Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

NS-materieel in Wildenrath

Maandag 25 okt 2010 - 19:13:13
mark
mark
Het zal vast al eens voorbij gekomen zijn, maar kan iemand mij uitleggen waarom er opeens allerlei NS-materieel naar die testbaan in Wildenrath moet? Ik zag zelfs meldingen van een 1800, wat valt daaraan te testen als die locs toch al terzijde zijn?


Maandag 25 okt 2010 - 19:56:36
thom
thom
Heeft volgens mij te maken met proefnemingen van storingen in baan en beveiligingsapparatuur bij de HSL door materieel.

Dat 1800 terzijde is, is eigenlijk dan niet zo intressant, gaat wat ie aan stoorstromen produceert

Maandag 25 okt 2010 - 20:02:51
daniel81
daniel81
Yep, staat meer over in het mat'64 topic (Er is ook een halve plan T, nl. de 522)

Maandag 25 okt 2010 - 20:49:35
2296
2296
Afgelopen weekend waren ze met de 2122 aan het proefritten. Die zijn om +/- 16:00 uur begonnen en zouden tot in de late uurtjes doorgaan (02:00).

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 25 okt 2010 - 22:27:54
maxime
maxime
Quote
thom: Heeft volgens mij te maken met proefnemingen van storingen in baan en beveiligingsapparatuur bij de HSL door materieel.

Dat 1800 terzijde is, is eigenlijk dan niet zo intressant, gaat wat ie aan stoorstromen produceert
Voor een 1800 zal dat immers vergelijkbaar zijn met een 1600 neem ik aan(in principe dezelfde locs)? In dat geval is het logisch dat er een 1800 is.

Maandag 25 okt 2010 - 23:10:13
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Ja, 1800 en 1600 is zeker hetzelfde. Alleen het nummertje is het verschil....

Choo choo.....

Maandag 25 okt 2010 - 23:13:50
jeanne
jeanne
Nee, de regeling van vermogenselektronica is anders.

Sorry, 'k was niet helemaal wakker meer en heb wat door elkaar gehaald.

Laatst bewerkt door jeanne op Dinsdag 26 okt 2010 om 11:53:47

Maandag 25 okt 2010 - 23:20:12
broek53
broek53
??

Maandag 25 okt 2010 - 23:59:11
kevinevers
kevinevers
schraal.nl Voor de geinteresseerden een foto van Pjort Schraal van een testrit.


Dinsdag 26 okt 2010 - 07:10:33
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
Quote
jeanne: Nee, de regeling van vermogenselektronica is anders.
nee, dat is het verschil tussen een 1700 en een 1600/1800. De 1800 serie is alleen zo genummerd omdat het 1600-park is opgedeeld bij de splitsing van NS in NSR en NS Cargo destijds...


Dinsdag 26 okt 2010 - 09:04:43
waalkade
waalkade
Quote
kevinevers: schraal.nl Voor de geinteresseerden een foto van Pjort Schraal van een testrit.
Is die SGMm nu elektrisch aan het remmen?

Dinsdag 26 okt 2010 - 12:23:40
thom
thom
Hoe zie je dat aan een foto?

Laatst bewerkt door admin op Dinsdag 09 nov 2010 om 20:31:50, reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten

Dinsdag 26 okt 2010 - 17:20:15
waalkade
waalkade
Aan de rookpluim te zien gaf de diesel tractie, aan de frontseinen te zien rijden ze in een bepaalde richting.
Ik weet niet of een SGMm wel terug kan leveren aan het net, maar ik kan me zo voorstellen dat er bij terugleveren aan het net er geen mooie vlakke gelijkspanning teruggeleverd wordt.

Dinsdag 26 okt 2010 - 17:29:27
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
een VIRM of SLT kan dat wel (terugleveren), SGMm niet. Die dikke remweerstanden op het dak zijn er niet voor niets.


Dinsdag 26 okt 2010 - 18:47:33
klaass16
klaass16
ICMm 4092 is vandaag naar Wildenrath vertrokken:

Foto van Robehv (flickr) www.flickr.com

Laatst bewerkt door klaass16 op Dinsdag 26 okt 2010 om 19:11:28

Dinsdag 26 okt 2010 - 19:58:15
WesselE
WesselE
Flickr Janstanner
Quote
klaass16: ICMm 4092 is vandaag naar Wildenrath vertrokken:
Check! Zo zag het eruit bij Wegberg www.flickr.com .

'Okeh'

Woensdag 27 okt 2010 - 10:03:02
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Weet iemand of de 1731+1848 nog steeds in Wildenrath zijn ?

Woensdag 27 okt 2010 - 16:05:31
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Quote
SleutelMan: een VIRM of SLT kan dat wel (terugleveren), SGMm niet. Die dikke remweerstanden op het dak zijn er niet voor niets.
Die heeft SLT ook, stroom terug leveren gaat dan ook alleen op als er andere trein in de buurt is, anders worden de rijweerstanden gebruikt.

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Woensdag 27 okt 2010 - 16:18:50
fugazi
fugazi
Quote
rob46: Weet iemand of de 1731+1848 nog steeds in Wildenrath zijn ?
Check.

Woensdag 27 okt 2010 - 18:50:55
manuel25
manuel25
Flickr 10678580@N06
Quote
dlm4yjp:
Quote
SleutelMan: een VIRM of SLT kan dat wel (terugleveren), SGMm niet. Die dikke remweerstanden op het dak zijn er niet voor niets.
Die heeft SLT ook, stroom terug leveren gaat dan ook alleen op als er andere trein in de buurt is, anders worden de rijweerstanden gebruikt.
Pardon, SLT met rijweerstanden?

Woensdag 27 okt 2010 - 18:53:26
daniel10
daniel10
is err ook nog bekend of de DDAR ook naar Wildenrath gaat ?

Laatst bewerkt door daniel10 op Woensdag 27 okt 2010 om 18:53:38

Woensdag 27 okt 2010 - 18:55:00
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Quote
manuel25:
Quote
dlm4yjp:
Quote
SleutelMan: een VIRM of SLT kan dat wel (terugleveren), SGMm niet. Die dikke remweerstanden op het dak zijn er niet voor niets.
Die heeft SLT ook, stroom terug leveren gaat dan ook alleen op als er andere trein in de buurt is, anders worden de rijweerstanden gebruikt.
Pardon, SLT met rijweerstanden?
*krasse Krasse Krasse* remweerstanden

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Woensdag 27 okt 2010 - 20:39:49
joaska3
joaska3
Quote
daniel10: is err ook nog bekend of de DDAR ook naar Wildenrath gaat ?
Ja volgende week mDDM/DDAR

Zaterdag 30 okt 2010 - 20:33:59
kevinevers
kevinevers
Vandaag even met dank aan Bart84 en Jurre even naar Wildenrath kunnen gaan en dit is het eindresultaat: www.kevinevers.nl Er werd getest met de 285 107-9, 522B, 522Bk1 en de 4092.

Laatst bewerkt door kevinevers op Zaterdag 30 okt 2010 om 20:34:10


Zaterdag 30 okt 2010 - 20:34:26
daniel10
daniel10
was vandaag daar en de ICMm 4092 reed proef voor foto s zie hier www.flickr.com

Zaterdag 30 okt 2010 - 21:05:12
bart84
Moderator
bart84
Ja, was leuk daar. Mijn foto's zijn ongeveer van hetzelfde.

Mvg. Bart

Zaterdag 30 okt 2010 - 21:06:43
himym
himym
Ook kunnen zien wat er op de koersrol stond van de 522? Kan het net niet lezen...

Zaterdag 30 okt 2010 - 21:27:06
kevinevers
kevinevers
Maastricht Randwyck!


Zondag 31 okt 2010 - 11:00:45
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Quote
kevinevers: Vandaag even met dank aan Bart84 en Jurre even naar Wildenrath kunnen gaan en dit is het eindresultaat: www.kevinevers.nl Er werd getest met de 285 107-9, 522B, 522Bk1 en de 4092.
Aha, de combinatie is dus Bk1+B en niet de Bk2 zoals OdR 2010-10 meldde. Toch handig die info van het front.

Zondag 31 okt 2010 - 11:29:57
david_meye
david_meye
Twitter MeteoKrommenie Facebook DavidMeyer25
En waarom heb de ICMm 4092 en de Plan T 522 de stroomafnemer op eigenlijk.

Laatst bewerkt door david_meye op Zondag 31 okt 2010 om 11:30:15

Zondag 31 okt 2010 - 12:02:40
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
De 4092 omdat je niets kan testen met een treinstel wat niet "aan" is, de 522 aannemelijk puur voor stroomverziening van de apparatuur in dat "stel".

Zondag 31 okt 2010 - 14:26:16
bart84
Moderator
bart84
Daarnaast was deze test ook om te kijken tot hoever de Panto's de voltage op de draad aankunnen. Dan is het ook handig om de panto op te hebben.

Mvg. Bart

Zondag 31 okt 2010 - 17:59:17
fugazi
fugazi
Quote
joaska3:
Quote
daniel10: is err ook nog bekend of de DDAR ook naar Wildenrath gaat ?
Ja volgende week mDDM/DDAR
Dat is nog niet geheel zeker. Er staat overigens ook nog een SLT-VI in Wildenrath, nu we het toch over 'NS-materieel in Wildenrath' hebben.

Zondag 31 okt 2010 - 18:32:40
joaska3
joaska3
Misschien wis je het nog niet maar iedere SLT VI krijgt in Wildenrath zijn IBS alvorens naar Nederland te komen.

Zondag 31 okt 2010 - 18:36:10
thom
thom
Quote
bart84: Daarnaast was deze test ook om te kijken tot hoever de Panto's de voltage op de draad aankunnen. Dan is het ook handig om de panto op te hebben.
Euhm, dat lijkt me niet helemaal te kunnen kloppen...

Als je meer voltage op die bovenleiding zet dan vind die stroomafnemer dat allemaal wel prima, maar de apparatuur in de trein vind meer dan 1800 volt echt niet lekker hoor

Zondag 31 okt 2010 - 19:59:29
fugazi
fugazi
Quote
joaska3: Misschien wis je het nog niet maar iedere SLT VI krijgt in Wildenrath zijn IBS alvorens naar Nederland te komen.
Ja, dat verklaart het dan. Ik gaf overigens geen verband met stoorstroomtesten, enkel dat er een SLT staat op dit moment.

Laatst bewerkt door fugazi op Zondag 31 okt 2010 om 20:00:47

Zondag 31 okt 2010 - 20:26:31
john563
john563
De plan t heeft zijn stroomafnemer opstaan om de stoor signalen te produceren die de HSL kan veroorzaken.

Zondag 31 okt 2010 - 20:39:13
mark
mark
Quote
thom:
Quote
bart84: Daarnaast was deze test ook om te kijken tot hoever de Panto's de voltage op de draad aankunnen. Dan is het ook handig om de panto op te hebben.
Euhm, dat lijkt me niet helemaal te kunnen kloppen...

Als je meer voltage op die bovenleiding zet dan vind die stroomafnemer dat allemaal wel prima, maar de apparatuur in de trein vind meer dan 1800 volt echt niet lekker hoor
Haha, mag inderdaad niet aannemen dat NS het materieel terug wil zoals de 1735 een aantal jaar geleden in Vl aan zijn einde is gekomen...


Zondag 31 okt 2010 - 21:12:33
AlexNL
AlexNL
Gaat het alleen over NS-materieel of gaan we ook nog GTW's, Protossen en Lintjes in Wildenrath zien?

Zondag 31 okt 2010 - 21:12:39
rick
rick
@Mark Dat met de 1735 was toch een blikseminslag?

Laatst bewerkt door rick op Zondag 31 okt 2010 om 21:13:05

Zondag 31 okt 2010 - 21:17:39
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
Quote
AlexNL: Gaat het alleen over NS-materieel of gaan we ook nog GTW's, Protossen en Lintjes in Wildenrath zien?
die laatste komen niet langs de HSL, dus ik denk het niet. Bovendien gelden de problemen alleen voor elektrisch materieel.


Zondag 31 okt 2010 - 21:21:57
mark
mark
Quote
rick: @Mark Dat met de 1735 was toch een blikseminslag?
Klopt, was een andere loc die Duitse spanning heeft gehad dan.


Zondag 31 okt 2010 - 21:42:59
fugazi
fugazi
ACTS 1619.

Zondag 31 okt 2010 - 21:43:40
Lenny
Lenny
Waarom is die 1800 dan eigenlijk daarheen? Die staan toch allemaal terzijde, en voorzover ik hier gelezen heb is de kans heel klein dat ze terug in dienst komen.

Edit: Was al beantwoord, niet gezien sorry.

Laatst bewerkt door Lenny op Zondag 31 okt 2010 om 21:48:49

The idea is to die young as late as possible.

Zondag 31 okt 2010 - 21:45:47
thom
thom
Met die vraag begon dit topic ook en het antwoord vind je eerder in de teksten nogwel.

Zondag 31 okt 2010 - 21:58:57
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Quote
SleutelMan:
Quote
AlexNL: Gaat het alleen over NS-materieel of gaan we ook nog GTW's, Protossen en Lintjes in Wildenrath zien?
die laatste komen niet langs de HSL, dus ik denk het niet. Bovendien gelden de problemen alleen voor elektrisch materieel.
Hint: er rijden ook E-GTW'tjes langs de Betuweroute die qua beveiliging en bovenleidingsspanning vergelijkbaar is met de HSL

Zijn daar ook problemen geweest met de beïnvloeding van de beveiliging, maar nog in de NS-tijd daar hebben ze er wat aan gedaan.

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Zondag 31 okt 2010 - 22:52:53
maxime
maxime
Gezien het feit dat via de stroomafnemer van de 522 de stoorstromen de bovenleiding in gaan, betekent dit dat diesel mat in principe geen last van storing heeft of vindt de beïnvloeding ook op een andere manier plaats?

En dan nog even voortbordurend op de vraag over ander reizigersmat als Protos, etc. Hebben locs als de 189 en 186 (en dus evt. diesellocs) die wel langs de HSL komen dan ook geen last van het probleem. Of worden de proeven slechts met NS materieel gehouden?

Dinsdag 02 nov 2010 - 12:16:20
rob_ehv
rob_ehv
Quote
Jurre:
Quote
joaska3:
Quote
daniel10: is err ook nog bekend of de DDAR ook naar Wildenrath gaat ?
Ja volgende week mDDM/DDAR
Dat is nog niet geheel zeker. Er staat overigens ook nog een SLT-VI in Wildenrath, nu we het toch over 'NS-materieel in Wildenrath' hebben.
trein uit duitsland tot 12:15 niet gezien te venlo

robq

Dinsdag 02 nov 2010 - 14:49:14
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Vandaag in het Siemens Testcentrum te Wildenrath o.a. SLT VI 2647 en SLT IV 244?, DSB 4125, DBS 189 025 en een SNCF Spacium 3.06, zie www.flickr.com

Laatst bewerkt door rob46 op Dinsdag 02 nov 2010 om 18:29:03

Dinsdag 02 nov 2010 - 14:55:07
Rinse
Rinse
Dat onbekende treinstel is volgens mij een zogenaamd 'Spacium' treinstel van de SNCF voor het voorstadsvervoer rondom Parijs.

Dinsdag 02 nov 2010 - 15:00:42
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Thanks, is aangepast.

Laatst bewerkt door spiketrain op Dinsdag 02 nov 2010 om 18:48:58, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Dinsdag 02 nov 2010 - 16:03:13
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Quote
AlexNL: Gaat het alleen over NS-materieel of gaan we ook nog GTW's, Protossen en Lintjes in Wildenrath zien?
Komen die overigens wel eens in de buurt van de HSL?

Laatst bewerkt door aarclay op Dinsdag 02 nov 2010 om 16:03:42

Choo choo.....

Dinsdag 02 nov 2010 - 16:28:30
wilcot
wilcot
morgen komt de icm weer terug naar Vl.mogelijk aldaar weer wissel van materieel. Donderdag vertrekt er een slt naar Vl. Welke weet ik niet. De test is voor en betaald door ns ik denk dus niet dat ze ander materieel dan dat van hun zelf zullen laten testen.

Laatst bewerkt door wilcot op Dinsdag 02 nov 2010 om 16:30:31

Dinsdag 02 nov 2010 - 19:07:09
bart84
Moderator
bart84
Nog een SLT? die staat er al eentje.

Mvg. Bart

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Dinsdag 02 nov 2010 - 19:10:29
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Quote
wilcot: De test is voor en betaald door ns
NS-holding, NS Reizigers of NS Hispeed? Want dat maakt nogal uit. Ik zou trouwens verwachten dat het door ProRail of Infraspeed (of hoe heet die club?) betaald wordt...

Dinsdag 02 nov 2010 - 20:27:42
wilcot
wilcot
dinsdag en donderdag is de overbrenging rit vanaf wikdenrath naar Vl. Dus kan wel kloppen dat er vandaag een staat in Vl. Wisselmateriaal overigens nog niet gezien.
Quote
timtrein:
Quote
wilcot: De test is voor en betaald door ns
NS-holding, NS Reizigers of NS Hispeed? Want dat maakt nogal uit. Ik zou trouwens verwachten dat het door ProRail of Infraspeed (of hoe heet die club?) betaald wordt...
ik wilde alleen maar zeggen dat het onlogisch lijkt dat gtw's en lint enz naar wildenrath komen op kosten van de NS (holding,hispeed maakt allemaal niet uit)

Dinsdag 02 nov 2010 - 21:26:50
rob_ehv
rob_ehv
Quote
wilcot: morgen komt de icm weer terug naar Vl.mogelijk aldaar weer wissel van materieel.

dinsdag en donderdag is de overbrenging rit vanaf wikdenrath naar Vl
Dus komt die nou morgen of word het donderdag

robq

Dinsdag 02 nov 2010 - 22:05:55
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Quote
wilcot: ik wilde alleen maar zeggen dat het onlogisch lijkt dat gtw's en lint enz naar wildenrath komen op kosten van de NS (holding,hispeed maakt allemaal niet uit)
NS kan die kosten toch weer op ProRail verhalen o.i.d.?

Choo choo.....

Woensdag 03 nov 2010 - 10:04:06
wilcot
wilcot
Quote
Dus komt die nou morgen of word het donderdag
SLT is dinsdag en donderdag. materiaal van Ns naar Wildenrath is Woensdag. Meestal is lok van wildenrath hierom 12.00

Woensdag 03 nov 2010 - 10:17:05
treintim
treintim
O ja? Alle ritten van NS-materieel naar Wildenrath waren afgelopen weken nog op dinsdag... nu opeens op woensdag? Lijkt me sterk. Wel weet ik dat de overbrengingen van gisteren in eerste instantie waren uitgesteld naar vandaag; maar dat gaat ook niet door. De overbrenging van de ICMm terug naar NL en het ophalen van wisselmaterieel is uitgesteld naar onbekend.

Laatst bewerkt door treintim op Woensdag 03 nov 2010 om 10:19:03

Woensdag 03 nov 2010 - 13:13:24
wilcot
wilcot
De machinist heeft mij dit gezegd het weekend . Ruil op woensdag SLT op Donderdag.
Kan natuurlijk veranderen

Laatst bewerkt door spiketrain op Woensdag 03 nov 2010 om 16:29:13, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Woensdag 03 nov 2010 - 16:43:57
joaska3
joaska3
Quote
aarclay:
Quote
wilcot: ik wilde alleen maar zeggen dat het onlogisch lijkt dat gtw's en lint enz naar wildenrath komen op kosten van de NS (holding,hispeed maakt allemaal niet uit)
NS kan die kosten toch weer op ProRail verhalen o.i.d.?
Zijn we allemaal wakker als de testen noodzakelijk zijn voor de baan en het materieel van diverse vervoerders betreft kan een kind toch wel aanvoelen dat de kosten ten laste van Prorail komen en niet van NS.

Woensdag 03 nov 2010 - 22:48:51
maxime
maxime
Er is alleen nog nergens concreet gemeld dat er ook materieel van andere vervoerders naar Wildenrath gaat en er is toch ook nog niks behalve NSR mat die kant op gegaan...?

Kortom, als iemand met concrete info kan komen dan zou dat een hoop vragen beantwoorden!

Laatst bewerkt door maxime op Woensdag 03 nov 2010 om 22:50:27

Woensdag 03 nov 2010 - 23:01:08
dh3201
dh3201
Er staat genoeg materieel van andere vervoerders in Wildenrath (DSB, SNCF, SchotRail, NMBS, DBS), maar dat heeft met deze proefnemingen niets van doen.

Shqiperise-lopers?

Woensdag 03 nov 2010 - 23:29:06
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Het is toch zo dat bij de overbrenging van de ICMm's o.a dat de batterijen tijdens het slepen losgekoppeld moeten worden, stroomafnemers worden vastgezet en de treeplanken die buiten het Duitse profiel vallen verwijderd moeten worden?

Zou er ook een ICM heen gaan, i.p.v. een ICMm of is die techniek die beinvloedt zou kunnen worden hetzelfde?

Laatst bewerkt door aarclay op Woensdag 03 nov 2010 om 23:29:51

Choo choo.....

Woensdag 03 nov 2010 - 23:51:48
thom
thom
Tussen een ICM en een ICMm zit kwa techniek geen verschil, daar wordt weinig aan gedaan tijdens deze revisie...

Donderdag 04 nov 2010 - 17:30:21
klaass16
klaass16
Quote
aarclay:stroomafnemers worden vastgezet en de treeplanken die buiten het Duitse profiel vallen verwijderd moeten worden?
Toen de 4011 naar Wenen ging,,zijn de treeplanken verwijderd en de panto idd vast gezet.

Vrijdag 05 nov 2010 - 21:43:44
joaska3
joaska3
Quote
maxime: Er is alleen nog nergens concreet gemeld dat er ook materieel van andere vervoerders naar Wildenrath gaat en er is toch ook nog niks behalve NSR mat die kant op gegaan...?

Kortom, als iemand met concrete info kan komen dan zou dat een hoop vragen beantwoorden!
Wat is volgens jou concrete info ik heb uit ZEER betrouwbare bron vernomen en kan je dan ook verzekeren dat in de loop van de beproevingen in Wildenrath er ook ander materieel, zoals de Protos en de GTW beproeft gaat worden.

Laatst bewerkt door joaska3 op Maandag 08 nov 2010 om 20:38:42

Vrijdag 05 nov 2010 - 22:46:04
maxime
maxime
Haha, nu heb ik het nog gedaan ook... Er is toch echt niemand die in dit topic gezegd heeft dat er ander materieel dan dat van NSR naar Wildenrath gaat. Ik vroeg al eerder in dit topic of er bijvoorbeeld ook materieel van goederenvervoerders gaat, maar daar kreeg ik ook geen antwoord op. Nu ben ik natuurlijk ook zeer benieuwd naar de het antwoord op de vraag: "waarom gaat er een Lint naar Wildenrath?" GTW komt nog in aanraking met HSL als het richting Rtd/Ldd gaat, maar Lint uit de Achterhoek..ik kan het me serieus niet voorstellen. Maar misschien denk ik er ook wel te simpel over, so correct me if I'm wrong.

Vrijdag 05 nov 2010 - 23:51:10
gertjan
gertjan
Quote
maxime: GTW komt nog in aanraking met HSL als het richting Rtd/Ldd gaat...
Nee, die HSL heeft daar geen invloed, omdat spanning daar nogsteeds 1,5 kV is, en geen 25 kV.
GTW heeft alleen last van de Betuweroute, maar daar zijn in de NS tijd al aanpassingen gedaan.

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Zaterdag 06 nov 2010 - 10:55:40
maxime
maxime
Is het stukje waar gebundeld is met Kfh - Brd dan ook al 1,5 kV? Ik dacht die spanningsluis pas aan de Rotterdamse kant van Brd lag?

Maandag 08 nov 2010 - 20:42:22
joaska3
joaska3
Quote
maxime: Haha, nu heb ik het nog gedaan ook... Er is toch echt niemand die in dit topic gezegd heeft dat er ander materieel dan dat van NSR naar Wildenrath gaat. Ik vroeg al eerder in dit topic of er bijvoorbeeld ook materieel van goederenvervoerders gaat, maar daar kreeg ik ook geen antwoord op. Nu ben ik natuurlijk ook zeer benieuwd naar de het antwoord op de vraag: "waarom gaat er een Lint naar Wildenrath?" GTW komt nog in aanraking met HSL als het richting Rtd/Ldd gaat, maar Lint uit de Achterhoek..ik kan het me serieus niet voorstellen. Maar misschien denk ik er ook wel te simpel over, so correct me if I'm wrong.
De genoemd Lint was een test voor een ieder want er wordt geen enkel dieselstel in Wildenrath beproefd. De Protos staat wel op de nominatie om beproefd te worden.

Woensdag 10 nov 2010 - 19:16:42
rbeijers
rbeijers
Vandaag vertrok dan eindelijk de DD-AR (7871) naar Wegberg achters de dieseltraxx die eerder ook de testritten op de testbaan uitvoerde: www.flickr.com Het geheel vertrok om 14:12 uit Vl.

Woensdag 10 nov 2010 - 21:03:07
Jeffrenzo
Jeffrenzo
rijd dat ding helemaal om via Viersen? geen wonder dat Duitsland de ijzeren rijn een open wil

twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/

Woensdag 10 nov 2010 - 21:19:57
AlbertP
AlbertP
Als de IJzeren Rijn weer open is, dan moet de loc omlopen in Rheydt om in het testcentrum te komen. Dan is het nog niet eens zo'n grote omweg.

Woensdag 10 nov 2010 - 21:24:27
wilcot
wilcot
volgens mij ligt er nog een tweede spoor op wegberg en hoeft hij dus niet zo heel ver.

Woensdag 10 nov 2010 - 21:44:30
thom
thom
Quote
Jeffrenzo: rijd dat ding helemaal om via Viersen? geen wonder dat Duitsland de ijzeren rijn een open wil
Hoe wil je er nu dan anders komen

Woensdag 10 nov 2010 - 23:20:47
Jeffrenzo
Jeffrenzo
nouja, het spoor van de ijzeren rijn ligt er nog voor zover ik kan zien op de foto's die bij google earth staan
maar het is idd wel de snelste weg op dit moment

twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/

Woensdag 10 nov 2010 - 23:50:10
thom
thom
Moet ik nu serieus nog gaan uitleggen dat helemaal niet zou kunnen

Laatst bewerkt door thom op Woensdag 10 nov 2010 om 23:50:35

Woensdag 10 nov 2010 - 23:58:39
Jeffrenzo
Jeffrenzo
nee, ik bedoelde het als grap

twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/

Donderdag 11 nov 2010 - 08:54:50
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Quote
rbeijers: Vandaag vertrok dan eindelijk de DD-AR (7871) naar Wegberg achters de dieseltraxx die eerder ook de testritten op de testbaan uitvoerde: www.flickr.com Het geheel vertrok om 14:12 uit Vl.
ICMm 4092 is overigens niet uitgewisseld en staat dus nog in het testcentrum te Wildenrath.

Donderdag 11 nov 2010 - 09:16:59
fugazi
fugazi
Klopt, er schijnen problemen met het treinstel te zijn.

Donderdag 11 nov 2010 - 09:24:22
2296
2296
Is in aanraking geweest met een dwarsligger die op het spoor lag. ATB spoelen en baanruimers zijn beschadigt (of er nog meer schade is weet ik niet). Weet niet of dat op het test centrum is gebeurt of onderweg.

Donderdag 11 nov 2010 - 11:35:10
broek53
broek53
je mag blij zijn als er materieel heelhuids vandaan komt, kennelijk. De 2122 staat op het punt om van Ldd naar Hlm gesleept te worden, omdat die bij het avontuur kortsluiting heeft gehad en daardoor dakschade...

Donderdag 11 nov 2010 - 11:47:22
2296
2296
Tijdens de proefritten van 23-10 heb ik wel enige rookontwikkeling gezien bij de 2122. Ze hebben er zelf ook even naar staan kijken en zijn daarna gewoon verder gegaan.

Donderdag 11 nov 2010 - 11:59:25
waalkade
waalkade
Is dat nu net niet de bedoeling, dat er (kortsluit)schade ontstaat.

Donderdag 11 nov 2010 - 12:01:17
thom
thom
Eu bij proefnemeningen lijkt het me niet de bdoeling dat er iets affikt nee

Donderdag 11 nov 2010 - 12:04:54
waalkade
waalkade
Sorry, ik bedoelde wel i.p.v. niet.

Donderdag 11 nov 2010 - 12:05:31
thom
thom
Aah, ik vond het al zo vreemd klinken

Donderdag 11 nov 2010 - 20:46:10
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Misschien moesten ze de Mat'jes maar is eens naar Wildenrath sturen, ze zijn aardig goed in slopen...

-4092: Aanrijding met dwarsligger en beschadigd
-2122: Kortsluitschade
-9557: Schade door buiten profiel liggende onderdelen van de trein zelf.

Laatst bewerkt door dlm4yjp op Donderdag 11 nov 2010 om 21:28:32, reden: 9xxx = 9557

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Donderdag 11 nov 2010 - 21:41:23
mark
mark
Mark: Enkele berichten verwijderd, de betrokkenen weten waarom.


Vrijdag 12 nov 2010 - 12:09:35
Noodrem
Noodrem
Quote
dlm4yjp:

-2122: Kortsluitschade
Kortsluitschade: Wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Ipv het Nederlandse net (1500V) perongeluk de Belgische geselecteerd (3000V)?


Vrijdag 12 nov 2010 - 12:16:55
kniesoor
kniesoor
Even lezen doet wonderen!
Quote
broek53: je mag blij zijn als er materieel heelhuids vandaan komt, kennelijk. De 2122 staat op het punt om van Ldd naar Hlm gesleept te worden, omdat die bij het avontuur kortsluiting heeft gehad en daardoor dakschade...

Vrijdag 12 nov 2010 - 12:21:08
mdj
mdj
Dat is niet een antwoord op de vraag.

Bij twijfel: gebruik beton.

Vrijdag 12 nov 2010 - 19:47:34
dh3201
dh3201
Bij kortsluiting is de weerstand erg laag en gaat er een hele grote stroom lopen. Daardoor worden draden en andere onderdelen erg warm en kunnen gaan smelten en smeulen.

Shqiperise-lopers?

Vrijdag 12 nov 2010 - 20:59:14
jeroen
jeroen
Quote
rbeijers: Vandaag vertrok dan eindelijk de DD-AR (7871) naar Wegberg achters de dieseltraxx die eerder ook de testritten op de testbaan uitvoerde: www.flickr.com Het geheel vertrok om 14:12 uit Vl.
Even een vraag die bij mij opkomt; Hoe willen/gaan ze die aan de bakken van de 522 koppelen?

Vrijdag 12 nov 2010 - 22:08:45
thom
thom
Die lok ?

Net zoals ie heen gekomen is

Aan de Scharfenberger kant zet je op de lok een sleepkoppeling en combineer je de handel.
Aan de bakovergang kant zit een werkplaats koppeling met twee platen voor verbreding van de middenbuffer en een speciaal hulpstuk welke aan normaal trekwerk gekoppeld kan worden.

No problemo dus

Vrijdag 12 nov 2010 - 22:29:02
jeroen
jeroen
bedoelde eigenlijk de 7871

Vrijdag 12 nov 2010 - 22:40:08
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
net zoals je een sleepkoppeling hebt van scharfenberg naar normaal stoot- en trekwerk, dat kan natuurlijk ook de andere kant op (hoewel, dan zit je nog wel met de buffers van DD-AR)..


Vrijdag 12 nov 2010 - 22:54:06
mdj
mdj
Zo'n BSI-koppeling kan je er toch vrij eenvoudig afhalen? En dan een "normale" sleepkoppeling erop en klaar?

Bij twijfel: gebruik beton.