Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

NS-materieel in Wildenrath

Dinsdag 08 mrt 2011 - 23:21:26
treintim
treintim
Uiteraard is verduidelijking van een eerder gecommuniceerd bericht vragen, niet gelijk het vragen naar een dienstregeling.

Verder plaats ik met kleine onderbouwing toch mijn vraagtekens erbij of het allemaal is doorgegaan met de 2 ICR´s bij daglicht vandaag, heb jij het nog gevolgd, Wilcot?

Laatst bewerkt door treintim op Dinsdag 08 mrt 2011 om 23:22:51

Woensdag 09 mrt 2011 - 14:43:53
wilcot
wilcot
ik heb op dit moment nog geen bericht gehad van de zeer betrouwbare bron dat het veranderd was tov de planning was zelf op mijn werk tijdens de geplande rit naar de PCW.
maar zoals iedereen weet zou de planning veranderd kunnen zijn. Zoals al eerder in het forum gemeld was zijn de ritten PCW-Vl vaak op Dinsdag. Vandaar dat ik het maandagavond al melde.

Woensdag 09 mrt 2011 - 19:41:37
1855
1855
Rond 8.00 uur vertrok loc 22 van R(R)F met twee ICR'en uit Maastricht, in noordelijke richting.

Donderdag 10 mrt 2011 - 13:32:04
wilcot
wilcot
De gravita en de ic-rijtuigen zijn dinsdag gewoon naar de PCW vertrokken. Zijn wel later dan gepland vertrokken.
Weet iemand of de plan-t weer terug is om de tests te doen? of word er dit keer met iets anders gemeten aangezien er geen aandrijving in zit.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 10 mrt 2011 - 21:15:17
joaska3
joaska3
Mat'64 gaat weer testen. Mat'64 is waarschijnlijk alleen weggeweest voor afdraaien wielassen. Deze slijten namelijk nogal eenzijdig als je alleen maar rechtsom of alleen maar linksom blijft rijden.

Laatst bewerkt door joaska3 op Donderdag 10 mrt 2011 om 21:15:30

Dinsdag 15 mrt 2011 - 18:26:47
wilcot
wilcot
vandaag zijn de ICRm rijtuigen weer terug gekomen in Vl (zoals ik al gemeld had in het topic bijzonderheden 15-3) hier nog de nummers van de rijtuigen die in Wildenrath waren 50 84 1077 320-6 en 50 84 20 70 244-3.

Dinsdag 15 mrt 2011 - 19:05:29
rbeijers
rbeijers
Check. De Gravita (261 303) van het Siemens Testcenter kwam om 9:22 in Vl aan met de 2 ICRm-rijtuigen, een koppelwagen en daarachter SLT 2651: www.flickr.com De rijtuigen werden door RRF 22 naar Mt gebracht en kwamen om 15:03 aan in Sm: www.flickr.com

Zondag 27 mrt 2011 - 20:26:02
joaska3
joaska3
Komende week gaat de V250 voor beproevingen op transport naar Wildenrath

Dinsdag 29 mrt 2011 - 08:31:57
wilcot
wilcot
is de V250 al richting Vl vertrokken? zou namelijk ergens op deze dag moeten aankomen.

Woensdag 30 mrt 2011 - 13:25:12
tonp
tonp
Ik begreep dat de trein vrijdag in een keer doorgaat voor testen.

Woensdag 30 mrt 2011 - 15:42:37
wilcot
wilcot
Normaal is de overbrengings rit dinsdag. Vandaar dat ik gisteren vroeg of iemand er al een onderweg had gezien. We wachten dus maar weer af

Laatst bewerkt door spiketrain op Woensdag 30 mrt 2011 om 17:53:15, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Woensdag 30 mrt 2011 - 17:31:17
sik214
sik214
Quote
tonp (wo 30 mrt 2011 13:25:12 www.somda.nl): Ik begreep dat de trein vrijdag in een keer doorgaat voor testen.
Wat bedoel je met 'in een keer door'. Vanuit een testrit in Nederland, of een nieuw stel uit Italië, of ...? Er zal toch ergens een stop gemaakt moeten worden omdat náár de aansluiting in Wildenrath geen bovenleiding hangt.

Woensdag 30 mrt 2011 - 17:42:45
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
En er moet ook gestopt omdat het stel sowieso niet op eigen kracht mag rijden in Duitsland. Als het stel naar Wildenrath gaat zal er in Venlo wel een dieselloc klaar staan om te slepen.

Woensdag 30 mrt 2011 - 19:31:02
joaska3
joaska3
Voor zover nu bekend komend weekend aanvullende beproevingen met een VIRM stel in Weildenrath en volgend weekend dan de V250 die gesleept vanaf de Wgm zal komen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Laatst bewerkt door joaska3 op Woensdag 30 mrt 2011 om 19:31:24

Woensdag 30 mrt 2011 - 19:31:37
thom
thom
En als die diesellok dat stel noueens oppikt in eu, laten we zeggen de Wgm, dan kan die toch in 1x door ?

Woensdag 30 mrt 2011 - 19:43:05
dh3201
dh3201
Moeten ze wel een dieselloc met ATB en zo hebben....

Shqiperise-lopers?

Woensdag 30 mrt 2011 - 19:52:05
wilcot
wilcot
Quote
thom (wo 30 mrt 2011 19:31:37 www.somda.nl): En als die diesellok dat stel noueens oppikt in eu, laten we zeggen de Wgm, dan kan die toch in 1x door ?
en je hebt nog een machinist nodig die het gehele traject mag en kan rijden. En ik vrees dat dat er maar weinig zijn. Ik houd het erop dat de V250 naar Vl komt en daar opgehaald word door de lok van de PCW. Zo gebeurde het namelijk tot nog toe altijd.

Donderdag 31 mrt 2011 - 01:16:07
thom
thom
Quote
dh3201 (wo 30 mrt 2011 19:43:05 somda.nl): Moeten ze wel een dieselloc met ATB en zo hebben....
Tjonge zeg

Die zijn erook niet natuurlijk, stom, nóóit aangedacht

Vraagt zich spontaan af hoe die renovatie V-100 weleens naar Stendall gaan en of mensen hier nooit in mogelijkheden kunnen denken ipv onmogelijkheden...

Laatst bewerkt door thom op Donderdag 31 mrt 2011 om 01:18:42

Donderdag 31 mrt 2011 - 01:48:40
cuneo56
cuneo56
Quote
en je hebt nog een machinist nodig die het gehele traject mag en kan rijden..
Ach , daar hebben ze in Duitsland een heel mooie ontsnappings clausule voor.
Als Machinist "type 3"voor Duitsland mag je ook buiten je normale gebied rijden , mits voorzien van Buchfahrplan ( of EBuLa) en V max 100.
Ciao.

Laatst bewerkt door cuneo56 op Donderdag 31 mrt 2011 om 01:49:01

Maandag 04 apr 2011 - 19:25:03
rbeijers
rbeijers
Vanmiddag werd VIRM 8658 overgebracht door de Gravita van het Testcenter en het geheel kwam om 12:33 langs Vlgr richting Kn: www.flickr.com .

Maandag 04 apr 2011 - 19:49:07
fugazi
fugazi
Quote
thom (do 31 mrt 2011 01:16:07 somda.nl):
Quote
dh3201 (wo 30 mrt 2011 19:43:05 somda.nl): Moeten ze wel een dieselloc met ATB en zo hebben....
Tjonge zeg

Die zijn erook niet natuurlijk, stom, nóóit aangedacht

Vraagt zich spontaan af hoe die renovatie V-100 weleens naar Stendall gaan en of mensen hier nooit in mogelijkheden kunnen denken ipv onmogelijkheden...
Je beschikt hier duidelijk over te weinig informatie, de transporten naar het testcenter worden enkel door Siemens geleasde lokken uitgevoerd. Dat zijn momenteel een Voith Gravita, diesel Traxx en een G1000BB. Alle 3 niet toegelaten in NL.

Maandag 04 apr 2011 - 20:18:44
thom
thom
Okok, ik weet niet alles, en da's ook gelukkig maar

Maar in het kader van "Resultaten behaald in het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst" en daarbij dat NS-HiSpeed [en eigenlijk Ansaldo breda nog als huidige eigenaar van de stellen] zich zou kunnen gradragen als andere opdracht gever, zou het mij niets verbazen als er voor die V250 ineens een doorgaande vervoerder ingehuurd wordt die in 1x door rijdt.
Daarnaast kan iederen die in de spoorwegwereld werkt, beamen dat niets logisch is bij de spoorwege, dus het zou me niets meer verbazen

Maar kennelijk weet jij meer over de in en out's van dit transport dus ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe of wat er nu allemaal gaat gebeuren

Laatst bewerkt door thom op Maandag 04 apr 2011 om 20:21:28

Maandag 04 apr 2011 - 20:31:58
fugazi
fugazi
Niet elke bron vind het fijn als er informatie openbaar komt, dus daarom houd ik desbetreffende informatie liever besloten. Wel is algemeen bekend dat de transporten doorgaans op dinsdag plaatsvinden, en ik geef je een hint: ze zijn nog lang niet klaar met testen .

Laatst bewerkt door fugazi op Maandag 04 apr 2011 om 20:32:36

Dinsdag 12 apr 2011 - 19:12:09
rbeijers
rbeijers
Rond 10:30 werd stel 8658 weer naar Vl gebracht door de Gravita van het Siemens Testcenter. Ruim 10 minuten later ging de loc weer los terug richting Duitsland.

Woensdag 25 mei 2011 - 23:26:51
broek53
broek53
Op 23 mei naar Wildenrath: de splinternieuwe 2653 en de nog veel splinterdernieuwe 2454, die die dag eerst nog even de afleveringsrit had gemaakt.

Donderdag 26 mei 2011 - 18:47:03
fugazi
fugazi
Overgebracht door ER20 2007, gezien de gemaakte foto's uit het Venlose.


Donderdag 26 mei 2011 - 18:48:36
klaass16
klaass16
Waarom loopt de 26xx levering 1stel achter??

http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/

Donderdag 26 mei 2011 - 19:06:32
treintim
treintim
Quote
Jurre (do 26 mei 2011 18:47:03 somda.nl): gezien de gemaakte foto's uit het Venlose.
En gezien de gemaakte foto uit het Wildenraathse (of hoe je het dan ook mag schrijven). www.lucpeulen.nl

Laatst bewerkt door treintim op Donderdag 26 mei 2011 om 19:06:57

Donderdag 26 mei 2011 - 19:22:49
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Quote
klaass16 (do 26 mei 2011 18:48:36 www.somda.nl): Waarom loopt de 26xx levering 1stel achter??
Omdat ze iets minder snel bouwen? Waarom zou het gelijk moeten lopen dan?

Donderdag 26 mei 2011 - 21:22:11
klaass16
klaass16
Tja,, het zou wel beter zijn om gelijk op te gaan,,

Welk materieel is nog niet in Wildenrath geweest voor proeven??

http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/

Donderdag 26 mei 2011 - 21:40:10
fugazi
fugazi
Hoezo zou men gelijk op moeten gaan? Men heeft natuurlijk een duidelijke administratie, niet dat er opeens een nummertje wordt overgeslagen . En over welk materieel er nog niet is geweest... lees het topic door zou ik zeggen! In elk geval elk electrisch materieel van NSR (ICM, VIRM, DDAR, Mat '64, SGM, ICR, 1700/1800).

Laatst bewerkt door fugazi op Donderdag 26 mei 2011 om 21:47:04


Donderdag 26 mei 2011 - 21:45:39
treintim
treintim
Elk elektrisch materieel van NSR (DM'90 behoort ook tot NSR..).

Donderdag 26 mei 2011 - 21:47:37
fugazi
fugazi
Sssst ;p.


Vrijdag 27 mei 2011 - 19:51:24
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Quote
klaass16 (do 26 mei 2011 21:22:11 www.somda.nl): Tja,, het zou wel beter zijn om gelijk op te gaan,,
Want? Anders wordt de melk zuur?

Vrijdag 27 mei 2011 - 23:30:54
bart84
Moderator
bart84
Quote
treintim (do 26 mei 2011 21:45:39 www.somda.nl): Elk elektrisch materieel van NSR (DM'90 behoort ook tot NSR..).
Om dat ook nog even te gaan mierenneu..., DM90 hoort niet bij NSR, maar bij NSFS.

Mvg. Bart

Vrijdag 27 mei 2011 - 23:34:08
broek53
broek53
Voordat dat nou maar door blijft melken: de SLT's komen gewoon om-en-om, ongeveer elke week eentje - en zo is de planning ook. Er loopt dus niets voor of achter.

Zaterdag 28 mei 2011 - 09:56:12
wilcot
wilcot
weet iemand waarom er twee stellen terug gebracht zijn op afgelopen maandag?
Een 6-je en een 4-tje.

Zaterdag 28 mei 2011 - 10:25:28
broek53
broek53
Hoe bedoel je? Zoals je hierboven kunt lezen, zijn de 2653 en 2454 maandag naar Wildenrath gebracht, voor proefritten waar het dit hele topic al over gaat: metingen in het kader van de EMC-problematiek.

Nieuw: bij deze proefritten is ook de 2654 betrokken (die nog niet was afgeleverd). Niet zo gek, want men heeft ontdekt dat drie gekoppelde SLT's hun eigen stroorstroomproblematiek veroorzaken.

Laatst bewerkt door spiketrain op Zaterdag 28 mei 2011 om 10:28:44, reden: Quoot verwijderd wegens verwijdering tussenbericht

Zaterdag 28 mei 2011 - 12:27:36
wilcot
wilcot
waarom laat je een stel waarvan er genoeg op Wildenrath staan terug gaan. Dat snapte ik niet en nog steeds niet. Dat een viertje naar wildenrath gaat oke daar was nog wat van te zeggen. Maar een zesje leek mij niet zo noodzakelijk. Vandaar de vraag.

Zondag 29 mei 2011 - 17:22:21
ns1700
ns1700
lees een terug, voor de metingen ivm stroomproblemen bij 3 gekoppelde SLT's.

groeten uit Spoorzone

Zondag 29 mei 2011 - 17:23:53
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
wilcot bedoeld natuurlijk waarom een 6je ipv een 4tje

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Zondag 29 mei 2011 - 17:43:25
ns1700
ns1700
ach wat maakt het ook uit, als er maar 3 zijn zoals zij willen. bedoel sta niet te springen als mijn trein een IV of VI is. als er maar een komt.

groeten uit Spoorzone

Zondag 29 mei 2011 - 18:18:37
daniel81
daniel81
Durf je dat ook aan de reizigers op -laten we eens een voorbeeld nemen- de Zaanlijn te zeggen
De vraag van Wilco vind ik terecht: een type dat in Wildenrath gemaakt wordt vanuit NL overbrengen voor proefritten klinkt inderdaad onlogisch.
Maar misschien zijn er in die storingen ook wel verschillen tussen viertjes en zesjes (zou niet de eerste keer zijn)

Zondag 29 mei 2011 - 18:23:08
ns1700
ns1700
Zaanlijn zijn steen en beenklagers. kijk maar op de As Rotterdam - Den Haag:P veel erger

groeten uit Spoorzone

Zondag 29 mei 2011 - 18:34:57
robert55
robert55
Quote
wilcot (za 28 mei 2011 12:27:36 www.somda.nl): waarom laat je een stel waarvan er genoeg op Wildenrath staan terug gaan. Dat snapte ik niet en nog steeds niet. Dat een viertje naar wildenrath gaat oke daar was nog wat van te zeggen. Maar een zesje leek mij niet zo noodzakelijk. Vandaar de vraag.
Waarschijnlijk omdat beide stellen hun afleveringsrit hebben gedaan, zijn overgedragen aan NS en NS de opdrachtgever van deze proefritten is

Zondag 29 mei 2011 - 20:02:34
broek53
broek53
Qua stellen: gezeur om niks, met permissie. Het aantal diensten SLT is al sinds het wbl april hetzelfde, en het aantal stellen is sindsdien alleen maar toegenomen. Kortom: er zijn veel meer stellen beschikbaar dan er nodig zijn voor de dienst en dit is dus de ideale tijd om proefnemingen te doen. Eerstvolgende verhoging van de inzet is het wbl juni, en voor die tijd zijn deze stellen allemaal terug.

Zondag 29 mei 2011 - 20:06:02
daniel81
daniel81
Het enige wat ik bedoelde te zeggen, is dat het op veel (spits)treinen weldegelijk uitmaakt of er een solo IV of een solo VI komt aanzetten, dit als reactie op ns1700. Maar heeft verder niets met Wildenrath te doen, dus nu zurück nach Deutschland

Zondag 29 mei 2011 - 20:25:08
wilcot
wilcot
Quote
robert55 (zo 29 mei 2011 18:34:57 www.somda.nl):
Quote
wilcot (za 28 mei 2011 12:27:36 www.somda.nl): waarom laat je een stel waarvan er genoeg op Wildenrath staan terug gaan. Dat snapte ik niet en nog steeds niet. Dat een viertje naar wildenrath gaat oke daar was nog wat van te zeggen. Maar een zesje leek mij niet zo noodzakelijk. Vandaar de vraag.
Waarschijnlijk omdat beide stellen hun afleveringsrit hebben gedaan, zijn overgedragen aan NS en NS de opdrachtgever van deze proefritten is
Dat NS opdrahctgever is maakt niks uit. Er worden nu ook stellen gebruikt die niet overgedragen zijn aan NS. Ik blijf het vreemd vinden. Maar als het alleen maar staat te wachten voor inzet dan is het ook niet helemaal logisch. De zesjes komen altijd vanuit Wildenrath de ritten zijn daar ook waarom laat je hem dan niet eerst testen en neem je ze pas daarna over. nu kost het extra geld voor materiaal wat toch al aanwezig is. Ik heb mijn Wildenrath archief nog even na gekeken en ook de viertjes staan daar vaak te wachten.

Zondag 29 mei 2011 - 20:49:28
broek53
broek53
Ja goed fijn, ook weer opgelost.

Zondag 29 mei 2011 - 21:15:52
Railprutse
Railprutse
Quote
wilcot (zo 29 mei 2011 20:25:08 somda.nl): Ik heb mijn Wildenrath archief nog even na gekeken en ook de viertjes staan daar vaak te wachten.
Quatsch. Er zijn enkele Treinen SLT IV geweest voor Testen. Ze worden uitgeleverd ab Aachen Nord en ze komen niet over Wildenrath.
broek53: zeer Goed

Zondag 29 mei 2011 - 22:01:18
wilcot
wilcot
Je kunt er een welles nietes van gaan maken maar. Daar is het topic niet voor bedoeld. Als zoals jij aangeeft de 24xx serie aanwezig is voor tests waarom dan niet deze stellen gebruiken samen met de 26xx stellen die er zijn. Scheeld geld en een hoop tijd. Nu word er ook een niet afgeleverd stel gebruikt dus dat hoeft geen bezwaar te zijn.

Overigens word de V250 voordat hij overgenomen word nog getest op Wildenrath of laat AnsaldaBreda dat niet toe?

Laatst bewerkt door spiketrain op Zondag 29 mei 2011 om 23:04:20, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Maandag 30 mei 2011 - 08:41:51
verschuyl
verschuyl
De 2454 is nog niet eens van de NS!! Lees dat ook maar in het SLT topic. Dus dat is helemaal niet raar. EN die treinen worden helemaal niet in Wildenraht gebouwd, maar ergens bij Berlijn of zo. Dus waar jij die rare informatie vandaan haalt????

Groet'n uut Tubberg'n, Jacco

Maandag 30 mei 2011 - 09:08:36
maxime
maxime
Niet om het een of ander, maar naar mijn mening is de toegevoegde waarde van deze discussie aan het topic niet erg groot meer.

Maandag 30 mei 2011 - 14:07:48
wilcot
wilcot
Quote
verschuyl (ma 30 mei 2011 08:41:51 www.somda.nl): De 2454 is nog niet eens van de NS!! Lees dat ook maar in het SLT topic. Dus dat is helemaal niet raar. EN die treinen worden helemaal niet in Wildenraht gebouwd, maar ergens bij Berlijn of zo. Dus waar jij die rare informatie vandaan haalt????
De 24xx worden in Aken gebouwd de 26xx in Krefeld. Het geeft nog steeds geen antwoord op de vraag. Waarom materiaal eerst naar Nederland halen en dan weer terug sturen naar het testcentrum. De 26xx komen zeker allemaal daar van daan. Je maakt als je een test programma opstelt neem ik aan een planning en daarin word al het materieel opgenomen wat je wilt testen.
Dat je dan uiteindelijk tegen verrassingen aanloopt kan dan nog maar dit is naar mijn menning geen planning maar geld verspilling. Wie betaalt uiteindelijk de kosten. Wij als klanten van de NS.

Nu heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag mbt de V250. Word deze voor dat NS hem overneemt nog getest? Of mag dit niet van de fabrikant.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 30 mei 2011 - 15:36:20
MDDM
MDDM
Wilcot.

Je kan door draven over de gang van zaken zoals het nu gaat, zoals je in eerdere reacties kan lezen, wekt dat alleen maar irritatie op.

Gr Joop mcn Lls

Maandag 30 mei 2011 - 16:27:03
wilcot
wilcot
Mensen moeten zich alleen irriteren als ze er ook iets aan kunnen doen.
Het blijft vreemd en onlogisch en daar blijf ik bij.

Veel materiaal is er nu al getest en alleen bij de SLT moeten er meerdere gaan. Er is ook maar 1 ICMm gegaan en 1 VIRM om maar een voorbeeld te geven.

Het enige wat er nog niet gedaan is is zover ik dat vanuit hier kan beoordelen een V250 maar daar komt geen reactie op. Dat is pas irritant.

Maandag 30 mei 2011 - 16:58:13
lw-o
lw-o
wilcot, als er iemand een antwoord weet op je vraag komt diegene daar heus wel mee, het heeft geen zin om er 3x naar te vragen.
op dit moment maak je alleen maar een chaos van dit topic

Maandag 30 mei 2011 - 17:32:10
Somda
Somda
Er heeft al eens n v250 testgereden, in 2008 voordat ie naar nederland kwam.

Maandag 30 mei 2011 - 17:39:27
fugazi
fugazi
Quote
wilcot (ma 30 mei 2011 16:27:03 somda.nl): (...) maar daar komt geen reactie op. Dat is pas irritant.
Wees blij dat mensen hun info delen! Als het zo moet deel ik geen info meer hier, en verpest je het eigenlijk voor de rest...


Maandag 30 mei 2011 - 18:24:50
martijnmet
Moderator
martijnmet
Twitter martijnmet Flickr martijnmet
Martijnmet: En nu terug ontopic!


Maandag 30 mei 2011 - 19:24:29
Railprutse
Railprutse
Quote
wilcot (ma 30 mei 2011 16:27:03 somda.nl): en 1 VIRM om maar een voorbeeld te geven.
Dan beter tellen !

Maandag 30 mei 2011 - 20:42:18
dh3201
dh3201
Quote
wilcot (ma 30 mei 2011 16:27:03 www.somda.nl): Het enige wat er nog niet gedaan is is zover ik dat vanuit hier kan beoordelen een V250 maar daar komt geen reactie op. Dat is pas irritant.
Misschien is hier niemand die dat weet.
En anders vraag je het toch zelf aan de AnsaldoBreda?

Shqiperise-lopers?

Dinsdag 31 mei 2011 - 11:22:52
broek53
broek53
2454 + 2653 zijn hedenmorgen vroeg weer naar venlo gebracht.

Dinsdag 31 mei 2011 - 11:49:55
ehbk2006
ehbk2006
Twitter spottinglimburg Youtube trainboy2004 Flickr trainboy2004
Check op DSO: www.drehscheibe-foren.de