.15 verwachte aankomst te Vl om 13.00

Dinsdag 23 nov 2010 - 16:24:51
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Hier wat plaatjes van de ICMm 4092 met beschadigde baanruimer die provisorisch was gelijmd en HiSpeed 186 116 o.a. in Wildenrath en Wegberg.www.flickr.com

Dinsdag 23 nov 2010 - 18:45:32
rbeijers
rbeijers
Quote
wilcot: Te Wegberg 11.15 verwachte aankomst te Vl om 13.00
De combinatie kwam al om 12:40 in Vl binnenrollen: www.flickr.com HSA 186 116 werd door RRF 22 naar Wgm gebracht en maakte van 14:19 tot 14:53 een lange stop in Ehv: www.flickr.com

Dinsdag 23 nov 2010 - 21:35:30
thom
thom
Quote
wilcot: Vanmorgen uit wildenrath vertrokken naar Vl de HSA 186 en de ICMm. Te Wegberg 11.15 verwachte aankomst te Vl om 13.00
Dé HSA 186, toch museummaterieel ?

Dinsdag 23 nov 2010 - 22:12:13
wilcot
wilcot
als ze zo door gaan bij hispeed kunnen we dat wel zo stellen!! Voor de corectheid had het natuurlijk HSA E 186 116 moeten zijn met als toevoeging 'Heleen' maar gelukkig wist iedereen hier wat er bedoeld werd

Laatst bewerkt door wilcot op Dinsdag 23 nov 2010 om 22:13:10

Woensdag 24 nov 2010 - 14:27:40
jochem
jochem
De 4092 gesleept door de 4229 vertrok, na een korte stop, om 12:55 uit Zwolle richting Onnen.


Vrijdag 26 nov 2010 - 19:40:43
tonp
tonp
Als ik het goed begrijp is er van de week niets naar Duitsland vervoert? En wordt er dus niet getest? Ik ben toch in de buurt van het weekend.

Zaterdag 27 nov 2010 - 00:59:11
wilcot
wilcot
de 1700 en 1800 zijn er nog en een slt zou kunnen dat ze die testen maar zeker weten doe je het pas als er iets om 1600 gaat rijden. Persoonlijk heb ik nog geen test gezien met de twee loks.

Zaterdag 27 nov 2010 - 01:27:53
thom
thom
Om 1600 gaat rijden?

Weet je nu zelf wel wat je tikt of ben ik nou zo gek ?

Zaterdag 27 nov 2010 - 01:38:27
treintim
treintim
Zal wel de : tussen de 6 en 0 vergeten zijn, indien dat het geval is, duidt dat op een tijdsaanduiding.
Volgens mij is het een beetje te laat voor jou 's nachts, Thom.

Laatst bewerkt door treintim op Zaterdag 27 nov 2010 om 01:40:19

Zondag 28 nov 2010 - 01:04:43
thom
thom
Mja, aan die dubbele punt ertussen had ik ff niet gedacht en daarom kon ik er zo ff geen soep van maken.

Daarom is het weleens handig om als je een bericht gemaakt heb, die daarna ook nog even na te lezen voor tikfouten etc...
Moet bekennen dat ik mezelf ook vaak zat op onlogica of fouten betrap

Gr,
Thom
Pas net weer thuis, dus weer lekker op tijd

Dinsdag 30 nov 2010 - 18:00:48
broek53
broek53
Vandaag terug uit Wildenrath: de 1848.

Laatst bewerkt door broek53 op Dinsdag 30 nov 2010 om 18:07:03

Dinsdag 30 nov 2010 - 19:45:44
rbeijers
rbeijers
Check. Kwam om 11:41 langs een besneeuwd Vlgr achter de welbekende rode loc van het Siemens Testcenter: www.flickr.com De 1848 stond om 16:00 nog steeds in Vl.

Dinsdag 30 nov 2010 - 20:07:46
nls911
nls911
Zal wel in Mt bij soortgenootjes worden geplaatst.

Woensdag 01 dec 2010 - 23:20:50
dh3201
dh3201
Voorlopig nog even niet. Na een bezoekje aan de kuilwielenbank te Ehv gaat die weer terug naar Wildenrath.

Shqiperise-lopers?

Maandag 06 dec 2010 - 18:17:55
rbeijers
rbeijers
Vanmiddag om 13:54 door Sm richting Vl: RRF 18 + NS 1839. Op weg naar Wildenrath?

Maandag 06 dec 2010 - 20:57:01
railmagazi
railmagazi
Twitter railmagazine Facebook RailmagazineNL
Ja.

Maandag 06 dec 2010 - 21:48:18
wilcot
wilcot
rode wildenrath lok stond om 13.30 al te wachten op Vl

Woensdag 15 dec 2010 - 18:52:07
rbeijers
rbeijers
Vanochtend kwamen loc 1731 en 1839 in Vl aan vanuit Wildenrath. Deze werden door RRF 17 naar Mt gebracht en kwamen om 15:06 door Sm: www.flickr.com

Woensdag 15 dec 2010 - 19:05:22
joaska3
joaska3
Geheel volgens de planning liggen de metingen voorlopig stil.

Donderdag 23 dec 2010 - 05:01:09
Rolffiej19
Rolffiej19
topic kick:P ik weet niet of dit er precies mee te maken hebben maar bij de hsl wordt inmiddels wel wat actie ondernomen zie : www.hsl-zuid.nl bij aflevering 49 en dan onderaan de pagina

Woensdag 05 jan 2011 - 13:38:36
maxime
maxime
Heeft er zeker mee te maken en met een beetje geluk is het eind dit jaar allemaal voorbij. Aldus de website:

Elektromagnetische Compatibiliteit (EMC)
De definitieve rapportage van de praktijkmetingen naar de EMC-risico’s is in deze verslagperiode afgerond. Om het EMC-probleem structureel te kunnen oplossen is besloten tot de bouw van vier extra AT-stations voor de energievoorziening van de HSL-Zuid. De oplevering hiervan is gepland in het derde kwartaal van 2011. AT station (Auto Transformator station): installatie die is ontworpen om de uitstraling van storende
elektromagnetische velden vanuit de 25 kV stroomvoorziening van de HSL-Zuid naar andere installaties te beperken.
(Bron: Voortgangsrapport 27 HSL, ministerie van verkeer en waterstaat)

Van de 4 AT-stations worden er 3 in Brabant gebouwd:
-Bij de zuidelijke toerit naar de HSL-brug over het Hollandsch Diep ter hoogte van de Zwaluwsedijk.
-Ten zuiden van viaduct Langeweg.
-Ter hoogte van de Grintweg nabij station Breda-Prinsenbeek

Laatst bewerkt door maxime op Woensdag 05 jan 2011 om 13:39:39

Woensdag 05 jan 2011 - 17:54:54
jacokran
jacokran
En toch denkt HSA vanaf april naar Bd te kunnen rijden. Ik dacht dat mede door de EMC problematiek niet kon?

Woensdag 05 jan 2011 - 21:00:49
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
Dat is ook een probleem, de andere issue was het gebruik van de TRAXX'en onder ETCS level 2. Volgens mij liepen die testen voorspoedig maar ik heb er de laatste tijd weinig van meegekregen...


Zondag 30 jan 2011 - 11:53:21
kevinevers
kevinevers
Even een topic kickje..Zijn die twee bakken van de 522 in Wildenrath gebleven eigenlijk?


Zondag 30 jan 2011 - 13:03:54
wilcot
wilcot
Deze staan helemaal achteraan tegen de golfbaan aan. Vanaf daar zijn ze te zien. tevens staat daar een oude betuwelijn wagen. Is precies aan de andere kant van waar je normaal gesproken de foto's op Wildenrath wilt maken. Daar stonden ze bij mijn laatste bezoek op 19-1-11. Even voor de geintresseerde de Siemens Valero D staat inmiddels ook al op de planning voor ritten op de test baan.

Laatst bewerkt door wilcot op Zondag 30 jan 2011 om 13:06:39

Zondag 30 jan 2011 - 14:42:59
sik214
sik214
Wat moet ik me voorstellen bij een "oude betuwelijn wagen"? Niet vervelend bedoeld, maar ik heb geen idee.

Zondag 30 jan 2011 - 18:46:45
thom
thom
Zowieso zal er wel betuwerROUTE bedoeld worden, en ik denk dat het slaat op een wagen met daarop de 25 Kv testcontainer.

Zondag 30 jan 2011 - 19:08:19
ehbk2006
ehbk2006
Twitter spottinglimburg Youtube trainboy2004 Flickr trainboy2004
Quote
wilcot (zo 30 jan 2011 13:03:54 www.somda.nl): Even voor de geintresseerde de Siemens Valero D staat inmiddels ook al op de planning voor ritten op de test baan.
Zijn al bijna 2 weken bezig met testrijden. www.moebahn.de

Zondag 30 jan 2011 - 22:46:46
wilcot
wilcot
Quote
thom (zo 30 jan 2011 18:46:45 www.somda.nl): Zowieso zal er wel betuwerROUTE bedoeld worden, en ik denk dat het slaat op een wagen met daarop de 25 Kv testcontainer.
Dat is precies degene die ik bedoel. Staat Hero Betuweroute op een rode container. De Velaro D had een dag ervoor gereden en deze stond nu binnen in de eerste hal. Weet iemand of NS hispeed deze gaat gebruiken voor de ICE verbinding.

Laatst bewerkt door wilcot op Maandag 31 jan 2011 om 11:18:21

Zondag 30 jan 2011 - 23:21:19
train85
train85
Nee voorlopig niet.

www.mat64.nl

Maandag 31 jan 2011 - 08:11:15
Railprutse
Railprutse
Quote
wilcot (zo 30 jan 2011 22:46:46 somda.nl): De Valero D
De Velaro D.

Maandag 31 jan 2011 - 11:22:00
wilcot
wilcot
Bedankt is aangepast. Maar ik begrijp dat NS hispeed ze niet gaat gebruiken. Maar DB wil ze wel gaan gebruiken op deze lijn dus hoe gaan ze dit oplossen? Is de halve plan T nu de enige op de testbaan? Zo ver ik weet is namelijk alles terug. Waarom blijft hij dan daar? Volgt er nog ander materiaal? Ik heb namelijk eventueel materiaal van andere spooraanbieders gemist.

Laatst bewerkt door spiketrain op Maandag 31 jan 2011 om 12:46:52, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Maandag 31 jan 2011 - 13:07:37
daniel81
daniel81
Wat moet er opgelost worden ten aanzien van de Velaro?
Verder neem ik aan dat 186's en 189's er sowieso wel tegen kunnen aangezien die ook zelf geschikt zijn voor 25kV/50Hz. Kunnen er ook problemen met diesels ontstaan of gaat het puur om elektrisch materieel?

Maandag 31 jan 2011 - 13:16:20
wilcot
wilcot
Wat moet er opgelost worden ten aanzien van de Velaro?
Als DB met Velaro D wil rijden op traject en NS hispeed niet krijg je twee verschillende treinstellen. Kunnen deze bijvoorbeeld gekoppeld worden is nu nog niet bekend. Toelating in Nederland ook nog niet. zijn volgens mij problemen die opgelost dienen te worden voordat het kan. zie link www.mobility.siemens.com

Maandag 31 jan 2011 - 15:00:48
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
Allemaal goed en aardig maar met Wildenrath (in de zin zoals we het hier bespreken) heeft dat weinig te maken.


Maandag 31 jan 2011 - 17:13:10
maxime
maxime
@ Wilcot: Zoals SleutelMan al zegt, met NS materieel in Wildenrath heeft het weinig te maken. Wildenrath is er immers ook voor het testen van ander materieel.

Om even het verhaaltje af te sluiten, zodat we weer verder kunnen met het topic: DB gaat de stellen, zoals de planning nu is, vanaf medio 2012 inzetten op binnenlandsse verbindingen evenals de internationale verbindingen Duitsland-Frankrijk-(Londen {vanaf 2013}) en Duitsland-Belgie. DB heeft met Siemens afgesproken dat de stellen wel achteraf uitgerust kunnen worden voor het Nederlandse en Zwitserse net. Wat wel zeker is, is dat de stellen gewoon gekoppeld kunnen worden met de ICE3 en ICE3M(F). In die link van je staat overigens niets over problemen hoor.

@ Daniel81: Er hoeft ten aanzien van de Velaro niets opgelost te worden, want die is er gewoon voor proefritten aangezien het een gloednieuw treinstel is voor DB. Zoals al eerder gezegd, niet alles wat in Wildenrath rondtuft doet dat voor dezelfde reden als het NS-materieel dat daar was.

Zo...alle problemen weer uit de wereld en door met NS mat in Wildenrath. Ben zelf ook wel benieuwd waarom de halve 522 daar nog is.

Maandag 31 jan 2011 - 17:52:43
cuneo56
cuneo56
Dat die halve 522 er nog is kan verklaard worden doordat men nog niet klaar is/ er een vervolg programma komt.
Zo heb ik al het woord Thalys in dit kader horen vallen.
En ook een V250 lijkt me logisch , maar dat zal dan pas weer kunnen als die in eigendom overgegaan zijn van NSFS/NMBS.
En als ik DB/Siemens een tip mag geven: ga als je toch met de Velaro in Wildenrath bent gelijk even een dagje rijden met die halve 522, hoef je dat niet later te doen als je ooit met die stellen op Amsterdam- London wilt gaan rijden. ( niet dat ik dat zie gebeuren , maar dat is een ander verhaal)
Ciao.

Laatst bewerkt door cuneo56 op Maandag 31 jan 2011 om 17:53:18

Maandag 31 jan 2011 - 17:54:58
wilcot
wilcot
bedankt voor de uitleg. Het was mij duidelijk dat er geen problemen met het treinstel zijn maar als de ene vervoerder wel iets neemt en de ander niet zouden er problemen kunnen zijn mbt tot koppelen maar dat is niet het geval.
Nu rest dus alleen de vraag waarom staat de halve plan t nog te Wildenrath als NS geen test meer willen doen?

Maandag 31 jan 2011 - 19:02:19
maxime
maxime
Het antwoord op die vraag is weer 2 minuten voor je gegeven.

Maandag 31 jan 2011 - 20:13:55
thom
thom
Quote
cuneo56 (ma 31 jan 2011 17:52:43 somda.nl):
En als ik DB/Siemens een tip mag geven: ga als je toch met de Velaro in Wildenrath bent gelijk even een dagje rijden met die halve 522, hoef je dat niet later te doen als je ooit met die stellen op Amsterdam- London wilt gaan rijden. ( niet dat ik dat zie gebeuren , maar dat is een ander verhaal)
Ciao.
En jij denk dat dat testen niks kost?

Het testbedrijf was uitbesteed aan Lloyd's die daarvoor met een aardige groep bemanning loopt, dat tesamen met het afhuren van de teststrecke en al het oor en nawerk, kost denk ik een kapitaal waar jij een knappe auto van kunt kopen.
En omdat dan maar even te doen omdat misschien ooit nogweleens een trein in NL zou kunen komen, lijkt me een beetje overdreven...

Maandag 31 jan 2011 - 20:32:39
cuneo56
cuneo56
Tsja,
Iedereen kijkt er natuurlijk anders tegen aan, maar het enige wat ik wou stellen is dat meeliften op een lopende test reeks altijd goedkoper is dan dat later allemaal apart voor één type te moeten doen.
En of je de investering van nu er later uithaalt, dat is het zelfde met elke investering: analyseren, afwegen, besluiten en hopen op een beetje mazzel.
Ciao.

Maandag 31 jan 2011 - 20:54:05
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
SleutelMan: En dat was alweer genoeg offtopic gepraat over de Velaro D. Terug naar het onderwerp.


Vrijdag 11 feb 2011 - 22:48:58
sammy
sammy
Hoi, kijk hier eens naar www.drehscheibe-foren.de Plan T richting Moers? Waarvoor?

Vrijdag 11 feb 2011 - 23:02:45
thom
thom
Vast dat stel afkomstig van Wildenrath, de 512 was dat meende ik ?

Overigens valt me nu pas op dat het stel vishaak loos gemaakt is, was dat in Wildenrath ook al?

Vrijdag 11 feb 2011 - 23:04:55
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
Zover ik me kan herinneren is dat al gebeurd toen de 522 werd klaargestoomd voor de testen in Wildenrath (dus nog in NL).

Laatst bewerkt door SleutelMan op Vrijdag 11 feb 2011 om 23:14:53, reden: thanks, aangepast ;-)


Vrijdag 11 feb 2011 - 23:09:31
dh3201
dh3201
Alleen was het de 522

Shqiperise-lopers?

Zaterdag 12 feb 2011 - 10:47:11
wilcot
wilcot
De vishaken waren er zeker al af toe de 522 naar wildenrath ging. De vraag die open blijft staan is waarom gaat hij op reis in duitsland als hier steeds is beweerd dat de test nog niet klaar waren? In Moers zit een werkplaats van Vossloh zou hij daarheen gegegaan zijn? Voor reparatie? De plan T op de foto is zeker de 522 gezien de aanpassingen op het rijtuig.

Laatst bewerkt door wilcot op Zaterdag 12 feb 2011 om 10:47:57

Donderdag 03 mrt 2011 - 19:39:55
joaska3
joaska3
Geheel volgens de planning starten de metingen volgende week weer. Ditmaal met ICRm A en B rijtuigen omdat deze ook statische omzetters aan boord hebben.

Laatst bewerkt door joaska3 op Vrijdag 04 mrt 2011 om 11:22:54

Donderdag 03 mrt 2011 - 19:46:29
Rolffiej19
Rolffiej19
Waneer zijn daar ICRm rijtuigen heen gegaan dan ??

Donderdag 03 mrt 2011 - 19:54:35
sik214
sik214
Waarschijnlijk worden de metingen "weer" hervat en dít keer met ICRm, niet wéér met ICRm. Ze hebben nog een week de tijd om ze over te brengen..

Donderdag 03 mrt 2011 - 20:19:58
kevinevers
kevinevers
Hij bedoelde het denk ik zo: dat de metingen weer starten en dit keer met ICRm.


Donderdag 03 mrt 2011 - 21:46:01
daniel81
daniel81
Waarom moeten rijtuigen eigenlijk getest worden? Ik had de indruk dat het alleen om tractiematerieel ging.

Donderdag 03 mrt 2011 - 21:51:11
thom
thom
In een rijtuig zitten ook verbruikers op hoogspanning, die kunnen ook zaken verstoren me dunkt.

Laatst bewerkt door thom op Donderdag 03 mrt 2011 om 21:51:37

Vrijdag 04 mrt 2011 - 07:52:41
hellfire
hellfire
En wellicht om de ATB-apparatuur in de BDs te testen?

Maandag 07 mrt 2011 - 21:02:02
wilcot
wilcot
zeer waarschijnlijk worden morgen de rijtuigen opgehaald te Vl

Dinsdag 08 mrt 2011 - 11:05:11
wilcot
wilcot
Quote
wilcot (ma 07 mrt 2011 21:02:02 www.somda.nl): zeer waarschijnlijk worden morgen de rijtuigen opgehaald te Vl
worden straks opgehaald met de Gravita van Wildenrath (de MaK is in revisie te Kiel)

Dinsdag 08 mrt 2011 - 11:33:03
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
Enig idee wat 'straks' betekent? Is dat begin van de middag of juist later op de middag/avond? Is op zich wel een wezenlijk en (voor mij) interessant verschil...

En zijn de rijtuigen ondertussen dan al naar Venlo gebracht?

Dinsdag 08 mrt 2011 - 11:37:46
treintim
treintim
Ben ik ook wel benieuwd naar, als ik het nu vanuit Dv nog zou kunnen halen, zou leuk zijn.

Dinsdag 08 mrt 2011 - 12:05:15
wilcot
wilcot
het vorige materieel is een goede indicatie. Als ik de DRGL had zou ik hem plaatsen maar vragen ernaar is tegen de regels. De lok vertrekt meestal 10.30 uit Wildenrath

Dinsdag 08 mrt 2011 - 23:21:26
treintim
treintim
Uiteraard is verduidelijking van een eerder gecommuniceerd bericht vragen, niet gelijk het vragen naar een dienstregeling.

Verder plaats ik met kleine onderbouwing toch mijn vraagtekens erbij of het allemaal is doorgegaan met de 2 ICR´s bij daglicht vandaag, heb jij het nog gevolgd, Wilcot?

Laatst bewerkt door treintim op Dinsdag 08 mrt 2011 om 23:22:51

Woensdag 09 mrt 2011 - 14:43:53
wilcot
wilcot
ik heb op dit moment nog geen bericht gehad van de zeer betrouwbare bron dat het veranderd was tov de planning was zelf op mijn werk tijdens de geplande rit naar de PCW.
maar zoals iedereen weet zou de planning veranderd kunnen zijn. Zoals al eerder in het forum gemeld was zijn de ritten PCW-Vl vaak op Dinsdag. Vandaar dat ik het maandagavond al melde.

Woensdag 09 mrt 2011 - 19:41:37
1855
1855
Rond 8.00 uur vertrok loc 22 van R(R)F met twee ICR'en uit Maastricht, in noordelijke richting.

Donderdag 10 mrt 2011 - 13:32:04
wilcot
wilcot
De gravita en de ic-rijtuigen zijn dinsdag gewoon naar de PCW vertrokken. Zijn wel later dan gepland vertrokken.
Weet iemand of de plan-t weer terug is om de tests te doen? of word er dit keer met iets anders gemeten aangezien er geen aandrijving in zit.

Donderdag 10 mrt 2011 - 21:15:17
joaska3
joaska3
Mat'64 gaat weer testen. Mat'64 is waarschijnlijk alleen weggeweest voor afdraaien wielassen. Deze slijten namelijk nogal eenzijdig als je alleen maar rechtsom of alleen maar linksom blijft rijden.

Laatst bewerkt door joaska3 op Donderdag 10 mrt 2011 om 21:15:30

Dinsdag 15 mrt 2011 - 18:26:47
wilcot
wilcot
vandaag zijn de ICRm rijtuigen weer terug gekomen in Vl (zoals ik al gemeld had in het topic bijzonderheden 15-3) hier nog de nummers van de rijtuigen die in Wildenrath waren 50 84 1077 320-6 en 50 84 20 70 244-3.

Dinsdag 15 mrt 2011 - 19:05:29
rbeijers
rbeijers
Check. De Gravita (261 303) van het Siemens Testcenter kwam om 9:22 in Vl aan met de 2 ICRm-rijtuigen, een koppelwagen en daarachter SLT 2651: www.flickr.com De rijtuigen werden door RRF 22 naar Mt gebracht en kwamen om 15:03 aan in Sm: www.flickr.com

Zondag 27 mrt 2011 - 20:26:02
joaska3
joaska3
Komende week gaat de V250 voor beproevingen op transport naar Wildenrath

Dinsdag 29 mrt 2011 - 08:31:57
wilcot
wilcot
is de V250 al richting Vl vertrokken? zou namelijk ergens op deze dag moeten aankomen.

Woensdag 30 mrt 2011 - 13:25:12
tonp
tonp
Ik begreep dat de trein vrijdag in een keer doorgaat voor testen.

Woensdag 30 mrt 2011 - 15:42:37
wilcot
wilcot
Normaal is de overbrengings rit dinsdag. Vandaar dat ik gisteren vroeg of iemand er al een onderweg had gezien. We wachten dus maar weer af

Laatst bewerkt door spiketrain op Woensdag 30 mrt 2011 om 17:53:15, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Woensdag 30 mrt 2011 - 17:31:17
sik214
sik214
Quote
tonp (wo 30 mrt 2011 13:25:12 www.somda.nl): Ik begreep dat de trein vrijdag in een keer doorgaat voor testen.
Wat bedoel je met 'in een keer door'. Vanuit een testrit in Nederland, of een nieuw stel uit Italië, of ...? Er zal toch ergens een stop gemaakt moeten worden omdat náár de aansluiting in Wildenrath geen bovenleiding hangt.

Woensdag 30 mrt 2011 - 17:42:45
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
En er moet ook gestopt omdat het stel sowieso niet op eigen kracht mag rijden in Duitsland. Als het stel naar Wildenrath gaat zal er in Venlo wel een dieselloc klaar staan om te slepen.

Woensdag 30 mrt 2011 - 19:31:02
joaska3
joaska3
Voor zover nu bekend komend weekend aanvullende beproevingen met een VIRM stel in Weildenrath en volgend weekend dan de V250 die gesleept vanaf de Wgm zal komen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Laatst bewerkt door joaska3 op Woensdag 30 mrt 2011 om 19:31:24

Woensdag 30 mrt 2011 - 19:31:37
thom
thom
En als die diesellok dat stel noueens oppikt in eu, laten we zeggen de Wgm, dan kan die toch in 1x door ?

Woensdag 30 mrt 2011 - 19:43:05
dh3201
dh3201
Moeten ze wel een dieselloc met ATB en zo hebben....

Shqiperise-lopers?

Woensdag 30 mrt 2011 - 19:52:05
wilcot
wilcot
Quote
thom (wo 30 mrt 2011 19:31:37 www.somda.nl): En als die diesellok dat stel noueens oppikt in eu, laten we zeggen de Wgm, dan kan die toch in 1x door ?
en je hebt nog een machinist nodig die het gehele traject mag en kan rijden. En ik vrees dat dat er maar weinig zijn. Ik houd het erop dat de V250 naar Vl komt en daar opgehaald word door de lok van de PCW. Zo gebeurde het namelijk tot nog toe altijd.

Donderdag 31 mrt 2011 - 01:16:07
thom
thom
Quote
dh3201 (wo 30 mrt 2011 19:43:05 somda.nl): Moeten ze wel een dieselloc met ATB en zo hebben....
Tjonge zeg

Die zijn erook niet natuurlijk, stom, nóóit aangedacht

Vraagt zich spontaan af hoe die renovatie V-100 weleens naar Stendall gaan en of mensen hier nooit in mogelijkheden kunnen denken ipv onmogelijkheden...

Laatst bewerkt door thom op Donderdag 31 mrt 2011 om 01:18:42

Donderdag 31 mrt 2011 - 01:48:40
cuneo56
cuneo56
Quote
en je hebt nog een machinist nodig die het gehele traject mag en kan rijden..
Ach , daar hebben ze in Duitsland een heel mooie ontsnappings clausule voor.
Als Machinist "type 3"voor Duitsland mag je ook buiten je normale gebied rijden , mits voorzien van Buchfahrplan ( of EBuLa) en V max 100.
Ciao.

Laatst bewerkt door cuneo56 op Donderdag 31 mrt 2011 om 01:49:01

Maandag 04 apr 2011 - 19:25:03
rbeijers
rbeijers
Vanmiddag werd VIRM 8658 overgebracht door de Gravita van het Testcenter en het geheel kwam om 12:33 langs Vlgr richting Kn: www.flickr.com .

Maandag 04 apr 2011 - 19:49:07
fugazi
fugazi
Quote
thom (do 31 mrt 2011 01:16:07 somda.nl):
Quote
dh3201 (wo 30 mrt 2011 19:43:05 somda.nl): Moeten ze wel een dieselloc met ATB en zo hebben....
Tjonge zeg

Die zijn erook niet natuurlijk, stom, nóóit aangedacht

Vraagt zich spontaan af hoe die renovatie V-100 weleens naar Stendall gaan en of mensen hier nooit in mogelijkheden kunnen denken ipv onmogelijkheden...
Je beschikt hier duidelijk over te weinig informatie, de transporten naar het testcenter worden enkel door Siemens geleasde lokken uitgevoerd. Dat zijn momenteel een Voith Gravita, diesel Traxx en een G1000BB. Alle 3 niet toegelaten in NL.

Maandag 04 apr 2011 - 20:18:44
thom
thom
Okok, ik weet niet alles, en da's ook gelukkig maar

Maar in het kader van "Resultaten behaald in het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst" en daarbij dat NS-HiSpeed [en eigenlijk Ansaldo breda nog als huidige eigenaar van de stellen] zich zou kunnen gradragen als andere opdracht gever, zou het mij niets verbazen als er voor die V250 ineens een doorgaande vervoerder ingehuurd wordt die in 1x door rijdt.
Daarnaast kan iederen die in de spoorwegwereld werkt, beamen dat niets logisch is bij de spoorwege, dus het zou me niets meer verbazen

Maar kennelijk weet jij meer over de in en out's van dit transport dus ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe of wat er nu allemaal gaat gebeuren

Laatst bewerkt door thom op Maandag 04 apr 2011 om 20:21:28

Maandag 04 apr 2011 - 20:31:58
fugazi
fugazi
Niet elke bron vind het fijn als er informatie openbaar komt, dus daarom houd ik desbetreffende informatie liever besloten. Wel is algemeen bekend dat de transporten doorgaans op dinsdag plaatsvinden, en ik geef je een hint: ze zijn nog lang niet klaar met testen .

Laatst bewerkt door fugazi op Maandag 04 apr 2011 om 20:32:36

Dinsdag 12 apr 2011 - 19:12:09
rbeijers
rbeijers
Rond 10:30 werd stel 8658 weer naar Vl gebracht door de Gravita van het Siemens Testcenter. Ruim 10 minuten later ging de loc weer los terug richting Duitsland.

Woensdag 25 mei 2011 - 23:26:51
broek53
broek53
Op 23 mei naar Wildenrath: de splinternieuwe 2653 en de nog veel splinterdernieuwe 2454, die die dag eerst nog even de afleveringsrit had gemaakt.

Donderdag 26 mei 2011 - 18:47:03
fugazi
fugazi
Overgebracht door ER20 2007, gezien de gemaakte foto's uit het Venlose.


Donderdag 26 mei 2011 - 18:48:36
klaass16
klaass16
Waarom loopt de 26xx levering 1stel achter??

http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/

Donderdag 26 mei 2011 - 19:06:32
treintim
treintim
Quote
Jurre (do 26 mei 2011 18:47:03 somda.nl): gezien de gemaakte foto's uit het Venlose.
En gezien de gemaakte foto uit het Wildenraathse (of hoe je het dan ook mag schrijven). www.lucpeulen.nl

Laatst bewerkt door treintim op Donderdag 26 mei 2011 om 19:06:57

Donderdag 26 mei 2011 - 19:22:49
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Quote
klaass16 (do 26 mei 2011 18:48:36 www.somda.nl): Waarom loopt de 26xx levering 1stel achter??
Omdat ze iets minder snel bouwen? Waarom zou het gelijk moeten lopen dan?

Donderdag 26 mei 2011 - 21:22:11
klaass16
klaass16
Tja,, het zou wel beter zijn om gelijk op te gaan,,

Welk materieel is nog niet in Wildenrath geweest voor proeven??

http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/

Donderdag 26 mei 2011 - 21:40:10
fugazi
fugazi
Hoezo zou men gelijk op moeten gaan? Men heeft natuurlijk een duidelijke administratie, niet dat er opeens een nummertje wordt overgeslagen . En over welk materieel er nog niet is geweest... lees het topic door zou ik zeggen! In elk geval elk electrisch materieel van NSR (ICM, VIRM, DDAR, Mat '64, SGM, ICR, 1700/1800).

Laatst bewerkt door fugazi op Donderdag 26 mei 2011 om 21:47:04


Donderdag 26 mei 2011 - 21:45:39
treintim
treintim
Elk elektrisch materieel van NSR (DM'90 behoort ook tot NSR..).

Donderdag 26 mei 2011 - 21:47:37
fugazi
fugazi
Sssst ;p.


Vrijdag 27 mei 2011 - 19:51:24
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Quote
klaass16 (do 26 mei 2011 21:22:11 www.somda.nl): Tja,, het zou wel beter zijn om gelijk op te gaan,,
Want? Anders wordt de melk zuur?

Vrijdag 27 mei 2011 - 23:30:54
bart84
Moderator
bart84
Quote
treintim (do 26 mei 2011 21:45:39 www.somda.nl): Elk elektrisch materieel van NSR (DM'90 behoort ook tot NSR..).
Om dat ook nog even te gaan mierenneu..., DM90 hoort niet bij NSR, maar bij NSFS.

Mvg. Bart

Vrijdag 27 mei 2011 - 23:34:08
broek53
broek53
Voordat dat nou maar door blijft melken: de SLT's komen gewoon om-en-om, ongeveer elke week eentje - en zo is de planning ook. Er loopt dus niets voor of achter.

Zaterdag 28 mei 2011 - 09:56:12
wilcot
wilcot
weet iemand waarom er twee stellen terug gebracht zijn op afgelopen maandag?
Een 6-je en een 4-tje.

Zaterdag 28 mei 2011 - 10:25:28
broek53
broek53
Hoe bedoel je? Zoals je hierboven kunt lezen, zijn de 2653 en 2454 maandag naar Wildenrath gebracht, voor proefritten waar het dit hele topic al over gaat: metingen in het kader van de EMC-problematiek.

Nieuw: bij deze proefritten is ook de 2654 betrokken (die nog niet was afgeleverd). Niet zo gek, want men heeft ontdekt dat drie gekoppelde SLT's hun eigen stroorstroomproblematiek veroorzaken.

Laatst bewerkt door spiketrain op Zaterdag 28 mei 2011 om 10:28:44, reden: Quoot verwijderd wegens verwijdering tussenbericht

Zaterdag 28 mei 2011 - 12:27:36
wilcot
wilcot
waarom laat je een stel waarvan er genoeg op Wildenrath staan terug gaan. Dat snapte ik niet en nog steeds niet. Dat een viertje naar wildenrath gaat oke daar was nog wat van te zeggen. Maar een zesje leek mij niet zo noodzakelijk. Vandaar de vraag.

Zondag 29 mei 2011 - 17:22:21
ns1700
ns1700
lees een terug, voor de metingen ivm stroomproblemen bij 3 gekoppelde SLT's.

groeten uit Spoorzone

Zondag 29 mei 2011 - 17:23:53
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
wilcot bedoeld natuurlijk waarom een 6je ipv een 4tje

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Zondag 29 mei 2011 - 17:43:25
ns1700
ns1700
ach wat maakt het ook uit, als er maar 3 zijn zoals zij willen. bedoel sta niet te springen als mijn trein een IV of VI is. als er maar een komt.

groeten uit Spoorzone

Zondag 29 mei 2011 - 18:18:37
daniel81
daniel81
Durf je dat ook aan de reizigers op -laten we eens een voorbeeld nemen- de Zaanlijn te zeggen
De vraag van Wilco vind ik terecht: een type dat in Wildenrath gemaakt wordt vanuit NL overbrengen voor proefritten klinkt inderdaad onlogisch.
Maar misschien zijn er in die storingen ook wel verschillen tussen viertjes en zesjes (zou niet de eerste keer zijn)

Zondag 29 mei 2011 - 18:23:08
ns1700
ns1700
Zaanlijn zijn steen en beenklagers. kijk maar op de As Rotterdam - Den Haag:P veel erger

groeten uit Spoorzone

Zondag 29 mei 2011 - 18:34:57
robert55
robert55
Quote
wilcot (za 28 mei 2011 12:27:36 www.somda.nl): waarom laat je een stel waarvan er genoeg op Wildenrath staan terug gaan. Dat snapte ik niet en nog steeds niet. Dat een viertje naar wildenrath gaat oke daar was nog wat van te zeggen. Maar een zesje leek mij niet zo noodzakelijk. Vandaar de vraag.
Waarschijnlijk omdat beide stellen hun afleveringsrit hebben gedaan, zijn overgedragen aan NS en NS de opdrachtgever van deze proefritten is

Zondag 29 mei 2011 - 20:02:34
broek53
broek53
Qua stellen: gezeur om niks, met permissie. Het aantal diensten SLT is al sinds het wbl april hetzelfde, en het aantal stellen is sindsdien alleen maar toegenomen. Kortom: er zijn veel meer stellen beschikbaar dan er nodig zijn voor de dienst en dit is dus de ideale tijd om proefnemingen te doen. Eerstvolgende verhoging van de inzet is het wbl juni, en voor die tijd zijn deze stellen allemaal terug.

Zondag 29 mei 2011 - 20:06:02
daniel81
daniel81
Het enige wat ik bedoelde te zeggen, is dat het op veel (spits)treinen weldegelijk uitmaakt of er een solo IV of een solo VI komt aanzetten, dit als reactie op ns1700. Maar heeft verder niets met Wildenrath te doen, dus nu zurück nach Deutschland

Zondag 29 mei 2011 - 20:25:08
wilcot
wilcot
Quote
robert55 (zo 29 mei 2011 18:34:57 www.somda.nl):
Quote
wilcot (za 28 mei 2011 12:27:36 www.somda.nl): waarom laat je een stel waarvan er genoeg op Wildenrath staan terug gaan. Dat snapte ik niet en nog steeds niet. Dat een viertje naar wildenrath gaat oke daar was nog wat van te zeggen. Maar een zesje leek mij niet zo noodzakelijk. Vandaar de vraag.
Waarschijnlijk omdat beide stellen hun afleveringsrit hebben gedaan, zijn overgedragen aan NS en NS de opdrachtgever van deze proefritten is
Dat NS opdrahctgever is maakt niks uit. Er worden nu ook stellen gebruikt die niet overgedragen zijn aan NS. Ik blijf het vreemd vinden. Maar als het alleen maar staat te wachten voor inzet dan is het ook niet helemaal logisch. De zesjes komen altijd vanuit Wildenrath de ritten zijn daar ook waarom laat je hem dan niet eerst testen en neem je ze pas daarna over. nu kost het extra geld voor materiaal wat toch al aanwezig is. Ik heb mijn Wildenrath archief nog even na gekeken en ook de viertjes staan daar vaak te wachten.

Zondag 29 mei 2011 - 20:49:28
broek53
broek53
Ja goed fijn, ook weer opgelost.

Zondag 29 mei 2011 - 21:15:52
Railprutse
Railprutse
Quote
wilcot (zo 29 mei 2011 20:25:08 somda.nl): Ik heb mijn Wildenrath archief nog even na gekeken en ook de viertjes staan daar vaak te wachten.
Quatsch. Er zijn enkele Treinen SLT IV geweest voor Testen. Ze worden uitgeleverd ab Aachen Nord en ze komen niet over Wildenrath.
broek53: zeer Goed

Zondag 29 mei 2011 - 22:01:18
wilcot
wilcot
Je kunt er een welles nietes van gaan maken maar. Daar is het topic niet voor bedoeld. Als zoals jij aangeeft de 24xx serie aanwezig is voor tests waarom dan niet deze stellen gebruiken samen met de 26xx stellen die er zijn. Scheeld geld en een hoop tijd. Nu word er ook een niet afgeleverd stel gebruikt dus dat hoeft geen bezwaar te zijn.

Overigens word de V250 voordat hij overgenomen word nog getest op Wildenrath of laat AnsaldaBreda dat niet toe?

Laatst bewerkt door spiketrain op Zondag 29 mei 2011 om 23:04:20, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Maandag 30 mei 2011 - 08:41:51
verschuyl
verschuyl
De 2454 is nog niet eens van de NS!! Lees dat ook maar in het SLT topic. Dus dat is helemaal niet raar. EN die treinen worden helemaal niet in Wildenraht gebouwd, maar ergens bij Berlijn of zo. Dus waar jij die rare informatie vandaan haalt????

Groet'n uut Tubberg'n, Jacco

Maandag 30 mei 2011 - 09:08:36
maxime
maxime
Niet om het een of ander, maar naar mijn mening is de toegevoegde waarde van deze discussie aan het topic niet erg groot meer.

Maandag 30 mei 2011 - 14:07:48
wilcot
wilcot
Quote
verschuyl (ma 30 mei 2011 08:41:51 www.somda.nl): De 2454 is nog niet eens van de NS!! Lees dat ook maar in het SLT topic. Dus dat is helemaal niet raar. EN die treinen worden helemaal niet in Wildenraht gebouwd, maar ergens bij Berlijn of zo. Dus waar jij die rare informatie vandaan haalt????
De 24xx worden in Aken gebouwd de 26xx in Krefeld. Het geeft nog steeds geen antwoord op de vraag. Waarom materiaal eerst naar Nederland halen en dan weer terug sturen naar het testcentrum. De 26xx komen zeker allemaal daar van daan. Je maakt als je een test programma opstelt neem ik aan een planning en daarin word al het materieel opgenomen wat je wilt testen.
Dat je dan uiteindelijk tegen verrassingen aanloopt kan dan nog maar dit is naar mijn menning geen planning maar geld verspilling. Wie betaalt uiteindelijk de kosten. Wij als klanten van de NS.

Nu heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag mbt de V250. Word deze voor dat NS hem overneemt nog getest? Of mag dit niet van de fabrikant.

Maandag 30 mei 2011 - 15:36:20
MDDM
MDDM
Wilcot.

Je kan door draven over de gang van zaken zoals het nu gaat, zoals je in eerdere reacties kan lezen, wekt dat alleen maar irritatie op.

Gr Joop mcn Lls

Maandag 30 mei 2011 - 16:27:03
wilcot
wilcot
Mensen moeten zich alleen irriteren als ze er ook iets aan kunnen doen.
Het blijft vreemd en onlogisch en daar blijf ik bij.

Veel materiaal is er nu al getest en alleen bij de SLT moeten er meerdere gaan. Er is ook maar 1 ICMm gegaan en 1 VIRM om maar een voorbeeld te geven.

Het enige wat er nog niet gedaan is is zover ik dat vanuit hier kan beoordelen een V250 maar daar komt geen reactie op. Dat is pas irritant.

Maandag 30 mei 2011 - 16:58:13
lw-o
lw-o
wilcot, als er iemand een antwoord weet op je vraag komt diegene daar heus wel mee, het heeft geen zin om er 3x naar te vragen.
op dit moment maak je alleen maar een chaos van dit topic

Maandag 30 mei 2011 - 17:32:10
Somda
Somda
Er heeft al eens n v250 testgereden, in 2008 voordat ie naar nederland kwam.

Maandag 30 mei 2011 - 17:39:27
fugazi
fugazi
Quote
wilcot (ma 30 mei 2011 16:27:03 somda.nl): (...) maar daar komt geen reactie op. Dat is pas irritant.
Wees blij dat mensen hun info delen! Als het zo moet deel ik geen info meer hier, en verpest je het eigenlijk voor de rest...


Maandag 30 mei 2011 - 18:24:50
martijnmet
Moderator
martijnmet
Twitter martijnmet Flickr martijnmet
Martijnmet: En nu terug ontopic!


Maandag 30 mei 2011 - 19:24:29
Railprutse
Railprutse
Quote
wilcot (ma 30 mei 2011 16:27:03 somda.nl): en 1 VIRM om maar een voorbeeld te geven.
Dan beter tellen !

Maandag 30 mei 2011 - 20:42:18
dh3201
dh3201
Quote
wilcot (ma 30 mei 2011 16:27:03 www.somda.nl): Het enige wat er nog niet gedaan is is zover ik dat vanuit hier kan beoordelen een V250 maar daar komt geen reactie op. Dat is pas irritant.
Misschien is hier niemand die dat weet.
En anders vraag je het toch zelf aan de AnsaldoBreda?

Shqiperise-lopers?

Dinsdag 31 mei 2011 - 11:22:52
broek53
broek53
2454 + 2653 zijn hedenmorgen vroeg weer naar venlo gebracht.

Dinsdag 31 mei 2011 - 11:49:55
ehbk2006
ehbk2006
Twitter spottinglimburg Youtube trainboy2004 Flickr trainboy2004
Check op DSO: www.drehscheibe-foren.de